Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom februari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
boem!
1
quote:

Eva1960 schreef op 17 feb 2019 om 06:14:


AB MM,
Je laatste alinea lijkt in zichzelf wat tegengesteld. Als de HD omzetten sterk achterblijven waarom zou dan de verkoopprijs eerder boven assetwaarde staan dan dat die omzetten sterk zijn. Graag je toelichting.

Impliceer je daarmee soms ook dat bij stevige HD omzetten Tacooos de assetwaarde in zijn boeken moet laten stijgen?

En dat allemaal op de vroege ochtend van deze beste start up ooit. Alhoewel de markt daar anders over denkt. Die hecht geen enkele waarde aan TT toe in haar zelfstandig voortbestaan.


Ik bedoelde hiermee aan te geven dat in het geval de HD-omzetten tot wasdom komen de focus komt te liggen op wat er verdiend gaat worden met de asset.

In het geval die omzetten stagneren en niet de gewenste wasdom bereiken er altijd nog de ontsnappingsroute bestaat om de hD-maps te verkopen en die zullen altijd meer opbrengen dan de boekhoudkundige assetwaarde op dit moment van 700 mio.
Belegger1974
2
Wat een analyse hier allemaal. Ze denken dat zij allemaal tot de leiding van TomTom behoren.
boem!
0
In de letterlijke zin een volstrekt verkeerde opmerking.

De leiding van TT heeft de analyse gemaakt en de maatregelen genomen hoe zij denken het meeste profijt te trekken van de marktmogelijkheden en bedrijgingen.

Aan ons beleggers geen andere keuze om daar positief dan wel negatief op te reageren.

Hoe denk jij trouwens over de door de leiding van Tom2 aangekondigde stappen.
pwijsneus
1
quote:

martinmartin schreef op 17 feb 2019 om 12:09:


In de letterlijke zin een volstrekt verkeerde opmerking.

De leiding van TT heeft de analyse gemaakt en de maatregelen genomen hoe zij denken het meeste profijt te trekken van de marktmogelijkheden en bedrijgingen.

Aan ons beleggers geen andere keuze om daar positief dan wel negatief op te reageren.

Hoe denk jij trouwens over de door de leiding van Tom2 aangekondigde stappen.


Ik vraag mij eigenlijk af hoe jij denkt je investering in TomTom ooit meent terug te krijgen? Om te beginnen krijg je straks al een deel van je inleg terug door de kapitaalteruggaaf.

Maar verder heeft deze notering toch zéér beperkt opwaarts potentieel? De beurskoers kabbelt al jaren op hetzelfde niveau. TomTom is ook na de verkoop van Telematics nog steeds een krimpbedrijf. De markt is als de dood voor de nieuwkomer Google die met succes deals begint af te sluiten met TomTom's automotive klanten. De nieuwe omzetstromen van HD-maps zijn nog kilometers ver weg. Zelfs in de consolidatieslag binnen de sector zijn er geen partijen bereid een belang te nemen in TomTom, op John de Mol na zitten er eigenlijk geen lange termijnaandeelhouders in dit fonds. Zelfs het binnenhalen van Microsoft doet helemaal niets met de koers.

En het belangrijkste, door de verkoop van Telematics hebben de founders tijd gekocht om nog even door te gaan met hun activiteiten. Er lijkt geen aandrang te zijn om dit bedrijf onder een andere eigenaar over te brengen.

Dus hoe moet dit aandeel ooit gaan renderen voor de minderheidsaandeelhouders zoals ons?!

Geniet verder van het mooie weer!
Kopjethee
0
quote:

Benjamin G. schreef op 17 feb 2019 om 08:57:


Hierbij een link naar een aantal posts van Soofje in 2009. Af en toe leg ik de link naar wat toen geschreven werd en nu geschreven wordt. Het is even scrollen naar zijn posts. Het lijkt erop dat de vraagtekens die Soofje toen plaatste bij een aantal forum leden nu ook nog leven.

www.iex.nl/Forum/Topic/1227912/1/John...


Nog een uit een wat minder ver verleden......

22 maart 2016

NAVIGATIE
Aandeelhouder TomTom dringt aan op opknippen
JOB WOUDT
Amsterdam

Het aandeel TomTom is ondergewaardeerd. De onderneming kan daarom beter in stukken worden opgeknipt, om die vervolgens te verkopen aan de hoogste bieder. Dat stelt minderheidsaandeelhouder TT International in een op 10 maart verzonden brief aan het management en toezichthouders van het beursgenoteerde navigatie­bedrijf uit Amsterdam.

TT International is een Londense vermogensbeheerder die sinds 2013 in TomTom belegt. Het heeft op dit moment ruim 4,3 miljoen aandelen (1,85%) in TomTom.

In de brief, waarvan het FD een kopie bezit, schetst TT dat het aandeel in het voorgestelde opknipvoorstel een waarde kan hebben van €?18. Dat is €?10 boven de huidige koers. Dat zou betekenen dat het bedrijf volgens de investeerder een onderwaardering kent op de beurs van circa €?2,3 mrd.

In zijn brief wijst TT-fondsbeheerder Vikram Kunar op de in december afgeronde verkoop van kaartenproducent Here. Een groep Duitse autoproducenten betaalde hiervoor €?2,8 mrd aan het Finse Nokia. Als onafhankelijke producent van navigatiegegevens moet TomTom voor deze activiteiten op minimaal een vergelijkbare opbrengst kunnen rekenen, stelt TT.

Voor de twee overgebleven onderdelen, Telematics en de consumentenartikelen (camera’s, horloges en navigatiekastjes) rekent de vermogensbeheerder op een opbrengst van €?1,2 mrd. Kunar wilde maandag geen toelichting geven op zijn brief. TomTom verwijst naar zijn strategie waarin belang wordt gehecht aan de samenhang van de verschillende onderdelen.

Artikel Financieel Dagblad

En dan direct....

AMSTERDAM (AFN) - De oproep van de Londense vermogensbeheerder TT International om TomTom te splitsen is ,,een hopeloze actie''. Dat constateert analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen dinsdag in een reactie.
De marktvorser wees daarbij ondermeer op het management van TomTom, dat met een deelneming van zo'n 46 procent een vrijwel controlerend belang heeft in de onderneming. ,,Ik kan me voorstellen dat het bestuur tegen een splitsing is'', aldus Versteeg. De oproep van TT lijkt volgens hem dan ook op ,,een hoop stennis maken, de koers omhoog drijven en een winstje maken''.
TT vindt dat TomTom is ondergewaardeerd. De onderneming kan daarom beter in stukken worden opgeknipt, om die vervolgens te verkopen aan de hoogste bieder, aldus het Financieele Dagblad. De krant baseert zich op een op 10 maart verzonden brief aan het management en toezichthouders van het beursgenoteerde bedrijf. TT belegt sinds 2013 in TomTom en heeft een belang van 1,85 procent.
Niet-aanbevolenadvies
In de brief, waarvan een kopie in handen is van het Financieele Dagblad, schetst TT International onder meer dat het aandeel in het voorgestelde opknipvoorstel een waarde kan hebben van 18 euro. Dat is 10 euro boven het huidige koersniveau.
Theodoor Gilissen hanteert een niet-aanbevolenadvies op TomTom. Het aandeel van de navigatiedienstverlener sloot maandag op 8 euro.
Kopjethee
0
En voorlopig als laatste dit nog:


TomTom oprichters tegen opsplitsen - Market Talk

AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom zou bij een opsplitsing meer waard zijn, maar de oprichters van het navigatiebedrijf zullen dergelijke plannen hoogstwaarschijnlijk blokkeren. Dit schreef analist Martijn den Drijver van SNS Securities dinsdag.

Het Financieele Dagblad meldde dinsdagochtend dat de activistische aandeelhouder TT International aanstuurt op een opsplitsing van TomTom, waardoor de waardering zou kunnen stijgen naar EUR18 per aandeel. Daarmee ligt de waarde van TomTom EUR10 per aandeel hoger dan het huidige koersniveau, oftewel een onderwaardering van ongeveer EUR2,3 miljard.

Den Drijver erkende de redenering van TT International dat een herstructurering waarde kan creëren voor aandeelhouders, maar benadrukte dat de oprichters, die goed zijn voor een belang van 46%, van het navigatiebedrijf ook in het verleden niet welwillend stonden tegenover "vergelijkbare" scenario's.

"Mogelijk reageren de aandelen vandaag, maar die opsteker kan snel verdwijnen aangezien we geen actie verwachten van de oprichters naar aanleiding van de suggestie van TT International", stelde analist Den Drijver.

SNS Securities hanteert een koopadvies voor TomTom met een koersdoel van EUR12,25 euro. Om 9.30 uur noteerde het aandeel dinsdag op een rood Damrak 2,3 procent hoger op 8,18.
Kopjethee
0
quote:

martinmartin schreef op 17 feb 2019 om 14:46:


Als Tom2 in 2025 een omzet maakt van 1,5 miljard ben ik tevreden.

Niet te lang in de zon zitten....
boem!
1
Daar zit ik al bijna 10 jaar onafgebroken in misschien dat dat de oorzaak is van het verminderde azijngehalte.
Señor Acero
0
quote:

martinmartin schreef op 17 feb 2019 om 14:46:


Als Tom2 in 2025 een omzet maakt van 1,5 miljard ben ik tevreden.


Martin,
Je bent me er eentje,
2025.............( ik heb de indruk dat het serieus bedoeld is)
In deze tijd is 6 jaar vooruit kijken onmogelijk, zeker in deze branche
Goddijn heeft er ook 'n handje van,
Maar elk moment kan er weer 'n wake-up call komen,
En hup, daar ga je met je lange termijn visie.

Morgen weer vroeg......melktijd
ketchup of catch-up
1
quote:

Boertje schreef op 17 feb 2019 om 17:03:


www.shortsell.nl/universes/Nederland

TOMTOM 0,00 %


daarom hebben ze ook Barclays uitgezocht om de veiling van Telematics te begeleiden, City fondsen kennen en volgen Barclays voor advies

nu zit er geen koopkracht meer van short spelers om dit fonds te kopen, nu moet je nieuwe longs vinden die oude vermoeide longs van hun positie willen afhelpen en die zijn moeilijk te vinden, vandaar dat we ook aan 7 staan en niet aan 8 of 9 en dat terwijl de toko voor 2/3e uit cash bestaat, laat effe zien hoe ziek dit allemaal is, Telematics verpatst en het aandeel kan er geen rally uitpersen.

nu is de berg cash nog een vangnet onder het aandeel, eens dat ze die gaan uitbetalen en de risico factor voor TT wijzigt moeten institutionele fonds managers binnen hun risicoprofiel blijven en afbouwen, vanwege a) kleinere market-cap, b) minder liquiditeit (uitstaande aandelen) en c) geen spreiding binnen TT met hun strategie " all in on Maps Plus ", dat maakt het aandeel straks ongelofelijk speculatief , goed of slecht nieuws gaat het effect van een hefboom krijgen op over en onder excessen op de koers , met deze beperkte hoeveelheid uitstaande aandelen en dan nog steeds 50% controle door de FFF, dat gaat nog wat geven.

maar goed HG en Wakkie weten dit allemaal, hebben hier lang en goed genoeg over na kunnen denken en dit speelt ze in de kaart mochten ze het van de beurs willen halen, effe wachten bij Q3 dat de fondsen in de free-float moeten afbouwen, dan kan je het voor 9 euro vd beurs plukken, je vraagt mogelijke strategische Kopers zich niet te laten horen die mogen er later in eens het geprivatiseerd is.

voor de rest is het duidelijk TT staat totaal ondergewaardeerd aan de beurs en is totaal overgewaardeerd op dit forum

was beter andersom geweest hadden we nu allemaal op dikke winst gezeten.

ben er wel klaar mee en wacht op die hand uit de hemel om afscheid te nemen, voor nu omhein ik verder, ga niet wachten op de thundering herd mochten die beslissen te reduceren, gelukkig gaat iedereen straks bij de kapitaaluitkering met 40% terug in exposure dat kan orde scheppen waar anders chaos wellicht overheerst.

wens iedereen het beste en keep the faith
HG denkt met je mee.
DeZwarteRidder
0
quote:

Executive schreef op 17 feb 2019 om 18:22:


www.quotenet.nl/Nieuws/Miljoenen-cash...


Te laat

TomTom opgericht; 1991, verkocht (nog niet). Dochter Telematics werd al wel verkocht, voor slechts €910 miljoen

Aandeelhouders roepen de oprichters, onder wie topman Goddijn, al langer op het bedrijf te verkopen. Te lang is TomTom blijven leuren met navigatiekastjes en sporthorloges, terwijl rivalen druk bezig waren met de zelfrijdende auto. Gaat alleen Telematics eruit, of vindt het beursgenoteerde Tomtom een partij met diepe zakken voor de rest?

Mapper, opgericht 2000; Verkocht nog niet. Wanneer? Tja.

Chipmachinebouwer Mapper was het geheim van Delft. Het ontwikkelde een andere technologie dan de absolute marktleider ASML, maar helaas: het geld was op en Mapper ging failliet. Wellicht dat ASML zijn Delftse rivaal voor bijna niets opslokt.

Telegraaf Media Groep, opgericht 2005 (de krant in 1892). Verkocht in 2017: voor: € 350 miljoen.

Wel of niet zelfstandig blijven, dat was de vraag die TMG jarenlang lamlegde. Vervolgens vocht John de Mol met grootaandeelhouder familie Van Puijenbroek om het mediaconcern. De laatste, die de hulp van het Belgische Mediahuis inriep, won het gevecht. Maar tegen een prijs die lager lag dan het bod van De Mol en nog veel lager dan een eerdere beurskoers. Textielbaron Van Puijenbroek had zijn krant juist al veel eerder kunnen verkopen, in de tijd dat internet nog slapende was.

Te vroeg

Layer: opgericht 2009, verkocht voor 2014: ‘een paar miljoen’.

Layar, dat een app ontwikkelde waarmee gebruikers een visuele laag over de werkelijkheid konden leggen, kwam in geldnood. Sommige investeerders achter Layar wilden ervan af. Layer ging naar het Britse Blippar.com, dat zelf eind 2018 failliet ging.

Booking.com opgericht: 1996 verkocht: 2005 voor: € 110 miljoen.

Booking.com werd een succes, en niet zomaar eentje. In 2005 slokte het Amerikaanse beursgenoteerde Priceline het bedrijf op. Daarna ging het hard. In 2016 werd Booking.com geschat op € 70 miljard en nu is het een van de grootste werkgevers van Amsterdam.

Dezima, opgericht 2012, verkocht 2015: $300 miljoen, kon oplopen tot $1,4 miljard

Dit bedrijf had een veelbelovende methode bedacht voor de ontwikkeling van een cholesterolmedicijn. Maar de nieuwe eigenaar, Amgen, vond van niet. Nu zoekt Amgen een koper die misschien wel weer aan de slag wil. Kansloos was Dezima dus niet.

Hele verhaal hier.
Was here
0
Zitten we niet gewoon te kijken naar een stap voor stap integratie van tt maps in Azure maps. Straks na de overname is Azure(maps) een dusdanig begrip dat er niet meer aan de naam getwijfeld hoeft te worden.

Denk dat Azure maps nu al een sterkere naam is dan tt en Here samen.

Het bod komt vanzelf na een lijdensweg.
holenbeer
0
quote:

Belegger1974 schreef op 17 feb 2019 om 11:25:


Wat een analyse hier allemaal. Ze denken dat zij allemaal tot de leiding van TomTom behoren.

Sterker nog. We zijn allemaal eigenaar van TT.
aandeeltje!
0
quote:

Was here schreef op 17 feb 2019 om 19:24:


Zitten we niet gewoon te kijken naar een stap voor stap integratie van tt maps in Azure maps. Straks na de overname is Azure(maps) een dusdanig begrip dat er niet meer aan de naam getwijfeld hoeft te worden.

Denk dat Azure maps nu al een sterkere naam is dan tt en Here samen.

Het bod komt vanzelf na een lijdensweg.


Google Maps staat gewoon op nr 1.
Was here
0
Ik bedoel niet bij piet particulier, maar in b2b.

Wellicht dat je het nu beter begrijpt

quote:

aandeeltje! schreef op 17 feb 2019 om 21:46:


[...]

Google Maps staat gewoon op nr 1.
Brouwer285
0
@ was here. In principe zegt het nog niks. Tele Atlas stond aan de basis van google maps. Tomtom vornt de basis van apple maps en azure maps. Bizar dat dit fonds nooit overgenomen is. azure maps kan net zo goed een concurrent worden, hoe gek dit ook klinkt.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,540   Verschil +0,24 (+2,29%)
Laag 10,322   Volume 489.632
Hoog 10,592   Gem. Volume 552.361
19-aug-19 17:36
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium