Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom september 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
RW1984
0
quote:

Stille vennoot schreef op 18 sep 2018 om 11:00:


TOMTOM: RELATIE TOMTOM MET RENAULT IS NIET VERANDERD - WOORDVOERSTER PER EMAIL

En wat is die relatie dan? Is er exclusiviteit of kunnen autokopers gaan kiezen. Zonder exclusiviteit kan marktaandeel ook in rook op gaan.
steelfighter72
0
Dit slaat nergens op en heeft niet met tomtom te maken, eerder Bosch en andere motronic fabrikanten.... het infotainment gaat op android draaien.... je kan ook je mobieltje op je dashboard plakken. Is net zoiwts als carplay op je infotainment (ios ipc andriod)
Nuchtertransparant
0
Ben er maar even volledig uitgestapt. Had zo'n 5700 stukken. Vertrouw het even niet. En aankijken wat TT z'n reactie is en hoe die door de markt zal worden opgepakt. Als ze echt massaal naar Google ed overstappen gaat het heel lastig worden. Valt het allemaal mee dan stap ik in wat Turbo's om met een deel van de verkoopopbrengsten het genomen verlies weer goed te maken. Is met te wankel op dit moment en de Q3 cijfers moeten wel uitmuntend zijn, wil het niet verder zakken. Kortom ik ga vanaf nu ff op mn handen zitten.
R0ME0
2
TomTom kan zich nu beter nog even in de verkoop gooien en hopen dat iemand het wil hebben tegen meer dan er nu staat want HG is in het verleden te gretig geweest maar zal nu toch ook de realiteit moeten inzien dat ze nu niet alleen links en rechts zijn ingehaald maar als ze niet opletten overreden worden.

Nu heeft het bedrijf zeker nog wel waarde voor een andere partij maar hoe langer je wacht hoe minder dit dreigt te worden.
Xynix
0
De Inner Circle was uiteraard op de hoogte van dit nieuws. Die zijn bezig met onderhandelingen. Maar zagen kennelijk toch reden om nog niet tot zaken te willen komen. Natuurlijk is dit materieel nieuws als je kijkt naar de te verwachten kasstromen uit traditionele kaarten na het opdrogen van het bestaande orderboek op dat punt.

Maar de strategische positie als enige volwaardige maps/maps-API alternatief tegenover Google staat nog steeds overeind. Geen enkele partij die Google geen absolute hegemonie gunt (en dat zijn er nogal wat en niet de minste!) zal willen zien gebeuren dat TomTom kreupel wordt gemaakt door dit soort nieuws. Die moeten volle pint vooruit kunnen blijven gaan. Ook in HUN belang.
Accuboor
0
Q3 cijfers op 16 oktober...

Na een halfjaar hadden we al 106mln ebitda...

Ondernemingswaarde TomTom is 1,3mrd waard momenteel...

Wie plukt deze asset?
Saibee
0
Twee orders in TT uitgevoerd:
- koop aandelen op 6.38
- verkoop calls sep18 6.50 op 0.35

Maar even geprofiteerd van de volatiliteit.
Mocht TT vrijdag onder 6.50 expireren dan eventueel doorrollen naar de 28sept calls (als de premies aantrekkelijk genoeg zijn).

Dat wordt dus 3 1/2 dag nagels bijten....
Nico74
0

InsingerGilissen noemt samenwerking desastreus voor navigatiespecialist.
(ABM FN-Dow Jones) TomTom geeft geen commentaar op het nieuws dat rivaal Google in zee gaat met de grote autofabrikanten Renault, Nissan en Mitsubishi. Dat zei een woordvoerder van de navigatiespecialist dinsdag tegen ABM Financial News.
De alliantie van de drie autofabrikanten meldde dinsdag dat het Google's besturingssysteem Android gaat gebruiken voor het nieuwe mediasysteem dat wordt ontwikkeld voor in het autodashboard. Onder andere de populaire navigatie- en verkeersinformatie-app van Google, Google Maps, zal hierdoor in miljoen auto's wereldwijd standaard worden ingebouwd.
De samenwerking is een grote klap voor TomTom, dat nu samenwerkt met onder andere Renault voor de levering van digitale navigatie.
"Alles draait om TomTom vandaag", zo merkte beleggingsadviseur Rein Schutte van Boer & Olij op. "Het kan niet anders dan dat het contract met Renault beëindigd gaat worden", aldus Schutte.
"De gebrekkige communicatie van TomTom helpt hierbij niet", zo stelde de beleggingsadviseur. "Het is zorgelijk dat TomTom nog niet gereageerd heeft. Er is opheldering nodig hoe een en ander gaat verlopen", aldus Schutte.
Het aandeel TomTom ging dinsdag op de Amsterdamse beurs ongekend hard onderuit en stond na twee uur handel 24 procent lager op 6,48 euro. Daarbij was zelfs nog sprake van enig herstel na een voorlopig dieptepunt op 6,03 euro.
Volgen analist Jos Versteeg van Insinger Gilissen is het nieuws dan ook "desastreus" voor de navigatiespecialist. "TomTom heeft altijd gezegd dat autofabrikanten geen Google in hun auto willen, omdat ze dan hun waardevolle gebruikersdata ook kwijt zijn."
Dat verhaal blijkt met deze grote deal niet te kloppen. Extra pijnlijk is dat Google nu in zee gaat met de onderkant van de automarkt, precies het deel van de automarkt waar TomTom zich op richt. Eerder gingen de Duitse autofabrikanten in het bovenste segment van de markt, te weten Audi, BMW en Daimler, al aan de haal met de TomTom-rivaal Here.
Volgens Jos Versteeg is Google Maps met afstand het beste navigatie- en verkeersinformatiesysteem op de markt en willen klanten dat systeem dus in hun auto ingebouwd hebben. Navigatie zeer belangrijk is voor de auto-industrie en met de deal met de Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie is het hek van de dam, denkt de analist.
Hij noemde de koersdaling van dinsdag dan ook niet overdreven. "Dit is echt dodelijk voor TomTom."
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Copyright ABM Financial News. All rights reserved
(END) Dow Jones Newswires
September 18, 2018 05:21 ET (09:21 GMT)
© 2018 ABM Financial News. All rights reserved.

AAND TOMTOM @ EUR 0.20
NL0000387058
B...K
0
TomTom weigert commentaar op autodeal Google
(ABM FN-Dow Jones) TomTom geeft geen commentaar op het nieuws dat rivaal Google in zee gaat met de grote autofabrikanten Renault, Nissan en Mitsubishi. Dat zei een woordvoerder van de navigatiespecialist dinsdag tegen ABM Financial News.

De alliantie van de drie autofabrikanten meldde dinsdag dat het Google's besturingssysteem Android gaat gebruiken voor het nieuwe mediasysteem dat wordt ontwikkeld voor in het autodashboard. Onder andere de populaire navigatie- en verkeersinformatie-app van Google, Google Maps, zal hierdoor in miljoen auto's wereldwijd standaard worden ingebouwd.

De samenwerking is een grote klap voor TomTom, dat nu samenwerkt met onder andere Renault voor de levering van digitale navigatie.

"Alles draait om TomTom vandaag", zo merkte beleggingsadviseur Rein Schutte van Boer & Olij op. "Het kan niet anders dan dat het contract met Renault beëindigd gaat worden", aldus Schutte.

"De gebrekkige communicatie van TomTom helpt hierbij niet", zo stelde de beleggingsadviseur. "Het is zorgelijk dat TomTom nog niet gereageerd heeft. Er is opheldering nodig hoe een en ander gaat verlopen", aldus Schutte.

Het aandeel TomTom ging dinsdag op de Amsterdamse beurs ongekend hard onderuit en stond na twee uur handel 24 procent lager op 6,48 euro. Daarbij was zelfs nog sprake van enig herstel na een voorlopig dieptepunt op 6,03 euro.

Volgen analist Jos Versteeg van Insinger Gilissen is het nieuws dan ook "desastreus" voor de navigatiespecialist. "TomTom heeft altijd gezegd dat autofabrikanten geen Google in hun auto willen, omdat ze dan hun waardevolle gebruikersdata ook kwijt zijn."

Dat verhaal blijkt met deze grote deal niet te kloppen. Extra pijnlijk is dat Google nu in zee gaat met de onderkant van de automarkt, precies het deel van de automarkt waar TomTom zich op richt. Eerder gingen de Duitse autofabrikanten in het bovenste segment van de markt, te weten Audi, BMW en Daimler, al aan de haal met de TomTom-rivaal Here.

Volgens Jos Versteeg is Google Maps met afstand het beste navigatie- en verkeersinformatiesysteem op de markt en willen klanten dat systeem dus in hun auto ingebouwd hebben. Navigatie zeer belangrijk is voor de auto-industrie en met de deal met de Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie is het hek van de dam, denkt de analist.

Hij noemde de koersdaling van dinsdag dan ook niet overdreven. "Dit is echt dodelijk voor TomTom."
R0ME0
0
quote:

Accuboor schreef op 18 sep 2018 om 11:24:


Q3 cijfers op 16 oktober...

Na een halfjaar hadden we al 106mln ebitda...

Ondernemingswaarde TomTom is 1,3mrd waard momenteel...

Wie plukt deze asset?


Beleggen is vooruit kijken.
TomTom raakt klanten kwijt dus ook omzet.
Dat gaat in procenten nog meer ten koste van de winst omdat je nu eenmaal vaste kosten hebt die je niet zo snel kan afbouwen.

Daar wordt met de koers nu al rekening mee gehouden.

Moeilijk in te schatten wat er over gaat blijven en wat de toko dan nog waard is maar dat is beleggen.
Sander1234
1
Een vriend van mij die net zijn bedrijf heeft verkocht (navi-content) zei altijd tegen mij; Ik investeer in elk bedrijf waar ik mee werk, behalve Tom Tom. Dat heeft geen toekomst meer. en hij had dus gelijk, was ik maar mega short gegaan...
gpjf
0
Kijk uit voor die Jos Versteeg want die vent heeft altijd verhalen naar zijn belangen, draait zoals de wind draait en al vele jaren afgedaan !
mjmj
0
Bezien vanuit Renault, Nissan en Mitsubishi: ik kan me niet voorstellen dat ze iOS van apple niet toelaten op hun infotainment systeem. Zou het wel een exclusieve deal zijn met google?
andrejes
0
"De gebrekkige communicatie van TomTom helpt hierbij niet", zo stelde de beleggingsadviseur. Ook tegenover ABM Financial News wilde de navigatiespecialist niet reageren. "Het is zorgelijk dat TomTom nog niet gereageerd heeft. Er is opheldering nodig hoe een en ander gaat verlopen", aldus Schutte.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,471   Verschil +0,15 (+1,65%)
Laag 9,290   Volume 461.006
Hoog 9,476   Gem. Volume 1.198.413
24-jun-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium