Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,120 16 apr 2024 10:40
  • -0,155 (-2,13%) Dagrange 7,080 - 7,200
  • 35.301 Gem. (3M) 272,7K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 30 september 2018 17:23
    En de start van de nieuwe maand oktober met de Q3-cijfers.

    En de afsluiting van de maand september waarin er heel veel gebeurde:

    - Google heeft nieuwe klanten: Renault, Mitsubishi en Nissan
    - TomTom sluit deal af met Mercedes Trucks
    - TomTom wil Telematics verkopen (via ).
    - TomTom heeft Tesla als klant (was al bekend maar schijnt nu ook door HG beaamd).

    Ik denk dat het een volatiele maand gaat worden, de exacte richting laat ik even aan anderen over.

    Succes maar weer. En geluk natuurlijk.
  2. [verwijderd] 30 september 2018 17:48
    Wat Tesla betreft. Ik reken nergens op. Ze zijn er wel in Parijs om hun Model3 te presenteren. Mocht TT iets aankondigen met Tesla, dan zal dat wel inslaan als een ~BOM~. Tesla heeft internationale allure als voorloper in zelfrijden en is ooit begonnen met infotainment gebaseerd op Google Maps.
  3. [verwijderd] 30 september 2018 17:54
    quote:

    *Justin* schreef op 30 september 2018 17:48:

    Wat Tesla betreft. Ik reken nergens op. Ze zijn er wel in Parijs om hun Model3 te presenteren. Mocht TT iets aankondigen met Tesla, dan zal dat wel inslaan als een ~BOM~. Tesla heeft internationale allure als voorloper in zelfrijden en is ooit begonnen met infotainment gebaseerd op Google Maps.
    en vergeet niet de VW-Microsoft Azure (en TT) deal.
    koers Alphabet 20% naar beneden :-)
  4. Juun 30 september 2018 18:45
    quote:

    GLMF schreef op 30 september 2018 17:54:

    [...]
    en vergeet niet de VW-Microsoft Azure (en TT) deal.
    koers Alphabet 20% naar beneden :-)

    Al moet ik zeggen dat ik het tegenvallend vind hoeveel aandacht er naar die bekendmaking van VW met Azure, uitgaat. Heeft dat nu wel of niet impact op TT, is het een verschuiving de goede kant op (richting TT dus), of heeft het niet of bijna niets om het lijf daar waar het TT aangaat?

    Ook hier op het forum, nauwelijks reactie over deze deal.

    In ieder geval heb ik vrijdag nog uitgebreid met stukken en er staat al een order klaar om morgen calls juni2020 te kopen. Kan een volatiele maand worden, er is aandacht voor TT, nu een deel in de verkoop kan met toestemming van de grootaandeelhouders en tegelijkertijd komen er kwartaalcijfers en nu dinsdag en woensdag persdagen voor de autoshow in Parijs.

    Kan echt een leuke maand worden, ik gun het jullie net zo als mezelf. Succes.
  5. forum rang 6 NewKidInTown 30 september 2018 21:16
    Ga ik je misschien nog wel eens uitleggen, maar er kunnen zoveel redenen zijn. Ik ga geen begin maken nu, je het uit te leggen.

    Het lijkt er op dit moment op dat, hoewel afgelopen vrijdag bijna alle NL fondsen in de US lager sloten, dat morgen de beurzen hoger openen. Of die stijging de hele dag stand houdt, weet ik nog niet.
  6. [verwijderd] 1 oktober 2018 01:17
    Ik heb zojuist een mail gestuurd naar RTLZ
    Daarin stond dit:

    Goedendag,

    bij deze stuur ik een mail naar jullie over het volgende:

    Ik zag vorige week veel nieuws bij jullie over tomtom.
    Maar daar klopte weinig van in jullie nieuwsberichten.
    Om te beginnen wil ik jullie vragen waarom jullie altijd Jos Versteeg interviewen als het om tomtom gaat?
    Hij wordt zelfs ‘tomtom expert’ genoemd!
    Ik vraag mij erg af waarom, want aan zijn blijkbaar zeer afkeurende houding altijd over tomtom, lijkt het op een persoonlijke vete van hem jegens tomtom.
    Dat blijkt uit het feit dat hij altijd alle feiten zo verdraaid zodat het negatief voor tomtom klinkt.
    Klinkklare leugens schuwt hij daar niet bij.

    2 weken geleden kwam er in het nieuws dat Renault in 2022 Android zou gaan gebruiken voor het entertainment gebeuren in de auto.
    Dat gaat straks iedere auto zo ongeveer krijgen, want de auto moet een besturingsprogramma krijgen, net als iedere laptop of smartphone.
    Dat daarbij, over 4 jaar, dan ook de app google maps kan gedownload worden is mooi.
    Dit betekent echter niet dat tomtom deze klant kwijtraakt. (Zie artikel van zaterdag van Harold Goddijn in het blad Trouw)
    Tomtom is namelijk (en blijkbaar weet Jos Versteeg daar niks over) al jaren bezig met software en kaarten van de zelfrijdende auto.
    De zogenaamde HD kaarten.
    Dit wordt de absolute toekomst, straks zullen alle auto’s dit soort kaarten krijgen.
    Deze kaarten hebben een hogere verkoopwaarde dan de bestaande kaarten van nu.
    En het worden jaarlijkse abonnementen, met dus jaarlijks terugkerende omzet voor tomtom.
    Je kunt er vergif op innemen dat Renault deze kaarten straks (vanaf 2020) gaat afnemen van tomtom.
    Om de simpele reden dat Google deze kaarten niet heeft!
    Hoe kan het dan zijn dat deze blijkbaar onwetende Jos Versteeg keer op keer bij jullie wordt ingehuurd om klinkklare onzin te verkondigen over dat het ‘de ondergang van tomtom’ is!
    Dit is echt bijna crimineel hoe hij deze berichtvorming maakt en jullie het uitzenden
    Jullie begrijpen dat de koers van een aandeel tomtom hierdoor overbodig ver zakt, en dat mede door jullie toe te kennen is.
    Ik neem aan dat jullie geen belang hebben bij een daling van het aandeel tomtom, maar beseffen jullie wel dat hier een hoop mensen heel veel geld kwijtraken, en sommige zelfs alles!

    Ik hoop dus dat jullie een keer een echte kenner inhuren om voortaan over tomtom te berichten.
    Ik weet iemand die echt alles over tomtom weet, mochten jullie interesse hebben kan ik zijn gegevens naar jullie sturen.

    En verder nog het volgende, hopelijk kunnen jullie dat ook melden, maar dan niet via Jos Versteeg.

    Afgelopen vrijdag na-beurs kwam er een bericht (tegenaanval) over Microsoft.
    Microsoft zal in de toekomst met hun besturingssysteem in alle Volkswagens komen, zoals Android in Renault gaat komen.
    Tomtom heeft een zeer grote deal met Microsoft Azure, en dit zal dus betekenen dat tomtom in alle Volkswagens gaat komen via Microsoft Azure.
    Ik hoop dat jullie hier ook aandacht aan kunnen geven zoals jullie ook aandacht aan Renault en Google gaven.
    Dit is namelijk een zelfde soort nieuws, alleen nu zeer positief voor tomtom!

    Er is meer zeer positief nieuws over tomtom dit weekend gekomen.
    In dat zelfde interview in Trouw dit weekend, was er een interview dus met Harold Goddijn.
    In dit interview noemde Harold Goddijn dat ze als klant ook Tesla hebben.
    Dit is zeer groot nieuws, hebben ze namelijk nooit iets over gezegd, volgens mij zelfs ontkend, en dit is nu door de CEO even tussen neus en lippen door genoemd.
    Dit mag ook best een nieuwsitem worden voor jullie vind ik.
    Dat is namelijk nogal wat om met zo’n vooruitstrevend bedrijf zaken te doen als klein Nederlands bedrijf.

    Verder heeft Harold Goddijn ook gemeld dat een deel van tomtom, Telematics, te koop gezet is, na meerdere belangstellenden te hebben gehad.
    In deze noemde Jos Versteeg dit als negatief, omdat ze het ‘tafelzilver’ zouden verkopen en er verder niks over blijft.
    Wederom naar zijn zeggen zeer negatief voor tomtom.
    Maar de werkelijkheid is, dat dit niet het tafelzilver is.
    Mocht je het wel het tafelzilver noemen, dan bezit tomtom daarnaast ook nog het tafelgoud!
    Het echte meest waardevolle bezit van tomtom zijn hun Maps.
    Dat is een veelvoud waard van Telematics.
    Aangezien bij Telematics een waarde hangt van minimaal 1 miljard (analisten noemden al 1,4 miljard), kunnen jullie wel nagaan wat de Maps wel niet waard zijn.
    Als tomtom inderdaad Telematics kan verkopen voor laten we het laag houden, 1 miljard, dan zou dat samen met hun cashpositie einde van dit jaar van 200 miljoen, al bijna de hele huidige beurswaarde vertegenwoordigen!
    En dan bezitten ze dus nog de Maps die een veelvoud daarvan waard is.
    Een reeële waarde van tomtom is dus een minimale drievoud van de huidige koers, maar Jos Versteeg haalt het dan nog in zijn hoofd om 5 euro als koersdoel en waarde te geven.
    Deze man is of heel onwetend in deze, of hij wil met volle besef tomtom gewoon dusdanig de grond in boren om het bedrijf kapot te maken.

    Dus ik hoop, nu U dit allemaal gelezen heeft van mij, dat jullie snel een echte ‘tomtom expert’ voortaan te woord laten, want dit is ook voor jullie geen goede zaak om zo’n amateur te woord te laten steeds.

    Voor meer vragen kunt U mij altijd mailen of bellen.
  7. De Schimmelkoning 1 oktober 2018 07:54
    De auto zal straks standaard meerdere IOS systemen ondersteunen tbv entertainment. Herkenbare APPs met functionaliteit uitvergroot over het toekomstige dashboard voor de bereider van de auto op dat moment. Voor de autonome functie zal het meest veilige systeem de winnaar moeten worden. Wie bepaalt dit? De autofabrikant die zegt dan men a,b of c heeft? Hoe zit het met de (nieuwe) rol van verzekerings maatschappijen ? Zij zullen op basis van certificering moeten verzekeren en wordt de kwaliteit van de HDmaps premie bepalend. Daarnaast is cloud connectivity (private, public) essentieel. Het gaat om een totale SLA die zal moeten worden afgegeven, dus niet wie de beste kaarten heeft. Wij zullen het snel zien. Wordt straks wellicht het “TT-MS rijbewijs” ?
    Succes vandaag
    K
  8. seren 1 oktober 2018 08:24
    iemand vroeg hier waarom HG erover begon dat hij niet wist dat er grootaandeelhouders hun aandelen wilden verkopen.

    idd een goede vraag waarom nu deze opmerking.

    mijn antwoord is dat hij denkt aan een aandeleninkoop en ik zie heelveel voordelen, vooral ook om controle te houden en personeel te binden op een belastingtechnisch gunstige manier. Ook goed voor de gewone aandeelhouder, een bijna zekere stijging voor de komende jaren.
  9. forum rang 4 Xynix 1 oktober 2018 08:25
    In het kader van het wederom erg rommelig gecommuniceerde Tesla nieuws (Goddijn doe dit verdomme eens een keer professioneel, klungel!) interessant om te weten:

    Topman Tesla bevestigt dicht bij winstgevendheid te zijn
    (ABM FN-Dow Jones) Tesla is dicht bij het bereiken van winstgevendheid. Dat bevestigde CEO Elon Musk zaterdag in een email aan zijn personeel.

    Musk stuurde de email kort nadat bekend werd dat hij zijn positie als voorzitter van Tesla moest opgeven, naar aanleiding van een schikking met beurswaakhond SEC.

    "We zijn erg dicht bij het bereiken van winstgevendheid en kunnen hiermee bewijzen dat de critici ongelijk hadden", schreef Musk in de email. "Als we allemaal [zondag] aan het werk gaan, zullen we een epische overwinning behalen", zo stelde Musk.

    Zondag was de laatste dag van het kwartaal. Om de beloofde hoge productiecijfers van de nieuwe Model 3 te halen, werd door Tesla zelfs een grote groep van vrijwilligers ingeschakeld. De productiecijfers worden later vandaag verwacht.

    Tesla had eerder aangegeven tussen 50.000 en 55.000 elektrische auto's van het type Model 3 te willen produceren. Afgelopen vrijdag schreef het online medium Electrek dat Tesla een paar dagen voor het aflopen van het derde kwartaal al meer dan 51.000 van het type Model 3 had geproduceerd.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

  10. [verwijderd] 1 oktober 2018 08:43
    Telematics is een cashcow van tomtom die niet hard, maar wel gestaag groeit. Binnen deze divisie vindt men het vervelend én begrijpelijk tegelijk dat de cash die zij binnenbrengen wordt geinvesteerd in de hoge groei onderdelen, te weten automotive, mapping platform en autonomous driving.

    Voor tomtom is het de vraag of ze extra moeite en geld in telematics willen steken om de groei van telematics van 10 naar 15% te krijgen, dat levert een paar miljoen extra jaarwinst op. Leuk, maar niet spannend. Het beeld is nu dat de ambities van de telematics divisie beter bereikt kunnen worden onder een ander dak, bij een eigenaar die er meer in wil investeren; in elk geval een deel van hun eigen winsten mogen her-investeren. Als vervolgens ook nog allerlei biedingen langskomen van partijen die telematics willen ondersteunen in hun nieuwe groeifase - nu ook het hele platform is vernieuwd, want daar heeft tomtom wel vele miljoenen in gestoken - dan is dat voor tomtom en voor telematics een kans. Het is helemaal een kans als deze partij wel de maps en traffic van tomtom blijft afnemen, want dan profiteert tomtom ook van de groei bij de nieuwe eigenaar.

    Ook qua businessmodel past het beter. TomTom sluit liever deals met grote ondernemingen met accountmanagement en de kleinere klanten (mkb) die kunnen zichzelf helpen in bijvoorbeeld de API store. Terwijl telematics ook accountmangement heeft om mkb bedrijven binnen te houden.

    Wat me opviel in de deal met Daimler trucks is dat de toelichting (quote) door die nieuwe managing director van Consumer kwam. Misschien wil tomtom die activiteiten binnenboord houden? Omdat je daarmee wel met één deal een hoop baten kunt binnenhalen?

    NB: ik verwacht wel dat Telematics komende kwartaalcijfers groeiversnelling laat zien, om zo hoog mogelijke biedingen te krijgen. Vorig kwartaal was het 7%. Een 10+ groei is psychologisch gezien mooier.
7.416 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links