Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom Januari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
marathon 11
0
quote:

Emma van der Laan schreef op 22 jan 2019 om 14:37:


[...]
Dan zou ik ook maar eens een KC abonnementje nemen en goed lezen. Dat had jou dan veel kunnen opleveren.

Goed gelezen naar ben het niet met de uitgangspunten en aannames eens.
Kijk naar AB Inbev. KC koersdoel €101 en kopen. De rest houden met de helft van het KC koersdoel. Nog geen week geleden gepubliceerd. Kortom. Ze schrijven en analyseren naar waar men de koers naar toe moet adviseren.
Prop.
0
quote:

Jakkie schreef op 22 jan 2019 om 15:39:


Zo amerika ook geweest nu alle angsthazen eruit en kunnen we weer up


Dat zou wat zijn
Censurion
1
Heeft die Paul op Twitter hier ook een account? Hij is nu een poging aan het doen bedrijven als Baidu “lekker” te maken om een bod op ‘t restant van Tomtom te doen. Bedt begrijpelijk maar ook wel weer aandoenlijk. Indien tomtom van de beurs gaat vallen types als Paul en Riet wel in een zwart gat.
apollo
1
quote:

africa2 schreef op 22 jan 2019 om 15:48:


Wil niemand dat superdividend ?


Nee, je betaald het zelf van je eigen geld
ErikG
0
quote:

africa2 schreef op 22 jan 2019 om 15:53:


Jij dus niet . Ik wel , en dan weer 50% stijging.


Liever nu 50% stijging en dan verkopen.
neet47
0
holenbeer
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 22 jan 2019 om 10:21:


Aan IEX: er is hier de afgelopen weken herhaaldelijk (understatement) door lieden verkondigd dat omdat het lang duurde dit betekende dat verkoop helemaal niet meer door zou gaan. Dit ondanks veelvuldige tegenargumenten. Ook is er herhaaldelijk (understatement) door lieden verkondigd dat verkoop pas bij de kwartaalcijfers bekend gemaakt zou worden en niet direct; ook ondanks veelvuldige tegenargumenten.

Ik verwacht nu dat al deze lieden, die zich opzettelijk herhaaldelijk en veelvuldig hebben schuldig gemaakt aan het spuien van onwaarheden, per direct permanent van IEX worden gegooid en ook permanent - dat wil zeggen op basis van IP, naam en e-mail adres - verbannen blijven. Daarnaast dienen hun gegevens te worden doorgespeeld aan o.a. de AFM.

Gebeurt dit niet dan kan uw forum gewoon niet meer serieus genomen worden.

Dat valt helaas/gelukkig* allemaal onder de vrijheid van meningsuiting.

Had wel een steen in de vijver verwacht voor 6 feb, maar dat die steen 910 mio zwaar/licht* zou zijn, poeh.

*: doorhalen wat niet van toepassing is
Señor Acero
0
quote:

Bezige Barend schreef op 22 jan 2019 om 15:21:


Allemaal volgens plan , koers wordt laaggehouden en nieuwe partij breidt relaxed weer wat uit
Zit en blijf long !


Oh, je bent van " stil zitten en geschoren geworden"
Nu al min7%.
Het is maar wat je leuk vind.....
neet47
0
bijkopen vandaag dat is de bedoeling en zo laag mogelijk en zoveel mogelijk en dat weer stijgen boven de 8.00 euro
Vici
5
Interessante opinie:

www.bloomberg.com/opinion/articles/20...


It’s just possible that TomTom’s founders may be trying to find a way to buy the 53 percent of the company that they don’t own already.....


Any business being hounded by technological disruption usually finds itself at a crossroads where it must choose either to adapt and fight, or manage the decline. It increasingly looks like TomTom NV, once the king of satellite navigation devices, hasn’t decided on either route. Chief executive Harold Goddijn might be considering a third path.

The Dutch company said on Tuesday that it would sell its telematics business – the stuff that brings together wireless tech, cars and sensors – to Bridgestone Corp., the world’s biggest tire-maker, for 910 million euros ($1 billion). Of that, TomTom will return 750 million euros to shareholders.

On the surface, the move smacks of indecision. If TomTom were really managing decline, investors might have expected to get all of the money. If the company were planning to adapt and fight, it would probably want to hold onto more of the cash.

It’s become harder and harder for TomTom to compete in the market for high-definition maps, which are required for the most advanced stages of autonomous driving. Better capitalized companies such as Alphabet Inc. and Apple Inc. are throwing hundreds of millions of dollars at mapping; companies at the cutting edge of self-driving technology, meanwhile, rely on other sensor arrays to understand the environment around a car. In Silicon Valley, TomTom’s offering is seldom considered a viable option.

Missed Opportunity
TomTom shares peaked in 2015 after Nokia sold competitor HERE for €2.8 billion


Source: Bloomberg

That the price for the telematics business, which lets companies monitor car performance and data remotely, was at the low end of expectations suggests that TomTom was unable to gin up a bidding war, even though Verizon Corp., Daimler AG and Microsoft Corp. were mooted buyers. Those companies clearly felt the technology wasn’t advanced enough to warrant a big premium.

TomTom’s founders, who include Goddijn, may have another plan in mind. The structure of the deal would make it much easier for them to bid for the 53 percent of the company that they don’t already own. Investors have long moaned that Goddijn viewed quarterly earnings calls as little more than a chore, and suspected he might prefer to take the company private.

Because the capital returns are structured as a so-called “synthetic buyback,” an instrument used to reduce the tax bill by Dutch companies who don’t usually issue a dividend, Goddijn will effectively lower TomTom’s market value to about 1.1 billion euros after the buyback’s completion.

A bid from the co-founders at a 25 percent premium would therefore require about 730 million euros in cash. But take into account the buyback proceeds they’re set to receive, and that leaves less than 400 million euros to find. It should be relatively straightforward to raise that kind of capital from the debt markets, particularly given that TomTom will have almost 350 million euros in cash reserves.

It may well be that Goddijn wants to stick around and fight after all. He might just want to do it away from the scrutiny of the capital markets.
ItsMe
3
quote:

africa2 schreef op 22 jan 2019 om 15:53:


Jij dus niet . Ik wel , en dan weer 50% stijging.


Waarom zou er een 50% stijging komen bij een bedrijf dat minder IP in bezit heeft na verkoop van TTT. Dan zou die 50% stijging op zijn minst nu ook al moeten plaatsvinden.

Personeel (software-ontwikkelaars) is vandaag in ieder geval niet blij heb ik uit interne bronnen vernomen. Voelen zich belazerd. Gaan er denk ik weer heel wat om zich heen kijken, want je zou straks maar met TomTom op je CV moeten solliciteren bij een ander tech bedrijf in Nederland. Dan lachen ze je natuurlijk vierkant uit.
JvH
0
quote:

Brabanttrade schreef op 22 jan 2019 om 15:34:


Beurs maffia slaat zijn slag

Dat het kan en mag dat de computer de koers manipuleert. Kijk op equiduct hoe vraag en aanbod van hele kleine aantallen naar hele grote aantallen fluctueren.
Slechts een van de corrupte dingen aan de beurs



We leven helaas in een corrupte wereld. Heb je toevallig zondag Ajax gezien die geen strafschop tegen kregen, terwijl heel Nederland inclusief bijna alle Ajax-fans het een strafschop vonden. En wij maar denken dat alleen de FIFA corrupt is en niet de KNVB. Er is zoveel corruptie, dat hou je gewoon niet voor mogelijk.
NewEnergy
2
Slimmed-down TomTom is now an alluring M&A target

LONDON, Jan 22 (Reuters Breakingviews) - M&A bankers ought to be drawing a circle around Amsterdam on their maps of Europe. Dutch navigation group TomTom TOM2.AS on Tuesday announced a sale of its truck-data unit for half the 1.8 billion euro parent’s market value. The main effect is to highlight how cheap the rest of the business looks.

The debt-free telematics division, which sells data services to fleet owners, is going to tyremaker Bridgestone 5108.T for 910 million euros in cash. The Japanese buyer can use the business to juice more income from commercial-vehicles customers, on the basis that the software might nudge them to replace tyres in a more timely fashion. That logic helps justify Bridgestone’s purchase multiple of five times sales, on UBS forecasts, which otherwise looks high for a division whose top line grew at a so-so 4 percent last year.

The main takeaway, however, is that TomTom’s other assets look a steal. Strip out the telematics business and 218 million euros of cash from the group’s market worth – using Refinitiv end-2018 estimates – and there’s just 683 million euros of value left to cover the rest. Those units will generate revenue of 646 million euros this year, UBS analysts reckon, implying a measly 1.1 times sales multiple.

Such a low valuation is perhaps warranted for the shrinking consumer business, which has struggled with falling satnav sales. But almost two-thirds of TomTom’s remaining revenue will come from automotive and licensing, which licenses maps, traffic-navigation and other software to carmakers and tech groups. Demand should surge with the advent of self-driving cars; and peers have on average been sold for about 4.4 times sales in recent years, according to a UBS analysis. That would imply the auto and licensing units alone are worth 1.8 billion euros.

If TomTom’s current low price persists, partners and clients like Apple AAPL.O, Microsoft MSFT.O or Uber UBER.UL may sense a chance to pick up some valuable maps on the cheap. The Dutch group’s defence would be relatively weak: Chief Executive Harold Goddijn will have a near-400 million post-sale cash pile, Breakingviews estimates. That’s nothing next to the resources that could be marshalled by map-software rivals Google GOOGL.O and HERE – a consortium backed by major auto groups like BMW BMWG.DE and Daimler DAIGn.DE. Goddijn’s slimmed-down company will make an alluring takeover target.
JvH
0
quote:

NewEnergy schreef op 22 jan 2019 om 16:05:


Slimmed-down TomTom is now an alluring M&A target

LONDON, Jan 22 (Reuters Breakingviews) - Goddijn’s slimmed-down company will make an alluring takeover target.


Het vervelende hieraan is, is dat voor een overname bijna altijd de koers in elkaar wordt gerost en hard ook.
Go4profit
2
Het slechte nieuws vandaag is dat Harold blijft doormodderen en de rest na uitkering van het dividend geleidelijk gaat verbranden totdat zelfs de kaartenbak niet meer te slijten is.

Geen totale overname, geen dirty-exit, hij blijft gewoon zijn hobby uitoefenen, en ja geen gewiekste zakenman maar een op en top kapitaalvernietiger.
Watermannetje2012
1
quote:

Penge_miner schreef op 22 jan 2019 om 16:10:


Het slechte nieuws vandaag is dat Harold blijft doormodderen en de rest na uitkering van het dividend geleidelijk gaat verbranden totdat zelfs de kaartenbak niet meer te slijten is.

Geen totale overname, geen dirty-exit, hij blijft gewoon zijn hobby uitoefenen, en ja geen gewiekste zakenman maar een op en top kapitaalvernietiger.


Niemand kent echt de intenties van deze CEO ... maar wat hier gebeurt is op zijn minst opmerkelijk te noemen... ik heb wel spijt van mijn investeringen in het afkalvende bedrijf dat ik ooit Dutch Pride heb genoemd.
Brabanttrade
0
Wanneer is de koers ver genoeg naar beneden gestampt? Wie heeft nu nog baat bij een verdere daling? Niemand heeft goedkoper in kunnen kopen vandaag dan de koers nu staat. Het blijft maar doorgaan het natrappen. Dit slaat werkelijk nergens op
4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,790   Verschil -0,30 (-2,97%)
Laag 9,790   Volume 788.456
Hoog 10,096   Gem. Volume 869.077
18-okt-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium