Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tomtom augustus 2017

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 1 aug 2017 om 16:59:


[...]

Grote vraag die mij al meer dan een uur intrigeert:.....


.....wat is een "vlakspoeler"?

google is your friend, moet ff zeiken nu
F814
0
quote:

Juun schreef op 1 aug 2017 om 16:59:


[...]

Grote vraag die mij al meer dan een uur intrigeert:.....


.....wat is een "vlakspoeler"?


Dat is toch een wc met zo'n plateautje waar eerst je drol op ligt voor je hem wegspoelt?
recital
0
Updaten autosoftware vaak duur: ANWB ontvangt veel klachten

Het is voor autobezitters vaak duur om hun navigatie- en entertainmentsysteem te updaten. Bij de ANWB regent het daarom klachten: "We staan echt versteld van de prijzen die worden gevraagd voor een software-update."

In 2015 kocht Rolf Schultz een nieuwe Opel Zafira. Toen hij plotseling bij een verlaten weiland in plaats van zijn eindbestemming uit kwam, dacht hij: er is iets mis met de navigatiesoftware. Wat bleek: de software van zijn auto was al sinds 2012 niet meer geüpdatet. Een update kost 180 euro, en is alleen mogelijk bij geselecteerde Opel-garages.

"Als ik een auto uit 2015 koop verwacht ik ook kaarten uit 2015. Dit is gewoon shit", zegt Schultz. En daarmee is hij één van de vele Nederlanders die een hekel hebben aan de kaarten-apps en updatepraktijken van autofabrikanten.

Veel klachten
Een woordvoerder van de ANWB zegt hier 'veel klachten' over te ontvangen. Allereerst omdat fabrikanten het updateproces vaak alleen laten lopen via hun eigen dealers. Daardoor is er weinig concurrentie en blijven de prijzen hoog.
De woordvoerder zegt 'echt versteld te staan' van de hoge prijzen die garages voor het updaten van software vragen. De ANWB gaat nu samen met juristen onderzoeken wat consumenten nu eigenlijk mogen verwachten van de updates voor de software in hun auto.

Lopen vaak achter
Ook bij de Consumentenbond stromen de klachten binnen van mensen die honderden euro's moeten betalen om hun navigatiesoftware up-to-date te houden. En dan nog lopen ze vaak achter op de apps van de kaartenfabrikanten zelf, zoals Google en TomTom.

"Dat komt omdat de kaarten moeten worden aangepast voor de eigen navigatiesystemen van de autofabrikanten", stelt de Consumentenbond. "Dat kan soms meer dan een jaar duren. De kaartinformatie is dan sowieso een jaar oud is wanneer de update beschikbaar is."

Schultz is er inmiddels helemaal klaar mee: in plaats van de prijzige software-update voor zijn navigatiesysteem uit laten voeren heeft hij een TomTom aangeschaft.

Bron • RTL Z
www.rtlz.nl/tech/updaten-autosoftware...
ItsMe
0
Dus als we een beetje pech hebben Tatje, zitten we in een deadlock situatie. En hoe zie je die doorbroken worden?
Stille vennoot
0
vandaag 4 keer afgeketst op 8.96 !! bij stijgende beurs...
ze willen de koers wel heeel graag onder 9 houden...!?
Juun
0
quote:

recital schreef op 1 aug 2017 om 17:14:


Updaten autosoftware vaak duur: ANWB ontvangt veel klachten

Het is voor autobezitters vaak duur om hun navigatie- en entertainmentsysteem te updaten. Bij de ANWB regent het daarom klachten: "We staan echt versteld van de prijzen die worden gevraagd voor een software-update."

Bron • RTL Z
www.rtlz.nl/tech/updaten-autosoftware...

Hel opvallend, ik heb ook geklaagd bij de Landrover dealer en zojuist komt er een mail binnen dat:
---------------------------
In ons streven naar continue klantentevredenheid, bieden wij u een gratis navigatie update aan. Deze update zorgt voor een geoptimaliseerde route selectie, de meest recente informatie over bezienswaardigheden (POI's) en een bijgewerkt wegennet.

U kunt deze update gratis bij ons laten uitvoeren of zelf uitvoeren via onderstaande instructies.

Wij vertrouwen erop u met deze gratis update van dienst te zijn. Bij vragen kunt u contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Van Mossel Land Rover Zwolle
------------------------------------

Blijft natuurlijk wel navigatie van Landrover, dus de TT Go6200 blijft gewoon op de voorruit. Zekerheid voor alles en voor de traffic en de flitsers natuurlijk.
groeibriljant
0
En er rijden heel veel automobilisten rond met dezelfde frustratie. De autofabrikanten hebben de updates niet op orde. Een abonnement op de real-time services kost je 50-80 euro per jaar. En de kaartupdates komen daar dan nog bij; die zijn idd vaak 1 jaar oud.


De TomTom-PND is dan inderdaad een stuk beter. Qua Maps, qua real-time traffic en qua duidelijke user-interface (3D weergave, split-screen lanes bij ingewikkeldere kruisingen etc.).
En het gemak van MyDrive.
holenbeer
0
quote:

Juun schreef op 1 aug 2017 om 16:59:


[...]

Grote vraag die mij al meer dan een uur intrigeert:.....


.....wat is een "vlakspoeler"?

Soort toilet dat veel,in Duitsland gebruikt wordt.
Heeft een plateautje om de grote boodschap te kunnen inspecteren voor het doorspoelen
Hence vlakspoeler ...

Voor bezoek heeft men een gewoon toilet waar alles meteen de dieperik in stort
dipity
0
Technisch gezien nu een forse vlag in de daggrafiek en bodem bereikt: flinke stijging in de maak, terug tussen de lijnen g en g'. Zie voor details de mooie daggrafiek van Ad van Nooten.
TomTom 25
0
quote:

Tomtom25 schreef op 1 aug 2017 om 16:35:


[...]

Laatste maanden alleen de cijfers qua echt nieuws gehad, verder helemaal niets nog.....helemaal niets!!!!


Heb het dan over deals met autofabrikanten....
Was here
0
Zolang ze de hele dag de laat vullen met 1 aandeel dan hoef je je fundamenteel geen zorgen te maken.

Je kan er niet veel tegen doen. Tt staat er beter voor dan ooit dus je moet het ondergaan en wachten op de hele grote koerssprongen.
TomTom 25
0
‘TomTom gaat stoppen met wearables’
26 JULI 2017, 8:24 · GONNY VAN DER ZWAAG
NIEUWS ACCESSOIRES 10
TomTom staat op het punt om te stoppen met wearables, zoals sporthorloges en actiecamera’s. Meerdere sleutelfiguren zouden al zijn opgestapt, toen TomTom in december een ontslagronde aankondigde. Veel plekken zijn sindsdien niet meer opgevuld, met als gevolg veel lege bureau’s.

TomTom Golfer 2 golfhorloge

TomTom: 20 procent minder wearables verkocht
TomTom heeft in vergelijking met vorig jaar te maken met een daling van 20 procent in de verkoop van wearables. Volgens het management heeft dat te maken met de sportafdeling. TomTom CEO Harold Goddijn liet weten dat zijn bedrijf zich liever richt op andere gebieden:

De wearables-markt heeft niet aan de verwachtingen voldaan. Daarom, en omdat we willen focussen op automotive, licenties en telematica, overwegen we de strategische opties voor onze Sports-divisie.

Geen Bandit 2 actiecamera meer
Het bedrijf zou al hebben besloten om de plannen voor een Bandit 2 actiecamera te schrappen. Ondertussen zijn Patrick Stal (VP marketing), Costa Grilla (wereldwijd product marketing manager), Lindsay Mandeville (communicatiemanager voor TomTom Sports), George Sewell (VP software) en Tom Brown (hoofd operations in UK) al opgestapt. Hun plekken zijn sindsdien niet meer opgevuld. Ook Andrew Stocks (UK marketingdirecteur voor sport) en Michiel Verberg (global partnership manager voor Sports) vertrokken.

Tomtom Sporthorloges

TomTom is van huis uit navigatiefabrikant. Net als Garmin hebben ze zich gaandeweg ook gespecialiseerd in wearables. Garmin heeft daarmee succes: ze maken sporthorloges, fietscomputers en andere sporttrackers die wereldwijd veel worden gebruikt, bijvoorbeeld door coureurs tijdens de Tour de France. Garmin is wereldwijd de nummer 5 fabrikant van wearables, terwijl Xiaomi en Apple op de plekken 1 en 2 staan, gevolgd door Fitbit en Samsung.

TomTom heeft wat meer moeite om tot de wearables-markt door te dringen. Zo lukte het niet om de TomTom Adventurer en Touch in de Amerikaanse winkels te krijgen. Wel brachten ze onlangs nog een golfhorloge uit, de Golfer 2.

BEKIJK OOK

TomTom komt met opvolger Golfer 2-golfhorloge en nieuwe sportvariant
17-5 · TomTom introduceert vandaag het vernieuwde Golfer 2-golfhorloge met activiteitentracker en nieuwe bandjes. Ook nieuw is de sportvariant Golfer 2 SE, die vrijwel identiek is aan zijn voorganger maar waarvoor je minder diep in de buidel hoeft te tasten.
8 3
‘We kunnen niet doorgaan zoals nu’
Op de vraag of TomTom de Sports-divisie gaat sluiten, antwoordde topman Goddijn: “We moeten ernaar kijken. We kunnen niet doorgaan zoals nu.” Grote kans dus dat de sporthorloges en fitnesstrackers van TomTom uit de winkels gaan verdwijnen. De afgelopen tijd zijn er veel verschuivingen gaande. Zo heeft Fitbit zijn koppositie verloren, is Jawbone ermee gestopt en heeft Intel besloten om de wearables-divisie te sluiten om zich te kunnen concentreren op augmented en virtual reality. Andere bedrijven zoals Misfit en Pebble werden overgenomen.


www.iculture.nl/nieuws/tomtom-stoppen...
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 1 aug 2017 om 12:51:


Ja ja die fransen komen er aan !!

PSA Peugeot Citroën, Opel en Vauxhall.
Renault, Nissan, Mishubishi.

Zijn toch vrienden van Tom Tom he :-)

Voor ADAS en lagere levels SDC lijkt Nissan knus in bed te liggen met Mobileye. De enige link naar Tomtom die ik daar tot dusver kan ontdekken loopt (mogelijk?) via Microsoft Azure.
Was here
0
Je vergeet de link Nissan/Renault. Ze ontwikkelen alles op een gezamenlijk platform. Van motoren tot chassis.

De banden tussen Renault en tt zijn heel sterk en het kwaliteitsverschil zal bij Nissan ook bekend zijn. Harrold versprak zich niet.Hij vertelde de waarheid :)!


quote:

xynix schreef op 1 aug 2017 om 20:12:


[...]
Voor ADAS en lagere levels SDC lijkt Nissan knus in bed te liggen met Mobileye. De enige link naar Tomtom die ik daar tot dusver kan ontdekken loopt (mogelijk?) via Microsoft Azure.
[verwijderd]
2
quote:

apieslapie schreef op 1 aug 2017 om 15:41:


nou het zou wat zijn als die tesla deal echt getekend is. hoop snel melding dan

Bron meldt dat het uit de TomTom hoek komt (met zicht op het commerciële traject dus) , waarbij hij aangeeft dat TomTom zo lek als een mandje is. Voor wat het waard is.

Maar dat Tomtom lek is is bepaald geen onbekend geluid.
JanssenB
1
Als TomTom idd zo lek is, wat ik ook denk, en DE Tesla deal komt er aan, dan zouden de shorters er toch rap uit gaan nu?
TomTom 25
0
quote:

JanssenB schreef op 1 aug 2017 om 21:00:


Als TomTom idd zo lek is, wat ik ook denk, en DE Tesla deal komt er aan, dan zouden de shorters er toch rap uit gaan nu?



Dat dacht ik na de cijfers al eigenlijk. Niets is zeker.....
eduardo3105
0
quote:

xynix schreef op 1 aug 2017 om 20:25:


[...]
Bron meldt dat het uit de TomTom hoek komt (met zicht op het commerciële traject dus) , waarbij hij aangeeft dat TomTom zo lek als een mandje is. Voor wat het waard is.

Maar dat Tomtom lek is is bepaald geen onbekend geluid.

Is op zich ook logisch als het management niets meld. De werknemers willen ook wel eens rendement met hun opties maken en zullen ook best gefrustreerd raken over hun bazen. Je wilt toch het liefst bij een bedrijf werken wat zeer positief in het nieuws is.
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,932   Verschil -0,16 (-1,57%)
Laag 9,828   Volume 459.152
Hoog 10,096   Gem. Volume 782.139
18-okt-19 16:03
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium