Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Sif Holding 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
394 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Dicall69
0
Ik ga kijken of ik morgen bij Galapagos met mijn calls goed zit en dan kies ik mijn moment wel bij Sif Holding, want 30 augustus kan alleen nog maar buitengewoon goed zijn zeker gezien de vooruitzichten/ verwachtingen en er lijken vrijwel zeker meer opdrachten aan te komen !!!
Fischer-R
0
quote:

Dicall69 schreef op 14 jul 2019 om 21:21:


Ik ga kijken of ik morgen bij Galapagos met mijn calls goed zit en dan kies ik mijn moment wel bij Sif Holding, want 30 augustus kan alleen nog maar buitengewoon goed zijn zeker gezien de vooruitzichten/ verwachtingen en er lijken vrijwel zeker meer opdrachten aan te komen !!!



Ik zit AMD en ook in Galapagos en was van plan een deel te verkopen maar wacht nog even wat de koers doet de komende dagen. We zullen zien wat SIF morgen gaat doen op de laatste berichten. Afgelopen donderdag en vrijdag voornamelijk winstnemingen en was er ook nog een GAP (13.30 - 14.05) dat gesloten moest worden. Ik zie liever een geleidelijk oplopende koers de komende tijd.

Ik probeer de komende weken die ik nog in Orlando doorbreng (windenergie-info) te verzamelen.


Groeten,

Rick Fischer
Dicall69
0
quote:

Fischer-R schreef op 14 jul 2019 om 21:45:


[...]


Ik zit AMD en ook in Galapagos en was van plan een deel te verkopen maar wacht nog even wat de koers doet de komende dagen. We zullen zien wat SIF morgen gaat doen op de laatste berichten. Afgelopen donderdag en vrijdag voornamelijk winstnemingen en was er ook nog een GAP (13.30 - 14.05) dat gesloten moest worden. Ik zie liever een geleidelijk oplopende koers de komende tijd.

Ik probeer de komende weken die ik nog in Orlando doorbreng (windenergie-info) te verzamelen.


Groeten,

Rick Fischer


Zeker mee eens, Galapagos wordt morgen zeker knallen en bij Sif Holding kun je bijna niet meer lang wachten met instappen, want NIBC Markets en Kempen en anderen (let ook maar eens op ING) gaan zeker hun advies en koersdoel flink ophogen richting de H1 resultaten !!!

Onderstaand bericht is van afgelopen vrijdag, nabeurs om 19.00 uur, dus was ik graag wat lager in de € 13,- ingestapt, kijken of morgen bij een stabiele koers ik een goede kans kan grijpen, want winstnemingen lijken mij gezien de vooruitzichten hoe dan ook eerder een gepasseerde kans op termijn bij Sify Holding !!!

UITGELICHT: SIF HEEFT DE WIND IN DE RUG

ABM Financial News - 12/07/2019
(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Sif Holding was met een koerswinst van 32,3 procent afgelopen week de grootste stijger op de Amsterdamse beurs.

De Roermondse funderingsspecialist maakte afgelopen maandag bekend dat het een opdracht binnen heeft gesleept om 84 monopiles, goed voor een productie van 103 kiloton, te leveren voor het 800 MW Vineyard-windmolenproject in het Amerikaanse Massachusetts. Later in de week kondigde het bedrijf nog een project aan. Voor Vattenfall/Nuon gaat Sif 114 monopiles maken. Dat is goed voor nog eens 113 kiloton.

"Al met al goed nieuws voor Sif", aldus ING. "Sif heeft niet alleen gezorgd voor een betere outlook voor 2020, maar ook voor het eerste grote offshore windproject buiten Europa, hetgeen altijd werd gezien als een kans voor de lange termijn.”

CEO Fred van Beers gaf tegen ABM Financial News aan geen andere prijzen te hanteren in de Verenigde Staten dan in Europa. "We bekijken ieder project afzonderlijk op factoren als: hoe past het in ons schema, hoeveel concurrentie is er en welke alternatieven heeft de klant. Dat is voor Amerika niet anders dan voor Europa”, aldus de topman.

Tevens zei Van Beers tegen ABM Financial News, dat de Japanse markt al jaren zeer nauwlettend in de gaten wordt gehouden, dit moet echter wel volkomen los worden gezien van het feit dat Tokio Marine een van hun financiers is.

Koers weet in 2019 weg omhoog weer te vinden

2018 was een moeilijk jaar voor Sif. Door het beperkte aantal opdrachten draaide de onderneming maar op halve productiekracht. De vertraagde aanvoer van staal en de extreem lage waterstanden speelden het bedrijf ook parten. De projecten Dillinger en Borsele 3/4, werden uitgevoerd met korting.

Bij de cijfers over het eerste kwartaal van 2019 was de ondertoon positiever. De schuldenlast was flink teruggebracht en de bedrijfsresultaten lieten verbetering zien. Destijds gaf de nieuwe topman Fred van Beers aan goed gepositioneerd te zijn om bij te dragen aan de geplande groei van de offshore windindustrie, zowel in Europa als opkomende markten in Azië en het noordoosten van de VS.

De deals die deze week bekend zijn gemaakt onderstrepen de eerdere uitlatingen van de CEO.

Belangrijk is hierbij is wel dat de projecten tegen goede prijzen kunnen worden uitgevoerd. Analist Tijs Hollestelle van ING gaf aan van het bedrijf begrepen te hebben dat men tevreden was over de prijsvoorwaarden. "Projecten worden momenteel uitgevoerd tegen een betere prijs", aldus de Hollestelle. ABN AMRO verwacht dat de marges in 2019 verder zullen herstellen.

Analisten van ABN AMRO stelden dat Sif goede kans heeft om het orderboek verder te vullen, aangezien er nog meer projecten op stapel staan, bijvoorbeeld Saint-Nazaire en Duinkerken.


Met name het project in de UK Crown Estate kan in de toekomst interessant zijn. Dit zou om 500 tot 600 turbines kunnen gaan, maar dit project zal niet eerder dan na de zomer van de grond komen. Positief voor Sif is dat de belangrijkste concurrent, EEW, al tegen zijn maximale capaciteit aan zit.

Er wordt van uitgegaan dat de maximale capaciteit voor Sif 300 kiloton is.

De CEO gaf echter aan dat het wat genuanceerder ligt. “300 kiloton is een soort maximum bij volledige bezetting (24/7) en zware palen. Bij normale bezetting (24/5) is de capaciteit een percentage daarvan. De optimale capaciteit zal eerder in de buurt van de 220 a 250 kiloton liggen, afhankelijk dus ook van het soort paal.”

Uit concurrentie overwegingen en ook uit commercieel oogpunt wilde de topman geen mededelingen over de bezettingsgraad van de fabriek doen.

Voor nu is het orderboek voor 2020 en 2021 voor 300 kiloton gevuld. Hoe de verdeling over deze jaren precies zit, is niet helemaal duidelijk.

Bang voor de concurrenten zoals de nieuwe speler Haizea is Sif niet. “We moeten naar onszelf kijken, leverbetrouwbaar zijn innovatief en aantrekkelijk qua prijsstelling”.

De opkomst van floating platforms ziet Sif niet als concurrerend met monopiles. "Eerder aanvullend omdat het op diep water wordt toegepast. Daar kan geen gebruik van monopiles worden gemaakt. Daarom nemen we ook deel aan initiatieven tot ontwikkeling van floating”, legde de CEO uit.

ABN AMRO verwacht dat de vraag monopiles meer dan voldoende is om ervoor zorgen dat het orderboek gevuld kan worden de komende jaren. Ondanks dat de analisten verwachten dat het marktaandeel voor monopiles de komende jaren met 1 procent per jaar zal dalen.

Ondanks ABN AMRO ervan uitgaat dat er nog voldoende contracten zijn voor de korte en langere termijn, geeft de bank een conservatieve verwachting af zodat deze haalbaar en eventueel ook verslaanbaar is. De EBITA worden voor 2019 en 2020 op respectievelijk 54 miljoen euro en 72 miljoen euro geschat.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
Jurrien
0
Let op Ceo Sif wilde geen uitspraken doen wat betreft bezettings graad bij Sif 9 t/m 17 of anders...

Nieuwe vacature geplukt van site Sif.

Zoals je kunt lezen zoeken ze personeel voor dagje rond,, ze draaien dag middag en avond en nacht dus gewoon 24/7
Dus niks halve kracht bij Sif gewoon klokje rond....


OP-lasser
Roermond, Maasvlakte 2
40 uur • Roermond, Maasvlakte 2
In de functie van OP lasser maak je lasverbindingen met behulp van (semi)automatische lasmachines, welke voldoen aan het desbetreffende lasvoorschrift (WPS). Vanwege de specifieke machines leiden wij de OP lassers zelf op. Je zorgt ervoor dat de lasmachine in goede staat blijft door het uitvoeren van kleine preventieve onderhoudswerkzaamheden en draagt zorg voor een goede overdracht naar de andere dienst die na jou komt. Het schoon en overzichtelijk houden van de werkplek (Housekeeping) is een onderdeel dat daarbij hoort.

Wij zoeken
Wij zoeken kandidaten met een afgeronde technische opleiding op LBO werk- en denkniveau. Je beschikt over kennis van en ervaring met lastechnieken, specifiek het Onder Poederdek Lassen.

We werken bij Sif in ploegendiensten. Je zult dus rekening moeten houden met werken in dag-, nacht-, en middagdiensten, alsmede werken in de weekenden.

Bij Sif hechten wij veel waarden aan onze kerncompetenties: eigenaarschap, resultaatgerichtheid en teamwork. Het is logisch dat je je hieraan conformeert.

Interesse?
Slnc
0
quote:

Zandokan schreef op 14 jul 2019 om 22:50:


Let op Ceo Sif wilde geen uitspraken doen wat betreft bezettings graad bij Sif 9 t/m 17 of anders...

Nieuwe vacature geplukt van site Sif.

Zoals je kunt lezen zoeken ze personeel voor dagje rond,, ze draaien dag middag en avond en nacht dus gewoon 24/7
Dus niks halve kracht bij Sif gewoon klokje rond....


OP-lasser
Roermond, Maasvlakte 2
40 uur • Roermond, Maasvlakte 2
In de functie van OP lasser maak je lasverbindingen met behulp van (semi)automatische lasmachines, welke voldoen aan het desbetreffende lasvoorschrift (WPS). Vanwege de specifieke machines leiden wij de OP lassers zelf op. Je zorgt ervoor dat de lasmachine in goede staat blijft door het uitvoeren van kleine preventieve onderhoudswerkzaamheden en draagt zorg voor een goede overdracht naar de andere dienst die na jou komt. Het schoon en overzichtelijk houden van de werkplek (Housekeeping) is een onderdeel dat daarbij hoort.

Wij zoeken
Wij zoeken kandidaten met een afgeronde technische opleiding op LBO werk- en denkniveau. Je beschikt over kennis van en ervaring met lastechnieken, specifiek het Onder Poederdek Lassen.

We werken bij Sif in ploegendiensten. Je zult dus rekening moeten houden met werken in dag-, nacht-, en middagdiensten, alsmede werken in de weekenden.

Bij Sif hechten wij veel waarden aan onze kerncompetenties: eigenaarschap, resultaatgerichtheid en teamwork. Het is logisch dat je je hieraan conformeert.

Interesse?


weet niet precies wat je bedoelt met 9 t/m 17 maar dat ze klokje rond werken is standaard doen ze normaal 5 dagen maar ook soms 6 of 7 dagen in de week

dit komt uit Q1 trading update

We have started our work for Seamade and continued working on Triton Knoll and Borssele 3&4.
For Sif, the Seamade and Triton Knoll projects together constitute 130 Kton of steel, or the
equivalent of 148 monopiles and 58 transition pieces. From the third quarter onwards, we will also
initiate works on Borssele 1&2. After ramping up in Q2, we will then be back on more normalized
quarterly production levels of close to 60 Kton, to end the year with total production numbers of
approximately 210 Kton or 272 monopiles and 150 transition pieces.
Investments in coating facilities are on schedule for completion in July 2019, as is the buildup of our
workforce. To deliver the estimated production volumes, we will partially lift the option to work 24
hours, seven days a week, at some production points, between the end of Q2 2019 and the end of
the year.
With a full order book for 2019 and a sound funnel of projects for the years thereafter, we
are well placed to contribute to the planned growth of the offshore wind industry, both in Europe
and emerging markets in Asia and the north-eastern USA. We are negotiating exclusively on two
projects and are involved on a non-exclusive basis in all other projects on the market. We feel
confident we are well placed to win our fair share of available projects though given the nature and
characteristics of the industry, exact timing remains difficult to predict.



Sif’s theoretical production capacity is between
200 and 250 Kton (on standard 24/5 factory
hours). Based on these hours, Sif manufactures
approximately four to five monopiles a week.
Jurrien
0
quote:

Slnc schreef op 14 jul 2019 om 23:13:


[...]

weet niet precies wat je bedoelt met 9 t/m 17 maar dat ze klokje rond werken is standaard doen ze normaal 5 dagen maar ook soms 6 of 7 dagen in de week

dit komt uit Q1 trading update

We have started our work for Seamade and continued working on Triton Knoll and Borssele 3&4.
For Sif, the Seamade and Triton Knoll projects together constitute 130 Kton of steel, or the
equivalent of 148 monopiles and 58 transition pieces. From the third quarter onwards, we will also
initiate works on Borssele 1&2. After ramping up in Q2, we will then be back on more normalized
quarterly production levels of close to 60 Kton, to end the year with total production numbers of
approximately 210 Kton or 272 monopiles and 150 transition pieces.
Investments in coating facilities are on schedule for completion in July 2019, as is the buildup of our
workforce. To deliver the estimated production volumes, we will partially lift the option to work 24
hours, seven days a week, at some production points, between the end of Q2 2019 and the end of
the year.
With a full order book for 2019 and a sound funnel of projects for the years thereafter, we
are well placed to contribute to the planned growth of the offshore wind industry, both in Europe
and emerging markets in Asia and the north-eastern USA. We are negotiating exclusively on two
projects and are involved on a non-exclusive basis in all other projects on the market. We feel
confident we are well placed to win our fair share of available projects though given the nature and
characteristics of the industry, exact timing remains difficult to predict.



Sif’s theoretical production capacity is between
200 and 250 Kton (on standard 24/5 factory
hours). Based on these hours, Sif manufactures
approximately four to five monopiles a week.




Beste S1nc

Lijkt mij vrij duidelijk wat ik bedoel.
Jij zegt soms werken ze in het weekend.

Nou dat soms kan er van af dat word dus 24/7 (hoop dat je dit begrijpt?)
Verder zeg je,dat hun aangeven 4 t/m 5 monopiles per week als je 5 dagen per week werkt..

Neem aan als je elk weekend daarbij op telt, komt dat op zeg 7 monopiles per week
Maar welicht te optimistische dus laten we zeggen 6 per (24/7) week
6 x 52 weken 312 monopiles per jaar.

Komt ook nog eens bij, wellicht kunnen ze meer draaien maar laten ze niet alle kaarten zien aan hun concurrentie waartoe ze werkelijk in staat zijn.

Aansluitend daarop komt ook nog eens gewoon meer mensen aannemen en sommige facetten van arbeidsproces uitbesteden aan andere bedrijven zodat er nog meer mogelijk is....

Het teveel hebben aan opdrachten is en blijft een luxe probleem het is aan de directie om daar kundig mee om te gaan.
Jurrien
0
Voor de forum leden die dit nog niet wisten........ik weet het zwarte ridder voor jou oude info,jij weet alles..))


Quote 500-lid Peter Visser peutert extra geld los voor de puntlassers van Sif
Een oude lening liep dit jaar af. Dus ging Visser met zijn private equity bedrijf Egeria langs de banken om een nieuwe af te sluiten voor het beursgenoteerde Sif.

image
Door Jeroen Molenaar
26/02/2019 09:02
image
Mocht u ooit eens op zee langs zo’n enorme windmolen varen, wees u er dan van bewust dat die op een fundering rust van Sif. Het Roermondse bedrijf last die funderingen in elkaar, duwt ze richting open water en verdient daar zijn geld mee. Maar dat gaat niet vanzelf, eerst moet er worden geïnvesteerd in staal en lasapparaten.

Vandaar dat Sif ook wat kredietruimte heeft bij de banken. Dat was €250 miljoen. Maar die faciliteit zou medio 2019 aflopen en dus regelde Visser, de nr. 132 op Nederlands rijkenlijst en grootaandeelhouder van Sif, een nieuwe.

Die nieuwe lening is groter en de voorwaarden zijn soepeler. Het gaat om €350 miljoen en hij loopt drie jaar. Het groepje gelschieters stelt als een van de voorwaarden dat de nettoschuld van Sif voortaan mag oplopen tot 2,5 keer het bruto bedrijfsresultaat (Ebitda), voordat ze aan de bel trekken. De convenant van de vorige lening stond op 1,5 keer.

Het nieuwe groepje gulle gevers verschilt weinig van het oude. ABN, ING, Rabobank en Euler Hermes zijn weer van de partij. Verzekeraar Chubb heeft zijn plekje afgestaan aan zijn Japanse concurrent, Tokio Marine. Nou, iedereen kan weer rustig gaan slapen. Ook Theo Schmeitzer, een stokoude telg uit de oprichtersfamilie.

Schmeitzer heeft ongeveer 6% van de aandelen Sif en zag zijn waardepapieren, net als Visser, het afgelopen jaar flink dalen. De onderneming kampte met hoge personeelskosten, lage marges op projecten en vertraging met aanleg van windparken bij Borssele. Het aandeel verloor sinds de zomer de helft zijn waarde.

En dat zal Visser waarschijnlijk ook hebben gevoeld. De private equity man uit Amsterdam, ook bekend als voormalig eigenaar van het NRC, kwam in 2004 aan boord bij Sif. Twaalf jaar later bracht Visser de oud-fabrikant van kachelpijpen naar de beurs. Hij cashte ongeveer €120 miljoen met de verkoop van een deel van de aandelen. Visser, die zetelt in de Raad van Commissarissen van Sif, en Egeria hebben samen nog een belang over in Sif van ruim 55%.


Jurrien
0
quote:

Zandokan schreef op 15 jul 2019 om 01:12:


Voor de forum leden die dit nog niet wisten........ik weet het zwarte ridder voor jou oude info,jij weet alles..))


Quote 500-lid Peter Visser peutert extra geld los voor de puntlassers van Sif
Een oude lening liep dit jaar af. Dus ging Visser met zijn private equity bedrijf Egeria langs de banken om een nieuwe af te sluiten voor het beursgenoteerde Sif.

image
Door Jeroen Molenaar
26/02/2019 09:02
image
Mocht u ooit eens op zee langs zo’n enorme windmolen varen, wees u er dan van bewust dat die op een fundering rust van Sif. Het Roermondse bedrijf last die funderingen in elkaar, duwt ze richting open water en verdient daar zijn geld mee. Maar dat gaat niet vanzelf, eerst moet er worden geïnvesteerd in staal en lasapparaten.

Vandaar dat Sif ook wat kredietruimte heeft bij de banken. Dat was €250 miljoen. Maar die faciliteit zou medio 2019 aflopen en dus regelde Visser, de nr. 132 op Nederlands rijkenlijst en grootaandeelhouder van Sif, een nieuwe.

Die nieuwe lening is groter en de voorwaarden zijn soepeler. Het gaat om €350 miljoen en hij loopt drie jaar. Het groepje gelschieters stelt als een van de voorwaarden dat de nettoschuld van Sif voortaan mag oplopen tot 2,5 keer het bruto bedrijfsresultaat (Ebitda), voordat ze aan de bel trekken. De convenant van de vorige lening stond op 1,5 keer.

Het nieuwe groepje gulle gevers verschilt weinig van het oude. ABN, ING, Rabobank en Euler Hermes zijn weer van de partij. Verzekeraar Chubb heeft zijn plekje afgestaan aan zijn Japanse concurrent, Tokio Marine. Nou, iedereen kan weer rustig gaan slapen. Ook Theo Schmeitzer, een stokoude telg uit de oprichtersfamilie.

Schmeitzer heeft ongeveer 6% van de aandelen Sif en zag zijn waardepapieren, net als Visser, het afgelopen jaar flink dalen. De onderneming kampte met hoge personeelskosten, lage marges op projecten en vertraging met aanleg van windparken bij Borssele. Het aandeel verloor sinds de zomer de helft zijn waarde.

En dat zal Visser waarschijnlijk ook hebben gevoeld. De private equity man uit Amsterdam, ook bekend als voormalig eigenaar van het NRC, kwam in 2004 aan boord bij Sif. Twaalf jaar later bracht Visser de oud-fabrikant van kachelpijpen naar de beurs. Hij cashte ongeveer €120 miljoen met de verkoop van een deel van de aandelen. Visser, die zetelt in de Raad van Commissarissen van Sif, en Egeria hebben samen nog een belang over in Sif van ruim 55%.






Egeria investeert veelal in ondernemingen met een ondernemingswaarde tussen de €50 en €250 miljoen en heeft momenteel een vermogen onder beheer van ruim €1,7 miljard. Ooit werd de investeerder opgericht door C&A-familie Brenninkmeijer (nr. 1 Quote Rijkste families met €22 miljard), tegenwoordig is Peter Visser (nr. 72 in de Quote 500 met €220 miljoen) de grote man.
DeZwarteRidder
0
quote:

Zandokan schreef op 15 jul 2019 om 01:25:


[...]
Egeria investeert veelal in ondernemingen met een ondernemingswaarde tussen de €50 en €250 miljoen en heeft momenteel een vermogen onder beheer van ruim €1,7 miljard. Ooit werd de investeerder opgericht door C&A-familie Brenninkmeijer (nr. 1 Quote Rijkste families met €22 miljard), tegenwoordig is Peter Visser (nr. 72 in de Quote 500 met €220 miljoen) de grote man.

Dit soort investeerders hebben de vervelende gewoonte om af en toe hun investering te gaan verkopen op de beurs.
Jurrien
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 15 jul 2019 om 09:07:


[...]
Dit soort investeerders hebben de vervelende gewoonte om af en toe hun investering te gaan verkopen op de beurs.


Goedemorgen amigo,

Verkopen doen alle investeerders soms,niets nieuws onder de zon.
stockmarket
0
met een hoogtepunt van 14.70 de laatste dagen, en logisch daarna...winstnemingen, zitten we dichtbij of op de nieuwe bodem. denk ik.
Sir Cryptalot
0
Het is wel struikelen over de ‘instapmomentjes’ de laatste dagen. Het enige wat de koers nog wat kan helpen zijn de koersdoelen.
Slnc
0
quote:

Zandokan schreef op 15 jul 2019 om 00:42:


[...]



Beste S1nc

Lijkt mij vrij duidelijk wat ik bedoel.
Jij zegt soms werken ze in het weekend.

Nou dat soms kan er van af dat word dus 24/7 (hoop dat je dit begrijpt?)
Verder zeg je,dat hun aangeven 4 t/m 5 monopiles per week als je 5 dagen per week werkt..

Neem aan als je elk weekend daarbij op telt, komt dat op zeg 7 monopiles per week
Maar welicht te optimistische dus laten we zeggen 6 per (24/7) week
6 x 52 weken 312 monopiles per jaar.

Komt ook nog eens bij, wellicht kunnen ze meer draaien maar laten ze niet alle kaarten zien aan hun concurrentie waartoe ze werkelijk in staat zijn.

Aansluitend daarop komt ook nog eens gewoon meer mensen aannemen en sommige facetten van arbeidsproces uitbesteden aan andere bedrijven zodat er nog meer mogelijk is....

Het teveel hebben aan opdrachten is en blijft een luxe probleem het is aan de directie om daar kundig mee om te gaan.


fantasie heb je wel..

ze draaien niet het hele jaar 7 dagen in de week dat hebben ze paar jaar terug wel gedaan maar dat beviel niet want als het dan een keer tegen zit heb je een probleem om productie in te halen en teveel opdrachten hebben ze niet
JoostR
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 14 jul 2019 om 21:21:


[...]
Ik heb twijfels over het Amerikaanse project; de grote vraag in dit verband is nl. Wie betaalt de enorme transportkosten.



ex works incoterms?
dot100
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 14 jul 2019 om 21:21:


[...]
Ik heb twijfels over het Amerikaanse project; de grote vraag in dit verband is nl. Wie betaalt de enorme transportkosten.

Waarom zou dat een grote vraag moeten zijn? Sif is geen koper en geen verkoper in het project.
www.maritiemnederland.com/nieuws/heer...
www.transport-online.nl/site/105249/h...
Wel fijn dat een Nederlands bedrijf het transport en installatie doet. Heerema hierover:
"Met name voor wind op zee, waar turbines en structuren steeds groter worden in steeds uitdagender condities, is onze vloot uitermate geschikt. We verwachten in de nabije toekomst meer van dit soort opdrachten te zullen binnenhalen."
En dat laatste zei Sif ook al. Knus.
JoostR
0
Precies, dat bedoelde ik ook met mijn opmerking. De installation contractor (bijvoorbeeld van Oord of Heerema) zijn in veel gevallen verantwoordelijk voor dit transport en niet SIF.
Fischer-R
0
Van het internet:

Nederlandse offshore windbedrijven bundelen krachten aan de Amerikaanse oostkust
Vijf windturbines met een totaal vermogen van dertig megawatt. Dat is op dit moment de totale capaciteit van windenergie op zee in de Verenigde Staten. Het zal niet lang duren voor hier verandering in komt. De komende jaren komt er volgens de huidige plannen al ruim 25 gigawatt bij in de vorm van grote windparken aan de Amerikaanse Oostkust. De staat Massachusetts neemt de koppositie in.
Kansen voor Nederlandse ondernemers
Dat nu ook de VS inzet op wind op zee is niet alleen goed nieuws voor de wereldwijde CO2-uitstoot, het is ook goed nieuws voor Nederlandse ondernemers. Door een onervaren en onderontwikkelde lokale maritieme- en offshore sector, wordt er voor de ontwikkeling van Amerikaanse ‘offshore wind farms’ al snel naar Europa gekeken. Nederlandsen bedrijven die een track record hebben opgebouwd in Europa, kunnen niet wachten om aan de slag te gaan. In ‘the land of opportunity’ is ook in dit geval aan economische kansen geen gebrek, maar de weg naar succes is onzeker en complex. Zo moeten lokale partnerships worden opgebouwd en is de wet- en regelgeving ingewikkeld en bovendien verschillend per staat.
Offshore windenergie is tot nu toe primair een West-Europese aangelegenheid. Alleen de dichtbevolkte landen rond de Noordzee zagen de afgelopen decennia heil in de bouw van dure windparken op zee.
Nu het Europese pionierswerk in korte tijd onwaarschijnlijke prijsdalingen heeft geforceerd, wil de rest van de wereld meeprofiteren. Plannen voor grote offshore windparken schieten op vrijwel alle continenten uit de grond. De recordprijzen voor Duitse, Deense en Nederlandse windparken zijn echter niet zomaar te reproduceren buiten de Noordzee. De industrie die hier vol op stoom is, staat in de rest van de wereld nog in de kinderschoenen.
Ontwikkelingsland Amerika
De Verenigde Staten zijn wat betreft offshore windenergie nog echt een achtergebleven gebied, met grote kansen voor Nederland.
hjs64
0
Tijd voor het opzetten van een productielokatie in de VS (2 eigenlijk, een aan de oostkust en een aan de westkust). SIF kan met zijn knowhow daar vast wel behulpzaam bij zijn (en er een paar cent aan verdienen :)).
DeZwarteRidder
0
quote:

hjs64 schreef op 15 jul 2019 om 20:55:


Tijd voor het opzetten van een productielokatie in de VS (2 eigenlijk, een aan de oostkust en een aan de westkust). SIF kan met zijn knowhow daar vast wel behulpzaam bij zijn (en er een paar cent aan verdienen :)).

Dat zou pas echt slim zijn: voor wat zakgeld een nieuwe concurrent creeren.....!!!!
hjs64
0
@DZR, het lijkt me belachelijk om dat soort monopiles over de oceaan te verslepen, dat kan toch efficienter?
394 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Sif Holding Meer »

Koers 13,260   Verschil +0,08 (+0,61%)
Laag 13,100   Volume 8.802
Hoog 13,500   Gem. Volume 16.690
17-okt-19 17:35
label premium

Sif: Storm is over

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium