Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom mei 2019 - EUR3,20 uitkering per aandeel

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
827 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
ItsMe
3
Op basis van de meest voorkomende berekeningen van de afgelopen weken heb ik een spreadsheet uitgewerkt met daarin de verschillende besproken scenario's (op basis van voorschrijdend inzicht in het forum). Als mijn modellen juist zijn kun je zien dat er in beginsel geen gevolgen zijn voor de totale waarde op papier van je belegging (situatie voor capital repayment and share consolidation en situatie na). Let wel: op papier! Want er zit volgens mij natuurlijk wel een addertje onder het gras.

Excel bestand: 1drv.ms/x/s!AsdqH1Ftk-DmxGY5DdR17nzvogmo

Na veel lezen ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat de hele transactie is opgezet om uiteindelijk de koers stukken lager te zetten en via een dirty exit het pand te verlaten. Daar waar de capital repayment and share consolidation in eerste instantie op papier geen invloed lijkt te hebben op de totale waarde van je belegging (zeker voor de particulier belegger), kan de korte/middenlange termijn uitwerking zeer negatief uitpakken. Velen hebben al geconstateerd dat de hele operatie een wassen neus is en niet zal leiden tot het creëren van directe aandeelhouderswaarde. Het zogenoemde superdividend is gewoon lood om oud ijzer.

Mijn conclusie voor de korte en middellange termijn basseer ik op het trackrecord van de heer Wakkie, de slechte communicatie en falend handelen van de huidige directie en bestuur en o.a. onderstaande link.

cabotwealth.com/daily/how-to-invest/r...

De strategie van TomTom naar mijn mening:
* zogenaamd super dividend uitkeren via een constructie van capital repayment and share consolidation met als doel:
* uitkleden van de organisatie tegen nagenoeg gelijkhoudende koers.

Effect op middellange termijn:
* een uitgeklede organisatie die met minder liquiditeit, waarvan een deel is teruggevloeid naar de FFF (ter financiering van de dirty exit);
* en die via verdere non-communicatie en een (bewust gemanipuleerd) afnemend vertrouwen een fors lagere koers wil bewerkstelligen teneinde de hele tent voor een prikkie van de beurs te plukken;
* om vervolgens grof te cashen op het moment dat de geheime deals en/of samenwerkingen/overnames bekend worden gemaakt.

Omdat de koers niet of nauwelijks zal wijzigen in eerste instantie, maar de volatiliteit juist zal toenemen (beide als gevolg van de capital repayment and share consolidation) kan TomTom de koers in snel tempo omlaag brengen indien ze op slimme wijze de belegger voeden met non-infmatie waardoor deze zich gaat realiseren dat de huidige fictieve koers (veel) te hoog is...en dan komt het genadeschot.

Just my thoughts...
DickVD
1
quote:

ItsMe schreef op 16 mei 2019 om 00:21:


Op basis van de meest voorkomende berekeningen van de afgelopen weken heb ik een spreadsheet uitgewerkt met daarin de verschillende besproken scenario's (op basis van voorschrijdend inzicht in het forum). Als mijn modellen juist zijn kun je zien dat er in beginsel geen gevolgen zijn voor de totale waarde op papier van je belegging (situatie voor capital repayment and share consolidation en situatie na). Let wel: op papier! Want er zit volgens mij natuurlijk wel een addertje onder het gras.

Excel bestand: 1drv.ms/x/s!AsdqH1Ftk-DmxGY5DdR17nzvogmo

Na veel lezen ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat de hele transactie is opgezet om uiteindelijk de koers stukken lager te zetten en via een dirty exit het pand te verlaten. Daar waar de capital repayment and share consolidation in eerste instantie op papier geen invloed lijkt te hebben op de totale waarde van je belegging (zeker voor de particulier belegger), kan de korte/middenlange termijn uitwerking zeer negatief uitpakken. Velen hebben al geconstateerd dat de hele operatie een wassen neus is en niet zal leiden tot het creëren van directe aandeelhouderswaarde. Het zogenoemde superdividend is gewoon lood om oud ijzer.

Mijn conclusie voor de korte en middellange termijn basseer ik op het trackrecord van de heer Wakkie, de slechte communicatie en falend handelen van de huidige directie en bestuur en o.a. onderstaande link.

cabotwealth.com/daily/how-to-invest/r...

De strategie van TomTom naar mijn mening:
* zogenaamd super dividend uitkeren via een constructie van capital repayment and share consolidation met als doel:
* uitkleden van de organisatie tegen nagenoeg gelijkhoudende koers.

Effect op middellange termijn:
* een uitgeklede organisatie die met minder liquiditeit, waarvan een deel is teruggevloeid naar de FFF (ter financiering van de dirty exit);
* en die via verdere non-communicatie en een (bewust gemanipuleerd) afnemend vertrouwen een fors lagere koers wil bewerkstelligen teneinde de hele tent voor een prikkie van de beurs te plukken;
* om vervolgens grof te cashen op het moment dat de geheime deals en/of samenwerkingen/overnames bekend worden gemaakt.

Omdat de koers niet of nauwelijks zal wijzigen in eerste instantie, maar de volatiliteit juist zal toenemen (beide als gevolg van de capital repayment and share consolidation) kan TomTom de koers in snel tempo omlaag brengen indien ze op slimme wijze de belegger voeden met non-infmatie waardoor deze zich gaat realiseren dat de huidige fictieve koers (veel) te hoog is...en dan komt het genadeschot.

Just my thoughts...


Het is al jaren duidelijk dat Goddijn c.s. alleen uit zijn op eigenbelang, anders zou je ook niiet je reputatie op het spel zetten met de sluwe en verguisde Peter Wakkie als president-commissaris. Niet bepaalt een visitekaartje voor een fatsoenlijk bedrijf.
Je betoog lijkt heel aannemelijk en de manier waarop Goddijn het bedrijf kaalplukt lijkt een bevestiging van je theorie. We zijn er in getuint, zou Herman Kuiphof zeggen.
VanillaSky
0
quote:

DickVD schreef op 16 mei 2019 om 00:53:


[...]

Het is al jaren duidelijk dat Goddijn c.s. alleen uit zijn op eigenbelang, anders zou je ook niiet je reputatie op het spel zetten met de sluwe en verguisde Peter Wakkie als president-commissaris. Niet bepaalt een visitekaartje voor een fatsoenlijk bedrijf.
Je betoog lijkt heel aannemelijk en de manier waarop Goddijn het bedrijf kaalplukt lijkt een bevestiging van je theorie. We zijn er in getuint, zou Herman Kuiphof zeggen.


Of er een exit komt geen idee. Alhoewel het zeer goed en tegen een kleine prijs mogelijk is gaat dat gerucht inmiddels een klein decennium rond.

Ben wel met je eens dat HG en consorten absoluut geen integere lui zijn die ook maar enige waarde hechten aan waarde creeren voor het bedrijf en haar aandeelhouders. Daarom zie je inderdaad dat men zich inlaat met een Wakkie met crimineel imago.

Acht de kans op enorme waardecreatie door groei vrij klein zeker gezien ik hier het management niet capabel genoeg voor acht. Derhalve is de hoop gevestigd op het feit dat de FF wel hun laatste 5 jaar ingaan en dus wel afscheid moeten nemen op enig moment via exit, buy out of complete overname. En dat kan mi enkele euros p/a opleveren meer is niet reeel gezien het zeer magere verdienmodel van het bedrijf.

Overigens stel het zou voor een 4 euro premie gebeuren, wat best fors is. Dan is dat als je naar je eigen investering kijkt dus slechts ca 2,20-2,40 p/a gezien we voor de eerste 40-45% uit het aandeel worden gezet aan ca 7,50.

holenbeer
0
TOMTOM CONFIRMS DETAILS OF THE €750 MILLION CAPITAL REPAYMENT AND SHARE CONSOLIDATION

May 16, 2019
Download PDF
Amsterdam, the Netherlands, 16 May 2019 Location technology specialist TomTom (TOM2), today announced that it will repay approximately €750 million resulting from the divestment of Telematics to its shareholders on 27 May 2019.

The share consolidation is expected to take place after the close of trading on the Euronext Amsterdam Exchange on 22 May 2019, by way of a consolidation of every 16 issued ordinary shares into 9 new ordinary shares which will result in a capital repayment of €5.74 per remaining share (equivalent to about €3.22 per share based on the pre-consolidation number of shares outstanding).

Shareholders will be informed of their new shareholdings and the cash amount to be received by their respective bank or broker.

Expected timetable:

22 May 2019: shareholders by end of trading day are subject to the share consolidation and entitled to the capital repayment
23 May 2019: trading based on the new quantity of shares (ex-date shares)
24 May 2019: record date
27 May 2019: capital repayment date
ENDS

Brouwer285
0
JvH
0
quote:

JvH schreef op 14 mei 2019 om 16:01:


[...]

Heb ir gesproken, persbericht komt deze week en uitbetaling volgt eind mei.



Et voila.
moneymaker_BX
0
Ik snap dit eff niet er zou toch 3.20 per aandeel worden uitgekeerd?
Stel ik heb 16000 aandelen en dan..........
Topper
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 16 mei 2019 om 08:15:


Ik snap dit eff niet er zou toch 3.20 per aandeel worden uitgekeerd?
Stel ik heb 16000 aandelen en dan..........


Simpel: 3,22 per aandeel nu.
Voor iedere 16 aandelen krijg je er 9 terug.
In de situatie voor is het dus 3,22 per aandeel.
In de situatie na is het dus 5,72 per aandeel.


Volgens mij betekent dit dat er verder geen afhankelijkheid is met de koers op het moment van consolidatie.
Gaat om de ratio. Of de koers op 22 mei nu sluit op 6 of 9 is niet relevant voor de omwisseling
VanillaSky
0
quote:

Brouwer285 schreef op 16 mei 2019 om 07:56:


[...]

Eindelijk.. Wordt dus een consolidatie rond de 7.3.


Inderdaad rond de 7,30. Het rekenvoorbeeld vanuit TT op 8 euro was helaas te positief.
Brouwer285
0
quote:

VanillaSky schreef op 16 mei 2019 om 08:27:


[...]

Inderdaad rond de 7,30. Het rekenvoorbeeld vanuit TT op 8 euro was helaas te positief.


Was inderdaad een rekenvoorbeeld, wordt interessant wat er de komende dag(en) gaat gebeuren met de koers. In een normale markt zou die steady rond de 7.30 gaan navigeren, ben benieuwd...
Erik9400
0
quote:

Topper schreef op 16 mei 2019 om 08:19:


[...]

Simpel: 3,22 per aandeel nu.
Voor iedere 16 aandelen krijg je er 9 terug.
In de situatie voor is het dus 3,22 per aandeel.
In de situatie na is het dus 5,72 per aandeel.


Volgens mij betekent dit dat er verder geen afhankelijkheid is met de koers op het moment van consolidatie.
Gaat om de ratio. Of de koers op 22 mei nu sluit op 6 of 9 is niet relevant voor de omwisseling


voordeel van lagere koers is dat aandeel nog goedkoper lijkt...

Aandeel van 5 euro (10 miljoen aandelen) lijkt goedkoper dan 50 euro (1 miljoen aandelen)

JIBA
0
Op 7,30 blijft? Tot 22 mei? Dus als ze nu een geweldig persbericht er uit smijten dan zou de koers er niet eens op kunnen reageren? Lijkt me sterk.
Meryntje
0
quote:

JIBA schreef op 16 mei 2019 om 09:02:


Op 7,30 blijft? Tot 22 mei? Dus als ze nu een geweldig persbericht er uit smijten dan zou de koers er niet eens op kunnen reageren? Lijkt me sterk.


Laat dat maar aan Goddijn cs over.

Groeten uit Schildwolde.
moneymaker_BX
0
quote:

Brouwer285 schreef op 16 mei 2019 om 08:36:


[...]

Was inderdaad een rekenvoorbeeld, wordt interessant wat er de komende dag(en) gaat gebeuren met de koers. In een normale markt zou die steady rond de 7.30 gaan navigeren, ben benieuwd...


Misschien ben ik oliedom maar kun jij mij eens uitleggen waarom we rond de 7.30 zouden moeten gaan navigeren na dit nieuws?
Bedankt bij voorbaat
827 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 7,382   Verschil +0,16 (+2,16%)
Laag 7,230   Volume 1.101.387
Hoog 7,428   Gem. Volume 847.787
21-mei-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium