Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel HEIJMANS KON AEX:HEIJM.NL, NL0009269109

  • 17,600 15 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 17,460 - 17,800
  • 73.738 Gem. (3M) 117,9K

4e kwartaal

449 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Daexter 30 augustus 2018 19:33
    Al vast een nieuwe draad, opdat Salud weer rustig kan slapen.

    Vandaag was het zo'n mooie Heijmans dag, die dit keer ook mede mogelijk gemaakt werd door Volker Wessels.

    In tegenstelling tot de priet praat van AJ Kamp is Heijmans helemaal niet duur op dit moment.

    De koers is mooi in verhouding tot de waargemaakte resultaten. Zeker als je kijkt naar de onderliggende resultaten. Bleeders met een lange historie geven een vertekend beeld.

    De N23 is volgens mij het laatste grote Heijmans debacle dat nog loopt (ervan uitgaande dat de Wilhelminasluis nu verder geen verdere financiële gevolgen meer met zich meebrengt), maar loopt zoals gemeld bij Q2 volgens schema. Dit betekent dat de marges de komende jaren langzaam richting de 3, 4 en misschien zelfs 5% gaan oplopen.

    De door mij vorig kwartaal verwachte 14 euro is nog niet behaald...maar we hebben nog een dag...dus wie weet. Maar komend kwartaal gaat die grens zeker gebroken worden en misschien zelfs de 15.

    Als Heijmans zo door gaat nemen we over 9 maanden afscheid van Broke Even. Hoewel die niet meer op mijn positings wil reageren, wens ik hem toe dat hij zijn strik over 9 maanden kan dichtknopen.

  2. [verwijderd] 1 september 2018 13:28

    Langdurige samenwerking tussen Nederlandse bouwbedrijven en Schiphol
    30 augustus 2018 - BAM Bouw en Techniek bv / BAM Infra bv

    (Persbericht Royal Schiphol Group:) Schiphol, donderdag 30 augustus 2018 - Nederlandse bouwbedrijven kunnen in maximaal negen jaar opdrachten op Schiphol uitvoeren met over deze periode een totaal geraamde waarde van 2,5 tot 3,5 miljard euro. De kern van de opdrachten is het onderhouden van en investeren in bestaande infrastructuur op de luchthaven. De bedrijven waarmee Schiphol de finaliserende fase van de aanbesteding ingaat, zijn BAM, Heijmans en VolkerWessels.

    Schiphol verdeelde de opdrachten in zes percelen, waarbij de luchthaven via een Europese aanbesteding voor vijf percelen voorkeurskandidaten selecteerde.

    Perceel Vliegtuigopstelplaatsen - Combinatie KWS Infra BV-VolkerRail Nederland BV (beide VolkerWessels-ondernemingen)
    Perceel Landzijdige infrastructuur - BAM Infra bv
    Perceel Ondergrondse Infrastructuur - BAM Infra bv
    Perceel Terminal 1 & 2 - Heijmans Utiliteit BV
    Perceel Terminal 3 & Schiphol Plaza - BAM Bouw en Techniek bv
    Perceel Start- en landingsterreinen - Nog niet bekend vanwege een lopende bezwaarprocedure.

    Main contracts 2019

    Onder de noemer ‘Main contracts 2019’ startte Schiphol een Europese aanbesteding om voor de zes percelen een vaste partner te selecteren voor bouw, verbouw en onderhoud van de infrastructuur. Het strategisch partnership wordt voor maximaal negen jaar afgesloten.

    Voor Schiphol was de bijdrage aan de ambitie om ‘Europe’s Preferred Airport’ te zijn doorslaggevend bij het beoordelen van de inschrijvingen. Daarom lag in de aanbesteding de nadruk op kostenoptimalisatie, verbeteren van de bedrijfsvoering, verduurzaming en het toepassen van (digitale) innovaties. De bouwbedrijven worden prestatiegericht beloond en de prestaties bepalen uiteindelijk ook het aandeel in de realisatie van de projectenportolio.
    Concretiseringsfase

    Met de geselecteerde bedrijven gaat Schiphol nu de concretiseringsfase in. Dat betekent dat de bouwbedrijven de komende maanden hun aangeboden plannen en prestaties uitwerken en afstemmen met Schiphol. Als de definitieve uitwerking nog steeds past binnen de uitvraag en de operatie van Schiphol, dan gaan de partijen over tot het daadwerkelijk sluiten van de overeenkomsten. Naar verwachting is dat eind 2018, waarna in april 2019 de uitvoering start.
  3. buf 4 september 2018 12:55
    quote:

    Daexter schreef op 30 augustus 2018 19:33:

    De N23 is volgens mij het laatste grote Heijmans debacle dat nog loopt (ervan uitgaande dat de Wilhelminasluis nu verder geen verdere financiële gevolgen meer met zich meebrengt), maar loopt zoals gemeld bij Q2 volgens schema. Dit betekent dat de marges de komende jaren langzaam richting de 3, 4 en misschien zelfs 5% gaan oplopen.

    Je vergeet de vertraging van de Fenixloftswoningen in Rotterdam waarvoor de kopers torenhoge claims hebben ingediend.
  4. forum rang 5 Daexter 4 september 2018 14:32
    quote:

    buf schreef op 4 september 2018 12:55:

    [...]

    Je vergeet de vertraging van de Fenixloftswoningen in Rotterdam waarvoor de kopers torenhoge claims hebben ingediend.
    Ja goed punt! Tegelijkertijd schat ik de claims van die bewoners in als een laag risico, omdat de kleine letters in het contract er vaak op wijzen dat dit soort risico's vooral bij de koper liggen. Het enige houvast wat de kopers hebben, is dat als blijkt dat Heijmans al van tevoren had kunnen weten dat het foute boel zou kunnen zijn en ze desondanks toch tot actie zijn over gegaan.

    Lijkt me, mocht dat zo zijn (wat Heijmans ontkent) lastig te bewijzen, dus laag risico.

    Maar terecht dat je hem noemt!
  5. forum rang 5 Daexter 5 september 2018 16:40
    Er is ook een verkoper :
    Quaero Capital Funds, voorheen Argos Funds, heeft een kleiner belang in Heijmans gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 31 augustus 2018.

    Quaero meldde een kapitaalbelang van 4,60 procent met een stemrecht van 5,23 procent.

    Op 18 augustus 2017 meldde Quaero nog een kapitaalbelang van 5,05 procent met een stemrecht van 5,74 procent.
  6. [verwijderd] 7 september 2018 11:20
    ter informatie uit het BAM-forum: Nou ja, het gaat er mij alleen maar om, dat iedereen beseft dat het met BAM in het verleden altijd goed is gekomen. Zij die toen bij lage koersen verkochten, sloegen zich later tegen hun hoofd. Wat anders is, wanneer je bij een koers van 5,60 (waarop BAM heeft gestaan), toch blijft zitten. Net als Heijmans, wordt BAM nml. steeds weer geshort bij hoge koersen. Daarom zijn mensen die NU in Heijmans blijven zitten erg onverstandig.
  7. forum rang 5 Daexter 8 september 2018 00:47
    Jij bent echt kansloos, om je gelijk te halen je post 2 keer posten....

    Ik verkoop graag wat putopties aan jou. En ga vervolgens lekker het forum van jouw geliefde Commerzbank bekliederen die volgens jou al op een euro of 20 had moeten staan, maar in werkelijkheid op 8 euro staat en binnenkort de DAX moet verlaten.

    Commerzbank is de afgelopen 3 maanden 16% gedaald, Heijmans "slechts" 9%
  8. salud 9 september 2018 00:10
    @ Daxter..
    Ben net wakker na een uit de hand gelopen siësta.Tijd is niet zo belangrijk hier, vandaar misschien ook mijn wat voorbarige roep om Q4. Alles gaat hier op de al oude manãna, manãna manier. Vandaar denk ik ook mijn belang in Heijmans ....
    voor het beste resultaat moet je er even bij blijven ... rustig laten sudderen en ff wachten tot het gaar is.
    Voor het snelle geld moet je hier niet zijn denk ik.
  9. [verwijderd] 9 september 2018 14:26
    quote:

    Broke Even schreef op 8 september 2018 09:52:

    Positie in BAM de laatste dagen flink uitgebreid.
    Ik zou maar uiterst voorzichtig zijn met Heijmans. Zij staan nu veels te hoog, en daarom vermoed ik dat zij, net als bij BAM en Arcadis zonder enige geldige reden al is gebeurd, de volgende shortingskandidaat zijn. Het aandeel Heijmans zou zomaar door het putje kunnen worden gehaald door mensen als Van Herk en het shortersvolk. Een daling naar 5 euro behoort dan zeker tot de mogelijkheden. Ik heb geen glazen bol, maar tegen deze koers zou ik Heijmans NOOIT kopen.
  10. [verwijderd] 9 september 2018 14:29
    quote:

    Daexter schreef op 8 september 2018 00:47:

    Jij bent echt kansloos, om je gelijk te halen je post 2 keer posten....

    Ik verkoop graag wat putopties aan jou. En ga vervolgens lekker het forum van jouw geliefde Commerzbank bekliederen die volgens jou al op een euro of 20 had moeten staan, maar in werkelijkheid op 8 euro staat en binnenkort de DAX moet verlaten.

    Commerzbank is de afgelopen 3 maanden 16% gedaald, Heijmans "slechts" 9%
    Ik geef jullie alleen maar een ongeinteresseerd advies, want ik zit niet in Heijmans, noch long noch short.
  11. Brokie Even 10 september 2018 08:09
    quote:

    shorterman schreef op 9 september 2018 14:26:

    [...]Ik zou maar uiterst voorzichtig zijn met Heijmans. Zij staan nu veels te hoog, en daarom vermoed ik dat zij, net als bij BAM en Arcadis zonder enige geldige reden al is gebeurd, de volgende shortingskandidaat zijn. Het aandeel Heijmans zou zomaar door het putje kunnen worden gehaald door mensen als Van Herk en het shortersvolk. Een daling naar 5 euro behoort dan zeker tot de mogelijkheden. Ik heb geen glazen bol, maar tegen deze koers zou ik Heijmans NOOIT kopen.
    Kletskoek. Ik vertrouw jou sowieso niet. Jij bent er om particulieren van hun gouden eieren af te helpen.

    Als je zelf geen belang hebt, wat kom je hier doen dan? Ons waarschuwen? Maak dat de kat wijs.
  12. Brokie Even 10 september 2018 08:13
    ROSMALEN (AFN) - Bouwbedrijf Heijmans is geselecteerd als voorkeurskandidaat voor een opdracht van luchthaven Schiphol. Het werk richt zich zowel op onderhoud als ontwikkeling van bestaande infrastructuur en voorzieningen van de start- en landingsterreinen, waaronder ook taxibanen, dienstwegen, bebording en verlichting.

    De initiële looptijd van het contract is drie jaar, met een optie tot tweemaal drie jaar verlenging. De verwachte jaaromzet bedraagt 47 miljoen euro. Eerder kon voor deze opdracht nog geen voorkeurskandidaat bekend worden gemaakt vanwege een bezwaarprocedure door een andere partij. Deze is nu afgerond.

    De komende maanden worden de plannen verder uitgewerkt en afgestemd met Schiphol. Als de luchthaven de definitieve uitwerking passend vindt, worden naar verwachting eind 2018 de overeenkomsten getekend en kan de uitvoering in april 2019 van start.

    Onlangs bleek al dat Schiphol bij de aanbesteding voor bouw- en onderhoudsprojecten aan de luchthaven verder ging met bouwers BAM, Heijmans en VolkerWessels. De opdrachten hebben een looptijd van maximaal negen jaar en een totale waarde tussen de 2,5 miljard euro en 3,5 miljard euro.

    Het aandeel Heijmans sloot vrijdag op 11,76 euro.
449 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Bouwbedrijf Heijmans blijft optimistisch in verraderlijke sector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links