Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom oktober 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Jackyl
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 20 okt 2018 om 08:55:


[...]
Ik heb hier gisteren al een algemeen en globaal antwoord op gegeven, maar ik heb het nog eens precies uitgeplozen. Het hele verhaal heb ik zojuist gepost in de algemene-rekenkamerdraad.


Bedankt BDB dit verklaart een hoop.
Jackyl
0
Beste BDB wat ik mij ook nog afvraag, wat gebeurt er als geheel TOMTOM wordt overgenomen dus zonder superdividend van Telematics. Ik lees van alles over fair value maar hoe werkt dat.
boem!
0
Tja onze CEO heeft als grootste aandeelhouder het grootste belang bij de hoogste stock-price op de LT.

Hij heeft een positie gecreeert waarin hij zelf kan bepalen wat hij doet er is geen bank die hem de les komt lezen en ook shorters hebben geen vat op hem. Hij hoeft slechts de overige FF ervan te overtuigen dat men op de goede weg is.
Daarnaast was hij bereid om een galante aftocht te verlenen aan een van de friends door via een aandeleninkoopprogramma de koers te ondersteunen op het moment dat zij betere mogelijkheden zagen voor het door hen geinvesteerde vermogen.

Je hoeft niet je oren te laten hangen naar oude lullen uit de USA of de UK ook indien je het navraagt bij de jongeren in Europa heeft nog niemand gehoord van tomtom als speler in de door jou aangehaalde gebieden.

NewKidInTown
0
quote:

Jackyl schreef op 20 okt 2018 om 13:44:


Beste BDB wat ik mij ook nog afvraag, wat gebeurt er als geheel TOMTOM wordt overgenomen dus zonder superdividend van Telematics. Ik lees van alles over fair value maar hoe werkt dat.



Hier nog een goed verhaal over afwikkeling opties bij overnames, niet alleen fair-value-methode maar ook ratio-methode, overname in contanten en geheel of gedeeltelijk in aandelen (alles is nog mogelijk):

www.veb.net/pdf/9694/effect-1-2011#/28



Koos99
0
Bij data provider short stock voor TomTom zag ik de week voor de cijfers een afbouw van rond de miljoen, en op 18 oktober een verhoging van 1.8 milj.
De reden dat die verhoging pas op 18 oktober zichtbaar is, is dat veel partijen hun systemen dusdanig hebben ingericht dat ze enkel naar de settled positie kijken, en aandelen hebben 2 handelsdagen nodige om te settlen. Dus het zou goed kunnen dat er op 16 oktoeber 1.8 milj aandelen short zijn gegaan. Persoonlijk zie ik liever een verhoging van de shorts dan niet, want die shorts moeten ook weer een keer afbouwen, en met verkopende longs weet je niet of ze terug komen.
NewKidInTown
0
DIE BESTEN NAVI-APPS FÜR iOS & ANDROID - Mit TomTom Go Mobile, Waze, Here, Google Maps & Apple Maps:

1 - Google maps
2 - WAZE
3 - HERE we go
4 - TOMTOM Go Mobile
5 - Apple maps

www.youtube.com/watch?v=0GPwyh2srh0

wel al van maart 2017, dat dan weer wel.

2018 dan maar:

HERE op 5
Google op 6

www.youtube.com/watch?v=QUHOPzztl58
vreemd vermogen
1
Off topic:
Het kwartje is gevallen
Wim is niet meer
Eens op de barricade als vaksbondsman
Later een polderaar als minister president
Vervolgens een zelfverijkenaar bij ING
Tja het leven is eindig
Denk daar maar eens aan Harold.
Wat maakt jouw leven nou eigenlijk gelukkig???
RIP Wim. Eens mijn leider, maar later mijn afvallige

Dennizzz
0
Kent iemand dit nieuwsbericht nog? www.iex.nl/Nieuws/ANP-020816-104/Flee...

"Zwartsenburg waardeert Telematics op minimaal 1,2 miljard euro, tegen een totale beurswaarde van TomTom van 1,8 miljard euro." in 2016.
Martinitoren
0
Een bericht van 22 Maart 2016
Bron: VEB
---------------------

TT International stelt dat de onderdelen automotive en licensing van Tomtom hetzelfde zouden moeten kunnen opleveren. Daarnaast zouden de consumentenactiviteiten en het onderdeel telematics nog eens 1,2 miljard euro kunnen beuren.

Maar op deze berekening valt wel het een en ander af te dingen. Allereerst de opbrengst van telematics en de consumententak.

SNS Securities dat vorig jaar een soortgelijke berekening als TT International heeft gedaan, taxeerde telematics vorig jaar op 0,9 miljard euro. Daarbij ging het uit van een verwachte operationele

winst van 64 miljoen euro en de multiple van concurrent Fleetmatics.

De winst over 2015 is echter uitgekomen op 49 miljoen euro. Uitgaande van dit lagere bedrag rolt een waarde van circa 0,7 miljard euro uit de bus.

Verder zal de waardering van de consumententak van het bedrijf, de kastjes, sporthorloges en dergelijke, flink lager uitvallen. De winstmarges zijn bij dit onderdeel namelijk veel lager dan bij andere onderdelen, bovendien is de groei eruit.

In 2015 werd een ebitda van 14,1 miljoen euro gehaald. Uitgaande van een multiple van 15 zou dit onderdeel dus circa 0,2 miljard euro waard zijn. Bij elkaar zijn de ‘resten’ van Tomtom dus goed voor maximaal 0,9 miljard euro.
~Justin~
0
quote:

Koos99 schreef op 20 okt 2018 om 14:43:


Bij data provider short stock voor TomTom zag ik de week voor de cijfers een afbouw van rond de miljoen, en op 18 oktober een verhoging van 1.8 milj.
De reden dat die verhoging pas op 18 oktober zichtbaar is, is dat veel partijen hun systemen dusdanig hebben ingericht dat ze enkel naar de settled positie kijken, en aandelen hebben 2 handelsdagen nodige om te settlen. Dus het zou goed kunnen dat er op 16 oktoeber 1.8 milj aandelen short zijn gegaan. Persoonlijk zie ik liever een verhoging van de shorts dan niet, want die shorts moeten ook weer een keer afbouwen, en met verkopende longs weet je niet of ze terug komen.


Shorts pompten onzekerheid de markt in en vergrootten het Volvo nieuws uit. Fine, moeten inderdaad ook weer eens afbouwen.
DerksVisie
0
quote:

NewKidInTown schreef op 20 okt 2018 om 15:43:


DIE BESTEN NAVI-APPS FÜR iOS & ANDROID - Mit TomTom Go Mobile, Waze, Here, Google Maps & Apple Maps:

1 - Google maps
2 - WAZE
3 - HERE we go
4 - TOMTOM Go Mobile
5 - Apple maps

www.youtube.com/watch?v=0GPwyh2srh0

wel al van maart 2017, dat dan weer wel.

2018 dan maar:

HERE op 5
Google op 6

www.youtube.com/watch?v=QUHOPzztl58


De TomTom Go App werkt ook slecht op veel apparaten helaas.
PWaWa
1
“Japan's Softbank, for one, announced its own, $2.25 billion investment in GM's Cruise subsidiary last May. Google signed on with the Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance in May to develop the group's new infotainment system, which is expected to integrate some Google Home capabilities.

Expect to see even more alliances, said AutoTrader's Krebs. The ones announced in just the last few months demonstrate that partnerships are "necessary to take on these expensive ventures that likely will not return a profit in the near term," she said.”

www.cnbc.com/2018/10/19/automakers-tu...
boem!
0
De OEM's zitten in een turbulente transitiefase waarbij zij allen weten, dat de tijd en het geld ontbreekt om dat zelfstandig voor elkaar te krijgen.

De tier-1's voelen dezelfde druk terwijl ook de toeleveranciers van het kaartmateriaal weten, dat de allianties die nu gesloten worden bepalend zullen zijn voor hun succes/failure.
Tomtom staat voorgesorteert om over genomen te worden nu of binnen een beperkt aantal jaren.
OEM's hebben een voorkeur voor multi-sourcing.

Met de opgevoerde druk door Tesla die vanuit het niets een OEM van formaat lijkt te worden zullen de traditionele OEM's een tandje bij moeten schakelen.

Ziet er voor een bedrijf dat aangeeft zelfstandig te willen blijven maar daarnaast aangeeft in te gaan op biedingen die ze niet kunnen weigeren goed uit.

De enige wolk die ik aan de horizon zie is dat men voor ADAS+3/SDC geen HD-maps nodig heeft maar het af kan doen met sensors en AI.
Nogmaals een oproep aan BDB om zijn kennis en gezonde instelling van twee benen op de grond in te zetten om het artikel geplaatst op Teslarati.com van commentaar te voorzien mbt die onafhankelijkheid.


ketchup of catch-up
2

het is allemaal geen rocket science hoe de markt de waarde van TT inschat

beurswaarde basis de koers is 7 en de SOP waarde bij uitverkoop is nu 13-14
( wel allemaal bewegende doelen, gedreven door nieuws, angst en performance)

cash: 1 vs 1
consumer: 0 vs 1
Maps: 3 vs 6
Telematics: 3 vs 6

zodra Telematics verkocht is voor confirmatie zal alles boven de 3 euro zich vertalen naar het aandeel, maw 700k zit thans in de huidige notering, premie en sentiment zal daarna verder bepalend zijn hoeveel het kan stijgen.

gelooft de markt dat TT de opbrengst gaat uitbetalen zal dit als zeer positief ervaren worden en dan gelooft men dat fase 2 kan volgen en dat zal zich in de koers van het aandeel tonen, denk dat we dan heel snel naar 10 plus gaan

mocht TT echter opteren de gelden vast te houden en beslissen deze later te investeren voor acquisities en volhouden met de laatste divisie voor alles op één kaart policy en vasthouden aan het zelfstandige scenario dan vrees ik dat de koers snel terugvalt van 10 euro richtig de 8 euro, euforie draait dan weer naar onzekerheid

de markt heeft geen enkel vertrouwen in TT's kunde om aandeelhouderswaarde te scheppen en met het afgrijselijke track-record en imago dat HG enkel kapitaal weet te verdampen is hij de Banksy van de midcap .

TT moet nu uitverkopen, het raam sluit zich ongelofelijk snel, men pompt zoveel kapitaal in de sector daar kan TT onmogelijk in mee

de ontzettend lage notering van 1.5 miljard euro voor héél TT doet het ergste vrezen, dit gaat geen hoofdprijs opleveren waar velen van dromen, dat kan enkel onder een ander dak in een andere constructie
men drukt TT uit de markt, via haar beurswaarde ( de koers van het aandeel ) gaan lange termijn klanten aarzelen over het mogelijke voorbestaan van TT als sterke financiële partner/onderneming, de negativiteit in de media helpt niet mee.

blijf erbij dat de timing van het veilen van Telematics niet is ingegeven vanwege de belangstelling, die was er al tijden, het is ingegeven vanwege de vernietiging van TT's waarde aan de beurs.
HG heeft echt gedacht met het inkoopprogramma eigen aandelen dat dit de koers zou ondersteunen, dat heeft niet gewerkt, het gemiddelde van 9.35 staat ver boven de huidige notering, hij gaat daarom denk ik ook geen eigen aandelen inkopen, hij haalt het van de beurs ( privatiseren), of hij verkoopt het in haar geheel in een stappenplan, max 12 maand na de sale van Telematics

equity partners toelaten is hij al te laat mee en die zullen enkel toetreden als de Founders hun belang afbouwen, zodat zij de toko niet langer controleren en die gaan geen grove premie betalen voor een minderheidsbelang, verder staat de beurswaarde van TT te laag om enorme entree premie te kunnen verantwoorden


TT moet van de beurs af en dat gaat mi ook gebeuren, eens uit het spotlicht kan HG beslissen zonder druk van derden om of te fuseren, of te verkopen - de lage beurswaarde is niet langer een graadmeter en dan gaan de peers indicatief worden voor prijssetting.
Privatiseren zoals Kepler/Rabo denkt lijkt dan ook de te volgen piste na de verkoop van Telematics


lucky14
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 20 okt 2018 om 20:19:


Off topic:
Het kwartje is gevallen
Wim is niet meer
Eens op de barricade als vaksbondsman
Later een polderaar als minister president
Vervolgens een zelfverijkenaar bij ING
Tja het leven is eindig
Denk daar maar eens aan Harold.
Wat maakt jouw leven nou eigenlijk gelukkig???
RIP Wim. Eens mijn leider, maar later mijn afvallige




Mooi. Van super linkse rakker naar recht geschoven. Later was er weinig meer over van zijn zgn sociaal democratische inslag. Met hand en tand de exorbitante beloningen van "top-bestuurders" verdedigen. Maar daar zijn meer voorbeelden van aan de linker zijde van de politiek, zie Rosenmüller bijvoorbeeld.
PGV
0
quote:

lucky14 schreef op 21 okt 2018 om 10:01:


[...]

Mooi. Van super linkse rakker naar recht geschoven. Later was er weinig meer over van zijn zgn sociaal democratische inslag. Met hand en tand de exorbitante beloningen van "top-bestuurders" verdedigen. Maar daar zijn meer voorbeelden van aan de linker zijde van de politiek, zie Rosenmüller bijvoorbeeld.


Ja, links lullen en rechts vullen.
Gesloopt door HG
0
Sociaaldemocratie maakt meer kapot dan je lief is.
In de politiek het altijd goed weten voor een ander en bovenal geld uitgeven wat niet van hen was.
En na de afbraak een leuk commissariaatje.
boem!
2
@Wies

Jouw hele tirade richting Tomtom en dan speciaal richting HG wordt slechts ingegeven doordat jouw vriendjes uit Londen heel goed gebruik hebben gemaakt van de desinteresse die FFF hebben voor de huidige koers en daarom in staat werden gesteld om alle afgeleide producten zo goed als waardeloos te laten aflopen.
Jij hebt zelf ook de grootste snee opgelopen niet door de aankoopprijs maar door het handelen in het aandeel.

FFF zijn geen nitwits zij zijn op weg om van Tomtom een financieel succes te maken en bekommeren zich in de tussentijd absoluut niet over de tussenstand van het aandeel. Alle jaren is er interesse geweest in de onderdelen van Tomtom maar de geboden prijs was onvoldoende om FFF te bewegen daarop in te gaan, ook de opwaartse bewegingen richting 12 euro waren geen reden voor de FFF om een gedeelte van hun ingezet kapitaal veilig te stellen tegen deze prijs.

Jij als bankier moet hier toch het idee bij krijgen dat de prijzen die geboden zijn en de koersen die behaald zijn door de FFF als onvoldoende zijn afgedaan.
Uiteraard ligt een disruptie op de loer maar hoe groot is de kans dat die zich voordoet binnen nu en drie jaar.

Voor FFF speelt dat geenszins blijkend uit het vasthouden aan hun positie.
Zij geven nu aan in vergaande onderhandeling te zitten voor verkoop van TTT.
Die BU gaat weg voor de hoofdprijs en ik hoop op 900 mio met 70 mio licensing deal ipv 1,5 miljard.

Ik beveel je van harte de casus van zelfstandige voortzetting aan.
Indien je die serieus tot je neemt praat je waarschijnlijk heel anders want daaruit blijkt ontegenzeggelijk dat Tom2 niet te vrezen heeft voor lijfsbehoud.

Tomtom sorteert voor op verkoop van alle bu's maar wel tegen de prijs die zij in gedachten hebben en kunnen op geen enkle manier worden gedwongen door welk financieel boefje ook.
Het risico is dat zij hun hand overspelen, tot op heden lijkt de door hen verkozen tactiek bij Telematics te werken; nog twee BU's te gaan.

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,090   Verschil +0,38 (+3,91%)
Laag 9,711   Volume 1.298.876
Hoog 10,210   Gem. Volume 614.289
17-okt-19 17:37
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium