Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL mei 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 265 266 267 268 269 270 271 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
prinszicht
0
quote:

Bakker88 schreef op 1 jun 2019 om 07:51:


[...]
Dat de ratten mogen verbranden in de hel. Ze weten dat de CEO en politiek een overname wel zal blokkeren, maar PostNL is op dit niveau zeer goedkoop. Laat de shorters maar eens goed zweten. Ze winnen niet altijd, zie voorbeelden zoals Gemalto en Wavin. De maand mei was voor PostNL een rampmaand, na een rampzalig beursjaar 2018 , komt er nog een flinke schop na. We hebben de klappen nu hopelijk wel een keer gehad, anders moet het management zich maar eens wanbeheer worden aangesproken. PostNL is nu wel voldoende gesloopt. De CEO van PostNL moet zich gedragen als een ondernemer en niet als een politica, anders moet je geen sturing geven aan een beursgenoteerd bedrijf en hiervoor de riante beloningen (1,5 miljoen per jaar) aan te nemen. Er zijn heleboel mensen die veel meer doen en er weinig voor krijgen. Als je PostNL niet succesvol kunt maken, pak dan je biezen.


Juist Bakker! Eerst de boel op orde en daarna bijklussen bij ING. Per oktober was die bijbaan toch? Het resultaat van de dialoog moet zijn 3,50 plus. Dat deden we op akkoord overheid na jarenlang mishandeling door ACM en Kamp. Ze komt uit dezelfde hoek maar verdiend 10 keer zo veel. Dat mag maar dan moet je leveren....
Mangy_Scoundrel
0
quote:

prinszicht schreef op 1 jun 2019 om 10:23:


[...]

Wat een onzin poll. Sorry hoor.

Dat mag jij vinden, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Het staat een ieder vrij om wel/niet mee te doen aan de poll.
gpjf
0
PEKING - De Chinese autoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar de Amerikaanse pakketbezorger FedEx. Volgens Peking heeft het bedrijf de ''legitieme rechten en belangen'' van Chinese klanten ondermijnd door Chinese pakketten niet bij de juiste afnemers te leveren. Met de beschuldigingen tegen FedEx voeren de Chinezen de handelsstrijd met de Verenigde Staten verder op.

Post.nl gaat nu meer bezorgen voor China alhoewel de betrouwbaar van het management ook misschien een punt kan worden
Lector
0
quote:

Mangy_Scoundrel schreef op 1 jun 2019 om 09:13:


Nieuwe poll: Voorspel de datum waarop PostNL weer boven de €2,00 noteert.

Meedoen kan t/m zondag via onderstaande link:

www.iex.nl/Forum/Topic/1361485/PostNL...






Binnenkort weer een nieuwe poll. Voorspel de datum waarop PostNL niet meer bestaat :-)
Jona Investments
0
Nou ja, beleggen doe je voor de lange termijn, wie weet staat PostNL ergens in 2020 dan op € 4,00. Laat de shorters nu maar lekker verkopen.......
Lector
0
quote:

jcfolkers schreef op 3 jun 2019 om 09:54:


Nou ja, beleggen doe je voor de lange termijn, wie weet staat PostNL ergens in 2020 dan op € 4,00. Laat de shorters nu maar lekker verkopen.......


In principe heb je gelijk maar als je als LT belegger na 6 jaar 54% in de min staat dan moet je je af gaan vragen of je het juiste bedrijf gekozen hebt ?
Om die reden zou ik zeggen, kijk nog eens goed naar andere bedrijven, die wel een strategie hebben en wel dividend betalen.
Jona Investments
0
quote:

Lector schreef op 3 jun 2019 om 10:05:


[...]

In principe heb je gelijk maar als je als LT belegger na 6 jaar 54% in de min staat dan moet je je af gaan vragen of je het juiste bedrijf gekozen hebt ?
Om die reden zou ik zeggen, kijk nog eens goed naar andere bedrijven, die wel een strategie hebben en wel dividend betalen.
Mijn mening is dat PostNL significant ondergewaardeerd is en is op dit moment speelbal van de shorters. Als de verkopen en fusie met Sandd eenmaal geaffecteerd is zal na 12 of 24 maanden weer lekker dividend uitgekeerd worden, kijk dan maar hoe hoog de koers van Post NL staat, zal geen 5+ zijn, maar toch zeker tussen 3,50 en 4,00.
aextracker
0
quote:

Lector schreef op 3 jun 2019 om 10:05:


[...]

In principe heb je gelijk maar als je als LT belegger na 6 jaar 54% in de min staat dan moet je je af gaan vragen of je het juiste bedrijf gekozen hebt ?
Om die reden zou ik zeggen, kijk nog eens goed naar andere bedrijven, die wel een strategie hebben en wel dividend betalen.


Feitelijk hebben jullie beiden gelijk en zeggen jullie hetzelfde;
Er ontstaat een prima instapmoment o.b.v. een strategie en visie waar het met POST NL heen gaat.

De Post-tak kan niet anders dan consolideren en schaal creeren en kosten beheersen en zo marktaandeel behouden in een structureel dalende markt.

De bezorg\pakketleveringstak van POST NL daarentegen acteert in een groeimarkt, beslaat inmiddels meer dan 50% van de omzet en staat goed gepositioneerd.
POST NL bouwt voort wat het PTT van toen goed kon; Huis aan huis bezorgen , slechts de vorm van de pakketjes verandert!

Een strategie die staat, doch in een lastige door een bemoeizuchtige overhead een overgereguleerde marktsituatie entameert, waar weinig bewegingsvrijheid meer bestaat,

Er is enig geduld vereist voor POST NL om tot wasdom te komen. dat treft daarmee ook de beleggers. Rond de huidige niveau's of lager ontstaat een interessante fase voor PST NL als belegging. De sentimenten zijn negatief en wellicht kan het zwartgalliger.....o.b.v. externe invloeden.

To be continued !

Tracker
carlosslim
0
Is toch prettiger dat er zinnige reactie worden geplaatst bv zoals de laatste van aextracker jcfolkers lector.Blijf er ook bij beleggen s voor langere termijn en als je een verkeerd aandeel hebt gekozen pech verkoop het dan als je er niet in geloofd En op het ogenblik hebben alle postbezorgers het moeilijk maar postnl blijft tenminste niet stil zitten en werkt eraan hopelijk met succes
MartijnN1932
0
quote:

jcfolkers schreef op 3 jun 2019 om 10:56:


[...]Mijn mening is dat PostNL significant ondergewaardeerd is en is op dit moment speelbal van de shorters. Als de verkopen en fusie met Sandd eenmaal geaffecteerd is zal na 12 of 24 maanden weer lekker dividend uitgekeerd worden, kijk dan maar hoe hoog de koers van Post NL staat, zal geen 5+ zijn, maar toch zeker tussen 3,50 en 4,00.


Ik vrees juist voor de fusie met Sandd. Want die werknemers willen ook wel eens fatsoenlijk betaald worden.
En Sandd kan zelfs bij de huidige personeelskosten nog niet eens fatsoenlijke winsten draaien.
Laat staan als de bezorgers wel redelijk betaald krijgen..
R0ME0
0
quote:

MartijnN1932 schreef op 3 jun 2019 om 15:06:


[...]

Ik vrees juist voor de fusie met Sandd. Want die werknemers willen ook wel eens fatsoenlijk betaald worden.
En Sandd kan zelfs bij de huidige personeelskosten nog niet eens fatsoenlijke winsten draaien.
Laat staan als de bezorgers wel redelijk betaald krijgen..


Niet voor niets is er zoveel protest tegen de fusie van de grote klanten van Sandd want die betalen nu ook maar een fractie van de kostprijs.
Daarom maakt Sandd ook geen winst.

De omzet er bij PostNL bij tegen de tarieven van PostNL zodra deze tarieven aan te passen zijn want er zullen wel contracten lopen.
Dit zal ook wel weer zorgen dat een hoop troep post waar niemand op zit te wachten niet meer verstuurd gaat worden wat ook weer mooi opgeruimd is.
Dan natuurlijk ook met minder mensen want het huidige personeel kan een deel van de post in de zak meenemen in dezelfde rit.

Al met al blijven er wel degelijk synergy voordelen over waar het om te doen is en natuurlijk dat de Post bezorging zo lang mogelijk zo goed mogelijk en betaalbaar kan blijven bestaan, meer een belang voor de mensen, personeel en de overheid en blijkbaar de top van PostNL, waarschijnlijk opgedragen door de overheid, afgedwongen door regelgeving die Sandd uberhaupt bestaansrecht gaf en waar Sandd flink misbruik van heeft gemaakt en waar totaal niet tegen opgetreden is terwijl PostNL voor elke wissewasje aangepakt wordt.

En nu mogen ze die gejatte omzet terugkopen tegen 130 miljoen...

Een onbegrijpelijke situatie die je alleen maar begrijpelijk kan maken als je als een politicus gaat denken oftewel met allerlei andere belangen achterkamertjes netwerken etc etc.... en de nodige betalingen onder de tafel.

Iets anders kan het niet zijn want als alle logische zaken het niet zijn dan blijft dat over.

Nu kan er gelukkig een einde worden gemaakt aan die ellende, kost veel geld maar per saldo een vooruitgang... al is dat niet aan de koers te zien sinds de aankondiging waar eerst een meerderheid vurig op hoopte, waar ook analisten en dergelijke positief over spraken, in hun rapporten vermelden dat bij een deal met Sandd zaken omhoog bijgesteld konden worden..... en dan gebeurt het, dan halveert de koers en worden koersdoelen omlaag bijgesteld.... omdat..... de koers is gedaald sindsdien en de koers nu eenmaal niet te belachelijk ver kan afwijken want dan loop je als analist zo voor lul en dat risico is te groot vs iemand die gewoon de ballen toont en wel bij zijn woord blijft, ach, dan kom je weer in het banken circuit terecht, nog zo een circuit waar je niets aan hebt.
moneymaker_BX
0
Hoe lang heeft de ACM de tijd om met een oordeel te komen is toch een wettelijk tijdspad voor?
En bij een nee overruled Mona Keyzer de zaak toch dus eigenlijk staat die overname al 100% vast
aextracker
0
quote:

R0ME0 schreef op 3 jun 2019 om 15:56:


[...]

Niet voor niets is er zoveel protest tegen de fusie van de grote klanten van Sandd want die betalen nu ook maar een fractie van de kostprijs.
Daarom maakt Sandd ook geen winst.

De omzet er bij PostNL bij tegen de tarieven van PostNL zodra deze tarieven aan te passen zijn want er zullen wel contracten lopen.
Dit zal ook wel weer zorgen dat een hoop troep post waar niemand op zit te wachten niet meer verstuurd gaat worden wat ook weer mooi opgeruimd is.
Dan natuurlijk ook met minder mensen want het huidige personeel kan een deel van de post in de zak meenemen in dezelfde rit.

Al met al blijven er wel degelijk synergy voordelen over waar het om te doen is en natuurlijk dat de Post bezorging zo lang mogelijk zo goed mogelijk en betaalbaar kan blijven bestaan, meer een belang voor de mensen, personeel en de overheid en blijkbaar de top van PostNL, waarschijnlijk opgedragen door de overheid, afgedwongen door regelgeving die Sandd uberhaupt bestaansrecht gaf en waar Sandd flink misbruik van heeft gemaakt en waar totaal niet tegen opgetreden is terwijl PostNL voor elke wissewasje aangepakt wordt.

En nu mogen ze die gejatte omzet terugkopen tegen 130 miljoen...

Een onbegrijpelijke situatie die je alleen maar begrijpelijk kan maken als je als een politicus gaat denken oftewel met allerlei andere belangen achterkamertjes netwerken etc etc.... en de nodige betalingen onder de tafel.

Iets anders kan het niet zijn want als alle logische zaken het niet zijn dan blijft dat over.

Nu kan er gelukkig een einde worden gemaakt aan die ellende, kost veel geld maar per saldo een vooruitgang... al is dat niet aan de koers te zien sinds de aankondiging waar eerst een meerderheid vurig op hoopte, waar ook analisten en dergelijke positief over spraken, in hun rapporten vermelden dat bij een deal met Sandd zaken omhoog bijgesteld konden worden..... en dan gebeurt het, dan halveert de koers en worden koersdoelen omlaag bijgesteld.... omdat..... de koers is gedaald sindsdien en de koers nu eenmaal niet te belachelijk ver kan afwijken want dan loop je als analist zo voor lul en dat risico is te groot vs iemand die gewoon de ballen toont en wel bij zijn woord blijft, ach, dan kom je weer in het banken circuit terecht, nog zo een circuit waar je niets aan hebt.



Politici denken niet , die handelen o.b.v. aannames en vanuit idealen, die doorgaans niet gebaseerd zijn op bedrijfseconomische gronden, doch appeleren aan regulering van macht en belastbaarheid van opbrengsten en inkomsten en verre horizonten waar ze zelf allang niet meer op aangesproken kunnen worden.....

Wordt heel bijzonder wanneer we de komende verkiezingen "over links gaan" en op de zuur verdiende fundamenten van economische groei, de financiele sluizen open zetten en afdalen naar het niveau "iedereen een pamper en allemaal aan de groene energie"...… vermogen belasten en werken of niet maak niet langer het verschil. De intrinsieke trigger "to perform and deliver to be paid" ver uit het zicht

In 2024 zijn we terug bij af en haalt Azie & de VS Europa links en rechts in. De volgende generatie "Z" is "totally happy" doch "complete the sjaak"...… wanneer ze ontdekken dat er geen pensioen is opgebouwd en backpacken ook weinig opleverde o.b.v. het leenstelsel.

Rond die tijd zit Jesse Klaploper in Brussel voor een tonnetje of 2 excl. de dagdagelijkse reis- en verblijfskosten die hij allemaal braaf in de clubkas van Groen Links stort om van de druk van de publieke opinie gevrijwaard te blijven.

Op dat moment geniet Frans T van zijn post-EU-pensioenregeling, goed voor een tonnetje of 3, met aanvullende adviesregeling......kostenvergoedingen

De linkse politici kennen net als vele anderen bovenal 1 richting en belang; Eigen belang om macht uit te spelen !
Hoe verder ze komen, hoe sneller de zakken worden gevuld.

Zodra POST NL Sandd overneemt, alle sociale werkplaats Fte's en 1-pitters op vol Post NL basisloon zetten en als de sodemieter de tarieven navenant ophogen. Socialer kan je een overname en marktdominantie niet maken :).

Simple as that !

Tracker
luuk4
0
quote:

prinszicht schreef op 1 jun 2019 om 10:23:


[...]

Maandag. Wat een onzin poll. Sorry hoor. Oké, het is 30 procent plus . Maar laten we eens een leuke 2,50 inzetten. Waarom? Omdat we daar 2 keer op afgeketst zijn. En 2,50 is 2,65 min dividend, zijn we ook op afgeketst. Als we de 2,50 doen, komt daarna het licht aan het einde van de tunnel. Ik heb 3,50 als target. Ik zeg 2019. Outlook is bewust opgeblazen. Dit jaar bovenkant bandbreedte. Volgend jaar 250. Wat dan ook zo ongeveer de EBIT is. Daar hoort een koers bij van 4 tot 4,50.
4 tot 4,50 haha en feyenoord wint de CL .
rationeel
0
In dit webinar, in samenwerking met Euronext, zal PostNL-CEO Herna Verhagen een uur lang uitgebreid vertellen en ondervraagd worden over de huidige strategie van haar bedrijf en uiteraard de plannen voor de toekomst.

Een interessante uitzending voor zowel de vele Binck-klanten die nu al aandelen PostNL bezitten als voor beleggers die dit overwegen of graag meer van het bedrijf willen weten.

Als u wilt zien waar PostNL onder leiding van Herna Verhagen naar toe koerst, mag u dit webinar niet missen. Kijkt u mee? Meld u kosteloos aan voor dit webinar op dinsdag 11 juni om 20.00 uur.

WAT KUNT U ZOAL VERWACHTEN?
Uitgebreid interview met Herna Verhagen door beurscommentator Jim Tehupuring
Over kansen en bedreigingen. Maar ook over dividendrendement en innovaties.
Aandacht en uitleg over markttrends en de strategie van PostNL
Een actuele blik van beursexpert Nico Inberg op het aandeel.
rationeel
0
Ik weet niet of we ook mee mogen praten. Zou de kenners hier dan wel de mogelijkheid bieden om een echte discussie op gang te brengen.

De vraag wanneer heeft u voor het laatst gehuild, zou ik wel willen stellen.
Toekomstbeeld
1
Downgrading door DB voor RM.
Wel een opmerking dat, Bpost en PostNL in vergelijking met RM al verder zijn met hun turn-around / herstructurering proces.

Maar hopen dan dat die dan ook als eersten weer opgewaardeerd worden.


Royal Mail Group PLC (LON:RMG) shares are “overvalued”, Deutsche Bank said as it repeated a ‘sell’ rating and cut its target price to 150p from 180p.

Deutsche Bank said Royal Mail’s shares may look like a ‘buy’ as the company expects a significant rebound in profits and cash flow as part of its five-year strategic plan.

READ: Royal Mail plans 40% dividend cut to pay for next stage of turnaround
“But in our view there are no easy short-/medium-term fixes for the Royal Mail as the business model is largely a fixed cost business, that is facing a material decline in letter volumes and has a unionised workforce,” the bank said.

Last month, Royal Mail posted a 30% drop in adjusted pre-tax profit to £398mln on revenue up 2% to £10.58bn for the year to the end of March.

The UK parcel and letters division, UKPIL, generated flat sales of £7.6bn as parcel revenue rose 7% on volumes up 8%, offset by letter revenue falling 6% as volumes declined 8%.

Dividend yield 'looks expensive' against nearest peers
Royal Mail raised its dividend by 4% to 25p per share but said it could cut the payout to 15p per share from 2019-20 to help pay for its new turnaround strategy.

Deutsche Bank noted that setting a 15p dividend for the next five years puts the stock on a circa 7% dividend yield, which in its analysts view looks expensive against the UK firm's nearest peers Bpost and PostNL, with arguably both those companies further down the line in terms of restructuring than Royal Mail.

Royal Mail’s new strategy is to broadly double operating profit over the next four years after it has fallen to a range of £300-340mln from £376mln in 2018-19.

Deutsche Bank expects Royal Mail to post an operating profit of £420mln for 2023-24, compared to the company’s implied guidance of £600mln.

Union pressures to hamper profits
The investment bank said Royal Mail’s discussions with the Communication Workers Union will start shortly and given that management expects a sharp increase in profitability, it may be hard for the company to push back on the union’s demands for improved pay and conditions for their members.

“When we look back over history at other European postal operators (e.g., Deutsche Post), we find that when a postal company is in restructuring mode, shareholders are typically not at the top of the stakeholder lists (e.g., Royal Mail dividend cut to 15p) as cash flows get diverted to the employees, complex restructuring/modernisation and M&A,” Deutsche Bank said.

“This has resulted in periods of material share price underperformance.”

'Light-touch' regulations mean Royal Mail could raise prices
On the outlook for Royal Mail, Deutsche Bank said the structural decline in addressed mail volumes will persist as volumes continue to shift to e-commerce channels.

However, the bank believes Royal Mail has a “light-touch regulatory framework” with only 5% of revenues subject to direct price controls.

For this reason, Deutsche Bank thinks the decline in addressed letter volumes needs to be mitigated by stamp price increases, the ability to transform and significantly improve efficiency and growth from both the UK and European parcels businesses.

“But improving cash flow and profitability at the RMG is in our view hard as the business is largely a fixed cost business and unionised,” it added.

“We think that it is more difficult to modernise and take costs out of the business in an environment where GDP growth is weak and wage bill pressures persist due to low unemployment rates.”

In morning trading, Royal Mail shares were up 3.6% to 201.6p.

Royal Mail Group PLC (LON:RMG) shares are “overvalued”, Deutsche Bank said as it repeated a ‘sell’ rating and cut its target price to 150p from 180p.

Deutsche Bank said Royal Mail’s shares may look like a ‘buy’ as the company expects a significant rebound in profits and cash flow as part of its five-year strategic plan.

READ: Royal Mail plans 40% dividend cut to pay for next stage of turnaround
“But in our view there are no easy short-/medium-term fixes for the Royal Mail as the business model is largely a fixed cost business, that is facing a material decline in letter volumes and has a unionised workforce,” the bank said.

Last month, Royal Mail posted a 30% drop in adjusted pre-tax profit to £398mln on revenue up 2% to £10.58bn for the year to the end of March.

The UK parcel and letters division, UKPIL, generated flat sales of £7.6bn as parcel revenue rose 7% on volumes up 8%, offset by letter revenue falling 6% as volumes declined 8%.

Dividend yield 'looks expensive' against nearest peers
Royal Mail raised its dividend by 4% to 25p per share but said it could cut the payout to 15p per share from 2019-20 to help pay for its new turnaround strategy.

Deutsche Bank noted that setting a 15p dividend for the next five years puts the stock on a circa 7% dividend yield, which in its analysts view looks expensive against the UK firm's nearest peers Bpost and PostNL, with arguably both those companies further down the line in terms of restructuring than Royal Mail.

Royal Mail’s new strategy is to broadly double operating profit over the next four years after it has fallen to a range of £300-340mln from £376mln in 2018-19.

Deutsche Bank expects Royal Mail to post an operating profit of £420mln for 2023-24, compared to the company’s implied guidance of £600mln.

Union pressures to hamper profits
The investment bank said Royal Mail’s discussions with the Communication Workers Union will start shortly and given that management expects a sharp increase in profitability, it may be hard for the company to push back on the union’s demands for improved pay and conditions for their members.

“When we look back over history at other European postal operators (e.g., Deutsche Post), we find that when a postal company is in restructuring mode, shareholders are typically not at the top of the stakeholder lists (e.g., Royal Mail dividend cut to 15p) as cash flows get diverted to the employees, complex restructuring/modernisation and M&A,” Deutsche Bank said.

“This has resulted in periods of material share price underperformance.”

'Light-touch' regulations mean Royal Mail could raise prices
On the outlook for Royal Mail, Deutsche Bank said the structural decline in addressed mail volumes will persist as volumes continue to shift to e-commerce channels.

However, the bank believes Royal Mail has a “light-touch regulatory framework” with only 5% of revenues subject to direct price controls.

For this reason, Deutsche Bank thinks the decline in addressed letter volumes needs to be mitigated by stamp price increases, the ability to transform and significantly improve efficiency and growth from both the UK and European parcels businesses.

“But improving cash flow and profitability at the RMG is in our view hard as the business is largely a fixed cost business and unionised,” it added.

“We think that it is more difficult to modernise and take costs out of the business in an environment where GDP growth is weak and wage bill pressures persist due to low unemployment rates.”

In morning trading, Royal Mail shares were up 3.6% to 201.6p.
rationeel
0
quote:

rationeel schreef op 5 jun 2019 om 11:16:


Ik weet niet of we ook mee mogen praten. Zou de kenners hier dan wel de mogelijkheid bieden om een echte discussie op gang te brengen.

De vraag wanneer heeft u voor het laatst gehuild, zou ik wel willen stellen.

Wie gaan er kijken? Wie gaan er vragen stellen?
RW1984
1
Het probleem van Postnl is de schijnliberalisatie van de markt. Postnl is helemaal niet vrij om te doen wat het wil. Bij de liberalisatie van de energiemarkt zijn de strategisch onmisbare delen afgescheiden van de commerciele bedrijven. Een afgescheiden universele postdienst had bij de liberalisatie van de postmarkt gepast. Wel moet gezegd worden dat de markt de afgelopen jaren de voorkeur had voor buitenlandse peers. Nederland loopt voorop in de teruggang in post. De pijn die Postnl al voor een aanzienlijk deel gehad heeft komt in het buitenland nu door. Hier daalt Postnl op mee, maar het is een kwestie van tijd voordat de markt juist de voorkeur krijgt voor Postnl.
5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 265 266 267 268 269 270 271 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,940   Verschil +0,02 (+0,78%)
Laag 1,919   Volume 3.475.015
Hoog 1,945   Gem. Volume 4.979.604
06-dec-19 17:35
label premium

PostNL schiet tekort (update)

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium