Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom februari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
sniklaas
0
quote:

Was here schreef op 19 feb 2019 om 23:28:


Als je het verschil niet weet tussen traffic en telematics dan snap ik niet dat je de hele dag hier berichten plaatst.

Ik snap het wel evenals van vannilla. Er gaat toch niemand hele dagen lopen posten als je er geen financieel belang bij hebt. Of je hebt een enorm k.tleven.

[...]
oeps inderdaad een leesfoutje van mijn kant, excuses voor de verwarring..
Maar om nu te stellen dat ik de hele dag zit te posten is een brug te ver..
Mojo
2
quote:

Sunshine Band schreef op 19 feb 2019 om 21:56:


[...]

Je bent zo overtuigd van de onmogelijkheden van TOMTOM, dat het wel bijna een werkstraf voor je moet zijn om hier dagelijks te posten....

of je krijgt heel goed betaald voor je bashen natuurlijk

ik heb je geen reactie zien geven op het rapport waarin de ontwikkeling van de markt voor HD maps tot 2025 wordt beschreven (12800 miljoen) Kies marktaandeel T2 en Hoppatee


Je kunt ervoor kiezen om zijn reacties niet te lezen. Scheelt een hoop onwaarheden. Ik zou niet zeggen dat hij altijd liegt maar het gene wat hij verkondigt is niet altijd de waarheid. Moderne leugenaars verspreiden onwaarheden als alternatieve feiten. Daarom lees ik de reacties van VanillaSky niet.
VanillaSky
0
quote:

Makita schreef op 19 feb 2019 om 23:31:


Al wat korter, maar nog steeds geen advies...

Of ben je alleen twijfel aan het zaaien?


Ik verkondig alleen mijn mening meer niet. Wat een ieder zelf beslist moet hij/zij zelf weten.

Mag in ieder geval hopen dat jij niet met je sprookjes probeert mensen die onvoorbereid zijn in het aandeel TT te lokken.
Sunshine Band
4
quote:

VanillaSky schreef op 20 feb 2019 om 05:52:


[...]

Ik verkondig alleen mijn mening meer niet. Wat een ieder zelf beslist moet hij/zij zelf weten.

Mag in ieder geval hopen dat jij niet met je sprookjes probeert mensen die onvoorbereid zijn in het aandeel TT te lokken.

.
Mening is prima. Probleem is dat je jokt.
Je geeft aan aandeelhouder te zijn en benoemd zeer selectief negatieve aspecten rond prestaties t2, dag en nacht. Desnoods haal je er prestaties bij van 10 jaar terug of langer.
Dat strookt niet met aandeelhouderschap

Dat is mijn mening

ketchup of catch-up
14

er zijn er wel meer die hun mening geven zonder positie in het aandeel, voor mij zou dat tijdsverspilling zijn, maar laten we eerlijk zijn er is zat reden voor frustratie en ontgoocheling

moet je eens even voorstellen na jaren voorgelogen te zijn over de game-plan van TT met haar diversificatie en over haar dividend policy, een paar jaar geleden verkondigde HG nog eens dat indien de cash het toelaat er geen reden is om niet over te gaan tot dividend uitkeren, verder de eenmalige inkoop eigen aandelen, dat was puur om een trouwe aandeelhouder van het 1e uur een exit te verlenen en daarbij ook puur voor eigen doel ( bonus aankoop, niks reduceren van het aantal uitstaande aandelen zodat de reguliere aandeelhouder er ook wat aan had )
verder was er afgelopen jaar genoeg cash aanwezig om wederom een inkoopprogramma in te zetten nu als doel voor iedereen, dat had ook het aandeel kunnen ondersteunen voor de Telematics veiling, allemaal niet gedaan
dan heb ik het nog maar niet over de belofte die HG maakte 2 jaar geleden dat hij zich realiseerde dat er een betere balans gevonden diende te worden tussen nu eenmaal de kortere rendement verwachtingen van aandeelhouders en de langere policy van het bedrijf
ook niets van uitgekomen
de leugens over en een late omzet waarschuwing waar één analist al voor vreesde een kwartaal eerder en dan ook nog eens Sports is doing fine , om het een jaar later het alsnog uit te hakken
en zo kunnen we nog wel doorgaan

en dan nu eindelijk Telematics verkocht, dit zou de kick-start moeten geven dat het voor de markt duidelijk is welke enorme onderwaardering dit aandeel aan de beurs krijgt en we staan godsamme 10% lager na de verkoop en cijferprestatie, het enige wat Telematics gebracht heeft is een deuk in de omzet en een deuk in de wpa, dramatisch.

en dit moet je allemaal maar normaal vinden volgens sommigen hier, want we verleggen de horizon van 3 jaar geleden nu maar wederom 3 jaar vooruit, want we zijn zo uniek hier bij dit bedrijf dat we Google eens even de les gaan lezen

je moet wel compleet krankzinnig zijn om HG en zijn maten toch nog te geloven, die moeten er allemaal uit en anders halen ze het maar van de beurs en daar wacht ik op en hopelijk gaat dat aan een bedrag boven mijn gemiddelde van 8 euro

voor nu is dit al 3 jaar lang een drama aandeel.
dat is mijn mening.
Eva1960
5
AB Wies, je hebt compleet gelijk.

Het enige wat die rvc nu moet doen is de trekker overhalen en de toko (laten) overdragen aan een aandeelhouder met diepe zakken.

Want die HG met al zijn lip service is ongeloofwaardig, getuige de koers.

Niemand gelooft in een zelfstandige koers.

Wie weet is het de stilte voor een enorme verrassing....




quote:

ketchup of catch-up schreef op 20 feb 2019 om 07:54:



er zijn er wel meer die hun mening geven zonder positie in het aandeel, voor mij zou dat tijdsverspilling zijn, maar laten we eerlijk zijn er is zat reden voor frustratie en ontgoocheling

moet je eens even voorstellen na jaren voorgelogen te zijn over de game-plan van TT met haar diversificatie en over haar dividend policy, een paar jaar geleden verkondigde HG nog eens dat indien de cash het toelaat er geen reden is om niet over te gaan tot dividend uitkeren, verder de eenmalige inkoop eigen aandelen, da was puur om een trouwe aandeelhouder van het 1e uur een exit te verlenen en daarbij ook puur voor eigen doel ( bonus aankoop, niks reduceren van het aantal uitstaande aandelen zodat de reguliere aandeelhouder er ook wat aan had )
verder was er afgelopen jaar genoeg cash aanwezig om wederom een inkoopprogramma in te zetten nu als doel voor iedereen, dat had ook het aandeel kunnen ondersteunen voor de Telematics veiling, allemaal niet gedaan
dan heb ik het nog maar niet over de belofte die HG maakte 2 jaar geleden dat hij zich realiseerde dat er een betere balans gevonden diende te worden tussen nu eenmaal de kortere rendement verwachtingen van aandeelhouders en de langere policy van het bedrijf
ook niets van uitgekomen
de leugens over en een late omzet waarschuwing waar één analist al voor vreesde een kwartaal eerder en dan ook nog eens Sports is doing fine , om het een jaar later het alsnog uit te hakken
en zo kunnen we nog wel doorgaan

en dan nu eindelijk Telematics verkocht, dit zou de kick-start moeten geven dat het voor de markt duidelijk welke enorme onderwaardering dit aandeel aan de beurs krijgt en we staan godsamme 10% lager na de verkoop en cijferprestatie.
Nu is er en een deuk in de omzet en een deuk in de wpa en de opbrengst doet nieks voor het aandeel, drama.

en dit moet je allemaal maar normaal vinden volgens sommigen hier, want we verleggen de horizon van 3 jaar geleden nu maar wederom 3 jaar vooruit, want we zijn zo uniek hier bij dit bedrijf dat we Google eens even de les gaan lezen

je moet wel compleet krankzinnig zijn om HG en zijn maten toch nog te geloven, die moeten er allemaal uit en anders halen ze het maar van de beurs en daar wacht ik op en hopelijk gaat dat aan een bedrag boven mijn gemiddelde van 8 euro

voor nu is dit al 3 jaar lang een drama aandeel.
dat is mijn mening.
Eva1960
3
We moeten als beleggers hg en rvc gaan dwingen om openheid te geven over overnamestrategie danwel partnertoetredingstrategie en / of aandeleninkoopprogramma.

Dit kan echt niet meer.
Makita
4
Ketchup, ga dan iets ondernemen om het te veranderen. Stuur de RvC een brief (met behulp van een advocaat), zoek de media op, etc... Maar hier een beetje somber lopen posten (als bezigheidstherapie) gaat je in ieder geval niet helpen. Dat is wat types als vanilla doen (maar dan met een short agenda),

Succes
PentaGoNix
6
quote:

ketchup of catch-up schreef op 20 feb 2019 om 07:54:



er zijn er wel meer die hun mening geven zonder positie in het aandeel, voor mij zou dat tijdsverspilling zijn, maar laten we eerlijk zijn er is zat reden voor frustratie en ontgoocheling

.................................

voor nu is dit al 3 jaar lang een drama aandeel.
dat is mijn mening.
Keurig verwoord en kan ik geef je voor 200% gelijk. HG is zo onbetrouwbaar en vol met leugens, geen CEO waardig. Denkt alleen maar aan zijn eigen (toch al vele) centen en niet aan de aandeelhouders. Afzetten die kerel (helaas kan dat niet).
Putz
0
Hoogstwaarschijnlijk al aan bod gekomen hier, maar wat gaat TT voelen bij een harde Brexit? Ivm het kantoor in London...
vCalker
0
Far from being a novelty, car safety has been an important subject since the 19th century. From the invention of the hydraulic brake system to the introduction of seat belts and airbags, the world continues to recognize the need for safety in – and outside of – the car.

With the rise of autonomous driving (AD), there is a new challenge on the horizon. For the first time in history, maps will play a critical role in ensuring the safety of passengers and pedestrians alike. When humans are removed from the driving equation, maps and sensors become the vehicles’ eyes instead.

The implications? Wide and far-reaching.

Their importance? Life-saving.

geoawesomeness.com/hd-maps-safety-sta...
pwijsneus
2
quote:

Makita schreef op 20 feb 2019 om 08:25:


Ketchup, ga dan iets ondernemen om het te veranderen. Stuur de RvC een brief (met behulp van een advocaat), zoek de media op, etc... Maar hier een beetje somber lopen posten (als bezigheidstherapie) gaat je in ieder geval niet helpen. Dat is wat types als vanilla doen (maar dan met een short agenda),

Succes


Hier elke dag posten dat TomTom wordt overgenomen heeft ook weinig zin.

Er is gewoon weinig positiefs te melden op dit moment.

- Van de kapitaaluitkering worden eigenlijk alleen de founders zelf beter.
- Wat rest na de Verkoop van Telematics is een krimpbedrijf
- Ook de outlook is weer ultra-conservatief, en de markt krijgt nog lang geen bevestiging dat het businessmodel werkt
- TomTom wil dapper gaan concurreren met Google
- De baas van Android Auto geeft aan dat ze naast RNM en Volvo in gesprek zijn met tal van andere autoleveranciers, en dat hier ook nog deals te verwachten zijn. Dit hangt ook als een zwaard boven TomTom.

Wat positief is dat de complete Microsoft groep over is op TomTom. Hoewel financiele details niet bekend warden gemaakt, en de markt reageerde er ook niet al te enthousiast op, hetgeen mij wel verbaasd.

Er lijkt niets meer te zijn wat dit aandeel hoger kan krijgen. Zelfstandig is het een somber scenario voor TomTom, en een overname lijkt er niet te komen, want de founders hebben met de Verkoop van Telematics meer dan genoeg tijd gekocht om te transitie nog wat te rekken.
Go4profit
1
Men kan hier blijven afgeven op Harold Goddijn en ja hem is zeker een belangrijk deel te verwijten echter men moet ook in de eigen spiegel kijken en zich afvragen waarom in dit aandeel/bedrijf eerder blijven zitten ?
Is dat niet evenzo een verwijt aan jezelf ?
Er waren kansen om boven de 7,90 uit te stappen maar diversen alhier vastgeroest aan hun eigen strategie lieten zich daardoor leiden, te denken valt aan de tweetraps_raket_verkoop.
Alleen verkoop van Telematics stond op de rol en woorden van Harold tenzij.......
Tenzij kwam niet aan bod omdat het bedrag voor de totaal_overname onvoldoende moet zijn geweest anders had Harold daar zeker oren naar gehad.
Dus aanmodderen bleef over in een risicovol one-trick pony strategie waarvan niet in te schatten is hoe dat zal aflopen.
De financiele markt straft daardoor opnieuw TomTom hard af.
Kopjethee
4
Ketsup duimpie

de punten die je aanhaald:
-aandeleninkoopprogramma voor "trouwe aandeelhouder" en bonussen maar niet voor beperking uitstaande aandelen cq waardecreatie;
- wel cash maar geen dividend;
- Balans korte termijn vs lange termijn rendement;
- omzetwaarschuwing & sports.

En zo zijn er nog genoeg punten.
Leugens. Halve waarheden. Valse beloftes. Worsten voorhouden.

Maar waarom schrijf je geen brief naar Haank en ga je naar de BAVA/AVA?



Kopjethee
0
Even wat anders...even terugkomend op die HD Maps / VanilleSkies

Eerlijk gezegd was ik ook verbaasd over het feit dat HD Maps in 2017 worldwide al voor 200$ mio genoteerd stond.
Dat strookt toch totaal niet met wat Goddijn zegt in de CC Q4 kortgeleden.

Ik ben weer lost.

Edit: en dan groeit de markt in 2025 naar 12,8$ MILJARD. Maar Goddijn doet net of het peanuts is....
Eva1960
2
AB wijsneus.

Hg dacht tijd gekocht te hebben met de verkoop van TTT, maar dat heeft ie dan mooi fout ingeschat, er is gewoon geen geloof in TT' s zelfstandig voortbestaan.

En dan loopt ie ook nog te leuteren dat we european tech uitleveren aan US of China.

Deze man en zijn vrouw niet te vergeten willen zich positioneren als redders van european tech, dat deden ze 2 jaar geleden ook al met TT als laatste consumer tech merk in Europa. En we weten hoe dit afliep.

Het zijn volgevreten fat cows die over de rug van aandeelhouders de europese missionaris gaan lopen uithangen en niet leveren aan hun aandeelhouders.

Nee lipservice leveren ze, zoals Wies altijd zo mooi weet te bewijzen.

We zijn het gewoon zat, Hg met zijn Franse meisje moet nu gaan leveren met ofwel een verkoop aan US tech, of een partnertoetredingstrategie en/of aandeleninkoop omdat ze zelf aangeven dat de koers te laag is.

We moeten krachten bundelen om een revolte op gang te brengen.

quote:

pwijsneus schreef op 20 feb 2019 om 09:10:


[...]

Hier elke dag posten dat TomTom wordt overgenomen heeft ook weinig zin.

Er is gewoon weinig positiefs te melden op dit moment.

- Van de kapitaaluitkering worden eigenlijk alleen de founders zelf beter.
- Wat rest na de Verkoop van Telematics is een krimpbedrijf
- Ook de outlook is weer ultra-conservatief, en de markt krijgt nog lang geen bevestiging dat het businessmodel werkt
- TomTom wil dapper gaan concurreren met Google
- De baas van Android Auto geeft aan dat ze naast RNM en Volvo in gesprek zijn met tal van andere autoleveranciers, en dat hier ook nog deals te verwachten zijn. Dit hangt ook als een zwaard boven TomTom.

Wat positief is dat de complete Microsoft groep over is op TomTom. Hoewel financiele details niet bekend warden gemaakt, en de markt reageerde er ook niet al te enthousiast op, hetgeen mij wel verbaasd.

Er lijkt niets meer te zijn wat dit aandeel hoger kan krijgen. Zelfstandig is het een somber scenario voor TomTom, en een overname lijkt er niet te komen, want de founders hebben met de Verkoop van Telematics meer dan genoeg tijd gekocht om te transitie nog wat te rekken.
jaar2018
0
quote:

Kopjethee schreef op 20 feb 2019 om 09:22:


Ketsup duimpie

de punten die je aanhaald:
-aandeleninkoopprogramma voor "trouwe aandeelhouder" en bonussen maar niet voor beperking uitstaande aandelen cq waardecreatie;
- wel cash maar geen dividend;
- Balans korte termijn vs lange termijn rendement;
- omzetwaarschuwing & sports.

En zo zijn er nog genoeg punten.
Leugens. Halve waarheden. Valse beloftes. Worsten voorhouden.

Maar waarom schrijf je geen brief naar Haank en ga je naar de BAVA/AVA?







!8 Maart BAVA
17 April AVA

Hopelijk zijn jullie daar ook aanwezig ?
ketchup of catch-up
1

sorry hoor, maar ik kom uit dit wereldje en het heeft nul zin, in de eerste plaats zijn het geen criminelen dus een advocaat erop zetten heeft geen zin
in de 2e plaats wat zeker zin heeft, is als zich een activistische aandeelhouder zou melden met een aanmerkelijk belang, dan kan je een vuist maken, dan kan je met hem meegaan

een Einhorn, een Icahn enz... dat zijn van dit soort figuren die een 5% belang nemen in een tent en dan het bestuur echt aanspreken op hun performance

bij TT zouden Institutionele beleggers dat ook kunnen, maar dat zijn Banken en die denken immer met 2 petten op, die doen dat zelden, een bestuur aanspreken, want die denken verder dan alleen maar hun belegging

de enige bij een TT die wat zou kunnen doen is een JdM of voorheen een Flevo, die kunnen eventueel iets afdwingen en die kunnen dan ook de steun uit de free-float meekrijgen, maar als individuele belegger ben je nergens

zelfs bij een Ahold waar destijds duidelijk was dat er echte onethische bestuurszaken hadden plaatsgevonden heeft de VEB zijn best gedaan voor een vergoeding en hebben aandeelhouders een zaak aangespannen, maar dat speelt niet bij TT

het bestuur blijft precies binnen haar bevoegdheden en doet geen akties die tot een vervolging of een rechtszaak zouden kunnen leiden, nogmaals het zijn geen criminelen

rest dus dat je een aandeelhouder moet weten te vinden die genoeg weging heeft dat hij dit bestuur en haar commissarissen kan aanspreken op beslissingen en gedrag

velen schrijven hier, je had ook afscheid kunnen nemen van het aandeel en dat is correct, maar een ieder neemt de beslissing een aandeel te nemen op de informatie die hem verstrekt is door het bestuur en dit bestuur is gewoon compleet gedraaid ten opzichte van haar eerdere visie
ze hebben god betere nog een open-dag gegeven voor grootaandeelhouders ( enkel op invitatie) mensen met belang van minder dan X aandelen waren niet welkom en daar hebben ze exact uit de doeken gedaan hun 5 jaar visie, daar is geen ene reet meer van over, het is nu alle ballen op Maps Plus

en HG en zijn maten blijven gewoon allemaal zitten, verantwoording afleggen voor foute beslissingen is hier niet aan de orde.


tatje
0
Ik zeg dat er bijna geen free float is.

Geloof je in een partij die aandelen probeert te verzamelen, die dus probeert de koers lager te duwen dan te laten stijgen ?

Microsoft kiest Here ipv Tom Tom, dus slecht nieuws dan kunnen ze de koers omlaag rammen, want alle media helpt het nieuws uit vergroten.

Microsoft kiest Tom Tom ipv Here ( dus de werkelijkheid ) goed nieuws, maar er is een verzamelaar en dat is een grote jongen en dan beheersen ze de koers met een minimale stijging, die ze de dagen erna weer kunnen omzetten in een daling.

Ik blijf erbij er is iemand een belang aan het opbouwen, ik denk via via.

John de Mol is prive op 5,1% gaan zitten, dus 25% aanmerkelijk belang afrekenen, waarom niet op 4,99%, dat had 25% aanmerkelijk belang gescheeld, of wil de hij toch naar 9,99%, zonder dat hij het bekend moest maken.

Flevo 4,99% belang nov 2017 verdwenen.
Geen commentaar uit die hoek.

1) het is op de beurs verkocht.
2) het is naar prive 4 kinderen is ieder 1,25% en nog bijkopen tot 2,99%
3) of is het verkocht aan de partij waar Reuters het 28 maart 2018 over had !!!! ( Misschien verkocht voor 15 en nog bijbetaling tot het bod, als dat valt ) ( wel al stemrecht )

Misschien weet iemand het zeker !

Graag, dan kunnen we deze onzekerheid wegstrepen.

Hoe zie ik de verdeling !

Founders 44%
De Mol 9,99%
Verzamelaar 15% incl Flevo of 4 pontjes samen 4,99% en verzamelaar 10%
Familie en vrienden 10%
Medewerkers 10%
Banken e.d 8%
kleintjes samen 3%

totaal 100%

Founders is bekend.
De mol hoeft niets te melden tot 9,99%
Pontjes en verzamelaar kunnen via via onder de radar blijven.
Familie en friends zullen ook onder de radar blijven
Medewerkers blijven ook onder de radar.
Banken e.d blijven ook onder de radar van 3%
Kleintjes denk dat er niemand in de buurt van de radar komt :-)

Geloof je in het bovenstaande dan is alles te verklaren.

De verzamelaar verzamelt meestal via koersdrukken.

Andere kopers kopen via een stijging ( hetgene sommige forumleden blij maakt )

Maar de toekomst zal het uitwijzen.

Of kan iemand met harde bewijzen komen, dat ik het uit de duim zuig :-)
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 7,382   Verschil +0,16 (+2,16%)
Laag 7,230   Volume 1.101.387
Hoog 7,428   Gem. Volume 862.820
21-mei-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium