Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

BAM SEPTEMBER 2017 Serieus en Informatief

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.799 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Crusader
0
Dag- , week- en kwartaalslot € 4,838 met 178.078 stuks en nog een natik van 33.809 stuks.
Op naar oktober en goed weekend!
Straddleman
0
Opties zijn momenteel best wel goedkoop.
Dat nodigt uit om ergens in de loop van de volgende week wat langlopende itm calls aan te schaffen. itm omdat ik zo min mogelijk tijdswaarde wil kopen.
turbobb
0
quote:

Straddleman schreef op 29 sep 2017 om 18:22:


Opties zijn momenteel best wel goedkoop.
Dat nodigt uit om ergens in de loop van de volgende week wat langlopende itm calls aan te schaffen. itm omdat ik zo min mogelijk tijdswaarde wil kopen.

Helemaal goed. Heb vandaag gedaan bij BAM,PostNL en FUG.
Als de VIX dan ook nog stijgt,zit je helemaal goed.
Jvdpee
0
quote:

bambricks schreef op 29 sep 2017 om 22:17:


Fugro en een lange termijn stijging nou dat betwijfel ik


Opties op aandelen zoals fugro, Vopak en Boskalis moet je aanschaffen op het moment dat die aandelen er zwaar van langs krijgen, en dan nog liefst out of the money lange calls.

Gr JvdPee
[verwijderd]
0
quote:

bambricks schreef op 29 sep 2017 om 22:17:


Fugro en een lange termijn stijging nou dat betwijfel ik
Waarom?
[verwijderd]
0
Er zijn helaas veel beleggers, die het aandeel BAM de rug toe hebben gekeerd omdat "het" allemaal te lang duurde. Ten onrechte naar mijn mening (bedrijf back in shape, reorganisaties + lasten achter de rug, rendement fors aan het oplopen en een prima orderinstroom) want het zal juist nu blijken, dat de turnaround richting positiviteit gaande is en zal doorzetten. Je ziet het ook aan de shorters die hun posities, nog langzaam weliswaar, aan het afbouwen zijn. Zelfs dit forum, dat niet overliep van positiviteit (understatement) is verwoorden tot een oase van rust. Het zijn vaak de momenten, dat niemand er meer in schijnt te geloven, de bulls loskomen.

Laat mij die enkeling zijn, die is blijven geloven in BAM. Zoals de paar overgebleven forumgangers weten is mijn stelling en in de praktijk ook correct gebleken, dat de koers een paar weken voorafgaand aan de cijfers fors oploopt. Nu in aanloop naar de Q3-cijfers op 9 november wordt opnieuw een koersdoel van 5,50-6,00 euro voorspeld en daarna als de Q3-cijfer zoals verwacht goed zijn, ook weer een eindejaarskoersdoel van 9-10 euro.
Woefdram
0
Ook Ik ben een gematigd fan van fugro trouwens, staat nu stabiel laag. Doch dat is een ander forum, zeggen we maar.
Dongen
0

Uit het laatste info-bulletin mbt Femerntunnel van 27/09/2017
When it comes to building the world's longest immersed tunnel, quality should be "best in class" and we have no doubt that this is what our consultants will deliver. Their role will be to advise and challenge so that we achieve the best possible solutions. This, therefore, marks a very important day for the project. It's now a question of when, not whether, construction gets underway. Everything is ready on the Danish side and we are doing all that we can to win German approval as soon as possible".
€d_Modus Vivendi
0

BAM Nuttall Starts Work On New Kirkdale Train Depot
Construction News Image
BAM Nuttall has started enabling works on a new train depot at Kirkdale, Liverpool.

The company is creating the new facility on behalf of Stadler Rail Services, who will be manufacturing and maintaining a new fleet of Merseyrail trains which will be introduced in 2020.

Features of the new depot will include:

• The creation of a maintenance facility for the new Stadler trains.

• A driving cab simulator, including a full-size mock-up of a driver's cab, facilities for a link between the trainer and trainee and a lecture theatre for people to observe the training.

hss

• A new train washing facility.

• Stabling capacity for up to 30 trains.

• New offices and welfare facilities for the maintenance workforce.

Preliminary work is due to start in October, with the depot build set to be complete by 2019.

Paul Abraham, project manager for BAM Nuttall, said: "We have been working collaboratively with Stadler during the tender stage of this exciting programme. From our Warrington office we have been able to provide locally based staff to support the bid and develop the programme. We will continue with this locally based approach throughout the delivery phase and also provide opportunity for our northern based supply chain. We look forward to delivering this key piece of infrastructure for Stadler and Merseytravel and supporting the local economy."

Thomas Zweifel, programme director & deputy CEO UK for Stadler, said: "Stadler is excited to be involved in this project that will see new trains on the Merseyrail network in 2020."

(LM)
[verwijderd]
0
quote:

Ai Caramba schreef op 30 sep 2017 om 13:05:


Wij willen winst zien en een hogere koers, geen mooie praatjes..
Beide mogelijk zolang het maar realistisch is.
jaar2018
0
Uitgelicht: BAM Groep

Het aandeel BAM Groep daalde deze week, nadat uit een onderzoek bleek dat de instorting van de parkeergarage op Eindhoven Airport in mei het gevolg was van een constructiefout.

Bij het instorten van de parkeergarage vielen geen doden of gewonden. De parkeergarage was nog in aanbouw en zou in juli worden geopend. BAM was de hoofdaannemer. De bouwsom bedroeg ongeveer 13 miljoen euro.

Na de gedeeltelijke instorting huurde BAM een adviesbureau in voor een onafhankelijk onderzoek naar de oorzaak. Ook TNO, ingehuurd door Eindhoven Airport, deed onderzoek.

Constructiefout
Afgelopen maandag werden de conclusies gepresenteerd. Volgens de onderzoekers was sprake van een constructiefout in de gebruikte vloerplaten. Het warme weer op de betreffende dag zorgde ervoor dat de vloer bezweek.

Financiële consequenties
Nu het technische defect is vastgesteld, gaat het erom wie er voor de kosten moet opdraaien.

Volgens een woordvoerder van BAM valt er nog niets te zeggen over eventuele financiële consequenties. "Eerst moet duidelijk worden wie verantwoordelijk wordt gehouden."

BAM heeft ongeveer 25 panden opgeleverd met vloeren die zijn gemaakt met hetzelfde systeem als de probleemvloer in de ingestorte parkeergarage. "We hebben deze vloeren beoordeeld. Daaruit is geen vergelijkbaar risico naar voren gekomen. We hebben dan ook geen zorgen dat dit speelt bij andere projecten", zei de woordvoerder van BAM.

'Koersdaling overdreven'
Beleggers leken zich echter weinig aan te trekken van deze ogenschijnlijke bemoedigende conclusie. De koers daalde aanvankelijk flink: met 4,6%.

Analisten vonden de koersdaling aan de hoge kant. Volgens een analist van NIBC zal de eventuele financiële schade voor BAM vermoedelijk beperkt zijn. Hij wijst erop dat de constructie van de parkeergarage volgens geldende normen is gebouwd.

Verzekering
Indien er onverhoopt tóch gevolgschade is, zou dit hoogstens gaan om enkele miljoenen euro's, aangezien BAM ook zijn verzekering kan aanspreken.

Een beursvorser van Theodoor Gilissen wees er verder op dat het bestek is aangeleverd door de opdrachtgever. "Het financiële risico voor BAM lijkt dus gering.”

Ook andere bouwbedrijven
De nasleep kan overigens bredere gevolgen hebben voor de Nederlandse bouwsector, aangezien er meer vloeren zijn gebouwd door andere bouwbedrijven via hetzelfde systeem als de garage in Eindhoven. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft gemeenten opgedragen om een onderzoek uit te voeren.

Op weekbasis daalde het aandeel BAM met 1,8% tot 4,84 euro.



Crusader
0
van www.alex.nl

quote:

lanshot schreef op 1 okt 2017 om 10:32:


Uitgelicht: BAM Groep

Het aandeel BAM Groep daalde deze week, nadat uit een onderzoek bleek dat de instorting van de parkeergarage op Eindhoven Airport in mei het gevolg was van een constructiefout.

Bij het instorten van de parkeergarage vielen geen doden of gewonden. De parkeergarage was nog in aanbouw en zou in juli worden geopend. BAM was de hoofdaannemer. De bouwsom bedroeg ongeveer 13 miljoen euro.

Na de gedeeltelijke instorting huurde BAM een adviesbureau in voor een onafhankelijk onderzoek naar de oorzaak. Ook TNO, ingehuurd door Eindhoven Airport, deed onderzoek.

Constructiefout
Afgelopen maandag werden de conclusies gepresenteerd. Volgens de onderzoekers was sprake van een constructiefout in de gebruikte vloerplaten. Het warme weer op de betreffende dag zorgde ervoor dat de vloer bezweek.

Financiële consequenties
Nu het technische defect is vastgesteld, gaat het erom wie er voor de kosten moet opdraaien.

Volgens een woordvoerder van BAM valt er nog niets te zeggen over eventuele financiële consequenties. "Eerst moet duidelijk worden wie verantwoordelijk wordt gehouden."

BAM heeft ongeveer 25 panden opgeleverd met vloeren die zijn gemaakt met hetzelfde systeem als de probleemvloer in de ingestorte parkeergarage. "We hebben deze vloeren beoordeeld. Daaruit is geen vergelijkbaar risico naar voren gekomen. We hebben dan ook geen zorgen dat dit speelt bij andere projecten", zei de woordvoerder van BAM.

'Koersdaling overdreven'
Beleggers leken zich echter weinig aan te trekken van deze ogenschijnlijke bemoedigende conclusie. De koers daalde aanvankelijk flink: met 4,6%.

Analisten vonden de koersdaling aan de hoge kant. Volgens een analist van NIBC zal de eventuele financiële schade voor BAM vermoedelijk beperkt zijn. Hij wijst erop dat de constructie van de parkeergarage volgens geldende normen is gebouwd.

Verzekering
Indien er onverhoopt tóch gevolgschade is, zou dit hoogstens gaan om enkele miljoenen euro's, aangezien BAM ook zijn verzekering kan aanspreken.

Een beursvorser van Theodoor Gilissen wees er verder op dat het bestek is aangeleverd door de opdrachtgever. "Het financiële risico voor BAM lijkt dus gering.”

Ook andere bouwbedrijven
De nasleep kan overigens bredere gevolgen hebben voor de Nederlandse bouwsector, aangezien er meer vloeren zijn gebouwd door andere bouwbedrijven via hetzelfde systeem als de garage in Eindhoven. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft gemeenten opgedragen om een onderzoek uit te voeren.

Op weekbasis daalde het aandeel BAM met 1,8% tot 4,84 euro.




Jvdpee
0
Utreg1960 is vanmorgen zeer vroeg opgestaan om het Oktoberdraadje te openen.

Gelieve allen over te stappen naar nieuwe draad, dank u!

Gr JvdPee
pardon
0
Wanneer gaat Bam zijn grondpositie opwaarderen,na jarenlange afwaarderingen?

Bouwgrond raakt op, woningbouw in de knel
De bouw van nieuwe woningen komt in de knel door een gebrek aan bouwlocaties en de nadruk op nieuwbouw ín steden, het zogeheten binnenstedelijk bouwen.
De beschikbare grond en ruimte in de grotere steden raakt op, terwijl de spanning op de woningmarkt juist daar toeneemt. Er zijn onvoldoende nieuwe locaties om de benodigde 80.000 woningen per jaar te bouwen. Laat staan om de in de afgelopen jaren opgelopen achterstand in te halen.
Dongen
0
wat hebben we aan papieren winst? tenzij dit spoedig te gelde gemaakt kan worden bij de bouw v n project?
1.799 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 85 86 87 88 89 90 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

BAM Groep Koninklijke Meer »

Koers 2,646   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 2,640   Volume 879.553
Hoog 2,678   Gem. Volume 2.406.987
17-jan-20 17:35
label premium

BAM: Vertrouwen opbouwen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium