Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM AUGUSTUS 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Pieterbell
2
Hallo allemaal,
Zo heeft ieder zijn eigen redenen om in het aandeel @TT te zitten, de keuzes zijn legio;

- idealisten voor een mooi stukje Nederlandse ontwikkeling
- zittenblijvers uit het vergane glorietijdperk van de navigatiekastjes
- rekenaars die voor de toekomst gouden EPS bergen en dito marges zien
- dromers die ervan overtuigd zijn dat een wereld zonder @TT niet bestaat
- handelaren die het niet uitmaakt LONG of SHORT positie ze innemen
- beleggers om op termijn voor risico financieel rendement willen behalen
- ....

en eenieder wil rendement behalen, financieel, zijn het de producten, plezier, kopje koffie op de AVA, noem het maar op..

Maar hoe dan ook zal @TT om deze aandeelhouders tevreden te stellen moeten leveren, daarvoor zijn ze per slot van rekening beursgenoteerd, anders hadden ze voor de centen moeten aankloppen bij een bank.

De producten van @TT zijn niet eeuwig houdbaar en moeten op tijd worden geplukt, een beetje net als fruit, niet te vroeg want dan is het suikergehalte nog onvoldoende maar ook niet te laat want dan loop je het risico dat de pluktijd voorbij is en daarmee ook je houdbaarheid..

Inzake @TT hoor ik bij de groep beleggers en ging met de beperkte middelen welke tot mijn beschikking staan ervan uit dat het @TT fruit in 2015/16 op z'n best was, we zijn nu 3 jaar verder en de gezonde vruchten hangen nog steeds aan de boom weliswaar is het formaat dit jaar door de droogte iets kleiner maar we zijn dan ook verlost van het beschadigde consumenten fruit.

Ik kan mij niet voorstellen dat de founders op hun leeftijd het @TT fruit voor de hoofdprijs zelf gaan plukken, ik zie deze gasten niet naar de bank stappen en zich voor miljarden in de schulden steken!

Dus iemand anders moet gaan plukken, wordt het Frits van Eerd die enkel belangstelling heeft voor fruit met juiste omvang en glans of wordt het Wouter Kolk die ook de mindere producten accepteert.

Uiteindelijk gaat het erom dat het @TT fruit wordt geplukt en niet verschrompelt aan de boom totdat het van ellende vanzelf al dan niet rottend op de grond valt. Dan voel ik mij ook geplukt en wel letterlijk door Harold en zijn maten!

Succes.........Peter
~Justin~
1
quote:

pwijsneus schreef op 22 aug 2018 om 17:50:


[...]

Ik zal Martin wel weer over me heen krijgen met EPS prognoses voor 2053.

Anyway, wat mij betreft is het eenvoudig. Takeaway is een frisse schaalbare start-up die bezig is met de dag van morgen. Tevens een groeibedrijf.

Tomtom is zeker ook bezig met de dag van morgen, alleen heeft de afgelopen 10 jaar zich enkel bezig gehouden met de shit van gister (pnd), en is daardoor al jaren een krimpbedrijf.

Die transitie is wel knap, tof als je er werkt. Maar voor opportunistische aandeelhouders zoals ons heb je er niets aan.

Ook snakken we naar ( nog meer) bevestiging in de vorm van deals of andere geluiden in de markt, die de succesvolle transitie van TT onderstreept, en van TT weer een groeiaandeel kan maken.


Het plaatje tt ziet er zelfs veel beter uit dan dat takeaway voorbeeld want automotive rapporteerde 200 mio omzet en boekte 400 miljoen toekomstige omzet en jaren daarvoor 300+. De book-to-order is dus een factor 2 vorig jaar.

Daarnaast is het businessmodel minstens net zo schaalbaar. TT heeft zich niet gefocussed op pnd, maar daar zoveel mogelijk cash uit gehaald die is geinvesteerd in oa het mapping platform.
~Justin~
4
quote:

sniklaas schreef op 22 aug 2018 om 14:33:


[...]Hallo Wies,
Mooi verhaal en @TT zou niet misstaan in het rijtje van @LANDIS en @IMTECH met dit verschil dat de bestuurders van deze partijen alles deden om de beurskoers te laten stijgen waar de bestuurders van @TT ogenschijnlijk een zo laag mogelijke beurskoers nastreven.

Van @LANDIS en @IMTECH is overduidelijk bewezen dat de bestuurders frauduleuze handelingen hebben verricht en de toekomst zal uitwijzen of de bestuurders van @TT met hun handelingen binnen het boekje zijn gebleven.


In ieders geval hebben de bestuurders van @TT al jarenlang op onze kosten hun hobby kunnen uitvoeren en krijgen daarvoor ook nog een behoorlijk zakgeld.

Welke bestuurders van een beursgenoteerd bedrijf kan het zich veroorloven om jaar over jaar geld te verbranden, in Nederland ken ik er maar 3, Paul Kuiken, Rene van der Bruggen en Harold Goddijn!

Zou ik toch bijna de vrouwen en de schijnheiligen zijn vergeten, Nina Brink en de gebroeders Baan konden er ook wat van..

Succes........Peter


TomTom ‘verbrandt’ geld aan een interessante toekomst en is gelijktijdig gewoon een winstgevende onderneming die na een miljarden overname inmiddels schuldenvrij is, eind dit jaar een cash surplus van rond de 200 miljoen euro heeft en komend jaar een winst gaat noteren die voor het eerst sinds 2011 weer met drie cijfers is (1xx miljoen euro).

De vergelijkingen met frauduleuze clubs als Imtech slaan nergens op en dat weet je zelf ook. Wel heeft tomtom meerdere transities moeten doormaken, als gevolg van snelle technologische ontwikkelingen en ze kwam ook Google op haar pad tegen dat een ander verdienmodel heeft dan TomTom en een dominante positie in de digitale wereld. De meeste bedrijven die Google tegenover zich vinden vallen om, dat is TomTom niet overkomen en bovendien is Google nu haar prijzen scherp aan het verhogen in markten waarin TomTom actief is waardoor TT nu toenemende interesse van software developers ziet.

Keer op keer wordt er de grootste paniek gemaakt over een startup die funding krijgt of een Tier1/2 supplier die tot HERE toetreedt of een klant die mogelijk meer zelf wil gaan doen. Waarbij er vast wel eens een terecht punt is en het concurrentieveld is continu in beweging, maar in de meeste gevallen is het ingegeven door een soort Calimero gevoel alsof een Nederlandse onderneming met deze omvang - omzet komend jaar rond de 850 miljoen en winst rond de 100 miljoen “niet met de grote jongens mee zou kunnen doen”. Dat is bovendien niet consistent want waarom zou een start-up dan wel met het spel mee kunnen doen.

Kijk gewoon naar tomtom zelf, ze komen over alsof ze weten waar ze mee bezig zijn en ze zijn ook kalm. Niemand heeft een glazen bol en weet hoeveel marktaandeel automotive tomtom kan gaan pakken en wat het omzetpotentieel van de automotive divisie is. 500 miljoen? 1 miljard? Wisten we het maar! Wat we wel weten is dat tomtom goed gepositioneerd is en continu haar producten vernieuwt en aanvult met nieuwe diensten om haar prijsniveau en marges hoog te houden en de omzet per verkochte auto te vergroten.
pwijsneus
2
quote:

*Justin* schreef op 22 aug 2018 om 19:44:


[...]

Het plaatje tt ziet er zelfs veel beter uit dan dat takeaway voorbeeld want automotive rapporteerde 200 mio omzet en boekte 400 miljoen toekomstige omzet en jaren daarvoor 300+. De book-to-order is dus een factor 2 vorig jaar.

Daarnaast is het businessmodel minstens net zo schaalbaar. TT heeft zich niet gefocussed op pnd, maar daar zoveel mogelijk cash uit gehaald die is geinvesteerd in oa het mapping platform.


Automotive is slechts 1 van de 4 divisies waar de markt het aandeel TomTom op afrekend.

De jaarlijkse bonus van de RVB werd afgerekend op de omzet van de 4 divisies, minus consumer. Dit om de move van b-to-c naar b-to-b te vertolken.

Ja natuurlijk, jij weet ook net zo goed als ik dat minus consumer je een groeiend Tele-atlas overhoud met een vleugje TT software. Dat heeft toekomstpotente en is groeiend, en kwam goed uit om toch de bonusdoelstellingen te halen.

Consumer is al jaren een krimpdivisie, en levert vooralsnog wel Euro's op. Toch wordt deze als het om de jaarlijkse incentive gaat gemakshalve buiten beschouwing gelaten. Maar als het om het aandeel gaat, en door de consumerdivisie de beeldvorming laat bestaan dat je al tien jaar een krimpbedrijf bent maakt dat opeens niets meer uit.

Er zijn maar een paar analisten en marktkenners die het aandeel snappen, ook moet nog blijken of de HD-zaatjes wel gaan uitgroeien tot de zoete vrucht zoals velen hier op het forum denken.

Het gaat nu goed met TT, en de portefeuille zit vol. Het zit me alleen niet lekker dar ik TT erg weinig hoor. GM werkt samen met USHR, en Ford met Civilmaps. Dat waren de klanten die volgens MartinMartin 100% naar Tomtom zouden rennen, omdat HERE in team Duitsland zit.

De kaarten zijn nog lang niet geschud. De founders hebben de beste keus ooit gemaakt door Tele-Atlas over te nemen, want zonder dat waren ze er al niet meer geweest verwacht. Het was wel "a perfect storm" die ze keurig hebben getrotseerd.

Maar of deze founders het beste inzicht, pokerface en gochme in heus hebben om dit complexe pokerspel tot een goed einde te brengen?!

Only time will yell.
Katsa
0
quote:

Tomtom10 schreef op 22 aug 2018 om 17:40:


3 cent eraf in de naveiling is fors te noemen.


Droeftoeter
~Justin~
0
Goede post Pwijsneus. Ik vind dat tomtom wel een bepaalde vorm van gogme heeft. Eigen koers varen, niet snel onder de indruk (van grote spelers) en vertrouwen in de toegevoegde waarde van de eigen technologie.
Pieterbell
6
quote:

*Justin* schreef op 22 aug 2018 om 20:26:


[...]

TomTom ‘verbrandt’ geld aan een interessante toekomst en is gelijktijdig gewoon een winstgevende onderneming die na een miljarden overname inmiddels schuldenvrij is, eind dit jaar een cash surplus van rond de 200 miljoen euro heeft en komend jaar een winst gaat noteren die voor het eerst sinds 2011 weer met drie cijfers is (1xx miljoen euro).

De vergelijkingen met frauduleuze clubs als Imtech slaan nergens op en dat weet je zelf ook. Wel heeft tomtom meerdere transities moeten doormaken, als gevolg van snelle technologische ontwikkelingen en ze kwam ook Google op haar pad tegen dat een ander verdienmodel heeft dan TomTom en een dominante positie in de digitale wereld. De meeste bedrijven die Google tegenover zich vinden vallen om, dat is TomTom niet overkomen en bovendien is Google nu haar prijzen scherp aan het verhogen in markten waarin TomTom actief is waardoor TT nu toenemende interesse van software developers ziet.

Keer op keer wordt er de grootste paniek gemaakt over een startup die funding krijgt of een Tier1/2 supplier die tot HERE toetreedt of een klant die mogelijk meer zelf wil gaan doen. Waarbij er vast wel eens een terecht punt is en het concurrentieveld is continu in beweging, maar in de meeste gevallen is het ingegeven door een soort Calimero gevoel alsof een Nederlandse onderneming met deze omvang - omzet komend jaar rond de 850 miljoen en winst rond de 100 miljoen “niet met de grote jongens mee zou kunnen doen”. Dat is bovendien niet consistent want waarom zou een start-up dan wel met het spel mee kunnen doen.

Kijk gewoon naar tomtom zelf, ze komen over alsof ze weten waar ze mee bezig zijn en ze zijn ook kalm. Niemand heeft een glazen bol en weet hoeveel marktaandeel automotive tomtom kan gaan pakken en wat het omzetpotentieel van de automotive divisie is. 500 miljoen? 1 miljard? Wisten we het maar! Wat we wel weten is dat tomtom goed gepositioneerd is en continu haar producten vernieuwt en aanvult met nieuwe diensten om haar prijsniveau en marges hoog te houden en de omzet per verkochte auto te vergroten.
Hallo Justin,
Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Harold in zijn rol al CEO van een beursgenoteerd bedrijf de belangen van ons aandeelhouders in al die jaren op een positieve manier heeft behartigd.

Ik pieker me suf maar kan geen enkel positief punt ophoesten, als jij ze kent, laat het me weten?

Vrienden in het bestuur, een marionet als CFO en een gewillige raad van commissarissen zorgen voor een naleving van corporate gouvernance code zoals Morris Tabaksblat niet voor ogen had!
Mijn mening en we kunnen het de goede man nog vragen.

Inderdaad bij @TT zijn ze goed in het verbranden van geld, achter de markt aanlopen met consumenten prullen waar op dat moment al duidelijk was dat het alleen maar geld ging kosten, zie oude posting en email berichten.
En natuurlijk de overnames die heden ten dagen stuk voor stuk flink zijn afgewaardeerd.
De enige reden dat deze discussie bij tijd en wijle blijft terugkomen komt door de tranentrekkende beurskoers in relatie tot de uitgaves van onze centen die in al die jaren zijn gedaan.
Wanneer Harold zijn verantwoordelijkheden als CEO van een beursgenoteerd bedrijf had genomen stond het aandeel naar mijn verwachting nu aan 20 euro+ ipv de 8 euro + centen op de dag van vandaag.

In een sterfhuisconstructie, dus navigatie kastjes volledig uitmelken tegen minimale kosten hadden wij als aandeelhouders van het eerste uu, 100 mio stukken een miljard of 4 te verdelen, 50/50 voor de founders en ons, is 40 euro p/a. En dan ergens over een jaar of 2 kon de stekker uit het beursgenoteerde TomTom getrokken worden, ruim op tijd voor het pensioen!!

We verschillen duidelijk van mening en is ook prima, ik zit niet in @TT voor duppie, kwartje, euro meer of minder EPS, dat interesseert me geen ene moer, daar gaat mijn bonus op de koers van het aandeel niet vandaan komen..

Succes en doe Harold de groeten wanneer jij bij hem op de koffie gaat.....Peter
Voetballen
2
quote:

*Justin* schreef op 22 aug 2018 om 20:26:


[...]

TomTom ‘verbrandt’ geld aan een interessante toekomst en is gelijktijdig gewoon een winstgevende onderneming die na een miljarden overname inmiddels schuldenvrij is, eind dit jaar een cash surplus van rond de 200 miljoen euro heeft en komend jaar een winst gaat noteren die voor het eerst sinds 2011 weer met drie cijfers is (1xx miljoen euro).

De vergelijkingen met frauduleuze clubs als Imtech slaan nergens op en dat weet je zelf ook. Wel heeft tomtom meerdere transities moeten doormaken, als gevolg van snelle technologische ontwikkelingen en ze kwam ook Google op haar pad tegen dat een ander verdienmodel heeft dan TomTom en een dominante positie in de digitale wereld. De meeste bedrijven die Google tegenover zich vinden vallen om, dat is TomTom niet overkomen en bovendien is Google nu haar prijzen scherp aan het verhogen in markten waarin TomTom actief is waardoor TT nu toenemende interesse van software developers ziet.

Keer op keer wordt er de grootste paniek gemaakt over een startup die funding krijgt of een Tier1/2 supplier die tot HERE toetreedt of een klant die mogelijk meer zelf wil gaan doen. Waarbij er vast wel eens een terecht punt is en het concurrentieveld is continu in beweging, maar in de meeste gevallen is het ingegeven door een soort Calimero gevoel alsof een Nederlandse onderneming met deze omvang - omzet komend jaar rond de 850 miljoen en winst rond de 100 miljoen “niet met de grote jongens mee zou kunnen doen”. Dat is bovendien niet consistent want waarom zou een start-up dan wel met het spel mee kunnen doen.

Kijk gewoon naar tomtom zelf, ze komen over alsof ze weten waar ze mee bezig zijn en ze zijn ook kalm. Niemand heeft een glazen bol en weet hoeveel marktaandeel automotive tomtom kan gaan pakken en wat het omzetpotentieel van de automotive divisie is. 500 miljoen? 1 miljard? Wisten we het maar! Wat we wel weten is dat tomtom goed gepositioneerd is en continu haar producten vernieuwt en aanvult met nieuwe diensten om haar prijsniveau en marges hoog te houden en de omzet per verkochte auto te vergroten.


Allemaal heel geweldig allemaal, leg dan maar eens uit waarom de markt dit niet ziet. 95% van de mensen hier weet dat wel, Goddijn is niet geschikt om zijn bedrijf te leiden en aan de man te brengen. Het bedrijf is nu lekker, dan moet nu als laatste nog zo snel mogelijk Goddijn vervangen worden door een CEO die wel de kunde heeft om zijn toko aan de massa te verkopen. Dus zo snel mogelijk de CEO vervangen, dan alle deals wereldkundig maken die allang zijn gemaakt, en dan voor de koers van 45-50 euro gaan om de boel te verkopen. Dit alles binnen 1 jaar graag. Kan makkelijk, Pharming ging ook van 20 cent naar 1,50 in 1 jaar, das 7,5 keer over de kop. Voor tomtom zou dat dan 66 euro zijn, maar iedereen zal al blij zijn met ‘slechts’ 50 euro

ketchup
3

HG heeft nog nooit iets voor de reguliere aandeelhouder gedaan, ook niet die paar jaar toen het goed ging
Dus je moet wel helemaal gestoord zijn of ingehuurd als je denkt dat HG hier als een goed huisvader over de belangen van alle aandeelhouders waakt

Het is zijn toko met zijn mensen en hij breekt zeker een lans voor hen die er werken, maar reguliere aandeelhouders is een noodzakelijk kwaad en een beursnotering was een middel om kapitaal veilig te stellen en geld op te halen, nu dat geregeld is en TT op de rails staat is een beursnotering eerder een handicap en zijn vervelende vragen niet gewenst bij presentaties, wat dat betreft doet HG niet onder voor Musk
DerksVisie
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 22 aug 2018 om 22:08:



HG heeft nog nooit iets voor de reguliere aandeelhouder gedaan, ook niet die paar jaar toen het goed ging
Dus je moet wel helemaal gestoord zijn of ingehuurd als je denkt dat HG hier als een goed huisvader over de belangen van alle aandeelhouders waakt

Het is zijn toko met zijn mensen en hij breekt zeker een lans voor hen die er werken, maar reguliere aandeelhouders is een noodzakelijk kwaad en een beursnotering was een middel om kapitaal veilig te stellen en geld op te halen, nu dat geregeld is en TT op de rails staat is een beursnotering eerder een handicap en zijn vervelende vragen niet gewenst bij presentaties, wat dat betreft doet HG niet onder voor Musk



Tja een vergelijking met Musk is op zich niet eens vreemd. Het zijn beide visionairs. En met een quote van jouw geliefde apple maakt het helemaal compleet:

“Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. About the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.”
TKR
0
quote:

chris123 schreef op 22 aug 2018 om 17:38:


[...]

Wat jammer dat je de quote van jezelf niet kunt herhalen en er een ab voor kan geven!

Jij kunt beter van 09:00 tot 17:30 in de ballenbak gaan zitten van maandag tm vrijdag. Man man wat een ongelooflijk trieste bedoeling... Lijkt wel wat op die bloemanjer vroeger, of was het nu Rabo?

Moneymaker bx was vroeger Bloemanjer..
~Justin~
0
Sniklaas,

Aan jou te horen vind je het een ballentent (is je goed recht) maar bewust beleggen in een ballentent komt niet echt smart over. Verkoop de zooi, ipv dat zure gedroeftoeter.
~Justin~
0
quote:

sniklaas schreef op 22 aug 2018 om 21:27:


[...]Hallo Justin,
Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Harold in zijn rol al CEO van een beursgenoteerd bedrijf de belangen van ons aandeelhouders in al die jaren op een positieve manier heeft behartigd.

Ik pieker me suf maar kan geen enkel positief punt ophoesten, als jij ze kent, laat het me weten?



winstgroei, marktaandeelgroei, cash reserves (veiligheid) en diepte investeringen /innovatie (continuiteit)

Het is aan de markt om dat te beoordelen
Ikkenietweten
0
Of HG een goede of slechte CEO is kan ik niet beoordelen en laat ik aan anderen over.
Wel vind ik persoonlijk dat HG wel wat "loslippiger" mag worden. Niet alleen je laten horen bij de presentatie van de cijfers maar ook tussendoor wat loslaten.
HG, als u dit leest, dan ben ik al tevreden met 10% van de "loslippigheid" van Epilote en Gesloopt door HG.
SuperFlash
0
Niemand gaat nog 3 miljard voor een mapping company betalen. Ook geen 2 miljard. Startups schieten de grond uit en doen 40 miljoen.

HD maps maken en updaten wordt tegenwoordig met een camera gedaan.

Commai.ai geeft HD Maps gratis weg en die hebben een groter US netwerk dan TomTom inmiddels.

Camera probe data heeft TomTom niet.

ketchup
2

geloof niet dat HG frauduleus te werk gaat, hij kijkt wel uit, hij heeft echter geen boodschap aan return on investment wat zich vertaald naar beursperformance van het aandeel, precies waar andere CEO's op afgerekend worden en hij heeft ook niet die druk, dus hij gaat gewoon verder zoals hij denkt dat het t beste is voor zijn zaak, met de nadruk op "zijn".

TT is schuldenvrij, geschoond en staat nu op de rails om eindelijk betere cijfers te schrijven, maar de dure overname destijds is gedaan met vreemd geld en we hebben ook nog een emissie gehad voor schuldreductie, dus het was zeker niet uit eigen gemaakt kapitaal, het was met vreemd kapitaal, de investeringen voor R&D zijn wel betaald uit eigen middelen, zo ook de kleine overnames.
winsten als die er al waren zijn erg mager geweest en omzet is krimpende.
Sports een totale mislukking, ondanks andere signalen uit het hoofdkantoor en een late omzetwaarschuwing hebben het vertrouwen een deuk gegeven en uiteindelijk geresulteerd in uithakken van Sports.

verder het merendeel van start-ups eindigt onder een ander dak , er zijn er maar weinig die zelfstandig een succes story schrijven, het mooie van start-ups is een frisse benadering van meestal een stel goede hersenen aan inventieve mensen die zeker een impact hebben voor het traditionele bedrijfsleven en daarom investeert men er ook in, het is een kanskaart

de 100 mio winst die TT gaat schrijven is 45 ct wpa en dat zal zeker haalbaar zijn, dat noem ik geen achievement en daarom blijf ik er ook bij als je assets hebt die ergens tussen de 4 en 5 miljard waard zijn en je kan op performance met pijn en moeite 50 of 75 ct wpa schrijven dan doe je er beter aan die assets te verzilveren, want TT is geen nieuwkomer en voor TT om aan een multiple van 50x de winst te gaan is niet zo makkelijk, verder de aanname dat TT in 2016 aan 70x de winst gaat bij een 10 ct adjusted wpa gevende een koers van 7-8 euro pendel is nonsense, de reden dat TT niet echt diep onder de 7 is gezakt is vanwege de weging voor de waarde van haar bezittingen, vanwege de verkoop van en HERE en Fleetmatics

TT heeft de transitie volbracht, maar is nog ver van confirmatie dat deze transitie de winsten gaat geven waar men hier op hoopt en daarom is een 10 euro einde jaar voor nu een haalbare target en hopelijk 12,50 euro voor komend jaar en dat kan als TT 50 ct wpa kan laten zien
ketchup
0
quote:

SuperFlash schreef op 23 aug 2018 om 07:46:


Niemand gaat nog 3 miljard voor een mapping company betalen. Ook geen 2 miljard. Startups schieten de grond uit en doen 40 miljoen.

HD maps maken en updaten wordt tegenwoordig met een camera gedaan.

Commai.ai geeft HD Maps gratis weg en die hebben een groter US netwerk dan TomTom inmiddels.

Camera probe data heeft TomTom niet.




zwarte ridder, waarom vraag je het dan als je het al weet, zou TT vol short gaan als je er zo over denkt.
Gerard_ecb
3
quote:

ketchup of catch-up schreef op 23 aug 2018 om 07:54:



geloof niet dat HG frauduleus te werk gaat, hij kijkt wel uit, hij heeft echter geen boodschap aan return on investment wat zich vertaald naar beursperformance van het aandeel, precies waar andere CEO's op afgerekend worden en hij heeft ook niet die druk, dus hij gaat gewoon verder zoals hij denkt dat het t beste is voor zijn zaak, met de nadruk op "zijn".

TT is schuldenvrij, geschoond en staat nu op de rails om eindelijk betere cijfers te schrijven, maar de dure overname destijds is gedaan met vreemd geld en we hebben ook nog een emissie gehad voor schuldreductie, dus het was zeker niet uit eigen gemaakt kapitaal, het was met vreemd kapitaal, de investeringen voor R&D zijn wel betaald uit eigen middelen, zo ook de kleine overnames.
winsten als die er al waren zijn erg mager geweest en omzet is krimpende.
Sports een totale mislukking, ondanks andere signalen uit het hoofdkantoor en een late omzetwaarschuwing hebben het vertrouwen een deuk gegeven en uiteindelijk geresulteerd in uithakken van Sports.

verder het merendeel van start-ups eindigt onder een ander dak , er zijn er maar weinig die zelfstandig een succes story schrijven, het mooie van start-ups is een frisse benadering van meestal een stel goede hersenen aan inventieve mensen die zeker een impact hebben voor het traditionele bedrijfsleven en daarom investeert men er ook in, het is een kanskaart

de 100 mio winst die TT gaat schrijven is 45 ct wpa en dat zal zeker haalbaar zijn, dat noem ik geen achievement en daarom blijf ik er ook bij als je assets hebt die ergens tussen de 4 en 5 miljard waard zijn en je kan op performance met pijn en moeite 50 of 75 ct wpa schrijven dan doe je er beter aan die assets te verzilveren, want TT is geen nieuwkomer en voor TT om aan een multiple van 50x de winst te gaan is niet zo makkelijk, verder de aanname dat TT in 2016 aan 70x de winst gaat bij een 10 ct adjusted wpa gevende een koers van 7-8 euro pendel is nonsense, de reden dat TT niet echt diep onder de 7 is gezakt is vanwege de weging voor de waarde van haar bezittingen, vanwege de verkoop van en HERE en Fleetmatics

TT heeft de transitie volbracht, maar is nog ver van confirmatie dat deze transitie de winsten gaat geven waar men hier op hoopt en daarom is een 10 euro einde jaar voor nu een haalbare target en hopelijk 12,50 euro voor komend jaar en dat kan als TT 50 ct wpa kan laten zien

Jij bent al jaren geleden tot deze conclusie gekomen en herhaalt dit keer op keer. Maar denk jij niet dat de mensen aan de top dit ook weten en dat ze nu kunnen cashen a xx,xx€ ? Tuurlijk een kind kan dit rekensommetje maken en toch kiezen zij voor een andere weg. Ze hebben veel meer inzicht hoe de markt beweegt en kunnen beslissingen nemen met veel meer info voor handen dan alle die bedrijvenvolgers van investmentbanken bij elkaar.
Ze zetten dus hun kapitaal in omdat ze denken dat ze niet meer winst kunnen maken dan die lage 0,50-0,75 Euro van jou? Echt niet. De winst die jij nu beschrijft maken ze met hun traditionele business model, echter ze hebben Telematica getransformeerd zodat ze dit kunnen aanbieden in totaal andere markten en we staan aan de vooravond van uitgebreidere ADAS systemen waar HD Maps ws een onontbeerlijk onderdeel van zijn en dan moet het SDC concept nog verder uit ontwikkeld worden. Dan heb ik het nog niet over licensing via Azure en het verder uitrollen van Smart City.
Nee ik ben er van overtuigd dat ze een veel grotere winst gaan laten zien, niet in 2019 maar vanaf ws 2020 wel en de zichtbaarheid zal ws wel al in 2019 tot uiting komen door de orders in het orderboek.

Daarbij dient het management rekening te houden met meer factoren dan alleen hoe kan ik het maximale koersrendement halen. Nee het management moet zorgen voor continuïteit en voor hun personeel om er eens een paar te noemen.

Het zal mij enorm verbazen indien het management in deze fase al "uitverkoop" gaatbhouden in welke vorm dan ook.

Succes allen
tatje
0
quote:

Gerard_ecb schreef op 23 aug 2018 om 08:20:


[...]
Jij bent al jaren geleden tot deze conclusie gekomen en herhaalt dit keer op keer. Maar denk jij niet dat de mensen aan de top dit ook weten en dat ze nu kunnen cashen a xx,xx€ ? Tuurlijk een kind kan dit rekensommetje maken en toch kiezen zij voor een andere weg. Ze hebben veel meer inzicht hoe de markt beweegt en kunnen beslissingen nemen met veel meer info voor handen dan alle die bedrijvenvolgers van investmentbanken bij elkaar.
Ze zetten dus hun kapitaal in omdat ze denken dat ze niet meer winst kunnen maken dan die lage 0,50-0,75 Euro van jou? Echt niet. De winst die jij nu beschrijft maken ze met hun traditionele business model, echter ze hebben Telematica getransformeerd zodat ze dit kunnen aanbieden in totaal andere markten en we staan aan de vooravond van uitgebreidere ADAS systemen waar HD Maps ws een onontbeerlijk onderdeel van zijn en dan moet het SDC concept nog verder uit ontwikkeld worden. Dan heb ik het nog niet over licensing via Azure en het verder uitrollen van Smart City.
Nee ik ben er van overtuigd dat ze een veel grotere winst gaan laten zien, niet in 2019 maar vanaf ws 2020 wel en de zichtbaarheid zal ws wel al in 2019 tot uiting komen door de orders in het orderboek.

Daarbij dient het management rekening te houden met meer factoren dan alleen hoe kan ik het maximale koersrendement halen. Nee het management moet zorgen voor continuïteit en voor hun personeel om er eens een paar te noemen.

Het zal mij enorm verbazen indien het management in deze fase al "uitverkoop" gaatbhouden in welke vorm dan ook.

Succes allen



Ik blijf ook de strategie van o.a. Harold verdedigen.

Ik kan mij helemaal vinden in de woorden van Gerard _ ecb.

Waarom, die mening verkondig ik al van begin 2016 toen ik in Tom Tom ging.

Tussen 2013 en nu zijn er 14 miljoen aandelen bijgekomen.

Aan alle toppers van Tom Tom en die gaan voor de hoofdprijs, anders waren ze al weg.

Waarom sloot Autonomos zich aan bij Tom Tom, hadden genoeg keuze s aldus Harold,ze vonden dat Autonomos het beste paste bij de visie van Tom Tom.

Ook een AB van mij.
ketchup
2

@ Gerard, hoop het van harte, heb zeker de overtuiging dat HG goed voor zijn personeel zorgt en dat continuïteit hoog in t vaandel staat, maar HG's track-record spreekt niet in zijn voordeel en dat is buiten wat HERE en Fleetmatics hebben opgebracht de enige tastbare feiten

welke marktpositie TT gaat veroveren en hoeveel ze daar wel niet allemaal meegaan verdienen is geen zekerheid, net zoals ze Sports ook compleet verkeerd ingeschat hebben, daar waren ze ook vol voor verwachting en ambitie en dat faalde compleet, dus ik zou maar voorzichtig zijn met verwachtingen, want dat goed kunnen inlezen van marktontwikkelingen daar kleunt men nogal eens naast en niet alleen bij TT



1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,460   Verschil +0,11 (+1,19%)
Laag 9,410   Volume 9.301
Hoog 9,460   Gem. Volume 500.719
13-dec-19 09:02
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium