Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL februari, sprokkelmaand?

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Rob GR
0
Vanaf deze week zal albert heijn stoppen met het bezorgen van hun wekelijkse folder via het netwerk van postNL, maar vanaf nu via spotta. (ook van PostNL) Ik ben benieuwd wat dit aan jaarlijks omzetverlies gaat beteken voor PostNL.
Toekomstbeeld
0
quote:

Rob GR schreef op 3 feb 2019 om 12:53:


Vanaf deze week zal albert heijn stoppen met het bezorgen van hun wekelijkse folder via het netwerk van postNL, maar vanaf nu via spotta. (ook van PostNL) Ik ben benieuwd wat dit aan jaarlijks omzetverlies gaat beteken voor PostNL.


Waarom denk je dat dat tot omzetverlies gaat leiden?

Denk je dat de winst verbeterd hierdoor?
prinszicht
1
[quote alias=Dagelijkse Kost id=11400297 date=201902031231]
[...]

Helemaal mee eens.
Achter de schermen is PostNL en met name HV bezig met allerlei zaken, die nu nog niet naar buiten gebracht kunnen worden. Het contract van HV is niet voor niets voor 4 jaar verlengd. Zij is bezig en het bestuur is tevreden over haar gedane werk en heeft vertrouwen in het werk dat zij nu nog moet gaan doen.
Dus zitten blijven (of zo nu en dan daghandelen) en dividend opstrijken.
Dat heb ik inderdaad al eens eerder gezegd.

[/quote

Goed. Dat is dan eerste keer. Ik wacht al 6 jaar. Zonder cynisme. Ik kan me de dag niet herinneren dat het lange wachten werd beloond. En het algemene bestuur is daar geen uitzondering op. We hebben heel lang moeten wachten op dividend. Waarna 2 jaar met slechte cijfers op ons stonden te wachten. Heel lang gewacht op de rechtszaak tegen AMM. En er wordt nog steeds gestudeerd. Lang gewacht op International succes. Wordt nu verkocht met verlies. Wacht al lang op Parcels. Meer omzet minder marge. Sandd is ook lang wachten. Maar nog steeds zagen zij en andere kleine spelers aan de stoelpoten. Dus.... failliet. Nee. Maar automatisch er van uit gaan dat lang wachten wordt beloond. Is dodelijk voor je porto!
pielsje
0
quote:

prinszicht schreef op 3 feb 2019 om 21:34:


[quote alias=Dagelijkse Kost id=11400297 date=201902031231]
[...]

Helemaal mee eens.
Achter de schermen is PostNL en met name HV bezig met allerlei zaken, die nu nog niet naar buiten gebracht kunnen worden. Het contract van HV is niet voor niets voor 4 jaar verlengd. Zij is bezig en het bestuur is tevreden over haar gedane werk en heeft vertrouwen in het werk dat zij nu nog moet gaan doen.
Dus zitten blijven (of zo nu en dan daghandelen) en dividend opstrijken.
Dat heb ik inderdaad al eens eerder gezegd.

[/quote

Goed. Dat is dan eerste keer. Ik wacht al 6 jaar. Zonder cynisme. Ik kan me de dag niet herinneren dat het lange wachten werd beloond. En het algemene bestuur is daar geen uitzondering op. We hebben heel lang moeten wachten op dividend. Waarna 2 jaar met slechte cijfers op ons stonden te wachten. Heel lang gewacht op de rechtszaak tegen AMM. En er wordt nog steeds gestudeerd. Lang gewacht op International succes. Wordt nu verkocht met verlies. Wacht al lang op Parcels. Meer omzet minder marge. Sandd is ook lang wachten. Maar nog steeds zagen zij en andere kleine spelers aan de stoelpoten. Dus.... failliet. Nee. Maar automatisch er van uit gaan dat lang wachten wordt beloond. Is dodelijk voor je porto!



Er zijn echt betere aandelen Prins, je hebt een punt
prinszicht
2
quote:

pielsje schreef op 3 feb 2019 om 21:48:


[...]


Er zijn echt betere aandelen Prins, je hebt een punt


Correct. Geef jij ons een tip? Dat is het moeilijke.

Waar wij het over oneens zijn is de waarde van de hut. Helaas niet de som der delen. Maar kruisbestuiving geheel naar wens ACM. We financieren mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, die werken bij de concurrent, met Parcels. We onderhouden een netwerk met brievenbussen. Lopen 6 dagen per week. Spoedeisende post. Van nationaal belang, met verlies!

Want Parcels is 1,5 tot 2 miljard. De briefjes kosten ons 500 miljoen aan beurswaarde, minimaal. Dit probleem oplossen, levert 50 procent op. Minimaal. Maar wanneer?
prinszicht
0
Matthijs Bouman nu op nieuwsuur. Over retour. Einde gratis. Zeg ik al jaren. PostNL voorop. Als marktleider. gratis resulteert in pure verspilling. Gewoon 2 euro vragen.....! Rol voor de overheid. Einde gratis. Gewoon geld vragen.
Toekomstbeeld
0
quote:

prinszicht schreef op 3 feb 2019 om 22:28:


Matthijs Bouman nu op nieuwsuur. Over retour. Einde gratis. Zeg ik al jaren. PostNL voorop. Als marktleider. gratis resulteert in pure verspilling. Gewoon 2 euro vragen.....! Rol voor de overheid. Einde gratis. Gewoon geld vragen.


Ik lees dat je het met me eens bent dat de overheid zich ermee moet bemoeien.

Maar het lijkt me dat 2 euro een tariefverlaging zou zijn voor postnl. Waarom stel je een tariefverlaging voor?





prinszicht
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 3 feb 2019 om 22:48:


[...]

Ik lees dat je het met me eens bent dat de overheid zich ermee moet bemoeien.

Maar het lijkt me dat 2 euro een tariefverlaging zou zijn voor postnl. Waarom stel je een tariefverlaging voor?




Das letterlijk. Er is een verschil tussen wat de consument betaald en wat PostNL krijgt. Maar ik weet het niet wat ze mogen vragen aan Wehkamp, Zalando en nog een andere mode keten. Is dat 2 euro, of meer? Maar voor de consument gratis. Maar als je er 2 euri voor vraagt. Komt er een stroom geld vrij. En voor degene die het moet doen, is dat beter onderhandelen. Ofwel, er komt 10 procent bij, of meer, voor het ophalen van paketten. Jij zegt, meer omzet minder marge. Een feit. Als de retourstroom een business wordt, moet nu voor heel weinig, dan gaat de marge omhoog. Bij een ondernemende ceo!
pielsje
0
quote:

prinszicht schreef op 3 feb 2019 om 22:21:


[...]

Correct. Geef jij ons een tip? Dat is het moeilijke.

Waar wij het over oneens zijn is de waarde van de hut. Helaas niet de som der delen. Maar kruisbestuiving geheel naar wens ACM. We financieren mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, die werken bij de concurrent, met Parcels. We onderhouden een netwerk met brievenbussen. Lopen 6 dagen per week. Spoedeisende post. Van nationaal belang, met verlies!

Want Parcels is 1,5 tot 2 miljard. De briefjes kosten ons 500 miljoen aan beurswaarde, minimaal. Dit probleem oplossen, levert 50 procent op. Minimaal. Maar wanneer?


Prins, ik geef geen tips.
Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.

Sommigen zien een overname aankomen aan het koersverloop, die hebben dat inzicht zelfs, de andere hebben technische analyse nodig om rendement te halen.

Ik zit in (Belgisch) vastgoed, sommigen daarvan lopen heel hard op terwijl de andere stilstaan of zelfs achteruit hollen.





prinszicht
0
Zou Kpn zelf het bericht hebben gelekt? Dat vraag ik me toch af. 0,25 op de koers. Is toch ruim een miljard euro aan beurswaarde en een mooie stap richting de 3. Hiermee drijf je de koers en waarde op.

Wij zitten waarschijnlijk nog een week extra in niemandsland. Of langer. Na Nooitgedagt hebben we een paar weken euforisch zitten rekenen. Nu verwacht niemand meer een bericht. Nog 3 handelsweken tot aan de cijfers. 14 februari einde onderzoek ACM. Het resultaat wordt opnieuw AMM. Ze komen snel met de resultaten van het onderzoek. Anders gaan er een paar in de branche koppie onder. De toelichting op de cijfers wordt ook leuk. Eens kijken of er meer zijn die aanslaan op binnenkort!
prinszicht
0
quote:

pielsje schreef op 4 feb 2019 om 08:19:


[...]

Prins, ik geef geen tips.
Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.

Sommigen zien een overname aankomen aan het koersverloop, die hebben dat inzicht zelfs, de andere hebben technische analyse nodig om rendement te halen.

Ik zit in (Belgisch) vastgoed, sommigen daarvan lopen heel hard op terwijl de andere stilstaan of zelfs achteruit hollen.




Volgens mij geef je gratis verkooptips. Voor dit aandeel.
prinszicht
0
Wie deed er niet zijn pakket verkopen? Of was het weer een shorter? Hups paar ton aandelen. Zijn het de stoplosses?
Toekomstbeeld
0
quote:

prinszicht schreef op 3 feb 2019 om 23:09:


[...]

Das letterlijk. Er is een verschil tussen wat de consument betaald en wat PostNL krijgt. Maar ik weet het niet wat ze mogen vragen aan Wehkamp, Zalando en nog een andere mode keten. Is dat 2 euro, of meer? Maar voor de consument gratis. Maar als je er 2 euri voor vraagt. Komt er een stroom geld vrij. En voor degene die het moet doen, is dat beter onderhandelen. Ofwel, er komt 10 procent bij, of meer, voor het ophalen van paketten. Jij zegt, meer omzet minder marge. Een feit. Als de retourstroom een business wordt, moet nu voor heel weinig, dan gaat de marge omhoog. Bij een ondernemende ceo!


Mij niet duidelijk of je nu wilt dat webshops geld moeten gaan vragen aan de consument voor retouren?

Je hebt het maar steeds over postnl maar die krijgt al geld voor retouren.
DWB Happy
0
quote:

prinszicht schreef op 4 feb 2019 om 09:59:


Wie deed er niet zijn pakket verkopen? Of was het weer een shorter? Hups paar ton aandelen. Zijn het de stoplosses?


Ik heb wel 15K turbo 2,06 met verlies verkocht, en daarvoor 15K echte aandelen bijgekocht op 2,21.

Die turbo's begonnen te dicht bij de stoploss te komen:(

Nu zou er best wel eens een fikse rebound kunnen gaan komen naar de 2,40 euro!
[verwijderd]
2
Wat een geroetetoeter iedere dag opnieuw. Er is maar 1 issue dat geldt: een wanpresterende CEO die de vennootschap volledig naar de kloten heeft gebracht. Geneuzel over cent erbij/eraf: er dient minimaal 100% stijging plaats te vinden willen we een redelijke koers hebben. Al de beschouwingen alhier; volstrekt overbodig.....De aandeelhouders dienen zich te verenigen en op de AvA massaal de CEO wegstemmen; niks 4 jaar erbij. Jan Nooitgedacht, wat een kluns en zakkenvuller;..doet ook klusjes voor AFM....hoezo belangenverstrengeling. Ik ga dus naar de AVA; U ook?
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,760   Verschil -0,03 (-1,79%)
Laag 1,755   Volume 5.544.298
Hoog 1,820   Gem. Volume 4.373.135
23-aug-19 17:35
label premium

PostNL valt sterk mee (update)

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium