Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom juli 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
VanillaSky
0
quote:

pwijsneus schreef op 27 jul 2018 om 09:15:


[...]

Wat is de link met TomTom hier? Geely is de grootste aandeelhouder van Daimler.

De founders zijn by-far de grootste aandeelhouder van TomTom. Voor een slorige 200 miljoen koop je 10% in TomTom. En dan?


Dan mag je ook met een lollie op de achterbank plaatsnemen
Xynix
0
quote:

pwijsneus schreef op 27 jul 2018 om 09:15:


[...]

Wat is de link met TomTom hier? Geely is de grootste aandeelhouder van Daimler.

De founders zijn by-far de grootste aandeelhouder van TomTom. Voor een slorige 200 miljoen koop je 10% in TomTom. En dan?

De link is dat het kennelijk voor Geely mogelijk was om onder de radar een belang van 9,2% op te bouwen om dat vervolgens in één keer te melden. Mocht Baidu zoiets bij Tomtom willen doen, dan weten we dus dat het niet ondenkbaar is dat het op zo'n manier zou kunnen gaan.

Een strategische belangname door Baidu en/of Microsoft vind ik zelf gegeven de ontwikkeling van het afgelopen jaar geen vreemde gedachte. En dat kan dus wel degelijk uit de free float, zonder tussentijdse meldingsplicht.
RickBreda
0
Zonder het bewust (zoals Dikke Trump zegt: Fake news) negatieve Apple bericht en de daarop volgende dumps had het beter dan verwacht presterende TomTom vandaag de dag al boven de nog immer zeer lage €10,- genoteerd!

Oude tijden richting de €60 plus koersen komen er weer aan, daarom zit ik vol in deze parel genaamd TomTom.
Bijlage:
boem!
2
quote:

ketchup of catch-up schreef op 27 jul 2018 om 06:59:



TT heeft na de Apple afstraffing en de cijfer-presentatie een indrukwekkend herstel laten zien, maar we staan nog altijd onder het niveau van oktober/november 2017 toen we op een zucht van 10 euro stonden en toen was het al duidelijk dat TT de transitie had volbracht, consumer op een dood spoor staat en mede daardoor was het moment gunstig aandelen in te kopen voor bonusdoelen

desondanks kwam HG bij de jaarpresentatie bijzonder slecht over en vooral de uitspraak dat het mooie orderboek voor 2017 niet voor herhaling vatbaar was haalde de wind uit de zeilen

het resultaat is dat we nog steeds 1 euro staan onder het niveau van november 2017 ( 52 week high 9,85 euro ), het enthousiasme hier kent geen grenzen en posters die je maanden hebt moeten missen komen nu snel terug om het aandeel te promoten

voor mij zijn de laatste 8 maand waarbij de koers zakte van iets onder de 10 naar iets onder de 7 compleet onnodig geweest en die zwakte is grotendeels voor conto vh bestuur bij TT
het doet er niet toe of je hebt weten te profiteren van de Apple-dump, dat heb ik zeker gedaan, het gaat erom dat je hoofdpositie onnodig schade heeft opgelopen en ipv nu aan dik boven de 10 te staan, moet het aandeel eerst nog maar weer proberen daar te geraken, denk wel dat het gaat lukken, maar deze onnodige dump op de stock is ingegeven geweest en dat is mi voor een reden.

de tijd zal het leren, TT is wel een long-play en het staat er hier vandaag aan 8,75 euro fundamenteel beter bij dan eind 2015 toen we tegen de 12 noteerden, dus als je er toen al in geloofde gaat dat nu zeker op.






Jij geeft aan, dat de slechte presentatie van HG tijdens de CC over 2017 en met name zijn uitspraak dat het orderboek 2018 onder het nivo zal liggen van 2017 de reden is waardoor de koers nu nog steeds 1 euro onder het toenmalige nivo presteert en dat HG dit bewust zo gebracht heeft met een minder frisse reden.

Papagaaien kan iedereen en je hebt veel aanhangers die er geloof in hebben, dat HG dit alles in zijn eentje regisseert ten koste van de kleine aandeelhouders.

Aan allen het advies het transcript van die CC eens zelf volledig terug door te lezen.
Daaruit blijkt, dat HG alle vertrouwen uitstraalt vwb de positie van Tom2 en dat hij met vertrouwen uitziet naar de komende ontwikkelingen.
Hierbij maakt hij de opmerking dat het te vergeven orderboek 2018 waarschijnlijk lager uitvalt dan dat van 2017.

~Justin~
1
pwijsneus
0
quote:

Xynix schreef op 27 jul 2018 om 09:38:


[...]
De link is dat het kennelijk voor Geely mogelijk was om onder de radar een belang van 9,2% op te bouwen om dat vervolgens in één keer te melden. Mocht Baidu zoiets bij Tomtom willen doen, dan weten we dus dat het niet ondenkbaar is dat het op zo'n manier zou kunnen gaan.

Een strategische belangname door Baidu en/of Microsoft vind ik zelf gegeven de ontwikkeling van het afgelopen jaar geen vreemde gedachte. En dat kan dus wel degelijk uit de free float, zonder tussentijdse meldingsplicht.


Dit is inderdaad mogelijk. Via de markt een belang opbouwen is ook mogelijk.

Ondanks de hoge volumes zijn er geen wijzigingen in het AFM-register, het lijkt dat enkel handelaren actief zijn, maar niemand het aandurft/appetite heeft om een belang (3%>) op te bouwen.

Op zich snap ik dat die appetite er niet is - en dat is ook het grote verschil met Daimler - omdat de founders bijna 50% van de aandelen in handen hebben, en zelfstandig willen blijven.

Geely was in 1 klap de grootste aandeelhouder in Daimler, en heeft daardoor meteen veel macht, en krijgt een plek in het bestuur. Als je 10% belang in TomTom zou nemen, dan mag je inderdaad plaatsnemen op de achterbank.

Om je fantasie helemaal op hol te laten slaan - het lijkt mij enkel logisch voor een partij als Microsoft of het Apollo consortium om TomTom in zijn geheel over te nemen, en daardoor ook de macht in handen krijgt.

Maar dat is voor zover ik weet niet aan de orde, en die fantasie is ook zeker niet ingeprijst in het aandeel.

Ik droom nog even verder....
Accuboor
0
quote:

*Justin* schreef op 27 jul 2018 om 09:44:


Ik zie een bullishreversal-reversal-reversal-parabolchanneldivergenceengulfing

Haha dat TA is inderdaad tenenkrommend...
pwijsneus
1
quote:

martinmartin schreef op 27 jul 2018 om 09:42:


[...]

Jij geeft aan, dat de slechte presentatie van HG tijdens de CC over 2017 en met name zijn uitspraak dat het orderboek 2018 onder het nivo zal liggen van 2017 de reden is waardoor de koers nu nog steeds 1 euro onder het toenmalige nivo presteert en dat HG dit bewust zo gebracht heeft met een minder frisse reden.

Papagaaien kan iedereen en je hebt veel aanhangers die er geloof in hebben, dat HG dit alles in zijn eentje regisseert ten koste van de kleine aandeelhouders.

Aan allen het advies het transcript van die CC eens zelf volledig terug door te lezen.
Daaruit blijkt, dat HG alle vertrouwen uitstraalt vwb de positie van Tom2 en dat hij met vertrouwen uitziet naar de komende ontwikkelingen.
Hierbij maakt hij de opmerking dat het te vergeven orderboek 2018 waarschijnlijk lager uitvalt dan dat van 2017.




Het gaat helaas vaak meer om de vorm, en wat minder om de inhoud. De markt vind/vond de mix van TomTom complex. Uitspraken dat TomTom nog een lange weg te gaan heeft, en dat het orderboek voor komend jaar niet zo sprankelend zal zijn dan het jaar ervoor is misschien wel eerlijk, maar daardoor haken er wel veel mensen af.

De IR is een belangrijke functie, en kan ervoor zorgen dat er een buzz, of reuring ontstaat. Dit kan je business ook ten goede komen.

Ik wil niet zeggen dat je een aandeel a-la Tesla moet ophypen - dat is wat teveel van het goede - maar zo voorzichtig als TomTom is, is wel het andere uiterste van het spectrum.

Waar is die Amsterdamse branie??
*Natte krant*
0
quote:

VanillaSky schreef op 27 jul 2018 om 09:34:


[...]

Dan mag je ook met een lollie op de achterbank plaatsnemen

Wel oppassen voor het stokje.
RickBreda
0
Koersontwikkeling zoals in het jaar 2007 mag en kan zomaar weer gaan herhalen.
Bijlage:
ketchup of catch-up
5

Neen Martin, je kan nu wel blijven goed praten wat HG verkondigt, ik zeg de man komt steeds terug op zijn woorden en dat al de laatste jaren en dat gaat van een late omzetwaarschuwing, tot sports draait goed, tot ik ben me bewust dat er een betere balans gevonden dient te worden tussen de nu eenmaal kortere termijn rendement die investeerders vragen en lange termijn doelen die het bedrijf wenst, tot vanwege de lumpy bevestigingen van pending en confirmed bij de autofabrikanten kunnen we pas beter op het einde jaar de balans opmaken dan ver van te voren een opinie te geven

als je dan zegt dat tender activiteit lager ligt voor 2018 dan voor 2017 dan kan je ook zeggen dat de take-rates op lopende contracten vanwege uitmuntende autoverkopen veel hoger liggen voor 2018 dan voor wat we in 2017 hebben gezien

dat jij tevreden bent met 10 jaar naar een verlies op je positie te kijken en je zelf wijs maakt " het komt allemaal goed " dat is beleggen met oogkleppen op en dat moet je helemaal zelf weten, maar ik blijf erbij dat als HG niet te samen met zijn mede founders complete controle over het bedrijf hebben vanwege hun enorm aanmerkelijk belang, dan was hij met deze prestaties bij ieder ander beursgenoteerd bedrijf er allang uit-gebonjoured
het is de band of brothers die dit zaakje bij elkaar weet te houden

zelfs bij een MSFT waar Steve Ballmer de grootste aandeelhouder is, werd eruit gezet vanwege onderpresteren en zo hoort het ook

het is geen Casino en wachten dat de hoofdprijs een keer valt, het is beleggen met risicogeld en dat vraagt om rendement, daar krijg je bij geen enkel bedrijf 10 jaar de tijd voor, enkel bij TT
en dan kan je zeggen Musk laat ook geen profit of dividend zien, dat klopt, maar Musk heeft wel het aandeel van beursgang 20$ naar 300$ gebracht



Accuboor
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 27 jul 2018 om 09:59:



Neen Martin, je kan nu wel blijven goed praten wat HG verkondigt, ik zeg de man komt steeds terug op zijn woorden en dat al de laatste jaren en dat gaat van een late omzetwaarschuwing, tot sports draait goed, tot ik ben me bewust dat er een betere balans gevonden dient te worden tussen de nu eenmaal kortere termijn rendement die investeerders vragen en lange termijn doelen die het bedrijf wenst, tot vanwege de lumpy bevestigingen van pending en confirmed bij de autofabrikanten kunnen we pas beter op het einde jaar de balans opmaken dan ver van te voren een opinie te geven

als je dan zegt dat tender activiteit lager ligt voor 2018 dan voor 2017 dan kan je ook zeggen dat de take-rates op lopende contracten vanwege uitmuntende autoverkopen veel hoger liggen voor 2018 dan voor wat we in 2017 hebben gezien

dat jij tevreden bent met 10 jaar naar een verlies op je positie te kijken en je zelf wijs maakt " het komt allemaal goed " dat is beleggen met oogkleppen op en dat moet je helemaal zelf weten, maar ik blijf erbij dat als HG niet te samen met zijn mede founders complete controle over het bedrijf hebben vanwege hun enorm aanmerkelijk belang, dan was hij met deze prestaties bij ieder ander beursgenoteerd bedrijf er allang uit-gebonjoured
het is de band of brothers die dit zaakje bij elkaar weet te houden

zelfs bij een MSFT waar Steve Ballmer de grootste aandeelhouder is, werd eruit gezet vanwege onderpresteren en zo hoort het ook

het is geen Casino en wachten dat de hoofdprijs een keer valt, het is beleggen met risicogeld en dat vraagt om rendement, daar krijg je bij geen enkel bedrijf 10 jaar de tijd voor, enkel bij TT
en dan kan je zeggen Musk laat ook geen profit of dividend zien, dat klopt, maar Musk heeft wel het aandeel van beursgang 20$ naar 300$ gebracht

Daarom moeten we HG allemaal een handje helpen. Post deze positieve zaken (ebitda-groei, hoger dan verwachte take-rate waardoor orderboek van 1,2mrd een onderschatting is, aanstaande omzet groei door shift naar SAAS) op twitter en sites als Seeking Alpha in het Engels en je helpt jezelf. Eigenlijk zijn wij de IR van TomTom...
ketchup of catch-up
0

@ Accuboor, Ja - maar dat is toch van de zotte, het is geen privé clubje met een paar rijke individuen, het is een beursgenoteerd bedrijf !
boem!
0
Nogmaals HG gaf aan, dat het te vergeven orderboek 2018 onder dat van 2017 zal liggen maar gaf aan veel vertrouwen uit de positionering van Tom2 te putten.

Dat de markt de mix van Tom2 complex vond en vindt is duidelijk.
De hoge KW geeft aan dat zij er wel enig vertrouwen in hebben maar dat het nog een lange weg te gaan is voordat HD-inkomsten de resultaten gaan ondersteunen laat velen nog aan de zijlijn staan.
Toch heb ik de indruk dat de twijfel over de goede afloop een beetje is afgenomen getuige de gestage opmars van het aandeel de laatste 3/4 weken.
Het busje komt daarom niet meer terug om mij voor een extra deel op te halen; ik vind de almaar durende stijging sinds 2q cijfers frappant want normaal gesproken is het effect van en cijferpresentatie na 1 week uitgewerkt.
Ik heb daar alle vrede mee.
1) omdat ik nog met mijn volledige positie aan boord ben incl call 9 juni 2019
2) de omslag in het denken van de markt over de mogelijkheden van Tom2 meer en meer plaatsvindt getuige de lange termijn van de huidige uptrend.
Accuboor
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 27 jul 2018 om 10:10:



@ Accuboor, Ja - maar dat is toch van de zotte, het is geen privé clubje met een paar rijke individuen, het is een beursgenoteerd bedrijf !

Eens hoor! Maar dat is momenteel de enige manier lijkt het.
Accuboor
0
quote:

*Natte krant* schreef op 27 jul 2018 om 10:23:


Ding dong €8,85 Ding dong

100% premie en je hebt 17,50 (de IPO prijs)
Gesloopt door HG
0
quote:

*Natte krant* schreef op 27 jul 2018 om 10:23:


Ding dong €8,85 Ding dong


750 stukkies is ook een dingetje.
*Natte krant*
0
quote:

Accuboor schreef op 27 jul 2018 om 10:25:


[...]
100% premie en je hebt 17,50 (de IPO prijs)

De IPO prijs. Dat is de prijs die Justin van mij krijgt als de koers €17,50 aantikt.

ooit in 2023
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,790   Verschil -0,30 (-2,97%)
Laag 9,790   Volume 788.456
Hoog 10,096   Gem. Volume 869.077
18-okt-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium