Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Kendrion 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
188 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
williedevil
0
Koers gaat inderdaad door het putje, het aandeel ligt onder schot van een shorter. Ingegeven door een onzekere factor voor wat betreft de nieuwe CFO die men aan het zoeken is en anderzijds de niet heel erg uitdagende doelen die Kendrion zich voor de komende jaren heeft gesteld.
Voorzichtigheid is troef bij Kendrion. Ik verwacht nog wel behoorlijk wat van China, het inkoopprogramma vanuit china en de projekten die daar opstarten. Op dit moment doet de koers zo'n 40 % onder zijn top dat wil zeggen dat diezelfde top 66% overgewaardeerd zou zijn t.o.v. de situatie nu.... dat gaat er bij mij niet in. De situatie nu t.o.v die ten tijde van de hoogste koers is aanmerkelijk gunstiger. Het kan haast niet anders of de koers moet op enig moment weer omzwaaien.
maci
0
quote:

williedevil schreef op 11 sep 2018 om 10:41:


[Knip] Het kan haast niet anders of de koers moet op enig moment weer omzwaaien.


Klopt, mits de handelsoorlog wordt afgeblazen!

Dat is de strekking van het verhaal in het FD.
Bob777
0
Als het bege-book al aangeeft dat die handelsoorlog nu niet echt goed uitpakt dan komt hier dus vanzelf verandering in.
Slnc
0
quote:

Goldcity schreef op 11 sep 2018 om 10:37:


fd.nl/beurs/1269407/kendrions-rode-bo...

Vandaag in FD bericht over onzekerheid rond Volvo/Geely.


van 11 september

Kendrions rode boekje
De Chinese eigenaar parkeert zijn beursplannen voor de Zweedse autofabrikant Volvo vanwege een dreigende handelsoorlog. Ook beleggers in Kendrion opgelet!

Niet het rode boekje van Kendrion
Niet het rode boekje van Kendrion© Roger-Viollet
De aandeelhouders van Kendrion, dat elektromagneten maakt voor auto's, togen in april naar hun jaarvergadering. Daar troffen ze, op hun stoel, een rood notitieboekje. En wat zou er in dit 'rode boekje' komen te staan, vroeg een van hen, met een knipoog naar het politieke pamflet van de grondlegger van de huidige Chinese heilstaat.

Topman Joep van Beurden wond er geen doekjes om: de omzet in China zou 'binnen drie tot vijf jaar flink kunnen stijgen'. In 2017 was het land goed voor €20 mln aan revenuen, nu lag €30 mln tot €40 mln in het verschiet. China beloofde bovengemiddelde groei.

Nu dus Volvo
Sinds die jaarvergadering is het handelsconflict tussen de VS en China geëscaleerd. De auto-industrie - en vooral de Chinese - zit in het oog van deze storm. Daimler en Fiat schaalden hun verwachtingen al terug, vanwege dalende verkopen in China. Continental, toeleverancier aan de auto-industrie, gaf zijn tweede winstwaarschuwing in korte tijd. En nu dus Volvo.

De Chinese moeder Geely wilde Volvo naar de beurs brengen. Waarde: $30 mrd. Maar dat gaat voorlopig niet door. De gevolgen van een handelsoorlog zijn 'erg moeilijk te voorspellen', aldus Volvo-ceo Samuelsson tegen de Financial Times. Volvo wil beleggers ook een jaar na de beursgang 'in de ogen kunnen kijken'.

Een Chinees succes?
Voor Kendrion komt de onzekerheid over de Chinese automarkt op een precair moment. Sinds eind 2017 valt de omzetgroei van de gehele groep terug. Een Chinees succes kan die omzetgroei van Kendrion, dat nog steeds sterk leunt op autoland Duitsland, misschien een zet geven.

En waarom zou het geen succes worden? Kansen genoeg in China, aldus Kendrion afgelopen maand tegen analisten en beleggers. Voor de komende jaren heeft het bedrijf al voor €240 mln aan opdrachten binnengehaald.

Vingers branden
Maar niet iedereen is daarvan overtuigd. Sinds begin dit jaar is het aandeel Kendrion met ruim 30% gedaald. Al zo'n €200 mln aan beurswaarde is verdampt. Met de huidige winstvooruitzichten van Kendrion zou het aandeel zich kwalificeren als een koopje. Slechts één van de vijf analisten die het fonds volgen, beweert het tegendeel. Toch lijkt het erop alsof beleggers hun vingers niet willen branden.
Daimler en Continental zijn immers afnemers van Kendrions elektromagneten, En dat geldt ook voor Volvo-eigenaar Geely, een van China's grootste autofabrikanten. En die zegt niet te weten hoe de zaken er over een jaar voor staan. Hoe moeten beleggers in Kendrion dat dan weten?
Snelle Jaapie
0
Bij de huidige markt is het riskant om in te stappen.

Wie weet waar de koers heen gaat????
Snelle Jaapie
0
quote:

Slnc schreef op 5 okt 2018 om 16:18:


dat weet je toch nooit volgens mijn een prima koop nu


Koers daalt nog steeds einde nog niet in zicht.
Slnc
0
maci
0
6-11-2018 12:49:51

Beursblik: omzetgroei Kendrion naar verwachting bescheiden
(ABM FN-Dow Jones) Kendrion boekt naar verwachting over het derde kwartaal meer omzet en een hoger operationeel resultaat. Dit is de prognose van ING voor de resultaten van de specialist in elektromagneten die woensdag voorbeurs bekend worden gemaakt.

ING gaat uit van een omzetgroei van 0,5 procent naar 117,3 miljoen euro. Het onderliggend operationeel resultaat stijgt naar verwachting van 9,9 miljoen naar 11,5 miljoen euro. De bijbehorende EBITA-marge zou oplopen van 8,5 naar 9,8 procent.

ING beoordeelt de groei-ambities van Kendrion als relatief uitdagend in het huidige klimaat. De omzet van Kendrion is volgens de bank voor circa 65 procent afhankelijk van de ontwikkelingen in de automotivesector, waar diverse bedrijven winstwaarschuwingen hebben gegeven.

Daarnaast spelen de handelsperikelen tussen Amerika en China momenteel Kendrion niet in de kaart. Het bedrijf is wereldwijd actief als machine- en apparatuurbouwer.

In het tweede kwartaal bleef de omzetgroei van Kendrion achter. Het management van het bedrijf verwacht dat de druk in de tweede jaarhelft aanhoudt.

ING hanteert een koopadvies op het aandeel Kendrion met een koersdoel van 27,50 euro.

De koers van het aandeel noteerde dinsdag op een rood Damrak 0,4 procent lager op 27,40 euro.

Door: ABM Financial News.
Slnc
0
dat koersdoel van 27,50 zal niet kloppen bij adviezen zie ik 40 euro waarschijnlijk was die 27,50 de slotstand van gister
jaar2018
0
ADVIEZEN

Datum Guru Advies Koersdoel

13:55 ING Equity Research kopen 40,00
01 nov Berenberg Bank kopen 40,00
20 okt Kepler Cheuvreux houden 31,50
11 sep NIBC Markets kopen 33,50
17 aug Kepler Cheuvreux houden 33,00
17 aug Berenberg Bank kopen 45,50
23 jul Kepler Cheuvreux houden 37,50
15 mei Berenberg Bank kopen 45,50
09 mei NIBC Markets kopen 43,00
21 feb NIBC Markets kopen 43,00
maci
1
KENDRION'S Q3 RESULTS LOWER THAN EXPECTED IN A DIFFICULT AUTOMOTIVE MARKET; MID-TERM TARGETS UNCHANGED

Revenue in Q3 2018 of EUR 107.1 million, 8.2% less than in Q3 2017 (EUR 116.7 million) mostly due to weaker sales in Passenger Cars
- Normalised EBITA of EUR 7.7 million, 23% lower than in Q3 2017 (EUR 10.0 million)
- Normalised EBITA margin of 7.2% in Q3 2018 (Q3 2017: 8.6%)
- Normalised EBITA margin for the first nine months of 2018 of 9.0%, slightly higher than 8.9% in the same period in 2017
- Full-year revenue now anticipated to come in slightly lower than in 2017, as a result of difficult conditions in the automotive market
- Expected underlying EBITA margin as from the end of 2018 of more than 9%, compared to the earlier expectation of 10%*
- Simplification measures in Automotive on schedule to be fully implemented by 1 January 2019
- Mid-term targets unchanged: Return on Investment target of at least 20% and EBITDA margin of more than 15% by 2023

Joep van Beurden, Kendrion CEO:
"We had a difficult quarter as the market for Passenger Cars has deteriorated over the past few months. Weaker than expected passenger car sales in both Europe and China affected our leading Automotive customers. The backlog in test and validation procedures to comply with the new Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedures (WLTP) and pressure on diesel sales persisted as well. This led to a EUR 9.6 million or 8% drop in total revenue in Q3 compared with last year, and a reduction of EUR 2.3 million or 23% in EBITA.
We are implementing the simplification measures we announced earlier in the Passenger Cars business unit and expect all measures to be effective on schedule as of 1 January 2019. Notwithstanding the short-term pressure, we continue to focus our resources and investments in Passenger Cars, specifically in the areas of electrification, autonomous driving, safety and comfort, in permanent magnet brakes for robotics and in China where we see and tap into healthy growth opportunities. In China, where our business is subject to the same market pressure as in Europe, we continued to realise double-digit revenue growth in Q3, as the ramp-up of new projects more than compensates for the downward pressure on existing production.
Looking ahead, we expect the difficult market conditions to impact our 2018 total revenue and EBITA margin. For the mid-term, we remain positive about the fundamentals of our business, and reiterate our objective to deliver sustainable profitable growth and our targets of an ROI of at least 20% and an EBITDA margin of more than 15% by 2023.
We are looking at the future with confidence as our simplified, leaner organisation is resilient in the face of significant market headwinds, while our pipeline momentum, underlying business fundamentals and financial position remain strong."

Outlook
The overall environment for the global economy in general, but especially for the automotive industry, has deteriorated since the summer.
We now expect our 2018 total revenue to come in slightly lower than in 2017, and expect our targeted underlying EBITA margin as from the end of 2018 to be more than 9%. This includes the annualised contribution from implemented simplification measures.
For the mid-term, we remain confident about our business fundamentals, with our main objective being to deliver sustainable profitable growth for the business in the medium to long term. We reiterate our mid-term targets of a Return on Investment of at least 20% and an EBITDA margin of more than 15% by 2023.

In bijlage het hele PB.
Bijlage:
jaar2018
0
Lange termijn doelstelling blijven staan :-)



De doelen voor de periode van 2019 tot en met 2023 bleven staan. In 2023 rekent de onderneming op een rendement op de investeringen, de ROI, van tenminste 20 procent met een EBITDA-marge van meer dan 15 procent.
maci
0
7-11-2018 10:03:51

Update: Kendrion waarschuwt voor 2018
(ABM FN-Dow Jones) Kendrion heeft in het derde kwartaal van 2018 de omzet en de winstgevendheid achteruit zien gaan en verlaagde de outlook voor heel 2018. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de kwartaalcijfers van de specialist in elektromagneten.

De omzet van Kendrion daalde van 116,7 miljoen naar 107,1 miljoen euro, een daling van 8,1 procent. Kendrion is met zijn omzet voor tweederde afhankelijk van de automotivebranche. De omzet in dit segment daalde in het afgelopen kwartaal met 10,3 procent.

Het onderliggende operationele resultaat (EBITA) ging van 10,0 miljoen naar 7,7 miljoen euro, wat een daling van de bijhorende marge betekende van 8,6 naar 7,2 procent. Voor de eerste negen maanden van dit jaar lag de marge op 9,0 procent, een kleine stijging van 0,1 procent op jaarbasis.

De nettowinst daalde van 5,9 miljoen naar 4,6 miljoen euro, een afname met 22 procent.

ING ging vooraf uit van een omzet van 117,3 miljoen voor het derde kwartaal met een onderliggende EBITA van 11,5 miljoen en een bijbehorende marge van 7,5 procent.

CEO Joep van Beurden noemde het achterliggende kwartaal een moeilijk kwartaal vooral als gevolg van een verslechtering van de markt voor personenauto's.

"Maar het is geen trend, niets fundamenteels, maar consumenten zijn onzeker over Italië en Brexit en bezorgd over een handelsoorlog. En dan spelen er nog nieuwe regels, gevat onder de noemer Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedures en staan de verkopen van diesels onder druk. We verwachten dat het vierde kwartaal ook nog een lastig kwartaal wordt, maar dan in 2019 het beeld normaliseert", aldus Van Beurden woensdag tegen ABM Financial News.

De CEO gaf woensdag aan dat de zichtbaarheid op korte termijn beperkt is. Hij richt zich met Kendrion dan ook vooral op de langere termijn. "We werken met contracten van vier jaar of soms meer. We zien heel veel kansen waar veel gebeurt: de elektrificatie, ook een langetermijnproces, veiligheid, comfort en het zelfstandig laten rijden van auto's", aldus Van Beurden.

Kedrion heeft per 1 januari zijn al in een eerder stadium ingezette vereenvoudigingstraject afgerond, waarmee ook de Automotive-tak is gestroomlijnd. "Daar zijn we nu bijna mee klaar. We blijven niettemin altijd kijken naar aanpassingsmogelijkheden in onze variabele kosten, wanneer die nodig zijn. Maar mocht 2019 nu geen verlichting brengen, dan gaan wij zeker geen vestigingen sluiten, juist vanwege onze langetermijncontracten. Er zit bij ons enorm veel in de pijnlijn", aldus de CEO.

Outlook

Kendrion verlaagde woensdag de verwachting van een EBITA-marge van 10 procent vanaf het einde van 2018 naar "meer dan 9 procent". Tevens wordt voor de omzet voor het gehele jaar verwacht dat deze licht onder het niveau van 2017 van 461,8 miljoen euro uitkomt, als gevolg van de tegenwind in de automotivesector.

De doelen voor de periode van 2019 tot en met 2023 bleven staan. In 2023 rekent de onderneming op een rendement op de investeringen, de ROI, van tenminste 20 procent met een EBITDA-marge van meer dan 15 procent.

De koers van het aandeel Kendrion noteerde woensdag op een groen Damrak 4,7 procent lager op 26,35 euro.

Update: om het commentaar van de CEO, meer informatie en de actuele koers te vermelden.

Door: ABM Financial News.
maci
0
7-11-2018 10:16:22

Beursblik: Kendrion valt tegen
(ABM FN-Dow Jones) De resultaten van Kendrion over het derde kwartaal waren zwakker dan verwacht door een "duidelijke" verslechtering van de marktomstandigheden in Automotive en het industriële segment. Dit is de conclusie van NIBC na een eerste analyse van de resultaten door NIBC.

Kostenbesparingen konden de tegenwind onvoldoende opvangen.

Kendrion verlaagde woensdag de verwachting van een EBITA-marge van 10 procent vanaf het einde van 2018 naar "meer dan 9 procent". Tevens wordt voor de omzet voor het gehele jaar verwacht dat deze licht onder het niveau van 2017 van 461,8 miljoen euro uitkomt.

Analist Johan van den Hooven gaat zijn ramingen tegen het licht houden, omdat de huidige taxaties nog altijd te optimistisch zijn, maar blijft positief over de groeimogelijkheden voor de lange termijn.

NIBC heeft een Accumuleren advies op het aandeel Kendrion.

Kendrion noteerde woensdag op een groen Damrak 6,2 procent lager op 25,95 euro.

Door: ABM Financial News.
aandeeltje!
0
quote:

jaar2018 schreef op 7 nov 2018 om 08:57:


Lange termijn doelstelling blijven staan :-)



De doelen voor de periode van 2019 tot en met 2023 bleven staan. In 2023 rekent de onderneming op een rendement op de investeringen, de ROI, van tenminste 20 procent met een EBITDA-marge van meer dan 15 procent.



Toch is het beeld in korte tijd verandert. Wel weer interessant om te volgen met deze ontwikkelimgen. Per slot moet je niet investeren in een fonds als alle positieve vooruitzichten volledig verwerkt zijn in de koers. Op zijn best haal je dan maar een mager rendement, waarschijnlijk niet eens.

Dat de lange termijn doelen blijven staan, zegt mij verder weinig. Als de huidige marktomstandigheden langer blijven voortduren worden die gewoon niet gehaald, met dat als excuus.
Profitmaker
0
Profitmaker gaat long in Kendrion. Aandeel is laatste tijd fors afgestraft. Derde kwartaal viel uiteraard wat tegen gezien de perikelen in de auto-industrie maar komende 5 jaren ziet het er prima uit. PM verwacht dat de koers komende jaren gaat oplopen tot 40-50 euro.
Kendrion lijkt juist nu een mooie lange termijn belegging!
maci
0
quote:

Profitmaker schreef op 7 nov 2018 om 13:48:


Profitmaker gaat long in Kendrion. Aandeel is laatste tijd fors afgestraft. Derde kwartaal viel uiteraard wat tegen gezien de perikelen in de auto-industrie maar komende 5 jaren ziet het er prima uit. PM verwacht dat de koers komende jaren gaat oplopen tot 40-50 euro.
Kendrion lijkt juist nu een mooie lange termijn belegging!


Met die visie ben je niet de enige denk ik.
Dat maak ik op uit het feit dat er geen giga-omzet is.
188 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Kendrion Meer »

Koers 19,000   Verschil -0,12 (-0,63%)
Laag 18,840   Volume 6.840
Hoog 19,340   Gem. Volume 12.039
18-okt-19 17:35
label premium

Kendrion: Alles even tegen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium