Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom april doet wat hij wil

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Henk-DJ
0
Wat een grap weer.
Morgen weer over tot de orde van de dag en weer down naar het vertrouwde 7,85
Was here
1
[verwijderd]
0
In de regel koop ik niet hoger dan de eerdere verkoop.Ik heb nu een uitzondering gemaakt.
Het wordt tijd voor een sprintje!
viermeiden
3
quote:

moneymaker_BX schreef op 17 apr 2018 om 17:20:


Deze koers stinkt aan echt alle kanten
En weer komen ze ermee weg
Management stap opppppppppp aub


Beste MM,

de kans om dat te laten gebeuren heb je laten lopen! Je zou toch naar de AVA gaan.
Heb je weken over lopen roeptoeteren!
Stop toch eens met deze flauwekul!

viermeiden
ketchup of catch-up
3

goed slot bij zeer goed volume
bodem onder de 8 voorlopig goed aangestampt

""
TT reported 1Q18 results with extremely good and much better than expected gross, ebitda en ebit margins
adj eps came in at eur 10 ct versus full year guidance of 25 ct
FY 18 guidance reitereated
Guidance for sales Automotive, Licensing and Telematics for period FY16-FY20 now calls for CAGR of 12,5% down from 15%

Automotive solid growth yoy 11% ( little below consensus)
Consumer a tat higher ( difficult to estimate - phasing out Sports)
Telematics growth in subscriber rev 8% , despite a 6% decline in ARPU
70% gross margin profit is a record for TT and a number that has been mentioned as a target for FY18

operating cash flow 1Q18 was 32.3 mio positive versus 1.5 mio negative in 1Q17
FCF was positive eur 11.1 mio versus 26.5 mio negative 1Q17
solid quarter for cash flow

full year as previously guided , EPS guidance seems overly cautious given the 1Q18 performance

CAGR of 12,5 from 15 , ot sure whether this is due to changes or real underlying change in estimate of sales - time will tell

all in all extremely good margins and cash flow for the quarter

buy weakness

""

zo is dat


moneymaker_BX
0
quote:

viermeiden schreef op 17 apr 2018 om 18:13:


[...]

Beste MM,

de kans om dat te laten gebeuren heb je laten lopen! Je zou toch naar de AVA gaan.
Heb je weken over lopen roeptoeteren!
Stop toch eens met deze flauwekul!

viermeiden


Ik had dan hetzelfde gekregen als Ibiza
No kans
Ga het anders doen
Slappe club dit forum
Iex moderatie is corrupt
0
Volgend jaar in ieder geval van die Wakkie af, of zou hij weer bijtekenen dan? (Vastgeroest zooitje daar)
de koe
0
Op de resten van de tomtommetjes groeit een nieuw bedrijf

TomTomTOM2€8,10+3,85% blijft in rap tempo omzet verliezen door de instortende verkoop van de navigatiekastjes. Maar intussen weet het Amsterdamse bedrijf met de andere bedrijfsonderdelen het bedrijfsresultaat wel stevig op te poetsen.

De omzet kwam in het eerste kwartaal van dit jaar 10% lager uit op €192 mln. Bij de consumentendivisie verloor het bedrijf ruim een kwart van de omzet ten opzichte van een jaar geleden. Maar de omzet uit verkoop van navigatiediensten aan de auto-industrie en bedrijven als Apple en Microsoft stijgt, net als de verkoop bij de divisie Telematics, die bedrijven helpt hun wagenpark efficiënter te laten rijden.

Auto met camera-apparatuur maakt opnames waarmee TomTom zijn navigatie kan updaten
Auto met camera-apparatuur maakt opnames waarmee TomTom zijn navigatie kan updatenFoto: Michiel Wijnbergh/HH
Transformatie naar softwarebedrijf
TomTom houdt aan de op software gebaseerde diensten, die de nieuwe kern van het bedrijf moeten vormen, veel meer over dan op de consumentenproducten. Het bruto bedrijfsresultaat (ebitda) nam ten opzichte van vorig jaar met 30% tot €44 mln toe, en dat was fors hoger dan waar analisten vooraf hadden gerekend. De brutomarge steeg in het eerste kwartaal van 63% tot 70%. Bovendien zette het bedrijf een verlies om in winst.

De omvorming van TomTom van consumentenbedrijf naar dienstverlener aan bedrijven is steeds beter zichtbaar in de cijfers. Voor het eerst is de krimpende consumentendivisie in omzet niet langer het grootste bedrijfsonderdeel. De omzet uit navigatiediensten voor de auto-industrie (bijvoorbeeld de in het dashboard ingebouwde kaarten) overtrof afgelopen kwartaal de inkomsten uit de verkoop van de tomtommetjes die het bedrijf wereldberoemd maakten.
Groeiverwachtingen nieuwe onderdelen omlaag
TomTom herhaalde de eerder afgegeven verwachting voor het hele jaar, die uitgaat van een omzet van rond de €800 mln. Wel stelt het bedrijf de groeiverwachting van de niet-consumentendivisies naar beneden bij, van 15% omzetgroei jaar op jaar naar 12,5%. TomTom wijt dat aan het toepassen van andere accountantsregels, wisselkoerseffecten en een tegenvallend groeiperspectief bij het onderdeel Telematics, dat bedrijven helpt hun wagenpark efficiënter te laten rijden.

Op de aandeelhoudersvergadering dinsdag in Amsterdam kwam de vraag wanneer de transformatie van TomTom nu eindelijk haar vruchten gaat afwerpen. De koers van het aandeel komt al zo'n drie jaar amper van zijn plek, en enkele beleggers uitten daarover hun frustratie. Bestuursvoorzitter Harold Goddijn vroeg de aandeelhouders om geduld. ‘Je wilt dat de investeringen zo snel mogelijk bijdragen aan de winst, maar je kunt het ook niet forceren.’

'Niet principieel tegen deelnemingen'
Aandeelhouders grepen de vergadering ook aan om meer duidelijkheid te krijgen over recente geruchten dat TomTom op zoek is naar een partner. Het bedrijf ontkende die geruchten eerder en herhaalde dinsdag dat standpunt. Maar helemaal dicht zit de deur ook weer niet, zo bleek. ‘We hebben altijd gezegd dat TomTom de overgang [...] op eigen benen moet kunnen maken, maar er is geen principieel beletsel tegen deelnemingen door partners’, zei president-commissaris Peter Wakkie.

Concreter wilde hij niet worden. ‘We moeten communiceren binnen de kaders die er zijn. Die zeggen dat we naar de markt moeten als er concreet wordt gewerkt aan een samenwerkingsverband. En nu rapporteren we niet.’ Daarmee liet Wakkie in het midden of er informele gesprekken plaatsvinden met potentiële partners.

Koers TomTom omhoog
Op de beurs werden de resultaten van TomTom aan het begin van de handelsdag juichend ontvangen. Het aandeel sprong uit de startblokken met een koersstijging van 6%. In de loop van de dag ging een deel van die winst weer verloren.

fd.nl/ondernemen/1250377/tomtom-verbe...
DeHardeWerker
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 17 apr 2018 om 17:45:


-2018 16:54:07

Jaarvergadering keurt alle agendapunten TomTom goed
Herbenoeming commissaris Tammenoms Bakker akkoord bevonden.

(ABM FN-Dow Jones) De aandeelhouders van TomTom hebben dinsdag tijdens de jaarvergadering alle agendapunten goedgekeurd. Dit maakte de navigatiespecialist na afloop bekend.

Onder meer de herbenoeming van Jacqueline Tammenoms Bakker werd goedgekeurd.

Verder was er decharge voor het bestuur en de raad van commissarissen en zal Ernst & Young de boeken van TomTom over 2018, 2019 en 2020 controleren.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Slap zootje daar in Amsterdam
Alles goedgekeurd ze kunnen weer 1 jaar verstoppertje spelen
Niks aangekondigd
geen deal
geen strategische move
geen afstoten van
geen partnership
geen aandeleninkoop
geen dividend
geen duidelijkheid mbt Reuters
In 1 woord: NEP


Hoe zat het ook alweer met je gevoel nav je recente telefoongesprek met die mevrouw van TomTom ? Er zou toch breaking news komen, hogere koersen en overname. Het was niet alleen je gevoel, je wist het zeker! En nu ?
Erg chebbi
0
Bericht van gister;

Nokia and Japan's KDDI have used LTE technology in two connected cars, demonstrating the potential of cellular technology to enable automated driving.

For the proof-of-concept trial, the companies have used a communications network infrastructure, coupled with roadside sensors, including connectivity to traffic lights, radar and other functions.

The components in cars interact with sensors via Nokia's Multi-access Edge Computing (MEC) which rapidly processes content from the mobile network, Nokia said.

Dat is vandaag goed voor ruim 5% erbij. Voor mij nog steeds het missende puzzle-stukje. Online-SDC.
JvH
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 17 apr 2018 om 17:20:


Deze koers stinkt aan echt alle kanten
En weer komen ze ermee weg
Management stap opppppppppp aub


Oh ja das goed ja. Kom management, MM zegt dat we moeten opstappen. Nou MM, we gaan al hoor, want jouw sterke teksten laten ons trillen.

Even serieus, dit wordt gewoon een delisting. Die gasten zijn bij
DB geweest om de mogelijkheden te bespreken.
Dutchy Ron
0
Alleen BNR geluisterd.....ik heb een huis gekocht wat niet te koop stond....HG moest te lang nadenken over de vraag. Alles is te koop! Kwestie van tijd.......de vraag is of ik daar op wacht......m’n gem. aankoopkoers is 7,85 dus dit zijn wel de momenten de strategie te bepalen. Rendement TT scoort het slechtst in m’n portefeuille sinds aug-16. Ik wacht de ontwikkelingen van MSFT Azure en Baidu ff af.
F814
0
Zou fijn zijn als deze stijging eens vastgehouden kan worden.
Zonder die dump van gister evengoed maar 15 centjes.

Is de vrees voor een delisting na de CC wat minder geworden?
lucky14
0
Krimp consumententak vertroebelt zicht op winstmarges TomTom



Bij technologiebedrijven die diensten leveren zijn oplopende winstmarges een teken dat het de goede kant op gaat met het opschalen van de diensten. Bij TomTom lopen de marges op bedrijfsniveau ook op. Door de krimp van de consumententak zegt dat alleen weinig over de prestaties van de onderdelen waarmee TomTom de toekomst in gaat.

TomTom meldde dinsdag voor het eerste kwartaal een omzetdaling van 10 procent ten opzichte van vorig jaar. De groei van diensten kan de neergang van de verkoop van navigatiekastjes nog steeds niet opvangen.
Met de ontwikkeling van de marges gaat het beter. De brutowinstmarge, een van de vier cijfers waarvoor TomTom een doelstelling heeft geformuleerd, steeg naar 70 procent. Het doel voor heel 2018 is die 70 procent, dus in het eerste kwartaal is dat gehaald.
De operationele winstmarges stegen ook. De ebitda-marge nam toe naar 23 procent, tegen 16 procent een jaar geleden. De ebit-marge kwam uit op 4 procent positief, tegen 1 procent negatief in 2017. Op zichzelf goed nieuws allemaal, ware het niet dat er wel wat kanttekeningen bij te plaatsen zijn.
Brutowinst is niet meer dan de omzet minus de ‘kosten van de omzet’. Deze kosten zijn waarschijnlijk bijna volledig toe te schrijven aan de consumententak. Ten opzichte van een jaar geleden krompen de kosten van de omzet namelijk met 28 procent, net zo hard als de inkomsten van de consumententak. De verbetering van de brutowinstmarge is dus niet veel meer dan een reflectie van het krimpen van het aandeel van de verkoop van navigatiekastjes in de inkomsten.
Hetzelfde effect werkt ook door in de verbetering van de beide operationele winstmarges. Omdat de noemer in deze cijfers de omzet is, heeft een omzetkrimp van de laag renderende consumententak als vanzelf een positief effect op de marges.
Daarbovenop geven lagere marketinguitgaven de operationele winst een impuls. Deze waren afgelopen kwartaal slechts 8,2 miljoen euro tegen bijna 12,8 miljoen euro vorig jaar. Ook hiervoor geldt dat dit te maken heeft met de krimp van de consumententak, de marketingkosten hangen vooral hiermee samen.
De verbetering van de marges op bedrijfsniveau bij TomTom zegt dus eigenlijk vrij weinig. Het geeft maar een beperkt beeld hoe het gaat met de ontwikkeling van de activiteiten waarmee het bedrijf de toekomst in gaat, de telematicatak en vooral de divisie ‘Automotive and Enterprise’. TomTom zet hiermee vooral in op software voor zelfrijdende auto’s.
Automotive and Enterprise’ groeide vorig jaar met een vijfde, de ebitda-marge was 30 procent. Dit was praktisch gelijk aan 2016 (31 procent). De omzetgroei leidde in 2017 dus niet tot verdere marge-expansie.
Een belangrijke vraag voor aandeelhouders is of dat in de toekomst wel zal gebeuren, zeker naarmate de inkomsten uit deze activiteit verder toenemen en een groter deel van de omzet gaan uitmaken. In de kwartaalrapportages splitst TomTom deze cijfers niet uit, dus nu valt er niets over te zeggen. Bij de halfjaarcijfers is het iets om in de gaten te houden.
Overigens is een ander getal voor beleggers op de lange duur belangrijker, en dat is de winst per aandeel. De doelstelling die TomTom voor dat ‘bottomline’- getal heeft is 0,25 euro voor heel 2018 (aangepast voor eenmalige zaken). Als dat gehaald wordt kost een aandeel TomTom op 8 euro nu 32 keer de winst. Geen koopje dus, maar analisten (bron: Bloomberg) zijn iets optimistischer en verwachten gemiddeld 0,31 euro. Als die verwachting uitkomt kost TomTom ook nog 25 keer de winst. Goedkoop is anders.
Op de dag dat de kwartaalcijfers bekend werden gemaakt was ook de aandeelhoudersvergadering bij TomTom. De VEB complimenteerde het bedrijf daar met de positieve kasstroom in het eerste kwartaal en met de verdere toename van de omzet die pas in volgende jaren mag worden geboekt, maar wel zeker is (deferred revenue).
De complimenten wogen echter niet op tegen de twijfel die de VEB al jaren uit over het onvoldoende economische rendement dat TomTom behaalt. Er wordt veel geduld gevraagd van beleggers en zij moeten maar hopen dat de investeringen van TomTom ooit echt zullen renderen. Bepalend zal daarbij zijn of TomTom een dominante speler of op zijn minst een nichespeler (met hoge marges) zal worden in de markt van zelfrijdende auto’s. De VEB heeft zich net als vorig jaar onthouden van stemming over decharge van de Raad van Bestuur.
aandeeltje!
1
Jakkie
0
Overtake
0
quote:

aandeeltje! schreef op 17 apr 2018 om 19:01:


Morgen gaat de koers weer omlaag. Winst van vandaag is weer snel weg denk ik.


Gisteren wisten er hier ook veel dat het vandaag zou dalen. Heel hard in de ochtend om daarna weer aan te trekken. Vandaar dat sommigen de helft er uit gooiden en anderen nog flink wat puts kochten.

Volgens mij gaat het met TT wel goed en kan ook HG het niet langer slechter voorstellen dan het is. Kan ook zo maar zijn dat er nieuwe aandeelhouders gaan instappen en we weer richting de € 10 koersen.
boem!
0
@Wies, blijf jij bij jouw mening dat de koers van tom2 op korte termijn enkel kan stijgen door overnamespeculatie of zie jij nu na de analistenreviews ook een kansje voor tom2 om dat in een zelfstandig scenario te bereiken.
Accuboor
0
quote:

pwijsneus schreef op 17 apr 2018 om 11:53:


[...]

Die speculatie is er bij mij juist meer ingelopen. Een en al vaagheid en heb enkel ontwijkende antwoorden gehoord.

In ieder geval geen ontkenning.

Ja liegen zullen ze niet doen mbt overnames dat is dodelijk voor ze. Wel niet de hele waarheid vertellen (en een misleidende indruk achterlaten), dat is niet ongebruikelijk maar wel verwerpelijk.
3.047 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,881   Verschil +0,09 (+0,93%)
Laag 9,700   Volume 239.095
Hoog 9,913   Gem. Volume 953.334
21-okt-19 13:54
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium