Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom april doet wat hij wil

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
TimCh
0
boem!
1
stel nu dat HG voor zichzelf and friends heeft bepaald dat april het startschot zal zijn voor het nieuwe Tom2.
Een C&S Tom2 met dubbelcijferige omzetgroei met daaraan gekoppeld brutomarges die oplopen naar 70-80%.

Ik kan het hem vergeven indien hij het aandeel enkel onder druk heeft gezet om zelf met friends en bepalende werknemers extra geld op te halen bij de uitoefening van opties in het zicht van een doorbraak in het verdienmodel waarbij alle aandeelhouders er meer dan goed garen bij weten te spinnen.

Ik geef @Vanillesky niet in veel zaken gelijk maar een omzet van boven de 1 miljard in enkel de C&S-omzet is noodzakelijk om wpa's te zien van meer van 1 euro. De contracten gescoord via het orderboek geven mij het vertrouwen dat het uiteindeljk met die 1 euro wpa wel goed komt.
@Wies gelooft absoluut niet in het verdienmodel, terwijl ik nog steeds enorme kansen zie om die wpa van 1 euro enkele malen te vermenigvuldigen door een substantieel marktaandeel in de huidige Automotive-markt om te zetten in een groter aandeel in HD-maps die tot op heden nog steeds onmisbaar blijkt te zijn bij SDC. HD-maps zijn daarbij niet cruciaal maar is het eerder de rekenkracht die een NVIDIA kan leveren die zal bepalen wie leading wordt in SDC. Laat onverlet dat een afgeleide omzet van enkele miljarden in HD-maps wpa's van meerdere euro's te voorschijn tovert.
Tomtom is naast HERE een gewone businesspartner van NVIDIA maar heeft wel marktaandeel gesnoept van de bijna monopolist in kaarten voor Automotive de afgelopen jaren.
Indien Tomtom in staat is om haar nieuwe marktaandeel van 30-35% te behouden in het SDC-tijdperk komt het met die enkele euro's wpa wel goed met als droom dat het marktaandeel doorstijgt naar 50% of meer.

Nogmaals ik zou er vrede mee kunnen hebben indien HG het aandeel heeft gedrukt met zijn laffe outlook enkel en alleen om daar zelf met friends en medewerkers financieel beter van te worden bij de uitoefening van de verkregen opties indien hij ons als mede-aandeelhouders ook laat meegenieten van de ongekende mogelijkheden die het SDC-tijdperk in petto heeft.

Een omzet van boven de tweehonderd mio in het 1q-18 met daarbij een bijstelling van de outlook van slechts 800 mio voor het gehele jaar zal geholpen door de oplopende marge velen de ogen openen wat de werkelijke mogelijkheden zijn.

Chiddix
0
quote:

martinmartin schreef op 1 apr 2018 om 12:23:


stel nu dat HG voor zichzelf and friends heeft bepaald dat april het startschot zal zijn voor het nieuwe Tom2.
Een C&S Tom2 met dubbelcijferige omzetgroei met daaraan gekoppeld brutomarges die oplopen naar 70-80%.


Een omzet van boven de tweehonderd mio in het 1q-18 met daarbij een bijstelling van de outlook van slechts 800 mio voor het gehele jaar zal geholpen door de oplopende marge velen de ogen openen wat de werkelijke mogelijkheden zijn.



Omzet- 1000 miljoen(2015)-987 miljoen(2016)-903 miljoen(2017)-800?(2018). Echt groeibedrijf. Zie tot 2020 weinig verandering. Drie onderdelen groeien en 1 onderdeel zet alles onder druk. Maar als beleggers dit goed vinden, kan men gewoon door waar TT mee bezig is , wachtend op de omslag in 2020/2021. Als die er komt?
Stop er nu mee, mijn visie heb ik gegeven.
TomTom 25
0
Critical Investment: IoT In Auto Manufacturing

Mukund Rao
1 month ago

Robots Working In Car Industry
While today’s automotive manufacturers continue to face incredible challenges, they also come across many opportunities for enhanced growth and development. There’s little doubt that manufacturers are facing increasing pressures to innovate, better engage with their own customers, and improve profitability. Yet, only a few will succeed – and it all comes down to how well they implement a digital transformation.

Critical implementation of IoT will define automotive manufacturer success or failure

Take a moment to consider today’s automotive manufacturing industry, which seems to be changing at a rapid speed. For example, analysts believe fully autonomous vehicles will be commercially available by 2020. Even Forbes reported that, by 2020, there will be 10 million self-driving vehicles on the roads. Elon Musk, the owner of Tesla, also raised $1.5 billion in August of 2017 to mass market electric vehicles. All of these innovative changes hinge on one key factor. Can manufacturers implement digital transformation fast enough to remain competitive?

Implement IoT in automotive manufacturing or struggle with the competition

Technology investments by auto manufacturing companies will ultimately define whether or not they can step ahead of their competition. Even current best-in-class business performance is likely to be outdated within a matter of years, not decades. In the IoT and Digital Transformation: A Tale of Four Industries whitepaper published by IDC, it was found that at least one-third of every industry’s top 20 companies will fail to reach digital benchmarks and that 33 percent of all industry leaders will struggle against their already-digitally-enabled competitors in the next few years.

Design and ideation in manufacturer enhanced by true IoT implementation

Implementing smart manufacturing and Industry 4.0 is critical to any automotive manufacturer today. The key benefits are numerous, often creating a dramatic impact on the way a business operates, while also creating a stellar opportunity to achieve several key goals. What value can IoT implementation offer the automotive manufacturing industry from a specific area of design and ideation? Let’s take a closer look.

Faster engineering cycles

First, consider the value that IoT offers from an engineering cycle standpoint. This is a key value opportunity. By creating a connection of information between products back to the design and development team, it is possible to move the product engineering cycle further at a faster rate. Ultimately, this offers the key benefit of being able to get new products – something today’s consumer has an insatiable appetite for – to market sooner.

Customer satisfaction improves

Another key area is in customer satisfaction. Though auto manufacturers of 50 years ago knew that any new product that rolled off the market would be seen with enthusiasm from consumers, today that is no longer the case. Consumers have many vehicles to choose from, with new technology and advancements in place. Domestic and international options are easily within reach – often at affordable price points. In short, pleasing customers is important and even essential, yet difficult.

By implementing IoT within the design and ideation phase, there is an opportunity to provide better customer service. That is, products developed by the manufacturer are a better fit for the consumer. They solve the consumers’ concerns. And, most importantly, they are instantly beneficial to the consumer. By addressing real performance requirements and needs, the manufacturer is able to create instant satisfaction, build the brand, and enhance the company’s long-term opportunities to continue building brand loyalty.

Reducing overhead costs

Every manufacturer has a focus on reducing costs. The cost of labor is rising rapidly. Compliance continues to be a constant concern. It is more expensive to market. One way to reduce costs from the design and ideation phase of the automotive manufacturing sector is simply to remove what isn’t working and what is no longer beneficial.

By having a constant stream of information from customers and other value points streaming into the automotive manufacturer, it is possible to remove all non-value components. This streamlines operations and helps the company zero-in on what is going to drive profits the most.

While all of this sounds beneficial, many of today’s automotive manufacturers do not have the tools in place to gather, organize, and use this data from IoT to create such prominent benefits. The benefits, though, make moving in this direction not only ideal but necessary.

Creating the framework and beginning to implement these solutions is a critical step forward in every automotive manufacturing business. It is no easy task, though.

How to move towards IoT for design and ideation

Current teams can be modified to begin pulling in these areas of data and information. It is key to focus on the areas that are the most likely to create the biggest win first. In this case, it may be a bit more simplistic to pull in IoT data to use for building new products, but it can later be just as effective as modifying past products.

To start, organizations must align their business goals with the most likely disruption coming: IoT. From there, it becomes necessary to determine how digital-ready the organization is and then begin working on the digital transformation journey with a trusted solutions provider within the IoT sector.

Learn how to bring new technologies and services together to power digital transformation by downloading The IoT Imperative for Discrete Manufacturers: Automotive, Aerospace and Defense, High Tech, and Industrial Machinery. Explore how to bring Industry 4.0 insights into your business today by reading Industry 4.0: What’s Next?

www.digitalistmag.com/iot/2018/02/21/...
Erg chebbi
0
Nog steeds geen hard bewijs dat T2 in de Tesla-update zit. Maar ook het tegendeel lijkt nog niet hard. Zo te lezen heeft van de posters op het Tesla-forum nog niemand NAV 2.0 op zijn scherm.

Blij dat ik in elk geval van de Ronde heb kunnen genieten!
*Natte krant*
0
€6,xx pff.
Bloed door de straten.
Ja hoor. Ook dat nog.
Ben ik blij met die Goddijn. Not.

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Briljante vondst belonen muv consumer.
Heeft die muis van t-b dat bedacht.
Moet je oplettten. Die zit de hele ava weggedoken achter haar beeldscherm.
andrejes
0
quote:

*Natte krant* schreef op 1 apr 2018 om 18:03:


€6,xx pff.
Bloed door de straten.
Ja hoor. Ook dat nog.
Ben ik blij met die Goddijn. Not.

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Briljante vondst belonen muv consumer.
Heeft die muis van t-b dat bedacht.
Moet je oplettten. Die zit de hele ava weggedoken achter haar beeldscherm.

Hè?? Teveel paaswijn op.
Was here
1
Dit is kruispunt waarvoor we belegd hebben in tt. De transitie is grotendeels voltooid en het oogsten met een brutomarge van 70% gaat nu beginnen.Mijn inziens zijn er 3 scenario's:
-tt gaat op deze voet door en de wpa wordt fors beter de komende jaren.
-Dit is HET moment voor geïnteresseerde partijen om tt over te nemen voor 6miljard.
-of we worden bestolen door de founders als ze het voor minder dan 17,50 euro van de beurs halen.

Omzet sport laten ze volledig buiten de gegegeven outlook. Voor pnd zal nog wel een jaar of 5 een reële markt blijven bestaan.
objectief
0
quote:

Was here schreef op 1 apr 2018 om 18:25:


Dit is kruispunt waarvoor we belegd hebben in tt. De transitie is grotendeels voltooid en het oogsten met een brutomarge van 70% gaat nu beginnen.Mijn inziens zijn er 3 scenario's:
-tt gaat op deze voet door en de wpa wordt fors beter de komende jaren.
-Dit is HET moment voor geïnteresseerde partijen om tt over te nemen voor 6miljard.
-of we worden bestolen door de founders als ze het voor minder dan 17,50 euro van de beurs halen.

Omzet sport laten ze volledig buiten de gegegeven outlook. Voor pnd zal nog wel een jaar of 5 een reële markt blijven bestaan.



Nou je verhaal klopt niet met de uitspraken van het bedrijf zelf, want ze verwachten een omzet daling in 2018 door de mindere verkoop van de nav.kastjes.
Het keerpunt is nog niet bereikt en de omzet sport is verwaarloosbaar.
Op grond van de huidige cijfers lijkt me een koers van EUR 5 voldoende betaald,
maar wellicht blijven er overnamegeruchten in de markt (overigens al jaren) waardoor de koers wat hoger noteert.
Was here
0
Ik zeg ook niet dat de pnd markt niet krimpt als je goed zou kunnen lezen. Ik denk dat ze dit jaar rekenen met een krimp van 30%. Op een bepaald moment zal de pnd omzet bijna niet meer krimpen. En als je op deze wijze bijvoorbeeld nog makkelijk 80 miljoen omzet binnen kunt harken waarom niet.

Een overnemende partij als Microsoft zal gelijk stoppen met de pnd verkoop. Dit voegt strategies niets toe. Die 5 euro klopt van jou als je alleen de waarde van telematics bedoelt. De andere 12,5 euro voor maps geef je gratis weg.

Het is pasen en geen sinterklaas.

quote:

fred12345 schreef op 1 apr 2018 om 18:40:


[...]

Nou je verhaal klopt niet met de uitspraken van het bedrijf zelf, want ze verwachten een omzet daling in 2018 door de mindere verkoop van de nav.kastjes.
Het keerpunt is nog niet bereikt en de omzet sport is verwaarloosbaar.
Op grond van de huidige cijfers lijkt me een koers van EUR 5 voldoende betaald,
maar wellicht blijven er overnamegeruchten in de markt (overigens al jaren) waardoor de koers wat hoger noteert.
TURBO-TA
0
quote:

fred12345 schreef op 1 apr 2018 om 18:40:


[...]

Nou je verhaal klopt niet met de uitspraken van het bedrijf zelf, want ze verwachten een omzet daling in 2018 door de mindere verkoop van de nav.kastjes.
Het keerpunt is nog niet bereikt en de omzet sport is verwaarloosbaar.
Op grond van de huidige cijfers lijkt me een koers van EUR 5 voldoende betaald,
maar wellicht blijven er overnamegeruchten in de markt (overigens al jaren) waardoor de koers wat hoger noteert.


Haha, short jongens.
Erg chebbi
0
"The maps update took me THREE DAYS on strong wifi. They suddenly they showed up with a "New Maps" message and yes they are very cool"

@vCalker: Kun je die piloot (bericht #262) ook direct een bericht sturen? en hem vragen van wie de kaarten zijn? bvd.
TomTom 25
1
quote:

Erg chebbi schreef op 1 apr 2018 om 20:01:


"The maps update took me THREE DAYS on strong wifi. They suddenly they showed up with a "New Maps" message and yes they are very cool"

@vCalker: Kun je die piloot (bericht #262) ook direct een bericht sturen? en hem vragen van wie de kaarten zijn? bvd.


Done....
Accuboor
0
Op naar de AVA. Ik denk dat HG en Wakkie inmiddels wel begrepen hebben dat er enige onvrede is onder de aandeelhouders...
vreemd vermogen
0
Elon Musk
?Geverifieerd account @elonmusk
6 min.6 minuten geleden

Important news in a few hours …


andrejes
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 1 apr 2018 om 20:59:


Elon Musk
?Geverifieerd account @elonmusk
6 min.6 minuten geleden

Important news in a few hours …




Tesla koopt TT ?
Sunshine Band
0
quote:

andrejes schreef op 1 apr 2018 om 22:09:


[...]
Tesla koopt TT ?

Tesla schiet eerste boot de ruimte in...
holenbeer
0
quote:

Sunshine Band schreef op 1 apr 2018 om 22:15:


[...]
Tesla schiet eerste voor de ruimte in...

Met bemanning :-)
3.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,090   Verschil +0,38 (+3,91%)
Laag 9,711   Volume 1.298.876
Hoog 10,210   Gem. Volume 614.289
17-okt-19 17:37
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium