Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air France KLM 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 184 185 186 187 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
manuss
0
quote:

FC Barcelona schreef op 22 okt 2018 om 20:47:


De 8 euro werkt nog steeds als een zwart gat ; elke koersverhoging wordt weer opgezogen ; elk positief advies
verdwijnt gaande de dag als sneeuw voor de zon !
Te veel short en die hebben nog steeds de macht helaas ; zij spelen echt met dit aandeel ; en meestal versterkt dit geweld na 15.30uur als de USA open gaat .Evenals bij BESI overigens ; ook een belachelijk hoog % short die de boel regeert.
De hele Nederlandse beurs zit opgezadeld met dat shorters-volk (vooral uit Amerika). Geen enkel aandeel wordt beoordeeld naar zijn/haar bedrijfsactiviteiten. Het wordt nu echt tijd dat in Nederland paal en perk wordt gesteld aan short gaan. Zoals reeds gebeurd in veel landen!!!
FC Barcelona
0
Ik zou het allemaal nog niet eens zo erg vinden indien nu het % short maar eens zou afnemen ; maar het shortregister laat nog steeds iets anders zien ; ik begin bijna mijn twijfels te hebben bij de juistheid van dit register.
Erwin L
0
Ik geloof niet dat shorters de reden zijn van de koersdaling. Shorters komen op bedrijven af die kwetsbaar zijn. Vervolgens komt de koers wellicht verder onder druk te staan. Shorters zijn op zich geen reden voor koersdalingen. De aanwezigheid van shorters is een symptoom van diepere oorzaken. Goed dat de arbeidsconflicten voorlopig opgelost zijn. Wat momenteel meespeelt is dat de luchtvaart in gevecht is tegen de giftige cocktail van lagere opbrengst per verkochte stoel en stijgende olieprijzen. Bovendien speelt het algemene beursklimaat ook een belangrijke rol bij een conjunctuurgevoelige branche als de luchtvaart. Ik zie wel lichtpunten voor AF/KLM nu Ben Smith zo voortvarend te werk gaat maar voor de echte koersstijgingen zullen we, denk ik, nog wel even geduld moeten hebben.
steef78
0
Hoop dat de pre een goede indicatie is. 8,34 inmiddels maar ik betwijfel of het daarop gaat openen.
manuss
0
materetjo
0
Erwin L
0
quote:

materetjo schreef op 23 okt 2018 om 10:18:


Daling kan ook niet anders gezien de hele beurs....wachten op betere tijden!


Dat denk ik ook. LH en IAG staan ook dik in het rood, hoewel iets minder dan AF/KLM. Het verschil is m.i. echter te klein om conclusies uit te trekken. Hetzelfde beeld was gisteren zichtbaar maar wel met kleinere verschillen. Stand van de 3 op moment van schrijven:

AF/KLM:-3,46%
IAG:-1,60%
LH:-2,06%

Van de pakweg 10 Europese airlines die ik volg staat er momenteel niet één in het groen.
manuss
0
7,75 gezien, nu graag de 8,75. Moet toch kunnen, gezien de koersadviezen van de laatste paar dagen:

Datum Guru Advies Koersdoel
22 okt Oddo & Cie kopen 11,10
19 okt Credit Suisse houden 9,40
18 okt HSBC kopen 10,00
17 okt RBC Capital Markets kopen 10,50
17 okt RBC Capital Markets kopen 10,50

Erwin L
0
quote:

manuss schreef op 23 okt 2018 om 12:23:


7,75 gezien, nu graag de 8,75. Moet toch kunnen, gezien de koersadviezen van de laatste paar dagen:

Datum Guru Advies Koersdoel
22 okt Oddo & Cie kopen 11,10
19 okt Credit Suisse houden 9,40
18 okt HSBC kopen 10,00
17 okt RBC Capital Markets kopen 10,50
17 okt RBC Capital Markets kopen 10,50




Dit ligt aan de tijdshorizon voor de koersdoelen en of de adviseurs wel/geen rekening hebben gehouden met algemene tegenwind op de beurs. Wie weet, tikt AF/KLM de komende 12 maanden de 10,00 aan.......
Erwin L
0
De luchvaartaandelen herstellen weer een beetje, gedreven door een kleine 2% daling van de olieprijs. SAS (1%) en Ryanair (2%) noteren inmiddels weer in het groen. Wie weet wordt het alsnog een groene dag vandaag voor AF/KLM.
manuss
0
quote:

havik of duif schreef op 23 okt 2018 om 16:37:


Toch weer heel veel knikkende knieën.
Ik 2 stuks!!
havik of duif
0
quote:

manuss schreef op 23 okt 2018 om 17:13:


[...] Ik 2 stuks!!
Van jou niet verwacht je zou er toch tegen moeten kunnen.
manuss
0
DAAR IS YTEKE DE JONG WEER:

Analyse: Tweederangspositie KLM lijkt beklonken
Door YTEKE DE JONG

in FINANCIEEL


De nieuwbakken bestuursvoorzitter Ben Smith van Air France KLM wordt in Frankrijk alom toegejuicht, tot aan de Franse minister van Financiën aan toe. Afgelopen vrijdag heeft hij een akkoord met de vakbonden van Air France bereikt, een loonsverhoging van 4% die in drie tranches wordt vergeven. Smith, ruim een maand in functie, krijgt nu lof toegezwaaid voor een simpel akkoord. Zijn voorganger Janaillac bood hetzelfde en moest het veld ruimen na een staking die de onderneming €335 miljoen heeft gekost.

Er is nog niets afgesproken over meer gewerkte uren in ruil voor dat geld. Het kost de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie jaarlijks minimaal €165 miljoen extra. Geld dat niet terugverdiend gaat worden vanwege de moordende concurrentie. Daarbij kan Air France dit zich eigenlijk niet veroorloven. Het zit zwaar in de rode cijfers, met alle gevolgen voor de investeringscapaciteit van dien.

Maar nu de eerste klus in Frankrijk ogenschijnlijk is geklaard voor Smith, staat de volgende op de rol. En die gaat over de zelfstandige bedrijfsvoering van KLM, die ceo Smith en niet-uitvoerend voorzitter Anne-Marie Couderc willen inperken.

President-directeur Pieter Elbers van KLM krijgt alleen de positie naast de ceo, wanneer Smith als uitruil in de raad van commissarissen van KLM mag plaatsnemen. Woensdag zou het bestuur van Air France KLM hierover een besluit nemen. Het besluit is in tegenspraak met alle afspraken die daar met de Nederlandse regering over zijn gemaakt. Minister Hoekstra is echter nog niet naar Parijs afgereisd, ondanks toezeggingen.

Dat lijkt wederom een vrijbrief voor het holdingbestuur, nadat de Nederlandse regering in het verleden al steken liet vallen als het gaat om garanties met betrekking tot de ontwikkeling van Schiphol en werkgelegenheid bij KLM. Vanuit goed ondernemingsbestuur is de commissariszetel een gedrocht. Smith, die al in een gezagsverhouding staat tot Elbers, wil hem dan controleren via de rvc.

Dat het al weken duurt voordat Elbers benoemd wordt, toont aan dat Parijs tornt aan afspraken die in het verleden zijn gemaakt omdat men een uitruil nodig vindt. Anders zou de benoeming van de KLM-topman in het hoofdbestuur een formaliteit zijn, na alles wat hij voor de KLM en in de afgelopen maanden voor de combinatie heeft gedaan. Elbers moet genadebrood eten, terwijl dat gezien zijn statuur eigenlijk geen pas geeft. Smith lijkt een wolf in schaapskleren, die intern duidelijk aangeeft waar zijn prioriteit ligt. Eerst Air France, dan de rest, waarmee de tweederangs positie van KLM binnen de groep beklonken lijkt.
manuss
0
OLIEPRIJS KELDERT

dinsdag 23 oktober 2018 19:36
Saoedi-Arabië belooft meer te produceren.

(ABM FN-Dow Jones) De olieprijs daalde dinsdagavond fors, tot de laagste niveaus in ongeveer twee maanden.

De decemberfuture voor een vat West Texas Intermediate-olie daalde dinsdag 4,2 procent tot 66,30 dollar per vat op de New York Mercantile Exchange. Ook een vat Brent-olie, de wereldwijde standaard, werd 4 procent minder waard.

De stemming werd gedrukt door een daling op de aandelenmarkten, die in gang werd gezet door China. Net als aandelen worden grondstoffen en olie door beleggers gezien als risicovol.

"De olieprijs daalt door zorgen over overproductie in de komende maanden. De risicomijdende toon op de aandelenmarkten helpt daarbij niet", zei analist Fawad Razaqzada van Forex.com.

Beleggers richtten zich op de toezegging van Saoedi-Arabië dat het land een verantwoordelijke rol zal spelen in de energiemarkten, ondanks internationale kritiek op de moord op de dissidente journalist Jamal Khashoggi.

Energieminister Khalid al-Falih zei onlangs tegen het Russische persbureau Tass dat Saoedi-Arabië zijn productie zal opvoeren van 10,7 miljoen naar 11 miljoen vaten per dag. Daarmee lijkt het land tegemoet te willen komen aan de wens van de Amerikaanse president Trump om de olieprijs weer omlaag te drukken, na de recente stijgingen.

Diverse Amerikaanse Congres-leden hebben opgeroepen tot sancties tegen Saoedi-Arabië, nadat de regering van het land toegaf dat de journalist werd vermoord in zijn consulaat in Istanbul. De regering van de Amerikaanse president Trump lijkt echter terughoudend om maatregelen te treffen, ook al omdat sancties tegen Iran, een rivaal van Saoedi-Arabië in het Midden-Oosten, volgende maand ingaan.

Intussen voerde de Turkse president Recep Tayyip Erdogan de druk op de Saoedische koning op door te zeggen dat hij "sterk bewijs had dat deze moord gepland was" door de Saoedische leiders, die dat tot dusverre hebben ontkend.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl
havik of duif
0
Mijn verwachting voor de Q3 cijfers zijn goed, geen stakingskosten en meer passagiers tegen hogere prijzen en daarom verwacht ik ook dat er voor 31 oktober een overeenstemming met de piloten zal worden gepresenteerd. Met een gerust hart wacht ik op de uitkomst.
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 184 185 186 187 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 10,210   Verschil -0,03 (-0,24%)
Laag 10,105   Volume 1.441.618
Hoog 10,280   Gem. Volume 2.549.343
18-okt-19 17:35
label premium

Air France-KLM: turbulenties

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium