Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PE, een vloek of een zegen?

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
35 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
shaai
0
quote:

vCalker schreef op 14 nov 2018 om 11:46:


Mooi inzicht Shaai! Dank.


Wat nou als Goddijn volgende week zegt dat de interesse in Telematics toch wat tegenviel, ze er niet uit zijn gekomen en de 'strategische herziening' als uitkomst heeft dat ze toch maar zelfstandig verder moeten gaan. Wat doet de koers denk je? Wat voor mogelijkheden met betrekking tot stelen liggen er dan weer? Het klinkt allemaal bizar, maar dat is het moment dat je op je hoede moet zijn. Het spel wordt gespeeld en ik zit hier op een zielig forum te posten, daar waar de grote spelers naar TMT Finance aan het lekken zijn. Belangen, belangen en belangen. Nogmaals, handelingen > woorden

Gezien de belangstelling voor de sector en het toekomstplaatje dat ik voor ogen heb, vind ik het ook logisch dat er drie biedingen zijn en dat er veel interesse is in TomTom. Het gaat er alleen niet om wat ik vind en wat ik logisch vind. Het gaat er om wat wij zien. Daarom nogmaals aan iedereen de oproep om te kijken wat er onderliggend aan de hand is en de dagkoersen iets meer te laten voor wat het is.



Dat zou idd een ramp zijn; maar als het daarna vd beurs gaat tegen weinig, dan denk ik dat wel zou uitlekken dat er al veel (meer/hogere) biedingen op TTT waren, en dat het geheel dus niet klopt. Daarom lijkt mij dat een onwaarschijnlijk plot.
Wat dat betreft geloof ik dat het spel op de wagen is.
Wel imo een risico: veel geld binnen na TTT en (vooropgezet voor dirty exit of niet, of de ogen gaan opeens weer glinsteren met al die cash) en men besluit toch nog eens vol zelf en zelfstandig voor de maps te gaan. Koers zakt dan imo in. Dan kan de rest (vooropgezet, of dan opeens zat van het gedonder) alsnog van de beurs gehaald worden. Als dat mailicieus zou gebeuren, dan zou imo eerst het TTT geld moeten worden uitgekeerd: anders zakt de koers niet erg significant. Als FFF (Goddijn) opeens van al de cash enthousiast wordt om maps zelfstandig uit te bouwen: dan blijft het geld juist in TT.
Daartegen spreekt: zijn en FFF leeftijd. Misschien een minder eensgezind FFF (opeens door Google etc), sowieso de dreiging van Google en veranderingen in het algemeen.
Qua die veranderingen en Google denk ik dat ze wel eens voorzichtiger geworden kunnen zijn: en dus bijv verkopen, of grote deelnemingen toelaten, etc.
Ik hoop erop dat als de cash binnen is, dat men dan zegt dat men niet alleen doorwil: dat zal imo een verdere boost geven. En of ze dan gaan verkopen aan een mega-tech, of allerlei deelnemingen toelaten, dat zie ik dan wel weer.
yinx
0
quote:

shaai schreef op 14 nov 2018 om 17:48:


[...]

Dat zou idd een ramp zijn; maar als het daarna vd beurs gaat tegen weinig, dan denk ik dat wel zou uitlekken dat er al veel (meer/hogere) biedingen op TTT waren, en dat het geheel dus niet klopt. Daarom lijkt mij dat een onwaarschijnlijk plot.
Wat dat betreft geloof ik dat het spel op de wagen is.
Wel imo een risico: veel geld binnen na TTT en (vooropgezet voor dirty exit of niet, of de ogen gaan opeens weer glinsteren met al die cash) en men besluit toch nog eens vol zelf en zelfstandig voor de maps te gaan. Koers zakt dan imo in. Dan kan de rest (vooropgezet, of dan opeens zat van het gedonder) alsnog van de beurs gehaald worden. Als dat mailicieus zou gebeuren, dan zou imo eerst het TTT geld moeten worden uitgekeerd: anders zakt de koers niet erg significant. Als FFF (Goddijn) opeens van al de cash enthousiast wordt om maps zelfstandig uit te bouwen: dan blijft het geld juist in TT.
Daartegen spreekt: zijn en FFF leeftijd. Misschien een minder eensgezind FFF (opeens door Google etc), sowieso de dreiging van Google en veranderingen in het algemeen.
Qua die veranderingen en Google denk ik dat ze wel eens voorzichtiger geworden kunnen zijn: en dus bijv verkopen, of grote deelnemingen toelaten, etc.
Ik hoop erop dat als de cash binnen is, dat men dan zegt dat men niet alleen doorwil: dat zal imo een verdere boost geven. En of ze dan gaan verkopen aan een mega-tech, of allerlei deelnemingen toelaten, dat zie ik dan wel weer.


TTT wordt vervreemd. Dan kan de Tomtom NV (RvB/Rvc) delisten met het geld dat voor TTT is betaald. In de aandeelhouders overeenkomst staat niet dat geld van de verkoop moet worden uitbetaald aan de aandeelhouders. De FFF worden dan voor 100% eigenaar van de NV na delisting BV Tomtom. De NV Tomtom biedt op de nog uitstaande aandelen. Zo eenvoudig kan het zijn. Waarschijnlijk is genoeg kasgeld om dit zonder p.e. te realiseren.

De FFF hebben dan de keuze, zelf uitbouwen, alleen of met partners of verkopen aan een strategische partner....... en cashen.



Tommie
0
Volgens mij noemen ze dat een aandelen inkoop programma (toch).

Freefloat 40% van 235.000.000 aandelen: 94.000.000 aandelen (uitgaande dat JdM en FFF richting 60% hebben samen)

Opbrengst TTT (boven bovenkant) € 1.400.000.000 + € 230.000.000 cash einde 2018 = € 1.630.000.000

€ 1.630.000.000 delen door 94.000.000 aandelen = € 17,34/aandeel.

Volgens mij kan een groot deel hier echt wel mee leven.

holenbeer
0
quote:

Tommie schreef op 14 nov 2018 om 22:31:


Volgens mij noemen ze dat een aandelen inkoop programma (toch).

Freefloat 40% van 235.000.000 aandelen: 94.000.000 aandelen (uitgaande dat JdM en FFF richting 60% hebben samen)

Opbrengst TTT (boven bovenkant) € 1.400.000.000 + € 230.000.000 cash einde 2018 = € 1.630.000.000

€ 1.630.000.000 delen door 94.000.000 aandelen = € 17,34/aandeel.

Volgens mij kan een groot deel hier echt wel mee leven.



Ik kan zelfs prima met 17 euro leven. Mogen ze van die 34 cent zeilvesten kopen. Kogelvrije is misschien handig, met al die tokkies op Twitter
harrysnel
1
De Kreij, destijds senior partner bij PwC, had Vopak geadviseerd bij de afsplitsing van Univar, marktleider in chemische distributie. Van den Driest was onder de indruk geraakt en strikte hem....

executivefinance.nl/2018/01/cfo-jack-...

De Kreij, nu commissaris bij TomTom, komt na het advies om Univar af te splitsen in dienst bij Vopak en is daar 15 jaar CFO. Grootste aandeelhouder in Vopak is HAL dat zo'n beetje de helft van de aandelen in bezit heeft.




Hoe ging het verder met Univar?


In juli 2007 maakte de Britse investeringsmaatschappij CVC Capital Partners bekend Univar voor € 53,50 per aandeel, in totaal € 1,5 miljard, te willen overnemen en van de beurs te halen. Het werd hierin gesteund door HAL de grootste aandeelhouder in Univar...

nl.m.wikipedia.org/wiki/Univar



DeKreij - Vopak - Univar - CVC - HAL
harrysnel
0
Bugaboo, de mislukte poging van CVC en Peter Wakkie als verlosser.




Na jaren van ruzie tussen de oprichters is Bugaboo verkocht


Het Nederlandse kinderwagenmerk Bugaboo is verkocht.

De Amerikaanse investeerder Bain Capital is de nieuwe eigenaar van de onderneming, zo werd vrijdag bekend. Financiële details werden niet verstrekt.

....

Geen overname door CVC

Volgens verschillende bronnen die het FD in november sprak, wilde de Britse investeringsmaatschappij CVC Bugaboo 2016 al kopen. Zanen wilde uit het bedrijf stappen en beriep zich op afspraken uit 2012. Toen liet hij samen met zijn compagnon vastleggen dat als één van de twee het vertrouwen in de ander kwijt was, ze beiden hun aandelen aan een derde partij zouden verkopen. Maar Barenburg ging niet akkoord, waardoor CVC afhaakte.

Begin 2017 sleepte Zanen Barenbrug daarom voor de rechter. Gesteund door teams van advocaten spraken de twee een protocol af dat moest leiden tot een verkoop. De eigenaren bezaten ieder 50 procent van de aandelen, waardoor ze ieder een mogelijke overname konden blokkeren.

Om een verkoop echt te verwezenlijken heeft het bedrijf Peter Wakkie ingeschakeld. De topjurist staat bekend om het oplossen van netelige bedrijfsconflicten. Zo handelde hij eerder het boekhoudschandaal van Ahold af. Mochten Barenburg en Zanen het niet eens worden, dan kan Wakkie in het uiterste geval het winnende bod aanwijzen...


www.businessinsider.nl/na-jaren-van-r...


Waarmee ik wil aangeven dat ook Wakkie, net als de Kreij, Tammenoms Bakker, de Goddijntjes en nieuwe voorzitter RvC Haank, niet onbekend is met het financiële wereldje en belangen tussen beurs/privé.
ketchup of catch-up
3
Martin,
moet vandaag vroeg op pad
maar als iemand wat vraagt geef ik antwoord, doe het maar even hier, want op het algemene draadje is er nu een heksenjacht jegens moneymaker, wat mij betreft onterecht , de man is gewoon wat 'over'-enthousiast, maar dat is hij al jaren.

verder, verdienmodel - klopt, dat is niet de reden waarom ik in TT beleg
maar ik zie ook duidelijk dat de marges voor Maps + als divisie goed zijn en de toko cash positief draait

dat is echter niet de focus, de focus is nu
" new direction for TomTom " - "nieuwe richting voor TomTom"

laten we ons concentreren op wat we weten, nieuwe strategie met opties

HG heeft beslist te kapitaliseren op Telematics en consumer, let wel dat nadat een paar jaar geleden nog op een 'open investering-dag voor grote aandeelhouders' een plan uit de doeken was gedaan hoe de toko verder zou gaan met haar 4 divisies, voor groei in omzet en winst verwachtingen,
dit allemaal nu in de prullenbak en opteren voor een "nieuwe richting"

moet je even nagaan hoe het roer nu ineens helemaal om is, je denkt dat dit toch niet zonder slag of stoot is gegaan, hier zijn mega discussies/ruzies over geweest binnen de FFF, maar nu staan voorlopig weer even de neuzen in dezelfde richting.

eerst nu de cijfers
laten we het positief benaderen en beginnen met het makkelijkste, opbrengst Telematics 1.3 miljard, ofwel 5.5 euro per aandeel, opbrengst consumer 100mio, ofwel 0.50 euro per aandeel, Cash positie thans 1 euro per aandeel
totaal: 7 euro cash waarde in de notering.

Maps plus (" the last bataillon" mooie film trouwens WWI) - vul even voor mij in estimates 2019 - 2020 - 2021 ( dus één divisie )

omzet: ..........
opex: ............
capex: .........
ebitda: .......
def revenue: .......
cash: .......
adj eps: .......

basis deze verwachtingen voor cijfers, voor rendement geef jij een aandeelwaarde aan en die tellen we bij de 7 euro cash.


nu de strategische opties open voor TT post Telematics/Consumer

- a) gedeeltelijk uitbetalen cash en investeren in een zelfstandig scenario
- b) partners toelaten
- c) volgende stap voor algehele verkoop

gevolg:
a) TT blijft aan de Beurs als een kleine en toch zeer kwetsbare speler voor enige vorm van disruptie in een sector die sterk kapitaal gedreven gaat worden.
b) TT gaat van de Beurs via een privatisering om daarna partners toe te laten, er vind geen verwatering plaats, de FFF blijven vooralsnog in control en bouwen zo hun belang over tijd af, via een eventuele listing onder een ander dak in de US of via een rest-verkoop van hun aandeel op een earn-out aan de partners.
c) ze gaan voor maximale opbrengst en doen er echt alles aan om die koers post Telematics/Consumer zo hoog mogelijk te krijgen en gaan dus naar fase 2 in het stappenplan.

risk/reward

a) high risk , met een slecht track-record aan de beurs een twijfelachtige reward, aandeel kan nog jaren volatiel blijven en zal voornamelijk gedreven worden door de cash positie
b) we worden uit het aandeel gezet met een verhaal 13 euro ?
c) we krijgen de fair-value, voor de markt thans 15 euro

ik opteer voor c) maar heb geen say.

nu over aan jou.
martinmartin
0
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

We hebben beiden hetzelfde doel te weten het grootste rendement te halen uit onze belegging.

Ook de route die daarvoor is uitgestippeld is dezelfde.
Na TTT en Consumer wordt Maps verkocht.

Op zich wel bijzonder dat we dan op dit draadje uitkomen.
PE een vloek of zegen.

Ik sluit me graag aan bij optie c want die levert de maximale opbrengst op.
Optie b geeft geen transparantie vwb faire prijsvorming en valt daarom voor mij af.

Indien je de route van Consumer en TTT bekijkt zie je dat FFF een heel duidelijk beeld voor ogen hebben wat een reeele waarde per BU is.
Op basis van indicatieve biedingen bij Telematics hebben ze besloten deze BU nu te verkopen via Barclays, de indicatieve biedingen op Consumer voldeden nog niet aan die voorwaarde.

In dat licht kan ik me voorstellen, dat er een tijdelijke fase wordt ingelast om meer bewijs te leveren voor de waarde van Autom.Enterprise. optie a

Ik heb op de algemene rekendraad mijn schattingen al gegeven voor TT excl TTT.
VanillaSky heeft daar zijn voorzichtigheidsprincipe overheen gelegd.
Ik kom tot redelijke winsten terwijl het Vanillasky niet gelukt is om die winst helemaal weg te poetsen.

Probleem in dit geval is dat de omzetten voor HDmaps pas vanaf volgend jaar mondjesmaat in de omzet zijn terug te vinden.
De door mij afgegeven schattingen zijn derhalve de schattingen van de SDmaps.
Dat hoeft geen probleem te zijn omdat alle partijen actief binnen dat terrein daarmee bekend zijn.
Ik zie zelf nog grote voordelen in de onafhankelijkheid die TT nu zegt te bieden. Voor HighTech en OEMs is er dan een minimaal duopoli.
De markt lijkt groot genoeg voor meerdere aanbieders.

Daarom hecht ik eraan te benadrukken, dat een IPO aan de Nasdaq met meerdere partijen voor mij nog steeds het droomscenario betreft.
Stel je eens voor dat een aantal Tech en Tier1 bedrijven naast TT een aandeel in MapsHD nemen ter grootte van 10 a 15% met daarnaast een freefloat van 25%.
De IPO kent een basiswaardering van 8 miljard. 30% van 20 miljard toekomstige markt levert 2 a 3 miljard netto winst op.

De betrokken partijen kunnen zelf veel betekenen in het vergroten van dat marktaandeel en een investering van 800 mio bij 10% lijkt mij niet onoverkomenlijk indien je kijkt naar de investeringsdrift die er momenteel bestaat op dit terrein.

PS in dat licht moet je ook mijn geconditioneerde verkoop bij telematics lezen waarbij een licensingdeal effect zal hebben op de uiteindelijke verkoopsom.



objectief
0
quote:

martinmartin schreef op 15 nov 2018 om 10:06:



We hebben beiden hetzelfde doel te weten het grootste rendement te halen uit onze belegging.

PS in dat licht moet je ook mijn geconditioneerde verkoop bij telematics lezen waarbij een licensingdeal effect zal hebben op de uiteindelijke verkoopsom.



Met ale respect...waarom deze uitgebreide verhalen, die geen enkel invloed hebben?
Jullie zijn de ondernemer en grootaandeelhouder HG niet!!!

Elke belegger is uit op een groot/mooi rendement, maar we hebben geen van allen enige invloed op de uitkomst van dit lopende proces bij TT.
Als GH tevreden is met 10 euro dan hebben wij als beleggers dit maar te slikken...je kunt dan wel blijven zitten op je aandelen, maar wordt gewoon door de grote aandeelhouders) uitgerookt.
martinmartin
0
Juist vanwege het feit, dat zowel Wies als ik geen enkele say hebben is het voor een belegger verstandig om je te richten op de man die uiteindelijk beslist.

Indien je hem goed kan inschatten heb je een voordeel.
yinx
0
quote:

objectief schreef op 15 nov 2018 om 12:45:


[...]

Met ale respect...waarom deze uitgebreide verhalen, die geen enkel invloed hebben?
Jullie zijn de ondernemer en grootaandeelhouder HG niet!!!

Elke belegger is uit op een groot/mooi rendement, maar we hebben geen van allen enige invloed op de uitkomst van dit lopende proces bij TT.
Als GH tevreden is met 10 euro dan hebben wij als beleggers dit maar te slikken...je kunt dan wel blijven zitten op je aandelen, maar wordt gewoon door de grote aandeelhouders) uitgerookt.


Met alle respect ..... het gaat niet om wat HG voor zichzelf als een mooie deal ziet, maar wat de FFF voor de overige aandeelhouders als een mooie deal zien.

Dat maakt het verschil.

En om te weten wat een faire prijs zou kunnen zijn, zal je je toch moeten verdiepen in het bedrijf TT en de wondere wereld van p.e. en mergers en aquisities. Vandaar deze informatie draad.

Makkelijker kunnen we het je niet maken.

YinX

vCalker
0
Zet het bericht ook even in dit draadje. Volgens mij is dit de strategie.

Dus: SOP-waarde tonen -> afrekenen familie-imago --> openen voor overname --> onafhankelijkheid noemen --> potentie HDmaps / location technology --> bluffen met 1.7 billion revenue.

---------------------------------------


Working out a fair price for the division, which helps businesses to save money by using software to monitor and improve the performance of their car and truck fleets, might not be straightforward

Telematics, which had 43 million euros in sales in the third quarter, up 6 percent from a year ago, is “a bit of a mystery” for analysts, added Goddijn, one of the company founders.

“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,”
“It’s not clear what the right economic model is going to be going forward for delivering the next generation of mapping content to the vehicle: is it best to be independent? Is it best to team up? It will take time to figure that out,”
“There’s always a big thing about founders and emotional attachments and what have you. I want to set the record straight,” Goddijn said.

“We will do whatever is right for the business and the people and the stakeholders and the customers like any other business, and we’ll look at how it will evolve. We’ll see.”

Within the car industry “things are changing and we want to keep an open mind,” he said in an interview on Thursday in Paris. Yet, the CEO added, “We’re an independent company and we are flourishing partly because we are the Switzerland of mapping technology.”

“What is for sale is the telematics business” only, Goddijn said, declining to comment on what he called “rumors.”

In offloading telematics, TomTom will focus on location technology because “that’s where the biggest opportunity is,”

The CEO brushed aside those worries, pointing to a pipeline of projects. The company is counting on the arrival of self-driving cars to introduce new applications for passenger
autonomous driving as early as in 2021. It also has a high definition map offering for a truck maker in 2019 that will help save fuel.

Goddijn sees the company generating around 850 million euros ($961 million) in revenue this year, compared with 1.7 billion euros in 2007. Gross margins will have almost doubled
compared to a decade ago.

“Can we go back to 1.7 billion euros? I think we can,” he said. “We are OK. We aren’t forced to do anything stupid. We’re not in a hurry.”
vCalker
0
quote:

harrysnel schreef op 11 dec 2018 om 17:42:


@koos99, prima posting en dan lees ik liever meer regels dan minder.

Helemaal eens dat Goddijn het volledig heeft laten afweten om het verdienmodel na verkoop TT Telematics te schetsen vwb HDMaps/autonoom rijden. Het “traditionele orderboek” kennen wij en daar is CAGR 2020 voor afgegeven. Maar hoe zit het met de toekomstige business? Als je focus legt op autonoom rijden en daar honderden miljoenen in geïnvesteerd hebt afgelopen jaren (HDMaps, Autonomos) dan moet er een idee zijn van de opbrengsten die hier tegenover staan. In het laatste interview met ADHD-er Vincent Everts zegt Goddijn verdorie dat “hij niet precies weet waar Bosch mee bezig is”. Alsof hij niet weet hoe RRS zich ontwikkeld heeft. Bovendien noemde hij in het interview met Everts van een paar jaar eerder (met de Bandit opgenomen, het “we zitten in de sweetspot” interview”) als belangrijkste partners op het gebied van autonoom rijden voor TomTom expliciet: VW en Bosch. En nu weet Goddijn zogenaamd niet waar Bosch mee bezig is.

Ik deel jouw vrees dat we kijken naar een vooropgezet toneelstukje waarbij pas later de buit verdeeld gaat worden vwb “HDMaps/autonoom rijden” en wij als “gewone aandeelhouder” daar niet van kunnen profiteren.


Maar net zo belangrijk: het zijn ook de analisten die m.i. aan dit smerige spelletje meewerken. Ik zal het nu niet eens specifiek over Den Drijver hebben, de man waarvan ik verwacht dat hij het voorzetje to de-listing gaat geven, maar over alle 10 de analisten die TomTom volgen volgens haar website.

TomTom heeft op 6 februari 2018 haar eerste outlook afgegeven voor het lopende jaar. Verwachte omzet destijds 800 mln en adj wpa van 0,25. De koers van TomTom voor deze cijferdag: E8,40. Na het bekend maken van cijfers en outlook hebben sommige analisten advies/koersdoel aangepast. Resultaat na aanpassing: een gemiddeld koersdoel voor TomTom van E10,50.

Huidige situatie: de outlook voor het lopende jaar is in twee stappen verhoogd naar omzet 850 mln en adj wpa 0,35. Daarnaast loopt er een verkoopproces van TT Telematics dat voortvarend lijkt te verlopen met een verwachte opbrengst van E700 -E1,3 miljard. Zowel op basis van gerapporteerde resultaten als assetwaarde van Telematics heeft TomTom na het afgeven van de eerste outlook positief verrast. Koers staat nu op hetzelfde niveau als bij de oorspronkelijke outlook van 6 februari 2018. Kijk ik in naar het gemiddelde koersdoel van de 10 analisten: E8,50.


Dus: ondanks het verhogen van de outlook tot 2x toe door TT, de onverwachte waardering voor asset TT Telematics en de bereidheid om het bedrijf te splitsen....zijn de analisten dit jaar gemiddeld E2 omlaag gegaan met hun koersdoel.

Waanzin. Mijn mening: hoort bij het vastzetten van koers in bandbreedte E7 - E9 wat we al drie jaar zien inmiddels en dat als bedoeling heeft om exit op bv E13 mogelijk te maken.

vCalker
0
Volgende fase in het privatiseren van TomTom?

quote:

vCalker schreef op 23 jan 2019 om 20:34:


Met deze koers is het voor TomTom het laatste jaar aan de beurs. Last van confirmation bias of niet, dit bedrijf wordt gestolen. Een huidige beurswaarde van 1.73 miljard, waarvan 1,1 miljard cash.

Er wordt straks 750 miljoen repayment gedaan in combinatie met een share consolidation. Bij de huidige koers wordt de nieuwe beurswaarde dan ongeveer 1 miljard, met 400(!) miljoen aan cash. De Founders hebben 44% van de aandelen, De Mol heeft denk ik tegen de 10% (5,1% is belastingtechnisch zinloos). Tel daar een paar (mede) belanghebbende bij op en je zit op 60%.

De 60% moet dan een partij weten te vinden die de overige 40% kan uitkopen. Geef dan die 40% een premie van 50% en je zit op 600 miljoen. Je hebt dan als consortium alle aandelen voor 600 miljoen en 'krijgt' daarbij 400 miljoen cash.

750 miljoen wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders. De 60% krijgt via die weg al 450 miljoen.

Ben ik nu gek, of is de markt gek?
35 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 7,226   Verschil -0,22 (-3,01%)
Laag 7,186   Volume 719.693
Hoog 7,448   Gem. Volume 862.820
20-mei-19 17:35
label premium

TomTom maakt een vliegende start

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium