Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Ahold Delhaize in 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.564 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 ... 225 226 227 228 229 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
rene66
1
quote:

T.overdose schreef op 14 aug 2018 om 20:13:


Het zit me niet lekker al die samenwerkingsverbanden van de grote jongens in US. Deze is dan in eerste instantie voor de Chinese markt maar in online zijn geen grenzen...
Als Ahold niet mee gaat doen met het echte spel dan wordt het over een jaar of vijf of wellicht eerder een tweede Blokker. Ze hadden in de VS in mijn beleving al lang al een fusie moeten aangaan met een andere keten en ook een deal met Google moeten afsluiten.

Vroeg of laat komt Amazon, Alibaba of JD.com echt naar Nederland en dan gaat het spel met Bol.com en Coolblue ook beginnen.
Digit
0
quote:

rene66 schreef op 14 aug 2018 om 22:38:


[...] Als Ahold niet mee gaat doen met het echte spel dan wordt het over een jaar of vijf of wellicht eerder een tweede Blokker. Ze hadden in de VS in mijn beleving al lang al een fusie moeten aangaan met een andere keten en ook een deal met Google moeten afsluiten.

Vroeg of laat komt Amazon, Alibaba of JD.com echt naar Nederland en dan gaat het spel met Bol.com en Coolblue ook beginnen.


Als de Nederlandse markt zo spannend was geweest voor Amazon, Alibaba of JD.com, dan waren ze er al lang geweest. De investeringen wegen te zwaar gezien Bol.com en Coolblue. Dan kunnen ze beter een van die partijen inlijven, maar daar zullen ook genoeg haken en ogen aan vast zitten.
Ahold is al heel vroeg begonnen met het echte spel en heeft in dat opzicht een voorsprong op de rest. Ze experimenteren veel en bekijken heel goed wat succesvol is/kan zijn en wat niet. Om het neer te gaan zetten als een mogelijk tweede blokker lijkt mij 3 stappen te ver.

Ik denk dat Ahold een zeer degelijk aandeel is, wat goed kan blijven liggen bij onrust op de beurs. Een veilige haven met een zeer goede cashflow, wat grotendeels terugvloeit naar de aandeelhouders, hetzij indirect.
Ik ben blij dat ik ze heb, blij dat ik op lagere niveau's (door Amazon-WFM) heb bij kunnen kopen. Tot op heden een zeer mooi rendement mee kunnen behalen.
Ik ben benieuwd naar de strategische plannen van Frans.
T.overdose
0
Ik ben ook benieuwd Digit! Reken maar dat er druk op staat bij het MT van Ahold. (gezien de ontwikkelingen in US) Ik wacht de strategie update ook even af. Tot die tijd blijven ze toch 10% dag volume inkopen..

PS: Wat een afgang weer die aug expi op de AEX :-(
RW1984
0
Als ik de resultaten van Walmart zie dan zijn zij een grotere aanjager van de concurrentie dan partijen als Amazon.
clever
0
quote:

RW1984 schreef op 17 aug 2018 om 17:31:


Als ik de resultaten van Walmart zie dan zijn zij een grotere aanjager van de concurrentie dan partijen als Amazon.


Er is altijd concurrentie. Aldi en Lidl zijn in de US grote concurrenten. Nou en. Volgens mij zijn dat discounters en ze doen het goed. Desondanks presteert Appie hier toch gewoon goed. In Portugal zitten ze in Pingo Doce. Ook de betere winkel. Loopt al een speer. Iedereen pakt z'n stukkie van de markt. Het moet nu allemaal online? Probeer dat hier maar eens bij diezelfde aldi en lidl. Volgens mij willen de ketens vooral de klant in de winkel.

Appie in de US. Ik vind het een beetje teveel formules. Iets minder, dan ook minder kosten én sterkere merken. Verder denk ik dat de webpagina's veel beter kunnen. Veel gelul op die sites maar neem een voorbeeld aan de PLUS. Iedereen snapt de formule wel van de winkel waar die graag komt. Daarna ben je vooral geïnteresseerd in de aanbiedingen. Voor mij de enige reden om zo'n site te bezoeken.

Zeer belangrijk is de demografische ontwikkeling. In de US zijn de vooruitzichten veel gunstiger dan in veel andere westerse landen. Maar....er zijn natuurlijk belangrijke veranderingen gaande in de samenstelling. In 2030 in de helft van de jongeren onder de 18 gekleurd in 2050 is de helft van de bevolking wit. dit soort ontwikkelingen zijn hier natuurlijk ook gaande. De jeugd pikt het wel op. Je kunt hier als keten niet omheen. En ook hier loopt de PLUS voorop. Vandaag een nieuwe reclame gezien waarin ze in dit opzicht proberen te verbinden en daardoor hun winkel aantrekkelijker proberen te maken. Of je cash cows aanpassen óf investeren in new stars.

Kortom, Er is altijd concurrentie maar de markt groeit. Je moet het wel heel beroerd doen wil je daar niet van profiteren. Daar heb ik bij AH wel vertrouwen in dus ik zit er groot in, vast.

EdVdiE
0
De concurrenten hoeveel winst halen die allemaal uit online verkoop?

Ik zie het een beetje als met Formule 1 en het gaat regenen. Wissel je te vroeg verlies je te veel. Te laat verlies je ook. Alles draait dus gewoon om het juiste instap moment. Helaas kunnen we pas achteraf zeggen wie het juiste instapmoment heeft gehad met online verkoop.
T.overdose
0
Ik kreeg onderstaande filmpje over Alibaba's kijk op new Retail doorgestuurd op LinkedIn dit weekend.
www.youtube.com/watch?v=336YkwayCD4&a...
Vanaf 1.14 gaat over Jack Ma's nieuwe Retail supermarkt pilots waar digitalisering en beleving samenkomen.
Bowski
0
quote:

T.overdose schreef op 20 aug 2018 om 09:34:


Ik kreeg onderstaande filmpje over Alibaba's kijk op new Retail doorgestuurd op LinkedIn dit weekend.
www.youtube.com/watch?v=336YkwayCD4&a...
Vanaf 1.14 gaat over Jack Ma's nieuwe Retail supermarkt pilots waar digitalisering en beleving samenkomen.

Hmm, Alibaba maakt er een soort 'Just Eat' van.
Ik denk niet dat de supermarkten in NL een grijze massa imago willen.

Ik woon hartje centrum met minstens 5 supermarkten op loopafstand.
Veel mensen doen boodschappen op de fiets.
Onlangs om de hoek was daar zo'n Jumbo-auto aan het uitladen bij een gezinnetje met veel fietsen en minstens 3 kinderen.
De overburen, even fiets- en kinderrijk, riepen hun toe dat zij onlangs óók de Jumbo bezorgservice hadden gebruikt.
Me dunkt dat het bij deze categorie mensen erg aanslaat: heel véél boodschappen kan je niet meezeulen op de fiets.
Ik vond het een enorme goede reclame dat het een duidelijke Jumbo-auto was.

Ergo: iedere supermarkt wil zijn eigen bezorgdienst! En niet eentje van Alibaba.
pielsje
0
Medicus
0
Ik hoop dat de nieuwe topman met goed stuurmans kunsten komt, want anders zie ik het somber in voor deze retailer. Aandelen inkopen is hopelijk een strategie om straks een vorse klap uit te delen aan de concurrentie. De vergrijzing is over 15 jaar afgenomen en daarbij ook de klanten van AH. Ik wacht af of deze man de juiste kapitein zal zijn voor dit schip. De woelige wateren worden steeds ruwer en harder. loodsen die bij hem bijstaan zullen goed werk moeten verrichten. Anders zinkt het schip binnenkorrt en is er een nieuw Hollandse glorie verdwenen zoals velen voor hen! Ik wacht af en als er niets zinnigs uitkomt wordt het een tweede kpn waar de wijte boorden aan het spelen zij en niet weten hoe ze moeten varen. Een stuurloos schip gevuld met Academisch gelul!
saidoze
0
quote:

Medicus schreef op 24 aug 2018 om 10:22:


Ik hoop dat de nieuwe topman met goed stuurmans kunsten komt, want anders zie ik het somber in voor deze retailer. Aandelen inkopen is hopelijk een strategie om straks een vorse klap uit te delen aan de concurrentie. De vergrijzing is over 15 jaar afgenomen en daarbij ook de klanten van AH. Ik wacht af of deze man de juiste kapitein zal zijn voor dit schip. De woelige wateren worden steeds ruwer en harder. loodsen die bij hem staan zullen goed werk moeten verrichten. Anders zinkt het schip binnenkorrt en is er een nieuw Hollandse glorie verdwenen zoals velen voor hen! Ik wacht af en als er niets zinnigs uitkomt wordt het een tweede kpn waar de wijte boorden aan het spelen zij en niet weten hoe ze moeten varen. Een stuurloos schip gevuld met Academisch gelul!
Medicus
0
Met een aandelen inkoop van 3 miljard tot nu toe en waarschijnlijk volgend jaar weer is de koers tot nu to niet in of nauwelijks spectucilair in beweging geweest. Laaste half jaar. Dat kan beteken, partijen bouwen fors af, partijen manipuleren de koers ten gunste van partijen(wie dit zijn laat ik in het midden)). Kortom welk spel wordt hier gespeeld over de ruggen van de aandeelhouder? Retailer klagen over marges, maasr dat valt teuze mee. Er wordt goed verdiend.

Het stinkt naar rotte vis in iedergeval en klopt voor geen meter! Ik wacht op de visie is er geen neem ik afscheid van het zinkende schip. Laat het niet waar zijn, want ik vind het een pracht bedrijf!!
clever
0
Ik begrijp niet zo goed waarom ze zoveel formules in de lucht proberen te houden. Giant en Stop and shop zijn al ongeveer hetzelfde. Beide worden ook goed gewaardeerd volgens the daily meal verkiezing van beste supermarkten (Hannaford ook). Food Lion staat daar niet eens in. Als je er op googled doet het ook wat kil aan, helemaal niet als een formule die bij de club past. Lijkt wel een ziekenhuis met schappen voedsel. Waarom niet ombouwen? Iemand?

Rob GR
0
quote:

clever schreef op 24 aug 2018 om 16:32:


Ik begrijp niet zo goed waarom ze zoveel formules in de lucht proberen te houden. Giant en Stop and shop zijn al ongeveer hetzelfde. Beide worden ook goed gewaardeerd volgens the daily meal verkiezing van beste supermarkten (Hannaford ook). Food Lion staat daar niet eens in. Als je er op googled doet het ook wat kil aan, helemaal niet als een formule die bij de club past. Lijkt wel een ziekenhuis met schappen voedsel. Waarom niet ombouwen? Iemand?




Het ombouwen van formules kost heel veel geld en heeft ook als risico dat je veel klanten kwijt raakt. Mensen kunnen niet zo goed tegen verandering. Dat zag je bij de hele konmar operatie. Binnen 2 jaar na het begin van de operatie was het bedrijf bijna failliet. Ook de ombouw van bijvoorbeeld c1000 naar jumbo heeft door de jaren heen gewoon marktaandeel gekost.
bron: www.distrifood.nl/marktaandelen
cees-10
0
quote:

clever schreef op 24 aug 2018 om 16:32:


Ik begrijp niet zo goed waarom ze zoveel formules in de lucht proberen te houden. Giant en Stop and shop zijn al ongeveer hetzelfde. Beide worden ook goed gewaardeerd volgens the daily meal verkiezing van beste supermarkten (Hannaford ook). Food Lion staat daar niet eens in. Als je er op googled doet het ook wat kil aan, helemaal niet als een formule die bij de club past. Lijkt wel een ziekenhuis met schappen voedsel. Waarom niet ombouwen? Iemand?


Ik heb het moment van terugtreden van Dick Boer merkwaardig gevonden; uit interviews, FD/BNR, begreep ik dat er geen sprake is van een vroegtijdig pensioen en neemt hij de tijd om zich voor te bereiden op 'iets nieuws'.

De fusie met Delhaize was een grote klus en de volgende uitdaging, in de VS, staat voor de deur, die lijkt me overigens nog uitdagender:
60% van de omzet komt uit de VS; de fusie met Delhaize heeft voor nog meer formules in de VS gezorgd, alleen al aan de Oostkust, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat met een dergelijk belang in EEN land en een wirwar aan merken, er op niet al te lange termijn slagen gemaakt zullen worden.

Frans Muller is hier wellicht beter toe in staat en toe uitgerust?














FontNL
0
Laurens Sloot: 'Volop kansen voor Jumbo in België'
VEGHEL - Het is niet ondenkbaar dat er in de nabije toekomst in België een concurrentiestrijd zal losbarsten tussen Albert Heijn en Jumbo. Al kan het ook zomaar gebeuren dat zij op een gegeven moment tot een gentlemen’s agreement komen en dat Jumbo bestaande AH-vestigingen bij onze zuiderburen overneemt en ombouwt.

www.levensmiddelenkrant.nl/nieuws/han...
cees-10
0
quote:

FontNL schreef op 29 aug 2018 om 14:53:


Laurens Sloot: 'Volop kansen voor Jumbo in België'
VEGHEL - Het is niet ondenkbaar dat er in de nabije toekomst in België een concurrentiestrijd zal losbarsten tussen Albert Heijn en Jumbo. Al kan het ook zomaar gebeuren dat zij op een gegeven moment tot een gentlemen’s agreement komen en dat Jumbo bestaande AH-vestigingen bij onze zuiderburen overneemt en ombouwt.

www.levensmiddelenkrant.nl/nieuws/han...


'Belgie is maar Belgie', zal wel goed komen, of niet, dan nog geen man overboord lijkt me.

Het wordt tijd dat ze orde op zaken gaan stellen in de VS; het zou Muller sieren als hij zijn koffers gaat inpakken, Zaandam verlaat, en zich in de VS gaat vestigen. Daar wordt het spel de komende jaren gespeeld en dus gewonnen, dan wel, zoals het nu gaat met Ahold's bezittingen aldaar, verloren.
clever
0
Senks voor je antwoord Rob. Tóch bouwt iedereen winkels om naar die van z'n eigen formule. Ik denk dat dat uiteindelijk toch meer oplevert. Bovendien zijn de overnameprooien meestal toch al een beetje op hun retour dus ook als ze ze niet omgebouwd hadden had het waarschijnlijk MA gekost.

Maar ik ben me je eens dat het een dure grap is. Wellicht doen ze het geleidelijk zodat het uiteindelijk alleen een kwestie is van een andere formulenaam op de winkel plakken.

Een andere reden zou kunnen zijn dat ze willen fuseren met een andere partner. In dat geval zou het dom zijn om 2x van winkelformule te veranderen.


Maar ik ben met Cees eens dat er iets zou moeten gebeuren en dat er ook heel veel mogelijkheden zijn om iets te doen. Ik vind die zwarte Delhaize/Food Lion leeuw maar raar. Eerst maar eens oranje maken? Haha. Ik ben benieuwd.

Anyway, de huidige marktomstandigheden en demografische perspectieven in de US zijn uitstekend.
Rob GR
0
Clever, als het om 20 winkels zou gaan zou iedereen het idd doen, maar hier gaat het om verschillende regios en rond de 1000 winkels per keter. Het is hetzelfde risico als je de delaize winkels in belgie zou gaan ombouwen naar albert heijn winkels.

Overigens wordt het steeds stiller op dit ahold forum, waar is de tijd van de 50 berichten per dag toen de koers hard naar beneden ging.
clever
0
quote:

Rob GR schreef op 4 sep 2018 om 21:19:


Clever, als het om 20 winkels zou gaan zou iedereen het idd doen, maar hier gaat het om verschillende regios en rond de 1000 winkels per keter. Het is hetzelfde risico als je de delaize winkels in belgie zou gaan ombouwen naar albert heijn winkels.

Overigens wordt het steeds stiller op dit ahold forum, waar is de tijd van de 50 berichten per dag toen de koers hard naar beneden ging.


Toch zetten ze giant en stop and shop langzaam op 1 lijn. Anyway, we gaan het zien......uiteindelijk (gaap).

Het is hier denk ik stil omdat de verwachtingen getemperd zijn. En omdat het ook stil is in Zaandam. Het enige dat iedereen ziet is dat er gerommeld wordt met de koers. Waarschijnlijk omdat het niet te snel mag oplopen. Gister dikke min hier, Kroger gewoon goed in de plus (hetgeen normaal is voor een defensief aandeel).


4.564 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 ... 225 226 227 228 229 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Ahold Delhaize Koninklijke Meer »

Koers 19,694   Verschil -0,63 (-3,10%)
Laag 19,686   Volume 6.098.481
Hoog 20,225   Gem. Volume 4.813.746
25-jun-19 17:35
label premium

Ahold: Het wordt moeilijker

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium