Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom december 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Agatan
0
Als Here de strijd aanbindt met Microsoft, moeten ze TT KOPEN.
Indien MS de strijd met Here voor ogen heeft moeten ze TT KOPEN.

Tot er een eventuele keuze wordt gemaakt, zal het aandeel lager gezet worden om de kleinere belegger uit te roken.
(Zie Tatje)
Make your choice.
Ik blijf hangen.
ketchup of catch-up
0

ja dat zegt hij... van wie anders ?... in een jaar dat TT juist minder schrijft voor fresh order intake ( althans die indruk krijgen we, want TT zelf zwijgt), schrijven ze bij HERE op en dat zit hem waarschijnlijk in de prijs, verder ook wel spierballen gedrag.

maar dat lees je ook in de interviews de twijfelachtige houding van HG en het confidente van Overbeek


~Justin~
1
Er zit enorm veel contradictie in onderstaande:


HERE haalt 70% inkomsten uit automotive en 30% uit anders. Hij verwacht dat hun omzet uit ‘anders’ (retail, logistiek, etc) sneller zal groeien dan automotive, toch is het doel dat de 70% groeit. Dat is al rekenkundig onmogelijk. Of er werd 70% marktaandeel bedoeld in plaats van 70% van de inkomsten van HERE. Ook zegt hij dat automotive geweldige order intake heeft maar dat de omzet uit ‘anders’ sneller zal groeien, om vervolgens te zeggen dat omzet uit ‘anders’ niet zo snel gaat, omdat men de mogelijkheden van mapping in retail en logistiek nog onvoldoende realiseert. Als die omzet uit ‘overig’ amper groeit en hun omzet uit automotive daarbij achterblijft, dan is hun automotive groei near zero.
DeepSpaceHorizon
0
Het gaat tussen Google en Here. TomTom is geen speler van betekenis dus. Allemaal vaag, onduidelijk en diegene die duidelijkheid zou kunnen verschaffen over het hoe, waar, wanneer en hoeveel kan het niet zeggen, of wil het niet zeggen of weet het zelf ook niet meer. Ondertussen maakt de beruchte Marshall Wace de koers kapot en het ziet er allemaal niet best uit. Een eventuele opbrengst van Telematics zou ook nog eens ongevraagd ku nen worden "herbelegd" door de FFF. Om aandeelhouderswaarde te creëren, ja daar zijn ze goed in, ahum....
life=live
0
sniklaas
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 24 dec 2018 om 10:02:



ja dat zegt hij... van wie anders ?... in een jaar dat TT juist minder schrijft voor fresh order intake ( althans die indruk krijgen we, want TT zelf zwijgt), schrijven ze bij HERE op en dat zit hem waarschijnlijk in de prijs, verder ook wel spierballen gedrag.

maar dat lees je ook in de interviews de twijfelachtige houding van HG en het confidente van Overbeek

Morgen Wies, Het antwoord van Harold op de vraag hoe @TT als klein Amsterdams bedrijf kan overleven tegenover de reuzen uit China en de US geeft de plek weer waar @TT zich op gaat richten, niet de massa maar de niche markt, dus die strijd om marktaandeel qua volume gaat @TT bij voorbaat niet aan.

En of daar in de toekomst een ruim belegde boterham te verdienen valt voor @TT is maar de vraag, de naam @TT heeft (nog!) niet de uitstraling van een @APPLE waar mensen bereid zijn iets extra's voor te betalen..

We gaan het meemaken, ik hou m'n stukken en wacht rustig af wat Q1 ons gaat brengen gaat...

Allen prettige feestdagen..........Peter
Terex7
0
Ik overweeg om even uit TT te gaan. Als de beurzen verder instorten gaat TT mee. TT is het enige aandeel wat ik nu nog heb. Gekocht op basis van overnamegeruchten en FOMO maar dat zijn achteraf altijd de slechtste trades.
FDJ30
0
Alles der uit, gedaan met de zever. TomTom is gewoon twee jaar te laat met hun verkoop, niemand wil ze nog en zeker niet aan deze koersen. Verlies genomen, bye bye HG = sukkelaar
VEB versus TomTom
3
Mensen laat je niet gek maken, neem de tijd en bestudeer het bied en laat boekje.
Tis al maanden te zien en ja vandaag neemt MW ook de tijd om de koers te frustreren.
Het is niet zozeer de markt, zijn de short partijen die constant de druk naar beneden zetten. De grote vraag is in opdracht van wie en waarom ?
Al maanden is men bezig om de druk op het aandeel en op HG te zetten.

Tis zo overduidelijk dat er sprake is van koers controle, nu verkopen geeft binnenkort een mega kater. Dit geklooi met de koers hoort bij het eindspel.


boem!
0
quote:

~Justin~ schreef op 24 dec 2018 om 10:13:


Er zit enorm veel contradictie in onderstaande:


HERE haalt 70% inkomsten uit automotive en 30% uit anders. Hij verwacht dat hun omzet uit ‘anders’ (retail, logistiek, etc) sneller zal groeien dan automotive, toch is het doel dat de 70% groeit. Dat is al rekenkundig onmogelijk. Of er werd 70% marktaandeel bedoeld in plaats van 70% van de inkomsten van HERE. Ook zegt hij dat automotive geweldige order intake heeft maar dat de omzet uit ‘anders’ sneller zal groeien, om vervolgens te zeggen dat omzet uit ‘anders’ niet zo snel gaat, omdat men de mogelijkheden van mapping in retail en logistiek nog onvoldoende realiseert. Als die omzet uit ‘overig’ amper groeit en hun omzet uit automotive daarbij achterblijft, dan is hun automotive groei near zero.


Here behaalde in 2017 een omzet van 1,1 miljard onderverdeeld in 825 mio Automotive en Enterprise/Consumer 275 mio.
Tomtom behaalde in 2017 een omzet in Automotive van 190 mio en in Enterprise+C&Sconsumer van 230 mio.
Here vraagt aan consumers ca 60 euro voor een update.

Uit de opmerkingen van HERE valt duidelijk af te lezen dat zij marktaandeel verliezen aan Tomtom. Zij willen wel groeien in Automotive maar dat is niet makkelijk terwijl de orderintake op orde is.( vreemd want dat zou impliceren dat er een hoger volume aan orders te vergeven viel in 2018)
Tomtom geeft juist aan dat zij snel doorgroeien in Automotive de komende jaren.
De oude 80/20 verhouding zal snel veranderen in 70/30 en verder.

Wat ik wel opvallend vindt is dat hij aangeeft voor Enterprise en Consumerupdates meer groei te verwachten maar dat dat op het totaal niet veel impact zal hebben.
Ik vertaal dat naar extra groei in Licensing omdat de updates naar gebruikers van GARMIN of de verbonden cars zo goed als zeker zullen afnemen.
Sunshine Band
0
quote:

~Justin~ schreef op 24 dec 2018 om 10:13:


Er zit enorm veel contradictie in onderstaande:


HERE haalt 70% inkomsten uit automotive en 30% uit anders. Hij verwacht dat hun omzet uit ‘anders’ (retail, logistiek, etc) sneller zal groeien dan automotive, toch is het doel dat de 70% groeit. Dat is al rekenkundig onmogelijk. Of er werd 70% marktaandeel bedoeld in plaats van 70% van de inkomsten van HERE. Ook zegt hij dat automotive geweldige order intake heeft maar dat de omzet uit ‘anders’ sneller zal groeien, om vervolgens te zeggen dat omzet uit ‘anders’ niet zo snel gaat, omdat men de mogelijkheden van mapping in retail en logistiek nog onvoldoende realiseert. Als die omzet uit ‘overig’ amper groeit en hun omzet uit automotive daarbij achterblijft, dan is hun automotive groei near zero.


Dat bedoel ik met 'definieer markt'
Het ligt denk ik ook aan hoe een journalist doorvraagt en opschrijft
DeepSpaceHorizon
0
quote:

VEB versus TomTom schreef op 24 dec 2018 om 10:45:


Mensen laat je niet gek maken, neem de tijd en bestudeer het bied en laat boekje.
Tis al maanden te zien en ja vandaag neemt MW ook de tijd om de koers te frustreren.
Het is niet zozeer de markt, zijn de short partijen die constant de druk naar beneden zetten. De grote vraag is in opdracht van wie en waarom ?
Al maanden is men bezig om de druk op het aandeel en op HG te zetten.

Tis zo overduidelijk dat er sprake is van koers controle, nu verkopen geeft binnenkort een mega kater. Dit geklooi met de koers hoort bij het eindspel.





Ja, hoor... Het "eindspel" is al 10 jaar bezig als ik sommigen hier moet geloven. En van tijd tot tijd komen er shortpartijen langs.
Maar het echte nieuws is dat het eindspel lijkt gespeeld. Men probeert Telematics nog te slijten, waar bij allerminst zeker is het hoe wanneer en hoeveel, en in de finale staan Google en Here.
Nait Soesen
0
Brabanttrade
0
Zou de nieuwe aandeelhouder van Here TomTom zijn of eerder Microsoft? En waarom zo vaag doen over wie dat is. Ik zou zeggen, houd je mond erover of vertel het gehele verhaal.
Als de markt denkt dat TomTom de nieuwe aandeelhouder is zou je vandaag een flinke stijging zien lijkt mij. Is het een ander of is het slechts onzekerheid over wie die aandeelhouder is en zien we daarom vandaag rood?

Wat ook nog kan is dat Microsoft TomTom gaat overnemen en vervolgens partner wordt van Here. Dan heeft Microsoft direct meer in te brengen dan enkel geld.
holenbeer
0
quote:

Tonysch schreef op 24 dec 2018 om 09:54:


Wordt het dan THere-THere?

Here and there, everywhere
ketchup of catch-up
1
quote:

sniklaas schreef op 24 dec 2018 om 10:27:


[...]Morgen Wies, Het antwoord van Harold op de vraag hoe @TT als klein Amsterdams bedrijf kan overleven tegenover de reuzen uit China en de US geeft de plek weer waar @TT zich op gaat richten, niet de massa maar de niche markt, dus die strijd om marktaandeel qua volume gaat @TT bij voorbaat niet aan.

En of daar in de toekomst een ruim belegde boterham te verdienen valt voor @TT is maar de vraag, de naam @TT heeft (nog!) niet de uitstraling van een @APPLE waar mensen bereid zijn iets extra's voor te betalen..

We gaan het meemaken, ik hou m'n stukken en wacht rustig af wat Q1 ons gaat brengen gaat...

Allen prettige feestdagen..........Peter


ook prettige feestdagen voor iedereen

voor mij is het de laatste maanden wel duidelijk
bij TT gaan ze cashen en niet crashen
ze gaan risk-off en als ze straks voor Maps plus niet de juiste prijs krijgen brengen ze het onder bij iemand ( HERE) en worden ze gewoon investeerders

2 founders zijn al semi-pensionado en de 2 anderen zijn na al deze tropenjaren moe gestreden en dat straalt HG ook helemaal uit

dit is echt einde oefening voor TT aan de beurs, vraag is enkel wat is de timing en dat kan niemand invullen.
vraag blijft dan ook .. waar eindigen wij mee voor opbrengst som der delen en dan denk ik toch dat 12 euro haalbaar en voor de meeste ook wel aanvaardbaar gaat zijn.
~Justin~
5
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 24 dec 2018 om 10:15:


Het gaat tussen Google en Here. TomTom is geen speler van betekenis dus. Allemaal vaag, onduidelijk en diegene die duidelijkheid zou kunnen verschaffen over het hoe, waar, wanneer en hoeveel kan het niet zeggen, of wil het niet zeggen of weet het zelf ook niet meer. Ondertussen maakt de beruchte Marshall Wace de koers kapot en het ziet er allemaal niet best uit. Een eventuele opbrengst van Telematics zou ook nog eens ongevraagd ku nen worden "herbelegd" door de FFF. Om aandeelhouderswaarde te creëren, ja daar zijn ze goed in, ahum....


Dat is de HERE uitspraak. Ze zeggen dat ze zelf leider zijn, Google nummer 2 en tomtom 3. (stond ook in die Reuters verhalen rond Telematics, dus zegt iets over de bron van geruchten)

Ten eerste ben ik dan benieuwd welke deals google heeft om nummer 2 boven tomtom te zijn, met alleen een paar Renault modellen vanaf 2021 en volvo. Dit klopt sowieso al niet. Als TomTom 30% heeft en Google is groter dan TomTom dan zou Google in meer dan eenderde zitten en hoe komt HERE dan nog aan haar eigen 70% (??).

Het past in de HERE storyline (waarmee nokia het ook verkocht heeft) om te doen alsof er een tweestrijd is tussen google en here. Daarmee proberen ze zich richting autofabrikanten als het enige alternatief van Google te positioneren.

De naam tomtom wordt daarbij vermeden, niet eens uitgesproken, want dat vertroebelt hun tweestrijd verhaal; een kleinere speler die marktaandeel van je snoept, hoe ga je dan van Google winnen?

Ook het “diepe zakken” van de eigenaren is een loos verhaal. Want die eigenaren hebben alleen geld gestoken in aandelen HERE, hebben vervolgens hun belangen verkleind en andere partijen toegelaten (met winst op hun aandelenpakket, zag je in jaarcijfers BMW). Er zijn dus geen cash-injecties. HERE moet zich bedruipen van haar eigen winstgevendheid en die is niet zo hoog. Na de verkoop van Telematics heeft TomTom meer muscle dan HERE (!!)
boem!
0
Indien HG nu eens stevig doorpakt met Garmin door hen Consumer met alle patenten aan te bieden tegen de 50 cent waarde die er volgens de kenners nu in de koers zit.
Onderdeel van de deal moet dan wel zijn dat Garmin bij TT een licensingdeal afsluit.
Dan blijft er van HERE nog maar weinig over, want dan gaat ook hun laatste groeionderdeel tw Licensing rode cijfers schrijven.
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,640   Verschil +0,17 (+1,78%)
Laag 9,358   Volume 744.604
Hoog 9,840   Gem. Volume 1.075.512
25-jun-19 17:36
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium