Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom Januari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.635 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 ... 128 129 130 131 132 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Was here
2
Ach Olofsen heeft zijn gelijk gehaald. Zijn koersdoel van 8.20 euro was behaald. Veer in zijn eigen bips.
Hij heeft niets verteld over het orderboek van 2018, het contract met Nissan, de positie van tt in sdc, apollo etc.

Ook dit is een spreadsheet analist zonder technische kennis. Op zich niet zo erg alleen jammer dat borrelpraat een grote invloed heeft op de koers.

Wellicht weet hij niet eens dat tt een wereldwijde deal heeft met Nissan en dat deze deal vanaf q4 2018 bijdraagt aan de wpa.

We hebben gekkere dingen meegemaakt en Olofsen geeft eigenlijk aan dat hij het ook niet weet.

En het FD schreef onlangs ook al heel onkundig over tt. Wel jammer van deze krant. Het plasje van Braaksma voegt niets toe aan het verhaal van Olofsen.

Rustig afwachten op verkoop ttt. Olofsen heeft wel (bewust) veel omzet gecreëerd.
Limburgia
0
quote:

Makita schreef op 16 jan 2019 om 21:07:


[...]
Is toch een raar stukje van hem? Suggereert dat het aandeel nu duur zou zijn, en terwijl hij geen enkele poging doet om dit te onderbouwen. Alleen nakakelen van de zeer vreemde stellingname van kepler.


Inderdaag geen enkele onderbouwing. Niets omtrent verwachte verkoopprijs TTT, niets om waarde cash. Als TTT 1,4 miljard opbrengt, zit je met cash erbij al tegen de huidige koers aan. Deze puber zou misschien wat meer credit krijgen als hij kan onderbouwen waarom Automotive nog geen euro waard is (consumer daargelaten).

Maar het werd al aangegeven: dit broddelwerk is geschreven om HG te helpen de koers te drukken. De enige vraag die mij bezighoudt is de vraag wie het FD betaald heeft voor dit stukje...
Limburgia
1
quote:

Was here schreef op 16 jan 2019 om 21:12:


Ach Olofsen heeft zijn gelijk gehaald. Zijn koersdoel van 8.20 euro was behaald. Veer in zijn eigen bips.
Hij heeft niets verteld over het orderboek van 2018, het contract met Nissan, de positie van tt in sdc, apollo etc.

Ook dit is een spreadsheet analist zonder technische kennis. Op zich niet zo erg alleen jammer dat borrelpraat een grote invloed heeft op de koers.

Wellicht weet hij niet eens dat tt een wereldwijde deal heeft met Nissan en dat deze deal vanaf q4 2018 bijdraagt aan de wpa.

We hebben gekkere dingen meegemaakt en Olofsen geeft eigenlijk aan dat hij het ook niet weet.

En het FD schreef onlangs ook al heel onkundig over tt. Wel jammer van deze krant. Het plasje van Braaksma voegt niets toe aan het verhaal van Olofsen.

Rustig afwachten op verkoop ttt. Olofsen heeft wel (bewust) veel omzet gecreëerd.


Ik denk niet dat het zo is dat 'borrelpraat' een grote invloed heeft op de koers. Ik denk eerder andersom: partijen kunnen de koers van een aandeel niet zomaar eventjes 4% laten zakken zonder reden. Dat dat moest gebeuren stond al vast. Je hebt alleen een reden nodig. Dus wat doe je: je koopt gewoon een negatief stukje. Is volgens mij ook aan de orde van de dag. Kijk bv naar Postnl. Ook daar out of the blue gewoon weer even een koersdoelverlaging en hop: weer terug richting de 2 euro. Die analisten schrijven gewoon het koersdoel op dat door de betalende partij gewenst is.
Actieradius67
6
Verizon heeft fleetmatics overgenomen voor 2,4 miljard dollar. FM had toen 37000 klanten en 737000 voertuigen. Een analist van ING gaf toen aan dat TTT weliswaar een lagere omzet had maar harder groeide met betere marges. Hij waardeerde TTT in 2016 op minimaal 1,2 miljard euro. Inmiddels heeft TTT 46000 klanten en 861000 voertuigen. Op basis van deze cijfers lijkt me 1 miljard opbrengst voor TTT aan de lage kant. We zullen t binnenkort weten!
Makita
2
Vroeger werden analisten beoordeeld op de transactiewaarde die ze genereerden. Nu moet er apart betaald worden voor advies. Maar dan toch even de persdiensten bellen om wat actie te bereiken. Braaksma moest misschien wel naar sport vanavond en maakt er een snel verhaaltje van, op de sendknop gedrukt en naar huis.
andrejes
0
quote:

Makita schreef op 16 jan 2019 om 21:27:


Vroeger werden analisten beoordeeld op de transactiewaarde die ze genereerden. Nu moet er apart betaald worden voor advies. Maar dan toch even de persdiensten bellen om wat actie te bereiken. Braaksma moest misschien wel naar sport vanavond en maakt er een snel verhaaltje van, op de sendknop gedrukt en naar huis.

hij blijft achter het verhaal staan :(
twitter.com/JanBraaksma_/status/10855...
Makita
1
quote:

andrejes schreef op 16 jan 2019 om 21:38:


[...]
hij blijft achter het verhaal staan :(
twitter.com/JanBraaksma_/status/10855...

Je bedoeld dat hij niet reageert? Vreemde conclusie die je trekt.

apieslapie
0
quote:

Limburgia schreef op 16 jan 2019 om 21:06:


[...]

Kan z'n CV zo snel niet vinden, maar aan z'n foto te zien is hij net oud genoeg geworden om alcohol te mogen kopen...


Haha, en die smile ook :)
janrobert
0
quote:

Makita schreef op 16 jan 2019 om 21:27:


Vroeger werden analisten beoordeeld op de transactiewaarde die ze genereerden. Nu moet er apart betaald worden voor advies. Maar dan toch even de persdiensten bellen om wat actie te bereiken. Braaksma moest misschien wel naar sport vanavond en maakt er een snel verhaaltje van, op de sendknop gedrukt en naar huis.


Nog steeds vertrouwen in tom tom
moneypocket
1
quote:

Actieradius67 schreef op 16 jan 2019 om 21:24:


Verizon heeft fleetmatics overgenomen voor 2,4 miljard dollar. FM had toen 37000 klanten en 737000 voertuigen. Een analist van ING gaf toen aan dat TTT weliswaar een lagere omzet had maar harder groeide met betere marges. Hij waardeerde TTT in 2016 op minimaal 1,2 miljard euro. Inmiddels heeft TTT 46000 klanten en 861000 voertuigen. Op basis van deze cijfers lijkt me 1 miljard opbrengst voor TTT aan de lage kant. We zullen t binnenkort weten!


Ja, Actieradius; duidelijker kun je het niet neerzetten. Dat dhr. Braaksma een sensatiestukje zonder cijfermatige onderbouwing in het FD plaatst als journalist is voor mij wederom een duidelijk signaal om geen abonnement te nemen op deze krant. Werkelijk onvoorstelbaar dat de hoofdredacteur achter de info blijft staan. Geeft wel te kennen lijkt me...
steelfighter72
0
Beste mensen, je wordt gewoon genaaid door het GROTE geld, hoe duidelijker wil je het hebben. De deviraten hebben extra onzekerheden in het hedendaagse casino spelletjes gebracht. Als een Aap al betere voorspellingen kan maken dan de beste superhandelscomputer......
TKR
0
quote:

DerksVisie schreef op 16 jan 2019 om 19:15:


[...]

Ja dat is toch weinig bij een procentueel verschil van meer dan 4%. Als het al meer dan 14 dagen boven de 8 zit en dat met een dagelijks gemiddelde van 700k stukken. Dan is 2 miljoen toch verwaarloosbaar.

Zolang beleggers dat niet begrijpen zal je altijd paniekverkopers houden.

14 dagen boven de 8 ??
7 januari nog onder de 8 hoor..
~Justin~
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 16 jan 2019 om 14:17:


[...]



en daar zijn ze nu mee bezig, maar het gaat stroef, beursklimaat is nu ook niet bepaald perfect meer.

hier is de berekening waardering aan de beurs

Consumer: Multiple EV/Sales - Target 0,75 - Input 2019e 195 - Valuation 146mio
A/E : Multiple EV/Sales - Target 1.5 - Input 2019e 401 - valuation 601mio
Telematics: Multiple EV/Sales - Target 5.5 - Input 2019e - valuation 986mio
( Telematics to be sold estimate 1bn euro)




Dat het beursklimaat en M&A klimaat wat minder is nu door onzekerheden (Brexit, US shutdown, China trade war, etc.) dat geloof ik.

Het onderstreepte 601mio... Een waardering van 1,5x orderboek?!? Moeten we daar nou om lachen of huilen.
VanillaSky
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 16 jan 2019 om 11:38:



""

while we expect TT to report results in line with guidance, we see clear downside to consensus for eps 2019e

despite continued weak car sales in Europe Q4, we think TT's revenues for 2018e will come in line with its guidance for 850 mio when it reports feb6th
combined with full-year gross margin in excess of 70% and opex around 560 mio and assuming eur35m in movement of def and unbilled revenues and related cost of sales in Q4, we think it shud allow the company to report adj eps in line wih guidance of 0.35 euro

however for 2019e our forcast is well below consensus with 0.15 eur eps
our sales are 5% below consensus
we believe the market is overlooking the increase in opex , we believe mainly attributable to higher R&D
we think the street is currently pencilling in a too-low cost base for 2019e and beyond

assuming our 1 bio valuation for Telematics is correct we await news on the use of the cash proceeds from the sale
we think the vast majority cud be returned to shareholders through a capital reduction
we still wud not rule out the possibility of the company being taken private

""

zo tot de 6e of eerder mocht een andere Bank/Analist zich geroepen voelen met een update te komen


@ penge ik verwacht nog steeds 12 euro voor som der delen, wat is daar nu niet aan te begrijpen
maar ik heb het altijd over de waarde van TT, niet het verdienmodel, want er is bij TT altijd wat.
verder kan HG het beter maar uit zijn hoofd laten straks behoudend 2019 in te gaan en het is dan ook te hopen dat de outlook en verwachtingen niet getemperd worden door HG voor wat voor reden dan ook

blijf erbij verkopen die toko en anders haal het maar van de beurs.




Eens een 12 euro bij exit of overname moet haalbaar zijn. Meer enkel bij een full bidding war met big tech dan wellicht 15 in blue sky scenario. Echter is het muisstil en geen indicatie dat dit staat te gebeuren, het lijkt er eerder op dat TT wederom geen beste timing heeft.

Ik had mbt TTT eigenlijk al concreet nieuws verwacht voor de kerst. Nu zitten we in enkele weken al bij de jaarcijfers dus vermoed dat het dan gaat komen.

Iets om te overdenken. Opbrengst TTT zal wel goed zijn 1 tot 1.3mrd (denk 1mrd ingeprijst in het aandeel). Normaal zal je wel wat stijgen op dat nieuws als het concreet is. Maar hoe gaat het vallen bij goede cijfers, behouden outlook, lage winst (ex TTT) en een lage(re) orderintake? Daar zijn in ieder geval alle signalen voor, harold heeft dit meermaals aangestipt, here zegt veel te hebben gewonnen etc.

Maar zou deze mix zorgen voor een stijgende koers?

Ik zie persoonlijk liever eerst TTT gaan dan winst afromen en dan voor stap 2 wat vermoedelijk ook wel 6 maanden gaat duren (of langer).
TKR
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 16 jan 2019 om 20:43:


Al deze shit heeft maar 1 reden
Het zwijgen van GD
Als hij met goede berichten/tussenstand was gekomen hadden we nou boven de 9 gestaan


Wie is GD nu weer?
holenbeer
0
quote:

DerksVisie schreef op 16 jan 2019 om 11:56:


Nou Holenbeer het was weer zo voorspelbaar. Maar goed ik heb gisteren nog een oud berichtje over TomTom op nieuwsuur gekeken. Toen waren we opeens 25% kwijt.

Je bedoelt de steen in de vijver?
Mijn putjes staan op geringe winst, verwacht nog wel meer stenen. Heb wel mijn turbo shorts geruild voor turbo longs, ga da5 misschien voor 6 feb weer terugdraaien als we weer redelijk boven de 8 gaan.
holenbeer
1
quote:

Sunshine Band schreef op 16 jan 2019 om 13:19:


[...]

Levy, welke waarde denk jij dat we aan het rapport en de conclusies daaruit moeten toedichten?

iemand enig idee wanneer de stille periode voor T2 begint; is dat volgende week?

Die begon bij de IPO
Bezige Barend
0
:)
Daarom heeft HG een boot en aan land slaapt ie in een kerk !


quote:

holenbeer schreef op 16 jan 2019 om 23:40:


[...]
Die begon bij de IPO
Prop.
0
Volgens het laatste advies van Barclays hadden we al op 6,30 euro moeten verkopen, nota bene de adviserende bank....,,


2.635 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 ... 128 129 130 131 132 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 7,864   Verschil -0,34 (-4,10%)
Laag 7,786   Volume 1.704.067
Hoog 8,052   Gem. Volume 994.649
16-jan-19 17:37