Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

NEL ASA 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
716 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
DeZwarteRidder
0
quote:

Stapvoets schreef op 20 juli 2019 11:21:


U zei volgens mij, niet beleggen in bedrijven die nog geen winsten maken.

Ik wil het niet te moeilijk maken voor newbies zoals jij.
rbot
0
quote:

3 voor 50 schreef op 19 juli 2019 08:23:


[...]

Grappig dat je Tesla's noemt, aangezien veel fabrikanten onderzoek doen naar waterstof. Reden hiervoor is dat er simpelweg te weinig grondstoffen zijn om die accu's te blijven produceren. Zie: tweakers.net/nieuws/152398/audi-gaat-...

Onlangs is in Veendam een waterstof installatie geopend door de koning en zo zijn er nog veel meer ontwikkelingen:
www.ad.nl/arnhem/stroomfiles-door-zon...

www.ad.nl/auto/op-een-waterstoftank-v...

fuelcellsworks.com/news/arnhem-nijmeg...

fuelcellsworks.com/news/dutch-student...

tweakers.net/nieuws/154374/gemeente-d...

Ik zie waterstof zeker niet als niche markt maar als iets wat in de toekomst juist een hele grote rol gaat spelen in onze behoefte naar groene energie.
www.ad.nl/economie/waterstof-heeft-de...

De steun voor warmtepompen begint ook af te nemen door de enorme kosten die er voor veel huiseigenaren aan vast zitten.
www.nu.nl/economie/5965828/steeds-min...
Ook hier begint de roep om waterstof te gebruiken luider te worden aangezien de gasleidingen etc er al liggen.


Dank je, heel interessant allemaal. Het rapport dat ik vanmorgen doorstuurde is denk ik erg interessant om te lezen
rbot
0
www.ad.nl/economie/waterstof-heeft-de...

Super ambitious dit, word ik ook enthousiast van. Ik ben van de winter bij een meetup geweest in pakhuis de zwijger naar aanleiding van die uitzending in Tegenlicht. Daar waren de meningen wel erg verdeeld. Aan de ene kant de mensen van Groenlinks met een typische houding van 'schouders eronder en we gaan dit neerzetten'. Aan de andere kant de meer technische mensen met een meer realistische kijk op de zaak.

Eén van de problemen die naar voren kwam was eigenlijk heel simpel. Kijkende naar het aanbod van groene stroom in NL en de prognoses daarvan voor komende 10-30 jaar dan kon je niet anders dan concluderen dat er grote te korten zullen zijn. Zelfs met hele optimistische aannames waarin alle grote geplande windparken versneld opgeleverd gaan worden... Omdat veel groene stroom dus direct naar de markt zal vloeien is het de vraag hoeveel er beschikbaar zal zijn voor waterstof?

Energie efficiéntie is een probleem. Een tesla die rijd op groene stroom direct vanuit een accu kan veel meer kms afleggen dan een tesla die dezelfde hoeveelheid stroom eerst omzet naar waterstof en die vervolgens gebruikt in een verbrandingsmotor of fuelcell...


Dit is zeker geen pleidooi tegen waterstof. Ik probeer alleen realistisch te kijken naar de uitdagingen. Hoe zien jullie dit?
pardon
0
H2SHIPS: schepen varen op groene waterstof
Nieuwsbericht
16-07-2019
Waterstof Port of Amsterdam
Waterstof gaat een steeds grotere rol spelen in de verschoning van de scheepvaart. Hoe draagt waterstof hieraan bij en welke rol kunnen zeehavens hierin spelen?

Port of Amsterdam is partner geworden van het Europese project H2Ships. Dit Interreg North-West Europe project focust zich op de volgende kernvraag: Wat zijn de essentiële condities voor een succesvolle marktintroductie van waterstof als brandstof voor scheepvaart?

Daarvoor wordt er een blauwdruk ontwikkeld voor een transport- en distributiesysteem inclusief bunkering in zee- en binnenhavens in Noord-West Europa voor groene waterstof. De ontwikkeling en implementatie van deze waardeketen vraagt om samenwerking tussen de relevante overheden, scheepsbouwers en marktpartijen.Als onderdeel van de pilot zal het nieuwe directievaartuig van Port of Amsterdam, De Havenbeheer, op waterstof in de vorm van natriumboorhydride gaan varen. Natriumboorhydride is een vaste vorm voor waterstof. Het Directievaartuig is een representatief schip dat wordt ingezet om potentiële klanten of hoogwaardigheidsbekleders de haven en de stad te laten zien. Dit vaartuig wordt het komende jaar ontwikkeld en zal ook zo circulair mogelijk worden gebouwd.

Het H2Ships project loopt in totaal drie jaar en eindigt in juli 2022. H2Ships heeft 13 partners (waaronder. Port of Amsterdam, Universiteit Delft, Tata Steel, Haven van Oostende en Port Autonome de Paris) uit de volgende vijflanden: België, Denemarken, Frankrijk, Groot Brittannië en Nederland. Het project zal bijna € 3.5 miljoen ontvangen aan subsidie van het Interreg North-West Europe Programme (2019-2022).

Voor meer informatie zie het persbericht van H2Ships.
4finance
0
quote:

pardon schreef op 21 juli 2019 20:04:


H2SHIPS: schepen varen op groene waterstof
Nieuwsbericht
16-07-2019
Waterstof Port of Amsterdam
Waterstof gaat een steeds grotere rol spelen in de verschoning van de scheepvaart. Hoe draagt waterstof hieraan bij en welke rol kunnen zeehavens hierin spelen?

Port of Amsterdam is partner geworden van het Europese project H2Ships. Dit Interreg North-West Europe project focust zich op de volgende kernvraag: Wat zijn de essentiële condities voor een succesvolle marktintroductie van waterstof als brandstof voor scheepvaart?

Daarvoor wordt er een blauwdruk ontwikkeld voor een transport- en distributiesysteem inclusief bunkering in zee- en binnenhavens in Noord-West Europa voor groene waterstof. De ontwikkeling en implementatie van deze waardeketen vraagt om samenwerking tussen de relevante overheden, scheepsbouwers en marktpartijen.Als onderdeel van de pilot zal het nieuwe directievaartuig van Port of Amsterdam, De Havenbeheer, op waterstof in de vorm van natriumboorhydride gaan varen. Natriumboorhydride is een vaste vorm voor waterstof. Het Directievaartuig is een representatief schip dat wordt ingezet om potentiële klanten of hoogwaardigheidsbekleders de haven en de stad te laten zien. Dit vaartuig wordt het komende jaar ontwikkeld en zal ook zo circulair mogelijk worden gebouwd.

Het H2Ships project loopt in totaal drie jaar en eindigt in juli 2022. H2Ships heeft 13 partners (waaronder. Port of Amsterdam, Universiteit Delft, Tata Steel, Haven van Oostende en Port Autonome de Paris) uit de volgende vijflanden: België, Denemarken, Frankrijk, Groot Brittannië en Nederland. Het project zal bijna € 3.5 miljoen ontvangen aan subsidie van het Interreg North-West Europe Programme (2019-2022).

Voor meer informatie zie het persbericht van H2Ships.


Het NEL schip ligt mooi op koers ;-) Het markt potentieel is met de juiste producten heel erg groot.

holenbeer
0
quote:

rbot schreef op 21 juli 2019 18:46:


www.ad.nl/economie/waterstof-heeft-de...

Super ambitious dit, word ik ook enthousiast van. Ik ben van de winter bij een meetup geweest in pakhuis de zwijger naar aanleiding van die uitzending in Tegenlicht. Daar waren de meningen wel erg verdeeld. Aan de ene kant de mensen van Groenlinks met een typische houding van 'schouders eronder en we gaan dit neerzetten'. Aan de andere kant de meer technische mensen met een meer realistische kijk op de zaak.

Eén van de problemen die naar voren kwam was eigenlijk heel simpel. Kijkende naar het aanbod van groene stroom in NL en de prognoses daarvan voor komende 10-30 jaar dan kon je niet anders dan concluderen dat er grote te korten zullen zijn. Zelfs met hele optimistische aannames waarin alle grote geplande windparken versneld opgeleverd gaan worden... Omdat veel groene stroom dus direct naar de markt zal vloeien is het de vraag hoeveel er beschikbaar zal zijn voor waterstof?

Energie efficiéntie is een probleem. Een tesla die rijd op groene stroom direct vanuit een accu kan veel meer kms afleggen dan een tesla die dezelfde hoeveelheid stroom eerst omzet naar waterstof en die vervolgens gebruikt in een verbrandingsmotor of fuelcell...


Dit is zeker geen pleidooi tegen waterstof. Ik probeer alleen realistisch te kijken naar de uitdagingen. Hoe zien jullie dit?

Het schijnt dat veel windstroom vanaf zee, die komende decennia wordt opgeleverd, niet eens als stroom aan land gebracht wordt, ivm de transportverliezen over grote afstand (denk dan aan de Doggersbank, 100-en km). Dus de kans bestaat dat dit sowieso al wordt omgezet in H2 en op die manier aan land gebracht. Het kan dan net als nu aardgas verder getransporteerd en gebruikt worden, met geringe aanpassingen aan het gasnet, CV-ketels e.d.
Of de technologie van NEL daar nog een rol in zal gaan spelen?

Wat betreft omzettingsrendement, je verliest inderdaad door elektriciteit vanuit H2 te maken. Maar als je H2 sneller kan laden en de range met H2 een stuk langer is, dan is er toch een businesscase. Zeker vergeleken met benzine en diesel, waar het rendement nog veel lager is. ICE-auto's zijn rijdende kachels.
wist ik het maar
0
weinig beweging eerder naar 6 dan de 9 het is helaas niet anders,nog geen plezier met nel
Osho
0
quote:

wist ik het maar schreef op 25 juli 2019 09:45:


weinig beweging eerder naar 6 dan de 9 het is helaas niet anders,nog geen plezier met nel


twitter.com/nikolatrevor/status/11540...
CEO van Nikola Motor.

Press bericht juni 2018 omtrent Nikola Motor en Nel ASA
nikolamotor.com/press_releases/nel-as...

Het is gissen, en Nel ASA heeft al een deal lopen (kan zomaar een klap op de vuurpijl zijn). Mogelijk dat er nog een adertje onder het gras ligt (in positieve zin). Hij spreekt over september, oktober en november. Equinor is ook in een interessant bedrijf. Voor 67% in handen van de Noorse staat en poogt haar beleid steeds meer te richten op hernieuwbare energie i.p.v. olie en gas.

Kwartaal cijfers: www.equinor.com/en/news/equinor-secon...
4finance
0
quote:

Osho schreef op 25 juli 2019 09:53:


[...]

twitter.com/nikolatrevor/status/11540...
CEO van Nikola Motor.

Press bericht juni 2018 omtrent Nikola Motor en Nel ASA
nikolamotor.com/press_releases/nel-as...

Het is gissen, en Nel ASA heeft al een deal lopen (kan zomaar een klap op de vuurpijl zijn). Mogelijk dat er nog een adertje onder het gras ligt (in positieve zin). Hij spreekt over september, oktober en november. Equinor is ook in een interessant bedrijf. Voor 67% in handen van de Noorse staat en poogt haar beleid steeds meer te richten op hernieuwbare energie i.p.v. olie en gas.

Kwartaal cijfers: www.equinor.com/en/news/equinor-secon...


Ik verwacht ook nog wel een verrassing met NEL... Een mooie samenwerking of deal vroeg of laat ligt in de lijn van mijn verwachting ;-)
RW1963
0
quote:

wist ik het maar schreef op 25 juli 2019 09:45:


weinig beweging eerder naar 6 dan de 9 het is helaas niet anders,nog geen plezier met nel


Zo vergaat het mij ook. Ik kom maar niet door dat BEP. Soms bijna en dan daalt het weer. Maar wij blijven hopen :-)
4finance
0
quote:

RW1963 schreef op 25 juli 2019 18:21:


[...]

Zo vergaat het mij ook. Ik kom maar niet door dat BEP. Soms bijna en dan daalt het weer. Maar wij blijven hopen :-)


Geduld met NEL... In vakantietijd zal er wel niet zoveel gebeuren. Nu het aandeel (bij) kopen en rustig afwachten.

Radikal
0
Press Release: Nel proposed for a $ 2 million award on project regarding fueling of heavy-duty hydrogen vehicles

(Oslo, July 30 2019) Nel Hydrogen Inc, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has been selected by the Department of Energy (DOE) for negotiations on $2 million funding for development of hydrogen compression technology for fueling of heavy duty vehicles. The proposed funding will be shared between Nel and Nikola Motor Company (Nikola).

The purpose of the proposed project is to further develop hydrogen compression technology to better cater for heavy duty vehicles through greater capacity and cost reductions. Nel will collaborate with Nikola on the project, targeting the market deployment of hydrogen fueled zero emission heavy duty trucks currently being pursued by both companies.

“We are excited to have been selected for negotiations with the DOE on this project, which will contribute to our efforts on commercializing the use of hydrogen for zero emission trucks in the US. Hydrogen used within heavy duty mobility is moving faster than previously expected and we are adapting our technology to better cater for these applications,” says Jon André Løkke, CEO of NEL ASA.

“Nikola is excited that Nel has received this DOE Award for their Heavy Duty (HD) High Speed Hydrogen Compressor. We look forward to working together with Nel on this project and testing this next generation compressor along with our cutting-edge Hydrogen Storage System (HSS). This compression technology advances the future HD hydrogen fueling standard, development of high-throughput station hardware and enables the Global Technical Regulation HSS testing. Nikola Motor is building a state-of-the-art Hydrogen R&D Center in Arizona to validate hydrogen and fuel cell technologies under extreme temperatures -ranging from Death Valley to the Arctic Circle,” stated Jesse Schneider, Executive Vice President of Hydrogen & Fuel Cell Technologies of Nikola.

The funding selection follows a competitive application process involving thorough review by the DOE and third-party evaluators. Recently the DOE announced that Nel has been selected for funding negotiations, with expected completion during fall 2019.
4finance
0
quote:

Radikal schreef op 30 juli 2019 14:16:


Press Release: Nel proposed for a $ 2 million award on project regarding fueling of heavy-duty hydrogen vehicles

(Oslo, July 30 2019) Nel Hydrogen Inc, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has been selected by the Department of Energy (DOE) for negotiations on $2 million funding for development of hydrogen compression technology for fueling of heavy duty vehicles. The proposed funding will be shared between Nel and Nikola Motor Company (Nikola).

The purpose of the proposed project is to further develop hydrogen compression technology to better cater for heavy duty vehicles through greater capacity and cost reductions. Nel will collaborate with Nikola on the project, targeting the market deployment of hydrogen fueled zero emission heavy duty trucks currently being pursued by both companies.

“We are excited to have been selected for negotiations with the DOE on this project, which will contribute to our efforts on commercializing the use of hydrogen for zero emission trucks in the US. Hydrogen used within heavy duty mobility is moving faster than previously expected and we are adapting our technology to better cater for these applications,” says Jon André Løkke, CEO of NEL ASA.

“Nikola is excited that Nel has received this DOE Award for their Heavy Duty (HD) High Speed Hydrogen Compressor. We look forward to working together with Nel on this project and testing this next generation compressor along with our cutting-edge Hydrogen Storage System (HSS). This compression technology advances the future HD hydrogen fueling standard, development of high-throughput station hardware and enables the Global Technical Regulation HSS testing. Nikola Motor is building a state-of-the-art Hydrogen R&D Center in Arizona to validate hydrogen and fuel cell technologies under extreme temperatures -ranging from Death Valley to the Arctic Circle,” stated Jesse Schneider, Executive Vice President of Hydrogen & Fuel Cell Technologies of Nikola.

The funding selection follows a competitive application process involving thorough review by the DOE and third-party evaluators. Recently the DOE announced that Nel has been selected for funding negotiations, with expected completion during fall 2019.


Mooi project...

Osho
0
quote:

Radikal schreef op 30 juli 2019 14:16:


Press Release: Nel proposed for a $ 2 million award on project regarding fueling of heavy-duty hydrogen vehicles

(Oslo, July 30 2019) Nel Hydrogen Inc, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has been selected by the Department of Energy (DOE) for negotiations on $2 million funding for development of hydrogen compression technology for fueling of heavy duty vehicles. The proposed funding will be shared between Nel and Nikola Motor Company (Nikola).

The purpose of the proposed project is to further develop hydrogen compression technology to better cater for heavy duty vehicles through greater capacity and cost reductions. Nel will collaborate with Nikola on the project, targeting the market deployment of hydrogen fueled zero emission heavy duty trucks currently being pursued by both companies.

“We are excited to have been selected for negotiations with the DOE on this project, which will contribute to our efforts on commercializing the use of hydrogen for zero emission trucks in the US. Hydrogen used within heavy duty mobility is moving faster than previously expected and we are adapting our technology to better cater for these applications,” says Jon André Løkke, CEO of NEL ASA.

“Nikola is excited that Nel has received this DOE Award for their Heavy Duty (HD) High Speed Hydrogen Compressor. We look forward to working together with Nel on this project and testing this next generation compressor along with our cutting-edge Hydrogen Storage System (HSS). This compression technology advances the future HD hydrogen fueling standard, development of high-throughput station hardware and enables the Global Technical Regulation HSS testing. Nikola Motor is building a state-of-the-art Hydrogen R&D Center in Arizona to validate hydrogen and fuel cell technologies under extreme temperatures -ranging from Death Valley to the Arctic Circle,” stated Jesse Schneider, Executive Vice President of Hydrogen & Fuel Cell Technologies of Nikola.

The funding selection follows a competitive application process involving thorough review by the DOE and third-party evaluators. Recently the DOE announced that Nel has been selected for funding negotiations, with expected completion during fall 2019.


De eerste van een flinke hoop berichten als ik de CEO van Nikola Motors mag geloven
Joni-2
0
Shorters bouwen hun hun positie af, nadat Nel asa en Nikola Motor $ 2 miljoen van het Min. van energie ontvingen :)

www.boerse-online.de/nachrichten/akti...
4finance
0
quote:

Joni-2 schreef op 6 augustus 2019 12:58:


Shorters bouwen hun hun positie af, nadat Nel asa en Nikola Motor $ 2 miljoen van het Min. van energie ontvingen :)

www.boerse-online.de/nachrichten/akti...


Nikola en NEL gaan nog veel samen ondernemen. Nikola lijkt mij een stevige beurspartner voor NEL. Ik verwacht dat de koersraket bij NEL snel kan gaan als er verder samen gewerkt gaat worden.

DeZwarteRidder
0
quote:

4finance schreef op 6 augustus 2019 13:03:


[...]Nikola en NEL gaan nog veel samen ondernemen. Nikola lijkt mij een stevige beurspartner voor NEL. Ik verwacht dat de koersraket bij NEL snel kan gaan als er verder samen gewerkt gaat worden.

Die NEL-raket gaat eerst richting middelpunt van de aarde.
3 voor 50
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 6 augustus 2019 13:28:


[...]
Die NEL-raket gaat eerst richting middelpunt van de aarde.

De raket naar de maan ging ook niet vlekkeloos maar is uiteindelijk toch gelukt. Niet dankzij mensen als jij die alleen maar aan de zijkant staan te bleren.
716 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

NEL ASA Meer »

Koers 9,655   Verschil -0,18 (-1,81%)
Laag 8,745   Volume 3.813.764
Hoog 10,160   Gem. Volume 1.617.058
28 feb 2020 16:19
label premium

KOPEN OF VERKOPEN?

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Ontdek Premium