Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air France - KLM 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
208 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
EQ140
0
quote:

Mr_Baldy schreef op 28 feb 2019 om 15:26:


men had KLM nooit moeten laten samen gaan met airfrance, gewoon terug kopen die boel en laat die fransen lekker de klere krijgen, KLM is de grootste winst maker en dan nog zoveel franse praatjes

Het loopt altijd slecht af als er met de zuidelijke (andere) landen zaken worden gedaan, Nederland is te klein en te bescheiden om leiding te gaan geven terwijl dat vaak de beste optie is.
EQ140
0
quote:

r66 schreef op 27 feb 2019 om 18:31:


28 miljoen aandelen gekocht tegen 13,33 .....

Geeft alleen maar aan dat het t kabinet om schiphol gaat.
Wat indirect aangeeft dat ze schiphol kennelijk vrolijk door willen laten groeien.

Dat de blinde focus alleen maar economische groei is, ok, ik zie dat ze niks anders zien.
Maar stuur de groei dan in elk geval in een richting waar iedereen wat aan heeft.
Nou nog ff wat miljarden naar de rest van co2 uitstoot giganten, en dan kijken of de burgers voor de co2 reductie kunnen opdraaien.
.
Werkgelegenheid en winst maken voor overheden telt dat alleen.
aandeeltje!
0
quote:

Mr_Baldy schreef op 28 feb 2019 om 15:26:


men had KLM nooit moeten laten samen gaan met airfrance, gewoon terug kopen die boel en laat die fransen lekker de klere krijgen, KLM is de grootste winst maker en dan nog zoveel franse praatjes

Zo werkt het niet, gedane zaken maken geen keer. Destijds waren er overigens wat financiële tekorten bij KLM.....
EQ140
0
quote:

aandeeltje! schreef op 28 feb 2019 om 16:30:


[...]
Zo werkt het niet, gedane zaken maken geen keer. Destijds waren er overigens wat financiële tekorten bij KLM.....

Het draadje loopt niet goed
aandeeltje!
0
Nuben ik verder geen aandeelhouder in AFKLM. Daarvoor vind ik de prijs veel te hoog in combinatie met de nabije toekomst perspectieven. Gewoon niet interessant wat mij betreft.
Sjonnie2
0
quote:

aandeeltje! schreef op 28 feb 2019 om 22:13:


Nuben ik verder geen aandeelhouder in AFKLM. Daarvoor vind ik de prijs veel te hoog in combinatie met de nabije toekomst perspectieven. Gewoon niet interessant wat mij betreft.



Je kunt natuurlijk ook short gaan als je vind dat de prijs veel te hoog is.....

luuk4
0
aandeeltje!
0
quote:

Sjonnie2 schreef op 28 feb 2019 om 23:06:


[...]

Je kunt natuurlijk ook short gaan als je vind dat de prijs veel te hoog is.....




Dat kan, maar ik vind dat beleggers stelselmatig AFKLM te hoog waarderen, overigens net zo als bij BAM. In die gevallen ga ik pas op veel hogere niveaus (als die zich voordoen) short om mezelf enigszins te beschermen. Bij 7 of zo ga ik dan wel weer long. Tussendoor doe ik niets....
Hoppschwiiz
0
quote:

EQ140 schreef op 28 feb 2019 om 16:26:


[...].
Werkgelegenheid en winst maken voor overheden telt dat alleen.

Dat lijken mij ook de eerste prioriteiten. Anders valt er weinig te investeren in zorg, onderwijs, veilgheid, etc
jaar2018
0
quote:

Sir Piet schreef op 28 feb 2019 om 12:04:


[...]

Dijsselbloem tja


De achterbakse PvdA smeerlap ging liever de aandeelhouders van SNS bestelen.
Verstraler
0
Ik snap niet dat onze overheid geld steekt in een airliner om werkgelegenheid te beschermen, 18.000 banen zijn ermee gemoeid. Maar staan die banen echt op de tocht? Of hebben we met zijn allen er gewoon een beetje moeite mee dat KLM als onderdeel van AF/KLM een internationale organisatie is geworden waar andere normen gelden? It’s the economie stupid!
Had die 700 miljoen niet veel beter worden gestoken in nieuwe innovatieve bedrijven? Toekomst vaste innovaties? Dit levert werkgelegenheid op en met de support van de Nederlandse Staat kunnnen we onze leiders positie in de nieuwe wereld nemen.
Wees eerlijk, wat zijn we hier nou eigenlijk aan het doen?
Sjonnie2
0
Uit de Telegraaf van 21 maart:

Analyse: Waterhoofd bij Air France KLM
Door YTEKE DE JONG

Updated Gisteren, 22:31
Gisteren, 21:51 in FINANCIEEL



De onrust is terug bij luchtvaartmaatschappij KLM, na maandje stilte. De Franse topman Benjamin Smith van moederconcern Air France KLM heeft een daad gesteld, namelijk operationeel directeur René de Groot van KLM uit het centrale managementcomité gezet. Dit lijkt de opmaat naar verdere ingrepen.

De invloed van KLM wordt minder aan de top.

Opvallend, want Smith zei deze week in een interne personeelsvideo dat men intern moet stoppen met vechten en juist moet samenwerken. Hij is hiermee de derde topman in een paar jaar tijd die deze grijsgedraaide plaat weer opzet. Een vertrouweling van KLM-president-directeur Pieter Elbers uitsluiten in een cruciale fase van de volgende stap in de samenwerking tussen Air France en KLM is daarmee bovendien volledig in tegenspraak.

Derde machtscentrum
Na zijn openlijke vernedering van Elbers rond diens herbenoeming gaat Smith in hoog tempo door om een derde machtscentrum binnen het bedrijf te creëeren. Woensdag werd er een nieuwe personeelsdirecteur aangesteld, die aan Smith rapporteert. Deze gaat nu zonder luchtvaartervaring de strategie uitzetten, terwijl de concrete onderhandelingen met de vakbonden in de luchtvaartmaatschappijen zelf plaats vinden. KLM heeft net een reorganisatie achter de rug.

Daarbij gaat dit ten koste van het ’blauw’ aan de top. In het centrale management-comité zit straks nog één KLM-er in een groep van twaalf man, en dat is Elbers. Hij wordt stukje bij beetje geïsoleerd en ingeruild voor een deels nieuw team van buitenstaanders. Deze moeten het wiel ook weer gaan uitvinden. Kortom, er wordt wederom gewerkt aan een waterhoofd door Air France KLM.

In een oogwenk lijkt Elbers nu binnen het managementteam de rol te hebben gekregen directeur van de ’operating carrier’ KLM, hoewel deze dat formeel nog niet is. Een operating carrier neemt zelf geen strategische beslissingen, en dat is waar Smith op aan lijkt te koersen. Dit kan ten koste gaan van routes en banen in Nederland. Precies waar minister Hoekstra (Financiën) een maand geleden nog bang voor was en daarom een belang nam in Air France KLM. Intussen lijkt dat scenario zich op zijn minst in informele zin te voltrekken.

Maar wat het meeste in het oog springt is dat al dit geschuif met mensen en oproep tot samenwerken niets oplost ten aanzien van het structurele probleem van de luchtvaartcombinatie. En dat is Air France, dat ernstig achterblijft in prestaties ten opzichte van KLM, IAG en Lufthansa. Vooralsnog is er geen enkel concreet plan van topman Smith waardoor Air France concurrerender gaat worden. Hierdoor blijft KLM kwetsbaar voor verdere ingrepen. Het wegsturen van De Groot is daarvan de eerste stap. Het weghengelen van de zeggenschap over Transavia wordt vast de tweede.
mr.Franz
0
Onze overheid heeft als aandeelhouder inmiddels de eerste 20% aan beurswaarde zien verdampen. Natuurlijk een strategische zet, niettemin hebben ze een flinke prijs voor de aandelen betaald.
Sjonnie2
0
Fransen willen meer aandelen Air France-KLM, Nederland niet
Paul le Clercq Paul le Clercq • 21 maart 2019 10:19

De Franse Staat sorteert voor op een vergroting van zijn aandelenbelang in Air France-KLM. De luchtvaartmaatschappij heeft zogenaamde converteerbare obligaties uitgegeven en de Franse regering wil een deel daarvan hebben. De Nederlandse staat niet.

De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij Air France-KLM haalt met converteerbare obligaties zo'n 500 miljoen euro op, het gaat om een lening die op termijn kan worden omgezet in aandelen. De Franse staat koopt ook een deel van die obligaties, namelijk voor 70 miljoen euro, zo kunnen de Fransen uiteindelijk hun belang uitbreiden in de maatschappij.

Omdat Nederland geen converteerbare obligaties koopt, kan het belang van Frankrijk op termijn groeien ten opzichte van dat van Nederland. In principe maakt dat verschil niet zoveel uit. Het was er de Nederlandse overheid bij de aankoop van de aandelen om te doen om op gelijk niveau te kunnen praten met de Fransen, als het belang van de Fransen iets groeit ten opzichte van de Nederlanders verandert dat vrijwel niets aan de onderhandelingspositie.

Wat kan de staat met 14 procent in Air France-KLM? 'Best wel veel'


Verwatering
De Fransen hebben de converteerbare obligaties naar rato gekocht, dat betekent dat als de obligatie worden geconverteerd (omgezet) in aandelen, het belang van de Franse staat niet verwatert,maar juist precies op 14,3 procent blijft.

Het aantal aandelen in Nederlandse handen stijgt dan niet, terwijl het totale aantal uitstaande aandelen wél toeneemt. Het relatieve belang van Nederland zal dan dus dalen.

Nederland
De Nederlandse regering kocht onlangs een pakket aandelen van Air France-KLM, maar zei eerder al niet in te tekenen op de uitgifte. Volgens het ministerie van Financiën is verwatering van dat belang momenteel niet aan de orde.

Als de obligaties daadwerkelijk omgezet worden in aandelen, dan bekijkt het ministerie op dat moment of er maatregelen tegen verlies aan invloed nodig zijn.

Nederland koopt zich in bij Air France-KLM. Hoe zit dat?

VEB niet blij
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) zegt tegen RTL Z dat de situatie sowieso gelijk blijft. Want wie er ook bijkoopt: de VEB is niet blij dat overheden zich met een beursbedrijf bemoeien.

Joost van Doesburg, woordvoerder van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers, vindt de aankoop van de Fransen echter niet zo erg.

Koers 70 procent boven huidige niveau
De converteerbare obligaties die Air France-KLM nu uitgeeft kunnen tegen een koers van 17,92 euro in aandelen worden omgewisseld. Dat is ruim 70 procent boven de huidige koers. Het niveau van 17,92 is sinds 2008 niet meer behaald.

Als de beurskoers onder de 17,92 euro blijft, dan is het niet waarschijnlijk dat houders van de converteerbare obligaties hun stukken zullen omwisselen voor aandelen. Als ze aandelen willen kopen, kunnen ze die dan namelijk goedkoper op de beurs kopen.

Bron • RTL Z

www.rtlz.nl/beurs/artikel/4649866/fra...

mr.Franz
1
Een mooie stijging vandaag bij AFKLM. Dat er wereldwijd veel Boeing 737 MAX toestellen aan de grond staan, wat veel impact heeft op diverse concurrenten van KLM is voor de lange termijn alleen maar goed. Ook het faillissement van WOW air en de kans die AFKLM daarin grijpt met Transavia is goed voor de groei. Voor beleggers in KLM of geïnteresseerden kan ik het boek '' Met KLM de wereld rond'' aanraden. Geeft een mooie inkijk in de historie en plaatst ook het heden in mooie perspectieven. Voor mij is AFKLM op deze niveaus voor de LT koopwaardig.
this
0
Walgelijke keuze en anti reclame voor KLM met deze keuze, we zitten in Europa nog te wachten om dat geld uit Griekenland terug te krijgen, ons belastinggeld en dan deze man op een financiele post zetten?

KLM wil Jan Kees de Jager als commissaris
Gepubliceerd op 5 apr 2019 om 08:28 |

Air France-KLM (04 apr)
10,710 0,000 (0,00%)

AMSTELVEEN (AFN) - Luchtvaartmaatschappij KLM wil oud-minister Jan Kees de Jager benoemen als commissaris. De benoeming van de huidige financieel topman van telecomconcern KPN staat op de agenda van de aandeelhoudersvergadering van KLM die op 25 april wordt gehouden.

Naast De Jager wil KLM ook Janine Vos, personeelsdirecteur van Rabobank, in het toezichthoudende orgaan van de onderneming. De twee vullen de vacatures in die ontstaan door het aftreden van Annemieke Roobeek en voorzitter Hans Smits.
208 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 8,000   Verschil -0,14 (-1,74%)
Laag 7,968   Volume 3.938.091
Hoog 8,270   Gem. Volume 3.193.853
21-mei-19 17:35
label premium

Valse start voor AirFrance-KLM

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium