Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom februari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
boem!
0
TT is volgens mij niet geinteresseerd in biedingen die een relatie hebben met wat er verdiend kan worden met TA de komende jaren.

Zij hebben de sprong voorwaarts gemaakt met de aanschaf van TA voor 2,9 miljard op hetzelfde moment dat Google de traditionele map-business om zeep hielp door de maps gratis aan te bieden. Scherend langs de rand van de afgrond is men onverdroten doorgegaan met investeringen in die maps+.
Met behulp van een emissie wist men een bankroet af te wenden en men slaagde er daarna in om een schuldenlast van 1,2 miljard om te zetten in een positieve kas van 250 mio ult 2018 met dank aan Consumer en Telematics ondanks de hoge vervolginvesteringen in Maps+.

Zij zijn geen speelbal van banken door de aanwezige kas, de bestaande aandelenverhoudingen en het gegeven dat alle FFF meer dan financieel onafhankelijk zijn.
Zij zien voor zichzelf kansen om de gedane investeringen in maps+ die inmiddels zijn opgelopen naar 5 a 6 miljard terug te verdienen.

Een bod onder de 5 a 6 miljard is daarom volgens mij volstrekt kansloos terwijl dat ook niet nodig is want het speelveld waarop TT actief wenst te zijn is slechts beperkt tot de location-based. De grote verdiensten zullen behaald worden met specifiek toepassingen ride-hailing, automotive driving, advertising ed waar TT geen rol kan en wenst te spelen.
Als onafhankelijke aanbieder kan zij wel een gedeelte van die markt naar zich toe trekken en dan zijn omzetten van 2 a 10 miljard binnen 5 a 10 jaar haalbaar.

De FFF spelen alles of niets.
ketchup of catch-up
4

@ Martin

de beslissing om een aandeel te nemen of te laten ligt altijd bij jezelf, dus er is er maar één verantwoordelijk en dat ben jezelf.

ten tweede niets is zo belangrijk als de koers van het aandeel, enkel mensen die compleet de realiteit kwijt zijn schrijven in termen van 5 of 10 jaren en over niveaus van honderden euro's koerspotentie

je hoeft niet dagelijks of wekelijks naar de koers te kijken, maar je doet er goed aan ieder kwartaal bij cijfer rapportages je porto te analyseren en te kijken met de verstrekte informatie van het bestuur van de aandelen die je in de porto hebt of je aan de huidige koers het aandeel deze nog in de porto wil houden, of bijnemen, of reduceren, dat is gewoon gezond verstand
enkel als je zo ver van het aandeel verwijderd staat en je al long zit 10 jaar en begonnen bent ergens aan 35 euro of zo en middels emissie en bijkopen nu gemiddeld ergens aan 13 euro zit , dan begrijp ik dat dat je zo out of touch met de realiteit bent en al jaren, dat een extra 5 of 10 jaar horizon er ook nog wel bij kan.

verder is het simpel we reduceren straks allemaal basis 8 euro ( daar ga ik voor fair-value van uit) met 40%
voor mij persoonlijk is dat niet genoeg, ik wil nog iets verder terug, maar als anderen dat niet willen staat niets hen in de weg die 40% weer aan te zuiveren en als iedereen dat doet dan zijn er straks niet genoeg uitstaande aandelen die koop te voorzien en zal de koers een stuk hoger moeten

ook jij Martin met je gemiddelde toch dik boven het huidige niveau gaat toch gewoon eerst 40% reduceren basis 8 euro of zo en als je dat niet wil dan moet je nogmaals kopen

ben benieuwd hoeveel dit dan ook uiteindelijk echt zullen doen, voor nu is er bitter weinig animo hier een voorsprong op te nemen.

en dat is de realiteit al het andere wat jij hier schrijft is "hoop" en "verwachting" , meeste aandelen durven daar een voorsprong op te nemen, TT niet meer de ontgoocheling is al jaren te groot tussen wat mogelijk is en wat men laat zien.

hoop echt voor jou dat TT niet delist aan 9.50 of zo, want waar heb je dan al die jaren op zitten wachten ?

het is en blijft een gemiste kans, 3 jaar geleden op de hype van HERE en Fleetmatics was 18 euro gewoon mogelijk geweest, nu doen ze het alsnog en de opbrengst van Telematics is gewoon een teleurstelling, dat Martin is de realiteit al de rest wat jij schrijft is hoop en in jouw geval eigenlijk wanhoop.


ketchup of catch-up
1

en Martin wat je opmerking betreft
hoe zie je dan 5-6 euro versus 900 miljoen opbrengst Telematics ?
wel dat is exact het bewijs wat ik al jaren schrijf, TT's assets aan de beurs verdampen, enkel bij verkoop komt die mogelijke meerwaarde eruit
dus had HG Telematics niet verkocht stonden we nu gewoon aan 5 of 6 euro, daar waar na het Google, Apple en Volvo akkefietje het aandeel noteerde, want die angst voor tegenwind is voor het aandeel vele malen groter dan de hoop op Maps Plus - zelfs met een MSFT deal.

zoveel is nu wel duidelijk en daarom is de kans héél groot dat HG het van de beurs gaat halen, gewoon ter bescherming van de waarde van de Kaarten.
Was here
0
100% eens. Als tt op wpa had willen sturen dan hadden ze op 0,40 tot 0,50 uit kunnen komen zonder gekke dingen te doen. Met een k/w van 15 plus aanwezige cash had je aan een koers gestaan van 11 a 12 euro. Zeker als ze een gedeelte van de resterende cash zouden gebruiken voor de aandeleninkoop.

Ik verwacht dat de extra investeringen zijn voortgekomen uit de microsoft deal. Dat klinkt heel logisch. 4maanden geleden zouden de kosten ongeveer gelijk blijven en nu na de Microsoft deal 50 miljoen meer.

Microsoft neemt tt bij de hand en ze gaan samen de deals maken, zoals Moovit. Wellicht kon Here niet aan deze eisen voldoen.

Je kan tt alleen beoordelen op de FCF. Wpa zegt niets.

quote:

GoldKing schreef op 24 feb 2019 om 04:14:


Wat denken jullie wat TT waard kan zijn bij een verkoop? Tele Atlas is natuurlijk voor 2900 miljoen gekocht door TT en ze hebben nog een paar cashcows en de veelbelovende autonoom rijden tech..

Maar wat zou TT nu doen in deze huidige markt, wat zou het de Grote Tech Broeders zoals Microsoft en Apple en Google eventueel waard kunnen zijn? Zouden ze TA veel harder kunnen laten renderen als TT het doet bijv. door er veel meer commerciële data in te verwerken waar zij al over beschikken?

TA was in 2009 2900 miljoen waard, TT doet 675 miljoen omzet, volgens ING is het € 9,50 waard, met een TT dat wil 55 miljoen euro uitgeven aan investeringen. De aangepaste winst per aandeel halveert ten opzichte van 2018 naar 0.15 per share.. 35,5 mil. + 55 winst aan investments = eigenlijk een winstprognose van € 90.5 miljoen, tja en die wordt altijd laag aangehouden door Gorddijntjes..

15*100 mil. = 1.5 mld. : 235= 6,38 + 3.20 divi die al gepocked is= € 9.58 per share, ex. overname premie 35%..

Nouja, ben nieuwsgierig wat rest van het forum denkt, hoogte van een gefundeerd bod, ben benieuwd..
VanillaSky
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 24 feb 2019 om 06:52:



en Martin wat je opmerking betreft
hoe zie je dan 5-6 euro versus 900 miljoen opbrengst Telematics ?
wel dat is exact het bewijs wat ik al jaren schrijf, TT's assets aan de beurs verdampen, enkel bij verkoop komt die mogelijke meerwaarde eruit
dus had HG Telematics niet verkocht stonden we nu gewoon aan 5 of 6 euro, daar waar na het Google, Apple en Volvo akkefietje het aandeel noteerde, want die angst voor tegenwind is voor het aandeel vele malen groter dan de hoop op Maps Plus - zelfs met een MSFT deal.



Je kan tot op heden maar een conclusie trekken en dat is dat het verdienmodel van Telatlas 2.0 (wat TT nu steeds meer word) niet bijster interessant is. Dat was bij Teleatlas 1.0 al niet zo en dat blijft voorlopig zo. Hoe het over 10 jaar is durf ik niet te zeggen maar de komende jaren, zeker tot 2023 (impliceert HG) hoeven wij weinig meeromzet te verwachten uit HD maps.

Nog even mbt die Microsoft deal, dat is dan een van de groten der aarde, zeer belangrijke deal. Den Drijver (best ingevoerde analist) becijfert het op 11mio meeromzet. Of het nou 10 of 30 is, dat zet totaal geen zoden aan de dijk voor wat TT nodig heeft om de kosten te dragen EN een mooie winst te maken. Namelijk verschillende deals van enkele honderden miljoenen.

Was here
0
De Microsoft deal is strategisch van cruciaal belang voor tt. Microsoft kan overal tt adviseren boven Here of Google. MdD weet ook de bedragen ook niet. Dus de kans op 100 miljoen deals wordt nu aanzienlijk groter.

MdD was enkele jaren de best ingevoerde analist. Je moet de NIBC analyse even helemaal tot letterlijk de laatste letter doorlezen. En dan bedoel ik niet op inhoud.

Ing (Hesselink) is op dit moment met afstand de best ingevoerde analist.

quote:

VanillaSky schreef op 24 feb 2019 om 09:25:


[...]

Je kan tot op heden maar een conclusie trekken en dat is dat het verdienmodel van Telatlas 2.0 (wat TT nu steeds meer word) niet bijster interessant is. Dat was bij Teleatlas 1.0 al niet zo en dat blijft voorlopig zo. Hoe het over 10 jaar is durf ik niet te zeggen maar de komende jaren, zeker tot 2023 (impliceert HG) hoeven wij weinig meeromzet te verwachten uit HD maps.

Nog even mbt die Microsoft deal, dat is dan een van de groten der aarde, zeer belangrijke deal. Den Drijver (best ingevoerde analist) becijfert het op 11mio meeromzet. Of het nou 10 of 30 is, dat zet totaal geen zoden aan de dijk voor wat TT nodig heeft om de kosten te dragen EN een mooie winst te maken. Namelijk verschillende deals van enkele honderden miljoenen.


Brouwer285
0
Afgezien van het verdien model is het strategisch niet verkeerd om met Azure in zee te gaan. Telematics was een conflict of interest voor leverantie van LB technology aan de concurrentie.
Amazon levert ook cloud services (AWS), echter is het geen geheim dat Amazon ook de logistieke ketens in handen wil krijgen. Als ik voor mijn logistiek de keuze had tussen MS Azure of AWS, zou ik om die reden liever voor MS Azure gaan.
Zelfde geld voor Mobility as a Service. Liever een neutraal MS Azure dan een Google/Waymo die zijn eigen aangepaste auto’s de weg op wil sturen.
De vraag blijft wat het verdienmodel voor TT is. Of ze worden gewoon een dataverwerker of ze gaan extra waarde toevoegen in de keten in de vorm van stukjes hardware en software.
Makita
0
quote:

Brouwer285 schreef op 24 feb 2019 om 10:35:


Afgezien van het verdien model is het strategisch niet verkeerd om met Azure in zee te gaan. Telematics was een conflict of interest voor leverantie van LB technology aan de concurrentie.
Amazon levert ook cloud services (AWS), echter is het geen geheim dat Amazon ook de logistieke ketens in handen wil krijgen. Als ik voor mijn logistiek de keuze had tussen MS Azure of AWS, zou ik om die reden liever voor MS Azure gaan.
Zelfde geld voor Mobility as a Service. Liever een neutraal MS Azure dan een Google/Waymo die zijn eigen aangepaste auto’s de weg op wil sturen.
De vraag blijft wat het verdienmodel voor TT is. Of ze worden gewoon een dataverwerker of ze gaan extra waarde toevoegen in de keten in de vorm van stukjes hardware en software.

Kijk deze 2min lofzang van Microsoft Azure mbt TomTom maps maar even m.youtube.com/watch?v=w79eQIdYmgI&...

Medewerker Microsoft Azure ‘What really excites me are some things for the future, that seems sciencefiction today but will become reality together’

Dit gaat echt veel meer business opleveren dan de zelf bedachte 11mln van NIBC....
boem!
0
Ik beoordeel ieder kwartaal mijn belang in TT.
Na 3q cijfers heb ik TT bijgenomen op 5,95 en 6,95 euro.
Na 4q cijfers heb ik mijn nominaal belang in TT zodanig op peil gebracht door tegen 7,10 euro bij te kopen zodat ik na de agio-uitkering nog minimaal dezelfde weging heb.

Ik probeer me altijd te onthouden van negatief kommentaar op het handelen van anderen en benadruk daarom altijd het gevaar dat bij TT opgesloten zit door zich te focussen op A&E met zijn onzekere toekomst.
Voor de goede orde mijn gemiddelde aankoopwaarde bedraagt nu minder dan 11 euro.

Ik heb niet de behoefte om anderen te diskwalificeren op het moment dat de race nog in volle gang is vandaar mijn opmerking dat ik het heel vreemd vind dat er nu een reeele waarde aan TT zou moeten worden toegekend van 5 a 6 euro.
De verkoopprijs ult juni is toch echt 910 mio en dat zou de waarde van TT excl TTT bepalen op 360 mio.
Dat zou impliceren dat TT maps+ en consumer slechts kwijt kan voor niks met een bijbetaling van 90 mio.

Ik gebruik niet graag de term tropenkolder maar toch......


boem!
0
Verplichting blijkend uit de jaarrekening 2018 inzake royalties and shared-revenue is met 50 mio toegenomen tov 2017.

Dit betreft een verplichting van TT te betalen in 2019.

Iemand enig idee wat dat kan betekenen?
löngterm
0
quote:

Febo85 schreef op 23 feb 2019 om 19:50:


[...]

Voor mij mag iedereen verder verlies nemen in TT , het is mijn geld niet.
Ik garandeer ook niets tov AMG alleen dat de kans op een koerssprong omhoog vele malen groter is dan een negatieve reactie op de cijfers.
Lees je in en concludeer zelf zou ik zeggen...


Heb een rendement van zo'n 40% op mijn posities in TT in het afgelopen jaar wat neer komt op zo'n 3k wat een flinke som geld is in mijn portefuille en wat ik als student zeker wel kan gebruiken. Maar als jij het bij een ander aandeel kunt verdienen moet je dat ook zeker doen. Maar de volatiliteit van TT doet mijn optie posities gewoon erg veel goeds. Honderden euro's aan premie mogen ontvangen ;)
Sunshine Band
0
quote:

martinmartin schreef op 24 feb 2019 om 11:26:


Verplichting blijkend uit de jaarrekening 2018 inzake royalties and shared-revenue is met 50 mio toegenomen tov 2017.

Dit betreft een verplichting van TT te betalen in 2019.

Iemand enig idee wat dat kan betekenen?


Interessant. Shared-revenue kan met veel partijen zijn natuurlijk incl. Tesla, Bosch, baidu Japan etc.
Benjamin G.
0
@Brouwer 285

"De vraag blijft wat het verdienmodel voor TT is. Of ze worden gewoon een dataverwerker of ze gaan extra waarde toevoegen in de keten in de vorm van stukjes hardware en software."

Exact dat is al jaren de vraag. Het filmpje van Tony Seba over Clean Disruption gaat in op Transportation as a service. TAAS in plaats van MAAS, ook al lijkt het erop dat hij meer ingaat op personen vervoer dan de logistieke keten. De informatie en de verhaallijn die Seba teruggeeft, heeft mij nog drie keer achter mijn oren doen krabben en drie keer mijn wenkbrouwer doen fronsen.

Naar mijn indruk is TomTom al dataverwerker, alle hardware en software zijn bedoeld om data binnen te halen en beslissingen terug te geven. Ik vind aan het zijn van dataverwerker weinig gewoons aan.

De complexiteit is behoorlijk. Voor nu zit het erin de juiste data te verzamelen, snel te verwerken en tot kleine brokken te verwerken die leiden tot beslissingen.

De complexiteit straks zit erin het maken van een fit op de omgeving. Hoe ziet de gehele waardeketen eruit. Bijvoorbeeld voorspellend op voorraadbeheer en just in time afleveren op basis van productieproces, omgevingsfactoren, congestie, etc om een rijdend warehouse te maken.

Er zijn tig use cases te bedenken. en ook tig use cases die net zo disruptive kunnen zijn als de introductie van de Iphone in 2007.

Probleem is dat we geen enkele indicatie hebben welke plek TomTom in welke waardeketens aan het innemen is. Iets simpeler nog welke cruciale rol TomTom gaat spelen in welke concepten. De focus ligt nu vooral op autonoom rijden voor personen, terwijl dit slechts één van de mogelijkheden is.

Gaat TomTom een businessmodel ontwikkelen als gisleverancier/ontwikkelaar ESRI?

Voor Here lijkt de route voorwaarts mij helderder. Dat komt vooral doordat de BAD naar auto als service willen gaan. De samenwerking van Daimler en BMW past hierin. Gelet op de logistieke concepten van Daimler (bijvoorbeeld bestelauto's met drones) kan het best zijn dat Here ook hierin een rol moet en mag gaan spelen.

TomTom lijkt meer de combinatie te zoeken met cloudoplossingen. Dit betekent dat zij ervoor kiest geen keuze te maken in ontwikkelingen van verschillende concepten, maar data-oplossingen gaat leveren voor verschillende concepten zonder daar tot de haarvaten in te zitten.

Met andere woorden gaat TomTom straks pas lopen als de vraag gesteld wordt en dan ontwikkelen (onderzoeken, ontwerpen en bouwen) of stelt zij zich pro-actief op en kan zij mede diensten gaan ontwikkelen met dito beloning.

Smart Cities is een te abstract begrip, net als Smart Industries. Het geeft ons weinig houvast.

Het is vaag, blijft vaag en wordt naar mate de tijd verstrijkt alleen maar vager. Dat is niet doordat er geen kansen liggen. Het komt vooral doordat er niet gecommuniceerd wordt hoe TomTom denkt in te spelen op de kansen die zich het komende decennium gaan ontvouwen. En die zijn er legio!
Sunshine Band
0
quote:

martinmartin schreef op 24 feb 2019 om 11:26:


Verplichting blijkend uit de jaarrekening 2018 inzake royalties and shared-revenue is met 50 mio toegenomen tov 2017.

Dit betreft een verplichting van TT te betalen in 2019.

Iemand enig idee wat dat kan betekenen?


Even de hele paragraaf erbij pakken:

OTHER COMMITMENTS
The group has contracts with third-party suppliers or other business partners that include minimum
royalty or revenue share payments over the duration of the contracts that range from 1 to 5 years.
The total commitments under these contracts are presented below.
(€ in thousands) 2018 2017
Commitments less than 1 year 57,096 8,702
Commitments between 1–5 years 82,567 50,000
Commitments over 5 years 13,333 0
Total1 152,996 58,702
1 Other commitments in 2018 include a commitment to purchase services with a total value of €26 million (2017: €50 million) from our associate, Cyient Ltd.
The group has a guarantee facility of €10 million, of which a total amount of €2.5 million has been
issued (2017: €10 million and €2.5 million respectively).
The group has also given a guarantee as described in section 479C of the UK Companies Act to
TomTom Software Ltd. Accordingly, TomTom Software Ltd. is exempted from the requirements
of the Companies Act 2006 relating to audit by virtue of section 479A.
In addition, a German subsidiary, TomTom Germany GmbH & Co. KG., which is included in these
consolidated financial statements, applies the exemption as described in section 264b of the German
Commercial Code (HGB) with regard to the publication of the annual financial statements and the
drawing up of a management report and the notes to the financial statements.


Helaas wordt het niet fraai weergegeven zo.
Hier de link, scroll naar pagina 95: corporate.tomtom.com/static-files/767...

Opvallend hier de verwijzing onderaan de tabel naar Cyient Ltd. Bedrijf van de Taye (zit ook in de board), bedrijf waarin een stukje van het oude Teleatlas in zit en waar TOMTOM dus afname-commitments meer heeft.
Moneyball
1
quote:

Benjamin G. schreef op 24 feb 2019 om 12:55:


@Brouwer 285

"De vraag blijft wat het verdienmodel voor TT is. Of ze worden gewoon een dataverwerker of ze gaan extra waarde toevoegen in de keten in de vorm van stukjes hardware en software."

Exact dat is al jaren de vraag. Het filmpje van Tony Seba over Clean Disruption gaat in op Transportation as a service. TAAS in plaats van MAAS, ook al lijkt het erop dat hij meer ingaat op personen vervoer dan de logistieke keten. De informatie en de verhaallijn die Seba teruggeeft, heeft mij nog drie keer achter mijn oren doen krabben en drie keer mijn wenkbrouwer doen fronsen.

Naar mijn indruk is TomTom al dataverwerker, alle hardware en software zijn bedoeld om data binnen te halen en beslissingen terug te geven. Ik vind aan het zijn van dataverwerker weinig gewoons aan.

De complexiteit is behoorlijk. Voor nu zit het erin de juiste data te verzamelen, snel te verwerken en tot kleine brokken te verwerken die leiden tot beslissingen.

De complexiteit straks zit erin het maken van een fit op de omgeving. Hoe ziet de gehele waardeketen eruit. Bijvoorbeeld voorspellend op voorraadbeheer en just in time afleveren op basis van productieproces, omgevingsfactoren, congestie, etc om een rijdend warehouse te maken.

Er zijn tig use cases te bedenken. en ook tig use cases die net zo disruptive kunnen zijn als de introductie van de Iphone in 2007.

Probleem is dat we geen enkele indicatie hebben welke plek TomTom in welke waardeketens aan het innemen is. Iets simpeler nog welke cruciale rol TomTom gaat spelen in welke concepten. De focus ligt nu vooral op autonoom rijden voor personen, terwijl dit slechts één van de mogelijkheden is.

Gaat TomTom een businessmodel ontwikkelen als gisleverancier/ontwikkelaar ESRI?

Voor Here lijkt de route voorwaarts mij helderder. Dat komt vooral doordat de BAD naar auto als service willen gaan. De samenwerking van Daimler en BMW past hierin. Gelet op de logistieke concepten van Daimler (bijvoorbeeld bestelauto's met drones) kan het best zijn dat Here ook hierin een rol moet en mag gaan spelen.

TomTom lijkt meer de combinatie te zoeken met cloudoplossingen. Dit betekent dat zij ervoor kiest geen keuze te maken in ontwikkelingen van verschillende concepten, maar data-oplossingen gaat leveren voor verschillende concepten zonder daar tot de haarvaten in te zitten.

Met andere woorden gaat TomTom straks pas lopen als de vraag gesteld wordt en dan ontwikkelen (onderzoeken, ontwerpen en bouwen) of stelt zij zich pro-actief op en kan zij mede diensten gaan ontwikkelen met dito beloning.

Smart Cities is een te abstract begrip, net als Smart Industries. Het geeft ons weinig houvast.

Het is vaag, blijft vaag en wordt naar mate de tijd verstrijkt alleen maar vager. Dat is niet doordat er geen kansen liggen. Het komt vooral doordat er niet gecommuniceerd wordt hoe TomTom denkt in te spelen op de kansen die zich het komende decennium gaan ontvouwen. En die zijn er legio!


AB, strategisch is dit exact ook hoe ik het zie. TomTom zal use cases faciliteren. Dat doen ze nu al en die use cases zullen er de komende jaren steeds meer of groter worden. TT heeft zich perfect gepositioneerd. Ze zullen ideeen hebben, maar ik denk dat ze in veel gevallen nog te weinig zekerheid hebben hoe het zich zal uitkristalliseren. Daarom is men ook in de communicatie terughoudend over financiële projecties. De markt is nog dusdanig in beweging dat het kan varieren van Vanilla sky en minder tot Groeibriljant en meer. Analisten kunnen daar niets mee in hun Excel. En HG zegt wat hij denkt zeker waar te kunnen maken en als hem gevraagd wordt of 1,7 miljard ook mogelijk is dan is het antwoord natuurlijk ook ja. De potentie is er, het track record van TT voor omzetten in euro werkt tegen ze qua vertrouwen van de markt.
DeZwarteRidder
3
De toekomst van TomTom is glashelder: als er een goed bod komt wordt de zaak verkocht aan de hoogstbiedende en anders blijven ze gewoon doormodderen als concurrent van Google.
Mojo
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 24 feb 2019 om 15:21:


De toekomst van TomTom is glashelder: als er een goed bod komt wordt de zaak verkocht aan de hoogstbiedende en anders blijven ze gewoon doormodderen als concurrent van Google.


Dat geldt voor alle beursgenoteerde bedrijven
Benjamin G.
0
@MoneyBall,

"De potentie is er, het track record van TT voor omzetten in euro werkt tegen ze qua vertrouwen van de markt."

Eens, meer dan genoeg potentie. Tegelijkertijd is het track record van TT op commercialiseren gewoon beroerd. Automotive dat zich beperkt tot autonome voertuigen voor personenauto's is een smalle strategie. Verwijzen naar smart cities te abstract. Er moet meer zijn tussen hemel en aarde.
Makita
0
quote:

Makita schreef op 24 feb 2019 om 10:52:


[...]
Kijk deze 2min lofzang van Microsoft Azure mbt TomTom maps maar even m.youtube.com/watch?v=w79eQIdYmgI&...

Medewerker Microsoft Azure ‘What really excites me are some things for the future, that seems sciencefiction today but will become reality together’

Dit gaat echt veel meer business opleveren dan de zelf bedachte 11mln van NIBC....

Enterprise gaat ook een cashcow worden met Microsoft Azure
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,583   Verschil +0,10 (+1,23%)
Laag 8,463   Volume 580.125
Hoog 8,690   Gem. Volume 507.317
17-jun-19 17:37
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium