Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air France KLM 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
BelgFre
0
quote:

havik of duif schreef op 19 okt 2018 om 15:22:


[...] Wil je het bewijs leveren anders gaat het op koersmanipulatie lijken en dat wil je niet aan je broek hebben.

zeker niet :)
twitter eens air france zoeken
daar zal je rond 14:50 vinden dat ze niet tekenden
en plots dat er bonden well akkoord gaan...
manuss
0
quote:

BelgFre schreef op 19 okt 2018 om 15:25:


www.latribune.fr/entreprises-finance/...
Ongelooflijk ! Air France en de vakbonden ondertekenen een loonovereenkomst
Door Fabrice Gliszczynski | 19/10/2018, 15:07

Na 10 maanden onrust gekenmerkt door 15 stakingsdagen die het bedrijf 335 miljoen euro kosten en een grote bestuurscrisis, ondertekende Air France, nu geleid door zijn nieuwe Canadese baas, een loonovereenkomst met vakbonden.
Het is officieel. Zoals La Tribune sinds donderdagochtend heeft aangekondigd, hebben het management van Air France en een zeer groot aantal representatieve vakbonden van het bedrijf vrijdag 19 oktober een overeenkomst ondertekend over lonen die eindigen op 10 maanden turbulentie, gemarkeerd door 15 dagen staking in de eerste helft en een serieuze crisis van bestuur.
BelgFre
0
Aan koers te zien possitief onthaald dit resultaat...
samenhorigheid vd bonden gebroken op deze manier ook..
manuss
0
CGT en SNPL hebben niet ondertekend
Dus, alleen de CGT en de SNPL, de nationale vereniging van verkeersvliegers niet hebben ondertekend. De eerste omdat het voldoet aan zijn kantoor volgende week, de tweede vanwege een onenigheid over de datum van betaling van de tweede tranche van 2%. De SNPL wilde het te worden voortbewogen door een dag, 31 december 2018 en niet op 1 januari 2019. Dit voorschot toegestaan ??om een ??stijging van 4% in 2018, dicht bij de 5.1 door de Inter gevraagde% laten zien, en laat de vraag van 2019 toenemen.

Er is inderdaad een dubbelzinnigheid in de overeenkomst omdat sommige vakbonden geloven dat de onderhandelingen die voor oktober worden gepland, zich zullen richten op het jaar 2019 en degenen die integendeel denken dat het jaar 2019 is geregeld en dat ze betrekking zullen hebben op jaar 2020. "De zin in de overeenkomst" volgende onderhandeling "is inderdaad erg vaag. Als de eersten gelijk hebben, zal Ben Smith rust hebben gebracht tegen lagere kosten
manuss
0
quote:

BelgFre schreef op 19 okt 2018 om 15:30:


Aan koers te zien possitief onthaald dit resultaat...
samen horigheid vd bonden gebroken op deze manier ook..
Belgfre, bedankt voor je link!!!
BelgFre
0
quote:

manuss schreef op 19 okt 2018 om 15:32:


[...] Belgfre, bedankt voor je link!!!

geen probleem
sorry voor het vertaalwerk ;)
manuss
0
De koers weet nog geen richting te vinden. CEO Smith moet eerst met een verklaring komen!
manuss
0
quote:

BelgFre schreef op 19 okt 2018 om 15:30:


Aan koers te zien possitief onthaald dit resultaat...
samenhorigheid vd bonden gebroken op deze manier ook..
De markt heeft het heel moeilijk om deze overeenkomst op waarde te schatten. Nog even afwachten dus!
manuss
0
Piloten onderhandelen over een aanvullende verhoging
De piloten zullen een extra verhoging bilateraal onderhandelen met het management. Zelfs als ze niet op de daken schreeuwden, vroegen de piloten altijd om een ??loonstijging van 10,7%: + 6% in de context van de algemene, intercategorieverhogingen (een claim verminderd tot 5,1% daarna) en + 4,7% in het categorische kader, waarin de piloten een verhoging van de vergoeding zouden krijgen in ruil voor maatregelen die het bedrijf in staat stellen om geld te besparen. Als het categorische deel echter naar 4% gaat in plaats van 6% waar oorspronkelijk op gehoopt werd, zal het 2% in de totale envelop missen, behalve om het categorische deel met 2% te verhogen tot + 10,7%.

In de tussentijd is deze overeenkomst niet zo ver verwijderd van het voorstel van Jean-Marc Janaillac toen hij in 2018 een verhoging van 2% voorstelde, gevolgd door een gemiddelde stijging van 1,65% in de komende drie jaar. Desalniettemin staat het de vakbonden toe om niet drie jaar vast te zitten en hopen ze meer te verdienen.

"Dat allemaal," betreuren degenen die moeite hebben met het verteren van de 335 miljoen euro die het bedrijf heeft verloren met de 15 dagen van de staking.

Ben Smith, een bliksemsucces
De ondertekening van deze overeenkomst zou uiteraard in het voordeel zijn van Benjamin Smith, de nieuwe CEO van Air France-KLM en, tijdelijk, tot 31 december, Air France. Slechts een maand geleden werd de 47-jarige Canadees unaniem gesteund door de vakbonden en werknemers die hij ontmoette door zijn toewijding, zijn luistervaardigheden en zijn kennis van de sector.

"Door te ondertekenen, is het ook een weddenschap in Ben Smith die we willen doen, een vertrouwenscontract dat we met hem willen uitgeven", zei een vakbondsofficier die anoniem wil blijven.

Omdat, voorbij deze overeenkomst, iedereen wacht op het herstelplan dat Ben Smith zal verzinnen. Op dit punt kan een overeenkomst ook belangrijk zijn in het kader van de Air Transport Conference. Het zou de regering inderdaad kunnen aanmoedigen om maatregelen te nemen om de concurrentiepositie van de Franse vlag te verbeteren.

Ben Smith heeft echter ook geprofiteerd van een veel gunstiger economisch klimaat dan zijn voorgangers. De vakbonden waren zich er goed van bewust dat ze moeite zouden hebben om de troepen te mobiliseren om een ??nieuw conflict opnieuw te lanceren. En na twee jaar de hoofden van de twee bazen van Air France-KLM (Alexandre Juniac, vervolgens Jean-Marc Janaillac) en Air France (Frédéric Gagey en Franck Terner) te hebben laten vallen, zou het ingewikkeld zijn geweest om dat van Ben Smith snel te hebben.

voda
0
quote:

manuss schreef op 19 okt 2018 om 15:36:


De koers weet nog geen richting te vinden. CEO Smith moet eerst met een verklaring komen!

In de MidKap leverde luchtvaartcombinatie Air France-KLM een deel van de winst van een dag eerder weer in en zakte 4,6 procent. Volgens sommige Franse media zal er vrijdag nog geen akkoord tussen piloten van Air France en het bedrijf worden gesloten over een nieuwe cao. Op donderdag zorgden berichten over een naderend akkoord voor opluchting onder beleggers.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-191018-238/Rand...
manuss
0
quote:

voda schreef op 19 okt 2018 om 15:51:


[...]
In de MidKap leverde luchtvaartcombinatie Air France-KLM een deel van de winst van een dag eerder weer in en zakte 4,6 procent. Volgens sommige Franse media zal er vrijdag nog geen akkoord tussen piloten van Air France en het bedrijf worden gesloten over een nieuwe cao. Op donderdag zorgden berichten over een naderend akkoord voor opluchting onder beleggers.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-191018-238/Rand...
Ja, die piloten, daar gaat het eigenlijk om! T'is te hopen dat er spoedig ook met de piloten een akkoord wordt gesloten. Het is dus weer afwachten.
torro
0

Loonsverhoging met terugwerkende kracht en per 1 januari 2019
(ABM FN-Dow Jones) Air France heeft een akkoord bereikt met de vakbonden over een loonsverhoging voor het cabine- en grondpersoneel. Dit maakte luchtvaartmaatschappij Air France-KLM vrijdag bekend.
De vakbonden vertegenwoordigen 76,4 procent van de werknemers, die hebben gestemd bij de laatste vakbondsverkiezingen. Het akkoord is daarom bindend.
Het akkoord behelst onder meer een loonsverhoging van 2 procent, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2018. Ook komt er een loonsverhoging van nog eens 2 procent per 1 januari 2019.
Het Franse personeel legde eerder dit jaar al meerdere dagen het werk neer om een loonsverhoging af te dwingen.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Erwin L
0
Mooi dat er een akkoord is. Nu aanpakken, laten zien dat je je salaris waard bent en goede resultaten voor AF/KLM neerzetten.
Tinustussengas
0
Jammer. Voor vandaag te laat. Maandag dan maar positief reageren!? En dan langzaam terug naar het niveau van eind januari? € 14,30? Dát zou lekker zijn. Ik zie de reactie's al voor me: dream on. Maar ja. Wie weet!
manuss
0
Ben Smith doorbreekt impasse bij Air France na cao-akkoord

Luchtvaartmaatschappij Air-France en vijf Franse vakbonden hebben vrijdag een nieuw cao-akkoord ondertekend, waarover donderdagavond al overeenstemming was bereikt. Het akkoord voorziet in een loonsverhoging van 4% voor 2018 en 2019.

Het nieuwe cao-akkoord wordt algemeen gezien als een groot succes voor de kersverse nieuwe topman van Air France-KLM, de Canadees Ben Smith. De zustermaatschappij van KLM is maandenlang het doelwit geweest van stakingsacties.

De vakbonden vertegenwoordigen 76,4% van alle werknemers bij Air France. De overeenkomst is gesloten met de vakbonden voor grond- en cabinepersoneel. De grootste pilotenvakbond, SNPL AF, heeft zich nog niet bij het cao-akkoord aangesloten. Niettemin maakte Air France vrijdagmiddag bekend dat de bereikte cao-overeenkomst zal worden uitgevoerd. Het akkoord biedt een 'nieuw perspectief', verklaarde Ben Smith. 'Ik hoop dat dit het toekomstige succes van onze luchtvaartmaatschappijen zal waarborgen.'

Air France was al meer dan een half jaar verwikkeld in een slepend loonconflict met de vakbonden. Die eisten een loonsverhoging van 5,1% voor dit jaar. Air France wilde uiteindelijk niet verder gaan dan een salarisverhoging van 7% in vier jaar tijd.

Honderden miljoenen schade
Het conflict leidde tot vijftien stakingsdagen en een financiële schadepost van € 355 mln. Bovendien moesten ook topman Jean-Marc Janaillac en een voorganger van hem opstappen en had het cao-conflict een nadelige invloed op de situatie bij zusterbedrijf KLM.

Het cao-akkoord bij Air France voorziet in een loonsverhoging van 2% met terugwerkende kracht tot 1 januari 2018. Vanaf 1 januari 2019 komt daar nog eens 2% bij. Bovendien krijgen de laagstbetaalde werknemers nog een extraatje. De volgende cao-onderhandelingsronde begint in oktober volgend jaar.

Franse media spraken vrijdag over het 'eerste succes' voor topman Ben Smith. De Franse zakenkrant La Tribune noemde het 'ongelooflijk' dat de vakbonden en Air France het eens zijn geworden over een nieuw loonakkoord.

Het cao-akkoord zal in elk geval tijdelijk en waarschijnlijk voor langere tijd voor arbeidsrust zorgen bij Air France. Essentieel voor de Canadese topman, die na zijn aantreden meteen al onder vuur van de vakbonden kwam te liggen vanwege zijn fors hogere salaris dan zijn voorgangers. Smith moet laten zien dat de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep het kan opnemen tegen de goedkopere concurrenten EasyJet en Ryanair en snelgroeiende spelers op de markt voor intercontinentale vluchten, zoals Emirates en Norwegian.

Smith wist als chief operating officer bij Air Canada met succes langjarige arbeidsovereenkomsten te sluiten met het personeel. Nu herhaalt hij die truc, die in Frankrijk echter veel lastiger was, omdat de Franse vakbonden veel meer macht hebben dan de Canadese vakbonden.
alrob
0
Dat zal de koers toch maandag hoger zetten; vreemd dat de koers er vrijdagmiddag laat nauwelijks op reageerde. Was ieder al naar huis?
3.832 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 10,445   Verschil +0,11 (+1,06%)
Laag 10,260   Volume 640.061
Hoog 10,475   Gem. Volume 2.304.202
23-okt-19 15:27
label premium

Air France-KLM: turbulenties

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium