Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL augustus 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Yes we can
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 17 aug 2019 om 09:19:


[...]

Wat zouden de voorwaardes zijn?

Begrenzing van winst die op UPD mag worden gemaakt, vergelijkbaar met Belgie, ligt voor de hand. Maar ze studeren intussen al zo lang dat er vermoedelijk nog wel wat meer aankomt. Echter bij economisch onhaalbare voorwaardes kan ik me indenken dat postNL niet doorgaat met de deal. Wankel evenwicht dus... het gekste scenario, waar ik niet in geloof, zou kunnen zijn dat ze opsplitsing vragen van post en pakket activiteiten.
Toekomstbeeld
0
quote:

Johannl schreef op 18 aug 2019 om 20:34:


[...]

Een schijnconstructie die eindelijk eens aangepakt wordt.



Haha, en dat zal postnl uit eigen initiatief doen/aanpakken? Op dat gebied speelt er nu niets dus lijkt me niet de oorzaak.

Ik zoek het meer in de richting dat postnl niet meer zoveel zzp'ers nodig heeft vanwege doorgevoerde efficiencies.
O.a. agv afronding vh re-routing proces welke voortkwam uit opening van diverse nieuwe depots. In dit geval agv de opening van Almere eerder dit jaar.


Toekomstbeeld
0
quote:

Sander13677 schreef op 18 aug 2019 om 20:41:


www.telegraaf.nl/nieuws/2129929982/sp... wéér iets nieuws pfff


Heb geen abonnement dus geen idee waar het over gaat.

Misschien leuk om het artikel in haar geheel te plaatsen? Grote dank!
Sander13677
1
AMSTERDAM - Elektrische vrachtfietsen van koeriersdiensten moeten een ’spitsverbod’ voor het fietspad krijgen. Bovendien moeten er aparte laad- en losplaatsen komen voor deze ’nieuwe’ voertuigen die alle ruimte op fietspaden opslurpen en voor veel ergernis zorgen bij andere verkeersdeelnemers.

Dat stelt lector stadslogistiek Walther Ploos van Amstel. „Zo’n verbod kan veel problemen oplossen op de overvolle fietspaden in met name de steden, waar fietskoeriers met vele honderden tegelijk onderweg zijn en nog meer bakfietsen de toch al minimale ruimte innemen.”

Grote bedrijven als PostNL en DHL snappen de gedachte en staan positief tegen maatregelen die de doorstroming vergroten. „Het is overduidelijk dat er iets moet gebeuren. Dat onze koeriers in de spits niet meer op het fietspad rijden is een oplossing die veel kan verbeteren”, ziet ook Ewout Blaauw van DHL, dat jaarlijks zo’n kleine 100 miljoen pakketjes in ons land bezorgt.

„Er moet iets gebeuren met het congestieprobleem op de fietspaden. Wij zijn blij dat de discussie op gang komt en we staan overal voor open”, stelt Rogier Havelaar, directeur stadslogistiek bij PostNL, met 600.000 pakketjes per dag de grootste bezorgdienst van ons land. „Laad- en losplaatsen voor vrachtfietsen (cargobikes) naar de rijbaan, ’spitsverboden’, alles is bespreekbaar om met name de steden bereikbaar te houden. Want dat het vervoer stagneert ziet iedereen.”

Volgens Ploos van Amstel moeten nu maatregelen genomen worden, omdat het aantal elektrische vrachtfietsen alleen maar zal toenemen. „Het autoluw maken van de steden heeft tot gevolg dat meer alternatieve vervoersvormen hun intrede doen die vooral sneller en breder zijn, maar ook langer en hoger dan de ’normale’ fiets. Dat schreeuwt om aanpassingen.”

Programmamanager Otto van Boggelen van CROW-Fietsberaad, kenniscentrum van en voor decentrale overheden, constateert dat steden nog niet voorbereid zijn op veel meer verkeer op het fietspad. „Je ziet conflicterende gebruikers op hetzelfde stuk weg rijden, terwijl er vaak geen ruimte is. Je moet je dan ook afvragen voor wie het fietspad bestemd is. Want als er gebruikers met 25 km/u met een vrachtfiets met aanhanger over het fietspad rijden, kan ik me voorstellen dat je je als gewone fietser niet prettig voelt.”

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat erkent de problemen. „Oplossingen vinden is ingewikkeld. Steden hebben niet overal de mogelijkheid meer ruimte te scheppen voor fietspaden of aparte fietsstraten in te richten. Daarom wordt nu onderzoek gedaan naar de snelheid, het gewicht en de plek op de weg van deze nieuwsoortige fietsen. De minister zal deze verkenning nog dit jaar naar de Tweede Kamer sturen”, aldus een woordvoerder.

Toekomstbeeld
0
quote:

Yes we can schreef op 18 aug 2019 om 20:36:


[...]
Begrenzing van winst die op UPD mag worden gemaakt, vergelijkbaar met Belgie, ligt voor de hand. Maar ze studeren intussen al zo lang dat er vermoedelijk nog wel wat meer aankomt. Echter bij economisch onhaalbare voorwaardes kan ik me indenken dat postNL niet doorgaat met de deal. Wankel evenwicht dus... het gekste scenario, waar ik niet in geloof, zou kunnen zijn dat ze opsplitsing vragen van post en pakket activiteiten.


Met "ze" refereer je aan de ACM?

Nou, dat gaan ze echt niet vragen.
Ben samen met Hansbeleg bij de ACM geweest en daar kwijlen ze al bij het horen vh begrip "Brede bezorgmarkt".

Juist het bij elkaar houden kan hun nog enige macht geven. Hun grote wens is om zoveel mogelijk concurrentie te creëren voor de grootste spelers in een segment.

Motie 164!!!

Die bijt ons. Maar dat heb ik direct al geschreven vorig jaar september toen een aantal partijen voor die motie stemden. O.a. de VVD, D66 en PVV.
Die motie geeft de ACM alle ruimte om de gevolgen ve monopolie in de postmarkt, op de pakketmarkt te onderzoeken. Dat is niet voor niets de titel vd motie 164.

Zie trouwens ook het verweer van DHL tegen de fusie in de postmarkt. DHL speelt slim in op die motie.

Indien de ACM met een "ja mits" komt, zullen ze een eerste serieuse poging doen om de concurrentie te bevorderen in de pakketten. Immers, ze hebben als doel gesteld postbezorgende bedrijven te helpen om de transitie naar pakketbezorging te maken.

Zie hun marktanalyse documenten.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik een simpel NEE.





Toekomstbeeld
0
Dank Sander, AB!

Wat een business ook. Gewoon ophaalpunten en voor de rest niets meer.
Mensen kunnen toch ook naar de supermarkt voor hun eten, of naar de apotheek voor hun medicijnen.

Gewoon kappen met al dat thuisbezorgen. Voor eten, voor pakketjes, voor alles.

Ophaalpunten voor pakketjes, net als een apotheek voor medicijnen.
BoterbijdeVis
1
quote:

Eppo schreef op 18 aug 2019 om 19:18:


Cedar: Als iemand alleen maar kan gehoorzamen, en niet ongehoorzaam kan zijn, is hij een slaaf.


Welja, ga hier een beetje de filosoof uithangen. Jouw voor de hand liggende onwijsheden zijn van het soort dat bij bosjes te vinden is in bijv. Readers Digest (in NL Het Beste).

Beursspeculant
0
quote:

Beursspeculant schreef op 19 aug 2019 om 06:41:


Koen van Gerven stapt op bij bpost


m.standaard.be/cnt/dmf20190818_04565411

Afgelopen mei heeft bpost al nieuwe CFO gekregen...


Kleine nuance, het is nog niet bevestigd door bpost. Standaard spreekt over vertrek in februari.

Desondanks een interessante ontwikkeling.
gpjf
0
Nou een goed moment om de koppen bij elkaar te steken en een samengaan wederom te bezien.
gpjf
0

Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
PostNL 16 aug
1,75 0,00 (0,00%)

BRUSSEL (AFN) - Topman Koen Van Gerven van Bpost stopt er in februari mee. Dat schrijft de Standaard, zonder aan te geven waar de informatie vandaan komt. De opvolger van Van Gerven bij het Belgische postbedrijf zou Nederlandstalig moeten zijn.
Van Gerven was niet onomstreden in België. Sinds zijn aantreden in 2014 was hij onder meer betrokken bij de mislukte overname van de Nederlandse branchegenoot PostNL. Na die mislukking werd het Amerikaanse Radial voor 820 miljoen dollar ingelijfd. Dat bedrijf bleek verlieslatend en ook op de eigen markt ging het niet makkelijk, met de sneller dan gedacht krimpende briefpostmarkt.
In maart mag Bpost onder de nieuwe leiding aan de slag met een nieuw distributiemodel. Er wordt nu al getest met het nieuwe systeem, waarbij post die de volgende dag wordt bezorgd duurder wordt. Naast die priorpost, waar een postzegel van 1 euro op moet, wordt de gewone post binnen drie dagen afgeleverd tegen een lager tarie
prinszicht
0
Die Belgen hebben ook altijd geluk! Eerst was en is er de subsidie en nu gaat hun “top”man als eerste weg. Doet nog steeds het dubbele van onze Post op de beurs....
alida1
0
quote:

prinszicht schreef op 19 aug 2019 om 07:49:


Die Belgen hebben ook altijd geluk! Eerst was en is er de subsidie en nu gaat hun “top”man als eerste weg. Doet nog steeds het dubbele van onze Post op de beurs....

en dat met een topman die minder dan de helft verdiende.
Beursspeculant
0
quote:

alida1 schreef op 19 aug 2019 om 07:55:


[...]
en dat met een topman die minder dan de helft verdiende.


en het bedrijf minder dan de helft waard maakte
alida1
0
quote:

Beursspeculant schreef op 19 aug 2019 om 08:01:


[...]

en het bedrijf minder dan de helft waard maakte


klopt! maar dan valt er over Herna ook nog wel iets te zeggen.
Tartessos
0
Beursspeculant
0
quote:

alida1 schreef op 19 aug 2019 om 08:08:


[...]

klopt! maar dan valt er over Herna ook nog wel iets te zeggen.


klopt ook, en dat wordt hier dan ook genoeg gedaan haha ;=)
Makita
0
Shorts rennen naar de uitgang shortsell.nl/short/PostNL

van top 15% 2 maanden geleden nu al naar 11%

Nog steeds ~50mln aandelen te kopen ;-)

Vasthouden maar
4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,935   Verschil 0,00 (-0,15%)
Laag 1,919   Volume 873.002
Hoog 1,938   Gem. Volume 6.091.051
16-sep-19 10:09
label premium

PostNL: Geen fiat voor overname Sandd

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium