Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom april doet wat hij wil

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
DeHardeWerker
4
quote:

moneymaker_BX schreef op 5 apr 2018 om 19:30:


[...]

Geef jij dan toe dan je mannelijke forumleden achterna loopt mister Plakman


Doet pijn hè, dagelijks geconfronteerd worden met verwachtingen en voorspellingen die niet uit komen. Dat je daar zelf niet misselijk van wordt. Ooit zal er heus wel eens een keer 1 uitkomen (en ik hoop ook dat het bij TomTom goed gaat komen), maar met dat dagelijkse geroeptoeter doe je denk ik alleen je zelf een plezier. Of wil je je soms voor je vriendin bewijzen ?

TomTom 25
1
Interpretatie van het jaarverslag: de omzet van TomTom 8,5%, toegespitst op softwareactiviteiten met een hoge marge | Kapitaalmarkten
Tabernet • 2018-04-04 18:04:44
Samenvatting: TomTom breidt zich uit tot een bedrijf voor softwaretechnologie dat toonaangevend is op het gebied van connectiviteit met auto's, wagenparkbeheer, online positionering en navigatiediensten.

TomTom, een aanbieder van navigatie- en kaartdiensten in Nederland, heeft onlangs haar financieel rapport 2017 bekendgemaakt. Resultaten: in 2017 het bedrijf de totale omzet van 903.000.000 euro (ongeveer 7030000000 yuan), een daling van 8,5 procent ten opzichte van 987.000.000 euro vorig jaar, de operationele winst (EBITDA) waren plat met 2016 gelijk aan 141 miljoen euro, netto verlies van 204 miljoen euro ; Aangepaste winst per aandeel van 0,26 euro.

Het bedrijf implementeert momenteel een aantal strategische transformaties, van hardware vooringenomen softwareservices tot persoonlijke bedrijven en bedrijven. De initiële investering in softwaretechnologie is enorm, wat ook kan verklaren waarom de omzet jaar na jaar daalt.

• TomTom's CEO Harold Gu Dien (Harold Goddijn), zei: "Dit jaar is het bedrijf meer dan 60% van haar inkomsten uit data, software en diensten, we worden een software technologie bedrijf in de auto-connectiviteit, fleet management, on-line positionering En leider in navigatiediensten. "

Financieel rapport wees er ook op dat, TomTom hogere brutomarges zal bewegen, ondertekend langer lopende contracten en meer richting prepaid cash flow ontwikkeling, inkomsten uit de hoge R & D kosten stijgen in de navigatie-business. Focus op de ontwikkeling van auto-navigatie, automatische piloot en online buDrie zakelijke gebieden

TomTom is opgericht in 1991 en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. Op dit moment omvat de onderneming drie belangrijke gebieden: automotive & corporate, telematica en persoonlijke consumptie.

Automotive & Corporate Business: Aanzienlijke groei

In 2017 bereikten de auto- en zakelijke activiteiten een snelle groei, met een omzet van 330 miljoen euro, goed voor 36% van de totale omzet, een stijging van 60 miljoen euro vanaf 2016 en een stijging van 9 procentpunten ten opzichte van de 27% in 2016. Tegelijkertijd, als gevolg van de doorbraken in de Noord-Amerikaanse markt, overtroffen de orders van de onderneming voor de automobielindustrie voor het eerst meer dan 400 miljoen euro.siness op basis van locatie-API om een ??verdere verbetering van het voertuig on-board aandeel navigatiemarkt, zoals netwerken was in het nieuwe gebied van beheer van het wegennet, mobiele en slimme stadsdiensten, zoeken naar groeimogelijkheden. TomTom verwacht dat de omzet in 2018 800 miljoen euro zal bedragen en dat de brutomarge verder zal oplopen tot 70%.
TomTom 25
2
In 2017 bereikte TomTom een ??overeenkomst met Baidu om de uiterst nauwkeurige kaarten en kaartupdatetechnologie AutoStream van Apollo toe te passen op Apollo, het geautomatiseerde rijplatform van Baidu. Tegelijkertijd werkte het ook samen met Microsoft. In 2018 zal de API voor online positiebepaling en navigatie van het bedrijf ook worden geïntegreerd in het cloudplatform Azure van Microsoft. Een andere samenwerking met het Japanse ZENRIN-bedrijf biedt cartografische en transportdiensten.

De automotive & corporate business biedt gebruikers voornamelijk standaardkaarten, zeer nauwkeurige kaarten, verkeersinformatie, navigatiesoftware en online API's. Gebruikers kunnen positioneringstechnologie integreren in hun producten voor autonavigatie, geavanceerde bestuurderassistentiesystemen (ADAS), autonoom rijden en locatiegebaseerde webtoepassingen.

Onder hen zijn de klanten in de automobielindustrie voornamelijk fabrikanten van originele apparatuur en leveranciers van topniveau, zoals Peugeot, Renault, Nissan, Mitsubishi, Volkswagen, Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Subaru, Toyota, Fiat enzovoort. Naast autofabrikanten omvatten zakelijke klanten ook technologiebedrijven, GIS-providers, overheden en verkeersbeheerorganisaties zoals Apple, Uber, Microsoft, Pitney Bowes en ESRI.

Telematica: lichte groei

In 2017 boekte telematica een lichte stijging, met een omzet van 160 miljoen euro, goed voor 18% van de totale omzet, een stijging van 7 miljoen euro ten opzichte van de omzet in 2016, en een stijging van de totale inkomsten met 2%.

In 2017 steeg het aantal auto's in het fleetmanagementplatform met 16%, en het totale aantal auto's overschreed 800.000. Tegelijkertijd ondertekende TomTom een ??samenwerkingsovereenkomst met LeasePlan om deze cloud-management- en voertuigconnectiviteitsoplossingen te bieden, inclusief de Webfleet-functionaliteit.

Telematicadiensten bieden bedrijven op afstand informatiediensten, waaronder apparaat-netwerkapparaatbeheer, auto-connectiviteitsdiensten en het leveren van apparaatgerelateerde informatie. Daarnaast zijn ook afstandsbedieningsapparaten en driverterminalapparatuur aanwezig. De klanten zijn voornamelijk autodealers, autoverzekeringsmaatschappijen, autoverhuurbedrijven, enz. De beheerde vloten zijn zo klein als 5 voertuigen en zo groot als 5000 voertuigen.

Persoonlijke consumptie: ernstige krimp

Nu het bedrijf zijn strategische transformatie naar een softwaretechnologiebedrijf versnelt, zijn de inkomsten uit de particuliere consumptiewereld geslonken van EUR 560 miljoen in 2016 naar EUR 410 miljoen, een daling van 27%. Bovendien daalde het aandeel van de totale omzet met 11%, goed voor 46% van de totale omzet.
TomTom 25
2
Uit het bovenstaande figuur blijkt dat in 2017 de bedrijfswinst (EBITDA) uitkwam, het bedrijfsresultaat voor het hele jaar 141 miljoen euro, maar het bedrijfsresultaat voor persoonlijke consumptie was negatief met een verlies van 11 miljoen euro.

Persoonlijke consumentendiensten omvatten navigatieapparaten, sportuitrusting, diensten en toepassingen, zoals draagbare apparaten, sporthorloges, sportcamera's enzovoort.

Defecte goodwill

Het nettowinstverlies zoals vermeld aan het begin van dit artikel bedroeg 204 miljoen euro en de EBIT leed ook een verlies van 200 miljoen euro, het verlies was het gevolg van het feit dat de bedrijfskosten in 2017 met maar liefst 37% zijn gestegen vanaf 2016.

Volgens de analyse van financiële rapporten zijn er twee redenen voor de stijging van de bedrijfskosten:

Enerzijds heeft het bedrijf in het tweede kwartaal van 2017 een groot verlies van bijzondere waardevermindering van goodwill van 170 miljoen euro geleden. Volgens de jaarrekening is de reden voor de bijzondere waardevermindering dat het marktklimaat waarmee de sportindustrie wordt geconfronteerd relatief groot is, met als gevolg een lager dan verwachte verkoop, zodat de toekomstige winstverwachtingen voor de persoonlijke consumptie worden herzien. De beschadigde goodwill komt uit het record van de acquisitie van Tele Atlas in 2008.

Een andere reden voor de stijging van de bedrijfskosten is de stijging van de bedrijfskosten, die investeringen in R & D, technische en database-afschrijvingen en bedrijfskosten voor verkoopbeheerskosten omvat. Dit toont ook aan dat het bedrijf zijn R & D- en technologie-investeringen verhoogt om potentiële energie te accumuleren voor toekomstige winst.

Drie strategische transformaties

De totale omzet van het bedrijf nam jaar na jaar af, wat nauw samenhangt met de strategische transformatie van het bedrijf. TomTom is stilaan bezig een bedrijf voor softwaretechnologie te worden, de vertraging in de verkoop van hardware. Tegelijkertijd heeft de toegenomen kapitaalinvestering van het bedrijf in software R & D en technologie ook geleid tot een daling van de winst, maar op de lange termijn zal de winstgevendheid van het bedrijf in de juiste richting verschuiven.

Van B2C tot B2B

B2C verwijst voornamelijk naar persoonlijke consumptie. In de drie jaar sinds 2015 is het aandeel van de auto- en bedrijfs- en telematicazaken van het bedrijf toegenomen en is de persoonlijke consumptie gecomprimeerd. Tegen 2017 bereikte het aandeel van de eerste twee bedrijven 54%.

Bovendien was in 2017 meer dan 60% van de inkomsten afkomstig van ondernemingen, auto's en bedrijven en telematica, stegen de totale inkomsten met 16%, terwijl de overeenkomstige totale omzet aan persoonlijke consumptie daalde. 27%.
TomTom 25
4
Verhoogde winstgevendheid van hardware- naar productmixaanpassingen

Op basis van de onderneming het product structuur van de transformatie van hardware naar software, enz., Wat resulteert in een aanzienlijke daling van de kostprijs van de omzet, wat verklaart waarom de vermindering van de totale inkomsten in 2017, terwijl de winstmarges verbeterd.

Dit is niet moeilijk te begrijpen, de oorspronkelijke verkoop van hardware voor de eenmalige opbrengsten en kosten van de omzet is relatief hoog, maar nu is het neigt in de richting software, data en diensten, een one-time input multiple-output, een aanzienlijke daling van de kosten, de winstmarges zal stijgen Hoog, en kan frequenter, duurzamer inkomen op lange termijn krijgen. Gegevens, software en services

Het bedrijf, waarvan de data, software, hardware en diensten voor relatieve, te snelle groei, jaar te realiseren na jaar is het aandeel gestegen van 45% in 2015 tot 49% in 2016, 2017 en verder toegenomen tot 61%. De hardware-inkomsten van het bedrijf komen voornamelijk uit de persoonlijke consumptie, en naarmate het B2B-bedrijf van het bedrijf groeit, zal het aandeel van gegevens, software en diensten verder toenemen.

Sneller tempo in de wereld

Na 27 jaren van ontwikkeling, TomTom met betrekking tot Europa, Noord-Amerika, Midden-Amerika en Azië markten, op dit moment, heeft 52 kantoren in 37 landen, in dienst van een totaal van 4825 mensen. Europa is altijd het belangrijkste slagveld van TomTom geweest en in 2017 bracht alleen Europa 78% van de totale inkomsten binnen.

Dit jaar, TomTom en Japan, China en andere plaatsen van het bedrijfsleven bereikte een aantal strategische samenwerking, die we kunnen zien, de belangrijkste slagveld van TomTom is een beroep op Europa om verdere het tempo van de globalisering uit te breiden, die sterk zal verbeteren van de TomTom in de mondiale geospatiale industrie Het aantal en de invloed van gebruikers.

Slechts één acquisitie het hele jaar door

Als genoteerd bedrijf deed TomTom het hele jaar slechts één acquisitie en verwierf het Autonomos, een Duitse autopilot start-upbedrijf, en nam het op in de automobiel- en zakelijke sector.

Autonomos, opgericht in 2012, is gespecialiseerd in de ontwikkeling en het ontwerp van autonome rijtechnologie en adviseert voornamelijk Duitse autopilootbedrijven. Wat TomTom ziet, zijn de geavanceerde technologieën van Autonomos, zoals 3D-detectie, digitale grafische verwerking, enz. Deze technologieën zijn van cruciaal belang voor de automatische piloot.

[Editor: Chen Lijun]
Disclaimer: dit artikel wordt op de website gepubliceerd met het doel om meer informatie te verzenden. Dit betekent niet dat het akkoord gaat met of de beschrijving bevestigt.De inhoud van dit artikel is alleen ter referentie.
Sunshine Band
1
Als 1:100.000 chinezen door dit verhaal getriggerd wordt aandelen tom2 aan te schaffen, gaan we nog wat meemaken;-)
RickBreda
0
quote:

Sunshine Band schreef op 5 apr 2018 om 21:15:


Als 1:100.000 chinezen door dit verhaal getriggerd wordt aandelen tom2 aan te schaffen, gaan we nog wat meemaken;-)

Inderdaad, en dat gaan we zeker nog meemaken.
Niet iedereen trapt in de downplay strategie van HG en Walgie!
Was here
0
Bij het artikel staat 5april 2018. Ik heb geen idee wat er inhoudelijk staat.

Lijkt op iets specifieks voor leaseplan mexico. Wordt wel aardig over getwittert

quote:

Tomtom25 schreef op 5 apr 2018 om 21:38:


[...]

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

Is van 20 october 2017 al denk ik.


GLMF
0
quote:

Eddysoft schreef op 5 apr 2018 om 20:00:


www.3snews.net/column/252000051488.html

Samenvatting: TomTom aan het versnellen is in een software technologie bedrijf om een leidende positie in de automotive-connectiviteit, fleet management, online positionering en navigatie-diensten.
lang zoeken, maar af en toe een pareltje tussen een hoop rotzooi
thanks
DeepSpaceHorizon
0
Blablabla...
Blij dat ik de helft met een leuke winst heb verkocht. Morgen bij opening zal mijn stopje afgaan verwacht ik en met een beetje geluk hou ik de leuke winst nog.
Af en toe een beetje heen en weer op de golven en de spikes waarvan bijna lijkt of die geregisseerd zijn. John de Mol zet gewoon zijn traders aan het werk om rendement te maken denk ik dan. Ook het lef om short te gaan door partijen kan alleen als men min of meer de garantie heeft dat een overname er niet gaat komen. De zeepbel had er kunnen zijn, maar het heeft nooit gemogen. Die gedachte deel ik dan wel weer met aan aantal anderen op dit forum.
Nou geen ruzie maken kinders, wees eens lief voor elkaar.
Tabee
PWaWa
3
03-04-2018

“There are a couple different roads Baidu could go down to secure revenue, although none are certain yet. One way is to sell mapping systems. This would allow developers within Apollo to use the mapping system that Baidu has in place, in order to further their own autonomous driving projects. This eliminates the need to start from the bottom and can speed up development. The second way, is to sell simulation systems. Baidu is very familiar with harvesting data from its search segment. The data harvested from driving tests and other studies, can be sold to developers to lessen the extent of testing and also provide a basis for other, troubleshooting tests to take place.“


“Conclusion

Baidu is positioning itself for a successful future. The company is constantly harvesting data from its tests and customers. Being able to sell this data and to other Apollo developers will create a large revenue stream. With about 500 smart cities proposed in China and being the largest auto market in the world, the future clearly holds demand for the company's technology - not to mention the other segments that Baidu operates. The future is evolving towards AI, and Baidu is making sure it is a contender, if not a leader in this revolution.”

seekingalpha.com/article/4160799-baid...
flatliner
0
Die afboeking op de goodwill, is dat nog gemotiveerd in het jaarverslag? Is dat i.v.m. afbouw consumer?
Juun
1
Aanmelden voor de aandeelhoudersvergadering kan tot 11 april om 12.00 uur. Dus laat die kans niet voorbij gaan zou ik zeggen. De vraag of er ook uitrijkaarten worden verstrekt voor de parkeergarage, staat nog open. Echter, gezien de loopafstand vanaf het centraal station is de trein een goed alternatief om op tijd in Amsterdam te zijn.
JIBA
0
Zou wel een slimme zet zijn als er op dit moment een belang wordt opgebouwd, verklaard misschien ook de koers laatste periode. Kunnen ze mooi gebruiken om vlak voor de ava nog even te vermelden...
3.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,958   Verschil -0,14 (-1,37%)
Laag 9,925   Volume 433.496
Hoog 10,082   Gem. Volume 514.221
21-nov-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium