Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom februari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
VanillaSky
2
quote:

Makita schreef op 14 feb 2019 om 22:54:


[...]
Lekker houding ‘we hebben er toch niets over te zeggen’ ;-)

Je kalkt hier het hele forum onder met je negatieve verhalen, waarom doe je dat dan?


Ik probeer gewoon realistisch te blijven over het bedrijf, de vooruitzichten en de resultaten.
Maar komop zeg je gelooft toch zeker zelf niet dat wij kunnen 'eisen' dat ze het niet gaan delisten.

Als het gaat gebeuren dan gaat het ook goedkoop, de Founders gaan er echt geen groot geld meer instoppen en daarbij het verdienmodel is ook niet geweldig. Dus voor hun zal het een zekerheidje zijn om het daarna door te zetten naar een ander bedrijf en dat is niet sjiek. Dan zal het ergens in de range van 8 tot 10 euro worden en dat is ook wel een fair value voor een bedrijf wat al 10 jaar krimpt en moeilijk geld kan verdienen. Eigenlijk is dat zelfs teveel maar de waarde zit in de assets net als toen TT teleatlas kocht, dat ging ook absoluut niet voor verdienmodel. Nu 10 jaar later herhaalt de geschiedenis zich wellicht met Tele atlas 2.0.
Eva1960
0
Bij al dit geweld van ushr en ook Ford en Volkswagen samen op weg naar autonoom rijdem worden de kaarten snel geschut.

HG moet een volgende stap zetten en zich uitleveren, anders mist hij de boot.

Bericht autoweek
Ford en Volkswagen (VW) naderen een akkoord over een samenwerking op het vlak van zelfrijdende auto's. De nu al door Ford gesteunde start-up op dat vlak Argo AI zou dan zo'n 4 miljard dollar waard zijn, meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden.

In januari sloten Ford en VW al een deal voor samenwerking op het vlak van bedrijfsauto's. In 2023 zou de samenwerking voor beide bedrijven al bij moeten dragen aan de winst. In januari werd ook al een voorlopig akkoord gesloten over samenwerking bij elektrische auto's en zelfstandig rijden.

De uitwerking van die deal moet leiden tot een grote speler op het vlak van zelfrijdende auto's die de strijd aan kan gaan met Google-zusterbedrijf Waymo en een vergelijkbaar project van General Motors (GM) onder de naam Cruise. De ontwikkelingskosten voor de nieuwe technologie zijn hoog. Om die reden zijn schaalvergroting en samenwerkingen logisch. Een definitief akkoord wordt ergens in de komende maanden verwacht.

PLAATS EEN REACTIE


ketchup of catch-up
1

denk dat we gewoon het stappenplan afwerken
nu eerst afstempelen
dan bij Q3 de kapitaaluitkering en aandelen aanpassing ( reductie)
dan bij Q4 als er geen gegadigden voor consumer zijn gevonden, onder leiding van Madame een management buy-out, waardeweging aan de markt nul, maar restwaarde kan 100mio voor TT geven, dus da's een kleine meevaller

daarna kan TT delist worden via een front, uiteindelijke som der delen voor de reguliere aandeelhouder, ergens tussen de 9 en 10 euro

denk dat ING zich goed naar klanten heeft ingedekt
onderkant 6.50 euro voor bodem, sop-waarde 9.50 euro

niemand maakt ze wat
we wachten af en elke rally zal voor gevangen longs die het aandeel niet langer zien zitten als selling opportuniteit gezien worden
viermeiden
0
Zie Argo.al en download de informatie over self driving. Op pagina 12 gaat het over maps. Er wordt geen naam genoemd van een leverancier. Zei HG niet ooit: we brengen de VS in kaart voor een grote klant. Dromen krijg je gratis.

Viermeiden
ketchup of catch-up
1

Douwe Egberts laat HG zien hoe het te doen

naar de beurs
van de beurs
naar de beurs

3x cashen

waarom bedrijven runnen om geld te verdienen ?
de clou is om voordeel te halen met je bedrijf uit de Beurs en niet de Beurs uit jouw bedrijf.

think positive and grow rich, HG heeft het prima begrepen.

ps: als Douwe weer aan de beurs staat moet je die wel in de porto overwegen, want die weten wel hoe geld te verdienen.
VanillaSky
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 15 feb 2019 om 08:18:




niemand maakt ze wat
we wachten af en elke rally zal voor gevangen longs die het aandeel niet langer zien zitten als selling opportuniteit gezien worden


Dat denk ik ook, waar eerder velen hoopten op een rally van 9 - 10 euro om te reduceren obv verkoop TTT en overname geruchten denk ik dat nu al heel veel verkocht gaat worden als we richting de 8 euro gaan.
pwijsneus
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 15 feb 2019 om 08:18:



denk dat we gewoon het stappenplan afwerken
nu eerst afstempelen
dan bij Q3 de kapitaaluitkering en aandelen aanpassing ( reductie)
dan bij Q4 als er geen gegadigden voor consumer zijn gevonden, onder leiding van Madame een management buy-out, waardeweging aan de markt nul, maar restwaarde kan 100mio voor TT geven, dus da's een kleine meevaller

daarna kan TT delist worden via een front, uiteindelijke som der delen voor de reguliere aandeelhouder, ergens tussen de 9 en 10 euro

denk dat ING zich goed naar klanten heeft ingedekt
onderkant 6.50 euro voor bodem, sop-waarde 9.50 euro

niemand maakt ze wat
we wachten af en elke rally zal voor gevangen longs die het aandeel niet langer zien zitten als selling opportuniteit gezien worden


Waarom moet dat meteen na de kapitaaluitkering en aandelen aanpassing? En waarom moet dit voor 9 a 10 euro. De markten zullen vast ook wel weer een correctie krijgen, en Google zal tzt ook nog wel zijn duit in het zakje doen.

Als je toch een bod op alle aandelen overweegd kun je beter wachten op het moment dat het aandeel helemaal op z'n rug ligt.
ketchup of catch-up
8

@ pwijsneus, omdat je toch bij een goede maaltijd en goede bediening een fooi achterlaat

zo zal dat ook bij een exit gaan, de FFF hebben zich tegoed gedaan, de Beurs een voortreffelijke service verleend, dus laten ze een fooi achter voor hen die het allemaal mogelijk hebben gemaakt ( de free-float)

hoe dan ook, ik wrijf het er maar even in, omdat ik mega gefrustreerd ben met dit aandeel en haar bestuurders
het is voor mij een grote schande dat de bestuurders zowel als de commissarissen die er zitten gewoon de assetwaarde van dit bedrijf bereid zijn aan de beurs te laten verdampen, dat zie je niet vaak, meestal gaat een CEO dan toch op de barricades en begint een mega charme offensief

maar HG niet , die kruipt in zijn ivoren toren en laat Rome afbranden.
echt niet te filmen wat zich hier afspeelt.
Makita
2
quote:

VanillaSky schreef op 15 feb 2019 om 07:59:


[...]

Ik probeer gewoon realistisch te blijven over het bedrijf, de vooruitzichten en de resultaten.
Maar komop zeg je gelooft toch zeker zelf niet dat wij kunnen 'eisen' dat ze het niet gaan delisten.

Als het gaat gebeuren dan gaat het ook goedkoop, de Founders gaan er echt geen groot geld meer instoppen en daarbij het verdienmodel is ook niet geweldig. Dus voor hun zal het een zekerheidje zijn om het daarna door te zetten naar een ander bedrijf en dat is niet sjiek. Dan zal het ergens in de range van 8 tot 10 euro worden en dat is ook wel een fair value voor een bedrijf wat al 10 jaar krimpt en moeilijk geld kan verdienen. Eigenlijk is dat zelfs teveel maar de waarde zit in de assets net als toen TT teleatlas kocht, dat ging ook absoluut niet voor verdienmodel. Nu 10 jaar later herhaalt de geschiedenis zich wellicht met Tele atlas 2.0.


BAVA heeft veel media aandacht. Reken maar dat het nieuws wordt in de Telegraaf als HG en Tante Cor weigeren antwoord te geven op deze vraag en de synthetische buyback doordrukken.
Topper
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 15 feb 2019 om 09:13:



@ pwijsneus, omdat je toch bij een goede maaltijd en goede bediening een fooi achterlaat

zo zal dat ook bij een exit gaan, de FFF hebben zich tegoed gedaan, de Beurs een voortreffelijke service verleend, dus laten ze een fooi achter voor hen die het allemaal mogelijk hebben gemaakt ( de free-float)

hoe dan ook, ik wrijf het er maar even in, omdat ik mega gefrustreerd ben met dit aandeel en haar bestuurders
het is voor mij een grote schande dat de bestuurders zowel als de commissarissen die er zitten gewoon de assetwaarde van dit bedrijf bereid zijn aan de beurs te laten verdampen, dat zie je niet vaak, meestal gaat een CEO dan toch op de barricades en begint een mega charme offensief

maar HG niet , die kruipt in zijn ivoren toren en laat Rome afbranden.
echt niet te filmen wat zich hier afspeelt.


Inderdaad echt frustrerend om dit hele koers circus aan te zien. Sinds de aankondiging van de verkoop van Telematics op 22 januari is er weer een euro van de koers. Niets lijkt dit aandeel meer hoger te kunnen zetten. Jaar op jaar sluit het aandeel lager. Ik ben er ook wel klaar mee. Als HG echt meent wat hij zegt dat de waarde beter uitgelegd moet worden grijp dan in. Helemaal nu dat het aandeel voor 5 euro uit cash bestaat en de voortgezette activiteiten nog amper 500 miljoen waard zijn. Het bestuur heeft wederom alle schijn tegen!
keak
0
Ford + VW + Baidu + microsoft als je die mee krijgt dan red je het wel in de self-driving market!!
Makita
0
quote:

keak schreef op 15 feb 2019 om 09:40:


Ford + VW + Baidu + microsoft als je die mee krijgt dan red je het wel in de self-driving market!!

Klopt, de toekomst voor T2 ziet er prima uit. Nalaten van een meerjarenprognose van HG bij outlook heeft iedereen huiverig gemaakt. Echter Microsoft Azure wordt straks de winnaar in Automotive. Een lowball offer van Founders zal dan ook snel overboden worden.
Eva1960
0
Makita, zou best kunnen, maar HG geeft de aandeelhouders 0,nada comfort, de koers spreekt boekdelen. Ik ga maar weer de eerste oestermail van 2019 schrijven aan HG en Tacoos. Zie sepate draadje.
Henk-DJ
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 15 feb 2019 om 09:13:



@ pwijsneus, omdat je toch bij een goede maaltijd en goede bediening een fooi achterlaat

zo zal dat ook bij een exit gaan, de FFF hebben zich tegoed gedaan, de Beurs een voortreffelijke service verleend, dus laten ze een fooi achter voor hen die het allemaal mogelijk hebben gemaakt ( de free-float)

hoe dan ook, ik wrijf het er maar even in, omdat ik mega gefrustreerd ben met dit aandeel en haar bestuurders
het is voor mij een grote schande dat de bestuurders zowel als de commissarissen die er zitten gewoon de assetwaarde van dit bedrijf bereid zijn aan de beurs te laten verdampen, dat zie je niet vaak, meestal gaat een CEO dan toch op de barricades en begint een mega charme offensief

maar HG niet , die kruipt in zijn ivoren toren en laat Rome afbranden.
echt niet te filmen wat zich hier afspeelt.


TMT melde al eerder dat er PE's interesse hadden en die kant gaat het ook op denk ik.
bezinteergebelegt
0
quote:

Makita schreef op 15 feb 2019 om 09:45:


[...]
Een lowball offer van Founders zal dan ook snel overboden worden.


Dat zal een compleet nutteloze actie zijn.

Er is al tig keer uitgelegd en toegelicht dat alleen HG al de boel kan tegenhouden. Laat staan HG en madam samen.

Geen enkel zichzelf respecterend bedrijf gaat een bod doen op deze toko.
Makita
0
quote:

Eva1960 schreef op 15 feb 2019 om 10:20:


Makita, zou best kunnen, maar HG geeft de aandeelhouders 0,nada comfort, de koers spreekt boekdelen. Ik ga maar weer de eerste oestermail van 2019 schrijven aan HG en Tacoos. Zie sepate draadje.

Prima blijven doen. Ik blijf ook ir bestoken.
Makita
1
quote:

bezinteergebelegt schreef op 15 feb 2019 om 10:29:


[...]

Dat zal een compleet nutteloze actie zijn.

Er is al tig keer uitgelegd en toegelicht dat alleen HG al de boel kan tegenhouden. Laat staan HG en madam samen.

Geen enkel zichzelf respecterend bedrijf gaat een bod doen op deze toko.

Onjuist.

Je vergeet dat bestuur en RvC zich wel degelijk moeten bedienen van argumenten indien er een publiek bid wordt gedaan. Met de afgegeven outlook hebben ze zichzelf van hun argument beroofd om een vijandig bod tegen te houden.
No-nonsense
0
quote:

Makita schreef op 15 feb 2019 om 09:45:


[...]
Echter Microsoft Azure wordt straks de winnaar in Automotive. .


Zit daar ook nog een argumentatie achter, of is het slechts wishful thinking?
VanillaSky
0
quote:

Makita schreef op 15 feb 2019 om 09:15:


[...]
BAVA heeft veel media aandacht. Reken maar dat het nieuws wordt in de Telegraaf als HG en Tante Cor weigeren antwoord te geven op deze vraag en de synthetische buyback doordrukken.


Dat zal best dat is de media tegenwoordig, maar een dag later is iedereen alles weer vergeten op een enkeling na. En die mag dan terwijl het juridisch waterdicht zit een jarenlang gevecht in de rechtbank aangaan.

En het is zoals Wies zegt, er zal dan (mocht het uberhaupt gebeuren) een fooi worden betaald waardoor het gros er met een bescheiden winst uit kan. En dan heb je het denk ik over 8 tot 10 euro. Wat puur naar cijfers kijkend van nu en zelfs de komende paar jaar best te verdedigen is als fair value.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,693   Verschil -0,05 (-0,50%)
Laag 9,450   Volume 1.628.204
Hoog 10,250   Gem. Volume 415.887
17-jul-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium