Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

POSTNL APRIL 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.059 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Patrick D
0
quote:

Eurowin schreef op 25 apr 2019 om 09:17:


[...]

Politiek correct noemen ze dat, in de jaren 70 was die postzegel geen bezwaar... nu moet je concessies doen....


Ik heb de jaren 70 niet meegemaakt. Kan je er meer over vertellen?
[verwijderd]
0
quote:

Patrick D schreef op 25 apr 2019 om 09:19:


[...]

Ik heb de jaren 70 niet meegemaakt. Kan je er meer over vertellen?

ach nog niet droog achter de ecouteurs
Toekomstbeeld
0
quote:

rene l schreef op 25 apr 2019 om 08:52:


[...]

Ik vind het een grote schande dat ze dit durven te flikken.

Mevr. Verhagen maakt er een ongekend zooitje van.

Niets is haar te dol, ze laat onder werktijd een schilderij van zichzelf maken en dit nota bene uitbrengen op een postzegel.


Zou ze willen, zoek de twee verschillen :-)
Gaston Lagaffe
0
OK......de beurs kleurt voornamelijk rood maar niet PostNL. Biecht nu maar op wie is er stilletjes aan het kopen ? :)
rene l
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 25 apr 2019 om 09:52:


[...]

Zou ze willen, zoek de twee verschillen :-)



Ik voelde mij eergisteren ook nog flink genomen door PostNL.

Ik kocht bij So Low eerst een mooie verjaardagskaart voor een jarig familielid voor 35 cent.

Daarna ging ik naar de Read Shop om daar een postzegel te kopen.

De mevrouw achter de kassa scheurde er ééntje af en vroeg of ik contant wilde betalen, ze vertelde dat er voor hun op de postzegels namelijk geen enkele marge zit en dat wanneer ik per pin zou betalen er 3 cent extra in rekening gebracht zou worden gezien de transactiekosten.

Helaas had ik te weinig geld in m'n portemonnee en heb daarom 90 cent voor de postzegel moeten betalen per pin.

Ik zei nog tegen haar, niet alleen met de aandelen trekken ze je bij PostNL een poot uit.
Toekomstbeeld
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 25 apr 2019 om 10:05:


OK......de beurs kleurt voornamelijk rood maar niet PostNL. Biecht nu maar op wie is er stilletjes aan het kopen ? :)


Gisterenmiddag maar weer wat bijgekocht. Nu kopen om te middelen, wegleggen en mijn beeld vd toekomst is dat deze niveaus's prima zijn om op te oogsten. Linksom (door koerswinst ergens in de komende 2 jaar) of rechtsom (door dividend en inkoop eigen aandelen ergens weer vanaf augustus 2020 of uiterlijk mei 2021).
Toekomstbeeld
0
quote:

rene l schreef op 25 apr 2019 om 10:15:


[...]

Ik voelde mij eergisteren ook nog flink genomen door PostNL.

Ik kocht bij So Low eerst een mooie verjaardagskaart voor een jarig familielid voor 35 cent.

Daarna ging ik naar de Read Shop om daar een postzegel te kopen.

De mevrouw achter de kassa scheurde er ééntje af en vroeg of ik contant wilde betalen, ze vertelde dat er voor hun op de postzegels namelijk geen enkele marge zit en dat wanneer ik per pin zou betalen er 3 cent extra in rekening gebracht zou worden gezien de transactiekosten.

Helaas had ik te weinig geld in m'n portemonnee en heb daarom 90 cent voor de postzegel moeten betalen per pin.

Ik zei nog tegen haar, niet alleen met de aandelen trekken ze je bij PostNL een poot uit.


Wist niet dat je iets moois kon krijgen voor 35 cent?
Dagelijkse Kost
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 24 apr 2019 om 18:13:


[...]

Was platte Herna jaloers op het model?




Hahahahaha, ik denk het wel.
Of zij heeft een portret van zich laten maken en deze laten fotoshoppen.
Toekomstbeeld
0
Ook geen vetpot bij de VSP postbezorgers. Hun CAO loopt tot 31-12-2019. Zie onderstaande bruto uurlonen voor VSP postbezorgers.

Een postbezorger van 22 jaar en ouder, die start krijgt een basis uurloon van 9,36 euro. Pas na 2 volledige dienstjaren krijgt hij/zij er 1% bij en stijgt door naar 9,45 euro per uur.


Een hoofdbezorger heeft het iets beter (maar ook meer sores aan zijn kop :-))

Salaristabel Van Straaten Postbezorger B.V. per 1-7-2017
DIENSTJAREN UURLOON POSTBEZORGER & UURLOON HOOFDBEZORGER

Na 2 jaar volledig dienstjaar € 9,45 & € 10,45
Na 1 jaar volledig dienstjaar € 9,36 & € 10,36
BASIS UURLOON € 9,36 & € 10,36


www.bvpp.nl/sectors/sandd
Eurowin
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 25 apr 2019 om 10:53:


Ook geen vetpot bij de VSP postbezorgers. Hun CAO loopt tot 31-12-2019. Zie onderstaande bruto uurlonen voor VSP postbezorgers.

Een postbezorger van 22 jaar en ouder, die start krijgt een basis uurloon van 9,36 euro. Pas na 2 volledige dienstjaren krijgt hij/zij er 1% bij en stijgt door naar 9,45 euro per uur.


Een hoofdbezorger heeft het iets beter (maar ook meer sores aan zijn kop :-))

Salaristabel Van Straaten Postbezorger B.V. per 1-7-2017
DIENSTJAREN UURLOON POSTBEZORGER & UURLOON HOOFDBEZORGER

Na 2 jaar volledig dienstjaar € 9,45 & € 10,45
Na 1 jaar volledig dienstjaar € 9,36 & € 10,36
BASIS UURLOON € 9,36 & € 10,36


www.bvpp.nl/sectors/sandd



Klopt, maar als DE bonden daar iets aan willen doen, schreeuwt men hier moord en brand.. dus...
Gaston Lagaffe
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 25 apr 2019 om 10:20:


[...]

Gisterenmiddag maar weer wat bijgekocht. Nu kopen om te middelen, wegleggen en mijn beeld vd toekomst is dat deze niveaus's prima zijn om op te oogsten. Linksom (door koerswinst ergens in de komende 2 jaar) of rechtsom (door dividend en inkoop eigen aandelen ergens weer vanaf augustus 2020 of uiterlijk mei 2021).
Ha Toekomstbeeld, zit er net zo in maar mijn positie PostNL is zowel relatief als absoluut wel erg fors aan het worden. Zolang er geen vreemde dingen gebeuren gaan we m.i. tergend langzaam richting de € 4,30 (nog hoger is mogelijk als zaken voorspoedig verlopen). Wat ik graag zou zien is dat we die aankoop van Sandd en verkoop van buitenlandse deelnemingen nu eindelijk is afgerond wordt. Het blijft maar duren bij die lui (en tot die tijd komt alleen het dividend binnen) Op naar 7 (?) Mei, misschien dat we daar goed nieuws krijgen.
gpjf
0
AMSTERDAM - Hoewel Nederlanders ieder jaar meer online kopen, blijven fysieke winkels belangrijk om producten in het echt te kunnen zien en vasthouden. Daarnaast zijn kosten voor bezorging een steeds grotere reden voor consumenten om niet online te kopen.

Zie artikel TELEGRAAF
Eurowin
0
quote:

gpjf schreef op 25 apr 2019 om 11:09:


AMSTERDAM - Hoewel Nederlanders ieder jaar meer online kopen, blijven fysieke winkels belangrijk om producten in het echt te kunnen zien en vasthouden. Daarnaast zijn kosten voor bezorging een steeds grotere reden voor consumenten om niet online te kopen.

Zie artikel TELEGRAAF


Ja, maar dat is ook logisch, je koopt zo maar geen schoenen bij een webwinkel, ze moeten wel goed zitten... bij niet goed, kan je ze terugsturen, maar met dat gezeur willen velen ook niet mee zitten.. Eerst passen in een winkel en dan op internet de goedkoopste uitzoeken en bestellen, zo doen vrouwen dat...Gr
Wadloper
1
quote:

gpjf schreef op 25 apr 2019 om 11:09:


AMSTERDAM - Hoewel Nederlanders ieder jaar meer online kopen, blijven fysieke winkels belangrijk om producten in het echt te kunnen zien en vasthouden. Daarnaast zijn kosten voor bezorging een steeds grotere reden voor consumenten om niet online te kopen.

Zie artikel TELEGRAAF


Geloof hier geen ene reet van.
Artikel ter stimulering van het MKB.
Yteke zal de schrijfster wel zijn geweest.
Verschillen in prijzen artikelen winkel tov online zijn mij vaak te groot.
Dan maken die bezorgkosten voor mij en vele anderen niet uit.
Wadloper
0
quote:

Eurowin schreef op 25 apr 2019 om 11:16:


[...]

Ja, maar dat is ook logisch, je koopt zo maar geen schoenen bij een webwinkel, ze moeten wel goed zitten... bij niet goed, kan je ze terugsturen, maar met dat gezeur willen velen ook niet mee zitten.. Eerst passen in een winkel en dan op internet de goedkoopste uitzoeken en bestellen, zo doen vrouwen dat...Gr


Zo is dat en gaat het.
Eurowin
0
Bezorgkosten steeds grotere barrière om online te kopen

Door Redactie DFT
1 uur geleden in GELD

Amsterdam - Hoewel Nederlanders ieder jaar meer online kopen, blijven fysieke winkels belangrijk om producten in het echt te kunnen zien en vasthouden. Daarnaast zijn kosten voor bezorging een steeds grotere reden voor consumenten om niet online te kopen.

Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek door bureau GfK onder duizend Nederlanders naar online en offline winkelgedrag.

Een belangrijke reden om iets in een echte winkel te kopen en niet online, is dat mensen (44%) het product graag in het echt willen zien. Ook vindt een deel van de klanten (30%) het gewoon leuk om naar een echte winkel te gaan. Dit aandeel neemt toe: in 2015 was het nog 24%.

Daarnaast maakt een deel van de consumenten (40%) zich zorgen over de beveiliging van persoonsgegevens.
Bezorgschaamte

Het argument van bezorgschaamte, niet online willen bestellen omdat het slecht is voor het milieu als producten thuis worden bezorgd, wordt in dit onderzoek niet genoemd.

Als we wel iets online kopen, hebben we een steeds groter probleem met bezorgkosten. Vond in 2016 een op de drie dit een probleem, in 2018 noemt 40% bezorgkosten als reden om niet online te bestellen. Maar liefst 87% noemt gratis bezorging als reden om meer bij webshops te bestellen.
Gratis retourneren

Hoewel gratis bezorging (en retournering) een belangrijke reden is voor consumenten om online geld uit te geven, wordt het ook een steeds groter discussiepunt bij webshops. Online kledingwinkel Sweet Jewellery maakte deze week bekend te stoppen met gratis retourneren.

Oprichter Willemijn Sturrus experimenteerde een half jaar met gratis retourneren, maar stopt daar weer mee omdat ze zag dat een op de zes klanten een extra product toevoegde om boven de grens van €50 te komen zodat er gratis werd bezorgd, waarna het extra product weer gratis werd teruggestuurd. Duur voor de webshop en niet duurzaam, aldus Sturrus.
Eurowin
0
Oprichter Willemijn Sturrus experimenteerde een half jaar met gratis retourneren, maar stopt daar weer mee omdat ze zag dat een op de zes klanten een extra product toevoegde om boven de grens van €50 te komen zodat er gratis werd bezorgd, waarna het extra product weer gratis werd teruggestuurd. Duur voor de webshop en niet duurzaam, aldus Sturrus.

hahaha wel slim van de consument.....
Toekomstbeeld
0
De analisten consensus ziet het licht nog niet schijnen in Q1. Het momentum van Q4 zien ze blijkbaar niet doorgetrokken.
Vind ik wel prima. Kans groter op meevallers op 7 mei.

Ter vergelijk:
Omzet Q1 2018 674 mln en voor Q1 2019 690 mln
Onderliggend bedrijfsresultaat Q1 2018 41 mln en voor Q1 2019 40 mln
UCOI Q1 2018 32 mln en voor Q1 2019 31 mln


De details voor 2019:

CONSENSUS PRE 1Q 2019
april 2019

1Q19 E consensus / FY19 E consensus

Omzet
Parcels 410 / 1.738
Mail in the Netherlands 401 / 1.595
PostNL Other 18 / 74
Intercompany -138 / -535
Totale omzet 690 / 2.879

Onderliggend bedrijfsresultaat
Parcels 28 / 139
Mail in the Netherlands 21 / 100
PostNL Other -10 / -35
Totale onderliggend bedrijfsresultaat 40 / 210

veranderingen in pensioenverplichtingen 3 / 10
veranderingen in voorzieningen -10 / -28
Onderliggend cash bedrijfsresultaat (UCOI) 31 / 183

Kostenbesparingen 13 / 55
Daling volume geadresseerde post Nederland 10,0% / 9,4%

pnothy
0
quote:

Eurowin schreef op 25 apr 2019 om 11:19:


Bezorgkosten steeds grotere barrière om online te kopen
(...)

Winkel A: 9,99 + 5 euro verzendkosten
Winkel B: 14,99 + GRATIS verzenden!
Winkel C: 12,99 + 5 euro maar als je voor meer dan 25 euro bestelt is de verzending GRATIS!

Allemaal verschillende modellen met hetzelfde netto resultaat. Wat mij betreft terecht om in deze tijd transparant te zijn. Verzendkosten horen erbij, want dat busje rijdt niet gratis. Als dat gewoon verplicht gesteld zou worden (net als bijvoorbeeld nu ook bij hypotheek/notariskosten) is het meteen gedaan met al die schijnconstructies zoals winkel B.
2.059 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,476   Verschil +0,01 (+0,44%)
Laag 1,469   Volume 2.127.347
Hoog 0,000   Gem. Volume 9.230.601
24-jun-19 14:56
label premium

PostNL: Een kwestie van geduld

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium