Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,720 16 apr 2024 09:09
  • -0,074 (-1,95%) Dagrange 3,724 - 3,750
  • 49.201 Gem. (3M) 1,4M

BAM Januari 2019

2.300 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 30 december 2018 23:34
    Voor iedereen een voorspoedig 2019 gewenst.
    Ter herinnering het nieuws van de laatste 2 weken, al dan niet reeds door Bam gemeld.

    Duitsland geeft akkoord voor aanleg tunnel naar Denemarken

    De Duitse autoriteiten hebben vrijdag ingestemd met de aanleg van de Fehmarnbelt-tunnel, ondanks de milieubezwaren die zijn ingebracht tegen het in totaal €7 mrd kostende project. Dit meldt persbureau Reuters. Voor Nederlandse bouwer BAM en baggeraars Van Oord en Boskalis is de toestemming een belangrijke mijlpaal. Zij wonnen in 2016 de aanbesteding en gaan meebouwen aan de tunnel.

    Impressie van de tunnelingang. De Fehmarnbelt-tunnel levert een veel directere verbinding op met de oostelijke eilanden van Denemarken en Zweden.
    Impressie van de tunnelingang. De Fehmarnbelt-tunnel levert een veel directere verbinding op met de oostelijke eilanden van Denemarken en Zweden.Foto: femern.com
    De negentien kilometer lange afzinktunnel verbindt Duitsland met de weg en per spoor met de oostelijk gelegen eilanden van Denemarken. Hierdoor ontstaat een directe verbinding van Hamburg via Lübeck naar Kopenhagen. De verbinding verkort de reistijd tussen de Duitse en Deense kust tot tien minuten met de auto, waar nu een omweg van 160 kilometer nodig is of een reis per veerboot van een uur. De trein doet er straks zeven minuten over.

    Omdat er al een brug ligt tussen de Deense hoofdstad Kopenhagen en het Zweedse Malmö zal ook Zweden een veel betere verbinding met Duitsland krijgen dankzij de tunnel.

    Hoger beroep nog mogelijk
    Tegen het besluit van de Duitse autoriteiten is nog hoger beroep mogelijk. Omdat het project nog verschillende procedures moest doorlopen, is de Nederlandse bouwer BAM er na de gunning conservatief mee omgegaan. Een woordvoerder van het bouwconcern zei eerder dit jaar dat de opdracht nog niet is opgenomen in het orderboek. BAM zit met een aantal ander bouwers in het consortium dat de tunnelbuis aanlegt. Het heeft een aandeel van €850 mln in deze opdracht van €3,4 mrd.

    Baggeraars BAM en Van Oord sleepten gezamenlijk een order van €600 mln binnen, die ze 50/50 verdelen. Zij gaan de sleuf maken waarin de tunnel moet komen te liggen. Oorspronkelijk was voorzien dat de aanleg in 2018 zou starten en dat de tunnel in 2024 zou worden opgeleverd. Duitsland staat er om bekend dat de procedures bij infrastructurele projecten lang duren.

    BAM bags biggest order ever for Facebook UK HQ
    Aaron Morby 2 weeks ago
    Share

    BAM has been confirmed to build Facebook’s new 415,000 sq ft headquarters building at the King’s Cross development in London.

    The contract is thought to be worth over £200m and ranks as BAM Construction’s largest project.

    It is also a consolation for the BAM Kings Cross team, which had originally been earmarked to build Google’s 1m sq ft UK HQ at the regeneration scheme.

    But this was lifted from the firm’s grasp after an eleventh-hour decision by Google to take the project back to the drawing board for a major redesign.

    The buildings will span plot T2 and T3 on the northern part of the site and will become known as 11-21 Canal Reach when they are finished in early 2021.

    Designed by architect Bennetts Associates the two curving Facebook buildings are expected to be rated BREEAM Outstanding offices.

    The building on plot T2 will be 12 storeys high at its highest point at the southern end of the site, stepping down to nine storeys towards the north. There will be impressive roof terraces with views across the city.



    BAM is onsite already with a substantial enabling and substructure works package before the main scheme commences in earnest.

    Construction Director Ewen Hunter, who has led for BAM on several of the buildings at King’s Cross, said: “Nothing at King’s Cross is ordinary. Every building is ambitious and the client is constantly pushing what can be achieved for itself and others.

    “Our teams embrace the challenge and our integrated model, involving our design and engineering businesses, makes us an ideal fit for the scale and complexity of this big building with a demanding design.”

    The project is the last large building job in the transformation of King’s Cross, led by developer Argent through the King’s Cross Central Limited Partnership.

    While three contractors were selected for the site-wide regeneration scheme, BAM has ended up building the lion’s share of projects compared to original fellow delivery partners Kier and Carillion.

  2. forum rang 6 OnoMatopee 30 december 2018 23:35
    Murphy, Nuttall and Osborne share £7bn Network Rail framework
    21 Dec Network Rail has handed out three contracts for the south of England worth up to £7bn over the next five years.
    BAM Nuttall refurbished Shoreham Viaduct last year
    BAM Nuttall refurbished Shoreham Viaduct last year

    The framework to deliver renewals and enhancements in Anglia, South East and Wessex has been awarded to J Murphy & Sons (Anglia), BAM Nuttall (South East) and Geoffrey Osborne (Wessex) who will act as strategic delivery partners throughout Control Period 6 (CP6), which runs from 2019 to 2024.

    The framework will deliver projects of varying value, including stations, buildings and civils, electrifications, power, signalling, telecommunications and track. After the five-year term completes, there is the option of three one-year extensions if required.

    BAM Nuttall and Geoffrey Osborne already work in the region and have delivered schemes including a 100-hour blockade to replace a life-expired bridge in Wandsworth and the upgrade of Shoreham Viaduct.

    Southern is the second Network Rail region to announce its contract awards. Last month, Scotland and North East awarded two lots within their framework to Story Contracting and AmcoGiffen. [See our previous report here.]

    Network Rail Southern region commercial director Cameron Burns said: “Over the last few years we have made a shift towards working more collaboratively and closer to fewer key contractors, which has allowed us to deliver major improvements for passengers successfully and safely. Given that we are delivering in some of Britain’s busiest stations and on some of the most used routes into the capital, our ability to upgrade the railway with minimal impact on passengers is increasingly important. We want to build on this success for CP6 and the relationships we have with our suppliers, and we look forward to working with them all going forward.”

    John Dowsett, managing director for infrastructure at Osborne, said: “Winning this CP6 framework is highly significant for us – it sees us further strengthening our rail portfolio and continuing to work with Network Rail, who recognise and value the collaborative approach we bring.”

    John Murphy, chief executive of J Murphy & Sons, said: “This award continues our long partnership with them in renewing and enhancing infrastructure throughout the UK and will give us the chance to work together and drive innovation and improvements. It was a real team effort across Murphy, and the framework will leverage our engineering and rail capabilities across our whole business.”

    BAM rail director Huw Jones said: “We’re proud of the contribution we’ve made and are excited to be continuing our collaboration with Network Rail, and our supply chain, for the safe delivery of exceptional rail infrastructure. This confirmation of our continued involvement allows us to invest with confidence in developing skills, our innovation pipeline and technology.”

    The multidiscipline framework is set up to deliver both renewals and enhancements. The estimated renewals spend on each contract is:

    Route


    CP6 renewals estimated value

    Anglia


    £340m – £460m

    Southeast


    £640m – £860m

    Wessex


    £280m – £370m

    Total


    £1.26bn - £1.69bn

    The estimated enhancements spend on each contract is:

    Route


    CP6 Enhancements

    Anglia


    Up to £810m

    Southeast


    Up to £1.06bn

    Wessex


    Up to £850m

    Total


    Up to £2.72bn

    Wachten op de uitbreiding van SCHIPHOL
  3. forum rang 6 OnoMatopee 30 december 2018 23:37

    BAM checks-in with Manchester 17-storey office/hotel

    BAM has been confirmed as the preferred bidder for developer Ask’s mixed hotel and office project on the edge of the First Street scheme in Manchester.

    The plot 9a project at the corner of River Street and Medlock Street gained planning approval last week clearing the way for construction to start next year.

    BAM will build office space on the lower 11 floors of the block, with the top floors up to 17 used as a 205-bedroom hotel.

    The project team includes architects 5plus, Cundall providing M+E design and Ramboll on board as structural engineers.
  4. forum rang 6 OnoMatopee 30 december 2018 23:42

    Gemeente Amsterdam selecteert AM als winnaar tender Amstelkwartier
    20 december 2018

    Amsterdam, 20 december 2018 - De gemeente Amsterdam heeft gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM na een tenderprocedure geselecteerd voor de ontwikkeling van blok 6a in het Amstelkwartier. Op deze locatie heeft AM op basis van haar conceptuele kracht een plan ontwikkeld voor ruim 7000 m2 gbo luxe en grote koopwoningen met bijbehorende voorzieningen.
    Stedelijk en ontspannen wonen

    Blok 6a is gelegen aan het buurtpark, de groene huiskamer van het Amstelkwartier met rechtstreekse toegang tot de Amstel. Hiermee heeft de locatie een grote aantrekkingskracht op stedelijke bewoners die willen genieten van stedelijk en tegelijkertijd ontspannen wonen in de nabijheid van de Amsterdamse binnenstad. De woningen zullen vanuit het ontwikkelde concept een statige uitstraling hebben met monumentale entrees, inclusief parkeervoorzieningen. Naar verwachting start de realisatie begin 2020.
    AM ontwikkelt meerdere projecten in het gebied Amstelkwartier

    Het winnen van de tender voor dit nieuwe deelplan in het Amstelkwartier geeft uitvoering aan de focusstrategie van AM, waarmee zij haar activiteiten intensiveert in het economisch kerngebied in Nederland, waaronder Amsterdam.

    AM is in het Amsterdamse Amstelkwartier volop betrokken bij verschillende projecten. Zo ontwikkelde AM in dit stadsdeel het prijswinnend project, Villa Mokum, een complex met 627 koop- en huurwoningen voor starters. Op dit moment is De Lofts in aanbouw met 212 compleet woonklare huurwoningen met bijbehorende voorzieningen en services voor Urban Millennials (jonge stedelingen). En als derde het project Somerparc, ook in aanbouw, met 34 woningen bestaande uit 8 herenhuizen van 240 m2 go en 26 appartementen variërend van 100m2 tot 135m2 en twee penthouses van gemiddeld 250m2. Amstelkwartier ligt in het verlengde van het nieuw te ontwikkelen Bajes Kwartier, de spraakmakende duurzame groene nieuwe stadswijk van Amsterdam die AM met AT Capital en Cairn ontwikkelt.
    Duurzaamheid

    Met een energieprestatiecoëfficiënt (EPC) van -0,47 overtreft AM de reeds hoge eisen ten aanzien van duurzaamheid. Hiermee legt AM bewust de lat hoog, passend binnen het AM-thema ‘Gedurfde duurzaamheid’. AM vindt het belangrijk vanuit haar rol als duurzaam gebiedsontwikkelaar een bijdrage te leveren aan een duurzamere toekomst.
    Over Amstelkwartier

    Amstelkwartier is onderdeel van het woon-/werkgebied Overamstel. De unieke locatie van de nieuwe stadswijk aan de Amstel, de relatieve nabijheid van het centrum, de uitstekende bereikbaarheid met het openbaar vervoer en de aanwezigheid van cultuurhistorische elementen, zoals de watertoren, maakt het een aantrekkelijk gebied om te wonen en te verblijven.

    Minstens zo belangrijk is het Park Somerlust. Samen met diverse horecagelegenheden en een haven is dit een aantrekkelijk verblijfsgebied aan de Amstel. Uiteindelijk komen in de eerste fase van Amstelkwartier 1.500 woningen, een hotel, een brede basisschool en een kinderdagverblijf. Meer info op: www.amsterdam.nl/gebiedsontwikkeling/...
    Over AM

    Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Wij werken samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven.
    Nadere informatie

    AM, afdeling in- en externe communicatie, telefoon 030-6097222 of communicatie@am.nl. Zie ook www.am.nl.
  5. forum rang 4 Doemebest 31 december 2018 00:01
    Mooi Ono, dank voor je bijdragen wederom.
    Met respect voor de initiatief nemers, maar ik vind en vond de maanddraad openingen van jou op de laatste dag van de maand, zonder opsmuk en trollenvoer wel zo prettig.
    Allerbeste wensen voor iedereen, gelukkig en voorspoedig nieuwjaar allen.
  6. forum rang 4 Doemebest 31 december 2018 00:26
    quote:

    Jozias schreef op 30 december 2018 23:44:

    Precies de portefeuille is goed gevuld en er is leerling getrokken uit de debacles van de projecten zoals in Ijmuiden en Eindhoven.
    Klopt Jozias, ondanks dramatisch jaar qua koersverloop heb ik er vertrouwen in, orderportefeuille op record niveau, van fouten leer je, tegenvallers zullen er altijd zijn. Nu wordt afnemende economische groei uitvergroot, is nogal tegenstrijdig, afvlakkende groei geeft ook minder druk op factor arbeid en materiaal, kun je met ruim voldoende werk op de plank ook je voordeel mee doen, lijkt me.
    Grtn en succes.
  7. Jozias 31 december 2018 00:54
    quote:

    Doemebest schreef op 31 december 2018 00:26:

    [...]Klopt Jozias, ondanks dramatisch jaar qua koersverloop heb ik er vertrouwen in, orderportefeuille op record niveau, van fouten leer je, tegenvallers zullen er altijd zijn. Nu wordt afnemende economische groei uitvergroot, is nogal tegenstrijdig, afvlakkende groei geeft ook minder druk op factor arbeid en materiaal, kun je met ruim voldoende werk op de plank ook je voordeel mee doen, lijkt me.
    Grtn en succes.
    Klopt helemaal je verhaal. Wat ik wel heb gezien dat de materiaalkosten niet alleen door economische redenen omhoog waren gegaan in Nederland dit jaar maar ook door de stijgende kosten van toevoer door de lage waterstanden in de rivieren die voor toevoer moeten zorgen

    Groeten Jozias
  8. forum rang 4 Doemebest 31 december 2018 01:17
    quote:

    Jozias schreef op 31 december 2018 00:54:

    [...]

    Klopt helemaal je verhaal. Wat ik wel heb gezien dat de materiaalkosten niet alleen door economische redenen omhoog waren gegaan in Nederland dit jaar maar ook door de stijgende kosten van toevoer door de lage waterstanden in de rivieren die voor toevoer moeten zorgen

    Groeten Jozias
    Inderdaad heb ik ook gelezen, zijn van die dingen die je niet kunt incalculeren, heb t helaas niet paraat maar met betrekking tot aanvoer beton ten behoeve van zeesluis hebben VW en BAM oplossing die geen noemenswaardige meer kosten geeft.
  9. forum rang 8 HenkdeV 31 december 2018 07:02
    quote:

    Doemebest schreef op 31 december 2018 00:01:

    Mooi Ono, dank voor je bijdragen wederom.
    Met respect voor de initiatief nemers, maar ik vind en vond de maanddraad openingen van jou op de laatste dag van de maand, zonder opsmuk en trollenvoer wel zo prettig.
    Allerbeste wensen voor iedereen, gelukkig en voorspoedig nieuwjaar allen.

    Duimpje.
  10. ro1946 31 december 2018 09:45
    Vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij.

    Aandelen BAM staan veel te laag.

    Als er:
    geen winstwaaarschuwing komt
    de doelstelling gehaald wordt
    geen emissie komt
    het Britse pond niet verder daalt
    geen afboeking op grond komt
    geen onderaannemer faiilliet gaat
    bij de sluis verder alles goed gaat

    dan, ja dan, staat BAM veel te laag.

    De beste wensen voor 2019 en succes.

    RD
2.300 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links