Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom Juuni 2017

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Gesloopt door HG
0
quote:

siepels schreef op 27 jun 2017 om 23:13:


[...]

Het is dat ik de ontwikkelingen wil lezen,
maar ik schaam me te barsten vanwege
het gehalte van een aantal posters hierboven.
Wat mij betreft mag er wel een grof zeef worden gehanteerd.
De lol in het lezen is wel verleden tijd.


Er is er maar één die het zich niet schamen heeft uitgevonden.
martinmartin
11
Ik snap het grote ongeduld niet.

De uiteindelijke koers van een aandeel wordt bepaalt door de toekomstige kasstromen.
In de huidige koers is de toegepaste boekhoudtechniek om de wpa te drukken door deferred revenue ruim in te zetten en de R&D kosten onder OPEX te boeken door beleggers al doorzien.
Daarom wordt het aandeel nu rond de 9 euro verhandeld(15x adj wpa van 60 ct ipv 25 ct). Het doel van deze gehanteerde techniek moge duidelijk zijn: reductie op vpb afdrachten waardoor er per saldo meer overblijft voor noodzakelijke investeringen.
Gedurende de transitiefase hebben beleggers het voordeel van de twijfel weer gegeven aan Tom2 waardoor de koers gestaag kon oplopen van 3 euro naar de huidige 9 euro met een aantal spikes vanwege bekendgemaakte M&A's in dat krachtenveld waaruit zou blijken dat de bij Tom2 aanwezige assets een veel hogere toekomstige waarde vertegenwoordigen.

Cruciaal voor het ontsluiten van die toekomstig hogere waarde is het succesvol uitrollen van de HD-maps met haar Road-dna met daarbij het geleverde bewijs dat die op een kostenefficiente wijze via crowd-sourcing kunnen worden onderhouden.

Ik stel slechts vast, dat de uitgangspositie waarin Tom2 zich heeft gemanoevreert( door haar samenwerkingsverbanden met bijna alle terzake doende partijen op het gebied van de SDC) om dit tot een succes te maken meer vewachtingswaarde zou moeten ontsluiten.
Dat die ontsluiting nog niet heeft plaatsgevonden geeft aan, dat de rat-race die bepaalt welke toepassingen het SDC tijdperk zullen voeden nog niet is beslist.

Dat HG en zijn mede-founders niet bereid zijn om die toekomstige waarde van haar assets nu gedeeltelijk te verzilveren tegen een premie op de huidige koers is ook duidelijk. Het hardnekkige gerucht dat HG cs de koers beinvloeden en een dirty exit overwegen verwijs ik vooralsnog naar het land der fabelen.
De huidige koers bezit reeds een verwachtingswaarde op basis van afgegeven orders uit het Automotive-orderboek en de toegepaste boekhoudtechniek en een dirty-exit is na alle commotie omtrent informatieachterstand van kleine beleggers tov inner-circle welhaast niet meer voor te stellen met dank aan de initiatiefnemers om ons te wapenen tegen dergelijke praktijken.

Het gegeven, dat de financiele belangen voor de inner-circle (met hun vermeende informatievoorsprong) die van de overige beleggers verre overstijgt zou voldoende geruststelling moeten geven om niet voor de gedeeltelijke maar voor de volledige waardeontwikkeling van de aanwezige assets te gaan.
Toch knaagt er bij mij ook iets: niet alleen bij Tom2 maar ook bij betrokkenen en eindverantwoordelijken in hun samenwerkingsverbanden wordt meer en meer diuidelijk hoe het balletje uiteindelijk zal gaan rollen.
Indien die vooruitzichten zeer positief zijn zou je extra koopdruk mogen verwachten en die is er vooralsnog niet.
Heeft dat mogelijk te maken met de prijs die voor HD-maps en Road-dna kan worden bedongen of heeft het te maken met het feit, dat op het moment dat de Tom2 HD-maps met Road-dna een succes blijkt te zijn het eigenlijk niet uitmaakt of je nu instapt op 10 of 15 euro.

De beslissing van HG cs is duidelijk zij gaan voor de hoofdprijs em wij mogen slechts hopen dat indien de vooruitzichten zich negatief ontwikkelen zij bijtijds alsnog beslissen om de assets te verkopen.

[verwijderd]
4

AB Martin, enkel je laatste zin, daar schuilt wel gevaar in, het zou te makkelijk zijn te denken dat de zakenwereld je de kans geeft goed je bezit te verzilveren als het jezelf jaren niet is gelukt er goed aan te kunnen verdienen

zo werkt het meestal niet er is en blijft een groot verschil te kapitaliseren in een gevraagde en gezochte sector dan te kapitaliseren zoekende naar koper(s) , verder is het een ieder wel duidelijk NU is de hype in volle gang, die is straks over haar hoogtepunt heen en dat is ver voordat er daadwerkelijk bepaald gaat worden wie wat gaat verdienen in deze sector.
het is NU positioneren en dat zien we ook en dat gaat razendsnel , binnen nu en 3 jaar zijn de posities volop ingenomen en zijn we over het hoogtepunt heen, dan gaat het keihard om wie schrijft wat op, krijg je compleet andere multiples, de premies voor verwachting zijn immer beter dan de premies voor behaald resultaat.

Goldman waarschuwde al dat Tech over haar kookpunt heen is voor koopkracht, er zit al zeer veel, zelfs te veel speculatief Geld in Tech en dat andere sectoren
nu beter waarde kunnen ontplooien
Ze stellen niet dat Tech niet nog jaren door kan lopen, enkel het zit 'over'-vol aan speculatieve belangstelling, geen enkele sector heeft zo geweldig gedraaid als Tech en zulk een waardering gekregen en dat al jaren, maar alles raakt eens over haar hoogtepunt heen

men zoekt nu de enorme , logge, oud bollen mega cap bedrijven op die enkel maar een boring return hebben gegeven en die zijn te vinden in voeding, verzorgingsproducten, maar ook Olie en Gas en dranken
Nestlé, Unilever, Diageo, BP, Shell enz...enz.. Activisten krijgen beleggers mee en jagen om dit soort conglomeraten compleet uit elkaar te trekken

daarna komen de pharma-reuzen aan de beurt AstraZenica, Sanofi, Novartis, Roche enz... ook allemaal van die traditionele logge mammoet-bedrijven die soms de focus kwijt zijn, te veel diversificatie te weinig gerichte marge makers, ze gaan er allemaal aan en dat komt omdat er zo ontzettend veel geld beschikbaar is gemaakt en in het systeem zit, al dat geprinte Geld moet rendement vinden.

de Beurs-Hausse koelt dan bij tijden wel eens af, maar de money-flow is ongoing en die gaat van sector naar sector , Geld verbrand niet, het circuleert en er is steeds meer.
Benjamin G.
2
AB Martin Martin, "Dat die ontsluiting nog niet heeft plaatsgevonden geeft aan, dat de rat-race die bepaalt welke toepassingen het SDC tijdperk zullen voeden nog niet is beslist." Daarin ligt exact het punt. De meerwaarde van de mapping fabriek en de HD kaarten komen tot uiting in level 4 en 5 van SDC. Grote investeringen zijn nu gedaan op level 3 en vaak door partijen om nu (dus level 3) een positie te krijgen in de SDC ontwikkelingen. Dit kan ook betekenen dat de ontsluiting van de toekomstwaarde van TomTom nog een aantal jaren op zich kan laten wachten,richting 2020/2022, alhoewel ik dat niet hoop. Vooralsnog moeten we het hebben van de verwachte groei en gepercipieerde positie in de drie divisies.
paulta
1
Sentimenteel gezien, chart-technisch gezien, handelstechnisch gezien gaan we vandaag -2% openen, met de markt mee dus!
Er moet voorbeurs wel heel bijzonder nieuws naar buiten komen om hier contra op te reageren.

" komen tot uiting in level 4 en 5 van SDC"

" laten wachten,richting 2020/2022"

Psalm 14, vers 31: "Gij zult niet woekeren op andermans ellende"
[verwijderd]
0
Subtiel verschil tussen de NVidia samenwerkingen met Mercedes en VW.

Mercedes gaat om AI in de wagen:

blogs.nvidia.com/blog/2017/01/06/merc...
(06-01-2017)

Mercedes-Benz and NVIDIA today at the International Consumer Electronics Show in Las Vegas announced a partnership to bring an NVIDIA AI-powered car to market.

VW gaat over AI in het datacenter:

blogs.nvidia.com/blog/2017/06/27/nvid...
(27-06-2017)

Volkswagen Group announced a strategic partnership with NVIDIA to apply the powers of AI in its data centers to address a range of enterprise applications and connected services.

Dus bij Mercedes is waarschijnlijk sprake van de inzet van de Xavier in de auto, bij VW gaat het om de inzet van GPU's in het datacenter voor brute rekenkracht. Waarbij VW overigens in concurrentie staat met vraag naar dat soort GPU's vanuit de miners van block chain currencies, zoals Bitcoin en Ethereum, die waarschijnlijk overuren draaien om de wereld nog verder te kunnen laten gijzelen met ransomware.

Dus bij Mercedes zou het wel eens om die gezamenlijk met Bosch uit te brengen car-computer kunnen gaan. Bij VW kun je dat vooralsnog niet concluderen.
[verwijderd]
5
quote:

Benjamin G. schreef op 28 jun 2017 om 08:00:


AB Martin Martin, "Dat die ontsluiting nog niet heeft plaatsgevonden geeft aan, dat de rat-race die bepaalt welke toepassingen het SDC tijdperk zullen voeden nog niet is beslist." Daarin ligt exact het punt. De meerwaarde van de mapping fabriek en de HD kaarten komen tot uiting in level 4 en 5 van SDC. Grote investeringen zijn nu gedaan op level 3 en vaak door partijen om nu (dus level 3) een positie te krijgen in de SDC ontwikkelingen. Dit kan ook betekenen dat de ontsluiting van de toekomstwaarde van TomTom nog een aantal jaren op zich kan laten wachten,richting 2020/2022, alhoewel ik dat niet hoop. Vooralsnog moeten we het hebben van de verwachte groei en gepercipieerde positie in de drie divisies.

En juist dan is het des te kwalijker dat het management van TomTom vrijwel geen inzicht geeft in de voortgang van dit cruciale project. Terwijl binnen de inner circle volledig bekend hoe zich dit ontwikkeld. Zelfs bekende "deals" worden niet gecommuniceerd met de markt en er wordt zoveel mogelijk "mist" rond het bedrijf gecreëerd. Dat lijkt te wijzen op "kwade opzet". Omdat het zo simpel zou zijn om hier heeeeeeeel anders mee om te gaan. De voorbeelden van vCalcer laten zien hoe het ook kan.

Ook een ASML, als lichtend voorbeeld, heeft totaal anders gecommuniceerd met de markt tijdens het "rete-spannende" EUV-ontwikkeltraject. ASML, zie ik net, gaat heel consequent, heel gedegen, heel voorspelbaar door met hun traject door de deelname in Zeiss, hun lenzen leverancier. Zoals ze eerder participeerden in hun partner voor de ontwikkeling van de laser.

Wanneer gaat Bosch, dat toch eerder een ASML-achtig dan een TomTom-achtig profiel heeft, nu eindelijk zorgen dat er geen gekke dingen kunnen gebeuren met hun meest vitale partner voor SDC-lokalisatie?
TomTom 25
1
quote:

paulta schreef op 28 jun 2017 om 08:09:


Sentimenteel gezien, chart-technisch gezien, handelstechnisch gezien gaan we vandaag -2% openen, met de markt mee dus!
Er moet voorbeurs wel heel bijzonder nieuws naar buiten komen om hier contra op te reageren.

" komen tot uiting in level 4 en 5 van SDC"

" laten wachten,richting 2020/2022"

Psalm 14, vers 31: "Gij zult niet woekeren op andermans ellende"


Tja das waar, zeker gezien gisteren. Maar ja, de beurs doet niet gauw wat we willen....kan zomaar anders zijn....we gaan het zien...succes!!!!
[verwijderd]
2
Gaat Hg de tijd krijgen die hij van MM en Benjamin moet hebben? Is er vertrouwen dat hij het kan met z'n team? Tot nu toe is de transformatie armetierig geweest.
Gaat het lukken om consumer te lozen? Men doet er alles aan om deze winkeldochter op te poetsen dat wel?

Vandaag deep down. Zet status quo maar op...
Stille vennoot
0
we moeten boven 8.50 blijven voor de trend vanaf 6 Euro in tact te houden...
anders gaan we weer richting 8.10 of zoiets...wie gelooft dit nog.
Krienk
0
Stille vennoot
2
Als er een partner komt, tegen lage koers...zal dat nu toch wel een keer komen...zou je zeggen? Of zouden de hoge heren bellen met elkaar...we doen het bij 9...ff wachten, beurzen zijn negatief..nog eventjes en we gaan richting 8.50...dat is mooi. We zijn er ...Oh wacht we gaan vast naar 8. we wachten nog wel even..
TomTom 25
1
Herstel zal ook afhankelijk zijn van wat de dow en Nasdaq gaan doen de komende tijd....of er moet inderdaad goed nieuws komen....
Tom3
0
[verwijderd]
1
(Met dank aan @Eddysoft voor de tweet)

Erg boeiend achtergrond artikel van een partij die zicht heeft op alle ontwikkelingen. Waarbij het opvalt dat het woord dat bij NXP waarschijnlijk voor in het hoofd zit ('NVidia') niet expliciet valt.

www.eenewsautomotive.com/news/solving...

Kurt Sievers added that NXPs current platform is “completely sufficient for all of today’s ADAS systems and for the ADAS systems that will reach series production within the next five years or so.” Sievers emphasized that the BlueBox already has automotive-grade silicon, which is not always the case when carmakers and technology companies demonstrate highly automated driving – with a trunk full of non-automotive-grade prototype computers.

Not the implementation of a prototype computing platform is the real challenge, Sievers pointed out, but turning such a platform into series-ready, automotive-grade car computers. “At present, we do not have enough computing power to realize a level 4 or level 5 vehicle at an economically viable scale – and I would like to emphasize that this holds true for the rest of the industry as well”, Sievers remarked.


Hier dus het zelfde geluid als wat ik dit weekend hoorde dat NVidia op dit moment nog niet in staat zou zijn om Automotive-grade silicon te leveren. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat die vele nieuwe samenwerkende partijen van de afgelopen tijd over één nacht ijs zijn gegaan voordat ze tekenden.
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 7,336   Verschil +0,11 (+1,52%)
Laag 7,230   Volume 578.209
Hoog 7,380   Gem. Volume 862.820
21-mei-19 15:46
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium