Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom maart 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
tatje
0
www.telegraaf.nl/financieel/1795029/c...

China - Geeley koopt in 2009 Volvo

China - Geeley neemt 10% belang in Daimler
Duitse overheid niet blij met Geely-belang in Daimler - Autovisie
www.autovisie.nl/nieuws/duitse-overhe...
27 feb. 2018 - Het Chinese Geely heeft voor zo'n 7,3 miljard euro een belang van bijna tien procent in Daimler gekocht. En daar is de Duitse overheid niet blij mee.

China - Geeley neemt belang in Volvo trucs.
Geely neemt belang in Volvo Trucks | NU - Het laatste nieuws het ...
www.nu.nl/auto/5065052/geely-neemt-be...
27 dec. 2017 - Het Chinese bedrijf Zhejiang Geely Holding koopt een aandeel van 8,2 procent in Volvo Trucks. Met de transactie is naar verluidt een bedrag gemoeid van 3,3 miljard dollar, ongeveer 2,77 miljard euro.

Gelukkig ?

Gelukkig zit Tom Tom in Volvo en die leveren aan UBER.
Gelukkig werkt Tom Tom met Uber.
Gelukkig werkt Tom Tom met Apple en die zitten in Didi chuang.
Uber zit ook met 17,7% in Didi en Baidu met 2,3%
Gelukkig werkt Tom Tom met Baidu.
Gelukkig werkt Tom Tom met Zenrin ( hopelijk Toyota )


2015 juli overname Here.

We zijn bijna 3 jaar verder, in de SDC sluit Tom Tom de ene na de andere samenwerking.

Marktaandeel zal al richting de 50% gaan.

Dan kun je toch niet met de gegevens van 2015 werken.

Tom Tom is gewoon een nieuw medicijn, met alle patenten van dien, het gaat op de markt komen, dan pak je toch niet de waarde van 2015, dan pak je toch de eventuele toekomstige waarde !


Verschil tussen Tom Tom en Galapagos.

De koers.

Tom Tom heeft ivm de opties een lage koers nodig.
Galapagos heeft ivm met emissies een hoge koers nodig.
tatje
0
Geeley neemt belang in Volvo trucs en in Daimler.

CEO Geeley, eigen geld en van banken, niet van de staat China.

Die chinezen worden steeds slimmer :-)

www.automobielmanagement.nl/nieuws/au...
PWaWa
1
Unmanned vehicles will appear in regular traffic in three to five years, and people can soon travel in automatically-driven cars on expressways between Beijing and Shanghai while "eating and singing," according to the CEO of one of China's largest tech firms.

www.globaltimes.cn/content/1093601.shtml
TomTom 25
0
Excellent maps are needed for self-driving cars to become a reality. This is good news considering we've just partnered with @TomTom! #MakeItReal on.ft.com/2FCmlOv
eduardo3105
0
quote:

Tomtom25 schreef op 17 mrt 2018 om 11:25:


Excellent maps are needed for self-driving cars to become a reality. This is good news considering we've just partnered with @TomTom! #MakeItReal on.ft.com/2FCmlOv


Ketaki Bhatkhande @KBhatkhande 13 uur geleden
Algorithm Engineer @Zenuity | Working to #MakeItReal one groundbreaking experience at a time | #WomenInTech | #AutonomousDriving
DeHardeWerker
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 16 mrt 2018 om 17:38:


EN JAWEL DAYLOW
1 hoeraa voor Goddijn en al zijn Positieve volgers
Ik durf te stellen: de Allerslechtste CEO met DE SLECHTSTE STRATEGIE(geen strategie) en DE SLECHTSTE PRATER
Met deze man aan het roer gaat TOMTOM regelrecht naar de Fillistijnen


Gebruiken ze op de Filistijnen dan ook al TomTom ?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Accuboor schreef op 16 mrt 2018 om 19:06:


Vorig jaar werd HG weer voor 4 jaar tot de grote leider gekozen door de meerderheid van de aandeelhouders. Om hem te motiveren krijgt hij jaarlijks een flinke smak opties. Bij het aantreden van HG deed de koers ca. 9,25 en dat werd de uitoefenkoers voor de portie 2017. Een jaar later staan we 7,85 en krijgt HG weer opties om gemotiveerd te raken. De methodiek om tot de uitoefenkoers te komen staat nergens in het jaarverslag. Ik doe alvast een voorspelling dat het ca. 7,85 zal zijn. Bij een overname geld de 3 jaars termijn niet. HG en RvB hebben dus een financieel belang bij een lage koers op korte termijn. Welke RvC keurt zoiets goed? Is toch te ridicuul voor woorden.

Die methodiek staat idd niet in het jaarverslag, maar is wel ergens op de TT-site te vinden. Tot de toekenning van de opties wordt elk jaar besloten in een RvC- vergadering die enkele dagen tot ca. een week na de AVA plaatsvindt. De uitoefenkoers is gelijk aan de gemiddelde slotkoers van de laatste drie beursdagen voor de RvC-vergadering.

Naast die bonusopties zijn er vorig jaar 'restricted share units' (RSU's) ingevoerd, die door de RvB (niet de RvC) worden toegekend aan een selecte groep medewerkers. Die zijn vervelender dan de opties, omdat:
- Het zijn er meer dan de uitgereikte opties (in 2017 bijna 2x zoveel).
- Ze kennen helemaal geen uitoefenprijs, het zijn gewoon cadeautjes (met als 'fair value' de aandelenkoers op het moment van uitreiking, van belang voor de inkomstenbelasting).
- Ze worden na drie jaar automatisch omgezet in aandelen, zonder enige verdere cash-betaling.

Het laatste betekent een directe verwatering voor de overige aandeelhouders. Bij uitoefening van de bonusopties komt er tenminste nog enige cash binnen (nl. de uitoefenprijs). Als de uitoefenprijs hoger is dan de boekwaarde van een aandeel -wat de komende jaren vermoedelijk het geval zal zijn- stijgt daardoor het eigen vermogen per aandeel (zij het heel licht).
Bij de RSU's is daar geen sprake van. Die leiden direct tot een lager eigen vermogen p.a., en verwatering van de toekomstige winsten.
Tenzij TT weer tot aandeleninkoop overgaat natuurlijk...

tatje
0
Ha BDB,

Weer klasse van jou :-)

Ik weet niet of ik het helemaal snap, heb dus nog enkele vragen.

Restricted Stock Units (RSUs)[bewerken]

Restricted Stock Units zijn voorwaardelijk toegekende gratis aandelen waarvan de eigendom onder meer pas op de werknemer overgaat indien en / of voor zover de werknemer aan bepaalde voorwaarden voldoet. De datum waarop gemeten wordt of aan de voorwaarden voldaan is, wordt de vesting date genoemd genoemd. Een veel voorkomende voorwaarde is de voorwaarde dat de werknemer op de vesting date nog in dienst moet zijn: is de werknemer dat wel, dan krijgt hij de aandelen, is de werknemer dat niet, dan krijgt hij de aandelen niet. Daarnaast kunnen ook andere, bijvoorbeeld financiële voorwaarden, gesteld worden. Totdat de aandelen aan de werknemer geleverd worden, is hij in juridische zin nog geen aandeelhouder (dit in tegenstelling tot de houder van Restricted Stock). Dit betekent onder meer dat de werknemer tot het moment dat de aandelen geleverd zijn geen recht heeft op dividenden en in het algemeen in juridische zin niet met een aandeelhouder gelijkgesteld kan worden. In sommige gevallen heeft de werknemer contractueel wel recht op zogenoemde dividend equivalents. Dit zijn extra betalingen (betalingen boven op de toekenning van de gratis aandelen zelf) in aandelen en / of geld die gelijk zijn aan de dividenden die op de echte aandelen betaald zijn vanaf het moment van de toekenning tot het moment dat de aandelen geleverd worden.


1) de werknemer wordt pas na 3 jaar eigenaar, stel de koers is 50, betaalt hij dan over 50 inkomstenbelasting.
2) volgend jaar is een change of control, wordt hij dan direct eigenaar van die aandelen.
3)uitgereikte opties in 2017, zeg 1 miljoen, dus 2 miljoen stuks RSUs.
4) gelden die RSUs jaarlijks en worden zo ook 1 week na de AVA 2018 toegekend.

BVD.
Accuboor
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 17 mrt 2018 om 18:23:


[...]
Die methodiek staat idd niet in het jaarverslag, maar is wel ergens op de TT-site te vinden. Tot de toekenning van de opties wordt elk jaar besloten in een RvC- vergadering die enkele dagen tot ca. een week na de AVA plaatsvindt. De uitoefenkoers is gelijk aan de gemiddelde slotkoers van de laatste drie beursdagen voor de RvC-vergadering.

Naast die bonusopties zijn er vorig jaar 'restricted share units' (RSU's) ingevoerd, die door de RvB (niet de RvC) worden toegekend aan een selecte groep medewerkers. Die zijn vervelender dan de opties, omdat:
- Het zijn er meer dan de uitgereikte opties (in 2017 bijna 2x zoveel).
- Ze kennen helemaal geen uitoefenprijs, het zijn gewoon cadeautjes (met als 'fair value' de aandelenkoers op het moment van uitreiking, van belang voor de inkomstenbelasting).
- Ze worden na drie jaar automatisch omgezet in aandelen, zonder enige verdere cash-betaling.

Het laatste betekent een directe verwatering voor de overige aandeelhouders. Bij uitoefening van de bonusopties komt er tenminste nog enige cash binnen (nl. de uitoefenprijs). Als de uitoefenprijs hoger is dan de boekwaarde van een aandeel -wat de komende jaren vermoedelijk het geval zal zijn- stijgt daardoor het eigen vermogen per aandeel (zij het heel licht).
Bij de RSU's is daar geen sprake van. Die leiden direct tot een lager eigen vermogen p.a., en verwatering van de toekomstige winsten.
Tenzij TT weer tot aandeleninkoop overgaat natuurlijk...



Lekker weer, verbaast me niets. RvC is blijkbaar ook akkoord dat RvB dit doet...

AVA wordt echt negatief zonder groot goed nieuws...
tatje
0
Ha BDB,

Waar kan ik de toekenning van de RSUs vinden, met een eventuele bladzijde.

Of heb jij bronnen :-)


Naast die bonusopties zijn er vorig jaar 'restricted share units' (RSU's) ingevoerd, die door de RvB (niet de RvC) worden toegekend aan een selecte groep medewerkers. Die zijn vervelender dan de opties, omdat:
- Het zijn er meer dan de uitgereikte opties (in 2017 bijna 2x zoveel).
- Ze kennen helemaal geen uitoefenprijs, het zijn gewoon cadeautjes (met als 'fair value' de aandelenkoers op het moment van uitreiking, van belang voor de inkomstenbelasting).
- Ze worden na drie jaar automatisch omgezet in aandelen, zonder enige verdere cash-betaling.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

tatje schreef op 17 mrt 2018 om 21:15:


Ha BDB,
Waar kan ik de toekenning van de RSUs vinden, met een eventuele bladzijde.

Jaarverslag 2017, pg 83-84. En meer details verderop.

Die RSU's 'vesten' per jaar. Dat wil zeggen, na 1 jaar krijgt men 1/3 van de verkregen RSU's echt als aandelen in handen. Na 2 jaar in dienst weer 1/3, en na 3 jaar de rest.
Voor de Autonomos-boys geldt dat 'in dienst zijn' overigens niet.

Deze vesting-tijden (hoe moet je dat vertalen, "bedenktijd" of zo?) voor RSU's zijn veel korter dan bij de gebruikelijke share-based option plans. Kan dat betekenen dat TT moeite heeft om goede technici vast te houden?
Het zou me niets verbazen. Gezien het heilige geloof bij de Goddijntjes in leuke gadgets.
MAAR DIE TIJD IS VOORBIJ.

Echte inhoudelijk-deskundigen moeten bij TT wel gillend weglopen. Uitzondering R-P.Schaefer kan bij elke andere club veel meer verdienen. maar hij is trouw, en wil vrij zijn in zijn deterministische modellen. Anders dan Google dus.

jaar2018
0
DagWeek16 Mrt 2018

Korte termijn trend

Neutraal

Steun 7,504
Weerstand 8,408
Binnen het koersbereik van de 7,504 EUR en 8,408 EUR, is de trend op korte termijn neutraal.

De doorbraak van één van deze grenzen bij afsluiting zal een goede indicatie geven voor de toekomstige trend.


Middellange termijn trend

Dalend

Steun 7,504
Weerstand 8,408
Op middellange termijn gaat het effect naar een dalende trend. Onder de 8,408 EUR, kan een koersbodem gevormd worden op 7,504 EUR.

Enkel met een terugkeer van de koers boven de 8,408 EUR zou het effect uit deze negatieve spiraal kunnen ontsnappen.


Lange termijn trend

Dalend

Steun 7,504
Weerstand 8,623
Op lange termijn is de trend van het effect dalend. Onder de 8,623 EUR, kan een koersbodem gevormd worden op 7,504 EUR.

Enkel met een terugkeer van de koers boven de 8,623 EUR zou het effect uit deze negatieve spiraal kunnen geraken.
*Natte krant*
0
Technisch somber.
Veb behoorlijk negatief over tt.
Nog een maand te gaan maar de ava.
Weer worsten.
Of koekhappen.
apollo
0
quote:

*Natte krant* schreef op 18 mrt 2018 om 10:08:


Technisch somber.
Veb behoorlijk negatief over tt.
Nog een maand te gaan maar de ava.
Weer worsten.
Of koekhappen.



Kleine belegger: suidiciaal
Vanaf morgen: 5 dagen schelden, raggen, en tieren met veel ongeloof over de hoogte van de koers en het beleid van HG en z'n troela.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

*Natte krant* schreef op 18 mrt 2018 om 10:08:


Technisch somber.
Veb behoorlijk negatief over tt.
Nog een maand te gaan maar de ava.
Weer worsten.
Of koekhappen.

Er is geen sarcastischer poster dan jij. Makkelijk scoren zo?
Ook jouw humor is eindig.
Zodra je inhoudelijk wordt, vernietig ik jou.
mjmj
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 18 mrt 2018 om 08:50:


[...]
Jaarverslag 2017, pg 83-84. En meer details verderop.

Die RSU's 'vesten' per jaar. Dat wil zeggen, na 1 jaar krijgt men 1/3 van de verkregen RSU's echt als aandelen in handen. Na 2 jaar in dienst weer 1/3, en na 3 jaar de rest.
Voor de Autonomos-boys geldt dat 'in dienst zijn' overigens niet.

Deze vesting-tijden (hoe moet je dat vertalen, "bedenktijd" of zo?) voor RSU's zijn veel korter dan bij de gebruikelijke share-based option plans. Kan dat betekenen dat TT moeite heeft om goede technici vast te houden?
Het zou me niets verbazen. Gezien het heilige geloof bij de Goddijntjes in leuke gadgets.
MAAR DIE TIJD IS VOORBIJ.

Echte inhoudelijk-deskundigen moeten bij TT wel gillend weglopen. Uitzondering R-P.Schaefer kan bij elke andere club veel meer verdienen. maar hij is trouw, en wil vrij zijn in zijn deterministische modellen. Anders dan Google dus.





Een uittocht van talent? Dat lijkt me echt iets voor Justin om onderzoek naar te doen.
pwijsneus
0
quote:

mjmj schreef op 18 mrt 2018 om 11:12:


[...]


Een uittocht van talent? Dat lijkt me echt iets voor Justin om onderzoek naar te doen.


Vind het eigenlijk meer iets voor moneymakert, doet ie ook nog eens wat.
pwijsneus
0
Aankomende woensdag rentebesluit, en het woord handelsoorlog zal op korte termijn nog wel een paar keer vallen.

Mocht eea nog wat terugvallen ga ik full force bijkopen.

Weinig nieuws afgelopen tijd en weinig volume, dus meedobberen op macro's lijkt me. Zie het gejammer hier wel weer voorbij komen :DD

Zonnetje komt straks door. Prettige zondag nog!

Voor de liefhebber, artikel over MapBox: www.cofmag.com/raise-164-million-roun...

CEO zet zich in het artikel heel makkelijk even naast TT, HERE en Google. Vind ook dat Here en TT niet realtime genoeg zijn. Begrijp alleen niet hoe mapbox een autostream achtig product wil neerzetten met alleen telefoonprobes. Volgens mij gebruikt Tesla de kaarten van mapbox. Het duurt inmiddels een eeuwigheid voordat de update die "light years ahead" is wordt uitgerolt. Beide start-ups, beide vertraging.

moneymaker_BX
6
Ik zit erin met dik 14000 aandelen en ik zeg jullie: ik kots van het Management
Als ik alweer lees dat er volgende maand weer opties toegekend gaan worden aan een stelletje heikneuters 1 e klas die voor de aandeelhouders
NIKS maar dan ook HELEMAAL NIKS PRESTEREN
Het is zo een triest laf Management met zo een ongelofelijk slechte CEO
Daarom vind ik dat deze man met zijn team de keus hebben uit 2:
1 Allemaal vertrekken
2 Blijven zitten maar LEF tonen door veel nadrukkelijker TomTom te promoten en op de kaart te zetten en bovendien NIEUWE STRATEGIE dmv
OPSPLITSEN en/of MAPS VERKOPEN of nog beter HELEMAAL OVER LATEN NEMEN
Gebeurd punt 2 niet dan krijgt dit Management het heel zwaar uit diverse hoeken ik zal daar 1 hoek van zijn
Wie hier nog positief durft te zijn over deze eigen aasgieren moet zich diep schamen
We zitten hier om te verdienen maar we verliezen alleen maar
De tijd tikt echt nu voor dit Management en wie mij nu nog durft af te branden vanwege deze tekst die op VOLLEDIGE WAARHEID BERUST is is niet langer serieus meer te nemen
Echte kerels/dames scharen zich nu eens voor eens en altijd achter dit betoog en echt mensen ik hoor het graag van jullie
Laat je niet langer meer FOPPEN door deze ZELFVERRIJKERS
3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,878   Verschil +0,09 (+0,90%)
Laag 9,700   Volume 526.515
Hoog 9,945   Gem. Volume 953.334
21-okt-19 17:37
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium