Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom september 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
De Schimmelkoning
0
Tsja meeste borderline gevallen komen uit Frankrijk en na 35ste jaar niets meer aan te doen. Loslaten is het beste medicijn ! Btw hoe is het met haar opties ?


quote:

DerksVisie schreef op 24 sep 2018 om 21:20:


nos.nl/artikel/2251934-maxz-leert-gra...

Wel weer bizar dat op het moment dat jouw beursgenoteerde bedrijf in de hens staat. Je gewoon rustig je side-project staat te demonstreren als topvrouw van TomTom.


Was here
0
Dank je. Is de koers van vrijdag volgens mij

quote:

Accuboor schreef op 24 sep 2018 om 21:38:


[...]
Nee finance.yahoo.com/quote/9474.T?p=9474.T

Dit is meer een Google pesterij om via Bloomberg HG terug te pakken voor zijn auto-sector oproep tot terughoudendheid tov Google.
Ikkenietweten
0
quote:

Cerburus schreef op 24 sep 2018 om 21:43:


[...]

bedankt, zelf geloof ik meer in pepernoten. Ik heb de hele garage er ondertussen vol mee staan.
1. lang houdbaar 2. goed te verruilen 3. bij hongersnood, eetbaar!


Die zul je nodig hebben.

Gezien jouw antwoord schat ik zo in dat je nog niet zo lang rondloopt op deze aardkloot.

De Schimmelkoning
0
Welcome to the club broertje , net jouw eigen handjes ontdekt?

quote alias=Boertje id=11107209 date=201809242140]
Topper: Gemiddelde Premie Koers bla bla bla[/b] lach mij een kriek hoe mensen zich rijk zitten te rekenen met mogelijke premie op de koers bij overname. Geloof mij, deze club gaat door tot geen bloed meer in zit. Gewoon the death by thousand cuts: 1 sneetje voel je niet, 2 ook niet enz.
[/quote]
~Justin~
2
De markt reageert alsof tt per 2021 haar hele automotive business verliest. >>>> Als dat zo is, dan zou dat betekenen dat google de hele markt pakt. >>>>Als dat zo is dan regeert google alle cockpits en alle data. >>>> Als dat zo is vallen voor autofabrikanten verdienmodellen weg en mogelijkheid tot differentiatie >>>> en wordt google owner alle data en leider in automated driving >>>> Als dat zo is dan zou niet alleen tomtom 30% koers moeten inleveren maar alle autofabrikanten ook.


Ik heb Ford of Daimler geen 30% zien dalen


Daarnaast over Toyota en Android... Imho is Toyota een dikke tomtom target. Sales teams in tokyo, hd maps ontwikkeld in HEEL japan, partnership met zenrin, waar toyota aandeelhouder van is... Goddijn die recent sprak over groeikansen japan, Z-korea en China.
DeHardeWerker
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 24 sep 2018 om 21:27:


Ik wil jullie niet bang maken maar deze (micro) koerscorrectie staat in geen verhouding tot degene (macro),die voor de deur staat.
Jullie worden allemaal (net als in 2007) als slachtvee naar de slachtbank geleid omdat jullie ziende blind en horende doof zijn.
Advies: zorg voor voldoende contant geld nu het nog kan want er zal een ware bankrun ontstaan met maximale opnamelimieten. Fysiek goud en zilver kan straks ook goed van pas komen. Alle seinen staan op rood!
Zeg niet dat u niet gewaarschuwd bent.




Afgaande op je naam, kunnen we bovenstaande dus gewoon negeren ?
Ikkenietweten
0
quote:

DeHardeWerker schreef op 24 sep 2018 om 22:12:


[...]

Afgaande op je naam, kunnen we bovenstaande dus gewoon negeren ?


Dat mag, maar ook de harde werkers zullen zwaar getroffen worden.
Accuboor
3
Op twitter wordt gesproken over FD eigenaar HAL inclusief familielid als CEO bij FD, de berichtgeving mbt TomTom in het FD en de bekende warme banden tussen HG en HAL. Iets om in de gaten te houden.
VanillaSky
1
www.bnr.nl/nieuws/beurs/10354983/klei...

Zo'n beetje iedereen vind dat Harold op moet houden verstoppertje te spelen. De vraag is waarom doet hij dat, in een positief scenario omdat hij op een exit of complete verkoop/splitsing zit te broeden. In een slecht scenario omdat hij zelf ook aangeschoten wild is ofwel het hem helemaal niets interesseert of zijn bedrijf meer of minder waard word.

www.daskapital.nl/5152021/help-ons-ei...

Kwam deze net ook tegen, de poll ingevuld, het grootste aantal stemmen kiest voor: "Handdoek in de ring, bedrijf als geheel in de verkoop"

En het minste aantal stemmen: "Minderheidsbelang verkopen, grootaandeelhouders blijven de baas"

Dat zegt toch wel wat, men heeft er de buik vol van.

PentaGoNix
1
quote:

*Justin* schreef op 24 sep 2018 om 22:02:


De markt reageert alsof tt per 2021 haar hele automotive business verliest. >>>> Als dat zo is, dan zou dat betekenen dat google de hele markt pakt. >>>>Als dat zo is dan regeert google alle cockpits en alle data. >>>> Als dat zo is vallen voor autofabrikanten verdienmodellen weg en mogelijkheid tot differentiatie >>>> en wordt google owner alle data en leider in automated driving >>>> Als dat zo is dan zou niet alleen tomtom 30% koers moeten inleveren maar alle autofabrikanten ook.


Ik heb Ford of Daimler geen 30% zien dalen


Daarnaast over Toyota en Android... Imho is Toyota een dikke tomtom target. Sales teams in tokyo, hd maps ontwikkeld in HEEL japan, partnership met zenrin, waar toyota aandeelhouder van is... Goddijn die recent sprak over groeikansen japan, Z-korea en China.
Laat HG dat dan ook vertellen!! Het is toch van de zotte dat de beste man helemaal niets van zich laat horen na een koersdaling van meer dan 30% in 1 week!! Dan ga je toch de barricaden op en vertel je hoe het wél in elkaar steekt en als toetje vertel je ook nog even wie nu die US klant is die binnen gehengeld is. Dan sta je tenminste achter je aandeelhouders.

Kijk eens naar de CEO van Pharming; die praat zelfs mee op het forum. Deze man heeft de aandeelhouders in ieder geval hoog in het vaandel staan. Bij HG krijg ik altijd de indruk dat hij de aandeelhouders liever kwijt dan rijk is en dat hij hier aan meewerkt door totaal niet te communiceren over zijn (& ONS!!) bedrijf!!
eduardo3105
0
quote:

PentaGoNix schreef op 24 sep 2018 om 22:39:


[...]Laat HG dat dan ook vertellen!! Het is toch van de zotte dat de beste man helemaal niets van zich laat horen na een koersdaling van meer dan 30% in 1 week!! Dan ga je toch de barricaden op en vertel je hoe het wél in elkaar steekt en als toetje vertel je ook nog even wie nu die US klant is die binnen gehengeld is. Dan sta je tenminste achter je aandeelhouders.

Kijk eens naar de CEO van Pharming; die praat zelfs mee op het forum. Deze man heeft de aandeelhouders in ieder geval hoog in het vaandel staan. Bij HG krijg ik altijd de indruk dat hij de aandeelhouders liever kwijt dan rijk is en dat hij hier aan meewerkt door totaal niet te communiceren over zijn (& ONS!!) bedrijf!!

AB PGN, helemaal mee eens. Het enige wat ik kan bedenken dat hij het zo goedkoop mogelijk van de beurs wil halen want anders reageer je wel als je bedrijf "ten onrechte" zo in het nieuws komt.
pwijsneus
1
quote:

*Justin* schreef op 24 sep 2018 om 22:02:


De markt geageert alsof tt per 2021 haar hele automotive business verliest. >>>> Als dat zo is, dan zou dat betekenen dat google de hele markt pakt. >>>>Als dat zo is dan regeert google alle cockpits en alle data. >>>> Als dat zo is vallen voor autofabrikanten verdienmodellen weg en mogelijkheid tot differentiatie >>>> en wordt google owner alle data en leider in automated driving >>>> Als dat zo is dan zou niet alleen tomtom 30% koers moeten inleveren maar alle autofabrikanten ook.


Ik heb Ford of Daimler geen 30% zien dalen.

TomTom en autofabrikanten are on the same boat!


Daarnaast is Toyota een dikke tomtom target. Sales teams in tokyo, hd maps ontwikkeld in HEEL japan, partnership met zenrin, waar toyota aandeelhouder van is... Goddijn die recent sprak over groeikansen japan, Z-korea en China.


Tomtom word zo hard afgestraft omdat binnen de auto-industrie er altijd een duopolie is geweest tussen HERE en Tomtom.

Google zou niet worden gekozen, vanwege o.a. privacy issues en bescherming van data. HERE zou zelfs gekocht zijn door het Duitse consortium om niet afhankelijk te hoeven worden van tech-bedrijven zoals Google.

Nu kan dit gegeven de prullenbak in, nadat Renault-Nissan-Mitchubishi toch hebben gekozen voor Google. Dit gaat over de maps vanaf 2021.

TomTom investeert veel in HD-maps, en partnert of praat met zo'n beetje elke partij die iets met zelfsturende voertuigen te maken heeft.

Toch geeft Tomtom zelf aan dat succes hiermee nog een lange weg te gaan heeft, en ze toch echt helemaal moeten gaan zien hoe de hazen gaan lopen. Ondertussen werkt GM met USHR op het gebied van HD-maps, Ford kiest voor Civilmaps, en Baidu geeft aan dat de HD-maps het eerste onderdeel is wat uit het Apollo platform is gekomen waar geld mee verdient wordt.

Als Tomtom wordt gevraagd wat de verwachtingen zijn over de toekomstige bijdrage van deze business wordt er geen antwoord gegeven, of op zijn minst aangegeven dat het speelveld nog te mistig is daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Klanten lopen dus weg bij Tomtom- weliswaar pas over 3 jaar - maar wel door een nieuwe krachtige concurrent.

Tot dusver kan daar niets tegenover worden gezet wat de onzekerheid bij beleggers en investeerders kan wegnemen.

Een koerswijziging lijkt onvermijdelijk, hopelijk is die wake up call bij Tomtom zelf al aangekomen. Er zwemt een haai rond, en die heet GOOGLE.

De sector waar Goddijn het over heeft heeft na 2021 misschien een probleem, Tomtom heeft nu een acuut probleem, en dat is die haai.

Wat bied bescherming?
Accuboor
0
HG kan deze week zijn klep nog open doen. Daarna is het weer stille periode tm Q3-cijfers op 16 oktober. Alleen een winstverhoging voor de Q3-cijfers zou kunnen.
[verwijderd]
0
Harry haalt soms ter vergelijking clinical stage biotech erbij.

Een van de mooie dingen van beleggen in farma is dat elk medicijn een min of meer overzichtelijk traject moet doorlopen. Je kunt min of meer inschatten hoe ver de verschillende middelen zijn, en hoe ver ze nog moeten komen.

Hoe zit het met HD-maps, en andere noodzakelijkheden(?) voor autonoom rijden?
Cerburus
0
@accuboor en dat best wel kunnen in Q3 alleen kijken de meeste beleggers iets langer vooruit (na 2021). TT was net zo lekker op weg. Alles word het zo lekker zwart wit neergezet heerlijk. Er zal heus iets van de taart overblijven na 2021 voor TT al ze voor die tijd al niet worden overgenomen. Alleen realiteitcheck er melden zich nu echt grote spelers voor die taart. wat ons nu nekt is onzekerheid omdat niemand een muil opentrekt en het maar laat gebeuren. Strategie, plan? 0. Ja op de korte termijn winstgevendheid geen impact maar op het orderboek wel degelijk. Daar wordt ik als belegger niet echt blij van. Wat moet hier nu mee. Nee de prijs van vandaag is de correcte, en dat ligt niet alleen aan Google maar ook aan de repliek van TT. Ik heb momenteel geen enkel beeld of dit aandeel over drie jaar nu 12 euro waard is of 1.
Accuboor
0
Er is niets mis met TomTom als onderneming an sich.

HG is ook prima voor de RvC maar als CEO schiet hij tekort...

Zijn zeilboot laat hij ook door bouwe bekking varen, waarom dan het management van je onderneming niet uit handen geven aan een professional?
Achterdocht
1
quote:

Accuboor schreef op 24 sep 2018 om 23:23:


Er is niets mis met TomTom als onderneming an sich.

HG is ook prima voor de RvC maar als CEO schiet hij tekort...

Zijn zeilboot laat hij ook door bouwe bekking varen, waarom dan het management van je onderneming niet uit handen geven aan een professional?


ALLES is mis met het beeld van TomTom als beursgenoteerde onderneming.
Notabene IR is onlangs bewust een parttime taakje geworden.
~Justin~
3
quote:

asti schreef op 24 sep 2018 om 23:04:


Harry haalt soms ter vergelijking clinical stage biotech erbij.

Een van de mooie dingen van beleggen in farma is dat elk medicijn een min of meer overzichtelijk traject moet doorlopen. Je kunt min of meer inschatten hoe ver de verschillende middelen zijn, en hoe ver ze nog moeten komen.

Hoe zit het met HD-maps, en andere noodzakelijkheden(?) voor autonoom rijden?


Dit is een heel goede vraag en omgeven door onzekerheden.

Voor het op niveau 3 rijden met HD maps lopen nu tenders waar TT op meebiedt. Dat gaat denk ik wel lukken, TT heeft goede naam, de relaties en coverage. Voor level3 wordt de HD map dus echt een gebruikte toepassing en (b)lijkt ook te voldoen aan de normen die eraan gesteld worden. Ik weet niet of de level 3 maps zich ook lenen voor level 4/5. Er is nog allerlei research nodig aan de AI en sensoren kant (niet TT’s rol), maar ook aan de maps? TomTom heeft belangrijke research partners, zoals Bosch, nVidia, Baidu.


Dit is een indicatie hoeveel % van de auto’s naar level 3 gaat.
pbs.twimg.com/media/Dn46IANWkAEIrOt?f...
(bron UBS)


Er lijkt ook geleidelijk zicht te komen wat een HD map moet kosten. Daar wordt nog geheimzinnig over gedaan (moet zich dus nog zetten) maar het is “in de vorm van jaarabonnementen” en “substantieel meer dan reguliere maps” hoewel “het volume initieel niet zo groot zal zijn”.
Achterdocht
1
Tel alle recente ‘missers’ van TomTom eens op.
Van IFRS bullshit keuze tot het benoemen van Taco als CFO.
Van het niet voorbereid een conference call ingaan (en vooral blijven ‘uhhen’ Harold) tot de IR functie downgraden.
En de aller mooiste: benadrukken dat de deal geen financiële impact heeft.
Harold kan op zo’n moment ook zwijgen zoals hij dat nu wel doet.
Alle fantasie is uit het aandeel geslagen en dat is bewust!

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,580   Verschil +0,04 (+0,38%)
Laag 10,480   Volume 438.924
Hoog 10,680   Gem. Volume 552.361
20-aug-19 17:35
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium