Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Derde kwartaal.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
tradersonly
0
Idd, zwaar belachelijk heel deze ophef. Aandeel elektrische auto's, alsmede innovaties in boerenstallen zal toenemen. Dit zal een verdere reductie met zich meebrengen. Dit is pure paniekvoetbal. Op de Veluwe mag je, op bepaalde gedeeltes, vanaf morgen 10 km/h minder. Nou nou dat zal zoden aan de dijk zetten. Met een harde westen- of oostenwind komt zo 30% aanwaaien uit de UK of DLD.
tradersonly
0
Je zou zweren dat het een artikel van ' De speld' is. Maar neen.

Zo gaat het in Wijchen..

Bouwers zijn sinds vorige week druk bezig met het bedenken van creatieve oplossingen voor nieuwe bouwprojecten in de buurt van natuurgebieden: elektrische apparaten gebruiken in plaats van machines op diesel; grote vrachtwagens die ruim voor de bouwplaats stoppen, waarna de materialen worden overgeladen in elektrische voertuigen; bouwvakkers die ook voor de laatste kilometers overgezet worden in elektrische auto's.

www.gelderlander.nl/home/bouwers-reke...
lokeend
0
Je moet je als bouwbedrijf maar wat goed hebben voorbereid op deze stikstof problematiek, en deze problemen weten te omzeilen. Anders vis je als bouwer achter het net!!
Kan me zo voorstellen dat de opdrachtgevers op zoek gaan naar bouwers met expertise en oplossingen in de stikstof problematiek.
Wat heijmans als stikstof oplossing bied, dat vind u bij een ander bouwbedrijf niet!
Kan zomaar zijn dat het omzet en winst verhogend word voor heijmans in de toekomst!
De opdracht gevers willen immers verder en betalen!
Succes
Gerard_ecb
0
Komt tijd komt raad!

Er is een woningtekort in NL en er zullen, dat is ook de ambitie van dit kabinet, enorm veel woningen gebouwd moeten worden.
De economie loopt “nog” prima en dat zal de druk op de wegen verder verhogen. Meer asfalt is nog nooit de oplossing gebleken maar wel het instrument waar altijd naar gegrepen wordt. Zo ook nu.
Zeespiegel stijgt en ook binnenlandswater denk aan de rivieren stijgt, hierdoor zal er druk op de dijken komen en ook dit vergt inspanning.

Allemaal zaken die wij niet voor ons uit kunnen blijven schuiven. En dus komt daar binnen afzienbare tijd een oplossing voor. Kan niet anders en dan veert de koers weer op. Heijmans gaat dit jaar zeer waarschijnlijk een wpa van >1€ Neerzetten en daar hoort een andere koers bij dan de 7/8€ die nu op de borden staat.

Het enige wat wij kunnen doen is er ons voordeel uit halen en extra posities opbouwen en deze weer rustig afbouwen zodra de koers oploopt.

Succes
DeZwarteRidder
1
quote:

tradersonly schreef op 30 september 2019 18:49:


Je zou zweren dat het een artikel van ' De speld' is. Maar neen.

Zo gaat het in Wijchen..

Bouwers zijn sinds vorige week druk bezig met het bedenken van creatieve oplossingen voor nieuwe bouwprojecten in de buurt van natuurgebieden: elektrische apparaten gebruiken in plaats van machines op diesel; grote vrachtwagens die ruim voor de bouwplaats stoppen, waarna de materialen worden overgeladen in elektrische voertuigen; bouwvakkers die ook voor de laatste kilometers overgezet worden in elektrische auto's.

www.gelderlander.nl/home/bouwers-reke...

Het lijkt veel op BananaSplit.....!!!
salud
0
Mooi woningbouwproject afgeleverd. En ook nog veel sneller dan gepland.
Maar voorlopig nog werk genoeg in Vlaardingen voor Heijmans.

www.vlaardingen24.nl/nl/nieuws/nieuws...
salud
0
Ook weer klaar.

www.transport-online.nl/site/107584/p...

Polderbaan weer beschikbaar voor vliegverkeer

SCHIPHOL - De Polderbaan is vanaf zondagavond 29 september weer beschikbaar voor vliegverkeer. De start- en landingsbaan was afgelopen week buiten gebruik, vanwege geplande onderhoudswerkzaamheden. De Polderbaan en de Kaagbaan zijn zogenoemde ‘preferente banen’ en worden bij voorkeur zoveel mogelijk ingezet, omdat de aan- en uitvliegroutes over minder dicht bewoond gebied komen dan andere banen.

Schiphol voerde gelijktijdig verschillende werkzaamheden uit aan het asfalt van de start- en landingsbaan, markering en verlichting. De werkzaamheden werden uitgevoerd in samenwerking met Heijmans. Zo’n 75 medewerkers werkten in verschillende ploegen 24 uur per dag aan het onderhoud.
salud
0
Nu is de Aalsmeerbaan aan de beurt.

rtva.nl/2019/09/aalsmeerbaan-twee-wek...

Aalsmeerbaan twee weken gesloten door werkzaamheden

Schiphol – Luchthaven Schiphol voert tussen zondagavond 29 september en zondagavond 13 oktober geplande onderhoudswerkzaamheden uit aan de Aalsmeerbaan. Door de werkzaamheden is de baan niet beschikbaar voor vliegverkeer en volgen de vliegtuigen andere routes van en naar Schiphol.

Tijdens het reguliere onderhoud aan de Aalsmeerbaan vernieuwt Schiphol waar nodig het asfalt en de baanmarkeringen. Er wordt onder andere rubber van de baan verwijderd. Vliegtuigbanden laten bij elke landing een klein beetje rubber achter op de baan. Dat gaat in het asfalt zitten, waardoor het minder stroef wordt. Na een paar duizend landingen wordt het tijd om het rubber te verwijderen. Tijdens het onderhoud worden de lampen van de Aalsmeerbaan gewassen en indien nodig worden lampen vervangen. Het asfalt van de rijbaan wordt vervangen, net als de rijbaanverlichting en afwateringsgoten. Schiphol voert de werkzaamheden uit in samenwerking met Heijmans.

Door buitengebruikstelling van de Aalsmeerbaan wordt het vliegverkeer dat normaal gebruik maakt van deze baan tijdens de werkzaamheden afgehandeld op de Buitenveldertbaan, Zwanenburgbaan of Schiphol-Oostbaan. Welke start- en landingsbaan wordt ingezet is sterk afhankelijk van de windrichting. Het baangebruik zal in de nacht niet afwijken door het onderhoud aan de Aalsmeerbaan.
Japio_
0
quote:

tradersonly schreef op 30 september 2019 18:49:


Je zou zweren dat het een artikel van ' De speld' is. Maar neen.

Zo gaat het in Wijchen..

Bouwers zijn sinds vorige week druk bezig met het bedenken van creatieve oplossingen voor nieuwe bouwprojecten in de buurt van natuurgebieden: elektrische apparaten gebruiken in plaats van machines op diesel; grote vrachtwagens die ruim voor de bouwplaats stoppen, waarna de materialen worden overgeladen in elektrische voertuigen; bouwvakkers die ook voor de laatste kilometers overgezet worden in elektrische auto's.

www.gelderlander.nl/home/bouwers-reke...


Het is een tussenfase en dan kun je de uitvoering wel in het belachelijke trekken, maar dat geeft dan vooral een inkijk in het eigen bekrompen denkpatroon.
Ik rij al jaren in een elektrische bestelauto en hoef dus niet over te stappen en reken maar dat er vlot meer die overstap zullen maken.
salud
0
@Japio_: Het is wel te hopen dat niet teveel mensen die overstap maken want dan komen we allemaal behoorlijk in de problemen.
Als er nu eerst eens naar voldoende alternatieven voor de opwekking - en levering van energie gezocht wordt (en betaalbaar) voordat de bestaande mogelijkheden te pas en te onpas verboden worden, zou er best een draagvlak voor zijn. Maar zelfs als we voldoende alternatieve energie zouden kunnen opwekken is het nog niet opgelost qua levering naar de plek waar het nodig is.
Dat moet eerst klaar zijn, betaalbaar zijn, en goed functioneren voordat je andere zaken afbouwt !!!

www.telegraaf.nl/financieel/943109841...

’Elektriciteitsnet op steeds meer plekken vol’

(ANP) - Het elektriciteitsnet in Nederland raakt op steeds meer plekken ’vol’ door de stormachtige opmars van onder meer zonneparken en stroomvretende datacenters. Volgens netbeheerder Liander is er in grote delen van Flevoland en Friesland zelfs helemaal geen capaciteit meer beschikbaar voor nieuwe zonneparken of windmolens. Ook is nieuwe aansluiting op het stroomnet voor grote bedrijven op sommige plekken niet meer mogelijk.

Liander is de grootste netbeheerder van Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer een derde van het land onder de hoede en zorgt ervoor dat het licht brandt en het warm is in 3 miljoen woningen en bedrijven. In een nieuw overzicht constateert Liander dat er steeds meer knelpunten zijn op het elektriciteitsnet.

salud
0
Vervolg van het bovenstaande artikel:

Lampen tuinders tijdelijk uit
Met ingang van deze maand kunnen partijen die een zonnepark willen beginnen daarom alleen nog maar een subsidie aanvragen als ze beschikken over een zogeheten transportindicatie. Die indicatie wordt niet verleend voor plekken waar er toch geen ruimte op het net beschikbaar is. Liander werkt verder aan initiatieven waarbij bijvoorbeeld tuinders tijdelijk hun lampen uitzetten op momenten dat er heel veel vraag is naar stroom.



Stroomnet kan groei datacentra niet aan.
Rond de knelpunten breidt de netbeheerder natuurlijk ook het elektriciteitsnet uit. Maar dit kost veel tijd, onder meer vanwege lange vergunningstrajecten en procedures. Daarbij staat de uitvoering van het werk onder druk door een chronisch tekort aan technici. De netbeheerder onderzoekt inmiddels de mogelijkheden om de huidige kabels en installaties beter te benutten met slimme oplossingen.

Om innovaties breed in te zetten zouden evenwel wijzigingen van wet- en regelgeving nodig zijn. Topvrouw Ingrid Thijssen van moederbedrijf Alliander pleitte eerder al voor een nationaal masterplan voor de energie-infrastructuur. Zij benadrukte daarbij de noodzaak van een gezamenlijke aanpak van betrokken partijen. Dat zou het ook makkelijker maken om schaarse technici in te zetten waar ze het hardst nodig zijn.

salud
0
@Japio_: Bij ons in Spanje zie je bijna geen zonnepanelen want dat kan het elektriciteitsnet niet aan. Er wordt ook niet veel aan gedaan want de elektriciteitsbedrijven zijn, evenals de infra, grotendeels in handen van de Staat. En die Staat verdient lekker aan die door hun zelf opgewekte elektriciteit en heeft er geen belang bij dat mensen dat zelf op gaan wekken. Tot voor kort werd er zelfs belasting op geheven hier (zonnebelasting, je verzint het niet)
Gelukkig heeft de Europese Commissie daar nu een einde aan gemaakt.

Overigens legt diezelfde EC dan wel weer gigantische importheffingen op aan China omdat die van die mooie goedkope zonnepanelen kunnen maken die het klimaatprobleem voor een deel zouden kunnen oplossen.
Waanzin dus en niks klimaat verbeteren .... bij alle partijen gewoon allemaal eigenbelang.
tradersonly
0
quote:

Japio_ schreef op 1 oktober 2019 12:59:


[...]

Het is een tussenfase en dan kun je de uitvoering wel in het belachelijke trekken, maar dat geeft dan vooral een inkijk in het eigen bekrompen denkpatroon.
Ik rij al jaren in een elektrische bestelauto en hoef dus niet over te stappen en reken maar dat er vlot meer die overstap zullen maken.


Betonmixers, ladingen betonbalken en hijskranen op elektrisch lijkt me wat lastig?
En gek genoeg mag verbouwen 'milieu-onvriendelijk'. Meten met 2 maten lijkt me.
Wel een huis onduurzaam verbouwen maar geen energieneutrale woninge mogen neerzetten? Omgekeerde wereld lijkt me..
voda
0
PERSBERICHT: Heijmans realiseert 120 woningen in nieuwe groene wijk Leusden

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heijmans
7,70 0,02 0,26 % Euronext Amsterdam

Heijmans en de gemeente Leusden hebben een anterieure overeenkomst
gesloten voor nieuwbouwproject Maanwijk. Het project omvat het
ontwikkelen en realiseren van 120 duurzame koop- en huurwoningen voor
uiteenlopende doelgroepen. In het project (waarde circa EUR 30 miljoen)
wordt een groene leefomgeving als uitgangspunt genomen.

Met de nieuwbouwwijk draagt de gemeente bij aan het creëren van een
divers woningaanbod in Leusden. In het natuurinclusieve project zet
Heijmans in op het creëren van een gezonde woon- en leefomgeving.
Daarbij wordt de openbare ruimte zodanig ingericht dat voetgangers en
fietsers ruim baan krijgen, kinderen veilig kunnen spelen en bewoners
elkaar kunnen ontmoeten. Ook zal Heijmans innovatieve concepten in het
project inzetten die gericht zijn op het verhogen van wooncomfort en
veiligheid en verlagen van energieverbruik.

Divers woningaanbod

Het uiteenlopende woonprogramma van koop- en huurwoningen bestaat uit
starterswoningen, levensloopgeschikte woningen,
twee-onder-één-kapwoningen en herenhuizen. De woningen die
Heijmans gaat realiseren, variëren in woonoppervlakte van circa 60
tot 170 vierkante meter en krijgen een eigen tuin of balkon. Ook kunnen
bewoners gebruikmaken van gemeenschappelijke tuinen die worden
aangelegd.

Heijmans zal zelf zorgdragen voor de verkoop van 76 grondgebonden
woningen. Woningstichting Leusden is de beoogde partij die 36 woningen
zal verhuren en 8 woningen voor starters gaat verkopen. Naar verwachting
start de bouw begin 2021.

Over Heijmans

Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die activiteiten in vastgoed,
bouw & techniek en infra combineert in de werkgebieden Wonen, Werken en
Verbinden. Door te sturen op voortdurende kwaliteitsverbetering,
innovatie en integraliteit realiseren we toegevoegde waarde voor onze
klanten. Heijmans realiseert projecten voor woonconsumenten, bedrijven
en overheden en bouwt samen met hen aan de ruimtelijke contouren van
morgen. Voor meer informatie, kijk op
www.globenewswire.com/Tracker?data=6J...
www.heijmans.nl.

Voor meer informatie / niet voor publicatie:

Pers

Rik Hammer

Communicatie

+31 73 543 52 17

rhammer@heijmans.nl

Analisten

Guido Peters

Investor Relations

+31 73 543 52 17

gpeters@heijmans.nl

Bijlage

-- Persbericht
ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...

(END) Dow Jones Newswires
tradersonly
0
Stikstofproof lijkt mij. Als er voor dergelijke projecten al geen ruimte meer zou zijn, kun je Nederland beter opdoeken.
Hoogste tijd dat Heijmans weer naar 10+ regionen gaat.
Japio_
0
quote:

salud schreef op 1 oktober 2019 13:38:


@Japio_: Bij ons in Spanje zie je bijna geen zonnepanelen want dat kan het elektriciteitsnet niet aan. Er wordt ook niet veel aan gedaan want de elektriciteitsbedrijven zijn, evenals de infra, grotendeels in handen van de Staat. En die Staat verdient lekker aan die door hun zelf opgewekte elektriciteit en heeft er geen belang bij dat mensen dat zelf op gaan wekken. Tot voor kort werd er zelfs belasting op geheven hier (zonnebelasting, je verzint het niet)
Gelukkig heeft de Europese Commissie daar nu een einde aan gemaakt.

Overigens legt diezelfde EC dan wel weer gigantische importheffingen op aan China omdat die van die mooie goedkope zonnepanelen kunnen maken die het klimaatprobleem voor een deel zouden kunnen oplossen.
Waanzin dus en niks klimaat verbeteren .... bij alle partijen gewoon allemaal eigenbelang.



Spanje leent zich bij uitstek voor elektrisch rijden waarbij de auto onder een PV carport wordt opgeladen. En wat denk je van airco gevoed met PV stroom?
De importheffing op Chinese panelen die is inmiddels afgeschaft, het heeft de Duitse industrie niet geholpen dus hopelijk wordt er lering uit getrokken.

Voorts haal je problemen aan waar grootschalig elektrisch rijden voor zou kunnen gaan zorgen, juist die 'problemen' zijn voor mij een motivatie om mijn geld op Heijmans te zetten want wie legt de kabels voor distributie, wie onderhoudt de trafostations en wie plaatst de laadpalen??


Daexter
0
Ik lees weer een hoop dommigheid. Het stikstofprobleem is vooral een juridsich probleem, geen uitstoot probleem. Er mag dan we in de media gesuggereerd worden dat de uitstoot het probleem is, dat willen de milieucriminelen ons doen geloven.

Feit is dat het afhangt van de juridische classificatie of een natuurgebied het een natura 2000 gebied is of niet. Als dat zo is, dan gelden er ineens veel strengere regels.

Het is ook een feit dat in de tijd dat Nederland economisch op haar gat lag (zeg 2009 t/m 2013) Er veel gebieden die classifactie hebben gekregen.

Als je kijkt naar het huidige oppervalk dat in Nederland een Natura 2000 classificatie heeft, dan is dat ca 25% van het oppervlak van Nederland. Interessant daarbij is dat het gemiddelde in Europa (want dit is een Europees feestje) op 18% van de oppervlakte van een land ligt. Tel daarbij op dat Nederland van alle normale landen (dus exc Vaticaanstad, Monaco etc) het dichtstbevolkte land van Europa is. Et voila, je hebt het echte probleem boven tafel.

Het wordt dus weer tijd dat we normaal gaan doen in Nederland.

We moeten nog maar zien of elektrische auto's zo klimaat neutraal zijn, als dat nu beweert wordt. Wat gebeurt er met de batterijen van die auto's als ze afgedankt zijn. Verplaatsen we die stilletjes naar de derde wereld zodat het klimaatneutraal lijkt?

Op waterstof rijden, dat is goed voor het milieu.
Japio_
0
quote:

Daexter schreef op 1 oktober 2019 22:13:




We moeten nog maar zien of elektrische auto's zo klimaat neutraal zijn, als dat nu beweert wordt. Wat gebeurt er met de batterijen van die auto's als ze afgedankt zijn. Verplaatsen we die stilletjes naar de derde wereld zodat het klimaatneutraal lijkt?



Na 2nd (soms nog een 3th) use wordt deze in de EU gerecycled waarbij tenminste 95% aan bruikbare grondstoffen teruggewonnen wordt
voda
0
'Relatief kleine deal van Heijmans'

Gepubliceerd op 2 okt 2019 om 09:14 | Views: 563

Heijmans 10:05
7,60 -0,10 (-1,30%)

AMSTERDAM (AFN) - Heijmans gaat in Leusden 120 duurzame koop- en huurwoningen ontwikkelen en bouwen voor uiteenlopende doelgroepen. De projectwaarde is 30 miljoen euro. "Een relatief kleine aankondiging", aldus analisten van KBC Securities woensdag.

De marktvorsers noemt het wel mooie publiciteit wat betreft nieuwe 'natuur-inclusieve' projecten, die meer en meer de standaard worden gezien de huidige stikstofproblematiek. De kenners hanteren een accumulate-advies op Heijmans met een koersdoel van 11,50 euro.

Het aandeel Heijmans stond omstreeks 09.15 uur 0,7 procent lager op 7,65 euro.
salud
0
Nou, gaat goed allemaal ... tel uit je winst.
Gelukkig gaat de moeder van alle recessies waar we nu ongezien in duiken sowieso
alle bouw initiatieven de kop indrukken.

www.telegraaf.nl/nieuws/2045156918/ka...

’Kabinet heeft nog maanden nodig voor stikstofaanpak’

DEN HAAG - Het gaat nog enkele maanden duren voor het kabinet concrete oplossingen heeft om de stikstofcrisis aan te pakken. Het kabinet komt binnenkort wel met een eerste reactie op het advies van oud-minister Remkes.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Minister Schouten (Landbouw) zal naar verwachting in de kabinetsreactie wel de grote lijnen uitzetten.

Maar op de vraag waar de maximumsnelheid omlaag moet voor de natuur heeft het kabinet bijvoorbeeld nog geen antwoord. Meerdere fractievoorzitters in de coalitie willen bovendien meer onderbouwing zien over de effectiviteit van deze en andere maatregelen om de stikstofuitstoot te beperken.

Hiertoe is geopperd dat het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) en de Wageningen Universiteit moeten gaan kijken welke Natura2000-gebieden welke maatregelen behoeven. Tegelijkertijd inventariseert het ministerie van Binnenlandse Zaken welke gevolgen het opstarten van bepaalde bouwprojecten heeft op stikstofuitsoot.

Faillissementen

Een ingewijde verwacht dat het kabinet pas rond de jaarwisseling het dossier ’heeft vlotgetrokken’. Elders in de coalitie wordt er serieus rekening mee gehouden dat bedrijven failliet zullen gaan vanwege de stikstofcrisis, omdat concrete oplossingen nog wel even op zich laten wachten.

In de coalitie is het idee om zoveel mogelijk regionaal te gaan kijken waar het knelt. Als oplossing voor bouwprojecten die in gevaar zijn gekomen door de verstikkende regels wordt gedacht aan ’intern salderen’. Bij deze plannen moet de hoeveelheid stikstof binnen het project worden beperkt.

Extra geld
Ook naar ‘extern salderen’ wordt gekeken. De stikstofuitstoot wordt dan op een andere plek gecompenseerd. Hierbij valt te denken aan het opkopen van bedrijven van oude boeren die geen opvolger kunnen vinden of sanering van stallen met verouderde systemen. Maar ook deze maatregelen moeten nog worden uitgewerkt.

Over de omvang van de kosten is nog niets duidelijk, maar het kabinet kondigt naar verwachting in de brief van Schouten aan dat er extra geld voor het uitkopen van boeren moet worden vrijgemaakt, iets dat minister Hoekstra (Financiën) deze week naar verluidt niet bepaald enthousiast maakte.

VNO NCW roept het kabinet in een brandbrief op om haast te maken. De werkgeversorganisatie waarschuwt dat tienduizenden banen in gevaar dreigen te komen.
707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Heijmans Meer »

Koers 7,350   Verschil -0,15 (-2,00%)
Laag 7,250   Volume 256.352
Hoog 7,480   Gem. Volume 174.025
27 feb 2020 17:35
label premium

Fors herstel bij Heijmans

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Gerelateerde Video's

Arend Jan Kamp over BAM 21 februari 2018 15:17
BAM: Terug naar €4,00 - €4,50? 20 december 2017 21:50
Arend Jan Kamp over Heijmans 1 november 2017 14:01
VolkerWessels terug op beurs 21 april 2017 17:14