Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Takeaway 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
447 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Rowi62
0
Laat Ralph zijn discounted cashflow model van TKY hier eens delen met ons.....eens kijken hoeveel "enorme" groei hij dan inbouwt. Overigens leent ABNAMRO Takeway geld voor een jaar. Een paar miljoen maar maar toch...
AnalytischDenker
0
quote:

Rowi62 schreef op 19 mei 2019 om 11:52:


Laat Ralph zijn discounted cashflow model van TKY hier eens delen met ons.....eens kijken hoeveel "enorme" groei hij dan inbouwt. Overigens leent ABNAMRO Takeway geld voor een jaar. Een paar miljoen maar maar toch...



Dat overbruggingskrediet zal inmiddels zijn afgelost met de opbrengst van de aandelenemissie en plaatsing van de converteerbare obligaties.

Maar je hebt wel gelijk dat er rondom Takeaway zoveel geld te halen is/was voor zakenbanken dat geen zakenbank het in zijn hoofd zal halen om negatieve rapporten over het aandeel Takeaway te schrijven.

In het afgelopen half jaar waren voor zakenbanken de volgende projecten rondom Takeaway
> inmiddels afgeloste overbruggingsfinanciering
> plaatsing pakket voor prime ventures
> overname advies Israël
> overname advies deal Delivery Hero
> aandelen emissie
> emissie converteerbare obligaties
> plaatsing pakket Delivery Hero


Verder erger ik me aan dat “winner takes it all” blablablabla van ABNAMRO

Dit is helemaal geen winners takes it all markt. Iedere partij kan lokaal concurreren (lage toetredingsdrempel) en voor de restaurants zijn de marges (lage bestelbedragen, intensieve bezorging) zo laag dat er voortdurende drang is om Takeaway te omzeilen of de commissie naar beneden te krijgen.

Jan Peter Balkenellende
0
Dat zie je in mijn ogen totaal verkeerd. Het heeft juist een enorme toetredingsdrempel. Een site begin je gemakkelijk, maar de reclame gaat je een vermogen kosten. Zelfs dan is het nog de vraag of je lokaal toe kan treden.. Zie het als een lokale Facebook beginnen, onmogelijk.
AnalytischDenker
0
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 19 mei 2019 om 12:47:


Dat zie je in mijn ogen totaal verkeerd. Het heeft juist een enorme toetredingsdrempel. Een site begin je gemakkelijk, maar de reclame gaat je een vermogen kosten. Zelfs dan is het nog de vraag of je lokaal toe kan treden.. Zie het als een lokale Facebook beginnen, onmogelijk.


Jij maakt volgens mij exact dezelfde denkfout als die ABNAMRO analist.

Facebook koppelt vrienden die zich overal kunnen bevinden. Je kunt dus niet met lokale marketing starten.

Booking.com koppelt internationale hotels aan Internationale toeristen. Je kunt dus niet met lokale marketing starten.

TakeAway koppelt echter lokale restaurants aan lokale consumenten. Je kunt dus met zeer lokale marketing concurreren.

Waarom denk je dat het Picnic die gestart zijn in Amersfoort is gelukt om inmiddels groter in online boodschappen te zijn dan Albert Heijn ?

Jan70 de kleine belegger
0
Denk dat deze markt een vechtmarkt zal worden / zijn / blijven.
Dat komt de winstgevendheid niet ten goede.
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 19 mei 2019 om 13:41:


[...]

Jij maakt volgens mij exact dezelfde denkfout als die ABNAMRO analist.

Facebook koppelt vrienden die zich overal kunnen bevinden. Je kunt dus niet met lokale marketing starten.

Booking.com koppelt internationale hotels aan Internationale toeristen. Je kunt dus niet met lokale marketing starten.

TakeAway koppelt echter lokale restaurants aan lokale consumenten. Je kunt dus met zeer lokale marketing concurreren.

Waarom denk je dat het Picnic die gestart zijn in Amersfoort is gelukt om inmiddels groter in online boodschappen te zijn dan Albert Heijn ?




Picnic zit in een hele andere markt. Bij thuisbezorgd zijn 1000de restaurants aangesloten via 1 app. In grotere steden is het onmogelijk om met een kleine investering gemakkelijk deze markt te veroveren. Deze worden daarnaast weggeconcurreerd door het marketingsbudhet van thuisbezorgd en/of overgenomen
AnalytischDenker
0
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 19 mei 2019 om 15:35:


[...]

Picnic zit in een hele andere markt. Bij thuisbezorgd zijn 1000de restaurants aangesloten via 1 app. In grotere steden is het onmogelijk om met een kleine investering gemakkelijk deze markt te veroveren. Deze worden daarnaast weggeconcurreerd door het marketingsbudhet van thuisbezorgd en/of overgenomen


Takeaway is niets meer dan een intermediair tussen lokale consumenten en lokale restaurants. Picnic toont aan dat je met lokale marketing en een stapsgewijze regionale uitrol prima uitdager kan zijn van grote landelijke spelers.

Die 1000de aangesloten restaurants is dan ook het enige wat Takeaway heeft. Ze maken de maaltijden niet klaar en doen in de meeste gevallen de bezorging niet. En die aangesloten restaurants verdienen er niet veel aan. Bij een gemiddeld bestelbedrag van € 20 en een arbeidsintensief bereidings- en bezorgingsproces kunnen de marges onmogelijk groot zijn. Dat geeft een enorme stimulans aan de restaurants om de commissie van Takeaway te willen omzeilen.

Ik blijf er van overtuigd dat dit geen “winners takes it all” markt is. Daarvoor is het een veel te lokale business, met lage bestelbedragen en te lage marges over de hele keten beschouwd. En de functie van takeaway is alleen die van intermediair tenzij ze ook de bezorging op zich nemen maar dat vreet aan de ebitda marge.

447 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Takeaway.com Meer »

Koers 75,000   Verschil -3,60 (-4,58%)
Laag 73,500   Volume 239.621
Hoog 76,900   Gem. Volume 138.616
17-mei-19 17:39
label premium

Takeaway: Amazon gaat meedoen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium