Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM AUGUSTUS 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Gesloopt door HG
1
Waar zouden we zijn qua omzet zonder de 750 man/vrouw.
De strategie van de gesloten oester kan twee op uit werken.
tatje
1
Het onderste deel van het laatste PB.

About Tom Tom.

About TomTom

TomTom created the easy-to-use navigation device, one of the most influential inventions of all time. Since then, we have grown from a start-up, into a global technology company.

We design and develop innovative navigation products, software and services, that power hundreds of millions of applications across the globe. This includes industry-leading location-based and mapmaking technologies, embedded automotive navigation solutions; personal navigation devices and apps, and the most advanced telematics fleet management and connected car services.

Combining our own R&D expertise with business and technology partnerships, we continue to shape the future, leading the way with autonomous driving, smart mobility and smarter cities.

Headquartered in Amsterdam with offices in 37 countries, we offer advanced digital maps that cover 142 countries, and our hyper-detailed and real-time TomTom Traffic information service reaches more than five billion people in 69 countries. www.tomtom.com


Als je dat Alles over je bedrijf zegt, kun je het nooit voor een habbekrats van de beurs halen of laten halen.

Je presenteert je toch als top of the world :-)
Pieterbell
4
quote:

*Justin* schreef op 22 aug 2018 om 23:52:


[...]

winstgroei, marktaandeelgroei, cash reserves (veiligheid) en diepte investeringen /innovatie (continuiteit)

Het is aan de markt om dat te beoordelen
en aan Harold in zijn rol als CEO van een beursgenoteerd bedrijf de onderliggende waarde zo goed als kwaad mogelijk terug te laten komen in de koers van het aandeel.
Helemaal prima als @TT een familie bedrijf zou zijn maar dat zijn ze niet, hebben mijn centen geleend en heb in al die jaren daar niets voor terug gekregen, sterker nog de waarde van het aandeel wordt met het jaar minder terwijl andere TECH aandelen tot grote hoogtes stijgen, zoek de verschillen zou ik zeggen!!
Pieterbell
7
quote:

*Justin* schreef op 22 aug 2018 om 23:46:


Sniklaas,

Aan jou te horen vind je het een ballentent (is je goed recht) maar bewust beleggen in een ballentent komt niet echt smart over. Verkoop de zooi, ipv dat zure gedroeftoeter.
Morgen Justin,
Je verward realistisch en een tikkeltje kritisch met zuur en zie dat zure eerder terug in jouw reacties wanneer je de opvatting van anderen niet deelt!

Ik handel en beleg voornamelijk in aandelen welke om diverse redenen zijn afgestraft maar nog niet zijn afgeschreven voor de toekomst, een aandeel als @TT past prima in dat rijtje.

Waarom zou ik vandaag de dag m'n stukken @TT verkopen, hebben voor 20 euro+ p/a investeringen gedaan, de onderlinge waarde van de levensvatbare onderdelen zijn minstens 17,5 euro p/a waard, zijn schuldenvrij, hebben een positieve cashflow en noteren tegen een armoedige liquidatie waarde van 8 euro en centen.

Ik zou gekke Henkie zijn om de stukken die al jaren in mijn portefeuille zijn nu tegen contract prijs te verkopen, wacht liever de prijs af op de vrije markt!
Kijk een CEO hoort de belangen te behartigen van alle partijen binnen de onderneming en daar horen wij aandeelhouders ook bij en daar zit mijns inziens het pijnpunt!

Laten we eens even terugkijken naar de laatste 3 'a 4 jaren, wat heeft Harold in zijn rol als CEO gedaan om de koers van 12 euro + uit 2015 die hem in de schoot werd geworpen vast te houden?

Dan vraag ik nog niet eens wat de goede man heeft gedaan om deze koers net als bij vele andere TECH bedrijven wel is gebeurd, verder uit te breiden!

Ik kan helemaal NIX bedenken, jij wel?

En niet aankomen met investeringen voor een interessante toekomst, voor 10 jaar terug was er geen toekomst voor @TT en zijn er keuzes gemaakt om als bedrijf te overleven en het is maar de vraag of de juiste keuzes zijn gemaakt!

De founders zullen best tevreden zijn, hun centen zijn veilig en kunnen nog steeds hun hobby uitoefenen, de medewerkers zijn ook tevreden, hebben werk en de brains onder de werknemers worden gelukkig in de watten gelegd, en wij aandeelhouders mogen met lede ogen aanschouwen dat onze centen verdampen.

Mijn vraag is, was en blijft wat heeft Harold, de CEO van een beursgenoteerd bedrijf gedaan voor ons aandeelhouders om de waarde van onze investering te borgen!

Succes...........Peter
ketchup of catch-up
4

@ Tatje, je hebt het vaak over het opbouwen van een belang , daar hoef je niet voor langs bij het Bestuur dat kan ook via de markt zonder de prijs te pushen

CITI Bank informeerde onlangs haar investment klanten dat er een koper is voor General Electric en dat deze koper een tender uitschrijft

stock: General Electric company - US stock
expiry date 18 sep 2018

CITI vraagt

if you are willing to participate in this offer please advise us how many shares you would like to tender

the present price is 12.35 $ for the quoted stock
the tender is for 13.90 $ for up to 35 mio shares

dat geeft ongeveer 12,5 % premie over de huidige notering
het is niet de bedoeling de aandelen te handelen, maw inkoop voor tender, het is alloceren van bestaande positie voor tender bij expiry date
bij overschrijving kan de koper meer aandelen opnemen, maar dit een non-binding ( conditie) offer.

dit is geen voorbode voor een overname, het is blijkbaar iemand die een belang verder opbouwt in GE en het wil tillen naar een aanmerkelijk belang zodat hij een stem op de board krijgt
GE handelt thans ongeveer op 50% van estimated break-up-value en er gaan stemmen op om GE open te breken

zo een scenario is ook mogelijk bij Carrefour, ook daar is de beurswaarde versus verwachte break-up value enorm, en dat is mogelijk ook wat Reuters destijds in de wandelgangen hoorde over TT, een belang opbouwen om iets te forceren

vroeger noemde men dit soort investeerders "raiders " ( kapers) dat is nu geen populaire naam meer en noemt men dit soort investeerder " value investors" ( waarde investeerders )

zeg niet dat dit staat te gebeuren bij TT, maar hoe beter de vooruitzichten en hoe langer de notering zo ondermaats blijft, hoe groter de kans.

boem!
1
Ik snap de neiging om met de grote groep mee te lopen zeker als die stellen, dat de verkoopwaarde van de assets minimaal twee maal de huidige waarde vertegenwoordigen.
Er blijft voor mij echter 1 belangrijke zaak onderbelicht en dat is dat de krítiek zich hoofdzakelijk toespitst op het feit, dat HG zijn bedrijf als een familiebedrijf zou leiden en daar de ruimte voor krijgt omdat de founders and friends de meerderheid bezitten en er daarnaast maar een zeer beperkte free-float bestaat.
Indien ik deze verontwaardigde posters goed beluister zijn zij een aantal jaren ingestapt in de veronderstelling dat TT het voorbeeld van anderen zou volgen en haar assets aan de man zou brengen tegen vergelijkbare prijzen ad 15 tot 19 euro.

Na 1 maal te kennen te hebben gegeven dat TT al zijn opties zou heroverwegen was het daarna snel gedaan met deze optie tot verkoop want daarna leek het wel een mantra : wij gaan zelfstandig verder om deze markt als onafhankelijke aanbieder te benaderen en tot bloei te brengen.

Ik begrijp dan ook de wanhoop niet die velen hier uiten.
Op het moment van instappen was er dezelfde aandelen-structuur met hetzelfde uitgangspunt nl de meerderheid beslist.
Nu een verkoop niet meer voor de hand ligt kan je m.i. maar twee dingen besluiten:
Je eventuele verlies als dat er al is pakken indien je geen goed gevoel hebt bij een zelfstandig scenario of wanneer je daar wel een goed gevoel bij hebt blijf je zitten in de gok dat je een veelvoud ophaalt van wat je voor ogen had met de mogelijkheid om er in een positief scenario uit te stappen op het moment dat je eerdere doel is bereikt.

Ik zie met de beste wil van de wereld niet dat een vijandige overname een reeele optie kan zijn zonder medewerking van het zittende bestuur.

Pieterbell
2
quote:

martinmartin schreef op 23 aug 2018 om 11:47:


Ik snap de neiging om met de grote groep mee te lopen zeker als die stellen, dat de verkoopwaarde van de assets minimaal twee maal de huidige waarde vertegenwoordigen.
Er blijft voor mij echter 1 belangrijke zaak onderbelicht en dat is dat de krítiek zich hoofdzakelijk toespitst op het feit, dat HG zijn bedrijf als een familiebedrijf zou leiden en daar de ruimte voor krijgt omdat de founders and friends de meerderheid bezitten en er daarnaast maar een zeer beperkte free-float bestaat.
Indien ik deze verontwaardigde posters goed beluister zijn zij een aantal jaren ingestapt in de veronderstelling dat TT het voorbeeld van anderen zou volgen en haar assets aan de man zou brengen tegen vergelijkbare prijzen ad 15 tot 19 euro.

Na 1 maal te kennen te hebben gegeven dat TT al zijn opties zou heroverwegen was het daarna snel gedaan met deze optie tot verkoop want daarna leek het wel een mantra : wij gaan zelfstandig verder om deze markt als onafhankelijke aanbieder te benaderen en tot bloei te brengen.

Ik begrijp dan ook de wanhoop niet die velen hier uiten.
Op het moment van instappen was er dezelfde aandelen-structuur met hetzelfde uitgangspunt nl de meerderheid beslist.
Nu een verkoop niet meer voor de hand ligt kan je m.i. maar twee dingen besluiten:
Je eventuele verlies als dat er al is pakken indien je geen goed gevoel hebt bij een zelfstandig scenario of wanneer je daar wel een goed gevoel bij hebt blijf je zitten in de gok dat je een veelvoud ophaalt van wat je voor ogen had met de mogelijkheid om er in een positief scenario uit te stappen op het moment dat je eerdere doel is bereikt.

Ik zie met de beste wil van de wereld niet dat een vijandige overname een reeele optie kan zijn zonder medewerking van het zittende bestuur.
Heel apart om te constateren dat termen als zuur en verontwaardigd op dit forum al snel de revue passeren wanneer je een andere mening of opvatting hebt.

Voor zover ik over mezelf kan oordelen, ik ben helemaal niet zuur of verontwaardigd richting @TT en zijn of haar bestuurders.
Ik stel enkel vast dat naar mijn mening mijn belangen als aandeelhouder onvoldoende en zelfs niet worden behartigd en over die inhoud kunnen we respectvol met elkaar discussiëren zonder elkaar een stickertje op te plakken.
Dokus.
0
www.bloomberg.com/news/articles/2018-...

NavInfo expects to secure its first orders for HD maps from a premium German carmaker this year, Chen said, declining to identify the customer. It’s also working with HERE, the mapping company owned by Daimler AG, Audi AG andBayerische Motoren Werke AG, on a data standard compatible with all of their cars.

.....

Among the other Chinese companies pushing into driver-less cars, Baidu has garnered the most attention. The company is investing in artificial intelligence and has been named the country’s self-driving national champion by the Ministry of Science and Technology. China’s biggest search engine got its own mapping license when it bought a Beijing-based startup in 2013 and has since launched its Apollo project, a loose grouping of more than 100 driver-less car industry players including Ford Motor Co. and Hyundai Motor Co.
boem!
0
quote:

sniklaas schreef op 23 aug 2018 om 12:20:


[...]Heel apart om te constateren dat termen als zuur en verontwaardigd op dit forum al snel de revue passeren wanneer je een andere mening of opvatting hebt.

Voor zover ik over mezelf kan oordelen, ik ben helemaal niet zuur of verontwaardigd richting @TT en zijn of haar bestuurders.
Ik stel enkel vast dat naar mijn mening mijn belangen als aandeelhouder onvoldoende en zelfs niet worden behartigd en over die inhoud kunnen we respectvol met elkaar discussiëren zonder elkaar een stickertje op te plakken.


Ik heb de woorden zuur en verontwaardigd niet genoemd.
Ik ben blij met een andere mening omdat dat de hersenen prikkelt.

Daarnaast volledig eens dat we respectvol met elkaar moeten blijven omgaan in de discussie.
In de verwachting en hoop nog een hoop tegengas te ontvangen ga ik ervan uit dat het jouw en mijn bedoeling is om de omstandigheden waarin TT zich nu bevindt te verduidelijken.

Meningen over de verschillende toekomstscenario's staan per definitie haaks op elkaar.
Ik mis naast mijn witte en jouw grijze scenario in ieder geval nog degene die onderbouwt wil aangeven waarom TT een hopeloos zwart scenario zal schrijven.
Epilote
1
quote:

Epilote schreef op 22 aug 2018 om 10:33:


Weer zelfde liedje openen in het groen sluiten in het rood.


Om moe van te worden maar toch krijgen ze mijn aandelen NIET !!!
Gerard_ecb
4
quote:

ketchup of catch-up schreef op 23 aug 2018 om 09:13:



@ Gerard, hoop het van harte, heb zeker de overtuiging dat HG goed voor zijn personeel zorgt en dat continuïteit hoog in t vaandel staat, maar HG's track-record spreekt niet in zijn voordeel en dat is buiten wat HERE en Fleetmatics hebben opgebracht de enige tastbare feiten

welke marktpositie TT gaat veroveren en hoeveel ze daar wel niet allemaal meegaan verdienen is geen zekerheid, net zoals ze Sports ook compleet verkeerd ingeschat hebben, daar waren ze ook vol voor verwachting en ambitie en dat faalde compleet, dus ik zou maar voorzichtig zijn met verwachtingen, want dat goed kunnen inlezen van marktontwikkelingen daar kleunt men nogal eens naast en niet alleen bij TT





Zo grappig dat iedere keer Sports om de hoek komt kijken als de miskleun dit ter onderbouwing dat het management niet capabel zou zijn. Sports hebben ze getracht te ontwikkelen omdat ze dachten dat dit niet te ver van hun bed was. Het gebruikte immers maps. Dit bleek een complete misvatting. En na een zeer succesvolle intro zijn ze op hun schreden teruggekeerd en hebben ze het verlies genomen. Ja spijtig maar waar. Het was een dappere poging, en achteraf domme, om naast een b2b model ook een consumer model op te tuigen.
Tsja dat kan gebeuren, het gebeurt de beste, kijk naar Google met de Google Glass, Apple met hun maps, MSFT met mobiele telefoons, ...etc. Zijn dat dan ook niet capabele managers?

Maar wat hebben ze nog meer gedaan bij TT

- Telematica opgetuigd een klein Duits clubje gekocht en omgeturnd tot marktleider in de EU, stil blijven zitten? Nee hoor transformeren naar een speler die deze diensten kan aanbieden via verzekeraars en leasemaatschappijen. Dan klaar? Nee hoor zorgen dat de functionaliteit erg toegankelijk wordt voor ontwikkelaars zodat zij hier erg mooie oplossingen mee kunnen maken, heel erg knap is dit. Dus ogenschijnlijk uit het niets een speler van formaat neerzetten.
- Maps, ze zaten in de perfecte storm, Google ging navigatie, gratis aanbieden via Google maps en de telefoon. Oeps daar ging de koers en het businessmodel. Hebben ze de tent gesloten? Nee ze zijn gaan investeren en ja daar hoorde ook een emissie bij. Die zie ik hier iedere keer om de hoek komen dat ze "onze" centen opgehaald hebben, maar mijn centen waren dat niet en die van jou ook niet want jij zat in die tijd niet in TT zoals nagenoeg iedereen die er over klaagt. Ze zijn de competitie met Here aangegaan om in de auto te komen. En ja dat is gelukt, ze winnen marktaandeel en ook dat is ongelooflijk knap en getuigd van doorzettingsvermogen en visie. Zijn ze toen gestopt met ontwikkelen? Nee ze zagen iets op hun pad komen namelijk SDC en hadden daar direct een idee bij hoe ze die markt zouden moeten bedienen. En wat deden ze, ze investeeerde de winst (cashflow) im de ontwikkeling van maps en Road dna en zo goed dat ze nu een voorsprong hebben oo hun grootste concurrent Here. En dat met minder middelen tot hun beschikking. Wederom getuigd dit van zeer goed management en visie.

Ja het kost tijd en ook veel geld en ja ze kunnen tot nu toe weinig wpa laten zien. Maar het orderboek stijgt evenals de cashflow dus bewijzen dat ze op de goede weg zijn worden gegeven.

Ze hebben fouten gemaakt maar wie niet?

Dus ja ik heb een enorm groot respect voor deze mensen en ik geloof er helemaal niets van dat ze er op uit zijn om hun aandeelhouders een hak te zetten, nee ik denk dat ze ook voor ons kleine aandeelhouders goed willen zijn maar niet ten koste van alles. Ik zou willen dat ik de visie had die zij hebben dan zou mijn bedrijg geen 15 fte zijn maar 250 fte, met alle zorgen van dien!

Ik heb er vertrouwen in en daarom beleg ik in TT, ik laat mij niet gek maken door de waan van de dag en slaap prima.

Succes allen

@Martin, ik ga 12-9 met mijn dochter en haar vriend naar Koh Tao om te duiken en de laatste 2 dagen zijn we op Koh Samui, mocht je daar wonen dan nodig ik je uit voor een biertje en een gezellig gesprek.
Pieterbell
0
quote:

martinmartin schreef op 23 aug 2018 om 12:52:


[...]

Ik heb de woorden zuur en verontwaardigd niet genoemd.
Ik ben blij met een andere mening omdat dat de hersenen prikkelt.

Daarnaast volledig eens dat we respectvol met elkaar moeten blijven omgaan in de discussie.
In de verwachting en hoop nog een hoop tegengas te ontvangen ga ik ervan uit dat het jouw en mijn bedoeling is om de omstandigheden waarin TT zich nu bevindt te verduidelijken.

Meningen over de verschillende toekomstscenario's staan per definitie haaks op elkaar.
Ik mis naast mijn witte en jouw grijze scenario in ieder geval nog degene die onderbouwt wil aangeven waarom TT een hopeloos zwart scenario zal schrijven.
Hallo Martin,
Het zuur komt uit de koker van Justin maar ik zie toch duidelijk de tekst verontwaardigde posters in jouw voorgaande bericht, maar dat terzijde..

Waar wij naar mijn mening in verschillen is jij hebt het wellicht over het bedrijf @TT dat prima gepositioneerd is om de wereld met zijn of haar producten te veroveren en ik heb het over het aandeel @TT.
Beide worden op dit forum veelvuldig door elkaar gehaald.

Wellicht dat De Zwarte Ridder bij uitstek de beste persoon is om het zwarte scenario te beschrijven en natuurlijk ook te onderbouwen.

Wanneer ik vandaag de dag naar de positie van @TT in mijn portefeuille kijk staat deze rond de 20% in de plus en dat is nagenoeg hetzelfde resultaat als in 2015 toen de koers aan 12,20 euro stond.
Toen niet verkocht en vandaag de dag ook niet..

Met dit verschil, mijn gemiddelde aankoop koers in 2015 was 10,21 en staat vandaag de dag door veelvuldig te handelen aan 7,35.

Deze winst heb ik naar mijn mening te danken aan Harold maar of de BUY&HOLD beleggers onder ons ook dankbaar zijn betwijfel ik!

Succes...........Peter
ketchup of catch-up
4

@ Gerard, ook ik slaap prima en beleg in TT om een andere reden dan jij en bij mij heeft TT ook de zwaarste weging in de porto en dat is niet gebaseerd op past performance, dat is vanwege haar waarde aan de beurs, die in mijn optiek ver ondermaats is.
verder ben ik geen voorstander van de structuur Bestuur/grootaandeelhouders binnen TT, maar ik moet het accepteren en doe het dan ook, maar daarom ben ik geen fan.
verder is iedereen vrij zijn mening te ventileren en kan iedereen prima voor zichzelf beslissen of hij in TT wil beleggen ja dan neen en wat zijn of haar insteek is om in het aandeel te zitten

voor de rest delen we hier informatie en een ieder moet maar zien of dat relevant en interessant voor hem of haar is

als iemand wat vraagt krijgt hij antwoord en ik vind dat prettig of je het er mee eens bent of niet is aan jezelf.

graag had ik geweten waar het geschreven staat dat HG verklaarde dat " TT volledig zelfstandig de slag gaat maken in de sector " , want ik kan me niet herinneren dat HG dit gezegd heeft en vind het ook niet zo snel terug in de rapporten, dus bij deze graag.

bedankt
boem!
0
AB @Wies.

Ik waardeer je juist vanwege je onomwonden uitspraken.
Jouw voorkeur voor tussentijdse verkoop heb je meer dan eens geventileerd.
Ik leid uit de uitspraken van HG af, dat zij geen interesse hebben in een tussentijdse verkoop en of dat precies in de bewoordingen is gegaan zoals ik heb aangegeven is niet te traceren. Wat we wel weten en kunnen verifieren is dat er door HG buiten het moment van bezinning over de mogelijke scenario's ten tijde van de HERE deal hij daarna altijd heeft aangegeven dat hij TT voldoende gepositioneerd ziet om de strijd met HERE aan te gaan als onafhankelijke aanbieder.

Als iemand jou iets vraagt krijgt hij altijd antwoord van jou en dat wordt door allen gewaardeerd.
Ik tracht in dat geheel jouw onderliggende fundamentele beweegredenen te vinden en daar raak ik een beetje de weg kwijt want daarin ben je de ene keer zeer optimistisch om een paar dagen later weer zeer negatief te reageren.

Ik heb stellig de indruk dat jij je in jouw opvatting van TT veel laat leiden door wat analisten in het algemeen roepen over TT en daar is uiteraard niets mis mee want velen deskundigen weten meer dan 1 en indien zij de mogelijkheden nu nog onderschatten stellen zij die bij de volgende update vanzelf naar boven bij waardoor volgers nooit de boot volledig missen en het grootste gedeelte van de daaruit voortvloeiende swung meemaken,

Ik hoop van harte dat we de info van beide kanten hier kunnen blijven delen.

Oprecht alle succes toegewenst en ik hoop en ga ervan uit dat je naast oog voor beleggingen ook voldoende genoegen smaakt uit andere zaken zoals je fantastische auto.
boem!
1
@Gerard
Wij hebben een 4-daagse golftrip gepland staan naar Hua Hin vanaf 19 sept.
Wanneer verblijven jullie op Koh Samui want een paar dagen langer op dat eiland laat ik me niet ontzeggen zeker niet indien ik kennis kan maken met een poster die door mij zeer gewaardeerd wordt.
TKR
0
quote:

Epilote schreef op 20 aug 2018 om 08:35:


Geen goed nieuws en de verdere teloor gang van TT in de maak. Eind deze week staan we ver onder de 8 euro grens

Nog ruim 1 dag te gaan om ruim 70 cent te zakken nog..
boem!
1
@ sniklaas

Hai Peter,

Duidelijk dat we naar TT kijken vanuit een andere belevingswereld.
Jij vanuit de koersen van dit moment en vanuit het verleden terwijl ik het verleden en vandaag absoluut niet belangrijk vind en mijn ogen richt op de toekomstige ontwikkelingen van diezelfde koers.

Het is makkelijk voor mij om je succes te wensen want we zijn beiden gebaat bij een hogere koers desalnietemin of juist daarom heel veel succes...
ketchup of catch-up
1

@ Martin, zelfde wat mij betreft

het klopt ik ben vaak volgende voor de adviezen en rapporten van analisten, maar bouw daar zelf een positie omheen

kijk, uiteindelijk maakt het mij niet uit hoe we er komen, voor mij is TT als belegging een hoger dan normaal risico en omdat het geen dividend geeft moet het dus allemaal komen uit koersaanwas, ik heb zeker geduld en het liefst zie ik het precies zoals iedereen uit een veilige mix en wat kan je dan het beste hebben is een veilige waardering aan de beurs, dat meer dan genoeg upside geeft bij kapitalisatie en sterke cijfers, het eerste is alom geweten, het tweede gaan we gauw genoeg weten, maar juist omdat het risicoplaatje bij TT nu eenmaal boven gemiddeld is mag je ook een bovengemiddelde return verwachten, anders had je beter je geld in een ander aandeel gestoken en nogmaals we weten " er is niets zonder risico "

ik vind dat ik daarom uitzicht moet hebben op zeker een 65% slagingskans dat TT bij 2020/21 dichter tegen de 20 euro staat dan tegen de 15 euro en ik kan het ook verklaren
ik zit Long aandelen aan 8,90 euro en ik zit Long opties aan 8 euro, ik zit nu aan mijn 4e jaar
ik ben tevreden met een belegging die mij ex-dividend 5% per jaar geeft, dat gaat voor blue-chip defensieve aandelen ( bij positieve beurzen), voor een hoger risico aandeel ( ook weer bij positieve beurzen, want bij een overall negatief sentiment kun je daar weinig aandoen dan under-performed zowat alles) zoek ik 15% per jaar, omdat ook de failure-rate hoger ligt, als ik dus 7 jaar in TT beleg als horizon dan vind ik dat ik daar dus tegen de 100% op moet maken, dat zou mij dus bij 2020/21 tegen de 20 euro moeten geven en hoe we daar geraken dat is dan van ondergeschikt belang.

nu zijn we allemaal ongelofelijk gelukkig geweest de laatste jaren, want zelfs defensieve aandelen zijn zowat gedubbeld, we zitten in de beste en langste bull run ooit, dus het zou eigenlijk voor TT geen al te grote inspanning moeten zijn bij 2020/21 in ieder geval aan de som der delen van 17,50 te staan.
boem!
1
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,304   Verschil +0,15 (+1,46%)
Laag 10,122   Volume 550.563
Hoog 10,364   Gem. Volume 574.657
16-aug-19 17:35
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium