Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom maart 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
tafon
1
Oostenrijk is waar dat mogelijk is door de Europese regelgeving zeer gesloten.
Een aandelen pakket overboeken naar een ander land? daar doet de bank voor de particuliere klant niet aan, onder het motto we zijn u dan kwijt als klant, dus regel het zelf maar.
Inmiddels weer aandelen TT bij een Nederlandse bank gekocht en wil verder de optie constructie uitvoeren.
Hoewel ik tabak heb van TT denk ik dat ik er in moet blijven vanwege de kans dat het licht toch eens gaat schijnen voor de toko.
sniklaas
0
quote:

Giger schreef op 22 mrt 2019 om 12:46:


[...]

zeker, als uw gemiddelde koers onder de huidige ligt - ja, dit is goed voor u

maar dit is zeker niet het geval voor iedereen en voor de anderen, die voor een hogere prijs kochten, dit maakt papierverlies het echte verlies, toch?

dus dit gaat niet over het de schuld geven van TT of FFF over het maken van mensen om belasting te betalen of niet

Ik vraag me alleen af hoe het mogelijk is dat mensen die verlies maken door AGIO en vooral degenen die blijkbaar een belasting moeten betalen, er voor hebben gestemd?

99,96%?

dit slaat nergens op ...
Klopt Giger, je neemt het papieren verlies en nog vervelender, des te lager de koers bij de intrekking des te groter het verlies dat je alleen kunt 'compenseren' door de ingenomen stukken weer terug te nemen..

Lang niet alle aandelen zijn ingebracht voor stemming en ik kan mij voorstellen dat niet Nederlandse ingezetene aandeelhouders vanwege de belasting inhouding al bij voorbaat het besluit hebben genomen om de aandelen voor intrekking van de hand te doen en hun aandelen niet hebben aangeboden voor stemming om deze aandelen beschikbaar te hebben voor verkoop!

De stichters hebben een zodanig groot belang dat de uitslag van de stemming bij voorbaat vast stond en dat maakt dat een aantal van de overige aandeelhouders slechts een beperkt aantal aandelen inbrengt voor stemming, enkel en alleen om bij de AVA te zijn.

Succes op deze zonnige lentedag maar vooralsnog niet op de beurs........Peter
JIBA
0
quote:

Vinovino schreef op 22 mrt 2019 om 13:00:


[...]

Ik was de enige die zijn mond open deed, en ik werd dus echt heel boos, want Wakkie wuift alles weg, heeft lak aan vragen en beantwoord ze niet, en liegt keihard als er gevraagd wordt EERST goed uit te leggen hoe het werkt, en dan pas de stemming te doen.
Hij belooft dat, en gelijk erna doet hij het toch niet!!

En deze man zit daar al 10 jaar om het bestuur te controleren??
En hij zit er dus voor de aandeelhouders??
En dat voor 60.000 euro per jaar?
Met andere woorden, voor 1 middagje werk?
Daar betalen wij als aandeelhouders dus aan mee, aan iemand die ons geld afpakt met vage trucjes.

Nee, deze dubieuze advocaat Wakkie zit er om voor Goddijn het meeste geld eruit te slepen over de ruggen van de normale aandeelhouders.
Goddijn’s belofte steeds dat hij alles doet voor ALLE aandeelhouders is dus leugen nummer zoveel van hem!
Volgens mij mag je als CEO van een beursgenoteerd bedrijf niet steeds maar liegen en er daardoor zelf beter door te worden en de aandeelhouders steeds slechter.
Wie of wat houdt deze man tegen??

Wie heeft er connecties bij een tv programma of tijdschrift of krant om dit eens onder het licht te houden en het uit te laten zoeken?

Mijn boosheid hierover werd door de zaal maar als schande gezien, en na afloop hoorde ik nog oude mannetjes praten over: ik zou hem aanklagen voor smaad!!

Dus ik trek mijn bek open omdat er oneerlijke dingen gebeuren, en de mensen die ook slachtoffer worden van deze praktijken, aandeelhouders dus, zouden mij voor smaad willen aanklagen?

Het moet niet gekker worden!!
Veel mensen willen dus graag bedonderd worden en hun geld kwijtraken!


De Mol? ;-)
harde winst
0
De mens wil bedrogen worden en dan vooral de aandeelhouders van TomTom. Fijn weekend allemaal.
tatje
1
2 HD maps deals op de markt en beiden gewonnen door Tom Tom.

Microsoft bouwt met Volkswagen een cloud voor volkswagen.
Harold : Microsoft is een belangrijke partner ook in Automotive ( zeg even waarin nog meer ), omdat ze een grote deal met Volkswagen hebben gesloten en onze samenwerking er op gericht is, dat we gezamenlijk de markt bedienen.
Onze diensten vullen elkaar aan.

De alliantie RNM .
Alliance Intelligent cloud built on Microsoft Azure to power the alliance,s latest connected services.

Tom Tom doet dus de 2 deals voor HD maps die op de markt zijn, dus ook nog eens top 10 deal.

Microsoft maakt clouds met Volkswagen en RNM.

Hier de grootste autobouwers qua aantallen ter wereld.

www.autobahn.eu/12019/en-de-grootste-...

Wie zijn de 2 top 10 autobouwers die met de HD maps van Tom Tom gaan werken.

1) RNM
2) Volkswagen
3) Toyota
4) General Motors
5)Ford
6)Hyundai
7)PSA
8) Fiat Chrysler

www.autobahn.eu/12019/en-de-grootste-...

Ik weet het niet, maar Harold zou dus tijdens de BAVA hebben gezegd, 10 miljard en de tent is verkocht ??

10 miljard 42,55 per aandeel ( 235 miljoen )

Min
910 voor TTT
200 consumer
390 cash.

15% voor de bieder van 10 miljard dus 35,25 miljoen aandelen 42,55 min 8 is 1217 miljoen.

Betaalt dus 10 miljard maar eigenlijk 7,283 miljard is 30,99 per aandeel.

Tom Tom kan binnen halen wat ze willen, als niet direct de centen zichtbaar zijn, kan BIJNA niemand er iets mee.

autorai.nl/de-50-populairste-autos-we...

Kijk eens wat Apollo van Baidu in 2020 en 2021 wil :-)

apollo.auto/




Erg chebbi
1
Thnx tatje.
De kt-agenda van Baidu is super ambitieus (typisch voor een bubble-market). Tomtom heeft in komende tijdvakken veel programmeurs nodig om zijn klanten (waaronder Baidu) te kunnen bedienen en in te spelen op het maatwerk dat daarbij komt kijken.

In dat kader begrijp ik de inspanningen van CV...Zij creëert een pool van relatief goedkope IT-ers, die zo bij T2 aan de slag kunnen!



Agatan
0
Goedemorgen.

Ja Chebbi, die twee zijn geen apekool. De ontwikkelingen gingen veel te snel en de vraag naar de HD technologie nam ook snel toe. Dus even een nieuw It schooltje voorzien van allernieuwste snufjes opgezet.
1 + 1 = 2.

Blijf dus ook na 3 1/2 jaar zonder 1 cent rendement stevig op mijn aandelen zitten.

Fijn weekend allen.
tatje
0
Interessant.

www.chinasquare.be/itrends-baidu-en-m...

23 juli 2017.

Zelfstandige voertuigen




Baidu-test in Wuzhen

Eerder deze maand maakte Baidu bekend dat 50 bedrijven haar Apollo-alliantie hebben verwezenlijkt. Apollo is het open platform voor autonoom rijden dat Baidu in april voorstelde. 13 Chinese autoproducenten en twee westerse producenten Ford en Daimler doen al mee, evenals leveranciers van onderdelen, operatoren in deelrijden en TomTom. Interessante ontwikkeling is dat voortaan Apollo een beroep kan doen op de Azure cloud computing dienst van Microsoft. Bedrijven als BMW, Ford, Renault-Nissan, Toyota en Volvo gebruiken al of kondigen aan Azure als slimme cloud technologie te zullen gebruiken. Zo kunnen de vervaardigers van auto’s zich beter op hun kerntaak concentreren. McKinsey verwacht dat 15% van de nieuw verkochte wagens in 2030 zelfstandig zullen kunnen rijden. Apollo wil een alomvattend, veilig en betrouwbare oplossing zijn die alle grote kenmerken en functies bezit van een zelfstandig voertuig.

Stukje uit het stuk.

Interessante ontwikkeling is dat voortaan Apollo een beroep kan doen op de Azure cloud computing dienst van Microsoft. Bedrijven als BMW, Ford, Renault-Nissan, Toyota en Volvo gebruiken al of kondigen aan Azure als slimme cloud technologie te zullen gebruiken.


Het net sluit zich, zullen we maar zeggen.
tatje
0
Je zou bijna zeggen, dat de meeste autobouwers voor Azure van Microsoft gaan kiezen.

HD maps real time platform, trafic en smart cities van Tom Tom zitten in Microsoft Azure.
Mr_Map
1
TomTom genereert de komende jaren geen inkomsten uit HD. Tegen de tijd (2022) dat er wel echt vraag is naar HD, zijn er veel concurrenten bijgekomen die ze gratis weggeven.
Wipo
0
quote:

Mr_Map schreef op 23 mrt 2019 om 15:37:


TomTom genereert de komende jaren geen inkomsten uit HD. Tegen de tijd (2022) dat er wel echt vraag is naar HD, zijn er veel concurrenten bijgekomen die ze gratis weggeven.


Mr. Map-HD kaarten denk ik
Johan8
0
quote:

Mr_Map schreef op 23 mrt 2019 om 15:37:


TomTom genereert de komende jaren geen inkomsten uit HD. Tegen de tijd (2022) dat er wel echt vraag is naar HD, zijn er veel concurrenten bijgekomen die ze gratis weggeven.


Net vandaag lid geworden, 1 post

En dat kom je ons even vertellen

Prop.
0
Brouwer285
0
quote:

sniklaas schreef op 21 mrt 2019 om 21:17:


[...]Justin, inderdaad is de k/w dan 8 maar dan slaat het koersdoel van ABN van 10 euro de plank volledig mis moet minstens 20 euro zijn!

Hebben wij dan geluk dat wij het aandeel @TT zo goedkoop op de kop kunnen tikken dankzij Taco, die IFRS zo slecht weet uit te leggen!


Het is ook totale onzin om een koersdoel van 14 af te geven met een share consolidation aanstaande. Stel je voor een spike richting de 14, kopen op 14 en vervolgens 40 procent inleveren op 7.5. Eerst duidelijkheid rond die share consolidation afwachten. Mijn mening. Daarna kunnen er weer wat ‘betrouwbaardere’ adviezen komen. Voorlopig zijn de adviezen van rond de 7 naar mijn mening voor de korte termijn (tot consolidation) de meest betrouwbare.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 mrt 2019 om 07:59:


@ BDB - old soldiers never die, they just fade away

sterkte en beterschap

Old soldier, yes. Fade away, nog effe niet.

Remember Nw-Guinea, koffie en zo. En die rare Oostenrijker van jou.
Mijn schoonzoon heeft die business verlaten. Werkt nu bij een bank in Melbourne.
Welke bank? De RABO, je gelooft het niet.
Dank voor de bemoediging.

ketchup of catch-up
1

@ BDB, nou en of PNG , Mount Hagen - Western Highlands, prachtige natuur en goede koffies komen er vandaan, wel ongelofelijk moeilijk zaken doen, vandaar dat de ANZ Bank van de oogst financiering af wou en wij dachten dat kunnen we beter, nou dat hebben we geweten, met planters werken in Papoea is toch effe anders als met planters in Brazilië
succes voor je schoonzoon en dochter, die reizen ook wat af, voor jou straks een goed herstel.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

VanillaSky schreef op 21 mrt 2019 om 10:20:


[...]
AB dit is gewoon de waarheid en heeft niks met bashen te maken. Het verdienmodel van het bedrijf stelt al jaren teleur en het blijft eeuwig worst verhangen.
...

Ik ben idd geen basher, ik vind TT een mooi bedrijf, en hun traffic fantastisch. Dat wordt vaak onderschat, maar volgens mij is de traffic van Ralf Schaeffer de belangrijkste reden voor alle automotive contracten tot nu toe.

Ik weet waar ik het over heb. Ik ben betrokken geweest bij de software voor DRIPS en nog veel meer. Mijn algoritmen en rekenmodellen draaien in de kern nog steeds in de verkeerscentrales van RWS en (zonder dat ze het weten) de ANWB. Natuurlijk aangevuld en verbeterd door jongere collega's, aan hen alle eer.
En de TomTom-bobo's wisten mijn werk ook te gebruiken...

Ik kan veel meer vertellen. Hoe TT's probes en de lusgegevens van wegbeheerders elkaar kunnen aanvullen. Breek me de bek niet open...

Maar ze negeren elkaar. De dure overheidsclub NDW dient slechts voor managementbaantjes, vooral voor vrouwen die sociaal en 'managerial' heel handig zijn maar in de harde techniek niet goed zijn. Ik vraag me wel eens af of het glazen plafond voor vrouwen tegenwoordig vervangen is door een betonnen plafond voor mannen.

Ga eens alle ministers van Rijkswaterstaat, V&W etc. gedurende tig jaar eens na:
Neelie, May-Weggen, en ga zo door tot het huidige lachebekje Cora.
ALLEMAAL VROUWEN!!


Hoezo? Waarom zijn deze vrouwen aan de top oververtegenwoordigd tov. van de mannen in dit vakgebied?
Ik heb er wel een theorie over, maar die schort ik even op, in afwachting van jullie commentaar...

Beperktedijkbewaking
2
quote:

pwijsneus schreef op 21 mrt 2019 om 16:29:


[...]
Ben van mening dat deze beursnotering nog vrij weinig meerwaarde heeft. Had liever gezien dat de founders het van de beurs hadden gehaald (misschien met PE) na de verkoop van Telematics.

Of, indien de groei vanuit de beurs moet komen, had ik liever gezien dat de opbrengst van Telematics was ingezet om aandelen uit de free float op te kopen.

Maar nu kabbelt het aandeel maar een beetje voort, terwijl de totale controle eigenlijk bij de founders ligt. Ook is het aandeel enorm kwetsbaar, het businessmodel heeft op 1 paard gewed; HD-maps. En elke scheet die Google laat boezemt angst in het aandeel. Op nieuws dat de deal met Microsoft is uitgebreid - wat naar mijn idee een enorme vangst is voor TT reageert de koers niet eens meer.

Waarom dan nog een beursnotering met die vervelende conference calls en cijferpresentaties? En niet te vergeten zeurende minderheidsaandeelhouders zoals ik.

Dood geld.

Mee eens. Dood geld, al jaren lang. Ik ben er moe van...
Daar kan zelfs mijn goede rekenvriend Martin mij niet van af brengen.

1.639 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 7,450   Verschil -0,05 (-0,64%)
Laag 7,408   Volume 873.404
Hoog 7,496   Gem. Volume 891.446
17-mei-19 17:35
label premium

TomTom maakt een vliegende start

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium