Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

HAALT EEN PE TOM TOM VAN DE BEURS.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
36 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
stuurloos kevertje
0
Ik vind het nog erg stil op twitter. Ik ben het verwijderde bericht van DFT nog niet tegen gekomen. Alle strijders moe gestreden?
tatje
0
quote:

Tomtom25 schreef op 8 april 2018 16:51:


Tatje, heb je verhaal uiteengezet op twitter, zonder je naam...oké?


Klasse.

Met naam mag ook .
shaai
0
ik vond het terug op Beursduivel.be

Spookrijder TomTom moet iets

TomTom besloot woensdagavond om een door Reuters gepubliceerd overnamegericht te ontkennen. Het bedrijf zegt geen zakenbank - volgens het persbureau ging het om Deutsche Bank - te hebben ingehuurd om zichzelf te verkopen.

We kunnen niet anders dan ervan uitgaan dat de AFM de zaak nauwgezet volgt en dat er een batterij advocaten naar het eenregelige persbericht heeft gekeken. Het zal dus wel.

Toch zou het logisch zijn wanneer een investeerder TomTom, nog maar zo’n €1,7 miljard waard op de beurs, zou kopen. De beurskoers lijkt immers op de rit van een spookrijder: de hele beurs gaat omhoog, maar TomTom gaat tegen het verkeer in omlaag. De €12,30 van eind 2015 is gezakt tot €7,48 donderdag bij sluiting, terwijl de AEX steeg van 440 naar 530 punten. TomTom is één van de spaarzame aandelen die totaal niet profiteren van de aandelenrally die de markten al jaren in hun greep houden.

Ondertussen daalde de omzet van de voormalige techbelofte van ooit €1,5 miljard naar een verwachte €800 miljoen in 2018. De cashflow uit klassieke navigatiekastjes droogt op, nieuwe initiatieven floreren nog onvoldoende. Sporthorloges gaan het bedrijf niet redden en het bestuurdersloze autotijdperk waar TomTom veel van verwacht, is nog niet aangebroken. Er moet geherstructureerd worden om de krimp te keren en dat doe je liever niet op de beurs, waar je van kwartaal op kwartaal met de billen bloot moet om weer nieuwe krimpcijfers te laten zien aan beleggers.

Vandaar ook dat het bedrijf vorig jaar al in beeld is gekomen als overnameprooi bij de grote private equity fondsen, die miljarden dollars in de zakken hebben branden. Probleem voor hen: Je kunt niks zolang topman Harold Goddijn en de drie andere oprichter met hun 45%-belang niet meedoen. Wellicht wordt het tijd voor dit kwartet om het bedrijf de luwte van ene private equity garage in te sturen. Even Deutsche Bank bellen voor advies?
tatje
0
quote:

Tomtom25 schreef op 8 april 2018 16:51:


Tatje, heb je verhaal uiteengezet op twitter, zonder je naam...oké?



Ha Tom Tom25,

Ik heb geen twitter.

Misschien kan jij het eerste bericht van dit draadje naar Toby Sterling van Reuters versturen.

Kan nergens een mailadres van Toby Sterling vinden.

Dus in the change of control 2e alinea kan de RVC de periode bepalen voor de rvb om de opties te innen.

Dus RVC blijft en RVB blijft na overname van Tom Tom door een private equity.

Hebben gegarandeerd afspraken gemaakt over de prijs van Tom Tom.

Dus de founders gaan geld stelen van de kleine aandeelhouder, die al die jaren geen dividend heeft gehad en de cashcow is geweest voor de ontwikkelingsplannen van die founders.

Nu kan er in de toekomst worden gecasht en nu willen ze ons met een fooi het bos in sturen.



Johan8
0
Mocht er een bod komen van euro 10,- Dan zullen veel mensen deze niet aanmelden. Hoe gaat dit precies in ze werk. Bij welk % aanmelding gaat deze deal dan door?
Accuboor
0
quote:

Johan8 schreef op 8 april 2018 20:40:


Mocht er een bod komen van euro 10,- Dan zullen veel mensen deze niet aanmelden. Hoe gaat dit precies in ze werk. Bij welk % aanmelding gaat deze deal dan door?

Met 95% kun je de rest uitroken via een procedure.

Al zijn er mooie verhalen van mensen die weigeren aan te bieden en waarbij er dan hoge juridische kosten gemaakt moeten worden om deze aandelen echt over te kunnen nemen. Er wordt soms wel geschikt met ‘de laatste oude aandeelhouders’ om deze kosten te voorkomen.
tatje
1
Ik zie het zo.

Gewoon mijn eigen mening.

Tom Tom wil al zeker 2 jaar van de beurs via een Private Equity
Tom Tom wil ( moet ) al heel lang de koers controleren.
Baidu Cisco leaseplan Daimler Zenrin allemaal topsamenwerkingen met de toevoeging, geen invloed op de resultaten van 2017.
Wat doe je dan in 2018, je geeft een outlook voor de omzet van 800 miljoen.
Reuters, dag later 6 miljoen stukken nodig om de koers te laten dalen.
Goddijn hoe durf je.
Taco zei bij Q4 consumer kleine 80% PND en de rest in gelijk delen Hardware en sports.
Voor eind 2016 heb je ook die onderverdeling.
PND zakt 18% in 2017
Hardware zakt 36% in 2017

Laat je PND ( sports is weg ) met 18% dalen in 2018
Laat je hardware consumer met 36% dalen in 2018
Laat je B2B met 15% groeien in 2018

Dan kom je op 860 miljoen in 2018.
Sluit niet uit dat het rond de 900 kan worden.
Met sports zat je al over 1 miljard, maar sports is pas breakeven op 200.

Private Equity en Tom Tom bepalen samen een overnameprijs, zeg 7 miljard.
Trappen wij erin dat we 12 krijgen, dan is dat bij de helft vd aandelen 117500 maal 12 is 1,410 miljard en de rest is voor de founders.

Is de opbrengst na 4 jaar bij verkoop of verkoop in stukken meer, dan hebben ze daar ook al iets over afgesproken.

Vragen:
- de rvc leden van IBM en SAP, gaan IBM en SAP een deel kopen uit de PE overname, deal.
- jullie zijn hier zeker al 2 jaar mee bezig.
- dit is geen rustiger vaarwater, maar gewoon voor opgezet stelen
- wordt Tom Tom gewoon door een PE van de beurs gehaald.
- Blijft de RVB en rvc gewoon functioneren binnen Tom Tom.
- OF GEDURENDE EEN PERIODE ( NA ) THE CHANGE OF CONTROLS, TE BEPALEN DOOR DE RAAD VAN COMMISSARISSEN.
- is dat het bewijs, dat de RVB blijft functioneren in de nieuwe huls
- heeft Fil via een slimme constuktie de aandelen van Flevo, tegen een vette prijs, die onderdeel is van de hele construktie
- heeft Tom Tom het stemrecht van de treasure shares.

Ik zie eind 2017
Founders 44,1%
Fil Limited. misschien al 4,99% in het complot !!!
Treasure shares 2,3%

In ieder geval boven de 50% founders en PE friends.
Want een PE begint er pas aan, als ze de meerderheid hebben in het geval Tom Tom.

Opbrengst 7 miljard

kosten
117500 maal 12 is 1,41 miljard aan de overige aandeelhouders
Flevo 11,75 miljoen maal 40 is 470 miljoen.

Opbrengst 7 miljard
Kosten 1,88 miljard

Te verdelen onder de founders al een garantie van 5,12 miljard is 50 euro per aandeel.

Weet niet of ik John de Mol a la Flevo moet behandelen, of dat hij onze vriend is :-)

Stelen, stelen graaien graaien.

Ik doe het eigenlijk voor de eer :-)

Met wolf kun je diverse spelingen maken ( geld ) ( in schaapskleren )

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar momenteel zie ik het als bovenstaand.

PS : Tom Tom leest alles mee, daar ben ik 100% zeker van .
miska
0
zou me tegen vallen als de Mol zich voor het karretje van Harold G. laat spannen, zou eerder denken dat hij nu aandelen bij gaat kopen om zo Harold G. duidelijk te maken dat ie zich niet met een fooi laat afschepen... de Mol is niet zo vd fooien
tatje
0
Of het nu een private equity is of gewoon een Baidu of apple.

Je denkt toch niet dat de founders of John de Mol voor zichzelf met 12 euro akkoord gaan.

Naast de 12 euro constuctie, zal altijd voor de founders een andere constructie gelden.

lees de change of control maar goed, vooral de 2e alinea .

""Jaarverslag 2017 blz 69

CHANGE OF CONTROL

In case of a change of control the RVC may determine that any options, granted to the RVB leden, shall be ( deemedto be ) exercissable immediately prior to and conditional upon such change of control, or during such period after the change of controls the RVC may specify.
Failing exercise in such cahange of control event, the options will lapse.


STUKJE UIT HET BOVENSTAANDE STUKJE.
"" or during such period after the change of controls the RVC may specify. ""

OF GEDURENDE EEN PERIODE ( NA ) THE CHANGE OF CONTROLS, TE BEPALEN DOOR DE RAAD VAN COMMISSARISSEN.

Ze houden dik de mogelijkheid open om te blijven werken in het nieuwe Tom Tom.

Nieuwe eigenaar, oude RVB oude RVC.
2e alinea zegt, wij laten onze opties toch niet afschepen tegen 12 euro en onze aandelen ook niet !!!!!!!

Hoop op een biedersgevecht.
harrysnel
2
Tatje, wat je hier beschrijft over het van de beurs halen door PE (in combinatie met Founders), daar ben ik al sinds begin 2016 bevreesd voor. Heb destijds een mail gestuurd over dit onderwerp naar IR en dat is nu ruim twee jaar geleden. Een mail waarin ik aangaf dat TomTom belangrijke ontwikkelingen onder de pet hield en ik om die reden indruk kreeg dat TomTom de koers van het aandeel bewust leek te laten wegzakken. Na het oplopen van de koers eind 2015 tot >E12 is koers begin 2016 rap gedaald naar E8. Mijn vraag was of TomTom deze “angst” kon wegnemen en uitleg wilde geven waarom er geen nieuws naar buiten werd gebracht. Deze mail werd volledig genegeerd en dat was het begin van mijn “strijd” met IR.

Wat was voor mij de aanleiding destijds om deze vrees uit te spreken dat de Founders/PE TomTom van de beurs wilden halen?

Tijdens CES 2016 in januari bleef het vanuit TomTom stil toen MobilEye deed alsof Mapping een peuleschilletje is. MobilEye ging focus op Maps leggen en dat stukje van de puzzel zelfrijdende auto zou die partij ook wel even voor haar rekening nemen. Daarnaast kwam ook Harman met een nieuw platform voor autobouwers waar HERE als belangrijke partner bij betrokken was.

Vervolgens komt er 22 februari 2016 dit persbericht van Harman waar TomTom als eerste nieuwe partner genoemd wordt voor het tijdens de CES geïntroduceerde platform van Harman:


HARMAN to Drive Connected Car Ecosystem Growth With New Service Provider Program

....

Among the new service providers for HARMAN Service Delivery Platform are:

TomTom: a leading provider of traffic and travel related services for the automotive industry. Via HARMAN Service Delivery Platform, automakers are able to provide drivers with a number of TomTom services including incremental map updates, real-time traffic information and online routing and searching functions, all delivered to the vehicle head unit. Being able to access these services directly from the car's dashboard will enhance the driver's experience through better routing, fresher maps, and the most accurate ETA (estimated time of arrival) available today.”

....


NB: Vet zelf aangebracht.

news.harman.com/releases/harman-to-dr...



Hier heeft TomTom nooit een persbericht over uitgebracht. Terwijl het aangeeft dat TomTom een meerwaarde kan bieden tov HERE want anders had Harman met die partij kunnen volstaan bij haar nieuwe platform. Je ziet hier ook dat het constant updaten van Maps genoemd wordt. Het belang van “verse Maps”.




Harman biedt momenteel een dienst aan dat het “Map as a Service” (MaaS) noemt:


A “UNIVERSAL” MAP COMPILATION SOLUTION

Everyone understands and appreciates good maps. Maps provide a critical context because they are both analytical and artistic. They carry a universal appeal and offer a clarity and shape to the world. We have seen a surge in digital mapping and understand how much they impact a business’ Local SEO reach and in some cases their entire business model. Most recently, the automotive and transit industries have taken a big interest in mapping system directories and for good reason.

The role of digital maps within the in-car environment is expanding beyond standard navigation systems. These systems are now being used to support Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), Autonomous Driving and other advanced driving functions. Therefore, the highest level of accuracy and timeliness are needed to ensure safety.

Today, the map update process is semi-manual and cumbersome with map data being collected manually. It takes over 3 months for the current digital mapping technology to achieve a single map update. This is not timely or accurate enough to support today’s advanced vehicle functions.

Presently, a variety of media and several update mechanisms are available for in-car systems or mobile clients. In order to provide a harmonized format for different systems, the new HARMAN Map-as-a-Service (MaaS) solution accommodates Navigation Data Standard (NDS) map data.


NEAR REAL-TIME MAP DATA FOR ANY MARKET

The HARMAN Map-as-a-Service (MaaS) solution enables car manufacturers and Tier-1 suppliers to improve production efficiency. This is a “universal” map compilation solution for NDS map data to enable compilation services for OEM’s and Tier-1s regardless of the provider for raw map data and the navigation core engine.


services.harman.com/solutions/automot...


Harman is een belangrijke speler. Het aanwezig zijn op dit platform kan voor TomTom een ingang zijn voor orders van autobouwers. Het bieden van de meest actuele Map is de “kracht” van TomTom en was ooit de reden om TeleAtlas te kopen. De sector onderkent inmiddels het belang van “up-to-date” Maps. Dat TomTom mogelijk een rol speelt bij deze inspanningen van Harman werd in 2016 verzwegen door TomTom en nu is er dus een Harman product waar TomTom mogelijk voor aan de basis ligt maar .... dat weten we niet omdat er geen persbericht is uitgebracht over het toevoegen van TomTom aan het Harman platform in 2016. Dat was voor mij de reden om begin 2016 al te gaan twijfelen over de intenties van Management/IR en die twijfels zijn alleen maar groter geworden.
Chiddix
0
quote:

miska schreef op 9 april 2018 08:11:


zou me tegen vallen als de Mol zich voor het karretje van Harold G. laat spannen, zou eerder denken dat hij nu aandelen bij gaat kopen om zo Harold G. duidelijk te maken dat ie zich niet met een fooi laat afschepen... de Mol is niet zo vd fooien


De Mol vindt alles goed als zijn zakken maar gevuld worden. Maakt voor hem niets uit of TT van de beurs wordt gehaald.
*Natte krant*
0
quote:

mjmj schreef op 8 april 2018 16:37:


[...]

Reuters is een persagentschap dus daar zit geen momentum. De vraag is of er spelers zijn die reuters hier gebruikt hebben om iets op het toneel te zetten. En of die partijen bloed hebben geroken.

Vanwege het spel van HG zullen ze zich vermoedelijk niet kenbaar maken anders dan door een onverwachte beweging. Het kunnen bewegingen zijn die een change of control kunnen inluiden maar dat hoeft niet.

De upswing die plaats vond geeft aan dat de koers kwetsbaar is voor een hoax. Dus ook eendagsvliegen die met de koers willen spelen zullen wakker geworden zijn denk ik zo.

Precies.

Vraag is of de bronnen van Reuters zich verder gaan roeren.
Goddijn (zie Bloomberg artikel) doet er al weer alles aan om de geruchten te ontkrachten en zijn verhaal te doen over zijn realiteit.
Dokus.
6
tja, als er een gerucht/feit is die de koers omhoog stuwt weet Goddijn niet hoe snel hij moet reageren om het te ontkrachten of te downplayen.

Zodra er negatief gerucht/feit is hoor je de beste man niet. Eigenlijk diep triest!!
tatje
0
Ha harrysnel.

Tatje, wat je hier beschrijft over het van de beurs halen door PE (in combinatie met Founders), daar ben ik al sinds begin 2016 bevreesd voor. Heb destijds een mail gestuurd over dit onderwerp naar IR en dat is nu ruim twee jaar geleden. Een mail waarin ik aangaf dat TomTom belangrijke ontwikkelingen onder de pet hield en ik om die reden indruk kreeg dat TomTom de koers van het aandeel bewust leek te laten wegzakken. Na het oplopen van de koers eind 2015 tot >E12 is koers begin 2016 rap gedaald naar E8. Mijn vraag was of TomTom deze “angst” kon wegnemen en uitleg wilde geven waarom er geen nieuws naar buiten werd gebracht. Deze mail werd volledig genegeerd en dat was het begin van mijn “strijd” met IR.

Wat was voor mij de aanleiding destijds om deze vrees uit te spreken dat de Founders/PE TomTom van de beurs wilden halen?

Tijdens CES 2016 in januari bleef het vanuit TomTom stil toen MobilEye deed alsof Mapping een peuleschilletje is. MobilEye ging focus op Maps leggen en dat stukje van de puzzel zelfrijdende auto zou die partij ook wel even voor haar rekening nemen. Daarnaast kwam ook Harman met een nieuw platform voor autobouwers waar HERE als belangrijke partner bij betrokken was.

""Jaarverslag 2017 blz 69

CHANGE OF CONTROL

In case of a change of control the RVC may determine that any options, granted to the RVB leden, shall be ( deemedto be ) exercissable immediately prior to and conditional upon such change of control, or during such period after the change of controls the RVC may specify.
Failing exercise in such cahange of control event, the options will lapse.


STUKJE UIT HET BOVENSTAANDE STUKJE.
"" or during such period after the change of controls the RVC may specify. ""

OF GEDURENDE EEN PERIODE ( NA ) THE CHANGE OF CONTROL, TE BEPALEN DOOR DE RAAD VAN COMMISSARISSEN.

Dus de change of control is voorbij en dan mag de RVC een periode bepalen om de opties te innen. ( na the change of control )
De RVB wil toch geen 12 euro voor die opties.

Tom Tom heeft in de 2e alinea change of control, in ieder geval rekening gehouden met een vies spelletje.
36 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,588   Verschil -0,11 (-1,15%)
Laag 9,524   Volume 1.139.943
Hoog 9,790   Gem. Volume 522.632
25 feb 2020 17:35
label premium

TomTom: Helemaal niet slecht

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Gerelateerde Video's

Arend Jan Kamp over hoofdkantoren 7 februari 2017 16:38
De fantasie in TomTom 6 januari 2017 17:18
IEX Marketupdate met o.a. TomTom 21 oktober 2016 15:33
Arend Jan Kamp over TomTom 20 mei 2016 15:59