Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Accell in 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
maci
0
quote:

leek2018 schreef op 14 mrt 2019 om 21:13:


[...]
Dat bedoelde ik ook. Kan hij nog iets positiefs op zijn CV bijschrijven.


Of vanuit de loopgraven van PON opereren bij een (lage) bieding.
Valt het dan niemand op dat PON niet zelf met een voorstel voor een zetel in de RvC kwam?
Esmania
0
De koers is afgelopen dagen goed blijven liggen (licht stijgend). De volumes vind ik nog uitermate laag, dat is vreemd in mijn optiek in deze situatie.

veelprocentrendement
1
Ik heb wat gegevens op een rijtje gezet.

Gemiddeld heeft Accell een dagvolume van circa 25k stuks. Als er nieuws is gaat dit fors omhoog, als het rustig is ligt het gemiddelde eerder op 20k stuks. Met 26 miljoen uitstaande aandelen wordt er dus nog geen 1% van het geheel verhandeld per dag.

De afgelopen dagen is het 10-daagse gemiddeld volume echter gestegen van 20k per dag tot 60k per dag. Op zich prima maar toch opmerkelijk zonder relevant nieuws.

Dit doet dan vooral denken aan de periode maart 2017, toen het gemiddelde volume, in een rustige periode zonder belangrijk nieuws, ook steeg van gemiddeld van 20k per dag tot 60k per dag. Een kleine maand later werd het bod van Pon aangekondigd.

Natuurlijk kunnen er veel verschillende redenen zijn voor de volumestijging en is dit puur speculeren. Desalniettemin helpt dit mogelijk om het in perspectief te plaatsen.

Bijgevoegd twee grafieken ter vergelijking.

N.B. de volume piek in begin 2019 is een nawee van november 2018, toen Pon bekendmaakte een belang van 20% te nemen.

Bijlage:
veelprocentrendement
0
quote:

maci schreef op 15 mrt 2019 om 13:46:


Ton Anbeek was net (12:15 uur) te gast bij BNR.
Het gesprek kan je hier horen: www.bnr.nl/player/archief/20190315121...


Dank. Erger me dood aan die andere gast met haar vervelende vragen, verder niet veel nieuws.
maci
0
quote:

veelprocentrendement schreef op 15 mrt 2019 om 14:12:


[...]

Dank. Erger me dood aan die andere gast met haar vervelende vragen, verder niet veel nieuws.


Dat mag ook niet, nieuws brengen daar, maar dit soort dingen is altijd leuk om te luisteren.
Of je tussen regels door iets kan opmaken is aan de luisteraar.
Ton is natuurlijk al wel ervaren in dit soort dingen.
veelprocentrendement
0
quote:

maci schreef op 15 mrt 2019 om 14:35:


[...]

Dat mag ook niet, nieuws brengen daar, maar dit soort dingen is altijd leuk om te luisteren.
Of je tussen regels door iets kan opmaken is aan de luisteraar.
Ton is natuurlijk al wel ervaren in dit soort dingen.


Ja. Enige moment dat opviel was toen het over Swapfiets ging. Presentator wist duidelijk niet dat Swapfiets tegenwoordig eigendom is van Pon en fietsen gebruikt die gemaakt worden door Pon (Union). Ton Anbeek wist dit natuurlijk wel maar noemde heel bewust de naam Pon niet.
Emma van der Laan
1
quote:

veelprocentrendement schreef op 15 mrt 2019 om 14:12:


[...]

Dank. Erger me dood aan die andere gast met haar vervelende vragen, verder niet veel nieuws.


Totaal mee oneens. Juist zij stelde de goede vragen. Zij ging in op de online strategie van Accell. Die hebben ze niet bleek mij uit dat interview.. Hij omzeilde weliswaar de vragen handig maar het is mij wel duidelijk dat Ton Anbeek voor de klant heeft beslist dat hij naar de dealer moet. Dat zou namelijk de voorkeur hebben van de klant. Daar geloof ik niets van en zeker de jongeren niet. Die kopen online.Daar ging die mevrouw op in. Ton Anbeek verweerde zich met het argument dat de ouders die e-bike betalen voor hun kinderen. Dat was natuurlijk gewoon zwakte bod..Die ouders gaan toch niet proef fietsen op een fiets voor hun minderjarige dochter of zoon. Je verwacht dat Accell de Omnichannel strategie zou omarmen d.w.z. een soepele koopervaring voor de klant op verschillende kanalen. De klant bepaalt via welk kanaal hij de fiets wil aanschaffen en niet de fabrikant.
Overigens had ik ook verwacht dat Ton Anbeek zijn lesje wel had geleerd bij Beter Bed. We weten allemaal hoe dat bedrijf de online markt heeft gemist. Daar dacht hij ook dat de klant eerst even de matras wilde proberen alvorens tot koop over te gaan. We weten allemaal hoe dat gelopen is.
Ik heb nog een pakket aandelen Accell maar begin mij grote zorgen te maken. De benoeming van Ter Haar als commissaris (Verantwoordelijk voor de ondergang van Hagemeyer, bedrijf bestond meer dan 100 jaar) en dan de heer Anbeek die niets ziet in de online verkopen van duurdere fietsen. Als dat maar goed gaat.
Mijn enige hoop is dat Pon vandaag of morgen een bod doet.

Watermannetje2012
0
quote:

Emma van der Laan schreef op 15 mrt 2019 om 15:55:


[...]

Totaal mee oneens. Juist zij stelde de goede vragen. Zij ging in op de online strategie van Accell. Die hebben ze niet bleek mij uit dat interview.. Hij omzeilde weliswaar de vragen handig maar het is mij wel duidelijk dat Ton Anbeek voor de klant heeft beslist dat hij naar de dealer moet. Dat zou namelijk de voorkeur hebben van de klant. Daar geloof ik niets van en zeker de jongeren niet. Die kopen online.Daar ging die mevrouw op in. Ton Anbeek verweerde zich met het argument dat de ouders die e-bike betalen voor hun kinderen. Dat was natuurlijk gewoon zwakte bod..Die ouders gaan toch niet proef fietsen op een fiets voor hun minderjarige dochter of zoon. Je verwacht dat Accell de Omnichannel strategie zou omarmen d.w.z. een soepele koopervaring voor de klant op verschillende kanalen. De klant bepaalt via welk kanaal hij de fiets wil aanschaffen en niet de fabrikant.
Overigens had ik ook verwacht dat Ton Anbeek zijn lesje wel had geleerd bij Beter Bed. We weten allemaal hoe dat bedrijf de online markt heeft gemist. Daar dacht hij ook dat de klant eerst even de matras wilde proberen alvorens tot koop over te gaan. We weten allemaal hoe dat gelopen is.
Ik heb nog een pakket aandelen Accell maar begin mij grote zorgen te maken. De benoeming van Ter Haar als commissaris (Verantwoordelijk voor de ondergang van Hagemeyer, bedrijf bestond meer dan 100 jaar) en dan de heer Anbeek die niets ziet in de online verkopen van duurdere fietsen. Als dat maar goed gaat.
Mijn enige hoop is dat Pon vandaag of morgen een bod doet.




Zo zie ik dat ook Emma... Ton en Ter Haar lijken wel brontosaurussen die niets snappen van hun doelgroepen en hoe ze daar met een omnichannel strategie klantgericht mee om moeten gaan. Ze denken nog in tijden van de omafietsen. Ik heb ook een belang in Accell, enkel en alleen vanwege de aanwezige kans op een overname van PON. Anders zou ik zeker niet in Accell investeren... ik zou tegen Ton en Van Haar zeggen: `Ga toch lekker fietsen!'.
Zilverduit
0
quote:

Emma van der Laan schreef op 15 mrt 2019 om 15:55:


[...]

Totaal mee oneens. Juist zij stelde de goede vragen. Zij ging in op de online strategie van Accell. Die hebben ze niet bleek mij uit dat interview.. Hij omzeilde weliswaar de vragen handig maar het is mij wel duidelijk dat Ton Anbeek voor de klant heeft beslist dat hij naar de dealer moet. Dat zou namelijk de voorkeur hebben van de klant. Daar geloof ik niets van en zeker de jongeren niet. Die kopen online.Daar ging die mevrouw op in. Ton Anbeek verweerde zich met het argument dat de ouders die e-bike betalen voor hun kinderen. Dat was natuurlijk gewoon zwakte bod..Die ouders gaan toch niet proef fietsen op een fiets voor hun minderjarige dochter of zoon. Je verwacht dat Accell de Omnichannel strategie zou omarmen d.w.z. een soepele koopervaring voor de klant op verschillende kanalen. De klant bepaalt via welk kanaal hij de fiets wil aanschaffen en niet de fabrikant.
Overigens had ik ook verwacht dat Ton Anbeek zijn lesje wel had geleerd bij Beter Bed. We weten allemaal hoe dat bedrijf de online markt heeft gemist. Daar dacht hij ook dat de klant eerst even de matras wilde proberen alvorens tot koop over te gaan. We weten allemaal hoe dat gelopen is.
Ik heb nog een pakket aandelen Accell maar begin mij grote zorgen te maken. De benoeming van Ter Haar als commissaris (Verantwoordelijk voor de ondergang van Hagemeyer, bedrijf bestond meer dan 100 jaar) en dan de heer Anbeek die niets ziet in de online verkopen van duurdere fietsen. Als dat maar goed gaat.
Mijn enige hoop is dat Pon vandaag of morgen een bod doet.




Tja Ter Haar die Anbeek (de beter bed killer) gaat assisteren. Het vast in negatieve zin een dodelijke combi voor Accel. Waar halen ze die pipo 's toch altijd vandaan vraag je je af. Enige reden om het aandeel te houden is Pon. Ik deel je mening wat dat betreft compleet Emma. Het was altijd een mooi bedrijf.
The Third Way...
0
Wat Anbeek stelde:

- we gaan met minimaal 10% pj groeien en dat gaat ook dit jaar de goede kant op;
- de VS molensteen wordt verkocht en daar is zeer veel interesse voor;
- we richten ons steeds meer op de top van het productgamma, daar zitten de hoogste marges. Gezien die positionering is voor de klant de prijs minder belangrijk, derhalve is dealer geprefereerd verkoopkanaal;
- PON blijft in de buurt...

Anders dan wat ik boven lees was ik positiever over het gesprek. Maar dat komt wellicht ook door mijn verwachtingspatroon. Zoals ik bij Anbeek's aanstelling hier meldde, iemand die onmiddellijk provisies neemt en de komende jaren als overgangsjaren bestempeld zonder meetpunten koopt vooral tijd voor zichzelf.

En dat brengt me bij de jaarcijfers. Wat me daar vooral tegenstaat is dat het te moeilijk wordt gemaakt om die overgang te meten. Leuk al die ronkende termen maar waar kan ik zien dat het proces versimpelt, dat de kosten dalen, dat er "geinvesteerd wordt", etc.. Vooralsnog stijgen de kosten juist...

Toekomstgericht valt me op dat bij een strategische nadruk op toegevoegde waarde (innovatie!) de beoogde bruto-marge juist nauwelijks verandert terwijl de omzet groeit met 50% en de opex relatief fors daalt. De nadruk ligt dus eigenlijk op omzetgroei met gelijke marge en kostenbesparingen.

Dat alles gecombineerd met de triomfantelijke toon bij tegenvallende cijfers geeft mij een naar gevoel. Onduidelijke toegevoegde waarde van Ten Haar na al het commissaris lawaai is dan bijna de spreekwoordelijke druppel...
Zilverduit
0
Anbeek heeft het bij Beter Bed heel slecht gedaan op bijna alle fronten. 1 van de belangrijkste het online verkopen is helemaal niet aan de beste man besteed. Bij zijn aanstelling had ik al grote twijfels die er niet beter op worden met de benoeming van Ter Haar. Beide zijn personen waarmee je de oorlog gaat verliezen.
ToniPantaloni
0
Komt in het interview over als pedant mannetje. Doet zich voor alsof hij de wijsheid compleet in pacht heeft, terwijl die nog geen ervaring in de fietsen/mobiliteitsbranche heeft. Vragen om problemen. Ik deel mening van anderen hier dat PON de reden is om aan boord te blijven, die weten wel hoe het werkt in de branche en hopelijk weten zij de boel bij te sturen waar nodig. Dat je anno 2019 nog durft te verkopen dat online geen gewenst verkoopkanaal is, is werkelijk te triest voor woorden en eigenlijk al direct het brevet van onvermogen.
The Third Way...
0
Aan de ene kant is het goed om te zien dat Fietsenwinkel.nl zich na Accell ook meer gaat richten op service via brick and mortar. Dat heeft Anbeek blijkbaar goed.

Aan de andere kant is dit wel een completere service (want incluis e-commerce) dan Accell met zijn dealers biedt, dus geduchte concurrentie...

Moeten we gaan beven?

www.iex.nl/Nieuws/ANP-210319-080/Fiet...
Esmania
0
Ik zie dit als een sterkte bevestiging van het ingeslagen beleid. (veel) Meer service, betere en grotere dealers.

Wat ik niet bevat is overigens het probleem met online. Geef gewoon de fysieke dealer meer marge dan de online klanten, probleem opgelost lijkt mij.


Nuchtere Kijk Op
0
quote:

Esmania schreef op 21 mrt 2019 om 18:08:


Ik zie dit als een sterkte bevestiging van het ingeslagen beleid. (veel) Meer service, betere en grotere dealers.

Wat ik niet bevat is overigens het probleem met online. Geef gewoon de fysieke dealer meer marge dan de online klanten, probleem opgelost lijkt mij.





De fysieke dealer kan toch ook meer marge maken met bv. het onderhoud ! dan alleen online aanbieders die zich richten op uitsluitend nieuwe verkopen?

Gewoon de markt meer zijn werk laten doen lijkt me. Ga je daar te veel in sturen, dan komen er vast weer andere kapers op de kust.

Alleen fysiek, of alleen online of een combi, de markt zoekt toch denk ik z'n eigen weg. En niet wat 1 of een paar grote bedrijven denken te moeten sturen.

Zie bv. hoe het er in een andere sector (bv. de autosector) allemaal aan toe gaat. Markten veranderen en mede door jaja het internet.

Pon heeft niet voor niets ook hierin interesse ;-)
Zilverduit
0
90% van de artikelen die we kopen worden nog steeds in fysieke winkels gekocht. Op zich is daarom aansluiting bij dealers niet verkeerd, maar online totaal negeren is niet slim. Dat is de eerste plek waar mensen kijken en van levensbelang voor verkopen. Gezien de heer Anbeek zijn trackrecord krijgt hij niet het voordeel van de twijfel.
Esmania
0
Interessant om te lezen dat iedereen hier denkt dat fysieke dealers belangrijk zijn maar dat online dit tevens is, en dat dit dit kanaal niet te negeren is.

Persoonlijk vind ik het aanstellen van Anbeek ook geen positief iets. Ik heb 750 aandelen omdat ik het een mooie sector vind / groei / duurzaam / gezond EN omdat ik PON verwacht binnenkort op €30,-.
The Third Way...
0
Het lijkt mij dat indien twee aanbieders dezelfde fysieke service bieden, degene met omnichannel gaat winnen. Al is het maar omdat dit de consument bv. al voor zijn bezoek de gelegenheid biedt om zich in te werken...

Indien bv. de autosector (hint, hint!) dit zo uitgebreid doet via alle kanalen, dan is het toch een gotspe indien een fietsenmaker dit niet zou doen?
207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Accell Group Meer »

Koers 23,600   Verschil -0,10 (-0,42%)
Laag 23,550   Volume 22.218
Hoog 24,000   Gem. Volume 28.399
20-jun-19 17:35
label premium

Accell Group: Ruimte voor optimisme

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium