Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom juli 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
boxer2
1
quote:

steelfighter72 schreef op 2 jul 2018 om 09:14:


Ik heb Tim Cooke laatst nog in Amsterdam gezien.....


En ????? knappe vent?
tatje
0
In mei 2016 kwam het bericht, dat Apple een fabriek ging bouwen voor 4000 medewerkers.

19 mei 2016.
Just a day after announcing its new app accelerator for India, Apple has confirmed a new development office in Hyderabad that’s dedicated to Apple Maps. The investment will provide around 4,000 jobs and accelerate development of Apple Maps.

Op dit forum liet men de uitgebreide kaarten zien van Apple en Google.

Die van Google waren beter, duidelijker en gedetailleerder.

Ik denk dat Apple gewoon de basiskaart van Tom Tom blijft gebruiken.

Dacht je dat Harold zo slecht op de hoogte was van de berichten uit India.
Ik denk zelfs dat Harold of ander van Tom Tom daar is geweest.
Zo niet, al ooit van bedrijfsspionage gehoord.

Ik denk dat Apple gewoon nieuwe lagen op de basis lagen van Tom Tom gaat maken.

Apple carplay en de beste met Tom Tom in maps, zelfs beter dan google.

Apple wil zelf geen auto bouwen en ook geen oem kopen.

Apple wil in bijna iedere auto carplay met Apple tom Tom kaarten in de cloud bij Microsoft.

Apple heeft dan een zekere binnenkomer in China, via Baidu Tom Tom.

Er is ( vormt ) zich een consortium, niet gebaseerd op deelnemingen in aandelen, maar in keiharde afspraken.

In 2015 zei een hele hoge van Tom Tom.

- Apple zit dichter bij Tom Tom dan wij kunnen bedenken en ook met bedoelingen.
- over de toekomst van Tom Tom : het is niet OF maar wanneer.

Dat bedoel ik nu, met alles bewaren in klappers.

Soms doen mensen uitspraken, ze denken dat kan nog jaren duren.

Ineens worden ze actueel.

Niets is zeker, we zullen het zien.

Gewoon mijn mening :-)
ketchup of catch-up
0

Justin, Apple wil het uiteindelijk allemaal zelf doen
ze hebben bij GTAT nog wel mede een fabriek gefinancierd voordat ze de stekker uit de relatie trokken en de fabriek overnamen, Monster , de chipfabrikanten enz... eens dat Apple genoeg knowhow heeft het zelf te kunnen zetten ze je aan de kant

Apple heeft enkel maar loyaliteit aan zichzelf en haar aandeelhouders, alles moet immer efficiënter, total control en winstgevender, ze knijpen hun leveranciers uit.
Juist daarom is Apple ook een super aandeel voor de belegger
Tim Cook heeft aandeelhouder return héél hoog in het vaandel zitten, veel meer dan Steve Jobs.

Niemand zal meeprofiteren op het succes van de merknaam Apple, dat laten ze niet toe
je mag toeleveren en aanleveren zolang ze je nodig hebben en vele bedrijven doen dit maar al te graag, want een relatie met Apple geeft zoveel voordelen van Bank financiering tot imago aanzien, een relatie met Apple zet je op de kaart en geeft je naam meer waarde in de financiële wereld

voor nu is het weer even damage control voor TT, de zoveelste knauw voor het aandeel, dit is nu zo langzamerhand een trend aan het worden om de 6 maand krijgt het aandeel een beuk.
Stille vennoot
0
dit is geen aandeel meer , dit is gewoon een financiele speelbal, koers stond 2-3 jaar terug ook hier...dat is toch gewoon slecht gemanaged dan
#goddijnresign
boem!
0
quote:

*Justin* schreef op 2 jul 2018 om 08:53:


Apple wil meer in de auto komen (carplay) en niet alleen relevant zijn voor oa voetgangers. Ik zie Apple daardoor eerder meer gebruik maken van tomtom diensten (zoals verkeersinformatie) dan minder. En ook het HD maps gebeuren is voor Apple interessant als ze echt met een zelfrijdende Apple auto willen komen...


Ik hoop, dat Apple de strijd aangaat met Google om relevant te blijven met haar maps tov van deze aartsrivaal.
Bij uitbreiding naar extra verkeersinformatie of het gebruiken van HD-maps door Apple kan ook het financiele belang voor Tom2 toenemen.
Tot op heden levert Tom2 haar gegevens aan naar Apple tegen een jaarlijkse licentiefee van ca 30 mio; omgerekend naar feitelijke nu nog in gebruik zijnde I-phones van 500 a 600 duizend komt dat overeen met een armzalige vergoeding van 5 a 6 cent per jaar.

Tom2 heeft deze dienst de afgelopen jaren voor bijna niets geleverd omdat zij behoefte had aan deze traffic bij het opbouwem van haar maps en waarschijnlijk belangrijker haar mutatieplatform ; tegenwoordig is het aantal echte probes zodanig uitgebreid dat de noodzaak hiertoe ontbreekt.
IMHO een onvervalst David en Goliath verhaal, Apple heeft Tom2 veel harder nodig dan andersom.
steelfighter72
0
quote:

boxer2 schreef op 2 jul 2018 om 09:20:


[...]

En ????? knappe vent?



Hij liep er met sneakers beetje casual bij naast Harry
OVI
0
quote:

martinmartin schreef op 2 jul 2018 om 09:47:


[...]

Ik hoop, dat Apple de strijd aangaat met Google om relevant te blijven met haar maps tov van deze aartsrivaal.
Bij uitbreiding naar extra verkeersinformatie of het gebruiken van HD-maps door Apple kan ook het financiele belang voor Tom2 toenemen.
Tot op heden levert Tom2 haar gegevens aan naar Apple tegen een jaarlijkse licentiefee van ca 30 mio; omgerekend naar feitelijke nu nog in gebruik zijnde I-phones van 500 a 600 duizend komt dat overeen met een armzalige vergoeding van 5 a 6 cent per jaar.

Tom2 heeft deze dienst de afgelopen jaren voor bijna niets geleverd omdat zij behoefte had aan deze traffic bij het opbouwem van haar maps en waarschijnlijk belangrijker haar mutatieplatform ; tegenwoordig is het aantal echte probes zodanig uitgebreid dat de noodzaak hiertoe ontbreekt.
IMHO een onvervalst David en Goliath verhaal, Apple heeft Tom2 veel harder nodig dan andersom.



hoi Martin, ik denk dat jij een eind in de juiste richting zit. Ik denk dat Apple juist daarom naar buiten brengt dat hun eigen kaarten ontwikkelen. Dit zorgt voor een (nog) stevigere onderhandelingspositie en dus een lagere prijs (en meer aandeelhouderswaarde voor Apple).

Ondanks dat ik geloof dat de relatie TT-Apple goed is, is Apple (zoals al een paar keer geroepen hier) altijd bezig met meer aandeelhouderswaarde.

Ondanks dat mijn TT-porto nu net in de min staat, heb ik vanmorgen toch maar 10% uitgebreid. ik blijf geloven in de LT.

Just my 2 cents.
succes, gr. OVI
*Natte krant*
0
Druk draadje.

Veel luitjes bijgekocht zeker?

Lekker goedkoop he.

Twee weken geleden moest je er nog €8,50 voor neerleggen
*Natte krant*
1
Ook de goede inhoudelijke posters roeren zich
Altijd goed om dat steuntje in de rug te krijgen.
Net wat ik nodig heb nu het scherm zo rood kleurt.
Komt goed. Alles is in goede handen bij oom Harrold zo lees ik.
Was here
0
Apple neemt de basis laag af bij tt. Ze voegen daar eigen kaartlagen aan toe en nemen aanvullende diensten af bij tt.

Tt heeft een contract met apple tot medio 2022. Tt zal ongetwijfeld proberen om het contract tussentijds uit te breiden met aanvullende diensten.

quote:

ketchup of catch-up schreef op 2 jul 2018 om 09:27:



Justin, Apple wil het uiteindelijk allemaal zelf doen
ze hebben bij GTAT nog wel mede een fabriek gefinancierd voordat ze de stekker uit de relatie trokken en de fabriek overnamen, Monster , de chipfabrikanten enz... eens dat Apple genoeg knowhow heeft het zelf te kunnen zetten ze je aan de kant

Apple heeft enkel maar loyaliteit aan zichzelf en haar aandeelhouders, alles moet immer efficiënter, total control en winstgevender, ze knijpen hun leveranciers uit.
Juist daarom is Apple ook een super aandeel voor de belegger
Tim Cook heeft aandeelhouder return héél hoog in het vaandel zitten, veel meer dan Steve Jobs.

Niemand zal meeprofiteren op het succes van de merknaam Apple, dat laten ze niet toe
je mag toeleveren en aanleveren zolang ze je nodig hebben en vele bedrijven doen dit maar al te graag, want een relatie met Apple geeft zoveel voordelen van Bank financiering tot imago aanzien, een relatie met Apple zet je op de kaart en geeft je naam meer waarde in de financiële wereld

voor nu is het weer even damage control voor TT, de zoveelste knauw voor het aandeel, dit is nu zo langzamerhand een trend aan het worden om de 6 maand krijgt het aandeel een beuk.
boem!
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 2 jul 2018 om 09:27:



Justin, Apple wil het uiteindelijk allemaal zelf doen
ze hebben bij GTAT nog wel mede een fabriek gefinancierd voordat ze de stekker uit de relatie trokken en de fabriek overnamen, Monster , de chipfabrikanten enz... eens dat Apple genoeg knowhow heeft het zelf te kunnen zetten ze je aan de kant

Apple heeft enkel maar loyaliteit aan zichzelf en haar aandeelhouders, alles moet immer efficiënter, total control en winstgevender, ze knijpen hun leveranciers uit.
Juist daarom is Apple ook een super aandeel voor de belegger
Tim Cook heeft aandeelhouder return héél hoog in het vaandel zitten, veel meer dan Steve Jobs.

Niemand zal meeprofiteren op het succes van de merknaam Apple, dat laten ze niet toe
je mag toeleveren en aanleveren zolang ze je nodig hebben en vele bedrijven doen dit maar al te graag, want een relatie met Apple geeft zoveel voordelen van Bank financiering tot imago aanzien, een relatie met Apple zet je op de kaart en geeft je naam meer waarde in de financiële wereld

voor nu is het weer even damage control voor TT, de zoveelste knauw voor het aandeel, dit is nu zo langzamerhand een trend aan het worden om de 6 maand krijgt het aandeel een beuk.


Je zou jezelf ook de vraag kunnen stellen wie er die "beuken" uitdeelt en wat de impact is van dit voor Tom2 zgn negatieve nieuws.

Ik ben tot op heden blij met de beschermconstructie door het aandelenbelang van founders en friends die tom2 heeft indien we het hebben over ongewenste overname.
Hierdoor heeft de bancaire wereld met hun hedgers en shorters in ieder geval minder invloed.

Voor Apple zijn er drie alternatieven:1. zij kunnen vasthouden aan Tom2 als leverancier tegen de met Tom2 overeen te komen prijs of 2. overstappen naar HERE dan wel Google en als die beiden geen oplossing bieden kunnen zij 3. inderdaad besluiten het HD-maps traject in eigen beheer wereldwijd op zich te nemen.
Een ding is duidelijk het wordt in alle gevallen duurder





~Justin~
2
quote:

martinmartin schreef op 2 jul 2018 om 09:47:


[...]

IMHO een onvervalst David en Goliath verhaal, Apple heeft Tom2 veel harder nodig dan andersom.



Ik ken de situatie achter de schermen niet, maar Apple laat een producent van iPhone saffierschermen (GTAT) zo vallen en zal niet ontkennen met anderen zaken te doen. In het geval van TomTom bevestigen ze de tomtom-apple relatie. Dat is in elk geval een indicatie dat dit een meer bijzondere relatie is. Er hangt ook veel geheimhouding omheen. Zou me niet verbazen als tomtom ook betrokken is bij Apple’s autonoom rijden initiatieven. TomTom lijkt ook geen enkel ongemak te voelen bij het stoppen met Consumer sports; voor Corinne Vigreux was het een pijnlijk moment. Maar het bestuur had al besloten om zich meer te gaan focussen op b-to-b. Ze lijken daar ook comfort bij te voelen.
Henk-DJ
0
Koers weer genoeg gezakt om met de mooie cijfers weer te stijgen naar waar we gebleven waren om er uiteindelijk met goed nieuws en goede cijfers niks mee op te schieten.
Wat dat betreft is het allemaal wel voorspelbaar.
Sunshine Band
0
We hebben nog niets van analisten gehoord, interesse is weggeebt

Martijn den Drijver zou zonder koersdoelaanpassing zijn advies nu kunnen verhogen naar buy (9.70)

zou Barclays de 7.35 aan willen tikken alvorens ze hun advies verhogen?
ketchup of catch-up
1

volgens oa Morgan heeft Apple aan map gerelateerde investeringen meer dan 5 miljard uitgegeven de laatste jaren, denk je dan echt als TT zo cruciaal is en aan deze waardering dat ze TT niet kunnen kopen ?

geloof ik niets van, ik geloof wel dat ze TT uiteindelijk willen kopen, maar dat kan eventueel via een tussen-station gaan en dat is hoogstwaarschijnlijk een investeringsmaatschappij ( PE) en daar kunnen dan de founders en een paar intimi in meelopen, dus een mogelijk scenario TT zakt de komende tijd nog even verder en stabiliseert ergens tussen de 7 en 8 euro, het gaat van de beurs aan 50% premie en over 2 of 3 jaar naar Apple aan 100% premie voor de kaarten en de investeringsmaatschappij gaat verder met Telematics en wat andere bezigheden en beslissen dan voor of houden of doorverkopen.

het aandeel is voor nu aangeschoten wild en dat voor de zoveelste keer en dat mogen velen hier dan compleet onbelangrijk vinden, het gebeurt omdat het kan en men het laat gebeuren en dat geeft toch een smaak in de mond dat dit allemaal een doel moet dienen.

moet je even kijken TT staat weer op een zucht van 12 maand low, ongelofelijk denk dat de stemming op het kantoor bij TT onder de werknemers goed ziek is, die zullen ook wel eens denken " wat is dit voor ballentent, eerst dat gedoe met Sports en nu dit weer "
~Justin~
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 2 jul 2018 om 09:27:



Justin, Apple wil het uiteindelijk allemaal zelf doen
ze hebben bij GTAT nog wel mede een fabriek gefinancierd voordat ze de stekker uit de relatie trokken en de fabriek overnamen, Monster , de chipfabrikanten enz... eens dat Apple genoeg knowhow heeft het zelf te kunnen zetten ze je aan de kant



Zie mijn post hierboven aan MM waarin ik toevallig ook GTAT aanhaal. Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar mijn gevoel zegt dat tomtom zich OK voelt over de samenwerking met Apple en niet bedreigd. Mogelijk gaat de samenwerking veel dieper dan we denken. Vergeet niet dat ze al sinds 2002 samenwerken en dat tomtom een heleboel engineers bij Apple had gestationeerd en dat TomTom het als doel had om dieper bij Apple binnen te komen. Intussen is er een ‘verlenging’ door Apple gecommuniceerd zonder dat beiden laten weten waar ze precies mee bezig zijn. Dit geeft mij het gevoel dat tomtom niet opzij wordt gezet zoals bijvoorbeeld een GTAT, omdat er geen/weinig alternatieven zijn in de markt, dat er al technische afhankelijkheden zijn gebouwd sinds 2002 (tomtom hielp Apple vooruit door maatwerk diensten voor hen te leveren en denkt natuurlijk ook aan zichzelf) en/of er een strategische relatie is die Apple nuttig vindt. Uiteindelijk heb je als grote onderneming ook een ecosysteem van bedrijven om je heen nodig om te innoveren; gaat vaak sneller dan alles zelf doen. En mocht tomtom er heel sterk door worden en/of allerlei eisen stellen, dan kan apple tomtom gewoon kopen met geld uit hun kontzak (pocketmoney vanuit Apple perspectief)
Epilote
0
Het TT management verliest zelf ook bij een lage koers dus they must have something up their sleeve.
boem!
1
quote:

*Justin* schreef op 2 jul 2018 om 10:20:


[...]

Ik ken de situatie achter de schermen niet, maar Apple laat een producent van iPhone saffierschermen (GTAT) zo vallen en zal niet ontkennen met anderen zaken te doen. In het geval van TomTom bevestigen ze de tomtom-apple relatie. Dat is in elk geval een indicatie dat dit een meer bijzondere relatie is. Er hangt ook veel geheimhouding omheen. Zou me niet verbazen als tomtom ook betrokken is bij Apple’s autonoom rijden initiatieven. TomTom lijkt ook geen enkel ongemak te voelen bij het stoppen met Consumer sports; voor Corinne Vigreux was het een pijnlijk moment. Maar het bestuur had al besloten om zich meer te gaan focussen op b-to-b. Ze lijken daar ook comfort bij te voelen.


Ik heb zelf ook het gevoel, dat het bestuur zich in de comfort-zone waant bij de focus op b-to-b.
Daarnaast is het bestuur zeer konsekwent in de afweging tussen baten en lasten getuige het ingrijpen bij Consumer.
In dat licht bekijk ik ook hun avontuur met Apple om tegen een appel en een ei hun diensten en expertise in te zetten.
De overloop aan kosten tov de financiele vergoeding ad 30 mio per jaar overstijgt het debacle met Sports ruimschoots.
Hoe en wanneer wordt er een einde gemaakt aan deze verliesgevende relatie is mijn grote vraag.
PentaGoNix
1
Ach ja, relatie is super goed met Apple, vandaar dat de koers -4% doet na al een forse daling vorige week. Het management is gewoon niet in staat de koers een positieve impuls te geven en als aandeelhouder sta je al jaren met lege handen, of zelfs met verlies.

En dat ondanks het "firing on 4 cylinders" (allang weg geëbd), "consumer dat het super doet" (maar nu al niet meer meetelt) en allerlei vreemde uitspattingen zoals de "geit met camera" en "scooter navi". Dit management zit er niet voor de aandeelhouders maar voor zichzelf.
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,583   Verschil +0,10 (+1,23%)
Laag 8,463   Volume 580.125
Hoog 8,690   Gem. Volume 507.317
17-jun-19 17:37
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium