Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM AUGUSTUS 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Epilote
0
Nieuw kansen nieuwe ronden om gemiddelde te drukken, speciaal zo'n dagje ingelast voor TDK in de opgaande lijn naar de stepstones 10 en 12 euro.
pwijsneus
0
quote:

martinmartin schreef op 2 aug 2018 om 13:24:


De aankondiging van extra aandacht voor de Apple maps is een zegen voor Tom2 omdat het irreeel is te veronderstellen, dat Apple zijn tijd gaan verdoen aan het zelf creeeren van deze HD-maps.



Met de aankondiging van extra aandacht voor Apple Maps bedoel je Apple vanaf 2015 eigen mapdata aan het verzamelen is en in Hyderbad (India) een ontwikkelcentrum heeft opgezet waar 4000 mensen moeten gaan werken, toch?

De markt reageerde op deze "zegen" met een correctie van een whopping 20%.

Het gaat niet heel snel bij Apple, maar als er 1 partij het geld en de tijd heeft is het Apple wel.

TomTom helpt klanten bij het behalen van diens strategie. Het zelf maken door Apple van eigen ruwe mapdata is een strategie van Apple.

Ik kan veel leren van dit eufemistisch taalgebruik! Thanks.
Ikkenietweten
0
quote:

martinmartin schreef op 2 aug 2018 om 13:40:


@Ikkenietweten.

Heb jouw reactie gelezen en no hard feelings van mijn kant.

Ik vond dat ik moest reageren op de door jou gedane suggestie dat ik mijn horizon had verplaatst naar 2050.

Comprende?


Met alle respect maar dan heb jij dus ook niet goed gelezen.
De essentie was niet 2050 maar of de koers nu terugvalt naar 6,00 of 7,00 is irreeel. Dat had je misschien achterwege moeten laten of anders kunnen verwoorden.
limomilo
0
Wat een rollercoaster is dit aandeel. Als je het van tevoren weet had je vanaf 23 juli een aardig centje kunnen verdienen.
23 juli 8,64
24 juli 8,79 + 15 cent
25 juli 8,85 + 6 cent
26 juli 8,70 - 15 cent
27 juli 8,94 + 24 cent
30 juli 8,67 - 27 cent
31 juli 8,76 + 9 cent
01 aug 8,96 + 20 cent
en vandaag weer - 16 cent

Pieterbell
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 2 aug 2018 om 12:52:



@ Justin, mooi - het draait daar serieus voor beter bij TT, denk dat we volgend jaar 2e helft ergens die 17,50 euro voor som der delen van MdD gaan zien in de koers en of dit nu komt vanwege een paar kwartalen betere outlook en daardoor ook meer appreciatie voor de waarde van TT's assets, of dat er een koper aan de deur klopt durf ik niet te zeggen, het heeft lang geduurd, omdat het Sports gebeuren een verkeerd signaal gaf voor focus, maar de tent is gedraaid, nu het aandeel nog en dat kan allemaal snel en hard gaan.

voelt aan of de downside uit het bedrijf en aandeel is, die 25 cent fluctuaties af en toe naar beneden heeft verder weinig te betekenen.
de Apple-dump was de laatste grote neerwaartse correctie met een zelfde effect als wat Baidu gisteren voor de kiezen kreeg met Google.


Hallo Wies,
Wat een enthousiasme, volgend jaar een koers van 17,50 enkel op eigen @TT prestaties lijkt me een brug te ver.
De recente Q cijfers zijn prima en leggen een mooi 8 euro fundament onder de koers en kunnen het aandeel naar de volgende weerstand op 10 brengen maar enkel op eigen performance zie ik de koers niet verder oplopen.

1 zwaluw maakt nog geen zomer en dat heeft @TT al vele malen laten zien, voelt dit maal inderdaad anders, koers blijft ondanks de minimale volumes stabiel hangen maar staat nog steeds lager dan een maand of wat geleden..

Kopers interesse is nog steeds minimaal, weliswaar ook geen ruime verkopers maar ook geen partij die een positie aan het innemen is.

Het blijft afwachten bij @TT totdat de partner, koper zich meld als donderslag bij heldere hemel en dan sluiten we de dag ervoor op 8...9...10 om de dag erna op 12...14....16 te openen en dat vind ik helemaal prima.

Stel je eens voor @TT koerst volgend jaar op eigen kracht naar de 17,50 dan durf je de stukken toch niet te verkopen uit angst de overname premie van max. 50% mis te lopen, dan hebben we een voor @TT begrippen ongekend luxeprobleem!

Niet helemaal ongekend, eind 2015 op een koers van 12,20 zaten we in hetzelfde schuitje en we weten allemaal hoe dat sprookje is afgelopen!

Succes........Peter
TomTom 25
0
quote:

limomilo schreef op 2 aug 2018 om 14:04:


Wat een rollercoaster is dit aandeel. Als je het van tevoren weet had je vanaf 23 juli een aardig centje kunnen verdienen.
23 juli 8,64
24 juli 8,79 + 15 cent
25 juli 8,85 + 6 cent
26 juli 8,70 - 15 cent
27 juli 8,94 + 24 cent
30 juli 8,67 - 27 cent
31 juli 8,76 + 9 cent
01 aug 8,96 + 20 cent
en vandaag weer - 16 cent




Ik vraag mij dan af, waar zijn de kopers van gisteren....de verkopers van vandaag???
~Justin~
0
quote:

limomilo schreef op 2 aug 2018 om 14:04:


Wat een rollercoaster is dit aandeel. Als je het van tevoren weet had je vanaf 23 juli een aardig centje kunnen verdienen.
23 juli 8,64
24 juli 8,79 + 15 cent
25 juli 8,85 + 6 cent
26 juli 8,70 - 15 cent
27 juli 8,94 + 24 cent
30 juli 8,67 - 27 cent
31 juli 8,76 + 9 cent
01 aug 8,96 + 20 cent
en vandaag weer - 16 cent




Ik denk dat die rode dagen ertussen goed zijn. Even op adem komen om verder te stijgen. Verder zijn het ook berenvallen. Mensen die denken dat er een correctie komt, daar met shorts/puts op inspelen en vervolgens gebeurt het niet.
boem!
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 2 aug 2018 om 14:03:


[...]

Met alle respect maar dan heb jij dus ook niet goed gelezen.
De essentie was niet 2050 maar of de koers nu terugvalt naar 6,00 of 7,00 is irreeel. Dat had je misschien achterwege moeten laten of anders kunnen verwoorden.


Ik vind de huidige koers onder de 15 euro al irreeel maar toch hebben we nog kort geleden een koers onder de 7 euro mogen aanschouwen.

Ik heb je blijkbaar verkeerd begrepen met je vermelding 2050.

Ik wilde alleen benadrukken dat de huidige koersen er niet toe doen; het gaat erom wat je verwachtingen zijn op de korte/middellange termijn en indien je dat goed inschat komt de winst op je positie vanzelf naar je toe.
ketchup
0

@ Peter, klopt - denk dat TT onder-rapporteert voor cijfers, take-rates en deals
verder denk ik dat er belangstelling is, of zich dat laat vertalen tot een bieding voor de toko weet ik natuurlijk ook niet

til TT naar pole-positie in de porto
MdD is on the ball
succes
TomTom 25
1
Aan de koers van vandaag kun je gewoon zien dat de instituten de regie hebben en niemand anders.....

Gisteren 20 cent omhoog met ruim 1,5 miljoen omzet....vandaag 20 cent omlaag met 370.000 stukjes....jaja...
boem!
0
quote:

pwijsneus schreef op 2 aug 2018 om 13:55:


[...]

Met de aankondiging van extra aandacht voor Apple Maps bedoel je Apple vanaf 2015 eigen mapdata aan het verzamelen is en in Hyderbad (India) een ontwikkelcentrum heeft opgezet waar 4000 mensen moeten gaan werken, toch?

De markt reageerde op deze "zegen" met een correctie van een whopping 20%.

Het gaat niet heel snel bij Apple, maar als er 1 partij het geld en de tijd heeft is het Apple wel.

TomTom helpt klanten bij het behalen van diens strategie. Het zelf maken door Apple van eigen ruwe mapdata is een strategie van Apple.

Ik kan veel leren van dit eufemistisch taalgebruik! Thanks.


Neen ik bedoel niet de opening van een ontwikkelcentrum door Apple in India met 4000 mensen.

Ik heb het over de ontwikkeling die je ziet bij alle grote TECH's waarbij allen gefocust lijken te zijn op Services.
Of het nu Amazon is met AWS, Microsoft met Azure, Google, BAIDU of Apple allen behalen reeds omzetten uit Services , de GAGR is indrukwekkend en allen zien dit als de oppertunity om afkalvende bestaande markten te neutraliseren dan wel te overtreffen.
Al deze giganten behalen reeds omzetten van 10-tallen miljarden aan omzet binnen Services maar zien duidelijk mogelijkheden om daar honderden miljarden omzet van te maken.
Ook een Apple speelt mee in dat theater met nu 30 miljard omzet en een verwachte omzet van +50 miljard in 2020.
Tom2 speelt geen enkele rol in dat krachtenveld, zij hebben zich gespecialiseerd in een zeer specifiek gedeelte van de HD-maps voor SDC.
Afgezien van het feit, dat Google, Apple ea mogelijk interesse hebben om zelf met een eigen SDCar dit terrein te betreden ligt de nadruk bij allen nu om via cloud-services zoveel mogelijk abonnees te verschalken om lid te worden van hun ECO-systeem.

De druk die er op staat door de race in de tijd geeft ze niet de mogelijkheid om specifieke gecompliceerde zaken als HD-maps met real-time verwerking in eigen beheer op te lossen.
Pieterbell
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 2 aug 2018 om 14:13:



@ Peter, klopt - denk dat TT onder-rapporteert voor cijfers, take-rates en deals
verder denk ik dat er belangstelling is, of zich dat laat vertalen tot een bieding voor de toko weet ik natuurlijk ook niet

til TT naar pole-positie in de porto
MdD is on the ball
succes
Hallo Wies,
Heb m'n @TT positie al enkele jaren op target, zit erin aan 7,35 en hou deze stukken vast voor de grote klapper die als donderslag bij heldere hemel gaat vallen, lijkt wel een loterij!

Maar telkens weer komt er narigheid voorbij die tot nu toe voor mij althans positief eindigt, neem op de deceptie stukken bij om te middelen en laat deze met de euforie weer gaan..

Dus wat mij betreft komt er voor Q3 nog een onheilstijding waarbij het aandeel door het putje gaat om met de Q3 cijfers weer te herstellen, win-win situatie, de gemiddelde aankoop wordt wederom verlaagd en de extra stukken gaan met een mooie wpa de deur uit, teller staat voor dit jaar op 2,46 wpa in 15 ritjes..

Ik hou m'n stukken toch vast voor de grote klapper, of ze nu aan 7 in portefeuille zijn of aan 10 en dan valt er tenminste met 7 nog wat te verdienen..

Succes..........Peter
bezinteergebelegt
1
quote:

Tomtom10 schreef op 2 aug 2018 om 14:06:


[...]

Ik vraag mij dan af, waar zijn de kopers van gisteren....de verkopers van vandaag???


Verw8 na 15.30 wel weer wat kopers voor Tommie. Gaat al een paar dagen zo.

Zoals iemand al eerder opmerkte, zitten de kopers inmiddels aan de andere kant vd oceaan.

Hier in Europa blijven we overdag met trillende beentjes en zwetende oksels kijken naar wat die Yanks doen.

En die Yanks kopen.

Met af en toe een facebookje tussendoor.

Maar hier ??? Hier gooien ze je nog in de kliko als winsten verdubbelen.
boem!
1
Ik ben een van de weinige fanboy's van HG en Tom2 die al jaren te vroeg verkondigd, dat nu betere tijden aanbreken en dat we sterk stijgende koersen mogen verachten van eerst 10, 20, 30, 40 en tenslotte 50 euro daarna heb ik dat blue-sky scenario ingewisseld voor 15, 30, 60, 120 en 240 euro.

Wat ik echter nooit uit het oog heb verloren is, dat Tom2 aan een risicovolle missie bezig is en alles op een kaart speelt tw HD_maps met road-dna.
De kosten die daarmee gemoeid gaande waren enorm voor een bedrijf met de grootte van Tom2.

Wat ik nu proef bij velen is dat Tom2 op moet passen voor HIGH-TECH die de positie die zij met zoveel moeite heeft afgedwongen in een keer kan overnemen.
Ik ben daar niet overbezorgd over en wel om twee redenen die in elkaars verlengde liggen:
1) de oplossing die Tom2 in huis heeft kost zelfs in het geval van duplicatie veel geld en moeite en maakt slechts een zeer klein radertje uit van het ECO-systeem dat HIGH-Tech voor ogen staat.
2) de 2 miljard marktgrootte in 2025 voor deze markt valt volledig in het niet bij de marktpotentie in zijn geheel dan wel wat HIGH-TECH nu al realiseert( C&S tom2 2018 600 mio vs Apple 30 miljard).

Heel mooi wat Tom2 gepresteerd heeft maar het blijft ook bij voortgaand succes tot een omzet van zeg 5 miljard in 2027 een minuscuul bedrijfje tov deze grootmachten.
Pieterbell
0
quote:

martinmartin schreef op 2 aug 2018 om 15:03:


Ik ben een van de weinige fanboy's van HG en Tom2 die al jaren te vroeg verkondigd, dat nu betere tijden aanbreken en dat we sterk stijgende koersen mogen verachten van eerst 10, 20, 30, 40 en tenslotte 50 euro daarna heb ik dat blue-sky scenario ingewisseld voor 15, 30, 60, 120 en 240 euro.

Wat ik echter nooit uit het oog heb verloren is, dat Tom2 aan een risicovolle missie bezig is en alles op een kaart speelt tw HD_maps met road-dna.
De kosten die daarmee gemoeid gaande waren enorm voor een bedrijf met de grootte van Tom2.

Wat ik nu proef bij velen is dat Tom2 op moet passen voor HIGH-TECH die de positie die zij met zoveel moeite heeft afgedwongen in een keer kan overnemen.
Ik ben daar niet overbezorgd over en wel om twee redenen die in elkaars verlengde liggen:
1) de oplossing die Tom2 in huis heeft kost zelfs in het geval van duplicatie veel geld en moeite en maakt slechts een zeer klein radertje uit van het ECO-systeem dat HIGH-Tech voor ogen staat.
2) de 2 miljard marktgrootte in 2025 voor deze markt valt volledig in het niet bij de marktpotentie in zijn geheel dan wel wat HIGH-TECH nu al realiseert( C&S tom2 2018 600 mio vs Apple 30 miljard).

Heel mooi wat Tom2 gepresteerd heeft maar het blijft ook bij voortgaand succes tot een omzet van zeg 5 miljard in 2027 een minuscuul bedrijfje tov deze grootmachten.
Hallo Martin,
Ik heb het meermaals gezegd, @TT Inside gaan we nooit en te nimmer meemaken en daar wordt nu net de goudgerande marge mee verdiend.
Een zelfstandig @TT is enkel een leverancier van een product ten dienste van bovenliggende partij en zal qua marge worden uitgeknepen totdat ze overbodig zijn geworden.
Er gaat geen enkele wereldspeler van formaat z'n naam en faam afhankelijk laten zijn van een product dat geleverd wordt door een klein beursgenoteerd familiebedrijfje waar ze geen vat op hebben.
Succes.........Peter
Ikkenietweten
1
Autonomous Vehicle Implementation Predictions: Implications for Transport Planning
Victoria Transport Policy Institute
30
Conclusions
Recent announcements that manufactures will soon sell self-driving cars raise hopes that
autonomous vehicles will quickly solve many transportation problems. Advocates predict that
by 2030, such vehicles will be sufficiently convenient and affordable to displace most humanoperated
vehicles, providing many savings and benefits to users and society overall. However,
there are good reasons to be skeptical.
There is considerable uncertainty concerning autonomous vehicle benefits, costs, travel
impacts, deployment speed and consumer demand. Advocates claim that they will provide
huge social benefits, but many of their claims are speculative and exaggerated. Advocates often
ignore significant costs and risks, rebound effects (increased vehicle travel caused by faster
travel or reduced operating costs), and potential harms to people who do not to use the
technology. Benefits are sometimes double-counted, for example, by summing increased
safety, traffic speeds and facility savings, although these often involve trade-offs.
Most optimistic predictions are made by people with financial interests in the industry, based
on experience with other disruptive technologies such as personal computers, digital cameras
and smart phones. Vehicles typically last an order of magnitude longer, cost two orders of
magnitude more, impose greater external costs, and rely more on public infrastructure than
computers, cameras and telephones. As a result, vehicle technologies tend to take longer and
involve more regulation than most other innovations.
Operating a vehicle on public roads is complex due to the frequency of interactions with other,
often-unpredictable objects including vehicles, pedestrians, cyclists and animals. If they follow
previous vehicle technology deployment patterns, autonomous vehicles will initially be costly
and imperfect. During the 2020s and perhaps the 2030s, autonomous vehicles will be expensive
novelties, unable to operate in conditions such as heavy rain and snow, unpaved roads and
mixed urban traffic. They will be purchased by affluent non-drivers and people who frequently
drive long distance, but many travellers will not consider the extra costs justified. It will
probably be the late 2030s or 2040s before they become affordable to middle-income
households, and later before they are affordable to lower-income motorists.
During the 2020 and 2030s, self-driving taxi and “micro-transit” (van) services may become
available in many urban areas. They will be cheaper than human-operated taxis, costing about
$0.60-1.00 per mile for a self-driving taxi and 30-60¢ per mile for micro-transit, but offer low
service quality: to minimize cleaning and vandalism costs their interiors will be metal and
plastic, and occupants will be monitored by cameras, yet passengers will often find previous
occupants’ garbage, stains and odors. There will be no drivers to assist passengers and provide
security. Additional passengers will add pickup and drop-off delays, particularly in lower-density
areas. Because of these limitations, autonomous taxi and micro-transit will only be suitable for
a minority of total travel, mainly local urban trips. Once the novelty wears off, autonomous taxi
use will seem as tedious as commercial airline travel.
Ikkenietweten
0
Autonomous Vehicle Implementation Predictions: Implications for Transport Planning
Victoria Transport Policy Institute
31
Exhibit 25 Autonomous Vehicle Sales, Fleet and Travel Projections
Based on the deployment speeds of other vehicle technologies, this analysis predicts that it will be at least
2040 before half of all new vehicles are autonomous, 2050 before half of the vehicle fleet is autonomous,
and possibly longer due to technical challenges or consumer preferences. Significantly faster deployment
will require scraping many otherwise functional vehicles because they lack self-driving capability.
A critical question is whether autonomous vehicles increase or reduce total vehicle travel and
associated external costs. It could go either way, depending on public policies. By increasing
travel convenience and comfort, and allowing vehicle travel by non-drivers, they could increase
total vehicle mileage, but they may also facilitate vehicle sharing, which allows households to
reduce vehicle ownership and therefore total driving.
Many motorists are likely to own personal vehicles for prestige and convenience sake, or rely
on a combination of modes (walking, cycling, conventional public transit and taxi). As a result,
shared autonomous vehicles are likely to reduce vehicle travel mostly in compact, multi-modal
urban areas, and can increase travel in suburban and rural areas. Since most North Americans
live in automobile-dependent, suburban and rural areas, total vehicle travel will probably
increase unless discouraged by public policies such as efficient road pricing and high-occupant
vehicle lanes.
Another critical issue is the degree potential benefits can be achieved when only a portion of
vehicle travel is autonomous. Some benefits, such as improved mobility for affluent nondrivers,
may occur when autonomous vehicles are uncommon and costly, but many potential
benefits, such as reduced congestion and emission rates, reduced traffic signals and lane
widths, require that most or all vehicles on a road operate autonomously.
Ikkenietweten
0
Autonomous Vehicle Implementation Predictions: Implications for Transport Planning
Victoria Transport Policy Institute
32
A key public policy issue is the degree that this technology may harm people who do not use
such vehicles, for example, increased traffic volumes and speeds that degrade walking and
cycling conditions, reduced investments in public transit, or requiring restrictions on humanoperated
vehicles. Platooning benefits require dedicated autonomous vehicle lanes. These
issues will probably generate considerable debate over their merit and fairness.
Autonomous vehicle implementation is just one of many trends likely to affect future transport
demands and costs, and therefore planning decisions, and not necessarily the most important.
Its ultimate impacts depend on how it interacts with other trends, such as shifts from personal
to shared vehicles. It is probably not a “game changer” during most of our professional lives,
and is only a “paradigm shift” to the degree that this technology supports shifts to more
efficient and multimodal transport planning.
Transportation professionals (planners, engineers and policy analysts) have important roles to
play in autonomous vehicle development and deployment. We can help define the
performance standards they must meet to legally operate on public roads. We should evaluate
the risks and opportunities they present, and develop policies to ensure that their deployment
supports strategic community goals including congestion reduction, public safety and health,
and improved opportunity for disadvantaged people. Once they become more common they
may affect planning decisions such as the design and management of roadways, parking
facilities and public transit.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,380   Verschil -0,06 (-0,66%)
Laag 9,280   Volume 348.863
Hoog 9,447   Gem. Volume 507.089
10-dec-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium