Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom Juni 2019 - in de aanloop naar Q2
Volgen
Het wordt tijd om vooruit te kijken en te stoppen met de asset for cash discussies, de aandelen zijn ingenomen en de cash staat op de rekening en of is inmiddels gespendeerd. Met dank aan bokito tariff Trump is het kommer en kwel op de beurs en het ziet ernaar uit dat wij hier voorlopig nog niet van verlost zijn en krijgt TomTom zoals we al jaren gewend zijn ruimschoots zijn deel. Persoonlijk ben ik benieuwd of de forse afname van het aantal vrij verhandelbare aandelen een nog groter volatiel gedrag zal vertonen, aandeel geniet weinig vertrouwen in de markt en geeft geen wachtgeld maar aan de andere kant legt de toenemende aanwas van cash een behoorlijk fundament. Allemaal ingrediënten welke lucratief kunnen zijn om in dit aandeel te handelen, een target positie aanhouden om niet met lege handen te staan wanneer onverhoopt een hand uit de hemel zich aandient en bij dalingen door de marktsituatie of berichtgeving extra stukken innemen en deze extra stukken bij een opleving van de koers met winst laten gaan. Vooralsnog gaan omzet en winst niet dusdanige vormen aannemen die in verhouding staan tot de 5 ‘a 6 miljard aan investeringen die TomTom door de jaren heen heeft gedaan in de A&E divisie waardoor naar ik verwacht de koers van het aandeel de komende maanden, jaar geen grote sprongen voorwaarts gaat maken. Of het moet zijn dat de hand uit de hemel zicht aandient en met een goudgerand bod ons verlost van de aandelen TomTom die wij al jaren, de een meer dan de ander koesteren! Zonder tussentijdse berichten van collega’s, concurrenten of onrustzaaiers moeten we het doen met de bokito tariff Trump perikelen totdat de cijfers van het 2e kwartaal weer voor reuring op dit aandeel kunnen zorgen!
Pieterkels schreef op 1 juni 2019 03:57 :
Of het moet zijn dat de hand uit de hemel zicht aandient en met een goudgerand bod ons verlost van de aandelen TomTom die wij al jaren, de een meer dan de ander koesteren!
De kaarten zijn gewild, verwacht binnen niet al te lange tijd een bod.
1 juni en ik zit nog niet in Spanje. We nemen het volgende : Q1 liet een groei zien van 14% 2018 liet een omzet zien van 686 martinmartin laat de opex 4 maal 135 worden voor 2019 is 540 De gross margin was in Q1 72% Mijn uitgangspunten. - groei in 2019 tov 2018 8,5%, dus geen 14% uit Q1 - omzet 2018 een gegeven 686. - opex zet ik ook op 540 ipv de outlook 550. - de gross margin in Q1 72% zet ik voor heel 2019 op 73% Tja en dan maar rekenen :-) 686 maal 1,085 = 744 gross margin 73% = 543 opex 540 EBIT 3 positief. Zeg niet dat het luchtfietsen is. Ik verwacht dus zelfs in 2019 een positieve ebit in tegenstelling tot de outlook 2019 die van 675 maal 70% 472,50 opex 555 ebit NEGATIEF 82,50 miljoen uitgaat. De outlook 2019 gaat uit van een stijging A en E van 15%, 2018 tov 2017 was 12% met een ondermaatse Enterprise. De outlook 2019 gaat uit van een daling in Consumer van 22%, 2018 tov 2017 liet een daling van 23% zien. Dus de percentages in de outlook 2019 tov 2018, lijken op 2018 tov 2017. Maar in 2017 hadden we nog 45 sports en in 2018 was Enterprise door redenen tegenvallend. Maar Harold en Taco kunnen van de outlook 2019 altijd zeggen, kijk maar naar 2018 tov 2017, hebben zich al ingedekt. Super maar dan ook super voorzichtig, met een bepaalde reden, ik weet het niet !!!
In 2015 zei Harold het volgende ! TomTom hoeft niet per se in één stuk te blijven, zegt hij. „Kaarteninformatie is belangrijk voor andere divisies van TomTom. Maar het is denkbaar dat dat contractueel geregeld kan worden.” Een constructie waarbij TomTom een licentie houdt voor zijn eigen kaarten. Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.” Dus Harold zei daar iets bijzonders. TomTom hoeft niet per se in één stuk te blijven, zegt hij. „Kaarteninformatie is belangrijk voor andere divisies van TomTom. Maar het is denkbaar dat dat contractueel geregeld kan worden.” Een constructie waarbij TomTom een licentie houdt voor zijn eigen kaarten. Ze hebben het momenteel dus andersom gedaan. TTT verkopen en een licentie met Bridgestone afgesloten voor de kaarten. Maar als ze nu A en E verkopen, dan hebben ze een licentie nodig voor Consumer, als ze dat zelf houden :-) Ik denk gewoon dat Consumer markten gebruikt, waar veel niche is en dus veel grote jongens niet in willen. Consumer, waar Corinne haar zin doordreef met sports, teruglopend PND voor autos, maar vette groei in andere niche produkten, zoals Bridge Hub Pnd voor scooters motors en caravans. Corinne we gaan nu stoppen met sports want dat kost nog altijd 70 miljoen per jaar. Stoppen we met sports dan kunnen we wel het hele impairment Consumer 169 miljoen ineens opvoeren. Straks beginnen we weer gewoon met een afgeslankt sports, want alle kennis en patenten houden we. We nemen dus straks alle locatie technologie in licentie voor Consumer, want laten we eerlijk zijn, de niche markten in Consumer kunnen we aan. Maar de zelfrijdende auto daar duikt straks de hele top van Oems en Techbedrijven op, dassss alleen een brug te ver. Dan kunnen uitspraken uit 2015 ineens weer heel actueel worden. Ze hoeven alleen A en E te verkopen en de kaarten in licentie voor Consumer nemen. A en E verkopen en de uitspraak van Harold uit 2015 is een feit :-) Prettige dag verder, want heb het druk :-)
Dat is ook wat ik verwacht. Ik verwacht dit jaar nog een riant bod. HG laat geen andere ceo toe en ik denk dat ze het avontuur willen afsluiten. Het verloopt volgens plan. Het duurt iets langer dan ik gehoopt had. Eerst verkoop ttt en dan de rest. Ik volg de koers niet actief. Of de koers op 6 of 10 staat is niet belangrijk. Het enige dat belangrijk is is de hoogte van het bod. Ik verwacht minimaal 3miljard euro. JvH schreef op 1 juni 2019 07:02 :
[...]
De kaarten zijn gewild, verwacht binnen niet al te lange tijd een bod.
Was here schreef op 1 juni 2019 13:25 :
Dat is ook wat ik verwacht. Ik verwacht dit jaar nog een riant bod. HG laat geen andere ceo toe en ik denk dat ze het avontuur willen afsluiten.
Het verloopt volgens plan. Het duurt iets langer dan ik gehoopt had. Eerst verkoop ttt en dan de rest.
Ik volg de koers niet actief. Of de koers op 6 of 10 staat is niet belangrijk. Het enige dat belangrijk is is de hoogte van het bod. Ik verwacht minimaal 3miljard euro.
[...]
Dat zou dus een bod van minimaal 22 euro impliceren...
Uit uitkeringsdraadje naar het juni draadje. Past beter bij een inhoudelijke redeneerlijn die hier wordt voortgezet. ----------------- Een bruikbare analyse van de omzet in (HD)maps ben ik nog niet tegengekomen. In marktanalyses worden bijvoorbeeld vaak ook componenten leveranciers meegenomen of aanpalende diensten die niet direct zijn te herleiden tot Here of TomTom. Dan wordt het appels met peren vergelijken. Zie ook onderstaande linkwww.marketsandmarkets.com/PressReleas... Ik weet de omzet van Here niet in automotive. Die van TomTom gaat over 2019 rond de 325 miljoen bedragen. Betekent een totale omvang van de markt van 1,3 miljard. Een CAGR van 17,1% lijkt over de gehele markt (dus inclusief alle appels en peren haalbaar). De huidige markt (appels en peren) is 9,3 miljard euro groot en groeit naar circa 20 miljard in 2023. Is de markt waar TomTom en Here zich in begeven dan circa 14% van de totale appels en peren markt? Als dat zo is dan is de markt in 2023 circa 2,8 miljard groot. De groei over 2019 in automotive van TomTom is circa 45%. Als ze de groei in de markt hadden gevolgd dan was de omzet gegroeid naar 265 miljoen in plaats daarvan hebben ze extra marktaandeel weten te behalen van 60 miljoen euro (265+60=325 miljoen euro). Een groei in marktaandeel ten opzichte van het totaal van 1,3 miljard van 5%? Aardig bewijs voor de sterke concurrentiepositie van TomTom. Tenminste als die 17% CAGR ook geldt voor de markt van Here en TomTom. Hoeveel marktaandeel moet TomTom behalen om in 2023 1 miljard omzet te halen in automotive? Dat is 1/2,8 = circa 35% en dat lijkt haalbaar. Dit zou met omzet in licensing en consumer moeten resulteren in een wpa van rond de 2 euro. Wellicht ben ik wat optimitisch met (slechts) 600 miljoen euro aan kosten. En ga ik teveel uit van schaalbaarheid. Als de kosten 750 miljoen euro bedragen dan resteert een wpa van rond de 1,10. Een aandelenkoers van 20 euro in 2023 lijkt mij gerechtvaardigd. Een jaarlijks rendement vanaf de huidige koers van acht euro van tussen de 20% en 25%. Afhankelijk of je rekent met een vierjarig of vijfjarig perspectief.
Ik kreeg een mail van lynx: Symbol Shares Purchased Purchase Date Shares Sold Sales Date TOM2 63,985 24-MAY-2019 Iemand enig idee waarom ik dat gekregen heb? Het gaat maar om nog geen 64000 aandelen.
TimCh schreef op 1 juni 2019 13:59 :
[...]
Dat zou dus een bod van minimaal 22 euro impliceren...
Zal wel op 12,5 a 13,5 uitdraaien.
TomTom is helemaal afgeslankt om geplukt te worden. Microsoft kom er maar in!
> 15 e en ik doe er nog een strik omheen....
Als de tent verpatst wordt krijg je hooguit nog een tientje voor wat er nog van je aandelen over is.
Hoe is het met de heer Overbeek bij Here? In het begin was hij luid en duidelijk aanwezig. Ik hoor en lees nog weinig van hem. Iemand een idee?
ik denk dat de hoge heren van daimler hem de duimschroeven hebben aangedraaid.... en terecht bij een dergelijke performance... grundlichkeit is de duitsers wel toe te vertrouwen.
Tja. Ik ga er nog steeds vanuit dat het bericht van reuters in maart 2018 waar was. Tom Tom heeft de hulp ingeschakeld van de DB om te helpen bij de verkoop van het hele bedrijf of een minderheidsbelang. Waarom. - april 2017 Wakkie tekent voor nog 2 jaar, dus tot april 2019, geen 4. - juli 2017 sports under review, werd dus stoppen. - impairment heel Consumer 169 miljoen. - aandelen inkoop voor de opties, dus geen verwatering 1 - Pontjes halen aandelen uit Flevo naar 4 maal prive ( aanname ) - feb 2018 belachelijke outlook, die 2 maal moest worden bijgesteld. - maart bericht Reuters - Harold bij BNR : dus Reuters zuigt het uit de duim, ha ha dat wil ik ook niet zeggen. - ik denk dus dat de koper ( s) TTT niet wilde hebben en Consumer ook niet, maar ik denk dat daar al een oplossing voor is, Founders eventueel hun kinderen. - minderheidsbelang bv Microsoft 10% gaat hem niet worden, was dan allang gebeurd. - De Koper heeft allang een belang kunnen opbouwen, met behulp van Apple Google en Volvo, dus ook hier geen verwatering :-) - Ik denk dat DNB een dubieuze rol speelt. De ballen voor vandaag, heb een grote pa tat ten fuif :-) OH ja , Tom Tom gebruikt de cloud van Microsoft. Microsoft heeft alle locatietechnologie van Tom Tom in licentie. Microsoft is erg actief in de cloud technologie voor de automotive industrie. ze hebben ook een grote samenwerking aangekondigd met Volkswagen, maar Microsoft heeft niet de in - car technologie die daar bij hoort. "" Tom Tom wel ? "" Staat gewoon in de minutes van de Bava maart 2019.
Ik denk dat Daimler niet blij is met Overbeek. Het toetreden van nieuwe investeerders is (voorlopig) mislukt. Daarentegen moest daimler de portemonnee opnieuw trekken. Daimler heeft zelf genoeg problemen (autonoom, connectiviteit en electrificatie). En dan komt overbeek nog ff langs en vraagt om extra geld. Overbeek vertelde dat hij niet bang was voor tt, maar voor big tech. Dat begrijp ik. Microsoft koopt tt voor 2020 en dan meneer Overbeek?Waar je bang voor bent gaat uitkomen.
Gaan we weer terug naar de 7E, we blijven immers heen en weer gaan tussen 8 en 7?
U kunt weer instappen voor de volgende (laatste) ride.. El gordo komt er aan ;-)
Zie op twitter dit, maar niet waarom TT in het nieuws zou zijn, iemand een idee? @beursbazen 43 min.43 minuten geleden Meer #BoeingCompany, #AirFranceKLM en #TomTom zijn vandaag in het nieuws. Lees meer op www.beursbazen.nl .
De muizen hebben even mogen dansen. Is de kat nu terug. marshall waze al sinds okt 2018 als laatste onder de 0,5%. Wat weten shorters dan wat wij niet weten. Loopt Tom Tom volgens de shorters gevaar te worden overgenomen. Je zal maar short zitten met andermans aandelen en pats de koers gaat van 8 naar 20. Dat kost veel duiten voor de shorter. Je ziet het in de morgen, zijn wat kopers, ff laten uitrazen, boekje bestuderen en koers lager zetten door tussen de bied en de laat vestzak broekzak te doen en links en rechts kleine uitstappers oppikken. Voor iemand !!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)