Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM AUGUSTUS 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
~Justin~
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 1 aug 2018 om 09:29:


[...]

Neen hoor, aandeel moet gewoon even wat momentum opbouwen om de sprong te maken, de volgende halte is 9,50 en dat zal het echte werk moeten beginnen , want ik denk niet dat we zomaar door de 10 gaan, maar uiteindelijk gaat dat wel gebeuren, wellicht einde jaar begin volgend jaar, dit allemaal basis eigen kracht, klopt er iemand aan de deur staan we zo op 12 euro plus en dan gaat die break-up-value van MdD inbeeld ( 17.50 euro) komen.




Op een gegeven moment is het de fundamentals (hogere winstverwachting) tegenover de technici (die zagen een overbought signaal). Vervolgens gaat de koers een paar keer heen en weer. Eergisteren 3% er af, daarna weer plusjes. Tot dat ‘overbought’ signaal is weg geebt en dan volgende sprong.

10+ zie ik pas gebeuren...

- als Q3 opnieuw een outlook verhoging geeft (op topline), wat mogelijk is, maar dan ditmaal door Consumer. Die is nog erg conservatief geschat. Is geen grote blessing, want van die consumer omzet moet je het langetermijn toch niet hebben.

- of als TT een mooie (onverwachte) deal weet te presenteren. Zoals eerder met nVidia en Baidu.
pwijsneus
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 1 aug 2018 om 10:10:


[...]

GM is het niet, die doet het met Ushr en die heeft op Twitter al laten weten dat ze geen relatie hebben met TT. Ik zet m’n geld op Ford en Nissan. Civil Maps heeft zich nog niet bewezen en de tijd dringt voor de grootse plannen van Ford. Ford heeft z’n naam hoog te houden in de autobranche.


Ford zit ook in het Apollo platform. Gisteren was de conference call van Baidu, en zit te wachten op het transcript, en verwacht meer inzicht te krijgen hoe het staat met het vermarkten van de HD-maps.

Allemaal leuk om te lezen die overpeinzingen over deelnames en dergelijke, maar er is geen concreet signaal dat zoiets aan de hand is.

Wishfull thinking als je het mij vraagt, maar zie de bevestiging graag een keer komen.

Deze gedachtkronkels lees ik hier al meer dan 6 jaar. Tot dusver heb ik alleen melding van John de Mol gezien. Dat zijn de feiten.
tatje
0
Filmpje gezien ?

Tom Tom met Apple, met Microsoft, met Baidu ( chinese google ).

Leuker kunnen we het niet maken :-)
tatje
0
quote:

*Justin* schreef op 1 aug 2018 om 10:14:


[...]

Op een gegeven moment is het de fundamentals (hogere winstverwachting) tegenover de technici (die zagen een overbought signaal). Vervolgens gaat de koers een paar keer heen en weer. Eergisteren 3% er af, daarna weer plusjes. Tot dat ‘overbought’ signaal is weg geebt en dan volgende sprong.

10+ zie ik pas gebeuren...

- als Q3 opnieuw een outlook verhoging geeft (op topline), wat mogelijk is, maar dan ditmaal door Consumer. Die is nog erg conservatief geschat. Is geen grote blessing, want van die consumer omzet moet je het langetermijn toch niet hebben.

- of als TT een mooie (onverwachte) deal weet te presenteren. Zoals eerder met nVidia en Baidu.


Zie ook nog een mogelijkheid om een outlook verhoging te geven door het voorzichtige consumer.

Misschien onderschat je consumer voor een wereldpartij.

Roger Lanctot
TomTom has many of the answers to what ails Apple. TomTom even has some consumer products that will no doubt perform better in the market with an Apple brand and distribution channel.


Sports, PND voor fietsers, scooters, motors, wandelaars enz.

pwijsneus
1
quote:

tatje schreef op 1 aug 2018 om 10:28:


[...]

Zie ook nog een mogelijkheid om een outlook verhoging te geven door het voorzichtige consumer.

Misschien onderschat je consumer voor een wereldpartij.

Roger Lanctot
TomTom has many of the answers to what ails Apple. TomTom even has some consumer products that will no doubt perform better in the market with an Apple brand and distribution channel.


Sports, PND voor fietsers, scooters, motors, wandelaars enz.



Ja, dit is de reden dat consumer TomTom van de ondergang gaat redden:
Scooternavigatie!: www.tomtom.com/nl_nl/drive/scooter/

Anders is het wel de TomTom Camper App. Dat is pas disruptief, en de reden dat Apple straks TomTom gaat opslokken voor 64 euro per aandeel.

Met deze producten profileert TomTom zich ook lekker als leverancier van software en services. Goed teken dat de transitie is geslaagd. Snap alleen niet dat deze divisie buiten de bonus wordt gelaten.

Sarcasm-mode off/

Consumer als wereldpartij....priceless.
~Justin~
0


Oh ik weet zeker dat een pnd met een Apple logo er op, plat en sleek design, als warme broodjes over de toonbank gaan als “revolutionair product”. Met wi-fi je maps updaten, daar had nog nooit iemand aan gedacht ;-)
Gesloopt door HG
0
quote:

*Justin* schreef op 1 aug 2018 om 11:00:




Oh ik weet zeker dat een pnd met een Apple logo er op, plat en sleek design, als warme broodjes over de toonbank gaan als “revolutionair product”. Met wi-fi je maps updaten, daar had nog nooit iemand aan gedacht ;-)


Jij dacht ook aan een koers eind 2016 van €17.50. :-)
Over krakelen gesproken.
pwijsneus
0
quote:

*Justin* schreef op 1 aug 2018 om 11:00:




Oh ik weet zeker dat een pnd met een Apple logo er op, plat en sleek design, als warme broodjes over de toonbank gaan als “revolutionair product”. Met wi-fi je maps updaten, daar had nog nooit iemand aan gedacht ;-)


Dat geloof ik ook wel. Als Apple een wc-bril zou uitbrengen - de iCrap - zal dat ook een runner gaan worden.

Onderschat de Apple-fan-boys niet.

Maargoed, over consumer gesproken. Als Garmin straks goede cijfers laat zien, kan het aandeel TomTom het nodige zetje krijgen om boven de 9 euro te geraken.
boem!
1
Ik kan me weinig voorstellen bij de noodzaak tot het toelaten van deelnemingen door Tom2 of het strategisch belang dat grote IT-TECH bedrijven zouden kunnen hebben bij het verwerven van de assets van Tom2.

Tom2 is heel goed in staat gebleken om de investeringen te doen die het verkrijgen van HD-maps en het daarmee samenhangende platform met zich mee bracht door de EBITS van Telematics en Consumer daaraan op te offeren.
De verwachting is, dat gedurende de zaai-periode van HD_maps de Ebits van Consumer en Telematics minimaal op dat nivo blijven.
Het oogsten zal mondjesmaat beginnen in 2020 en zal waarschijnlijk in 2025 een bedrag van 1 of enkele miljarden vertegenwoordigen. Totale markt in 2050 20 miljard.

Voor Tom2 betekent een omzet van 2 of meer miljard serieus geld voor de TECH-bedrijven is het eerder pocketmoney( Omzet Apple services in 2018 30 miljard euro en sterk groeiend).
Ik verwacht dat Google en ook Apple hun dromen over de grootste nieuwe device nog niet hebben afgeschreven.

Ik denk dat alle spelers op het terrein van SDC wel tevreden zijn met het aanbod wat er nu ligt. Google niet geliefd, HERE moet nog een inhaalslag maken in haar platform en Tom2 dat ook nog veel werk heeft te verrichten maar daartoe wel bereid is.

Het grote geld wordt door TECH opgehaald met de connectivity in relatie met location-based. Google heeft daarin ontegenzeggelijk een grote voorsprong maar Apple, Microsoft, Baidu etc weten niet hoe hard ze moeten rennen om met Google te kunnen concurreren.

In die tussentijd is het prachtig dat er derden partijen zijn ie Tom2 en Here die op een heel andere schaal opereren en bereid zijn de risico's te lopen waardoor Tech kan uitvinden waar zij het grote geld kunnen ophalen en dat zou nog best eens het nieuwe connected speeltje tw de electrische auto kunnen zijn.

Tom2 moet beteren op cijfers en tot aan 2025 hebben ze niets te dulden van grote TECH omdat die met veel andere dingen zijn en er eindelijk wat rust is nadat Google ook beseft dat er nog meer geld verdient kan worden met localisation.

pwijsneus
0
quote:

martinmartin schreef op 1 aug 2018 om 11:25:


Ik kan me weinig voorstellen bij de noodzaak tot het toelaten van deelnemingen door Tom2 of het strategisch belang dat grote IT-TECH bedrijven zouden kunnen hebben bij het verwerven van de assets van Tom2.

Tom2 is heel goed in staat gebleken om de investeringen te doen die het verkrijgen van HD-maps en het daarmee samenhangende platform met zich mee bracht door de EBITS van Telematics en Consumer daaraan op te offeren.
De verwachting is, dat gedurende de zaai-periode van HD_maps de Ebits van Consumer en Telematics minimaal op dat nivo blijven.
Het oogsten zal mondjesmaat beginnen in 2020 en zal waarschijnlijk in 2025 een bedrag van 1 of enkele miljarden vertegenwoordigen. Totale markt in 2050 20 miljard.

Voor Tom2 betekent een omzet van 2 of meer miljard serieus geld voor de TECH-bedrijven is het eerder pocketmoney( Omzet Apple services in 2018 30 miljard euro en sterk groeiend).
Ik verwacht dat Google en ook Apple hun dromen over de grootste nieuwe device nog niet hebben afgeschreven.

Ik denk dat alle spelers op het terrein van SDC wel tevreden zijn met het aanbod wat er nu ligt. Google niet geliefd, HERE moet nog een inhaalslag maken in haar platform en Tom2 dat ook nog veel werk heeft te verrichten maar daartoe wel bereid is.

Het grote geld wordt door TECH opgehaald met de connectivity in relatie met location-based. Google heeft daarin ontegenzeggelijk een grote voorsprong maar Apple, Microsoft, Baidu etc weten niet hoe hard ze moeten rennen om met Google te kunnen concurreren.

In die tussentijd is het prachtig dat er derden partijen zijn ie Tom2 en Here die op een heel andere schaal opereren en bereid zijn de risico's te lopen waardoor Tech kan uitvinden waar zij het grote geld kunnen ophalen en dat zou nog best eens het nieuwe connected speeltje tw de electrische auto kunnen zijn.

Tom2 moet beteren op cijfers en tot aan 2025 hebben ze niets te dulden van grote TECH omdat die met veel andere dingen zijn en er eindelijk wat rust is nadat Google ook beseft dat er nog meer geld verdient kan worden met localisation.


Beste Martin, TomTom verkoopt geen olie of bier.

In de techwereld is het niet mogelijk om tot 2050 vooruit te kijken. De toekomst is mistig, en TomTom is zelfs nog volop bezig met de shit-of-yesterday, en hoe morgen - laat staan overmorgen er exact uit zal zien weet TomTom zelf niet eens. Ze doen hier geen uitspraken over.

Wat mij betreft is een omvang van 20 miljard voor de HD-markt in 2050 een bold-statement, en waardeloos.

Sorry. TomTom heeft zeker wel de goede potjes op het vuur staan, en met de partnerships die er zijn afgesloten - en dan met name het Apollo platform - zitten ze voor zo'n klein bedrijf heel erg goed in de race.

Maar welke platformen er als winnaar straks komen bovendrijven weet niemand nog, laat staan welke omzetten er naar de LBS in 2050 toegeschreven mogen worden.

Ik wil anders de glazen bol van Goldman heel graag een keer lenen.
Ikkenietweten
0
quote:

martinmartin schreef op 1 aug 2018 om 11:25:


Ik kan me weinig voorstellen bij de noodzaak tot het toelaten van deelnemingen door Tom2 of het strategisch belang dat grote IT-TECH bedrijven zouden kunnen hebben bij het verwerven van de assets van Tom2.

Tom2 is heel goed in staat gebleken om de investeringen te doen die het verkrijgen van HD-maps en het daarmee samenhangende platform met zich mee bracht door de EBITS van Telematics en Consumer daaraan op te offeren.
De verwachting is, dat gedurende de zaai-periode van HD_maps de Ebits van Consumer en Telematics minimaal op dat nivo blijven.
Het oogsten zal mondjesmaat beginnen in 2020 en zal waarschijnlijk in 2025 een bedrag van 1 of enkele miljarden vertegenwoordigen. Totale markt in 2050 20 miljard.

Voor Tom2 betekent een omzet van 2 of meer miljard serieus geld voor de TECH-bedrijven is het eerder pocketmoney( Omzet Apple services in 2018 30 miljard euro en sterk groeiend).
Ik verwacht dat Google en ook Apple hun dromen over de grootste nieuwe device nog niet hebben afgeschreven.

Ik denk dat alle spelers op het terrein van SDC wel tevreden zijn met het aanbod wat er nu ligt. Google niet geliefd, HERE moet nog een inhaalslag maken in haar platform en Tom2 dat ook nog veel werk heeft te verrichten maar daartoe wel bereid is.

Het grote geld wordt door TECH opgehaald met de connectivity in relatie met location-based. Google heeft daarin ontegenzeggelijk een grote voorsprong maar Apple, Microsoft, Baidu etc weten niet hoe hard ze moeten rennen om met Google te kunnen concurreren.

In die tussentijd is het prachtig dat er derden partijen zijn ie Tom2 en Here die op een heel andere schaal opereren en bereid zijn de risico's te lopen waardoor Tech kan uitvinden waar zij het grote geld kunnen ophalen en dat zou nog best eens het nieuwe connected speeltje tw de electrische auto kunnen zijn.

Tom2 moet beteren op cijfers en tot aan 2025 hebben ze niets te dulden van grote TECH omdat die met veel andere dingen zijn en er eindelijk wat rust is nadat Google ook beseft dat er nog meer geld verdient kan worden met localisation.



Misschien dacht u wel hetzelfde toen u nog bij uw één na laatste werkgever werkzaam was. Kan toch?
montafon
0
Op basis van vewachtingen vooral van Justin ben ik ingestapt in 2014.
Vooral Justin zag TT vanaf 2016 omhoog gaan, het is wat later geworden, en ik ben vooral met opties flink wat geld kwijt geraakt.
Justin is weer terug en ik hoop/denk dat het in 2018 los geht.
groeibriljant
2
quote:

pwijsneus schreef op 1 aug 2018 om 10:16:


[...]

Ford zit ook in het Apollo platform. Gisteren was de conference call van Baidu, en zit te wachten op het transcript, en verwacht meer inzicht te krijgen hoe het staat met het vermarkten van de HD-maps.

Allemaal leuk om te lezen die overpeinzingen over deelnames en dergelijke, maar er is geen concreet signaal dat zoiets aan de hand is.

Wishfull thinking als je het mij vraagt, maar zie de bevestiging graag een keer komen.

Deze gedachtkronkels lees ik hier al meer dan 6 jaar. Tot dusver heb ik alleen melding van John de Mol gezien. Dat zijn de feiten.




Goed nieuws van Baidu. Ze gaan de HD maps ook al voor level 3 leveren.


seekingalpha.com/article/4192898-baid...



Tian X. Hou - T. H. Capital LLC

Yeah. Good morning, Herman, Robin and Sharon. My question is related to your Apollo. So Apollo has started to make it into a cars or minibus and in Level 4, I think it's a great accomplishment. So I wonder from here to Level 5, what are some of the milestones you guys going to do to accomplish that? How long it may take, so from here to Level 5? That's my question.

Robin Yanhong Li - Baidu, Inc.

Yeah as you know, although it's a huge industry, it's – that involves a lot of ecosystem partners and we are working many of them on Level 3, Level 4 and we are also working with the government to define better infrastructure of motor (01:00:01) road for autonomous driving. So, that's why you see that the Level 4 minibus actually launched before any passenger cars with Level 3 technologies.

They are going to be used in the designated areas that are slower feed, which will make sure that the safety is not an issue. So, the Apollo ecosystem is a very comprehensive one. We will be selling simulation software. We'll be selling HD Map, we are selling ACU, which is Apollo Computing Units (01:00:49) existing Apollo's hardware and software, where we have solutions for valet parking.

We have a broad spectrum of services offering to our partners. So we will, as we move forward, we'll be able to monetize from both Level 3 and Level 4 and probably some other related areas.
boem!
0
quote:

pwijsneus schreef op 1 aug 2018 om 11:40:


[...]
Beste Martin, TomTom verkoopt geen olie of bier.

In de techwereld is het niet mogelijk om tot 2050 vooruit te kijken. De toekomst is mistig, en TomTom is zelfs nog volop bezig met de shit-of-yesterday, en hoe morgen - laat staan overmorgen er exact uit zal zien weet TomTom zelf niet eens. Ze doen hier geen uitspraken over.

Wat mij betreft is een omvang van 20 miljard voor de HD-markt in 2050 een bold-statement, en waardeloos.

Sorry. TomTom heeft zeker wel de goede potjes op het vuur staan, en met de partnerships die er zijn afgesloten - en dan met name het Apollo platform - zitten ze voor zo'n klein bedrijf heel erg goed in de race.

Maar welke platformen er als winnaar straks komen bovendrijven weet niemand nog, laat staan welke omzetten er naar de LBS in 2050 toegeschreven mogen worden.

Ik wil anders de glazen bol van Goldman heel graag een keer lenen.


@Wijsneus.

Ik heb geenszins de illusie willen wekken dat we inderdaad zover vooruit in de tijd kunnen kijken.
Wat ik met mijn post bedoelde was dat Tom2 en het marktsegment waarop zij zich begeeft in geen enkele verhouding staat tot de volumes waar de HI-Tech zich druk over maken.

Ik gaf een marktgrootte aan van 20 miljard in 2050 om duidelijk te maken dat een bedrijf als Apple met haar huidige snelgroeiende BU Services ad 30 miljard niet wakker ligt van een paar mia meer of minder in 2025.

Tot die tijd (2025) heeft Tom2 alle kans om voor zichzelf een plaatsje te veroveren op dit afgepaste terrein.
Dutchy Ron
0
De vraag is hoe vaak TT nog afketst op de 9 of net eronder. Ik denk dat een slot boven 9 nog te hoog gegrepen is deze week.... maar ik sluit ook niets uit. Niet te lezen aandeel.
Opus135
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 1 aug 2018 om 12:20:


De vraag is hoe vaak TT nog afketst op de 9 of net eronder. Ik denk dat een slot boven 9 nog te hoog gegrepen is deze week.... maar ik sluit ook niets uit. Niet te lezen aandeel.


Wat denk je van dingen als Besi, Flow en Post? Eén tombola.

Enfin, nu op koers naar de 8 hoog, maar over zeg 4 weken? Mijn lezing is dan eerder 9 hoog dan 8 laag, maar zelfs dat laatste is tijdelijk niet irreëel.
groeibriljant
0
quote:

martinmartin schreef op 1 aug 2018 om 11:59:


[...]

@Wijsneus.

Ik heb geenszins de illusie willen wekken dat we inderdaad zover vooruit in de tijd kunnen kijken.
Wat ik met mijn post bedoelde was dat Tom2 en het marktsegment waarop zij zich begeeft in geen enkele verhouding staat tot de volumes waar de HI-Tech zich druk over maken.

Ik gaf een marktgrootte aan van 20 miljard in 2050 om duidelijk te maken dat een bedrijf als Apple met haar huidige snelgroeiende BU Services ad 30 miljard niet wakker ligt van een paar mia meer of minder in 2025.

Tot die tijd (2025) heeft Tom2 alle kans om voor zichzelf een plaatsje te veroveren op dit afgepaste terrein.


De Wijze Neus gelooft de Gouden Neus niet direct en dat lijkt mij ook terecht. Die 20 miljard omzet zou zo maar eens al veel eerder kunnen komen met het stapelen van al die level 3,4 en 5 jaarabonnementen.
Dat zijn er tzt enkele miljarden.
Het zou ook zo maar eens ook veel hoger kunnen worden dan 20 miljard.


Waar het echter nu om gaat is, klopt die 2 miljard voor 2020. Het is hoog, maar zou kunnen als Baidu in China echt gas geeft voor level 3 en 4.
Als 60% van de wereldmarkt daar start, dan resteert er ruwweg 400 miljoen omzet voor Amerika en 400 miljoen voor Europa.
Stel de instapprijs is 200 per auto, dan kom je dus aan 2 miljoen stuks level 3 en hoger aan nieuwe auto's in 2020 voor Amerika en 2 miljoen stuks voor Europa. Maar misschien is de instapprijs wel 400 per auto.

Allebei kan, maar het zou ook een jaartje later kunnen. Gouden Neus is soms wat ongeduldig.

Aanvulling:
Level 3 zal in 2019 toch ook al een forse start hebben. Dan kun je al deels gaan stapelen in 2020.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,304   Verschil +0,15 (+1,46%)
Laag 10,122   Volume 550.563
Hoog 10,364   Gem. Volume 564.907
16-aug-19 17:35
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium