Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

POSTNL APRIL 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.059 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Go Go Go !
0
quote:

Makita schreef op 1 apr 2019 om 19:13:


ACM is straks zelf de oplossing. Ze gaan dit gebruiken om de eigen P&L veilig te stellen. Alle haakjes zitten al in dit bericht van meneer Snoep.

Er komt nieuw toezicht op zakelijke briefpost en op pakketten. Dat laatste wordt dmv een doelredenatie erbij gesleept.

Scheiding der machten is bij de ACM losgelaten, moeten hun eigen broek ophouden dmv boetes en toezicht.


Hoe ontzettend eens, Makita !

En wat zou het de ACM mooi uitkomen wanneer het nieuwe Postwetje er is, voordat zij haar besluit meedeelt (in die volgorde). Dan weten we één ding bijna zeker ... een eventuele overname van PNL is daarmee volledig van de baan.

lucky14
0
Primeur in Zeist: PostNL bezorgt alle post elektrisch
2 april 2019

Zeist, 2 april 2019 – Zeist is de eerste Nederlandse gemeente waar PostNL alle post nu elektrisch bezorgt. De 48 postbezorgers die de Zeistenaren elke dag door weer en wind hun post bezorgen, hebben de primeur. Zij bezorgen alle post voortaan met een elektrische fiets of elektrische bakfiets. Wethouder Catsburg gaf op 2 april het startsein en zwaaide de postbezorgers uit bij de start van hun bezorgronde.

Nieuwe manier van postbezorging
We versturen en ontvangen steeds minder post in Nederland. Maar de post die we versturen en ontvangen, blijft onverminderd belangrijk en relevant. Een handgeschreven verjaardagskaart, een stempas, een geboortekaartje, favoriete tijdschriften: ze komen met de post. PostNL wil al die post elke dag op tijd op het juiste adres in Nederland blijven bezorgen. Doordat er minder post is, worden de wijken die de postbezorgers belopen of befietsen groter. Dit vraagt om een andere benadering en organisatie van de manier waarop we post bezorgen. Met de inzet van de elektrische (bak)fietsen helpt PostNL zijn postbezorgers om hun werk goed, efficiënt en duurzaam te kunnen doen.
Minder autokilometers
De keuze voor het gebruik van elektrische fietsen en bakfietsen is voor PostNL een logische. Stefan Stekelenborg, projectleider implementatie bij PostNL: “PostNL heeft duurzaamheid al jaren hoog in het vaandel staan. In Zeist zetten we nu 20 elektrische fietsen en 20 elektrische bakfietsen in. En de postbezorgers bezorgen de post voortaan vanuit 1 depot in de Rozenstraat, voorheen deden ze dat vanuit 9 depots.” Hierdoor maakt PostNL in Zeist elke dag 110 autokilometers minder: er hoeft nog maar 1 depot met de auto bevoorraad te worden. Op jaarbasis gaat dit om 27.000 kilometers.
Verduurzaming Zeist
Ook de gemeente Zeist is enthousiast over de verduurzaming binnen de Slotstad. “In Zeist zijn we trots op duurzame initiatieven vanuit inwoners en ondernemers. Ik vind het geweldig dat Zeist de eerste gemeente in Nederland is waar PostNL de post elektrisch per fiets bezorgt. PostNL draagt zo zijn steentje bij aan de klimaatdoelstellingen. Dat verdient navolging”, aldus Wouter Catsburg, wethouder van onder andere duurzaamheid, mobiliteit en openbare ruimte.
Landelijke ambities
PostNL is van plan om de post in heel Nederland elektrisch te gaan bezorgen. We verwachten dit over een periode van 2 jaar te realiseren. Dit zou betekenen dat we van 2.300 naar minder dan 1.000 depots gaan. En dat PostNL dan met duizenden elektrische fietsen en elektrische bakfietsen de post in Nederland bezorgt. Zeist is na Ede, Alphen aan de Rijn en Rotterdam de vierde locatie waar we de bezorging met elektrische (bak)fietsen testen. En dus de eerste waar we alle post elektrisch bezorgen.
Go Go Go !
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 2 apr 2019 om 14:24:


[...]

Ja, garantie tot aan de voordeur. Met de vrouw van 1 miljard (verdampte beurswaarde) aan het roer weet je nooit.
...


Groot gelijk om een behaalde winst veilig te willen stellen.

PNL is eerder een rond dobberend en stuurloos schip. Stond ze maar aan het roer, dan gingen we tenminste ergens naar toe. Maar onze eigen kapitein Iglo gedraagt zich eerder als een Schettino. Met één been al in het ING reddingsbootje. Alle PNL en Sandd matroosjes hulpeloos toekijkend vanaf het dek. Met benedendeks de roeiende aandeelhouders vechtend tegen de shortersgolven.

prinszicht
0
quote:

Saibee schreef op 2 apr 2019 om 13:10:


[...]
BPost gaat inderdaad lekker.
Zelf daar posities rond 8 euro ingenomen dus dat loopt prima.

Bij Postnl gaat het allemaal wat minder voortvarend (is een understatement) maar daar is de handelsstrategie al op aangepast.
HV is redelijk voorstelbaar geworden; dat is voor mij het belangrijkste.
Haar aanpak heeft voor lage instapprijzen en hoge optiepremies geleid (leuk als je schrijft).
Zolang deze eindeloze weg vol teleurstellingen en tegenslagen de balans niet zodanig onder druk zet dat een aandelenemissie noodzakelijk wordt kan ik er wel mee leven.


Ik vind het ook voorspelbaar. Neem van mij aan. Met zekerheid. Er gaat weer wat tegenvallen. Das een garantie. Iemand maakt al het vergelijk met een bepaalde kapitein die als eerste op de reddingssloep zat. Dat deed ik ook 2 jaar geleden. De mening van menig belegger wordt bepaald door de koers van de dag. Waarom ook niet. Gister kregen we een sprankje hoop van Berenberg. Maar het was niet meer dan een ordinaire shuffle. Waarschijnlijk met het oog op vandaag. Nu blijkt dat we weer keurig achteraan de rij gaan staan bij de ACM, met een nummertje in de hand, kan het spel weer verder. Het slotstuk wordt heel lelijk. We betalen de hoofdprijs in ruil voor lelijke concessies. Zodat de belastingdienst over de rug van de consument goedkoop zijn briefje kan versturen. Hetzelfde geldt voor Parcels, aan strenge tarieven gebonden en een prachtig instrument voor controle op de bedrijfsvoering. Misschien komt er nog een duppie bij of 2 richting de ava, dan gaan de scherpe randjes er van af. Na dat evenement gaan we gewoon verder op de oude voet. De zwakste broeder uit de klas onder dit mt. Toen eens ballen en zeg wat je van plan bent met de rechterlijke uitspraak. Er wordt al 7 maanden gestudeerd. Ongeloofwaardig.
Go Go Go !
0
Bpost + 1,74 %
Royal Mail + 1,52 %
CTT + 0,54 %
Poste Italiane + 0,16 %
Deutsche Post -/- 1,12 %
Österreichische Post -/- 1,21 %

PostNL -/- 1,49 % ... knal, daar ging de zwaluw

prinszicht
1
quote:

Go Go Go ! schreef op 2 apr 2019 om 16:42:


Bpost + 1,74 %
Royal Mail + 1,52 %
CTT + 0,54 %
Poste Italiane + 0,16 %
Deutsche Post -/- 1,12 %
Österreichische Post -/- 1,21 %

PostNL -/- 1,49 % ... knal, daar ging de zwaluw




Ben benieuwd naar RM. Daar wordt het ook tijd van herstel. Bpost boven de 10, blijft koopwaardig, als ze dat even volhouden. Nu al 2 keer PostNL. Dat was in de goede tijd ook zo. Ik richt mij op 12,50. Het kan hard gaan. PostNL zit in niemandsland. Zie ook berichtgeving. Plus of min een duppie. Tot aan de ava mogelijk wat opwaarts potentieel.
Toekomstbeeld
0
@René,

Ook postnl kent niet winst/verlies cijfers van Sandd. Tenminste nog niet op 25 februari.

Alleen de omzet in euro's en het totale volume kenden ze op die datum.

Verder zal Sandd ongetwijfeld een ontheffing hebben om de cijfers te deponeren.

En de belastingaangifte zijn vertrouwelijk. Dus vergeet het maar dat er details naar buiten komen.



Toekomstbeeld
0
quote:

lucky14 schreef op 2 apr 2019 om 16:03:


Primeur in Zeist: PostNL bezorgt alle post elektrisch
2 april 2019

Zeist, 2 april 2019 – Zeist is de eerste Nederlandse gemeente waar PostNL alle post nu elektrisch bezorgt. De 48 postbezorgers die de Zeistenaren elke dag door weer en wind hun post bezorgen, hebben de primeur. Zij bezorgen alle post voortaan met een elektrische fiets of elektrische bakfiets. Wethouder Catsburg gaf op 2 april het startsein en zwaaide de postbezorgers uit bij de start van hun bezorgronde.

Nieuwe manier van postbezorging
We versturen en ontvangen steeds minder post in Nederland. Maar de post die we versturen en ontvangen, blijft onverminderd belangrijk en relevant. Een handgeschreven verjaardagskaart, een stempas, een geboortekaartje, favoriete tijdschriften: ze komen met de post. PostNL wil al die post elke dag op tijd op het juiste adres in Nederland blijven bezorgen. Doordat er minder post is, worden de wijken die de postbezorgers belopen of befietsen groter. Dit vraagt om een andere benadering en organisatie van de manier waarop we post bezorgen. Met de inzet van de elektrische (bak)fietsen helpt PostNL zijn postbezorgers om hun werk goed, efficiënt en duurzaam te kunnen doen.
Minder autokilometers
De keuze voor het gebruik van elektrische fietsen en bakfietsen is voor PostNL een logische. Stefan Stekelenborg, projectleider implementatie bij PostNL: “PostNL heeft duurzaamheid al jaren hoog in het vaandel staan. In Zeist zetten we nu 20 elektrische fietsen en 20 elektrische bakfietsen in. En de postbezorgers bezorgen de post voortaan vanuit 1 depot in de Rozenstraat, voorheen deden ze dat vanuit 9 depots.” Hierdoor maakt PostNL in Zeist elke dag 110 autokilometers minder: er hoeft nog maar 1 depot met de auto bevoorraad te worden. Op jaarbasis gaat dit om 27.000 kilometers.
Verduurzaming Zeist
Ook de gemeente Zeist is enthousiast over de verduurzaming binnen de Slotstad. “In Zeist zijn we trots op duurzame initiatieven vanuit inwoners en ondernemers. Ik vind het geweldig dat Zeist de eerste gemeente in Nederland is waar PostNL de post elektrisch per fiets bezorgt. PostNL draagt zo zijn steentje bij aan de klimaatdoelstellingen. Dat verdient navolging”, aldus Wouter Catsburg, wethouder van onder andere duurzaamheid, mobiliteit en openbare ruimte.
Landelijke ambities
PostNL is van plan om de post in heel Nederland elektrisch te gaan bezorgen. We verwachten dit over een periode van 2 jaar te realiseren. Dit zou betekenen dat we van 2.300 naar minder dan 1.000 depots gaan. En dat PostNL dan met duizenden elektrische fietsen en elektrische bakfietsen de post in Nederland bezorgt. Zeist is na Ede, Alphen aan de Rijn en Rotterdam de vierde locatie waar we de bezorging met elektrische (bak)fietsen testen. En dus de eerste waar we alle post elektrisch bezorgen.


Dat van 2300 naar 1000 depots vind ik het meest interessant :-)

Defacto 1300 mensen minder maar ook minder huur en/of gebouwen beschikbaar voor verkoop.

Jooop
0
quote:

Brievenbus schreef op 2 apr 2019 om 17:37:


Lekker hoor, BPost boven de 10.
Nu postnl nog
aandeelofoptie
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 2 apr 2019 om 15:33:


[...]

Kun je rekenen ? Reken er dan maar niet op. HV gaat met geen woord reppen over de financiële menstruatie bij Sandd ... met geen woord. Geen meldingen over de inhoud van de deal !




HV is een laffe hond
lucky14
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 apr 2019 om 17:37:


[...]

Dat van 2300 naar 1000 depots vind ik het meest interessant :-)

Defacto 1300 mensen minder maar ook minder huur en/of gebouwen beschikbaar voor verkoop.




Dit levert duidelijk iets op. Ze doen bepaalde zaken gewoon goed. Nu eerst maar eens de verkoop Internationaal. Hopelijk een prijs die een stuk hoger ligt dan de boekwaarde, dan kan dat een trigger zijn voor de volgende koersstap. Het nieuws van vandaag zegt me helemaal niets. ING verwoord het goed: Het belang van veel mensen en van een goede postbezorging staat nu op het spel en daarbij past geen vertraging van vele maanden. Het is wachten op een kreet van Ronald in de media denk ik.
Go Go Go !
0
MW heeft gisteren de shortpositie met 0,11 % afgebouwd, nadat ze per 20 maart met 0,1 % had uitgebreid. Niet uit te sluiten dat dit met verlies voor MW gebeurd is.
Aphrodite01
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 2 apr 2019 om 18:10:


MW heeft gisteren de shortpositie met 0,11 % afgebouwd, nadat ze per 20 maart met 0,1 % had uitgebreid. Niet uit te sluiten dat dit met verlies voor MW gebeurd is.



MW zit nog met 2,3% short, geloof mij dat die met die andere stukken nog dik op winst staan.
Is net onkruid, hardnekkige rioolratten.

shortsell.nl/short/PostNL/all
Toekomstbeeld
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 2 apr 2019 om 18:10:


MW heeft gisteren de shortpositie met 0,11 % afgebouwd, nadat ze per 20 maart met 0,1 % had uitgebreid. Niet uit te sluiten dat dit met verlies voor MW gebeurd is.



Nu hopen bij PostNL dat hun klant(en) hun posities hebben ingenomen en vol zitten met gekochte calls en aandelen, en dat MW op enigerlei moment de koers verder omhoog jaagt voor hun.

Ik gok dat 7 mei de D-day dag wordt.
Toekomstbeeld
0
De nieuwsvoorziening is echt een zooitje wat mij betreft. De Engelse webpagina met Persberichten en Nieuwsberichten loopt totaal niet synchroon met de Nederlands talige.

Zowel het ACM bericht van gisterenavond, als het Zeist bericht nu wel op de Nederlandse versie maar niet op de Engelse URL.
Patrick D
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 apr 2019 om 18:42:


De nieuwsvoorziening is echt een zooitje wat mij betreft. De Engelse webpagina met Persberichten en Nieuwsberichten loopt totaal niet synchroon met de Nederlands talige.

Zowel het ACM bericht van gisterenavond, als het Zeist bericht nu wel op de Nederlandse versie maar niet op de Engelse URL.


Kijk je wel goed?
gpjf
0
[quote alias=Toekomstbeeld id=11521265 date=201904021838]
[...]

Nu hopen bij PostNL dat hun klant(en) hun posities hebben ingenomen en vol zitten met gekochte calls en aandelen, en dat MW op enigerlei moment de koers verder omhoog jaagt voor hun.

Ik gok dat 7 mei de D-day dag wordt.
[/quote

Mijn hoop ligt ook op deze dag. Het lijkt me HET moment te zijn waarop ze al de negativiteit rondom haar performance van zich af kan schudden en glorieus in de arena kan stappen. Desalniettemin.ben ik met haar voorgeschiedenis ook wel een beetje veel argwanend. Alhoewel ik all weer een tijdje in Post.nl zit en nu zelfs heel vol, heeft Verhagen al die tijd me nooit in positieve zin kunnen verrassen. Echter als er geen hoop is dan moet je er uit stappen. Kortom 7 mei is de dag van de waarheid !
2.059 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,501   Verschil -0,03 (-1,64%)
Laag 1,498   Volume 5.401.479
Hoog 1,539   Gem. Volume 5.275.334
14-jun-19 17:35
label premium

PostNL: Een kwestie van geduld

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium