Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Takeaway 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pharmaceutje
0
Yep in verschillende straten zijn barricades opgeworpen. Pizzabezorgers worden gegijzeld en bezorg brommers in brand gestoken.
The Third Way...
0
Volgens mij moet je Takeaway NIET zien als sec een thuisbezorger...

Het is veel veel meer dan dat. Indien je dat niet aanvaardt, is de waardering inderdaad zeer hoog. Het gaat hier om een disruptie van de Horeca sector, te vergelijken met retail vs e-commerce, etc.

Waar ik woon kun je bij bekende resto's een maaltijd bestellen tegen de helft v/d prijs. Doe daar de drank bij (75% korting tov. restoprijs) en je hebt een topavond met je vrienden tegen een fractie v/d prijs.

Hoe doen resto's dat? Bijvoorbeeld door je te vragen een dag van tevoren te bestellen, kunnen ze het inplannen om hun piekuren heen. Of nog sterker: door vanuit een tweede keuken op een goedkope locatie, te leveren.

Overeenkomsten met e-commerce vs. brick-and-mortar...
AnalytischDenker
0
quote:

The Third Way... schreef op 5 mei 2019 om 11:43:


Volgens mij moet je Takeaway NIET zien als sec een thuisbezorger...

Het is veel veel meer dan dat. Indien je dat niet aanvaardt, is de waardering inderdaad zeer hoog. Het gaat hier om een disruptie van de Horeca sector, te vergelijken met retail vs e-commerce, etc.

Waar ik woon kun je bij bekende resto's een maaltijd bestellen tegen de helft v/d prijs. Doe daar de drank bij (75% korting tov. restoprijs) en je hebt een topavond met je vrienden tegen een fractie v/d prijs.

Hoe doen resto's dat? Bijvoorbeeld door je te vragen een dag van tevoren te bestellen, kunnen ze het inplannen om hun piekuren heen. Of nog sterker: door vanuit een tweede keuken op een goedkope locatie, te leveren.

Overeenkomsten met e-commerce vs. brick-and-mortar...



The Third Way,

Ik respecteer jouw inhoudelijke bijdrages altijd enorm. Ze zetten je in ieder geval aan tot nadenken.

Bij de vergelijking met e-commerce VS bricks-and-mortar zijn echter twee belangrijke kanttekeningen te maken:

1) takeaway is een pure intermediair. Bij webwinkels doen de webwinkels de hele keten zelf. Takeaway neemt echter alleen de bestelling aan en geeft die door aan het restaurant. Eventueel doet takeaway met scoober ook nog de ebitda marge opvretende bezorging. Takeaway zal voortdurend druk voelen van restaurants die een afweging moeten maken of de commissie van Takeaway niet te zwaar weegt op hun marge. Het is niet voor niets dat restaurants consumenten proberen te stimuleren om rechtstreeks te bestellen.

2) bij webwinkels begint ook steeds meer de vraag op te komen hoe ze het businessmodel winstgevend krijgen. Zalando, Wehkamp en bol.com zijn verlieslatend. Coolblue maakt vanwege de hoge bestelbedragen en lage retourpercentages een kleine winst.



The Third Way...
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 5 mei 2019 om 14:28:


[...]

The Third Way,

Ik respecteer jouw inhoudelijke bijdrages altijd enorm. Ze zetten je in ieder geval aan tot nadenken.

Bij de vergelijking met e-commerce VS bricks-and-mortar zijn echter twee belangrijke kanttekeningen te maken:

1) takeaway is een pure intermediair. Bij webwinkels doen de webwinkels de hele keten zelf. Takeaway neemt echter alleen de bestelling aan en geeft die door aan het restaurant. Eventueel doet takeaway met scoober ook nog de ebitda marge opvretende bezorging. Takeaway zal voortdurend druk voelen van restaurants die een afweging moeten maken of de commissie van Takeaway niet te zwaar weegt op hun marge. Het is niet voor niets dat restaurants consumenten proberen te stimuleren om rechtstreeks te bestellen.

2) bij webwinkels begint ook steeds meer de vraag op te komen hoe ze het businessmodel winstgevend krijgen.
...


Ad 1)
Zo zijn er ook heel veel succesverhalen te noemen (Booking.com, AirBnB) en de vergelijking met Amazon is relevant.

Ad 2)
Inderdaad een intermediair en geen webwinkel. Onze focus moet zijn op wat de gevolgen zijn v/d disruptie, moeilijk te voorspellen zoals ik al eerder in dit draadje stelde. Ga er maar vanuit dat ook Groen over de 10+j steeds andere inzichten heeft gekregen...


Dan een heel andere opmerking:

Takeaway is inderdaad verliesgevend met in 2018 een negatieve adj. ebitda van e11 mln. Echter, tis een bedrijf op twee snelheden: NL is namelijk zwaar winstgevend met een adj. ebitda van maar liefst +e53 mln. En ondanks alle negatieve pers groeit Thuisbezorgd pijlsnel (+32%). Het verdienmodel is hier derhalve bewezen.

Nogmaals, het gaat hier nu in de levenscyclus om marktdominantie, waarbij de kosten (sic: marketing) voor de baat gaan. Bulls gaan ervan uit dat dit ook gaat lukken in vooral Duitsland, nog meer nu daar de concurrent is uitgeschakeld via de overname...
Rowi62
0
Kan een positief iemand eens wat van zijn/haar cijfers noemen? Schiet maar op deze : Stel de 2019 omzet verdubbelt naar 480 M en de marge van 12% is geheel netto winst (geen afschrijvingen en taks hier) zijnde afgerond 60 M. Per aandeel is dat ca. 1.50 EUR. Daar betaal je dan normaliter max 30 eur voor (20 keer de winst). Als alles nogmaals verdubbelt de jaren erna kom ik op 60 eur per aandeel.
AnalytischDenker
0
quote:

The Third Way... schreef op 6 mei 2019 om 09:26:


[...]

Ad 1)
Zo zijn er ook heel veel succesverhalen te noemen (Booking.com, AirBnB) en de vergelijking met Amazon is relevant.

Ad 2)
Inderdaad een intermediair en geen webwinkel. Onze focus moet zijn op wat de gevolgen zijn v/d disruptie, moeilijk te voorspellen zoals ik al eerder in dit draadje stelde. Ga er maar vanuit dat ook Groen over de 10+j steeds andere inzichten heeft gekregen...


Dan een heel andere opmerking:

Takeaway is inderdaad verliesgevend met in 2018 een negatieve adj. ebitda van e11 mln. Echter, tis een bedrijf op twee snelheden: NL is namelijk zwaar winstgevend met een adj. ebitda van maar liefst +e53 mln. En ondanks alle negatieve pers groeit Thuisbezorgd pijlsnel (+32%). Het verdienmodel is hier derhalve bewezen.

Nogmaals, het gaat hier nu in de levenscyclus om marktdominantie, waarbij de kosten (sic: marketing) voor de baat gaan. Bulls gaan ervan uit dat dit ook gaat lukken in vooral Duitsland, nog meer nu daar de concurrent is uitgeschakeld via de overname...



Je bent voortdurend appels met peren aan het vergelijken:

Booking.com en AirBnB hebben internationale of nationale boekingen. Dat is een enorme toetredingsdrempel. Een nieuwe speler kan niet gefaseerd regionaal met lokale marketing uitrollen.

Takeaway is echter gebaseerd op het aan elkaar verbinden van lokale consumenten en lokale restaurants. De toetredingsdrempel is dan veel lager. Een nieuwe toetreder kan zich helemaal focussen op één stad of één regio en dan langzaam uitrollen.

================================================

In Nederland moet Thuisbezorgd.nl eigen bezorgers aannemen (Scoober) om de groei vast te houden. Sla de halfjaar en jaarrapportages er maar op na. De ebitdamarge in Nederland is nog steeds goed maar daalt wel als gevolg van die eigen bezorgers.

Een deel van de 32% omzetgroei in Nederland wordt veroorzaakt door de vergoeding van de eigen bezorgers. Daarom groeit de omzet (32%) in Nederland harder het aantal orders (19%) in Nederland groeit. Op de vergoeding van de bezorgers maakt Takeaway echter nauwelijks ebitdamarge. Die omzetgroeicijfers kunnen beleggers daarom enorm op het verkeerde been zetten.

================================================

Ik vind je bij Takeaway minder grondig in jouw research dan bij Basic Fit.

The Third Way...
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 6 mei 2019 om 10:01:


[...]

Je bent voortdurend appels met peren aan het vergelijken:
...
Ik vind je bij Takeaway minder grondig in jouw research dan bij Basic Fit.


Hier heb ik geen zin in...
AnalytischDenker
0
quote:

The Third Way... schreef op 6 mei 2019 om 10:29:


[...]

Hier heb ik geen zin in...



Sorry The Third Way,

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, dus mijn excuses.

Maar ik hoop dat je toch ook serieus wil kijken naar de inhoud die ik er aan toevoegde.

The Third Way...
1
Jou langer kennende aanvaard ik jouw excuses, gewaardeerd.
Liever aan andere keer een dialoog...
Jan70 de kleine belegger
0
quote:

The Third Way... schreef op 7 mei 2019 om 09:51:


Jou langer kennende aanvaard ik jouw excuses, gewaardeerd.
Liever aan andere keer een dialoog...

ik zou graag jullie dialoog meelezen. Denk er van te kunnen leren.
AnalytischDenker
0

Het netto short percentage blijft relatief hoog, zeker voor een aandeel met zo'n geringe free float als Takeaway.

Short partijen boven publicatiegrens van 0,5%
Citadel Europe 0,57%
BNP Paribas 0,69%
Marschall Wace 0,90%
Polar Asset Management 0,84% Opbouw 0,08%
DNB Asset Management 0,57%

Totaal short percentage 3,57% (vorige stand 3,49%)
Aantal partijen 5

pharmaceutje
0
Laatste € 78,40
+/- % € +1,40 / (+1,81%)
Volume 34.926
Open 77,60
Hoog 78,60
Laag 77,60
Slot 77,00
Laatste
10/05/2019 13:24:32
Do I need to say more?
Jan70 de kleine belegger
0
quote:

pharmaceutje schreef op 10 mei 2019 om 13:34:


Laatste € 78,40
+/- % € +1,40 / (+1,81%)
Volume 34.926
Open 77,60
Hoog 78,60
Laag 77,60
Slot 77,00
Laatste
10/05/2019 13:24:32
Do I need to say more?

ja graag, de stijging van vandaag is een correctie van de daling van gister.
aextracker
2
quote:

The Third Way... schreef op 5 mei 2019 om 11:43:


Volgens mij moet je Takeaway NIET zien als sec een thuisbezorger...

Het is veel veel meer dan dat. Indien je dat niet aanvaardt, is de waardering inderdaad zeer hoog. Het gaat hier om een disruptie van de Horeca sector, te vergelijken met retail vs e-commerce, etc.

Waar ik woon kun je bij bekende resto's een maaltijd bestellen tegen de helft v/d prijs. Doe daar de drank bij (75% korting tov. restoprijs) en je hebt een topavond met je vrienden tegen een fractie v/d prijs.

Hoe doen resto's dat? Bijvoorbeeld door je te vragen een dag van tevoren te bestellen, kunnen ze het inplannen om hun piekuren heen. Of nog sterker: door vanuit een tweede keuken op een goedkope locatie, te leveren.

Overeenkomsten met e-commerce vs. brick-and-mortar...




Take-away is een zgn. "foodaggregator", die niets anders biedt dan een bestelplatform via internet waarlangs de restaurateurs \ horeca met eindconsumenten verbonden worden. Consumenten die a la "The third way"liever "met vrienden cocoonend"thuis zitten, dan genieten van een mooi terras of een pretiige "eating out omgeving".

Het verdienmodel zit in de internationale schaalbaarheid van het platform en de marge die Takeaway aan de restaurateurs vraagt voor haar dienstverlening.


Takeaway kent echter ook een stijgend aantal tegenspelers;
1.) Self owned serviceplatforms van fastfoodketens (McD, BK, KFC, Subway, Starbucks, etc etc. (het segment waar wereldwijd al jaren de grootste consumptie en omzetgroei plaatsvindt -> Deze zgn. QSR's & fast casual diners (2e sterke groeitrend) gaan deze miljardenmarkt echt niet aan foodaggregators als take-away over laten.
2.) De globalizende foodaggregators, wiens platforms nog groter en schaalbaarder zijn; Uber eat bijvoorbeeld.

3.)De "Holy grail" foodaggrgators als Deliveroo , JUST eat etc. die er hand over hand bijkomen en de dalende markt van onafhankelijke restaurateurs afgrazen met hun platform modellen, waar in feite veel draait om "data-analytics en marketing" van de dienst.

4.) De Horeca toeleveranciers, die de premie voor de dienstverlening niet langer accepteren -> eerste "bottom up, platforms vanuit kleinschaligheid"worden reeds zichtbaar, bijv. in NL.


5.) De economie; De out of home consumptie sector reageert sterk op consumentenvertrouwen.
Deze is al een decennium positief en verkeert onder druk van geo-politieke machtsspelletjes (Trump, Xiping, kim, Erdigan, Brexit, Italie\EU , Griekenland etc etc. in een wat zwakker momentum, doch nog immer positief. Bij een stevige beurscorrectie en een steeds groter deel van vermogens wat vastzit in aandelen en fondsen wereldwijd, zal het consumentenvertrouwen een deuk oplopen, de out of home consmptie reageren en "de groene weide" waar foodaggregators ongegeneerd in grazen, toch minder rijk aan voeding blijken te zijn.

6.) Het is als lezen; Ondanks internet, lezen mensen veel in boeken, zo zullen mensen de "experience van buiten huis eten" blijven zoeken, wat een natuurlijk plafond voor Foodaggregators en diens zgn. "black kitchens" impliceert.

7.) De opkomst van "black kitchens" gemanaged door service retailers zoals Albert Heijn, M & S, en \of Cateraars , die de "delivery & ordering service" vanuit bestaande operating platforms en services (ondersteund door klantdata in systemen vervat) bedienen.


Naar mijn mening staat Take Away actueel stevig overgewaardeerd op de beurs genoteerd en staat de koers niet in verhouding tot de waardering die het meekrijgt "on the wings of succes". Op basis van de groei van Euro 80 mln omzet in 2018, die de verliezen van 42 terug brengt naar 14, impliceert nog altijd, dat er minimaal 300 Miljoen omzet gedraaid moet worden wil het platform winst maken.
Ik verwacht, dat het platform minimaal Euro 480 mln omzet moet draaien, wil het duruzaam winstgevend kunnen worden. De vraag resteert dan hoeveel aandelen er ultimo 2019 uitstaan, waarover die evt. winst (!) verdeeld moet gaan worden.

Foodaggregators als Take Away vormen een nieuwe "ballooning sector" op de beurs die wordt gehyped. Bij draaiende macro-economische factoren draait de snelle omzetgroei in snelheid omlaag en komt de fantasie over een "like for like" winstversnelling onder druk.

Blijf het aantal aandelen Take-away en de omzetgroei-signalen nauw volgen en spring zodra je denkt dat je een "trendbreukje in 1 van de beide kengetallen waarneemt".

Ik zie een roze wolk en vertrouw de waardering niet o.b.v. de ratio's.

Tracker
AnalytischDenker
0
quote:

aextracker schreef op 11 mei 2019 om 09:20:


[...]


Take-away is een zgn. "foodaggregator", die niets anders biedt dan een bestelplatform via internet waarlangs de restaurateurs \ horeca met eindconsumenten verbonden worden. Consumenten die a la "The third way"liever "met vrienden cocoonend"thuis zitten, dan genieten van een mooi terras of een pretiige "eating out omgeving".

Het verdienmodel zit in de internationale schaalbaarheid van het platform en de marge die Takeaway aan de restaurateurs vraagt voor haar dienstverlening.


Takeaway kent echter ook een stijgend aantal tegenspelers;
1.) Self owned serviceplatforms van fastfoodketens (McD, BK, KFC, Subway, Starbucks, etc etc. (het segment waar wereldwijd al jaren de grootste consumptie en omzetgroei plaatsvindt -> Deze zgn. QSR's & fast casual diners (2e sterke groeitrend) gaan deze miljardenmarkt echt niet aan foodaggregators als take-away over laten.
2.) De globalizende foodaggregators, wiens platforms nog groter en schaalbaarder zijn; Uber eat bijvoorbeeld.

3.)De "Holy grail" foodaggrgators als Deliveroo , JUST eat etc. die er hand over hand bijkomen en de dalende markt van onafhankelijke restaurateurs afgrazen met hun platform modellen, waar in feite veel draait om "data-analytics en marketing" van de dienst.

4.) De Horeca toeleveranciers, die de premie voor de dienstverlening niet langer accepteren -> eerste "bottom up, platforms vanuit kleinschaligheid"worden reeds zichtbaar, bijv. in NL.


5.) De economie; De out of home consumptie sector reageert sterk op consumentenvertrouwen.
Deze is al een decennium positief en verkeert onder druk van geo-politieke machtsspelletjes (Trump, Xiping, kim, Erdigan, Brexit, Italie\EU , Griekenland etc etc. in een wat zwakker momentum, doch nog immer positief. Bij een stevige beurscorrectie en een steeds groter deel van vermogens wat vastzit in aandelen en fondsen wereldwijd, zal het consumentenvertrouwen een deuk oplopen, de out of home consmptie reageren en "de groene weide" waar foodaggregators ongegeneerd in grazen, toch minder rijk aan voeding blijken te zijn.

6.) Het is als lezen; Ondanks internet, lezen mensen veel in boeken, zo zullen mensen de "experience van buiten huis eten" blijven zoeken, wat een natuurlijk plafond voor Foodaggregators en diens zgn. "black kitchens" impliceert.

7.) De opkomst van "black kitchens" gemanaged door service retailers zoals Albert Heijn, M & S, en \of Cateraars , die de "delivery & ordering service" vanuit bestaande operating platforms en services (ondersteund door klantdata in systemen vervat) bedienen.


Naar mijn mening staat Take Away actueel stevig overgewaardeerd op de beurs genoteerd en staat de koers niet in verhouding tot de waardering die het meekrijgt "on the wings of succes". Op basis van de groei van Euro 80 mln omzet in 2018, die de verliezen van 42 terug brengt naar 14, impliceert nog altijd, dat er minimaal 300 Miljoen omzet gedraaid moet worden wil het platform winst maken.
Ik verwacht, dat het platform minimaal Euro 480 mln omzet moet draaien, wil het duruzaam winstgevend kunnen worden. De vraag resteert dan hoeveel aandelen er ultimo 2019 uitstaan, waarover die evt. winst (!) verdeeld moet gaan worden.

Foodaggregators als Take Away vormen een nieuwe "ballooning sector" op de beurs die wordt gehyped. Bij draaiende macro-economische factoren draait de snelle omzetgroei in snelheid omlaag en komt de fantasie over een "like for like" winstversnelling onder druk.

Blijf het aantal aandelen Take-away en de omzetgroei-signalen nauw volgen en spring zodra je denkt dat je een "trendbreukje in 1 van de beide kengetallen waarneemt".

Ik zie een roze wolk en vertrouw de waardering niet o.b.v. de ratio's.

Tracker


Zeer goede analyse, waar ik het helemaal mee eens ben. AB daarvoor.

In aanvulling daarop:

> beleggers begrijpen niet dat het gemiddeld bestelbedrag van slechts € 20 in combinatie met het arbeidsintensieve bereidings- en bezorgingsproces een enorme druk legt op de restaurants die op zoek zullen gaan naar allerlei manieren om de commissie van takeaway te verlagen of te omzeilen.

> ook in 2019 zal takeaway naar mijn verwachting netto verliesgevend zijn, mede vanwege hoge fees voor zakenbanken en integratiekosten van overnames.

> na volledige verwatering is het aantal uitstaande aandelen 64,7 miljoen (alle warrants en convertibles zijn zwaar “in the money). Dat betekent dat pas bij een nettowinst van € 200 miljoen een normale K-W verhouding zal ontstaan. Als takeaway dat al zou halen, dan zitten we in 2023. Beleggers lopen wel heel erg voor de muziek uit, zeker omdat dit een business is met relatieve lage toetredingsdrempels.

aextracker
0
Precies waar het om draait; een genormaliseerde K\W verhouding.....
Met 64 miljoen aandelen, waarvan formeel 45 miljoen werkelijk in omloop, moet de omzet fenomenaal stijgen, wil het ooit in de buurt van de Euro 140 Mln winst uitkomen om die te halen op "actuele verhoudingen". Er komen echter nog vele aandelen bij om de internationalisering en acquisitief noodzakelijke groei mogelijk te maken. Ook het "marcom model" kost jaarlijks klauwen vol met geld, ergo "veel gebakken lucht" :).

In dergelijke aggressieve groeisectoren, in een markt waar veel geld zijn weg zoekt naar rendement vindt een fonds als Takeaway,com altijd wel middelen om te investeren.

Momenteel groeien de kosten echter na 4 jaar net zo hard als de omzet.
Na enkele jaren is internationalisatie en groei door acqusitie blijkbaar de werkbare optie die open staat om de groei te bereiken die nodig is om de kosten effectief te laten renderen en daarmee in de buurt van enigszins normale K\W ratio's te kunnen komen.
Ik zie het voorlopig niet gebeuren.

De overspannen verwachting rondom " 's werelds meest spraakmakende dienstverlenende service platform Uber", wat op dezelfde basis fungeert is een eerste teken aan de wand. Zwaar overtrokken en veel kinderziektes, gevoedt vanuit de extreem snelle groeicurves die IoT mogelijk maakt, doch zeker geen garantie voor succes biedt.

Voor Takeaway.com wordt het nog een lange weg. Mijn centen gaan ze niet krijgen om die groei te realiseren. Mij te wiebelig en te afhankelijk van de verwachting dat de out of home zo hard blijft groeien als het afgelopen decennium.

Bij een afkoelende economie en wat tegenslagen in het vertrouwen onder consumenten valt die consumptieve groei weer terug naar een normalere \ lagere trend, lees 2 - 3% CAGR YoY max.

Er zullen vele horeca ondernemers sneuvelen tussen nu en 2023 die in de aanloop naar dat jaar voor een "dalurenmarge" op stille uren de margehonger van deze foodaggregators blijven voeden. Ze zullen er op een goed moment vanzelf uitstappen en de consumenten trachten opnieuw "in huis te halen".

Net zoals we weer meer boeken zijn gaan lezen, na de mediale massa-aanslag van het digitale netwerk op onze geheugencapaciteit.

Elk weekeend netflixend je zo goedkoop mogelijk volvreten op de sofa met je vrienden, lijkt mij een weinig verheven uitzicht op een voldoening schenkende levenswijze.

Nu lekker op weg naar een verfrissende kijk op het leven in de buitenlucht en onderweg met de kids ergens lekker op een terras neerstrijken en genieten van het voorjaar !

Tracker





Tracker.
joebeatt
0
De insiders hebben er klaarblijkelijk weinig vertrouwen meer in: zie bijlage.
Bijlage:
The Third Way...
0
quote:

aextracker schreef op 11 mei 2019 om 09:20:


[...]
Take-away is een zgn. "foodaggregator", die niets anders biedt dan een bestelplatform via internet waarlangs de restaurateurs \ horeca met eindconsumenten verbonden worden. Consumenten die a la "The third way"liever "met vrienden cocoonend"thuis zitten, dan genieten van een mooi terras of een pretiige "eating out omgeving".

Het verdienmodel zit in de internationale schaalbaarheid van het platform en de marge die Takeaway aan de restaurateurs vraagt voor haar dienstverlening.
...
Ik zie een roze wolk en vertrouw de waardering niet o.b.v. de ratio's.

Tracker


[quote alias=aextracker id=11590875 date=201905110920]
[...]

Goed dat de discussie hier verder wordt aangezwengeld. Meningen zoals de jouwe hoor je vaak, zo is er dit weekeinde eenzelfde discussie in de FT nav. de Uber IPO:

www.ft.com/content/3de00068-7307-11e9...

Net zoals een analist in dit stuk zien jij en AD dit soort bedrijven als platforms en weinig meer. De mening is dat de status quo (ten dele) hersteld kan worden want niet sustainable. Zoals je stelt gaan mensen uiteindelijk toch liever uit eten en een papieren boek lezen...

Investeerders die dit als meer zien, namelijk als disruptors van bestaande sectoren, zijn bereid er veel meer voor te betalen. Zij menen dat dit soort diensten niet alleen een hoge toegevoegde waarde hebben maar ook de omzet v/d hele sector omhoog trekken. Oftewel naast "uit en papier" ook "thuis en Kindle" (zie ook verkoop van laatste aan senioren). Succes met je kids wanneer ze wat ouder worden, been there...

Een platform als Uber heeft in sommige steden al 80% v/d (nu weer mooi groeiende) markt, maar doet dit (ook?) dankzij subsidies aan de keten, iets wat ik een tijd geleden hier ook heb aangehaald als onderdeel van het Takeaway verdienmodel: uiteindelijk is het inherent anti-kapitalistisch, namelijk alleen gericht op het bereiken van een monopolistische positie (mede) dankzij de diepe zakken v/d aandeelhouders. Daarmee zijn die verdienmodellen ook vrij binair: wat indien die jackpot niet bereikt wordt?

Lees aub het stuk in de FT, de meningen in de markt zijn net zo verdeeld als wij hier op het draadje. Maar om met Bezos te spreken, denk niet over wat er kan veranderen, denk aan wat er niet zou kunnen veranderen...


Disclaimer: ik bezit geen aandelen in dit soort platforms want ik begrijp er te weinig van. En zoals eerder gesteld, ook Groen en Khosrowshahi weten (onvergelijkbaar veel meer maar) uiteindelijk imho niet waarheen de weg leidt...

DeZwarteRidder
0
Mooie uitspraken bij Business Class:

Alle apps (etc) die gebaseerd zijn op (te) goedkope arbeid zijn gedoemd om te mislukken.
De goedkope arbeiders zullen of er mee stoppen of ze gaan veel meer geld verdienen.

Dat geldt dus o.a. voor Thuisbezorgd, Uber, Lyfft, Amazon, etc.
479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Takeaway.com Meer »

Koers 78,800   Verschil -0,40 (-0,51%)
Laag 77,900   Volume 64.256
Hoog 79,400   Gem. Volume 140.402
17-jun-19 17:03
label premium

Takeaway: Amazon gaat meedoen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium