Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom december 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
DeepSpaceHorizon
0
TomTom valt verder terug vanaf de weerstand 8,52.

Tsja, dat is ook geen verrassing meer

1e steun pas op 5,72 en dan 5,51. Over weerstanden hebben we het niet eens meer. De 1e weerstand staat in de Volkskrant en de 2e in het FD.

www.iex.nl/Column/289349/TomTom-valt-...

Accuboor
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 24 dec 2018 om 13:34:



INTEL is een beursgenoteerd Amerikaanse bedrijf en voor 15% aandeelhouder in HERE en je kunt wel gevoegelijk vergeten dat de CEO van HERE een uitspraak kan doen in een interview van een vooraanstaande krant, dat ze een top jaar achter de rug hebben en dat ze een groeiend orderboek hebben, als dat niet zo is, want dan draaien de aandeelhouders van Intel Overbeek door de gehaktmolen en zal men hem persoonlijk aansprakelijk houden voor het vals geven van informatie, het zijn daar geen doetjes

dat hij waarschijnlijk niet helemaal juist ge-quote is voor marktaandeel en verdeling dat kan aan de journalist(e) liggen, maar dat een topjaar ineens een rampjaar is geworden dat kan je wel vergeten.



In hetzelfde interview zegt de FD journalist dat Overbeek al eerder heeft gezegd dat de Enterprise omzet zou stijgen maar dat dat achteraf niet de waarheid bleek.

EO is wel degelijk een bullshit artist in de goede zin van het woord. Niet alles klopt wat hij zegt.

Uit FD interview met Edzard Overbeek
Nu komt zo’n 70% van de inkomsten van Here, dat in 2017 een omzet had van bijna €1,1 mrd, uit de auto-industrie. 'Die 70% moet absoluut gaan groeien, maar dat zal minder hard gaan dan de inkomsten uit andere sectoren’, voorspelt Overbeek.

Het is een verwachting die hij al eerder uitsprak, maar die in de cijfers over 2017 gelogenstraft wordt. De omzet uit consumentenproducten en softwarelicenties voor andere industrieën nam juist af. ‘Zou ik willen dat het sneller ging? Natuurlijk. Maar het is nu eenmaal complexe technologie. Het kost tijd voor mensen om de mogelijkheden te zien.’
duprogres
0
quote:

Accuboor schreef op 24 dec 2018 om 13:25:


Waarom de randfiguren hier niet gewoon verkopen bij zulke door hen geuite negatieve toekomstbeelden blijft een raadsel waar we wel nooit achter zullen komen ;-)


Na alle hosanna nieuws sinds september na de berichten betreft Google ,hoe kan je zo positief blijven omtrent dit fonds ????
Wat neem je daarvoor ???
Vandaag terug - 3 % .
life=live
0
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van inhoudsloze berichten op het forum, bericht is verwijderd. Waarschuwing.]
ketchup of catch-up
0
quote:

Accuboor schreef op 24 dec 2018 om 13:38:


[...]
In hetzelfde interview zegt de FD journalist dat Overbeek al eerder heeft gezegd dat de Enterprise omzet zou stijgen maar dat dat achteraf niet de waarheid bleek.

Uit FD interview met Edzard Overbeek
Nu komt zo’n 70% van de inkomsten van Here, dat in 2017 een omzet had van bijna €1,1 mrd, uit de auto-industrie. 'Die 70% moet absoluut gaan groeien, maar dat zal minder hard gaan dan de inkomsten uit andere sectoren’, voorspelt Overbeek.

Het is een verwachting die hij al eerder uitsprak, maar die in de cijfers over 2017 gelogenstraft wordt. De omzet uit consumentenproducten en softwarelicenties voor andere industrieën nam juist af. ‘Zou ik willen dat het sneller ging? Natuurlijk. Maar het is nu eenmaal complexe technologie. Het kost tijd voor mensen om de mogelijkheden te zien.’


ja, begrijp ik
zit hem in de nuancering en je kan je in je vooruitzichten vergissen

maar als jij op 23 december informeert dat je een topjaar hebt gehad en een groeiend tenderboek dan is dat echt wel zo en kan je niet 2 week later zeggen,
neen - het was een slecht jaar en we zijn voor orderboek achteruit gelopen
Accuboor
0
quote:

duprogres schreef op 24 dec 2018 om 13:39:


[...]

Na alle hosanna nieuws sinds september na de berichten betreft Google ,hoe kan je zo positief blijven omtrent dit fonds ????
Wat neem je daarvoor ???
Vandaag terug - 3 % .

Blijkbaar bent u speculant en geen belegger voor de langere termijn. Do the math, aandeel is spotgoedkoop en strategische stappen worden gezet. Gewoon afwachten en niet zo de drama queen uithangen.
Sunshine Band
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 24 dec 2018 om 13:42:


[...]

ja, begrijp ik
zit hem in de nuancering en je kan je in je vooruitzichten vergissen

maar als jij op 23 december informeert dat je een topjaar hebt gehad en een groeiend tenderboek dan is dat echt wel zo en kan je niet 2 week later zeggen,
neen - het was een slecht jaar en we zijn voor orderboek achteruit gelopen


een contractverlenging is toch gewoon een toename van het orderboek, niks bijzonders
Als er wat contracten afliepen van OEMs waar T2 niets te zoeken heeft lijkt het me logisch dat T2 zegt: weinig te winnen, HERE zegt: toename orderboek

So what?
Als HERE een klant gewonnen heeft van T2, dan heb je een probleem, maar dat lijkt me niet aan de hand
ketchup of catch-up
0

Nogmaals denk dat we allemaal wel weten wat de waarde van TT ongeveer is en daar kan je best sectorgenoten voor als benchmark nemen, maar dat is geen garantie dat wij het ook gaan krijgen en daar verschillen de meningen hier voornamelijk over

cash = cash en dat is dadelijk een 7 euro in het aandeel
de rest, Maps Plus zou waarschijnlijk zeker net zoveel waard moeten zijn, maar gaan wij dat ook krijgen ?


en het is om die reden dat 3 analisten/Banken: Kepler/RABO, BNP en toch ook wel ABN vraagtekens zetten bij wat er nu straks echt gaat gebeuren post Telematics met een berg cash in de tent.

reken nu eens even niet uit wat al die number-crunchers wel niet denken dat TT allemaal gaat verdienen, want die zitten er al 3 jaar naast
gewoon wat voor waarde geeft de markt nu straks aan de Maps Plus van TT als er voor 7 euro cash in het aandeel zit en ze hiervan de 1/2 gaan uitbetalen aan de aandeelhouders, dus die 3.5 - 4 euro waar MdD het over heeft

waar staat TT dan als beursgenoteerd bedrijf en wat gaat er dan gebeuren ?
dat is the mio $ question.
Accuboor
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 24 dec 2018 om 13:42:


[...]

ja, begrijp ik
zit hem in de nuancering en je kan je in je vooruitzichten vergissen

maar als jij op 23 december informeert dat je een topjaar hebt gehad en een groeiend tenderboek dan is dat echt wel zo en kan je niet 2 week later zeggen,
neen - het was een slecht jaar en we zijn voor orderboek achteruit gelopen

Het is meer een belofte dat het over een paar jaar beter zal gaan met HERE. Dan is T2 wellicht overgenomen of is hijzelf gevlogen. Ik zie het meer als Musk achtig gedrag.
Go4profit
0
De financiele markten pakken de diverse interviews nou niet bepaald gunstig op.
Merkwaardig genoeg komt de koers geleidelijk in de richting van de analist van Barclays 6,30.
De interviews gegeven door Harold waren in grote lijnen nietszeggend.
Je mag nog blij zijn als in Q1 de koers na verkoop Telematics de 8,90 zoent.
Een treurige belegging is het aandeel TomTom en dat al vele vele jaren.
Kopjethee
0
duprogres
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
eduardo3105
0
quote:

VEB versus TomTom schreef op 24 dec 2018 om 13:26:


MW is geruime tijd bezig en heeft het aandeel compleet de vernieling geholpen.
HG heeft tientallen mogelijk heden om steun aan de koers te geven maar hij vertikt het keer op keer.

Zijn lijfspreuk is wij doen wat goed is voor de aandeelhouders

Alleen de afgelopen 13 jaar heeft hij dat nog nooit gedaan sterker nog juist het tegenovergestelde.

Zijn lijfspreuk hoort te zijn sinds de beursnotering hebben wij geen boodschap aan de overige aandeelhouders.


Het almaar drukken van de koers is het klassieke voorbeeld van een overname bod c.q. een exit aan de beurs.


Over klassiek voorbeeld gesproken. Bijgaand grafiek Wavin die veel gelijkenis vertoonde met TT nu;
Mexichem is voornemens een aanbevolen openbaar bod uit te brengen van EUR 10,50
per gewoon Wavin aandeel, geheel in contanten
Het bod vertegenwoordigt een premie van 177% ten opzichte van de slotkoers op 18 november 2011.
Bijlage:
harrysnel
19
quote:

ketchup of catch-up schreef op 24 dec 2018 om 12:54:



sommige zeiken hier HERE al 3 jaar af, maar ze hebben het wel gepresteerd aandeelhouders te winnen basis > 3 miljard

en TT gaat het jaar uit aan wederom een lager niveau en dat ondanks dat we allen weten dat Telematics dadelijk goed is voor 75 % totaal aan cash in de toko

zelf nooit gedacht dat we dit jaar met dit geschoond bedrijf en deze wetenschap aan 7.50 euro het jaar uitgaan, dacht echt dat we tegen de 10 euro van verleden jaar wel zouden halen met al dit nieuws

maar Neen, de markt heeft nul vertrouwen in HG , men serveert TT compleet af en geeft enkel waarde aan de cash die het straks bezit, de rest ziet men allemaal als high-risk

HG krijgt het bedrijf op een dienblad aangeboden en als het straks vol zit met cash gaat het gewoon van de beurs
Kepler zag het al aankomen direct na de aankondiging dat Telematics geveild ging worden, eens de toko vol met cash een super dividend uitbetalen, aandeel zakt en dan voor een op zich redelijke premie voor %-gevoel van 50 of zo, maar uiteindelijk bij een koers van post-cash van 5 euro per aandeel geeft dat slechts 7.50 euro om de free-float uit te kopen.



Wies, jij beweerde toch onlangs dat Here nu iets van E2,5 miljard waard is ipv de eerdere E3,5 miljard? Hebben ze het dan goed gedaan voor de aandeelhouders?

Dat we E7,5 ipv E10 doen is idd verbazingwekkend. Goddijn geeft afgelopen februari in interview met FD aan dat “de transitie van TomTom nog een lange weg is”. Dat was kort na de afgegeven laffe outlook voor 2018. Koers op dat moment rond de E8. Daarna hebben we:
- 2X verhoogde outlook gehad;
- een aankondiging van verkoop Telematics met (waarschijnlijk) mooie opbrengst; en
- onlangs een interview dat de transitie nu wel voltooid is.

Koers nu E7,3. Voor mij is dat fundamenteel niet te verklaren maar analisten doen dat wel voor mij en dan krijg je een bak onzin te horen. Koers wordt op moment m.i. volledig bepaald door belangen. Heeft niets met bedrijf zelf te maken.

Mijn mening: HG krijgt het bedrijf niet op een dienblad aangeboden. Daar heeft hij jarenlang bewust hard voor moeten stuntelen en de randjes van het toelaatbare moeten opzoeken (en is daar m.i overheen gegaan). Hij heeft Nissan uit de officiële persberichten weten te houden. Heeft het Apple/Google nieuws het aandeel lager laten zetten door uitblijven van adequate reactie. Heeft het ontbinden van Volvo contract de beter dan verwachte cijfers laten overschaduwen. Heeft van IR een parttime functie gemaakt. Heeft de CFO jarenlang laten prutsen en daardoor mist rondom wijze van cijferrapportage gecreëerd. Heeft de bekendmaking van orderboeken 2016/2017 dramatisch getimed. Kwam veel te laat met outlook verlaging in 2016 wegens PND. Heeft zijn vrouw laten aanklooien in Consumer met mislukte diversificatie en daarbij onjuiste voorstelling van gang van zaken gegeven over reilen en zeilen van die BU. Heeft de overnamefantasie na Reuters bericht eruit weten te rammen met een snelle reactie nabeurs. Heef een dramatische performance afgeleverd op Q3 webcast onlangs waar hij geen verdienmodel na verkoop Telematics heeft neergezet....en zo kan ik nog wel tijdje doorgaan.

Dus niets geen dienblad wat mij betreft. Goddijn heeft er moeite voor moeten doen om nu op E7,3 met het aandeel te staan ipv E10. En wat hij nu aan het doen is: het exit straatje schoonvegen. Daarom nu alsnog bekend maken waar het bij Google - Renault echt over gaat. IR via mail laten bevestigen dat Nissan wel een klant is. Het wachten is nu op voorzet van analist die opmerkt dat TomTom gezien de lage waardering van het onderdeel Maps+ na verkoop Telematics idd beter van de beurs zou kunnen gaan.

Wij verschillen niet veel in verwachting over het scenario dat zich zal gaan ontvouwen. Waar wij tegenpolen in zijn: jij vindt dit acceptabel en inherent aan de beurs. Ik vind het, ondanks dat ik weet dat het dikwijls op deze manier loopt op beurs, volkomen onacceptabel. Dat staat los van de evt. winst die ik boek bij een exit. Ook al wordt het “grootste klapper ooit op beurs” dan nog zal ik me verzetten tegen een dergelijk scenario en zal ik in de toekomst het bedrijf blijven volgen en goed de stappen na een evt exit in de gaten houden om te kijken op welke manier we als aandeelhouder bij dergelijk scenario, als dit realiteit wordt, bedonderd zijn.

Jmho
Foppie
0
quote:

Accuboor schreef op 24 dec 2018 om 13:51:


[...]
Het is meer een belofte dat het over een paar jaar beter zal gaan met HERE. Dan is T2 wellicht overgenomen of is hijzelf gevlogen. Ik zie het meer als Musk achtig gedrag.


Eens, er staat dat ze bezig zijn met winnen. Klinkt meer als het lopende jaar. Tja, alle marktpartijen zetten in op winst. Dat is iets waar ze later op afgerekend zullen worden. In de zin dat er mooie aandeelhouders bij Here zijn aangesloten, kun je ze niet ontzeggen dat dat geen goed jaar is geweest. Punt blijft dat ze met waardeloze kaarten zitten. Blijkbaar wel sterke aandeelhouders, maar voorlopig hebben ze dit niet weten recht te trekken. Voor Here zou het een meesterzet zijn om samen te gaan met TomTom, zeker gezien verschil in waardering van beide bedrijven. Waarschijnlijk zullen ze de fff ook nog onder druk willen zetten en een deel van de overname in aandelen Here willen betalen. Kan me niet voorstellen dat de fff daarmee akkoord gaan.
duprogres
0
Einde handel =
Zo de koers ------------------------- 3 %.
Het gewauwel van de CEO in de zaterdag Kranten en het nieuws van Here deze morgen.
Wat een grap ,wat moet men nemen om toch nog geloven dat alles met dit fonds goedkomt ????
Podium op de 4 grootste daler vandaag !!!! TOMTOM .
Hoe kan je blijven geloven in dit fonds ???????
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,583   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 8,463   Volume 580.125
Hoog 8,690   Gem. Volume 507.317
17-jun-19 17:37
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium