Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tomtom augustus 2017

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.207 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
*Natte krant*
1
Ja afgelopen woensdag van amsterdam naar breukelen 2x een slingerende vrachtauto. Toen ik passeerde zat de chauffeur op z'n mobiel te gluren en de ander was wat aan het bladeren in een boekje.....
Laat maar snel komen die self driving trucks.
Dutchy Ron
0
www.dutchcowboys.nl/automotive/nieuwe...
Op 7 juli besloot de Europese Commissie de proef mede te financieren. In eerste instantie gaat het om een proef waaraan meer dan 6.000 weggebruikers in en rond Amsterdam en 1.000 weggebruikers in de regio’s Antwerpen, Kopenhagen en München zullen deelnemen. Dit jaar start de ontwikkeling om de proeven in 2019 van start te laten gaan.

Gegevens delen

Om tot de nieuwe diensten te komen gaan verkeerscentrales in de regio’s, internationale navigatiebedrijven, serviceproviders en in de nabije toekomst, autonome voertuigen van autofabrikant BMW Groep samenwerken. Zij delen verkeersgegevens, routeadviezen en maatregelen op het gebied van verkeersmanagement.

De nieuwe diensten gaan over een gezamenlijk snelheidsadvies, routeadvies, advies bij verkeershinder en bij calamiteiten. Deze nieuwe diensten worden in de komende anderhalf jaar ontwikkeld en in 2019 op grote schaal getest. De samenwerking en de proeven vinden plaats onder de naam SOCRATES 2.0.

Betere doorstroming

De verwachting is dat de samenwerking voor verkeersdeelnemers leidt tot betere verkeersdiensten en betere verkeersinformatie. Voor de deelnemende overheden leidt het tot betere en goedkopere verkeersinformatie en verkeersmanagement. Voor de marktpartijen zal de samenwerking leiden tot nieuwe marktmogelijkheden. De samenwerking komt voort uit een gezamenlijk streven naar een vlotte en veilige doorstroming van het verkeer, die ten goede komt aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van de regio’s.

De deelnemers aan de samenwerking binnen SOCRATES2.0 zijn: Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid, Be-Mobile en Flitsmeister, BASt, BMW Groep, Brand MKRS creative agency, gemeente Kopenhagen, HERE Technologies, MAPtm, Technolution, TomTom Groep, de Nederlandse Rijkswaterstaat.
*Natte krant*
0
“I don’t like stock buybacks. I think if a company has the money to buy their stock back, then they should take that and increase the dividends. Send it back to the stockholder. Let them invest their money again from the dividends.”
–T. Boone Pickens

If there was ever a stereotypical picture of an oil man, it might be T. Boone Pickens. As a well-known Texas oil investor, Pickens later became a corporate raider in the 1980s and now heads a campaign to make America more reliant on domestic energy sources like solar, wind, and natural gas. Pickens is also famous for preferring companies pay investors with dividends rather than wasting funds on buybacks.

Van het KK dividend beleggen draadje.
[verwijderd]
1
Ik ben blij dat er nu in ieder geval meer aandacht wordt geschonken aan die HERE traffic annoncering. Dat HERE hier mee bezig is, was al langer duidelijk. Maar nu ANNONCEREN ze het. Als leverbaar product.

Wat zegt dat over de zelf geclaimde voorsprong van TomTom die we nog steeds nergens geonfirmeerd zien door ontwikkelingen waarbij klinkende munt over tafel gaat?

Gewoon het volgende sprookje van die oude uitgebluste founders (waar ik Thomas Schmidt ook toe reken)? Om zelf lekker te kunnen slapen?
Juun
0
Vreemd dat Beperktedijkbewaking niet in het onderstaande lijstje voorkomt.

De deelnemers aan SOCRATES2.0 zijn: BASt (German Federal Highway Research Institute), Be-Mobile (Flitsmeister), BMW Groep, Brand MKRS creative agency (Google Maps, Waze), gemeente Kopenhagen, Regio Vlaanderen ( België), HERE Technologies, MAPtm, Technolution, TomTom Groep, Rijkswaterstaat, gemeente Amsterdam, Nationale Databank Wegverkeersgegevens, provincie Noord-Holland en Vervoerregio Amsterdam.
www.telecompaper.com/nieuws/socrates-...
all 2getthere
1
zouden ze bij TT denken dat de stilte periode ook na de cijfers in stand dient te blijven ?
*Natte krant*
1
quote:

xynix schreef op 1 aug 2017 om 08:54:


Ik ben blij dat er nu in ieder geval meer aandacht wordt geschonken aan die HERE traffic annoncering. Dat HERE hier mee bezig is, was al langer duidelijk. Maar nu ANNONCEREN ze het.

Wat zegt dat over de zelf geclaimde voorsprong van TomTom die we nog steeds nergens geonfirmeerd door ontwikkelingen waarbij klinkende munt over tafel gast?

Gewoon het volgende sprookje van die oude uitgebluste founders (waar ik Thomas Schmidt ook toe reken)? Om zelf lekker te kunnen slapen?

Ergens moet de schoen wringen. Misschien (ook) hier.
Hoe vaak is het niet gezegd. De sector is hot, de assets zijn hot MAAR de koers is ........
Hoe vaak is niet gezegd. Heb jij gezegd: Waar blijven die kopers?
Nou net als die drie jongens die naar Parijs gingen. Die gingen niet.
De beleggers hebben er geen vertrouwen in zo lijkt het.
Grote beleggers willen dividend.
Zoiets?
Juun
0
Interessant artikel, waarin de verwachting wordt uitgesproken dat er onder de 50 namen een groot aantal teleurstelling voor zullen komen.

Bosch is not alone. AlixPartners, a global consultancy, says more than 50 big-name companies are working on autonomous driving and many of them boast deep war chests. It characterizes competition in the segment as the “Wild West,” with expectations for only a handful of winners and many disappointed investors.

wardsauto.com/technology/bosch-puttin...
tatje
0
Je moet kunnen lopen, om met Pasen ZELF eieren te kunnen zoeken in de tuin.

Wat hebben we in de aanbieding op dit forum.

- afscheid sports
- bekend maken contracten tesla of andere amerikaan.
- aandelen inkoop.
- strategische alliantie bv Bosch of Baidu.

afscheid sports, strategische alliantie en bekend maken contracten tesla of andere amerikaan zullen koers opdrijvend werken.

Mijn volgorde wordt dan.

1) eerst aandelen inkoop
2) dan strategische alliantie
3) dan verkoop sports
4) dan bekend maken contracten tesla of andere amerikaan.

Hoe zei harold het ook alweer bij BNR.

Tesla: daar kan en wil ik niets over zeggen, dat ligt commercieel gevoelig.

Lijkt me ook logisch : Tesla bepaalt het Tom Tom moment en Tom Tom, moet eerst nog aandelen inkoop, strategische alliantie en eventueel Sports afronden, hebben dus geen haast :-)

Gewoon mijn mening.

En dat denkende, zal het dagelijkse geklooi mij worst wezen :-)
tatje
0
Het is grappig en ik denk dat het niet zo zal gaan.

Zegt Peter Bosch tegen Tom Tom, we hebben maar 1 fiets, als ik fiets loop jij en als jij loopt fiets ik :-)

Nee, Bosch en Tom Tom is in mijn ogen een top team :-)
Stille vennoot
0
Waarom wachten met opkoop aandelen....was daar een reden voor gegeven ?
Ze zeiden toch 2e half 2017. Daar zitten we al in...
Waarom wachten ? Of waarom niet een startdatum alvast prikken?
*Natte krant*
0
quote:

tatje schreef op 1 aug 2017 om 09:12:


Het is grappig en ik denk dat het niet zo zal gaan.

Zegt Peter Bosch tegen Tom Tom, we hebben maar 1 fiets, als ik fiets loop jij en als jij loopt fiets ik :-)

Nee, Bosch en Tom Tom is in mijn ogen een top team :-)

Ga jij maar golfen.
Beetje je korte werk oefenen.
Vandaag: Bunkerslagen.
TomTom 25
0
quote:

Stille vennoot schreef op 1 aug 2017 om 09:15:


Waarom wachten met opkoop aandelen....was daar een reden voor gegeven ?
Ze zeiden toch 2e half 2017. Daar zitten we al in...
Waarom wachten ? Of waarom niet een startdatum alvast prikken?


Zei ik gisteren ook al. Geef aan wanneer je gaat beginnen...kunnen de shorters ook afbouwen gelijk....:)
tatje
0
We gaan ons helemaal richten op Automotive, licensing en Telematics.

Sports is under review en PND is een cash generator, dus een blijver !!

Hopelijk kunnen ze met sports 40 a 50 miljoen verlies per jaar weg snijden.

Sports heeft misschien tot nu, 3 a 400 miljoen gekost, kost wat om een brand op te bouwen.

Geef groeibriljant gelijk, bij een grote amerikaanse tech is het misschien goud :-)

Het was altijd al spannend bij Tom Tom, maar het wordt nog veel spannender !

Ik vind het wel mooi, dat ik met een minuscuul klein deeltje mee kan doen in dit spannendste boek sinds tijden.

Gewoon mijn mening.

Tja.

Morgen de ridder ronde van Maastricht.

Sta ik daar langs de kant, wijntje in de hand en wat lekkers, steeds roepend Tom Tom, als de renners langs komen, terwijl de rest roept Tom, zullen me wel voor gek verklaren.

Kan er niet mee zitten :-)
harrysnel
1
quote:

xynix schreef op 1 aug 2017 om 08:54:


Ik ben blij dat er nu in ieder geval meer aandacht wordt geschonken aan die HERE traffic annoncering. Dat HERE hier mee bezig is, was al langer duidelijk. Maar nu ANNONCEREN ze het. Als leverbaar product.

Wat zegt dat over de zelf geclaimde voorsprong van TomTom die we nog steeds nergens geonfirmeerd zien door ontwikkelingen waarbij klinkende munt over tafel gaat?

Gewoon het volgende sprookje van die oude uitgebluste founders (waar ik Thomas Schmidt ook toe reken)? Om zelf lekker te kunnen slapen?


*Het plan: september 2016 wordt dit alles gepresenteerd op de autoshow in Parijs waarbij Here aangeeft de eerste partij te willen zijn die live data van sensoren gaat gebruiken in haar oplossingen.


1 Ze willen dit product commercieel beschikbaar stellen vanaf 1e helft 2017.

"From the first half of 2017, these features will be commercially available to any customer within and outside the automotive industry..."


2 Ze nodigen andere autobouwers uit om mee te doen.

"HERE has been outspoken about the need for collaboration within the automotive industry, in-particular regarding the collection and analysis of vehicle sensor data. The new data services are a world’s first, harnessing sensor data from competing automakers to improve the driving experience, while reducing both traffic congestion and the risk of traffic accidents.

Starting with Audi, BMW and Mercedes-Benz cars, with plans to expand to other brands, this level of collaboration within the auto industry is a key step forward in not only ensuring safer driving, but in the realisation of the autonomous vehicle...
"

360.here.com/2016/09/26/here-first-to...




*Dat wisten we al. Wat is het geworden?


Ad1 Introductie 26 juli = niet gedurende 1e helft van 2017 = fail.


Ad2 Dit is interessanter. Wat staat er nu in het persbericht over probes van andere autobouwers die uitgenodigd werden om mee te doen? Niets. Sterker nog: Here benadrukt in dit persbericht dat het data van competitors gebruikt als input en noemt dan BMW, Daimler en Audi.........de eigenaren van HERE. Ultiem zwaktebod om te verbloemen dat dit gewoon een 100% HERE ding is (in ieder geval op dit moment). Zie:



"HERE launches supercharged Real-Time Traffic service
First traffic service that utilizes aggregated vehicle sensor data from competing car brands

....

It is the first global service on the market that integrates live vehicle sensor data from Audi, BMW and Mercedes-Benz vehicles with traffic probe information, resulting in significantly higher accuracy and more precise information about traffic conditions.

....

"This is the world’s first traffic service to aggregate live rich vehicle sensor data from competing car brands and it represents a major step by HERE to make driving safer and more efficient for people everywhere,” said Ralf Herrtwich, Senior Vice President Automotive at HERE Technologies...
"

here.com/en/file/14836/download?token...



Conclusie van mij: je hebt een plan om iets te ontwikkelen waar de hele industrie liefst bij zal aansluiten. Project komt later op de markt dan gepland en er doen geen andere autobouwers mee. Vervolgens noem je dit een project waar 3 concurrerende merken aan deelnemen en legt daar de nadruk op. Wat je niet meldt is dat deze merken de eigenaar zijn van HERE. Mijn mening: uitermate zwak. Technologisch onderlegd ben ik niet. Begrijpend lezen denk ik wel te kunnen.
tatje
0
Ik dacht harrysnel had het over de gebrekkige marketing bij Tom Tom Sports.

Had het over Dafne Schippers.

Ja, Dafne Schippers en Tom Dumoulin, dat hadden je uithangborden moeten worden.

Met Tom Dumoulin kun je als Tom Tom ook nog mooie woordspelingen maken :-)

Dafne en Tom, 2 namen, die momenteel over de hele wereld hot zijn :-)

Misschien nog een max je erbij :-)

Met die namen maak je van Tom Tom sports een wereldmerk en geen nederlands merk.

Dasss het probleem.
mjmj
0
Ik kopieer hem even in deze draad:


quote:
harrysnel schreef op 31 jul 2017 om 16:44:

[...]

Waarom zijn (waren!) de hardloophorloges van TomTom succesvol?

Lees Groeibriljant en je weet het. Het TT horloge speelt precies in op zijn behoeften:
- Grote knop met simpele bediening tijdens het sporten.
- Geen telefoon nodig als je gaat rennen voor muziek of hartslagmeting (en geen borstband).
- Batterij is voldoende.

Kortom: het gebruik van het horloge heeft een aantal functionele voordelen voor de serieuzere fanatieke sporter. Ik heb ook gelopen met een TT horloge maar zou nu nooit meer een dergelijk horloge kopen als ik er nog geen ervaring mee had. Alleen omdat ik weet dat het horloge voldoet aan mijn behoeften zou ik evt een nieuw model van TomTom kopen. Waar gaat het fout?



Marketing moet je gebruiken om de unieke eigenschappen van jouw product te benadrukken voor een bepaalde doelgroep. Wat doet TomTom?

Een wereldwijde "Get Going" campagne. Omdat het volgens TomTom "gaat om de eerste stap te zetten"....
????
Dan zal ik in dit verband eens wat nieuws vertellen voor de marketeers (ahum) bij TomTom (als ze er nog zijn): de potentiële kopers van een TomTom sporthorloge zijn al aan het hardlopen!. Serieuze sporters die mogelijk voor dat TomTom horloge kiezen omdat ze zo fanatiek zijn dat ze in de regen gaan lopen en daar kan een telefoon niet zo goed tegen, sporters die kiezen voor de TT Watch omdat na 2 uur rennen de fijne motoriek wat minder is maar je wilt zeker niet stoppen om data te checken want dan raak je uit je ritme en je bent pas halverwege, sporters voor wie iedere extra ballast irritant is.....


Get Going campagne gaat over: gezonder leven door in beweging te komen, calorieën tellen, vriendinnen dieet, proberen niet af te bellen voor sportafspraak als het regent, goede voornemens, nieuwe hardloopschoenen nooit gebruikt.... Om het nog wat erger te maken gooit TomTom vervolgens ook nog gezondheidsbandjes op de markt. Vet meting, BMI, stappen tellen.... En al deze producten worden op 1 hoop gegooid in de Get Going campagne met de hardloophorloges. Alsof BMW ineens met een betaalbaar model van E10k komt, Louis Vutton in de vuilniszakken business stapt, Apple dat een IPad uitbrengt met USB poort, Chanel met deodorant "Pure for Men"....het gaat niet samen en het ene product doet afbreuk aan de waarde van het andere product.

Ik zie in de reclame een dame in relatie die gaat rennen, komt langs zwembad met baby, zie wat fietsers een helling afgaan en er wordt ergens vanaf gesprongen (verwijzing naar geflopte Bandit (?), een golfer, mevrouw komt weer thuis van het hardlopen....Get Going.

Er is geen enkele focus. Wat is de doelgroep? Wat is het product dat aansluit op welke behoeften?


TomTom sporthorloge is een succes geweest omdat het aansluit op behoefte van serieuze sporter. De hele Get Going campagne doet afbreuk aan die propositie. Zelfs ik (heb met het horloge gelopen) zou nooit op basis van deze campagne een nieuwe Spark kopen. De hele propositie klopt niet meer terwijl er wel een doelgroep is waar op ingespeeld kan worden.

Als Patrick Stal (of welke marketeer dan ook) op deze campagne had willen afstuderen bij mij dan zou ik hem een dikke onvoldoende geven. Werkelijk alles gaat fout en middelbare scholieren kunnen het beter.

Hoe ik het zou doen? Stoppen met de gezondheidsbandjes en andere prullaria. Volledige focus op horloges en functionaliteit. Ik geeft 50% van het marketingbudget aan 2 topsporters (Schippers en Martina) en met de andere 50% koop ik zendtijd. Het hoeft echt niet moeilijk te zijn.






AB Harry. Nu een tandje dieper: wat is de dynamica die onder dit disfunctioneren ligt? Het ligt echt niet aan gebrek aan kennis of intelligentie daar bij TT. Het is iets anders. Het is een relationele dynamica al of niet gekoppeld aan individueel tunneldenken van machtige spelers. Maar hoe zit dat nu precies... (en wat zegt dat de benadering van over toekomstige strategische vraagstukken als die dynamica niet verandert...)
2.207 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,144   Verschil -0,52 (-4,84%)
Laag 10,128   Volume 970.997
Hoog 10,776   Gem. Volume 1.043.887
23-okt-19 16:58
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium