Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom maart 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.177 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
Analisten hebben geen zin meer in TomTom en zelfs forumleden staan niet meer te springen om een maand Maart draadje te openen daarom doe ik het.
Hopelijk krijgen we deze maand waar we al 13 jaar sinds de beursnotering recht op hebben !
Muppet_Waldorf
0
quote:

De Klokkenluider schreef op 1 mrt 2018 om 08:06:



Hopelijk krijgen we deze maand waar we al 13 jaar sinds de beursnotering recht op hebben !


Theoretical openingprice ... alvast een tikkie lager.
vreemd vermogen
0
Bedankt voor de moeite om een maart draadje op te starten.Maart roert z'n staart. Geldt ook voor TomTom. Er zullen wel weer bakken gif uitgestort worden over de hoofden van het MT. Altijd leuk om te lezen. Geen technisch gezever of defrevs enz. Lekker oer Hollands klagen.
[verwijderd]
6
@ klokkenluider, denk er net zo over
moet enkel een juiste en correcte manier gevonden worden om aangehoord te worden.
denk dat de VEB onze belangen dient en goed kan vertegenwoordigen en hopelijk toegang weet te vinden tot een sponsor met een aanmerkelijk belang, want we moeten wel realistisch blijven en om een stem te krijgen moet je wel minstens 10% vd aandelen meekrijgen

de VEB heeft 40.000 leden, dus daar zullen er zeker tussen zitten die in TT beleggen, maar vrees dat ze toch niet meer dan ( wilde gok) 5 @ 10 mio aandelen representeren een 2,5% - 5% ?
VEB heeft dan wel weer het voordeel dat ze als vereniging zich beter kunnen presenteren dan een individu op een één mans missie, dat geeft toch een beetje een Don Quichot gevoel.

afbranden moeten we niemand die actie wenst te ondernemen, iedereen kan prima zelf uitmaken of je hier aan mee wil doen.

@ Ketchup- Catch-up

Zie onderstaande tekst die ik toegestuurd kreeg.

De VEB krijgt dagelijks tientallen TomTom gerelateerde mails/klachten. Inmiddels beraadt Maarten Sanders, partner bij advocatenkantoor Bergh Stoop & Sanders uit Amsterdam zich op een actie. Maarten Sanders is tevens voorzitter van de Raad van Toezicht van de Vereniging voor Effectenbezitters. Een actie zoals het collectief aanbieden van TomTom aandelen aan een hoogste bieder zal voor de VEB een vernieuwende en niet ondenkbare vorm van belangenbehartiging zijn, en, in het licht van dreigende Ten Cate scenario’s of disruptie, een wenselijke.
De VEB vertegenwoordigt een aandelenpakket ter grootte van dat van John de Mol. Laatste AVA 12 % van de aanwezige stemmen. Reken zelf maar uit hoeveel dat er zijn. Dat betekent dat indien er via de VEB een hoogste bieder actie zou komen, deze direct een belang van 10% kan nemen.

Ik heb mijn aandelen inmiddels ook aangemeld, en hoop dat er nog velen volgen.


Sunshine Band
0
Met het risico dat ik afgebrand wordt; kreeg je die tekst van VEB? Indien 'ja'; dan TOP werk!

In dat geval: serieuze shit voor TT!
Ik vind trouwens dat VEB hier dan zelfstandig mee naar buiten moet komen!

Het aanmelden van aandelen bij VEB betekent overigens ook niet dat die allemaal beschikbaar zijn voor een openbaar bod..
Meryntje
1
Ik wil niet lullig doen, maar als de VEB een dergelijke actie gaat ondernemen meld ik 10 k aandelen aan en die waren niet aanwezig op de vorige AVA. (En ik kan er nog meer mobiliseren)

Groet uit Grunn.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 1 mrt 2018 om 08:22:


Met het risico dat ik afgebrand wordt; kreeg je die tekst van VEB?

In dat geval: serieuze shit voor TT!
Ik vind trouwens dat VEB hier dan zelfstandig mee naar buiten moet komen!

Het aanmelden van aandelen bij VEB betekent overigens ook niet dat die allemaal beschikbaar zijn voor een openbaar bod..
@ Sunshine Band

Uiteraard ga ik niet zijn naam/email hier vermelden, denk wel dat het iemand is die wat dichter bij het VEB vuur zit.

Krijg ook zelf de indruk, dat de inspanningen die de VEB nu doet serieuze shit is voor het management van TT.
Erik9400
1
De technische kant is ook interessant maar we proberen hier geld te verdienen....

Het is niet de techniek die de koers bepaald maar de roversbende op het hoofdkantoor.

[verwijderd]
0
Dit moet echt even op het nieuwe draadje, want Harrysnel slaat wederom de spijker op zijn kop.


harrysnel schreef op 28 feb 2018 om 23:40:

Als we de Goddijntjes nog een keer aan geld willen helpen dan is er nu een mooie kans.



"Music streaming service Spotify files to go public, lost $1.5 billion last year

Spotify filed to go public on Wednesday.

The company will begin trading on the New York Stock Exchange under the ticker name SPOT. According to the company, shares have traded as high as $132.50 on private markets, which would give the company a valuation over $23 billion based on ordinary shares outstanding as of February 22..."

www.cnbc.com/2018/02/28/spotify-files...



Rinkelberg (de Goddijntjes) zijn naast oa Fidelity (zitten ook in TomTom) privaat aandeelhouder van Spotify. Spotify gaat geen nieuwe aandelen plaatsen maar de bestaande aandelen worden geregistreerd en kunnen daarna verhandeld worden op de beurs in VS. Dit is dus geen normale IPO waar beleggers kunnen inschrijven op nieuwe aandelen en er na bookbuilding een toewijzing en prijs volgt. Als je hier wilt instappen koop je bestaande aandelen, mogelijk van onze eigen TomTom toppers. Dus......kopers gezocht. Goldman Sachs, jaja daar zijn ze weer, de partij die de claimemissie 2009 waar Founders weer goedkoop bijkochten rond E5 begeleidde, zal als 1 van de banken dit feest organiseren. De ticker SPOT ..... daar kun je makkelijk GOEDKOOP achter denken.


En "grappig" de opmerking van Spotify zelf die ik vet heb gemaakt in artikel dat "de prijs voor aandeel buiten de beurs al $132 was wat dan een waardering geeft van $23 miljard". Wordt daarmee alvast gesuggereerd dat dit een redelijke prijs is om de boel te slijten aan de nieuwe kopers van dit buitenkansje. In 2015 was waardering Spotify volgens onderstaand artikel nog $8,5 miljard na grote financieringsronde en dat betekent dan dat Spotify bijna 3X zoveel waard geworden is in 2,5 jaar:

www.nrc.nl/nieuws/2015/06/11/spotify-...



So what?
moneymaker_BX
0

Meer winst Peugeot-maker ondanks verlies Opel
Gepubliceerd op 1 mrt 2018 om 08:25 | Views: 26

Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
Peugeot 28 feb
18,62 0,00 (0,00%)

PARIJS (AFN/RTR) - Automaker PSA Group, de maker van onder meer Peugeot en Citroën, heeft afgelopen jaar meer winst gemaakt. Dit ondanks de mindere resultaten bij het onlangs overgenomen Opel. De Fransen zijn naar eigen zeggen hard aan de slag met het opkalefateren van het onlangs van General Motors overgenomen onderdeel.

Onder de streep resteerde voor PSA een bedrag van 1,9 miljard euro wat een stijging met 11,5 procent betekende ten opzichte van een jaar eerder. De omzet viel op jaarbasis ruim een vijfde hoger uit op 65,2 miljard euro.

De operationele winst steeg met bijna een kwart tot 4 miljard euro, na aftrek van een verlies van 157 miljoen euro in de laatste vijf maanden van het jaar bij Opel. PSA is momenteel in overleg met vakbonden over een reorganisatie bij Opel, dat al jaren rode cijfers schrijft.

tatje
0
De omzet viel op jaarbasis ruim een vijfde hoger uit op 65,2 miljard euro.

We hebben het over de PSA group !

1/5 dassss toch 20% meer omzet !

PSA is toch 1 van de grootste klanten van Tom Tom.

En nu !

Executive
0
quote:

tatje schreef op 1 mrt 2018 om 09:37:


De omzet viel op jaarbasis ruim een vijfde hoger uit op 65,2 miljard euro.

We hebben het over de PSA group !

1/5 dassss toch 20% meer omzet !

PSA is toch 1 van de grootste klanten van Tom Tom.

En nu !




dalen
F814
1
@ klokkenluider, denk er net zo over
moet enkel een juiste en correcte manier gevonden worden om aangehoord te worden.
denk dat de VEB onze belangen dient en goed kan vertegenwoordigen en hopelijk toegang weet te vinden tot een sponsor met een aanmerkelijk belang, want we moeten wel realistisch blijven en om een stem te krijgen moet je wel minstens 10% vd aandelen meekrijgen



@Deklokkenluider,

Waarom geef je een reactie op je eigen post vanmorgen?
Nog een alias misschien?
Sunshine Band
0
quote:

F814 schreef op 1 mrt 2018 om 09:51:


@ klokkenluider, denk er net zo over
moet enkel een juiste en correcte manier gevonden worden om aangehoord te worden.
denk dat de VEB onze belangen dient en goed kan vertegenwoordigen en hopelijk toegang weet te vinden tot een sponsor met een aanmerkelijk belang, want we moeten wel realistisch blijven en om een stem te krijgen moet je wel minstens 10% vd aandelen meekrijgen



@Deklokkenluider,

Waarom geef je een reactie op je eigen post vanmorgen?
Nog een alias misschien?

Dit was een onhandig weergegeven citaat van @wies uit een ander draadje
dubbel f
8
Allen, ik heb vanmorgen onderstaande reactie ontvangen van de VEB inz. vertegenwoordiging bij de komende AVA:

De VEB volgt TomTom al jaren kritisch en zal dit ook blijven doen.
De VEB meent dat de situatie bij TomTom vooralsnog geen basis biedt voor een collectieve juridische actie.
De VEB constateert dat TomTom geen economische waarde creëert, maar ook onvoldoende toelicht op welke wijze zij dat in de toekomst wel zal gaan doen.
De VEB is voornemens voorafgaande aan de AVA een diepgaandere economische analyse voor haar leden (barometer) aan te reiken.
Sommige (particuliere) beleggers menen dat een opgesplitst TomTom bij wijze van spreken miljarden extra zou opleveren. Of dit via een stevige economische analyse onderbouwd kan worden, of vooral wishful thinking is, is de vraag.
Bovenal moet het bestuur van TomTom duidelijk maken hoe zij in de toekomst economische waarde gaat creëren. In het kielzog hiervan moet het dividendbeleid opnieuw ter sprake komen. Fundamenteel moet ook worden gesproken over al dan niet opsplitsen, Management-Buyout, overnames plegen of overgenomen worden.
Bij die fundamentele keuzes moet ook de governance worden bewaakt: hoe zorgt (de RvC van) TomTom ervoor dat de belangen van de beleggers die niet zijn gelieerd aan de oprichters correct worden gewaarborgd?
Ook in de komende AVA zal de VEB proberen deze thema’s aan de orde te brengen. Errol Keyner zal waarschijnlijk de VEB vertegenwoordigen.

[verwijderd]
0
quote:

F814 schreef op 1 mrt 2018 om 09:51:


@ klokkenluider, denk er net zo over
moet enkel een juiste en correcte manier gevonden worden om aangehoord te worden.
denk dat de VEB onze belangen dient en goed kan vertegenwoordigen en hopelijk toegang weet te vinden tot een sponsor met een aanmerkelijk belang, want we moeten wel realistisch blijven en om een stem te krijgen moet je wel minstens 10% vd aandelen meekrijgen



@Deklokkenluider,

Waarom geef je een reactie op je eigen post vanmorgen?
Nog een alias misschien?
Kom op zeg, 1 alias is genoeg voor mij hoor.
Zoals je misschien nu weet was het een reactie op Ketchup-Catch up uit vorig draadje
moneymaker_BX
0
moneymaker_BX
0

This page highlights the main events that TomTom is speaking at or sponsoring. It is not an exhaustive list of all events attended by TomTom or TomTom employees


UPCOMING EVENTS
DATE DETAILS REMIND ME
Mar 3–5, 2018
ESRI Partner Conference - Palm Springs, CA
Email
OutlookGoogle
Mar 8–18, 2018
International Motor Show - Geneva
lucky14
0
quote:

dubbel f schreef op 1 mrt 2018 om 10:17:


Allen, ik heb vanmorgen onderstaande reactie ontvangen van de VEB inz. vertegenwoordiging bij de komende AVA:

De VEB volgt TomTom al jaren kritisch en zal dit ook blijven doen.
De VEB meent dat de situatie bij TomTom vooralsnog geen basis biedt voor een collectieve juridische actie.
De VEB constateert dat TomTom geen economische waarde creëert, maar ook onvoldoende toelicht op welke wijze zij dat in de toekomst wel zal gaan doen.
De VEB is voornemens voorafgaande aan de AVA een diepgaandere economische analyse voor haar leden (barometer) aan te reiken.
Sommige (particuliere) beleggers menen dat een opgesplitst TomTom bij wijze van spreken miljarden extra zou opleveren. Of dit via een stevige economische analyse onderbouwd kan worden, of vooral wishful thinking is, is de vraag.
Bovenal moet het bestuur van TomTom duidelijk maken hoe zij in de toekomst economische waarde gaat creëren. In het kielzog hiervan moet het dividendbeleid opnieuw ter sprake komen. Fundamenteel moet ook worden gesproken over al dan niet opsplitsen, Management-Buyout, overnames plegen of overgenomen worden.
Bij die fundamentele keuzes moet ook de governance worden bewaakt: hoe zorgt (de RvC van) TomTom ervoor dat de belangen van de beleggers die niet zijn gelieerd aan de oprichters correct worden gewaarborgd?
Ook in de komende AVA zal de VEB proberen deze thema’s aan de orde te brengen. Errol Keyner zal waarschijnlijk de VEB vertegenwoordigen.




Dubbel, een AB voor je initiatief!!
*Natte krant*
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 1 mrt 2018 om 10:22:



Zoekresultaten
Autosalon van Genève 2018. Van:
donderdag 8 maart
Tot:
zondag 18 maart

6,7 maart persdagen. Maar dat had je al gelezen neem ik aan.
3.177 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,820   Verschil +0,06 (+0,58%)
Laag 10,720   Volume 399.083
Hoog 10,990   Gem. Volume 484.504
18-sep-19 17:35
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium